dimphy slaapt veel. ze is zo moe van de afgelopen dagen. gister heeft ze van de laatste fles maar 60 gedronken, ze was niet meer wakker te krijgen. @suusje. jullie ook succes en hopen dat de uitslag goed is. @juudje. ik vind dat dus ook zielig als ze zo'n broekje aan zou moeten. ik hoor steeds van mensen dat het voor de ouders lastiger is dan voor het kindje. dat ze er heel snel aan wennen. ik pas ook niet in mijn oude kleren. krijg mijn broeken niet dicht. sommige wel ,maar dan krijg je die rollen. is ook niet sexy. ik begin er nu aan te wennen dat ik gewoon een maatje groter heb. had er eerst veel moeite mee. bleef ook maar hopen. liefs
Pfff ik ben het weer helemaal zat.. Gisteren Eslem savonds ingebakerd..ik had het door kunnen zetten..maar had er gewoonweg geen zin in..geen zin om de hele avond ook weer met haar (eventueel) bezig te zijn) dus hup ingebakerd.. Ik baker haar nu overdag niet meer in..en savonds dus wel.. Pff ze lag er half 7 in..daarna kwam ze om 12 uur geloof ik weer..en toen om 3 uur en toen om half 7 mijn hemel zeg..gatverdamme.. Heb er helemaal geen zin in vandaag.. Ik ben hardstikke moe en wil slapen maar het is me niet gegund.. Ik denk dat we nu weer zo van slag zijn omdat ze nu weer bij mij in slaap valt..en zodra ze dan in bed ligt gaat het alarm weer af.. Ik heb haar nu in bed liggen en laat haar ff huilen..ik ben het even helemaal ZATTTTT Die k*t speen ook als ze dat ding nou in haar mond kan houden dan houdt ze haar mond..heb ik weer hoor dit.. Ik weet niet wat ik moet doen...ik heb geen zin om haar bij me in slaap te laten vallen steeds..want dan krijg ik dus dit..en dat werkt ook niet ontspannend ofzo..maar ik heb ook geen zin om de godganse dag met haar bezig te zijn.. Ik zit nu al langer dan een maand in deze spiraal en ben het stront zat..zit nu super te zeuren ik weet het maar heb het echt ff gehad (ohja had ik al verteld dat ik het een beetje zat ben ) Het punt is dat we van het weekend naar mijn schoonzus gaan en daar tot woensdag blijven..het heeft gewoon geen nut om haar nu te laten huilen en daar weer bij me in slaap laten vallen..en ik kan haar daar niet laten huilen..want 1. daar zit niemand op te wachten en 2. zal men wel denken dat ik me kind ongeveer mishandel ofzo.. heeft iemand een tip voor mij.. bij mij in slapen laten vallen heeft dus geen nut..bereik ik niets mee.. laten huilen is een optie..maar kan ik nu niet uitvoeren omdat ik dat van het weekend dan neit zou doen.. Die irritante speen is een super oplossing..maar ze houdt hem niet in haar mond! ik loop wel 30 keer naar haar toe..dat is gewoon niet uit te houden.. Miquel: welkom Suusje, ja het is wel vervelend soms ja..en omdat ik nu ook nog eens helemaal in het oosten woon is een vliegticket ook nog eens ongelooflijk duur..dus naar elkaar toe is ook een duur en moeilijk.. Nou eslem is stil ben benieuwd..als ik haar zo weer hoor ga ik wel ff naar haar toe.. Ik wou dat ik hier in turkije van die boekjes kon vinden over rust en regelmaat of weet ik veel wat..als ik in Nederland ben zal ik eens kijken..maar ben ook nog eens super geldloos haha..alles zit me zooo mee
Oh ik ben trouwens weer op mijn gewicht voor de zwangerschap.. Heb nu een paar dagen flink gezondigd maar ga weer lijnen..ik wil er nog een paar van af.. Ik heb ene broek in de kast liggen..hehe en die kan ik niet aan..die kon ik aan toen ik vrij tevreden over mijn figuur was..zodra ik die aan kan..ben ik weer tevreden
ohhh nog wat.. Over de anti conceptie.. Mijn dokter wilt de mini pil niet geven..en zitten teveel bijwerkingen aan zegt ze.. (o.a. mannelijke hormonen ofzo: nou daar zit ik niet op te wachten ) Over het spiraaltje heb ik gelezen dat het een flink effect kan hebben op je intieme leven..oftewel dat je absoluut geen zin meer kan hebben.. daar zitten we ook niet op te wachten.. En aangezien ik bv geef..blijft er dus niets anders over dan de condoom..
juudje heb gehoord dat die ijzertabletten pas zn werk doen als je ermee klaar ben , je moet ook echt de kuur afmaken anders helpt het niet. als je je kleine sust om 5 uur,. haal je haar dan uit bed om te wiegen of laat je haar wel liggen en aai je alleen even over dr hoofdje? is ze dan ook echt wakker of nog wel slaperig.? (jemig wat een vragen he) ja meis,. die hormonen zijn niet niks en ik denk dat zo'n off day helemaal niet erg is, en je er ook gewoon aan toe moet geven, zolang je nog wel een lichtpuntje blijft zien en het niet elke dag zo is zit het wel goed hoor,. maar bij twijfel gewoon even langs de H.A,. vind het maar wat knap dat je het zo allemaal redt. ik was ook bang dat ik tegen een depressie aan zat. ,mn moeder woont in australie,. ze was er wel met de bevalling en nog 3 weken erna maar moest toen weer terug,. heb nog nooit zo gehuild,. dagen lang,. als ik maar aan haar dacht begon ik weer,. wilde ook niks meer,. dat heeft echt wel even geduurd,. soms ging het een dag o.k maar de dag erop was het weer mis,. als het dan ook nog regende buiten was ik helemaal klaar,. maar het gaat steeds beter en hoewel er heus nog wel een slechte dag tussen zit is dat niet erg denk,. ze zeggen dat je er gerust nog 9 mnd last van kan blijven houden,. en als blijkt dat het niet gaat met werken zometeen,. meld je dan ziek,. (weet niet wat je doet) moet aan jezelf denken,. en aan je kleine natuurlijk,.
Hoi Meiden, hier ben ik weer. Gelukkig geen spuugincidenten meer maar nog wel diarree. Z'n poep is gifgroen! Na lang twijfelen heb ik hem gisteravond toch maar laten liggen - hij had zijn slaap toch nodig. Ik had besloten als ie rond 3 uur niet wakker wordt maak ik 'm wakker voor een voeding maar gelukkig werd ie wakker. Hij had maar een minuscuul plasje gedaan dus ik maakte me toch wel zorgen. Maar goed hij dronk aardig en daarna na veel gekreun is ie weer gaan slapen. Vanochtend werd ie om 8 uur wakker. Wilde toen wel drinken. Weer vieze ontlasting en hij is gewoon een beetje ellendig. Nu ligt ie alweer te slapen dus hopelijk wordt ie snel weer beter. Slapen doet altijd wonderen. Sinds dinsdag hoest ie ook ontzettend. Echt heel erg is het soms! Heeft ie van zijn broertje want die hoest er ook op los. Ik had de huisartsenpost gebeld en die zeiden dat ik idd moest letten op zijn luiers en ook als je zijn huidje in drukt dan moet die meteen weer terug komen. Denk ik ook een teken van uitdroging als dat niet gebeurt. Als ze koorts krijgen moet je ook aan de bel trekken maar hij heeft geen verhoging - hij heeft keurig 37,2. We zien wel. Mir, Seán spreek je uit als die van Sean Connery (van James Bond). Het is de Ierse spelling omdat ie half Iers is. Ezzie succes. Toen wij nog in Ierland woonden miste ik mijn familie en vrienden ook ontzettend. Daarbij kwam dat onze vrienden daar nog geen kinderen hadden dus dan voel je super alleen want gezellig naar de pub met zo'n kleintje doe je natuurlijk niet. Zou je niet terug willen verhuizen naar Oz? Ik vind het echt super om daar te wonen! We zitten er ook aan te denken als beide mannen ouder zijn om daar naartoe te verhuizen. Miguel leuk dat je ook gezellig mee kletst! Vind jij het mee of tegen vallen met 2? Ik vind het soms wel zwaar maar vooral doordat de oudste zo lekker kan puberen. Chacha en Mamsie bedankt voor het advies. Ik bel inderdaad liever teveel dan te laat. Oh hij wordt wakker - ik maak later mijn verhaal wel af
Ik laat haar liggen. Fiep erin. Dit heb ik de eerste paar dagen 100x moeten doen. De ene keer is ze wakkerder dan de andere keer. muziekpopje aan en dan kruip ik er weer in. Ik geef haar de laatste fles meer. bied haar 200cc aan en kijk hoeveel ze daarvan opdrinkt.
Hallo allemaal. Welkom Miquel, leuk dat je ook komt meekletsen. Mamsie, ik ben benieuwd naar de uitslag van maandag! Paddykira: ik hoop dat het gauw beter gaat met de kleine, hou het nog maar goed in de gaten ! Gulay: vervelend dat het slapen weer niet goed ging met Eslem, ik kan me het heel goed voorstellen dat je het zat bent, helaas heb ik geen oplossing voor je, hoop alleen dat ze gauw wat langer gaat slapen. Juudje: als het echt niet gaat, moet je gewoon naar de huisarts gaan. Maar ik vind het knap hoor hoe je het doet. Ik heb ook een tijd alleen gewoond met mijn oudste 2 en het is gewoon zwaar als je alles in je eentje moet doen, ondanks de hulp van familie. Suusje: fijn dat het met Fiene zo goed gaat. Ben beniewd naar wat de kinderarts zegt. Leuk dat je naar Ikea gaat, ik vind dat ze daar zulke leuke dingen voor de kids hebben, bij ons komt ook heel veel van Ikea vandaan, zowel voor de oudsten als voor Vinny ( en mezelf haha). Marline: fijn dat al bekend is dat ze in januari/februari geopereerd gaat worden. Pinquin: dat ontzwangeren daar hebben we hier ook last van. Heel veel hoofdpijn, duizelig, ik ben nog ontzettend moe, mijn gewrichten doen nog zeer in mijn benen, ben ervoor bij de HA geweest, maar die zegt dat het vanzelf goed moet komen. Goed op jezelf letten, rust nemen, goed eten. Vinny vond vannacht dat hij maar wou eten om half 4. Hij lag al een hele tijd op zijn handen keihard te sabbelen, speen wou hij niet en hij ging toch echt huilen, ik heb hem een klein flesje van 100 gegeven, en toen heeft hij tot vanmorgen half 9 geslapen. Ik dus ook, maar nu is het hele schema weer door de war. Verder is het huishangdag vandaag, ik heb gisteren heel ver gewandeld met vinny, en heb behoorlijk last van mijn enkels en knieeen. Die deden tijdens de zwangerschap al zo'n pijn, waarschijnlijk vanwege het gewicht en het vochtvasthouden, maar daar heb ik nog steeds last van, dus vandaag doen we lekker niets, tis toch prutweer. Zo tijd voor koffie groetjes celiene
nou, buurman is nog steeds niet thuis, hopelijk valt het allemaeal mee. Wie moeten er allemaal weer werken of zijn al begonnen? Viel het mee? Mijn schoonzus heeft wel de pil gekregen ondanks de bv, ik durf het niet en zit dus ook met die rot condooms... maar ja je wilt wat zo, ga nu ff eten, want als het goed is ligt Deborah nu te slapen, ze is in ieder geval stil. tot straks!
Hoi meiden, wat leuk al die reacties. Wat zijn jullie actief zeg. Ik heb even een briefje erbij moeten houden zodat ik niemand vergeet. hihihi. Nou hier komt het hoor. @ Paddykira: Fijn dat het nu beter gaat. En inderdaad altijd even bellen als je het niet vertrouwd. Baby's zijn heel gevoelig en je kunt beter te vaak hebben gebeld dan dat je te laat bent. Verder vind ik het meevallen met 2 kids hoor. Maar dat komt ook omdat Rafael erg rustig is. Miguel is wel heel druk, maar dat vind ik dan ook wel weer gezellig. @ Chacha: Ik vind het dus niet druk met 2 ventjes, zoals je hierboven al kunt lezen. Ze hebben hele verschillende karaktertjes. Miguel is erg druk, al vanaf zijn geboorte en Rafael is erg rustig. De 1e weken leek het wel of ik nog steeds maar 1 kindje had. Hihihi. Nu is Rafael ook wat vaker wakker en reageert meer. Dat vind ik wel wat gezelliger dan dat hij de hele dag alleen maar slaapt. En ik zou mijn kindje ook geen honger laten lijden hoor. Dus gewoon voeden als ze daarom vragen. @ pinguin72: Rafael is inderdaad erg gegroeid. Maar ik denk ook dat ze zijn lengte bij de geboorte verkeerd hebben gemeten. Ik denk zelf dat hij ongeveer 48 cm was. Net zoals Miguel bij zijn geboorte. Die stabilisator is het volgende: Je hebt een grote rol voor achter het ruggetje en een kleine voor tegen het buikje. Misschien is het wel hetzelfde als wat jij bedoeld. In ieder geval wordt het ook vaak gebruikt om te zorgen dat je kindje in zijn/haar slaap niet op de buik rolt. Maar ik leg Rafael er overdag op zijn zij tussen. En het helpt echt. Ik heb het via marktplaats gekocht voor maar 6 euro. Omdat ik niet zeker wist of het wel zou helpen. Verder heb ik geen klachten zoals jij van het ontzwangeren. Ik hoop dat je er gauw vanaf bent. Maar ze zeggen dat het ontzwangeren ook wel 9 maanden kan duren. Ik hoop niet voor je dat het zo lang doorgaat. @ Suusje03: Ik koop nu nog echt geen nieuwe kleding. Ik wacht eerst tot alle kilo's eraf zijn. Moet er nog 7. Daar baalde ik flink van. Bij Miguel was ik een dag na de bevalling alle kilo's al kwijt en kon ik mijn eigen kleding al aan. En nu kan ik het nog steeds niet. Ik draag nu kleding die voor mijn zwangerschap al te groot waren. Ik heb wel 1 nieuwe spijkerbroek gekocht. Ik ben al druk aan het sporten 2 keer per week en ik snoep niet meer. @Niek: Gewoon laten slapen hoor. Kan geen kwaad. Rafael slaapt meestal van 22 uur tot 7.30 uur. Heerlijk toch? En hier is het ook verschrikkelijk weer. Ik moet eigenlijk ook even naar de winkel, maar dat zie ik nu niet zitten met 2 kids. Dus ik denk dat ik vanavond na het eten maar even ga. @ Juudje: Wat grappig dat jij ook 2 broers kent die Miguel en Rafael heten. Wij zijn allebei niet spaans, maar we zijn wel dol op Spanje. En de namen vonden wij gewoon supermooi. @ Ezzie: Rafael ging uit zichzelf doorslapen. Miguel deed dat trouwens ook bij 6 weken. Ik kon het aan rafael merken dat het niet meer zo lang zou duren, omdat hij telkens minder dronk 's nachts. Overdag slaapt hij ook erg veel. Hij slaapt meer dan dat hij wakker is. Na zijn flesje valt hij altijd gelijk in slaap. En zo'n uur voor hij weer een flesje krijgt wordt hij dan wakker. Dan spelen en knuffelen we wat. @ Juudje en Chacha: Die gevoelens zijn heel normaal hoor. Vergeet niet dat het krijgen van een kindje veel met je doet. Al die hormonen zijn ook nog niet uit je lichaam. En je hoeft echt niet altijd met je baby bezig te zijn hoor. Logisch dat je af en toe geen zin hebt. Laat je kindje lekker in de box spelen. Zo leert het ook om zichzelf te vermaken. @ Gulay: Wat moeilijk moet dat zijn voor je. Ik heb helaas geen tips, heb het ook niet zo meegemaakt. Maar ik hoop dat andere moeders hier jou goede tips kunnen geven. Nou, dat was dus een heel verhaal. Verder gaat hier alles goed. Miguel zit naast mij aan de tafel te kleuren. Rafael ligt te slapen. Ik ga zo met Miguel een broodje eten en daarna gaat hij naar bed. Kan ik even hier in huis opruimen en stofzuigen en dweilen. Fijne dag allemaal! Liefs maria
wow... wat een getik joh hier Miguel, welkom ook hier, inderdaad we zijn lekker actief! Erg gezellig vind ik.... Kira.. wat vervelend, ik zou me ook erg zorgen maken... Hoop dat hij snel beter wordt.. maar dat gifgroene ontlasting, heb ik wel vaker gehoord dat dat kan.... Misschien combinatie van een beetje grieperig en dan ook nog eens de prikjes erbij.. reageert hij misschien extra heftig.. hou t maar goed in de gaten. Trouwens.. had niet bedacht dat je Seán zo zou uitspreken hehe... Dus je hebt een Ierse man? MOoi wonen zekers in Ierland? Juud... hoop dat het snel iets beter met je gaat. Soms is het zo dat je hormonen zo´n loopje met je nemen... en jij hebt het dubbel zo zwaar. Je moet alles allen ontdekken, alleen beslissen, etc. etc. dan zit er zó´n druk op je..... Ik vind het knap hoor dat je het zo doet! he nou zal straks wel weer verder schrijven... heb hier een mannetje dat natuuuurlijk weer een hazeslaapje heeft gedaan.... En hier een beetje de boel bij elkaar loopt te gillen mmm... zal ik m nog ff laten liggen... hij huilt en stopt..huilt en stopt... ohh hneee nu het luchtalarm.. *zucht* hehe tot zo!
paddykira leuk,.heb je ook in Oz gewoond? ik zou aan de ene kant best terug willen, nu vooral voor mn moeder en het land is prachtig maar ik heb hier nu alles opgebouwd,. denk niet dat mn man zou willen en ik kom er niet meer in denk,. ben druk met zijn fotoboek inplakken,.. moet je bijhouden anders is het ongebonnen werk,. heb er zooooveel!
ben ik weer... mis ik wat... waar ligt Oz? Of lees ik gewoon niet goed de vorige berichtjes Niek hoe is t met je buurman? Wat was er gebeurd? Hopelijk is alles goed Heb net een nieuwe snowboardbroek gekocht.... die van vorig jaar eehhh past niet meer Was vorig jaar al een beetje krap hoor.. had m wat krap gekocht. Hij was leuk en er was geen andere maat. Toen dacht ik nog.,.. ´ach ik val nog wel af´... hehe... niet dus... zwanger en dik...geworden Nu ben ik aan het kijken voor Tijn. Wat moet hij allemaal aan daar joh in de sneeuw... We hebben wel een skibroekje voor hem..maatje 68.. nog een beetje te groot maar het gaat er mee door straks denk ik... En wat dikkere truitjes.. en wantjes... en een warm mutsje weet ik het...Ik moet hem nu echt leren dat hij het leuk gaat vinden in de buikdrager hehehe... Hij vindt het niets en probeert elke keer mn tiet te pakken huh... en dan is het janken...mm.....Maar ok, dan kan hij ook bij mij in de buikdrager als we een stukje moeten lopen ipv in de kinderwagen... dan ziet ie echt niets en nu is het wel leuk dat hij wat om zich heen kan kijken! Ik ga even afwassen anders heb ik een boze man haha.. hij is al de hele dag druk in de weer met vanalles.. ik heb vandaag nog niet veel gedaan.... lekker saai he met dit weer..
mir oz is ander woord voor australie,. lekker joh, wanneer ga je op wintersport? zal wel heel anders zijn met een kleine erbij! marno heeft nu ontdekt dat ie beentjes heeft,. wil gaan staan als ik hem tegen mn borst hou enzo,.. als ik hem dan zo onder zn armpjes vast houd vind ie het helemaal geweldig! maar dingen vast pakken echt nog niet hoor. behalve mn haren hehe,.
mijn buurman is weer thuis. Hij was benauwd geworden en hij heeft al een hartprobleem. Het lijkt nu weer goed te zijn. gelukkig maar! ik ga morgenavond met mijn collega's spelletjes doen. dit doen we 1 x per maand bij iemand thuis en dat is onwijs gezellig. Nu is mijn vraag: ik ben niet op tijd thuis voor de laatste voeding. Wat kan ik het beste doen. Later geven (ipv 22:30 bv 24:00) of een afgekolfd flesje geven? En degene die weer werken: hebben jullie veel verschil gezien toen ze naar de oppas gingen (ik bedoel een beetje met regelmaat en ritme)?
zou eslem in een sprongetje zitten Zelfs als ik haar bij mij in slaap laat vallen is ze dus weer binnen 5 minuten wakker..ik word gekkkkkk En ze heeft wat nieuws: al gaan huilen zodra ze merkt dat ze naar bed gaat.. Oh my gosh zeg..en dit alles door een beetje verandering na het prikje..of zou het een sprong zijn..laat het een sprongetje zijn
@ Ezzie: wat leuk dat Marno graag wilt staan. Hier is dat ook een favoriet spelletje. En Rafael pakt ook nog alleen mijn haar of mijn ketting hoor. O ja, en zijn spuugdoekje. Maar nog geen speeltjes. @ Niek: als ik jou was zou ik een afgekolfd flesje geven. Wat nou, als je dochtertje om 23 uur zo'n honger heeft en niet meer kan wachten. Dan moet jij je naar huis haasten. Nu kun je dan lekker genieten van een gezellig avondje uit zonder je zorgen te maken. En met de oppas komt het wel goed. Is hier nooit een probleem geweest. Je geeft gewoon aan wanneer je dochtertje moet eten en slapen. Soms komt het met de breng en haal tijden niet uit met de slaapjes. Maar je dochtertje zal haar wel aanpassen hoor. Komt helemaal goed. @ Gulay: Klinkt inderdaad als een sprongetje hoor. Daar heeft ze ook de leeftijd voor. En met dan in bed brengen is ook heel herkenbaar. Troost je, het gaat wel weer over. Liefs Maria
hee Gulay.. je weet het altijd wel mooi te vertellen hoor! Ik moet altijd lachen om je schrijfstijl.. Ik herken zoveel dingen erin.. maar je brengt het erg leuk.. maar ok... leuk is het dus niet.. begrijp ik ook wel Ik denk dat het een sprongetje is. Weet t bijna wel zeker! Rond 9 weken geloof ik.. bij de een wat eerder dan bij de ander. Dus Eslem zou er goed last van gehad kunnen hebben.. Hé wat betreft het slapen... weet je ik had en heb het ook heel erg... Op een gegeven moment was ik zo geobsedeerd op de manier waarop ik met Tijn om zou moeten gaan. Wat hij moest doen en wanneer en hoe hij moest slapen... wat hij moet leren... Straks ben ik weer een tijdje alleen dus zou ik het fijn vinden als er ritme in zit en dat hij overdag ook eens zou slapen en vooral... in zijn bedje in slaap zal vallen... Ik denk nu dat Tijn merkt dat ik op een of andere manier zo gestresst doe... Van de week dacht ik.. bekijk het maar... ik laat alles een beetje op zijn beloop en probeer voluit te genieten... en zowaar... Tijn werd moe.. ik nam hem lekker op mijn arm eventjes en zijn oogjes vielen dicht.. toen bracht ik hem naar bed en zowaar hij ging slapen. Had hem wel ingebakerd dan is hij rustiger... Later op de dag lukte het niet... en toen dacht ik nou jammer dan maar... En ik voelde me erg relaxed! Vandaag lukt mij dat niet... dus ik zit hier nu wel dingen te vertellen die ik zelf niet eens waar kan maken haha..... maaaaar ik denk echt... als je er relaxter mee omgaat... dat Eslem misschien ook wat relaxter wordt... maar k weet het niet hoor... Goh.. over depressies... ik heb er geen een denk ik maar ik moet zeggen dat ik het wel heel fijn vind wat ik hier van jullie lees, herkenbaar namelijk..... Ik ben dan toch zeker niet gek... Ik heb vreselijk last van mijn hormonen (tenminste daar gooi ik het op..) Ik ben normaal nuchter enzo.. maar nu ben ik zeg maar niet meer Mirjam- zo voelt het soms - ... ik ben nog wel Mirjam tuurlijk...... maar ik heb van die vréselijke buien die ik voor mijn zwangerschap niet echt heb gehad... Super emotioneel, vreselijk... Idioot onzeker... vaak hélemaal niet aardig tegen Bart.. van die emotionele uitspattingen Echt dan hoop ik dat niemand per ongeluk langs loopt en door de ruit heen kijkt Schaam me dan later dood zeg... Ik voel me best vaak ook down en denk aan hoe ik het dan moet redden straks als bart er niet is.. terwijl ik nu gewoon moet genieten van het feit dat hij er nog wel zo lang is... maar dan zie ik al weer allemaal beren op de weg.. hoe moet ik dit en hoe moet ik dat.. en als hij nu niet wil slapen overdag... blaatblaat... O ja niek, ik zou ook gewoon een afgekolfd flesje geven.... das het handigst toch? thanks ezzie Oz.. australie... inderdaad.... logisch ergens wel juud, hoe gaat ie..? NikkiF, ik heb je al een tijdje niet meer hier gezien? Where are you? groetjes!
Ja je hebt gelijk hoor.. Eigenlijk was ik helemaal niet meer zo gestrest over dat laten slapen..alleen over de manier waarop ik het moest leren.. Maar omdat nu het hele ritme eruit is..en alles opeens anders is raak ik er weer gestrest van.. Gisteravond had ik haar op bed gelegd en toen kwam ze weer binnen een kwartier! Dit had ik hiervoor dus ook steeds..maar dat was over.. Ik snap het gewoon niet..mijn moeder zegt dat wij altijd gewoon in bed sliepen enzo..en ik vraag me dan af hoe ze dat in godsnaam voor elkaar heeft gekregen zonder dat we huilden.. Nouja..omdat we morgen toch weggaan ga ik me er vandaag helemaal niet druk om maken.. Maar daarna ga ik weer opnieuw beginnen.. Gister huilde ze zelfs door het speentje door..toen had ik haar toch maar opgepakt..en toen zat er een boertje dwars..maarja daarna terug leggen heeft geen nut dan schreeuwt ze gewoon verder Pff ik weet het ook niet hoor.. Ik moet een manier zien te vinden dat ze het speentje blijft vasthouden..maar ik denk dat ze er wellicht nog gewoon te klein voor is..dat ze het gewoon niet kan te lang of dat het wellicht een kwestie is van de speen gewoon niet willen vasthouden...geen idee.. Morgen gaan we met Eslem vliegen..ben benieuwd..de vlucht duurt maar een uurtje geloof ik..maar hoop dat ze niet teveel pijn heeft..en dat ze haar mond houdt in het vliegtuig hehe en dat ze de speen accepteert..heb geen zin om daar borstvoeding te geven... Mir: Laat jij tijn nu nog bij jou in slaap vallen of gewoon in zijn bedje? Ik droomde vannacht dat ik weer moest bevallen, maar dan van een ander kindje, ..veels te vroeg van een mini kindje..het was zooo absurd..ik zag de placenta en alles..het was echt heel vreemd..maar het deed absoluut geen pijn..(de bevalling) weet niet of het kindje daarna nog leefde..kan me niet herinneren..
oe.. wat een droom! Trouwens, gaan jullie ooit nog voor een tweede kindje? Wij willen er wel graa meer... maar wel een paar jaar er tussen. Dit is al ff heftig genoeg hehehe... Nou ik ben dus niet erg consequent. Savonds laat ik hem op mijn buik in slaap vallen.Dan is hij al erg moe. Heeft hij om half7 - 7 uur zijn flesje gehad en dan slaapt hij al als zn flesje op is. Dan laat ik hem boeren en even op mijn buik. Dan duurt het 1 minuut of hij snurkt al.. dus laat ik hem een half uurtje liggen, kijk rtl boulevard of zo 8) Lekker relaxed... en dan schuif ik hem zo zn bedje in... Ja kijk... dat is niet wakker in zijn bedje liggen maar wel erg prettig zo.. ik heb er geen moeite mee.. en hij slaapt dan door tot een uur of 11 voor zijn laatste flesje en dan doen we net zo... Maaaar overdag is een ander verhaal. Ik laat hem echt heel moe worden. Als hij moe wordt in de box, jammeren enzo.. dan pak ik hem op en ga met hem zitten... gaan zn oogjes draaien...dan schuif ik m zn bedje in... en dan begint vaak de ellende.. Huilen speen, huilen speen... Het lukt meestal wel... maar dan moet hij ook echt echt moe zijn... Dus ik ken je probleem maar zelf ben ik niet zo consequent..lekker slecht... maaar gisteren liet ik hem echt huilen... tot hij van moeheid in slaap viel... een ramp! maar heb doorgezet... Nu ligt hij zonder huilen in bed... Maar is niet echt moe.. dus denk niet dat het gaat werken.. ik hoor m kreunen en steunen... Dus dan lukt het ook niet om hem via de huilmethode te laten slapen... dan moet ie echt echt moe zijn... dan lukt het.. Is Eslem ook echt moe als je haar in bed legt? Tijn is echt overdag een wakker kereltje! ... Aahh.. t gaat niet echt werken dus.. hij gilt..... hij is niet moe.. ga ff kijken... xxx