September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Trouwens Juudje....niet zo spraakzaam de laatste tijd?

2. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    welke kinderstoel hebben jullie? we zaten te denken aan de tripp trapp, maar hij lijkt mij zo eng. het is net alsof ze naar voren kunnen vallen

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Niek wij hebben de triptrap en hij zit hier juist heel goed in omdat je hem ook goed aan tafel kan schuiven.
    Hij zit vaak ook bij mij aan tafel lekker te spelen.
    Vindt hij heerlijk!

Leuk chacha die nieuwe baan! Kan me voorstellen dat je dat erg aanspreekt! Fijn dat het beter gaat met Lynn. Is niet fijn te werken als je kindje ziek is!

Quinn had een goede drinkdag! Zal wel door de warmte komen. Ook het eten ging goed trouwens.
    Vanochtend 150 cc + 2 lepels brinta. 200gr fruit , een hele boterham(zonder korst) 150 cc opvolgmelk, 200gr groente, 150 cc opvolgmelk en over de hle dag verdeeld nog 160 cc roosvicee.
    Best veel voor mijn kleine mannetje.
    Ik heb hem in een romeprtje korte mouw en een zomerslaapzak liggen.
    Daarbij heb ik zijn kamerdeur openstaan en een van de andere kamers het raam open.
    Hij lijkt erg moe op het moment. Slaapt veel.

Ik ga nog ff n spelletje doen en vroeg naar bed, Slaap zelf ook veel op t moment.

xx
    pinguin

4. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi :D

Interessant Chacha die aanbieding. Lijkt me heerlijk voor jou om even niet elke week van hot naar her te reizen en dan ook nog met crisisgezinnen te maken hebben. Ik kan me voorstellen dat je gesloopt bent als je thuis bent en dan ook nog geestelijk als je zoveel problemen moet oplossen he... Lekker wat stabiliteit, rustig naar huis gaan en alles makkerlijker achter je laten... dat is beter vooral als je een kindje hebt, want dat is ook echt zwaar! Heb je dan wel andere collega's? Of ken je iedereen daar wel?

Tuurlijk blijf je dan juud :D als je het leuk vindt! gezellig!
    ja trouwens... je bent niet meer zo van de klets he? Vond ik wel gezellig hoor! Ben je druk? :)

ook een tandje voor Deborah? ik ben benieuwd. Wie is er dan nog een tandloos freggeltje?

Niek, tripptrapp bevalt erg goed! Hij is wel stevig hoor. Tijn bonkt vreselijk heen en weer heel hard en de stoel blijft gewoon staan hoor...

ah.. de cijfers van vandaag :D

70 cm en 9.545kg, hoofdomtrek 44.3

De arts zei dat Tijn in vergelijking met zn lengte behoorlijk zwaar was... hmm...maar dat vond ze niet zorgelijk, het zou er wel af gaan. Ik dacht eerst.. begint deze nou ook? :confused: En we moeten zo langzamerhand naar de 2 flessen. Hoe in godsnaam kunnen kinderen dan voldoende vocht binnen krijgen? Tijn drinkt echt geen 300 cc water toch? lekker sjit.. want de vraag over dat vocht bedacht ik me pas thuis, dus heb het haar niet kunnen vragen. Nou ja, ik moest langzaam afbouwen. Geen pap meer savonds. Tijn eet een heel potje groente en gezien zn gewicht heeft hij de pap savonds niet nodig. Op een gegeven moment smiddags een halve fles gaan geven. En meer boterhammen mag wel. Ik denk dat dat er ook wel ingaat. Maar ok, ik hou het mooi eerst zo en vanavond geen pap gegeven, daar kon ik wel inkomen, maar de flessen weer afbouwen daar doe ik even niet aan mee!

Ik zei ook nog: hoe kan het dan dat Tijn zwaarder dan normaal is? Hij krijgt absoluut niet teveel. Ik heb me heel netjes aan alle richtlijnen gehouden. Al vroeg van 5 naar 4 flessen gegaan en ook best snel van 4 naar 3.. dus...
    Haar antwoord vond ik een beetje knullig. Ze zei: 'Dat komt omdat hij eigenlijk met 7 maanden al op 2 flessen had moeten zitten'.. Nou ja? Tijn kan toch niet in 2 weken doordat hij 3 flessen krijgt wat boven het gemiddelde gewicht zitten? Bullshit.. dus.. maar verder was ze wel erg aardig.

Verder vond ze dat Tijn erg goed zat en heel erg goed was in zn motoriek en fijne motoriek. Hij pakte dan ook alles wat hij grijpen kon en bestudeerde dat minutieus/ minitueus (huh?)..
    Ik mag met hem fietsen en dat hij in de gewone autostoel zit was prima.

Nou ik heb gewoon een gezond mannetje... beetje klein en beetje dik.. prima toch? :D

Ik ga snel even de tuin sproeien voordat ik het weer vergeet en het donker is...

5. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Zo ben ik weer!
    Ik heb vakantie! Joehoe!

Paddy; ik heb het ook niet zo op medicijnen hoor met kleintjes.

Achgos Mir; Bart alweer weg! Zal in het begin wel weer ff moeilijk zijn. Spannend hoor een gesprek! Wat voor soort school is het?
    Eet Tijn banaan? Nikki krijgt daar altijd harde ontlsating van.

Niek; joepie een tandje! Voel je ook al iets?

Chacha; gelukkig gaat lynn weer wat minder poepen. Zeker met dit weer wel fijn dat ze niet teveel vocht krijtraakt via d'r bipsie.
    Spannend zo'n nieuwe functie. Ik zou er geloof ik ook wel voor gaan.

Ehhhhmmmmm......zelf niet zoveel te melden eigenlijk; heb de hele dag gewerkt.
    Nikki ligt lief te slapen en mama gaat een wijntje nemen!
    (volgende meeting maar bij de AA? Stelletje zuipschuiten hier ;) )

6. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Lekker joh Pinguin dat Quinn vandaag een goede eet- en drinkdag had. Zou me kunnen voorstellen dat je minder honger hebt als het zo warm is.. maar Quinn dus niet? Ik had het idee dat Tijn minder honger had vandaag. Niet dat hij iets liet staan.. maar het ging wel langzamer en hij was meer afgeleid.

7. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Ik doe mee aan de wijn vanavond Blup :D

Tijn eet soms banaan. Ik heb gehoord dat een niet rijpen banaan niet stoppend werkt. Van Pinguin, of was jij dat niet die dat zei? Ik geef het hem niet vaak, maar ik merk niet dat het bij hem stopt.
    Het poepen is deze dagen toch behoorlijk bout... :( Ga weer even een paar dagen lactulose gebruiken, hij heeft er nu echt last van. Dus nu dan ook maar even het zekere voor het onzekere.. geen banaan.

Lekker vakantie blup :D
    ja tof he een sollicitatie gesprek. Het is een gewone openbare school Ze proberen daar adaptief onderwijs te geven, maar dat lukt niet zo.. geloof ik..maar het is wel een nobel streven :D en ik heb er al eens stage gelopen een aantal jaren geleden. De directeur is nieuw dus die ken ik niet. Mijn buurman werkt er ook haha..
    Spannend hoor, ik ben benieuwd. :D

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    raar Mir dat je met 7 maanden op 2 flessen moet zitten en ik eigenlijk tot 9 maand op 4. Geef je andere dranken in een tuitbeker of fles?
    Vreemd eigenlijk dat ze niet een landelijk protocol daarin volgen toch!
    Ik moet de elfde weer. Ben benieuwd hoe het dan gaat.

Lekker Blup vkantie!

Wat doen jullie op brood? smeerkaas is geen optie en smeerworst vindt hij niet zo lekker. Geef nu alleen met boter en dat lijkt hij prima te vinden. Wil eigenlijk nog niet aan de zoetigheid.

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Nou ik blijf gewoon op mijn eigen stekkie zitten, met dezelfde collega's om me heen, ik heb alleen andere werkzaamheden. Dus er verandert niet zo veel. De 2 anderen die deze taken doen, zitten in de kamer naast ons en daar buurten we al veel mee.
    Dus ik raak niet ontheemd :D

Mooi gewicht heeft Tijn. Nou ja dan is hij ietsje te zwaar.
    En 2 flessen, dat is raar. Hier pas met 9 maanden.
    Lynn drinkt ook niet geweldig ander vocht, water vindt ze tot nu toe het lekkerst.
    En geen pap meer? Ben benieuwd of Tijn het daar mee eens is vannacht ;)
    Fijn dat je met hem mag fietsen...lekker toch?

Blupje lekker vakantie heerlijk!
    En de AA is een goed plan :D Ik kreeg vandaag ook al commentaar dat ik geborreld had bij de buren gisteren. Jij borrelt ook vaak....duh. ;)
    We zijn bezig met plannetjes voor een personeelsuitje: komen alleen maar rare ideëen. Karaoke, voetbalwedstrijd van NL elftal, skieën, fluisterbootjes huren in giethoorn en dan een fles Jenever mee (lees: wijn)
    Nou ja we zien wel.

Wij willen ook een triptrap. Moet wachten op schoonouders. Hebben nu een leenstoel...waardeloos geval en niet te tillen

10. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Met 7 maanden al op 2 flessen moeten zitten? Pffffff............dan is nikki zeker ook te zwaar omdat ze er nog 3 drinkt?
    Ik schrijf toch ook nog op een ander forum? Daar zijn bijna alle kindjes een stuk ouder (jul/aug) en de meesten zitten ook nog op 3 flessen.

Ik ga voor je duimen 9 mei!

Pinguin; lekker dat uin zo goed gedronken heeft, zeker met dit weer!

Niek; wij hebben de stoel van ikea. Kost maar iets van 15 euro en hij bevalt ons prima. Is ook erg makkelijk schoon te maken, niet geheel onbelangrijk, haha!

Gaat er nog iemand reserveren eigenlijk voor woensdag?

Nu ga ik echt m'n wijntje halen beneden!

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    zijn weer lekker met zn allen tegelijk aan het posten :)

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    mijn nichtje dr dochter zit ook nog op 3 flessen en ze is van half juli.

13. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hihi meiden niet zo door elkaar kletsen :D

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    chacha waarom koop je zelf dan niet een triptrap en vraag je schoonouders dan om een donatie?

Ik ga echt wel weer fietsen als mn nieuwe fiets er is :)
    Jammer dat het pas volgende week is. Ben veel alleen komend weekend en had dan lekker kunnen fietsen.
    Oh well. zijn ergere dingen toch.

HEb Quinn nu voor de 2e nacht niet ingesmeerd met hormoonzalf en ook niet in zn krabpakje.
    Ben benieuwd hoe het nu gaat ontwikkelen met zn huidje want zon schijnt goed te zijn!

Waar zijn Narcissen & Gulay eigenlijk gebleven?

15. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Waaaahhhhh! Ik kan het nu al allemaal niet meer volgen! En ik heb nog maar 1 slokje rose op!

Ik geef meestal alleen boter op brood; nikki vindt dat erg lekker. Smeerkaas dus een paar keer geprobeerd, maar dat doen we dus niet meer.
    Morgen ga ik denk ik eens smeerworst proberen.
    Laatst heb ik ook een klein restje van ene potje fruit op het brood gesmeerd, vind ze ook lekker. Soort jam, maar dan anders, hihi.
    Ik wil ook eigenlijk niet teveel zoetigheid geven.

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ja joh.. wat een gedoe he met die flessen... ik dacht nog toen ze het zei... Daar gáán we weer... :( Het hoefde van haar ook niet direct hoor.. maar aangezien Tijn aardig op gewicht was toch maar wel afbouwen...
    Nou Seán en Nikki.. jullie mogen ook niet meer veel drinken hoor [-X jullie zijn ook al de 7 maanden gepasseerd. Als jullie je daaraan hadden gehouden zaten jullie nu perfect op gewicht.. Dat klinkt toch idioot of niet dan?

Ik ga lekker 3 flessen houden, wel zo makkelijk en ik weet zeker dat hij niet te veel krijgt. Die pap ervan af daar ben ik niet bang voor. Ik doe dat pas een aantal weken en daarvoor sliep hij ook goed en nu eet hij nog meer groente.

een stoel van 15 euro? Da's een kopie? Ja ik moet zeggen dat spul van de Ikea is altijd best goed.

Lekker chacha, dat je gezellig bij je collega's blijft zitten :)

17. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    * hips *

18. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Je kan ook fruit op brood doen, geprakte banaan enzo...ook wel iets van komkommer (geen idee hoe aan te bieden hoor) Appelstroop / perenstroop (oké is wel zoet :( )

Ja Pinguin heb er al aan zitten denken om zelf een triptrap te kopen, maar schoonmama wil mee. Nou de 2e week van mei zijn ze terug, dus die 2 weken lukken ook nog wel.

Trouwens over dat gewicht en 3 flessen....Lynn zit onder de dikke lijn....hoe willen ze dat verklaren dan :)

19. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hihihi

wat een geklets!

ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik kan het tandje nog niet voelen, maar voor ons is het officieel!

hier ook nog 3 flessen en 2 van 210/7 en alles gaat schoon op ;)

bij de praxis stond ook een mama fiets, heeft iemand dat gezien?

een stoel voor 15 euro, ik denk dat de meeste duurder zijn, wel lekker dat ie goed schoon te houden is, inderdaad niet onbelangrijk.

o ja, ik heb vannacht over jullie gedroomd :rolleyes: ik was eerst de weg kwijt en ging ineens met de trein. daar zat Deborah niet eens bij, dus waar die nou gebleven was, hihi ik hoop dat ik woensdag wel op tijd kom..

20. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,
    Ja, ja, ik ben er nog wel.
    Probeer regelmatig even bij te lezen maar van zelf schrijven komt het niet echt. We zitten te vaak in de tuin! (ook met een wijntje :) !
    Verder alles o.k. hier. Helaas kan ik jullie niet ontmoeten woensdag. Ik moet werken op woensdag!
    Ik wens jullie heel veel plezier. Hopenlijk is het dan ook nog lekker weer.

Mir, balen zeg dat je weer zonder Bart bent. Als je toe bent aan een uitje geef je maar een gil..

Helena heeft ontdekt dat ze ook kan draaien in haar bed. Ze ligt dan helemaal met haar hoofd bij het voeteneind en op haar buik! Wanneer ze dat dan doet is ons een raadsel. Gisteren toen wij gingen slapen lag ze nog op haar rug!
    Oja..en ze heeft inmiddels twee (!) tandjes onderin! Gelukkig doet ze nog lief tijdens het drinken!

Ik ga lekker douchen en boven wat ramen open gooien. Hopenlijk koelt het dan wat af.
    Narcissen

Deel Deze Pagina