September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Nee chacha. Ga je een pb sturen.

2. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    narcissen in principe probeer ik de BV te rekken tot dat het tijd is,. als hij het daar mee eens is dan werkt het met een speen of met hem spelen maar als dat niet helpt dan geef ik hem gewoon de borst,. dat is maar af en toe dat het gebeurt,. niet elke dag dus dan zal ie het wel nodig hebben,. als ik met mn pink rond zn mondje ga en hij probeert duidelijk die pink te pakken om op te zuigen dan weet ik dat ie echt honger heeft. moeheid zie ik aan het gapen,. in zn ogen wrijven,. suffig kijken,. jengelen,.

mir soms valt marno ook in slaap na de borst, dan laat ik hem vaak nog even 5 min zo liggen en als er na het boeren nog geen beweging in zit leg ik hem op bed,. soms vind ie het namelijk gewoon even lekker om na te doezelen,. en als ie dan naar bed gaat slaapt ie ook niet lang, uurtje maar, en vaak daarna helemaal niet meer.
    na het drinken hou ik hem ook altijd even omhoog, snachts maar 5 minuten denk maar als ie dan nog niet geboert heeft ga ik er niet op wachten.
    enne, ik zal me ook maar geen zorgen maken hoor over die kopstoot,..

niek ik heb ook altijd dat 1 borts voller zit maar dat komt omdat ie maar uit 1 drinkt dus die ander blijft vol,. als ie wel uit beide drinkt lijkt het me niet dat dat erg is hoor,.

paddykira heb het ook hoor zo'n volle borst snachts, vooral als ie later komt als normaal,. dan kan ik niet meer slapen en lig te hopen datie wakker word! hahaha wie had dat gedacht. maar als ie die op een gegeven moment niet meer hoeft zal dat zich vanzelf aanpassen,. zal er alleen de eerste paar keer nog last van hebben.

misschien ga ik dat ook eens proberen,. als ie snachts komt speen geven ipv de borst,. zou fijn zijn als ik nu ook eens door kon slapen! zo eens vragen wat ze ervan vinden op CB.
    ik ga zo ook wegen en meten dus laat het straks weten hoe zwaar die is! laatste keer was ie 5600 gr dat was was ruim 5 weken geleden,.

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ik heb dat idd geprobeerd dat met die doek door de speen..maar dan moet ze wel met haar hoofd naar een zijkant liggen..dat helpt dus als ze overdag in de zijligger ligt soms..maar niet als ze op haar ruggetje ligt watn dan gaat het hoofd alle kanten op..en dan nog presteert ze het om met dat doekje eraan de speen eruit te krijgen..ik heb er zelfs een stapeltje omheen gebouwd dat de speen geen kant op kan..maar het heeft geen zin..:-S

Eslem ligt nu niet ingebakerd omdat ze een beetje koortsig is..en omdat ze het dan toch afraden in te bakeren maar eventjes niet..ik kijk wel..weet niethoelang ze het vol gaat houden..
    Ze is echt niet zichzelf nu..voelt zich niet lekker..

strak in stoppen heeft echt geen zin..haar bedje is vrij breed echt een groot ledikant en die armpjes die wringt ze er zo weer uit..ze wringt zich ook uit de doek waar ik haar mee inbaker dus :D

4. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    @Juudje: Deborah is van 5 september.
    Deborah kwam vannochtend om 7 uur, dus nu lag ze lekker in de box te brabbelen. Ik wil haar na het drinken van 11 uur naar bed brengen, maar ineens is het stil in de box... nou ja, laat haar maar lekker leggen :D

5. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    @Gulay, de armpjes van Lynn liggen ook altijd boven het dekentje. Die wurmt ze ook naar boven. Zij vindt het heerlijk om met haar handen naast haar hoofd te slapen. En over het speentje..... Tsja, dan weet ik het ook niet. Lynn tuft hem ook heel vaak uit, pech dan. Dan huilt ze maar even. Soms is het zo dat ik haar de speen geef en ze die dan uittuft. Als ik dan na 10 minuten huilen ga kijken en ik bied haar het speentje aan, houdt ze hem wel heel goed vast.

Je moet allemaal een beetje utiproberen. Lynn is nu 11 weken en ik ben nog steeds aan het uit proberen. Er zijn weinig kindjes die het doen volgens het boekje. Ik ben dan ook nog s alleen, dus ben flink aan het rommelen, maar we gaan nu de goede kant op. Succes!

Juud

6. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    MMM, vreemd. 2 maanden, 2 weken en 2 dagen? 2 weken en 2 dagen is toch 16 dagen? Lynn is vandaag 2 maanden en 16 dagen en is van 4 september. Hahaha rare banners allemaal!

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja juudje! dat heeft eslem ook..dus jij laat haar dan ook 10 minuutjes huilen? Want als ze even huilt dan pakt ze hem daarna inderdaad wel goed..
    Maar als ik haar bijv. net in bed heb gelegd pakt ze hem niet..dan zit ze me vies aan te kijken..

Eslem vindt het ook heerlijk met haar handjes boven haar hoofdje te slapen :) ze ligt nu nog steeds te slapen..ik ben benieuwd heb haar in het slaapzakje gelegd..

ze heeft net 2 uur geslapen..en heb zelfs gestofzuigd etc. in huis haha..
    het is duidelijk dat ze echt niet lekker is..
    Alhoewel dat stofzuigen kan ik altijd wel doen..ze vindt het geluid erg slaapverwekkend geloof ik :-S dus daar wordt ze meestal niet wakker van..
    Zodra ik de stofzuiger ook aan zet dan is ze gelijk stil..of als ze in de buikdrager bij me zit valt ze altijd tijdens het stofzuigen in slaap :-S

8. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen allemaal,
    Wat een activiteit zeg op het forum. Jullie zijn er vroeg bij!

Onze meid heeft vannacht haar langslaaprecord verbroken! Om half 9 op bed gelegd en ze werd om half 5 vanmorgen wakker! En daarna om half 9 weer.
    Ze ligt er nu (zonder mekkeren weer in en sliep snel. Ze heeft maar een borst gedronken net dus die andere staat (sinds half 5) wel op knappen. Maar dat heb ik er graag voor over als de tijd tussen voedingen langer wordt vandaag. Dat regelt zich vanzelf wel weer.
    Ben benieuwd hoe vandaag gaat.

Wat fijn om te lezen hoe jullie het allemaal aanpakken zeg! Dan heb je tenminste niet het gevoel dat je de enige bent die aan het modderen is!
    Als je denkt dat je het allemaal snapt verandert het allemaal weer... Je wordt er erg flexibel van.

Vanmiddag lekker naar na-zwangerschapsyoga. Heerlijk. Helena gaat dan mee. Vorige keer heeft ze daar liggen slapen tot grote verbazing van mij want het was toen eigenlijk al etenstijd....
    Ik moet wel met de fiets dus ik hoop dat het dan wel droog is!!

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Zooo ben weer helemaal gedoucht en wel. Lynn slaapt nog steeds...dus nog ff tijd voor een bakkie koffie ( en een sigaretje in de schuur :( , tja rook weer volop en ik was zo mooi gestopt tijdens de zwangerschap)

Ik heb even een proefrit gemaakt met mijn geprepareerde speen. Hij drupt nog niet, maar ik krijg er zeker wel wat uit, dus dan moet Lynn dat helemaal lukken. Bah wat is die melk vies, helemaal zo 's ochtends.

Lynn slaapt ook met de armen boven de dekens, naast haar hoofd. Ik heb wel eens geprobeerd ze onder de dekens te stoppen. Werkelijk onbegonnen werk. Met het speentje ook...Lynn is hem vrij snel al weer kwijt. (volgens mij ben ik kamer nog niet uit). Ik laat haar dan meestal even huilen en kom 'm later er weer in stoppen. Dan is ze meestal tevreden en slaapt ze snel.

Ik heb trouwens het idee dat Lynn een spelletje speelt met de tong. We kunnen een tijdje tegenover elkaar zitten en de tong uitsteken naar elkaar. Dikke gein heeft ze dan....Lijkt net of ze het bewust doet.

Mir heb je het rollen al geprobeerd?
    Ik heb Lynn ook wel eens bij gedaan, ze wil haar hoofdje rechtop houden, maar is soms erg wiebelig en dan ook knal....Volgens mij houden ze er niets aan over hoor....(worden ze hard van ;) )

Hoe laat moeten de beebs voor de prikjes vandaag? Veel succes in ieder geval!

Wij doen trouwens niks aan sinterklaas....

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wow eslem heeft bijna een vol uur geslapen zonder ingebakerd te zijn..daarna heb ik ff aan zitten modderen..speentje in speentje uit hehe..ze is nu al 5min stil..hoop dat ze doorslaapt..ze is echt doodmoe dus als dit niet werkt ga k haar inbakeren..

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ze ligt alweer een uurtje te slapen :D
    zooo liefff en het speentje zit nog stees in haar mondje hihi..

12. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    zo, ben geweest hoor voor zn prikje,. hij liep helemaal rood aan door het huilen maar was vrij snel weer stil,. krijgt ie er nog 1 in zn andere been! ik dacht dat het er maar 1 was,. niet dus,.
    in de auto dutte hij al weg,. thuis snel wat drinken en nu ligt ie te slapen in zn bed,. benieuwd hoe het de rest van de dag gaat.
    hij woog trouwens 6630 gr en was zo'n 62 cm.

gylay,.. misschien omdat je ook net begonnen ben met het geven van dr speentje (toch?) is het voor haar nog even wennen om het in te houden,. maar hoe vaker/langer ze hem heeft hoe beter ze hem in zal houden,. was tenminste met marno ook zo.

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wow en dan zeggen ze dat eslem zwaar weegt hihi..

Hier in turkije geven ze het in de arm...raar zeg..waaromook niet gewoon in de been..

ja wellicht moet ze gewoon wennen aan de speen..ik ga er gewoon mee door..

wat een heerlijke dag voor mij vandaag zeg hahaha..ze ligt al vanaf kwart voor 8 in bed..en is er alleen heel ff om te drinken uit geweest :)

heb al eten gemaakt voor vanavond..en heb groene linzen en witte bonen gekookt om in de vriezer te doen..scheelt tijd met maken voor de volgende keer, aangezien ik soms echt geen tijd kan vinden eten te maken..heb ook sperziebonen en aubergine er in liggen..dus de vriezer is weer lekker vol! :D

zo nog even soepje en rijst maken en dan ben ik weer klaar voor het avond eten :D

14. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    het grappige is, dat als Deborah echt moe is dan doet ze haar handjes eerst voor haar mond voordat ze omhoog gaan. Dat scheelt weer als ze haar speen laat vallen, want die blijft dan hangen en dan zie je haar met haar lippen de speen weer pakken :baby:

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ezzie wat is Marno groot zeg....ben benieuwd hoe Marno op de prikjes gaat reageren. Zielig he? Zijn ze net van de ene prik bekomen, hoppa gaat de volgende er al achteraan....Lynn was daar ook totaal niet blij mee.

Ik heb Lynn om kwart voor 11 de fles gegeven, volgens mij wil het aardig met mijn geprepareerde speen. Ze dronk aardig goed, maar nog niet wat ze eigenlijk zou moeten drinken, ga toch maar weer 6 voedingen geven vandaag....ze drinkt nu elke keer rond de 120 cc. Verder is ze normaal, gelukkig ook weer wat beter humeurtje dan gisteren....

Lekker Gulay, zo'n dagje voor jezelf! Kun je even lekker bijkomen....

16. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    @chacha: hoeveel weegt Lynn nu? Deborah weegt 5.6 kilo en het flesje dat ze krijgt drinkt ze zo 180 cc en dan moet ik haar nog stoppen anders drinkt ze zo 200cc. Ze heeft ook wel dagen dat ze 160cc drinkt. Met de bv kan ik het niet controleren. Af en toe heb ik het idee dat ze wel erg hard gaat.

17. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Vinny heeft vannacht voor de 2e keer doorgeslapen ! Wel hoorden we hem 2x vannacht enorm hard op zijn handjes sabbelen en wat oergeluidjes er uit gooien ,maar hij viel toch weer in slaap. Hij heeft om half 11 zijn laatste fles gehad, en toen heeft hij maar 120 gedronken.
    Vanmorgen om 7 uur was hij wakker, daarna heeft hij geslapen tot 10 00 uur, fles om 11 uur, en nu heeft hij een uurtje geslapen en ligt hij een beetje te mopperen in de box.
    Eens kijken of hij het voorhoudt.
    Hij is meestal tussen de voedingen lang wakker, na zijn eerste voeding slaapt hij wel nog 2 1/2 uur, maar daarna zijn het hazeslaapjes van een half uurtje. Soms gaat hij dus inderdaad tussen 2 voedingen in 2x naar bed, maar meestal is hij voor zijn voedingstijd alweer wakker.
    Pas 's avonds na een uur lf 9 valt hij echt in een diepe slaap, dan moet je hem echt wakker maken voor zijn laatste fles.

Hij gaat wel steeds meer lachen, geluidjes maken, hij kijkt je ook heel inspannend aan als je tegen hem praat en probeert ook echt je na te doen, net of hij hele verhalen aan het vertellen is met gezichtsuitdrukkingen, handen en voetenwerk en belleblazen !
    Genieten !

Ik moet maar eens wat meer gaan bijlezen, het is zo moeilijk om op iedereen even te reageren als er weer zoveel geschreven is hahah, maar gelukkig word er dat hier gedaan, zo hebben we denk ik veel aan elkaar.

Ik heb ook nog 2 vraagjes:
    Vinny lekt altijd wat melk als hij zijn flessen drinkt, ik gebruik de avent speen nr 1 met fles. Zou ik een andere fles moeten proberen?

En omdat hij dus zo lekt, is het in zijn nekje altijd wat nat, ik maak het telkens goed droog, maar nu heeft hij toch een klein smetplekje in een huidplooi. Moet daar nou talkpoeder op of creme?

Nou, ik ga me even met vinny bemoeien, die wil graag even aandacht.

groetjes
    celiene

18. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @ Niek: Lynn weegt tussen de 4600 en 4700 gram....Ze zou tussen de 135 en 165 cc mogen drinken bij 5 voedingen.....

Als ik op 6 voedingen zit, mag ze volgens het cb 115 cc.

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nouuuu...nu heeft eslem dus gewoon in haar slaapzakje geslapen..en ze doet dus (lag op haar zij) haar handjes voor haar gezichtje.en soms houdt ze het speentje een beetje vast..dus dat is wel handig..ben benieuwd of ze ook zo lekker slaap als ik haar niet inbaker wanneer ze gewoon weer haar zelf is..

De koorts is weer gezakt..maar ze is wel heel slaperig..ze ligt nu eventjes in de box..

20. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Jeetje wat een activiteiten vandaag! Nou ik ga zo voor de prikjes. Ze liggen nu allebei te slapen en ik hoop ook nog even 10 minuten plat te gaan want ik ben gebroken (ja nu al). Vannacht wel 5 keer eruit geweest. 2 keer voor Seán en ook nog een paar keer voor Tim die verhoging had en grieperig en ellendig is :x . Helaas had ik Seán waarschijnlijk iets te vaak de borst gegeven want vanochtend heeft ie het hele bed ondergespuugd. Het zat werkelijk overal, dekbed, kussens en onderlaken. Dus ik kon ook nog eens fijn het bed verschonen. Doen we ook niet meer maar hij lag zo te jengelen rond 7:00 dus ik dacht die heeft weer honger.

Ik vraag me eigenlijk af of ze wel prikken mogen als ze ziekig zijn. Nou ja ik moet toch voor Seán heen dus ik merk het wel. Seán lag trouwens ook de hele nacht te hoesten, klinkt zo zielig. Oh ja ik had niet zo'n slimme actie. Ik twijfelde namelijk of ik Tim nou wel moest vertellen dat ie een prikje krijgt of niet. Dus ik besloot het maar wel te doen om 'm een beetje voor te bereiden. Grote fout want hij weet donders goed wat het in houdt en nu wil ie dus niet. Mama en Seán gaan alleen, zegt ie dan. Dus dat wordt een drama als ie wakker wordt. Nou ja kan er ook nog wel bij vandaag.

Nou ik ga ff een tukkie doen en hopen dat het zo meevalt!

p.s Mir, Seán ligt nu in de bakerzak en tot nu toe is het al 15 minuten stil. Alhoewel hij flink protesteerde. En je hoeft je geen trut te voelen hoor! Hun voorhoofd is al vrij hard. Ik denk dat de klap bij jou harder aan kwam! Ik heb ook menig tand bijna door mijn lip gehad door zo'n voorhoofdje!

Deel Deze Pagina