Ik had het trouwesn ook door die borstvoeding.. Ze hapt niet goed..en door haar te proberen beter te laten happen en er dus echt mee bezig te zijn raakte ik gefrustreerd en echt bijna depressief..ik ben er mee opgehouden..laat maar zitten hoor..dan maar een beetje pijn lijden weet het ook niet..ze zeggen dat je melk productie terug kan lopen door verkeerd aanleggen maar ik heb super veel melk dus dat zit wel goed geloof ik..
Gulay, ja dat was nu mijn probleem... de BV kwam in het begin niet goed op gang. Ik heb zitten klungelen met kolven en zelfs met een lactatiekundige aan de gang geweest. Er is mij in de eerste week gelijk al geadviseerd om bij te voeden. Achteraf gezien allemaal veel te voorbarig.... In ieder geval ging het niet helemaal goed en ik kwam erg in een negatieve spiraal terecht. Ik wilde zo graag BV geven, maar door de stress en het zo graag willen kwam de BV denk ik niet goed op gang. Dus op een gegeven moment heb ik gekozen om te gaan genieten van mijn mannetje.. Want hoe goed borstvoeding ook is... Tijn heeft meer aan een uitgeruste vrolijke moeder dan aan een vermoeide geprikkelde moeder en waarbij de bv ook nog eens niet goed loopt. Jammer... vond het ook heel verdrietig... maar ja toch denk ik de goede keuze gemaakt... Ik zit net je album te bekijken, wat een schatje is Eslem zeg! Vooral die foto dat ze daar zo mooi ligt in het roze Echt een mooi meisje! Nou hopelijk heb je vannacht een goede nacht! Dat hoop ik voor mezelf ook!
jammer joh...ja ik wil ook graag bv geven..geen zin in dat flessen gedoe..en dat is niet eens het belangrijkste..bv is gewoon het beste..dus ik zet echt door tot ik er bij neer val.. Heb Eslem net in badje gedaan en gevoed en ze ligt nu op bed...blijft nog even wachten want hoogstwaarschijnlijk gaat ze zo huilen.. Ik wens jou ook een fijne nachtrust toe!
Vervelend zeg, van die borstvoedingsproblemen. Pinguin, ik zit te denken over anti-conceptie, ik weet het nog niet. Ivm borstvoeding kan ik niet aan de pil. Mij is een spiraaltje geadviseerd, maar ik weet het nog niet. Zo'n spiraaltje lijkt me niet echt fijn. Maar aan de anders kant, van die condooms worden we ook niet echt vrolijk.
Hallo allemaal, Poeh ja, de bevalling....Mijn verhaal staat onder de bevallingsverhalen voor degene die het leuk vinden om te lezen... Het was een vlotte bevalling voor de eerste. In 8 uur tijd was ze geboren. Wel anderhalf uur aan het persen geweest....en uiteindelijk moest ik echt ingeknipt worden. Aua! Maar...het was het natuurlijk dubbel en dwars waard! Alles gaat hier goed (natuurlijk op de nodige huiluurtjes van Helena na) Ik voel me o.k. Ben zelfs al een aantal keren een stuk gaan wandelen met de wandelwagen! Gisteren heb ik een borstkolf besteld om eens te gaan oefenen. Ben benieuwd. Als ik over een poos weer ga werken wil ik gaan kolven... maar onze meid moet wel uit een flesje willen drinken... Dus..oefenen met kolven en fles drinken. Ben benieuwd. Over anti-conceptie ben ik wel aan het denken maar we hebben nog geen ei gelegd. Het schijnt zo te zijn dat een lichte mini-pil wel kan in combinatie met borstvoeding... Condooms vind ik ook helemaal niks. En over het spiraaltje weet ik eigenlijk nog te weinig. Stel je wilt op een gegeven moment voor een tweede kindje gaan, hoe snel kan dat dan ? (moet er voorlopig nog niet aan denken maar het speelt wel mee in de overweging) Oja, Helena heeft vaak een paar minuten huilen nodig voor ze in slaap valt! Vaak huilen dan weer stil dan weer huilen en daarna lekker slapen. Heeft ze krampjes dan trappelt ze haar deken van zich af en kan ze dus niet slapen. Dan blijft ze ook huilen. Vaak werkt een pink in haar mond dan wel om rustig te worden. Ik laat haar dan wel in haar bed liggen... (behalve als ze echt overstuur is natuurlijk). En..meestal als ze een paar keer gaapt is ze toe aan haar bed, of..als ze terwijl ze in de box ligt gaat jengelen. (als ik s morgens mijn ontbijt maak ligt ze na gedronken te hebben heel even in de box voor wel 5 minuten) Maar...het is wel bijzonder. Als je denkt dat je het snapt gebeurt er weer iets wat je niet begrijpt...Bijvoorbeeld dat ze sinds gisteravond opeens aan een borst genoeg heeft ipv aan twee.....Raar.. Er zal wel genoeg uitkomen he.. Dames, tot de volgende keer. Narcissen
ik ben ook een september mama. Lynn is geboren op 4 september, na een redelijk vlotte bevalling, maar een pijnlijk afloop. Mijn verhaal staat bij de bevalling onder: mijn bevalling van 2 weken! In het begin hebben we even opstartproblemen gehad. Ze dronk niet goed. Nadat dat probleem was opgelost, begon het volgende. Ze lag 20 uur per dag te huilen en te krijsen. Ze liet zich niet troosten. Ze is opgenomen in het ziekenhuis en sinds maandag is ze weer thuis. Ze heeft 12 dagen in het ziekenhuis gelegen en daar dronk ze al haar flessen helemaal leeg (120cc) Dus ben ik overgestapt op friso, begon ze weer te huilen. Nu meng ik het met de kant en klare friso, dus 60 kant en klaar en 60cc met poeder en ze doet het sinds gisterenavond super goed. Hoelang zijn jullie kindjes wakker per voeding? Normaal als lynn wakker is geef ik haar de fles, boeren en dan naar bed. Nu heb ik haar net na de fles even in de wipstoel in de box gelegd, mobile aan en ze vond het leuk. Ze huilde tenminste niet, dus goed teken. Na 5 minuten heb ik haar in bed gelegd. Wanneer begonnen jullie kindjes echt te lachen om je? Lynn heeft nog steeds stuiptrekken, helaas! liefs Juud
Hoi Juud, wat fijn dat ze weer thuis is! Gaat alles ook goed met jou? Tijn lacht ook nog niet echt. Ja, wel een beetje glimlachen als je een beetje gek met hem doet, maar de schaterlach of het echt voluit lachen nog niet gezien! Maaaar het gaat er wel steeds meer op lijken... Ik merk dat Tijn best erg vaak moe is... maar dat uit hij (denk ik) in huilen. Eerst wist ik het niet...en dacht hij heeft elke keer honger of er is iets... Maar dat is denk ik niet zo. Dan is hij gewoon al weer moe... Het is echt wennen hoor, je weet niets... alles is nieuw... je moet je kindje gewoon leren kennen en dat gaat denk ik wel tijd kosten. Wat wel een beetje vervelend is, is dat Tijn alleen maar hazenslaapjes doet overdag. Dan is hij maar anderhalf uur a twee uur aan het slapen... *zucht* Dan huilt hij al weer. Nu zijn we bezig om hem toch gewoon echt te laten liggen en weer een speen te geven... dan slaapt hij weer even door... maar dat is niet voor lang... En sommige kinderen huilen niet vaak... dan heb je gewoon echt mazzel... Maar dat is wel heel goed, dat je na de fles als ze niet in slaap valt even laat ´spelen´ en ontdekken en verkennen. En dan geven ze zelf wel aan (Tijn door te gaan huilen) dat ze moe zijn... tenminste dat denk ik .. Dus dat kan je overdag gaan doen. Flesje.. even ´spelen´´met haar, dus aandacht, veel met d´r kletsen dan gaat ze ook echt reageren op je en dan komt de lach ook vanzelf
Oh Mir, dat huilen wordt minder op de duur hoor... Iman huilde ook zo vaak, maar wordt steeds minder... En het slapen overdag wordt hier in elk geval steeds meer en langer!
Oeff nou gelukkig maar! Soms weet ik t niet meer.... maar gisteren had hij echt een huil huil huil dag... *zucht* maar ik denk dat hij nu in een sprongetje zit. Hij is nu bijna 6wk, dus dat zal wel..
Ja dat kan inderdaad een sprongetje zijn... Maar Iman gaat steeds minder huilen, moet wel zeggen dat ik haar nu veel naar bed breng overdag... Opeens is ze nog maar anderhalf uur op of zo tussen 2 slaapjes... En de tijd die ze wakker is huilt ze dan ook niet en ze houdt zichzelf heerlijk bezig in de box... Toen ik haar overdag nog niet naar bed bracht (en dus 'dwong' om te slapen) huilde ze veel en veel meer. Maar het is inderdaad hoe je het al beschreef... Je moet je kind echt leren kennen en Iman is 12 weken en ik ben nog steeds bezig met leren kennen en ontdek steeds nieuwe dingen!
In het boek oei, ik groei staat, dat als kindjes 3 weken te vroeg geboren zijn, ze het sprongetje dus 3 weken later hebben. Lynn zit nu dus in het sprongetje van 4 weken, denk ik. Heb nu het boek van de buurvrouw en lees het toch maar. En ook al voor al ze 8 weken is. liefs Juud
Ja Iman is 2 weken te vroeg geboren en krijgt de sprongetjes wel redelijk op tijd... In elk geval niet 2 weken later... Is dus ook per kind verschillend! Leuk boek is dat he Juud!
ja een heel leuk boek, ga het volgende week zelf kopen. Ik kan alleen niet op hun site komen. www.oeiikgroei.nl jullie wel?
Nee doet het inderdaad niet! Ik heb het boek ook, is wel prijzig, maar heb er nog geen minuut spijt van gehad!
Hallo ! Ik was officieel spetembermamma, maar ben oktobermamma geworden ! Toch zal ik hier ook mee kletsen, tussen mijn dutjes door ... Ik heb mijn bevallingsverhaal nog geschreven bij het andere topic van septembermamma's. In mijn album staan drie foto's van ons lieve kleine manneke, Thijs ! Wat ik wel nu al vind is dat alles zo enorm snel gaat ... de dagen vliegen voorbij ... soms ook wel eng, zo snel als het gaat ... Tot mails ! Groetjes, Nikki F
youame heeft nog helemaal geen regeldag gehad ze wordt alleen wakker voor de voeding en dan is ze half uurtje wakker en dan slaapt ze weer voor de volgende voeding huilen alleen als ze honger heeft en slaapt sinds 3 dagen van 23.00 tot 5.30 door is wel erg lekker
Ik heb de septembermama's ook ontdekt, leuk om hier verder te schrijven. Vinny is nu bijna 3 weken, hij doet het goed, hij zit nu wel helemaal op de fles, maar hij was nu in ieder geval goed aangekomen, en hij is veel tevredener dan daarvoor. OVerdags gaat het lekker, maar vanaf 6 uur vind hij dat hij wel heel hard mag gaan huilen als je weer naar je bedje gaat of even in de box gaat. Ik laat hem in zijn bedje wel even huilen, soms huilt hij voordat hij gaat slapen, maar na 10 minuten, kwartiertje haal ik hem er toch maar uit, anders gilt hij echt alles bij elkaar. Net was hij lekker in slaap gevallen op mijn arm toen hij zijn flesje leeg had, ik heb hem na 10 minuten in zijn wiegje gelegd, nou dat ging 5 minuten goed en nou gilt hij alweer. Meestal duurt dit 's avonds tot half 10 of zo, of in ieder geval als hij nog een late fles krijgt, en dan valt hij in slaap en slaapt hij tot ongeveer 3 uur 's nachts. Ik weet niet wat het is, maar het zal wel overgaan denk ik, maar hij houd ons 's avonds wel bezig. Verder heeft hij erg veel puistjes in zijn gezicht, tis net een minipubertje haha. Zijn naveltje word nu beter, ze hebben bij het cb van de week het aangestipt, er zat nog een vies stukje, en nu ziet dat er veel beter uit. Met mij gaat het wel goed, alleen erg last van hoofdpijn, moeheid word stukken minder nu, dus dat gaat de goede kant op. Ik ga vinny nu maar uit zijn bedje halen. groetjes celiene
nikki! Wat leuk haha een gezicht bij een naam..ik had je zooo anders voorgesteld..donker haar..rond gezicht (vraag me niet waarom!) Echt heel grappig..hihi En wat een scheetje! Enne geniet er maar goed van..want voor je het weet til je hem op en besef je je opeens dat ie toch wel erg zwaar is geworden.. Eslem is nog 'maar' een maandje en een weekje bijna maar ze groeit als kool en wordt echt al zwaar het gaat zoooo snel het is ongelooflijk.. Ze lacht al (wel zonder geluidjes) en ze wordt echt steeds helderder en leuker
Leuk, er komen steeds meer septembermama's bij Nikki, je blijft toch wel bij de septembermama's kletsen toch? Ook al ben je per ongeluk in oktober bevallen... Trouwens erg leuk om ook bij jou nu ook een gezicht te zien En wat is Thijs een schattig mannetje! Heerlijk hè! Nou wat ik hier mee maak.... Tijn slaapt al vanaf half 8 en is nu net wakker geworden (23:40) En... hij heeft niet gehuild toen ie wakker werd. Meestal heeft hij zn oogjes nog dicht en dan gaat hij al huilen... nu keek ie met zn grote kijkers eens rond en bleef tevreden in de maxicosi liggen ( we waren even bij mijn schoonouders op bezoek) tot ik m er uit pakte en even ging verschonen. Nu geeft Bart hem een flesje. Hij lijkt zó tevreden.. haha... ik ging bijna denken dat er wat aan de hand was... nu maar hopen dat hij straks weer lekker een tijdje verder slaapt en dat hij nu niet ineens klaar wakker is... de rest van de nacht... Ach ja... leuk hoe je kindje je steeds maar weer verrast hè Nou ik ga lekker mijn bedje opzoeken, trusten!
Ik heb voor het eerst een redelijke nacht gehad. Lynn kreeg laatste voeding om 23.30u en daarna ga ik ookmeteen mijn mandje in. Nu werd ze om 3 uur wakker, dus ik uit bed (normaal ga ik fles maken) haar de fiep gegeven en ze sliep verder. Werd ze om 4 uur wakker, dus ik de fles maken en toen werd ze net wakker om 8 uur. \/ =D> Begint de goede kant op te gaan. Ze slaapt, sinds ze in het ziekenhuis heeft gelegen, met een lampje aan. In het ziekenhuis was het ook erg licht op de kamers en mevrouw vindt dit prettiger. :-k Hoe hebben jullie de nacht voeding eraf gekregen? dmv fiep of steeds minder in de fles doen? Of komt dit wanneer ze een bepaald gewicht heeft? Liefs Juud