September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey wat is er veel bijgekletst

maar waarom krijg k geen mail meer als jullie een bericht hebben geplaatst?

youame heeft vanmorgen 2 prikken gehad vond het zo zielig ze huilde ff en sliep rustig vrder
    maar er werd mij verteld op het cb dat kindjes onder de 3 maand nog geen paracetamol mogen

k zal vanavond ff bij lezen en reageren gr

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Marline: wat een verschillen he? tussen die cb's....Mij is verteld onder de 3 maand 60 mg en vanaf 3 maand 120 mg. Hoe is het nu met youame?

Paddykira: Poeh jij hebt het niet makkelijk vandaag....ik hoop voor je dat de prikken meevallen en dat je vanavond lekker rustig kunt bank hangen...

Celientje: Wat heerlijk dat ie weer heeft doorgeslapen! Meestal als ze zo lekken, is het een teken dat de melk te hard stroomt, maar volgens mij heb je al de kleinste speen van avent. Lynn is ook zo'n smeerpoets, ik hou regelmatig pauzes. Je zou een andere fles kunnen proberen, maar als je nu al de kleinste speen hebt, ben ik bang dat je het probleem blijft houden....En wat betreft de smetplekjes...volgens mij geen talkpoeder, maar sudocreme helpt er goed tegen.

Hier gaat het drinken goed. Lynn heeft weer trek, volgens mij vindt ze comfort lekkerrrrrr. Maar nu heeft ze weer stukken meer gedronken, 140 cc...gelukkig maar.....maar nu ik weet niet zo goed wat ik qua voeding vandaag moet....hoeveel ik haar moet geven en hoe vaak....Iemand goede tips? Of zal ik het Lynn maar laten bepalen vandaag?

3. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    he hoi! veel geschreven vandaag! :D

Cacha.. ik zou Lynn vandaag gewoon laten bepalen wat ze drinkt :) Als ze veel drinkt zal ze het wel nodig hebben! Ik zou me daar geen zorgen over maken. Behalve als het dagen achter elkaar zo rommelig verloopt.... maar nee hoor... als ze nu weer lekker goed drinkt is het alleen maar fijn... gewoon je schema weer oppakken en als ze nu een keertje meer drinkt no problemos denk ik ;)

Juud, super bedankt! Ik ben zoo benieuwd... Deze pacco bakerdoeken zijn heel strak..... misschien wel goed... maar die swaddleme ziet er een stuk vriendelijker uit hehe.....
    Gulay wat voor bakerzak heb jij?

Kira, hoe is t gegaan met de prikjes. Heb je Tim nog makkelijk mee gekregen of moest je lullen als brug man 8) . En hoe zijn ze eronder? Heeft Seán er veel last van? Ff.. ik denk dat je het wel weet... maar het is verstandig om Seán na de prikjes 24 uur niet in te bakeren... zie www.inbakeren.nl...

Hoi Marline! Gaat alles goed? En met Youame?

Gulay gaat ie nog steeds goed zonder inbakeren? Ben benieuwd. Misschien hoef je niet meer in te bakeren en heeft Eslem genoeg aan een slaapzakje :)
    Juud hoe lang mag je ongeveer inbakeren trouwens? En tot wanneer, hoeveel maanden oud?

Chacha ik ga weer ff je uitleg zoeken hier.. want ik had je uitleg geprind.. maaaarrrr... kweetniet waar ik die nu weer heb...
    Tijn is nu wakker... al een tijdje.. dus ga het zo ff uitproberen dat rollen.. had het al gepobeerd vanmiddag hoe ik dacht dat het moest... maar ik kreeg het niet echt voor elkaar om hem soepel te laten omrollen... hij keek me een beetje nietleuk aan...hehe... dus moet toch nog ff doorlezen 8)

Celiene... wat super zeg... :D HEb je het nu helemaal op de rit qua voeding en tevredenheid? Leuk he dat hij nu meer gaat lachen en geluidjes maken... hier ook... proberen na te doen wat jij doet... Gekke bekken al geprobeerd? Hihi.. ik krijg al een frons terug van Tijn... hij probeert t echt na te doen..

Ik heb weer wat ontdekt... Ik moet Tijn moeier laten worden. Als ik denk dat Tijn moe is... is hij denk ik niet echt moe... Bij zijn eerste huiltje denk ik ahh... moe! Even rondlopen met hem en hup in zn bedje schuiven en dan is het brullleeenn zelfs met inbakerzak... en dan moet ik veel moeite doen om hem in slaap te krijgen. Zonder inbakeren lukte mij dat helemaal niet, met inbakerzak wel.. hij vindt dan sneller de rust denk ik... maar toch niet echt snel... Nu heb ik hem even ergens anders neergezet toen hij ging jammeren en hij is nu weer vrolijk.. heb ook even met hem rondgelopen, kijken of hij echt moe was... nop... hij kijkt nu tv en lacht wat en speelt met zn sleutels...Dat is ook geweldig. Hij kan een rammelaar met sleutels vasthouden en brengt dat elke keer naar zijn mond! hihi.. Enn hier begint nu het kwijlen ook! :) Met echte bellenblazen!

Eet smakelijK!

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nou hier ben k weer

met youame gaat het goed
    ze heeft geslapen tot half 12 fles gehad toen heb k der weer in bed gelegt en toen kwam ze om half 4 voor voeding en heb der weer in bed gelegt en ze slaapt nog
    ze heeft der wel last van mag niet aan de beentjes komen dan begint ze te huilen
    het is wel iets dik

ohja ze krijgt in januari/februari der eerste operatie
    gaan ze eerst de lip dichter bij elkaar zetten omdat het gat zo groot is en als ze dan de gehemelte gaan dichten maken ze ook der lip gelijk dicht

voor de rest is het een heel vrolijk mensje
    groeit goed ze is nu 4180gr en 56 cm
    ze is continu aan het lachen brabbelen en kon eergister voor het eerst der hoofd lang omhoog houden terwijl ze op der buik lag

en waar k nu wel s zat van ben is dat iedereen die der weer ziet zegt :eek:h ze is sprekend JW(mijn vriend) k heb het nu wel vaak genoeg gehoord dan heb k zoiets lijkt ze niet op mij?
    ligt het nou aan mij

nou k ga weer ff verder vanaaf kom k wel weer ff
    sory voor het lange verhaal

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb de SwaddleMe maar die gebruik ik niet meer..ik ben er niet tevreden over..hij is alleen te gebruiken wanneer ie net uit de was komt..anders is dat ding veeels te groot..het gedeelte waar het klitteband op plakt is veels te klein ik kan die flap bijna helemaal tot haar rug trekken (dan zit ie pas strak) maar dat kan niet..want daar zit geenp lak gedeelte :)

Vandaag heeft ze de hele dag in haar slaapzakje geslapen..maar heb haar nu weer ingebakerd..wil mijn nachtrust nog even zo houden :D ben bang dat ze dan snel wakker zal worden...

Ik heb wel besloten om (iniedergeval voor nu..wnat we gaan van het weekend naar ankara en slapen dan een paar dagen bij mijn schoonzus) haar even niet in slaap te laten huilen..
    Ik wil haar de speen aanleren..ze houdt em nu nog niet altijd goed vast..maar als ze dat ding in haar mond heeft is ze echt stil! Dus dat is veel beter dan dat ik haar een half uur laat huilen..
    heb haar vandaag wel weer bij mij in slaap laten vallen (vanavond) omdat ze toch nog niet helemaal lekker was..

Je schijnt trouwens tot 6 maanden in te mogen bakeren..
    maar ik wil het wel ver daarvoor afbouwen..ze is nu al niet meer echt baby baby..ik vind haar er langzaamaan te groot voor worden..ze moet leren gewoon normaal te slapen..

Eslem pakt nog niets zelf vast..en doet ook haar hoofdje niet echt omhoog als ze op haar buik ligt..wel als ik haar vast heb..dan zie ik wel dat ze haar hoofdje een beetje optilt..
    Ik moet ook zeggen dat ik niet echt speelgoed voor haar heb..heb een zo'n sleutelbos..en een kouwding voor als ze tandjes krijgen..ze had die laatste vandaag vast (nadat ik het in haar handjes had gedaan heeh) maar ze doet er verder niets mee..
    Wel trekt ze zich aan mijn haren op omhoog als ze bij me op schoot zit met haar buik tegen mijn buik zeg maar hahaha.. zeer pijnlijk :D

Oh ze had vanavond bijzonder veel interesse voor de was die in de kamer hing haha..witte was nog wel..niet eens gekleurd ofzo :S

6. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    celientje leuk he dat brabbelen,. en het word alleen maar meer! heerlijk,.. moet zeggen dat ik fan ben van talkpoeder,. maar weet niet of het ook goed is voor smetplekjes,.

marline zielig he die zere beentjes, marno heeft er ook last van weet precies wanneer het zeer doet want dan begint ie te huilen, verder geen koorts ofzo. spannend hoor die operatie. moet ze er nou veel ondergaan? en herstelt ze er een beetje snel van als ze een operatie heeft gehad? misschien weet je dat ook nog niet natuurlijk,.

mir zo ontdek je steeds weer wat anders he, op bed leggen als ie echt moe is,.. zolang ie vrolijk is lekker laten zitten,. !

moet zeggen dat ik het CB erg makkelijk vond,. had verwacht dat ze wel zouden zeuren dat ik over wil stappen op FV zometeen en als ie zich snachts meld om dan een speen te geven was ook geen punt. ik heb wel eens andere verhalen gehoord namelijk.

7. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Even heel snel. Zoals verwacht was het dus 1 groot drama op het CB vandaag. Seán was echt super relaxed even huilen na het 2e prikje en dat was het. Tim was het grote drama maar goed we hebben het weer gehad. Oh Seán is trouwens echt een beer! Hij weegt al 7,2 kilo :confused: en is 63cm lang.

Hij heeft om 16:00 zijn prikjes gehad en was net wat hangerig. Normaal leg ik 'm op bed en dan hoor je niks meer maar nu moest ik er 3 keer heen en hij is uiteindelijk in mijn armen in slaap gevallen. Ik moet zo naar mijn nagym en zit te twijfelen of ik nou moet gaan. Het is zo zielig als ie wel gillend wakker wordt en dan kan zo'n borst troostend werken. Anders wordt het feest voor mijn man :D . Nou ik heb nog 20 minuten om erover na te denken.

Prettige avond!

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mir ik heb foto's van het rollen, dus als je er niet uitkomt....
    Ik heb Lynn het drinken zelf laten bepalen vandaag, ze kwam dus mooi om de 2,5 a 3 uur. Denk toch steeds meer aan een sprongetje met deze dame....Ze was niet helemaal zichzelf.

Ik zit nog wel te klooien met de spenen. Ik wil eigenlijk de Bfreefles blijven gebruiken, omdat ie zo goed bevalt. Maar het met speen 1 raakt constant de boel verstopt door de vezeltjes. Had er al een prikkertje naast liggen om telkens de verstopping te verhelpen. Maar Lynn raakt geïrriteetd om telkens van de fles af te moeten.Heb vanavond de 3 standenspeen uitgeprobeerd. Is eigenlijk pas vanaf 3 maand. Hier kreeg ze het wel goed uit, maar de fles was binnen 10 minuten leeg. En ik heb een beetje een angst ontwikkeld, ik ben bang dat het spugen weer gaat beginnen. Dus ik ben bang dat deze speen te hard gaat en dat de boel er weer uit komt zetten. Maar het is goed gegaan vanavond, goed geboerd en toen naar bed. En het zit er nog steeds in.

We hadden een poepexplosie vandaag.....de comfort doet goed zijn werk haha.

Deze week komt mijn kraamverzorgster op de koffie. Zo'n leuk mens, dus heb er helemaal zin in.

Jeeeee Paddykira....jouw zoon is echt een beer, das bijna geen baby meer te noemen. Ik hoop dat Seán lekker door zijn hangerigheid heen slaapt.

Gelukkig Ezzie dat Marno geen koorts heeft.

Mir Ik heb Lynn ook zo'n ring met sleutels laten vasthouden. Ze ramt zichzelf er keihard mee voor haar hoofd en geeft geen kick :( Leuk he ze gaan steeds meer doen....

9. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    @chacha: wat grappig dat je kraamverzorgster komt, lijkt mij ook wel leuk dat ze Deborah nog even zou zien!
    @paddykira en ezzie: sterkte met jullie mannetjes!
    @marline1983: spannend zo aan het begin van het jaar
    @ezzie: ga jij agfbouwen voor je werk?

heeft iemand een foto van dat inbakeren, ben er wel benieuwd naar.
    Iedereen die ik niet geantwoord heb: sorry, er wordt ook zoveel geschreven :)

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jemig wat is er veel geschreven zeg! Niet door mij, want mijn pc is kapot gegaan ( moederboard ontploft).
    Nou ja nu dus een nieuwe pc.

Hier gaat alles redelijk. Quinn slaapt goed en is een tevreden mannetje. Vrijdag meoten we naar het cb en ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is.
    Ik heb wel een behoorlijk geriiriteerde tepel. De vellen hangen er letterlijk aan. Ik kolf tot bleodens toe soms!
    Ben nu maar weer in de weer met mothermates en dat lijkt te helpen.
    Ik heb nog steeds een gigantische productie dus ben nu 4 keer aan het kolven.
    Gisterenavond heb ik Quinn voor het eerst in zijn ledikantje op zijn eigen kamertje gelegd. S'nachts wel weer bij ons in zijn wiegje trouwens.
    Ik was helemaal verbaasd, maar het ging helemaal goed. Ik deed het licht uit en hij zijn oogjes dicht. We hebben hem wel een paar keer gehoord, maar niet echt problemen. Zo langzaam aan dus maar laten wennen aan zijn eigen kamertje en ledikantje, want ik denkd at hij binnen een maand uit zijn wiegje is gegroeid!

Gulay ik heb aan Quinn zijn speentje een doekje zitten dat ik naast zijn hoofdje leg , zelf gooit hij het lapje over zijn gezichtje, weet ook niet waarom, maar hij lijkt het lekker te vinden.
    overigens laat hij zijn speentje al gauw uit zijn mondje vallen als hij in slaap valt en lijkt hem dan ook niet meer nodig te hebben.
    Lekker voor je trouwens dat je in de kerstvakantie bij je moeder kan zijn met Eslem. Hoelang woon je nu eigenlijkw eer in Turkije of is ddat een te persoonlijke vraag?

Quinn brabbelt er ook flink op los. Soms denk ik wel eens dat hij toch iets achter loopt in ontwikkeling als ik de verhalen van jullie lees. Misschien si dat omdat hij bijna 4 weken te vroeg was, maar met lachen en spelen was hij toch allemaal wat later.

Nou ja haalt ie vanzelf wel weer in.

Ik ga mijn bedje in meiden, hopelijk gauw weer wat meer posten.

xxx
    pinguin

11. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi Pinguin! Leuk dat je er weer bent :) Wat een gedoe zeg... ik ken het moederbord kapot... hopelijk heb je wel veel bestanden kunnen redden... anders is het helemaal balen! Fijn dat je borstvoeding goed loopt alleen erg rot van die kloven :(

He Niek, ik plaats wel even een foto van Tijn hoe hij ingebakerd ligt.. net een worstje ;)

cacha wat een schatje is Lynn, mooie foto's :) in je album!
    Ja he.. vast een sprongetje van Lynn... fijn dat ze zich nu wat beter in haar velletje voelt :D
    Vervelend met die spenen zeg... ik heb hier niet echt een probleem meer. Eigenlijk meer dat het voor Tijn ook met nr 1 speen (dat is toch die bij de Bfreefles t/m3 maanden bijgeleverd is?) heel snel alles naar binnen krijgt. Hij gilt als we hem tussendoor laten boeren :( En dan komt er soms een boer... en 2 sec. daarna een hele golf melk :( En ook als de fles leeg is gilt meneer... soms helemaal geen boer, maar later als hij in zn wippertje zit of (helemaal) als hij ligt... weer hele golven melk :( Hij heeft er zelf totaal geen last van... lachen...(wij niet... truitje na truitje... )

Kira wooowwww ik dacht ff dat Tijn een grote was.... haha.. Seán is echt echt groot! Mooi zo! Lekker dikkertje! Goed voor de weerstand zullen we maar zeggen dan. ;) Balen van Tim..... was hij erg overstuur? hoe is het nu met Seán heeft hij er last van.
    Even vraagje... hoe spreek je Seán eigenijk uit? Of is t een gekke vraag...
    Nog wezen nagymmen?

Ik had trouwens gisteren weer gesport... heftiggg.. steps... en het ging snel joh.. .En er waren heel veel mensen die ik normaal in mijn eigen les heb en die ik dus altijd afmat... haha... en nu zagen ze dat ik er na een half uur al doorheen zat....

nou trusten voor straks he!

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Het kwam inderdaad door de prikjes..hehe die 10 uur achter elkaar doorslapen was dus eenmalig :)
    Maar vannacht heeft ze ook goed geslapen hoor..van 7 tot 2 en toen van 3 tot 6..
    Ik lag er zelf om 10 uur in..

Maar heb mezelf wel vreselijke hoofdpijn bezorgd..
    Ik had eslem vannochtend op bed gelegd (in haar slaapzakje) maar ze was binnen een half uur wakker..toen rommelen met speentje..nou elke keer als ik weer op bed lag en bijna in dromenland was dan was het speentje er weer uit (ik heb er een doekje aan bouw er een bergje omheen met 2 andere doekjes zodat ie geen kant op kan..maar alsnog presteert ze het om dat ding eruit telaten vallen, of ze duwt het met haar handjes opzij kan ook) nouja uiteindelijk na 5 keer naar haar toe te zijn geweest ben ik maar uit bed gegaan..maar nu heb ik vreselijke hoofdpijn..grrr echt dom van mij..ik weet dat ik niet meer naar bed moet gaan..ik heb dit in het weekend ook..dan wil ik langer slapen..en dan wordt zij steeds wakker en dan ren ik eruit en weer snel in bed..en die 5 a 10 minuutjes slaap steeds maakt me kapot..

Pff wel een ramp hoor dat speentje..ik hoop dat ze dat ding snel goed leert vasthouden..
    Misschien komt het ook wel doordat ze ook niet ingebakerd ligt...maar wil het toch proberen door te zetten..tenzij ik echt merk dat ze vreselijk saggie wordt van het weinige slapen..

Pinquin (jij vroeg het toch?) het is geen te persoonlijke vraag hoor..ik woon nu bijna anderhalf jaar in Turkije.

Heb echt zin om naar nederland te gaan..zie wel op tegen de vliegreis..ik moet namelijk ook nog een keer overstappen omdat we nu helemaal in het oosten wonen en daar geen rechstreekse vluchten zijn..maar me wel beetje nerveus daarover..straks kan ik het niet vinden enzo..en ik zit ook nog met eslem..en eigenlijk is ze nog een beetje te klein voor de buggy (kan wel liggend) maar daar zal ze toch in moeten ik kan niet met 6,5 kilo aan kind gaan slepen (en over een maand zal ze tegen de 7 zitten)
    En dan heb ik dus ook nog zo'n lodger bunker in de buggy en als die er in zit kan dat ding niet opgevouwen worden dus moet ik daar ook nog mee gaan slepen ARGGG.
    Nouja we zien wel hoe het allemaal gaat..

Nou er gebeurd een wonder..eslem is stil..ben benieuwd of ze slaapt en ook even doorslaapt..

Ik ga vandaag naar de dokter..mijn hande zitten helemaal onder de allergie of eczeem weet bij god neit wat het is..het ziet eruit alsof ze helemaal uitgedroogd zijn (boven op mijn hand) de kloven zitten er in..dit had ik dus vorig jaar ook rond deze tijd..maar heb er wel meer dan een half jaar mee gelopen en toen had ik maar een plekje nu zitten allebei mijn handen eronder..heb het idee dat het wellicht door de zeep komt..ik was mijn handen wel 100x op een dag..maarja dat moet ook wel..na het verschonen etc.

13. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoihoi,

lees al een tijdje met julie mee maar heb niks gepost.
    ik vond het leuk om al die herkanbare dingen te lezen, dan wist k dat ik niet de enige was.

we hebben deze week een rotweek. :(
    maandag cb, prikken gehad en daar zagen ze dus dat haar ene been langer is dan de ander. en datt waarschijnlijk haar heupgewricht niet goed in elkaar past.
    dinsdag naar de husarts en vandaag dus naar het ziekenhuis voor een echo.

zie er best tegen op. dimphy is nog al pittig, en werkt dus niet mee. ze krijgt steeds een enorme driftbui :x als de artsen aan haar zitten.
    zo zielig.

liefs mamsie

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hey trouwens..hebben jullie nog weleens wat van Cass gehoord? Ik zie haar nooit meer online!

15. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Hey meiden, wat is er weer enorm veel geschreven door jullie. Ik kom er vaak gewoon niet aan toe. (sorry dat ik dan ook niet altijd op jullie reageer :( )Meestal wwordt Fiene net weer wakker als ik nét achter de laptop zit. Of m'n oudste trekt m'n aandacht. En ja, het huishouden draait ook gewoon door he, ál die was. Er komt geen eind aan.

Fiene heeft op 6 nov haar prikjes gehad. Natuurlijk was het even brullen geblazen. Maar daarna is ze in een diepe rust geraakt. :D

Vorige week woensdag ben ik op nacontrole geweest bij de gyn. Alles was goed. Ook het litteken (ks) was goed genezen alleen is er een beetje scheef gesneden. Ik had er al een litteken zitten van m'n eerste ks. Dus hij vond dat het niet zo mooi gedaan was, dat vond ik zelf eigenlijk ook. Hij stelde voor om te kijken hoe het er over een half jaarje uitziet. Mocht ik het dan nog echt niet mooi vinden dan kan er altijd van die 2 littekens, eentje worden gemaakt. :D Ok heb ik anticonceptie gekregen van hem, de mini pil Cerazette. Tot nu toe voel ik me er prima bij. Ben nog niet ongesteld geweest maar mocht gewoon met de pil beginnen.

Met Fiene gaat het super. Haar nekje is al zo stevig dat ik haar al gewoon op kan pakken uit de box zonder haar hoofdje te ondersteunen. Als ik was onderuitgezakt op de bank zit en Fiene op mn borst heb liggen tilt ze d'r koppie ook op en zit me dan intensief te bestuderen. Grote ogen, en je ziet die oogjes maar heen en weer gaan. Zo leuk. In het begin nadat Fiene net geboren was had ik er best wel moeite mee dat alles zo snel ging, wilde graag zo lang mogelijk een pageboren babytje houden, maar nu ik al eel meer contact met haar begin te krijgen vind ik het toch ook wel weer leuk dat ze alweer wat ouder is. Ze heeft nu maatje 56 en van sommige kleertjes heeft ze maatje 62. Ze weegt nu denk ik 5 kilo, misschien ietsje meer en is denk ik 57 cm.

Fiene heeft vannacht een record slapen verbroken! Ze is gisteravond om 20.30 bij m'n vriend op z'n borst in slaap gevallen en heb haar om 21.30 megenomen naar boven en haar op d'r buik in de wieg gelegd en ze heeft gewoon geslapen tot 05.00! Ik was elke keer wakker om te kijken of ze nog wel ademde. :) Omdat ze op d'r buikje lag natuurlijk. Dan slaapt ze dus vast en ook lang. Op d'r rug of zij niet langer dan een paar uurtjes. Dus ja, op het CB zeggen ze dus dat buikslapen niet goed is ivm wiegendood, maar dat geloof ik allemaal wel hoor. Als Fiene op d'r buikje lekkerder slaapt is de keus voor mij snel gemaakt. Trouwens, de precieze oorzaak van wiegendood is nog steeds niet bekend, dussss ja.

Gister zijn we in het ziekenhuis geweest om een echo van Fiene d'r heupjes te laten maken. Dit moet omdat ze in stuit heeft gelegen. Maandag heb ik een afspraak bij de kinderarts en dan bespreken we ook de gemaakte fotó's van gisteren.

Straks ga ik even met m'n moeder naar Ikea, om wat spulletjes voor m'n oudste dochter haar nieuwe kamer te kopen. Ze wordt maandag alweer 3 en dan wil ik graag haar kamertje af hebben. Omdat Fiene 4 weken te vroeg zich aankomndigde heb ik toen m'n oudste haar kamer niet af kunnen maken. Ze ligt nog steeds in haar ledikantje. Dus als m'n oudste op haar nieuwe kamer ligt kan Fiene ook eens slapen in het ledikantje en kan ik haar s nachts ook daar verschonen.

Ik zal vd week ook weer eens proberen een paar nieuwe foto's van Fiene te plaatsen. (als ik weer eens even rustig kan zitten, hahah)

Ik ga maar eens even boven in Fiene d'r wieg kijken of zeal eens wakker is. Ze slaapt vanaf 06.00 uur dus het wordt weleens wat .

Nou meiden, geniet maar lekker van jullie kindjes. Tot gauw!

groetjes Suus

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mijn lieve kleine meid ligt nu al 2 uur te slapen in haar slaapzakje..en eigenlijk ligt ze al vanaf 8 uur in bed (nu kwart voor 12) heb haar er een keer uit gehaald voor bv..

ben zooo trots..zit te twijfelen of ik haar vanavond zal inbakeren of niet..

17. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Gulay... misschien is het niet meer nodig dat inbakeren en kan je haar aan wat meer vrijheid laten wennen :) Dat zou fijn zijn!

Mamsie leuk dat je ook post :) Vervelend zeg.. hoe moet ik het me voorstellen dat een been langer is? Moet ze dan geopereerd worden of kan het met een speciaal broekje goedgezet worden? Sterkte vandaag! We horen wel hoe het is afgelopen.

Suusje, jij ook weer helemaal genezen.. ;) Geef je borstvoeding? Is dan de minipil de enige anticonceptie die je mag?
    Ik zit nu ook te denken wat voor anticonceptie ik ga nemen.. Geeft geen borstvoeding en ben ook nog niet ongesteld geworden... HOop dat ik dat snel wordt... dan maak ik een keuze of weer aan de pil of een spiraaltje... Spiraaltje zou pijnlijk zijn heb ik gehoord... mmm.. laat me maar eens informeren binnenkort bij de HA.

Heb ook lang niets van Cass gelezen Gulay!
    NikkiF waar ben jij eigenlijk :) ...

Ik ga even weer bij Tijn kijken. Hij zit beneden in de box in zijn wippertje... Ik ga het huis maar even door. Bart is vandaag voor zn werk weg dus kan ik lekker mn gang gaan... Als die dreumes vanmiddag nog even wil slapen kan ik zelfs nog even aan mn scriptie werken... ;)

groetjes!

18. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoi Meiden!

Pfff wat een gedoe met die spenen, Vanmorgen ging het niet zo best met de 3standen speen, Lynn had honger en zoog zo hard als ze kon.....ja en dat kan haar maagje niet aan dus daar kwam een golf, verdorie over d;r slaapzakje....en het duurt al zo lang voordat dat ding droog is. (mag niet in de droger, errug handig)

Toch maar weer speen 1 en dat ging wel goed....Nu krijgt ze er wel wat uit. Ik hou de spenen maar in de aanslag, kan ik tussentijds wisselen mocht dat nodig zijn.

En ze poept veel, waar haalt ze het vandaan? Juud en Mir is dat bij jullie ook nog steeds zo of wordt dat vanzelf minder als ze aan de voeding gewend zijn? En jullie geven toch ook 3 om 2 schepjes?

Mamsie: Welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Suusje: wat heerlijk dat ze zo lang heeft geslapen. Lijkt me ook druk hoor 2 van die kids....ik red alles amper met 1 kind...de was stapelt zich dan ook op (ja niet om te wassen, maar om op te vouwen pfff)

Mir: Namens Lynn bedankt voor het compliment (ze is ook echt een schatje)

19. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Lynn had de eerste dagen ook continue poepluiers. Spuitpoep. Dit schijnt normaal te zijn. Haha. Bij Lynn is het nu wel minder hoor. En ja 3 schepjes comfort en 2 schepjes normaal. Good luck! :p

20. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    niek ja, ik ga wel afbouwen voor ik ga werken,.. heb lang getwijfeld,. het gaat op zich super de BV en nu eenmaal bezig wil ik het hem aan de ene kant zo lang mogelijk geven gezien het toch het beste is maar aan de andere kant zie ik mezelf gewoon niet kolven op mn werk (en da's ook weer zo'n gedoe) dus nu ga ik zo naar 2 flessen overdag toe en de rest dan nog gewoon BV voor zolang als dat gaat. Wat ga jij doen

suusje,. zo'n tweede keizersnee doen ze dus net onder of boven je vorige snee? niet weer op dezelfde plek dus,. vervelend zo scheef, moet zeggen dat die van mij ook niet echt recht is,.

mir heb gehoord dat een spiraaltje vooral zeer doet als je nog geen kinderen hebt gehad,. als er al een kind doorheen is geweest schijnt het minder zeer te doen (nou lijkt het me nog niet fijn)

chacha wat leuk dat je kraamverzorgster op visite komt! heb ik ook nog nooit van gehoord dat ze dat doen.

mamsie vervelend zeg van dr heupjes,..ben benieuwd wat ze er aan gaan doen,.

de dag na zn prikjes is mn knul ook nog super vrolijk,,. is me dus erg meegevallen,.

vannacht maar zn speen gaan proberen als ie wakker wordt.

Deel Deze Pagina