September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi!
    rustig vandaag! :)

Juud en chacha...Wat is hoteldebotel? of mis ik iets? hoe krijg je dat?..volgens mij wil ik dat ook wel hehe ;)

Haha chacha... toevallig geen partner die op 06-07 jarig is..? hihi toevallig zeg...

Kira... hoe is het nu? Hoop alles ok!

Juud.. ik maak vanavond wel ff een foto van tijn in je bakerzak... Hij is te klein geloof ik... hij wurmt zich er zo uit..en zijn beentjes kan ie dan niet goed strekken...

mamsie...hoop dat ze geen broekje hoeft.. zo wel hoe lang moet ze daar dan in? En als ze in zo´n spreidbroekje moet.. komt alles met haar heupjes weer helemaal goed?

Niek hoest met je konijntje?

Hier alles ok. Gisteren wezen snowboarden. Erg gaaf. Ik was heel benieuwd of ik het nog wel kon of beter.... of ik het nog wel durfde!
    Nou het viel me reuze mee! HEb dus veel zin om te gaan.
    We gaan met mijn schoonfamilie heel gezellig! Verder daar ook nog een kleine van een jaar.. dus we gaan rouleren met oppassen.... ;)
    we gaan de 23e weg tot oudjaarsdag. kijk er echt naar uit!

Was gister trouwens heerlijk even eruit
    Tijn was bij mijn schoonouders. Raad es wat.. hij had smiddags drie uur lang geslapen :confused: Hij had wel op zijn buik gelegen.. mijn schoonmoeder keek elke keer of het nog wel goed ging..
    Duidelijk een buikslaper.. ja bij ons op de buik slapen doet ie prima.... maar ja ik durf hem niet op zijn buik te leggen hoor....

Tijn is heel goed met zn hoofdje optillen ineens... eerst lukte hem het nog maar heel even en dan zat ie te grommen met zn hoofd in het kleed haha...Nu lukt het heel goed!

Ik zal even wat fotootjes plaatsen in mijn album :)

Ik heb Tijn nu op schoot... hij zit te jengelen overal..maar heeft ook net geslapen.. Ik geloof dat hij dit getik wel grappig vindt haha..
    Er wordt hier geloof ik ook heel wat afgeknetterd door deze man hihi.. zo maar es in zn broek kijken snifsnif..

tot later xxx

2. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    mir,. lekker joh er ff uit,. maar hoe vond je het om tijn zo'n poos achter te laten of had je dat al eerder gedaan? lijkt me aan de ene kant best moeilijk namelijk,.

vanmorgen kwam marno pas om 6 uur,.. heerlijk! maar dan kom ik weer beetje in de knoei met de volgende voedingen,. hij krijgt nu nog 6 voedingen per dag dus zal er wel aan zitten te komen dat ie naar 5 gaat (moet ie wel doorslapen) liepen jullie daar dan ook mee te rommelen of wijst zich dat vanzelf? als ik hem nu om 6 uur geef dan is wachten tot 11 uur wel weer lang namelijk (dan doe ik een voeding minder)

en als hij wat terug geeft na de borst is het slijmerig,. is dat ook normaal eigenlijk? of klonterig, dat kan ook nog wel eens gebeuren,. weet eigenlijk niet hoe het eruit hoort te zien,. of is dat een gekke vraag? hihi.

3. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    ik laat het weten

als ze zo'n broekje moet komt het allemaal weer goed met de heupjes.

@paddykira. en wat heeft de arts gezegt?

dimphy heeft vanavond weer veel last van krampjes. zo zielig. je kan er zo weinig aan doen.

liefs mamsie

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo dames !

Goh, het is lekker druk hier zeg ! Ik krijg het haast niet bijgehouden met lezen. Mijn excuses dus als ik af en toe iets mis ! 8)

Thijs krijgt zijn laatste voeding tussen 22.00 en 24.00. Het maakt niet uit hoe laat precies, hij wordt iedere ochtend rond 6.45 / 7.00 wakker ! Heerlijk is het !

Pinguin, zielig hoor, uitslag. Ik vond het ook zo zielig voor Thijs toen hij die pukkeltjes had. Gelukkig zijn ze nu weg. We hebben gisteren zelfs foto's laten maken bij een fotograaf !

Thijs heeft een nieuwe stoel gekregen van mijn collega's ! Een geweldig ding, 4 standen zijn mogelijk en hij zal er lang plezier van hebben. Er zit zelfs een trilstand op ! Hoe leuk hij het vindt is te zien op de nieuwe foto in mijn album !

De krampjes worden minder ! Ik ben naar een vrouw geweest en zij doet Bowen massage. Dat is massage met zo weinig mogelijk aanraking, slechts een minuut op drie plaatsen met pauzes van vier minuten. Sinds vandaag gaat het echt heel goed ! Ook draag ik hem vaak met zijn buik op mijn arm en masseer ik zijn buikje met de andere hand. Dat gaat super. Woensdag gaan we weer voor een massage. Hopen dat het dan helemaal weg is.

Vrijdag ben ik naar de gyn gewees. Mijn knip is helemaal oke nu ! :D Gelukkig maar, kunnen we ook weer aan andere dingen gaan denken ... ;) Ik had ook heel enthousiast een nieuwe Mirena meegenomen, om meteen te laten plaatsen, maar dat ging niet, die zou er direct weer uitvallen zei ze ! Kan pas over 6 weken ! Dan ook maar eens gaan uitkijken naar condooms ! :rolleyes:

Ik zou dolgraag nog een kindje willen Mir. Helemaal nu ik zie hoe geweldig alles gaat met Thijs ! Maar wij hebben besloten dat we hem eerst alle aandacht willen geven die hij verdient en daarom pas te wachten met een tweede kindje tot hij een jaar of 3 is. Daarom laat ik nu ook een Mirena plaatsen. Er komt ook nog bij dat we graag willen verhuizen. Daarna hebben we ook ruimer plaats voor twee kindertjes, krijgen ze beiden een mooie ruime kamer ! Maar ik vind het heerlijk om zwanger te zijn en vind kinderen super, dus ik hoop dat we alles nog een keer mogen meemaken !

Tot snel !

Groetjes,
    Nikki F

5. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Nou we waren vanochtend naar de HA post geweest en daar is ie onderzocht. Ze zei dat het net boven zijn bronchiën vast zit. Ze kon hem goed horen piepen. Ze wilde nog even wachten met antibiotica geven maar ik moet 'm wel heel goed in de gaten houden en afhankelijk van hoe het gaat morgen of overmorgen weer naar de huisarts om te luisteren. Als ie verhoging krijgt dan moeten we meteen aan de bel trekken. Nou ja het lijkt in ieder geval niet slechter te zijn geworden vandaag dus we zien wel hoe ie morgenochtend wakker wordt. Lekker slapen zal ik in ieder geval niet. Gelukkig is ie niet de hele tijd ellendig. Hij kan nog wel lachen maar slapen overdag ho maar.

Ezzie als Seán wat spuugt is het soms ook slijmerig hoor. Het varieert eigenlijk. We hebben alles: echt melk, slijmerig en ook klonterig.

Mamsie succes met de krampjes. Lijkt me echt vervelend als je zo weinig kan doen. Oh en over dat gespannen zijn - dat heeft Seán soms ook. Soms als ie de borst krijgt dan zit ie maar aan mijn trui te trekken of zijn arm gespannen te bewegen maar soms is ie weer heel relaxed.

Mir vind je het niet eng dat je schoonmoeder Tijn wel op zijn buik legt? Ik weet dat Seán ook een buikslaper is maar ik doe het toch maar niet. Oh en wat een leuke fotootjes van Tijn. Hij ziet er echt super vrolijk uit! Wat kan hij zijn hoofd al goed optillen. Dat kan Seán nog niet. Ik leg 'm wel wat vaker op zijn buik maar volgens mij is zijn hoofd gewoon te bol en nog te zwaar :D

tot later!

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    He Mir, nee geen partner die dan jarig is, hij is op 17 februari jarig. Maar het had gekund....
    Fijn dat je het zo leuk hebt gehad gister...
    Ik rol nog steeds met Lynn, het is nog steeds een succes. En is het jou al gelukt bij Tijn?

Hoteldebotel is het volgende (ff van de site van jonge gezinnen gehaald):
    Hoteldebotel
    Een educatieve serie waarmee je bij je kindje een aantal belangrijke vaardigheden stimuleert zoals lezen, luisteren, kijken en doen. De koffers van Hoteldebotel bevatten een heel gevarieerde inhoud: DVD’s, CD’s, leesboeken, puzzels, spellen, knuffels en nog veel meer! De vogel Fiedel, kokkin Lien, beertje Puk en zebra Strepa beleven samen met de gasten die in het hotel komen logeren, allerlei leuke, gekke en ontroerende avonturen. Bij de serie ontvang je bovendien het Hoteldebotel poppenhuis. Met dit huis gaat de wereld van Hoteldebotel nog meer leven! De serie is zo samengesteld, dat ze je kind van baby tot kleuterleeftijd speel- en leerplezier biedt. Wanneer je Hoteldebotel bij de hostess bestelt, ontvang je van haar een leuke verrassing!

Voor meer informatie: klantenservice@felicitas.nl telefoonnummer: 0172-448484

Ik heb het besteld toen een vrouw van felicitas hier was....

Ik ben vandaag aan het oefenen geweest met Lynn om haar hoofdje op te tillen, het gaat steeds beter, maar achteraf is ze woest. Maar ik heb een nieuw maniertje gevonden om haar rustig te krijgen: Baby TV :D
    Tja errug slecht. Via digitale tv kunnen we dat ontvangen en dit vindt ze reuzeinteressant. Tja felle kleuren en flinke contrasterende figuren. Maak m'n kind nu al tv-verslaafd..... :( foei

Paddykira: Wat naar voor je mannetje. Ik kan me voorstellen dat ze nog willen wachten met medicatie. Maar ik snap dat je er niet lekker op slaapt, dat zou ik ook niet doen.....Ik hopp dat je ventje zich snel beter voelt.

Ezzie:Ik rommel ook hoor met het aantal voedingen...vooral overdag, maar dan sprokkel ik weer wanneer ze slaapt. Ze komt 's ochtends rond 7 uur dan 11 uur, dan wil ze om 14 uur alweer, dan 18 uur en dan half 11. Maar ja dat kan zo weer veranderen....Gewoon per voeding bekijken of er wat te rekken valt en mij lukt dat meestal wanneer Lynn slaapt, dan laat ik er wel eens 4,5 uur tussen zitten.

Wanneer Lynn spuugt is de samenstelling ook wisselend, dan is het waterig, dan weer melk, dan slijm en ik heb ook wel eens klontjes gezien. Het zal er wel bij horen....

7. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    @ Ezzie, ik zat ook heel erg te klooien met de voedingen hoor.. vooral ook toen hij op het randje zat van doorslapen of niet doorslapen... dus tussen de 5 en de 6 voedingen. Op zich wijst het zich vanzelf
    maar als je bijvoorbeeld in het volgende ritme kan komen
    6 uur - 10 uur - 14 uur- 18 uur - 22.00 uur of
    7 uur - 11 uur - 15 uur - 19 uur - 23 uur (hier zitten wij ongeveer in)
    Dan went hij er aan.
    Ik vind dit ritme echt heerlijk. We zitten op die van
    7 uur - 11 uur - 14 uur etc. maar als hij dan eerder een keer komt dan maakt het niet zo uit. Dus eigenlijk zitten we tussen het ritme van 6 uur -10 uur etc. en het ritme 7 uur - 11 uur etc. in. Meestal wil hij na de fles van 15.00 al om 18.30 weer een fles. Maakt niet zoveel uit dan is zijn laatste fles toch altijd iets van 22.30 uur. En dat is fijn. En dan komt hij pas weer om 7.00 uur. En mocht hij een keer eerder willen dan is 6.00 uur ook prima want dan zit je in het andere schema..
    Hoop dat ik het zo duidelijk en niet warrig heb uitgelegd... Oh en trouwens, als je de voeding van 18.00 uur dan een half uurtje kunt rekken.. dan gaan ze daarna slapen en vallen al in een diepere slaap dan overdag.. Dat heeft Tijn ook. Na de fles van 18.30 of 18.00 of 1900 (afhankelijk wanneer hij komt) gaat hij slapen en komt in een diepere slaap en slaapt zo tot 23.00 uur door.
    Nou heel verhaal.. maar hopelijk is t een idee voor je?

Nikki, jeetje wat een mooi moppie is Thijs zeg, lekker een vrolijkerd :)
    Goed om te lezen dat het goed met jullie gaat. Fijn dat Thijs lekker doorslaapt, dat is vlot hoor!
    Ja wij klooien ook met condooms. Ik wil ook de Mirena... maar ik moet eerst weer eens ongesteld worden... Zijn er vervelende bijwerkingen naar jij weet? De pil wil ik liever niet meer eigenlijk..
    Ik wil ook heel graag meer kinderen...maaaar nu nog maar eventjes niet... ik vond het ook fantastisch zwanger te zijn... zó bijzonder

Oh en Ezzie, Tijn is een spuuger eerste klas en hij spuugt ze ook in allerlei soorten hoor.. dus is niet vreemd! van doorzichtig tot slijmerig en van klonterig tot melk :rolleyes:

Mamsie, ik ben benieuwd morgen. Dan hoor je de uitslag van de foto´s toch? Hoop dat alles goed is. Laat je t even weten?

Kira, succes met Seán! Hopelijk heb je toch een beetje je nachtrust..
    Ja.. ik weet niet of ik het eng vind dat ze m op zn buik legt. Ze houdt het goed in de gaten...daar vertrouw ik wel op... hij kan zijn hoofdje goed tillen... Maar ik doe het zelf niet.. want ik heb geen zin om het zo goed in de gaten te houden de hele tijd.... maar heb wel tegen haar gezegd dat ik dat buikslapen toch maar niets vind dus ;)

Nou ik ga zo maar eens douchen en dan krijgt Tijn zn laatste fles.
    Morgen gaat bart voor 4 dagen weg. Voor het eerst echt alleen. Ik ben benieuwd... toch eigenlijk wel spannend...

groetjes!

8. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    @mir76: wij hebben precies dezelfde ritme :D
    @paddykira: sterkte met je mannetje, hopelijk kunnen jullie een beetje slapen.

Mijn konijntje lijkt er weing last van te hebben, alleen de medicijnen vindt ie niet zo leuk. Nu is het zo dat als ie mij ziet al weg rent :cry:

o jee, morgen weer werken. Ik vind het wel weer lekker, maar ben al nachten in mijn slaap aan het plannen voor Deborah. Hoe moet dit, ze moeten daar aan denken, ze moet zus ze moet zo, ik word echt gek van mezelf! :( :rolleyes:
    maar ja, het zal allemaal wel los lopen....

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Spannend Mir, 4 dagen alleen. Tuurlijk ga je het redden, maar het zal wel even wennen zijn om alles in je eentje te doen.
    René (m'n vriend) draaide nachtdienst toen Lynn 3 weken oud was....dat vond ik toen ook zo spannend (terwijl ze gewoon lekker sliep, eigenlijk nog makkelijker dan overdag).

Ik kan me voorstellen dat je dat buikslapen niets vindt, vooral met die verhalen over wiegedood enzo. Misschien nog een aantal maandjes wachten? Ik leg Lynn ook altijd op haar rug te slapen, maar ja zij wil dan ook echt niet op haar buik :rolleyes:

Jee Niek, alweer aan t werk....heb je er zin in?
    En welke opvang heb je voor Deborah geregeld? Pffff ik heb woensdag intake op het kdv, zie er behoorlijk tegenop om Lynn straks weg te moeten brengen.

Nou ik ga nog maar eens een bakkie drinken, kon er vanmorgen maar moeilijk uitkomen....

10. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    goeimorgen!

blij te horen dat zn soort spuug normaal is!,. hihi,.

zo'n ritme klinkt inderdaad wel goed mir,. moet nu alleen ff kijken wanner ik die 6e voeding kan laten vallen,. hij kwam vanmorgen weer om 6 uur! dus gegeven en om 8.30 heb ik hem weer gegeven,.. ook omdat ik 1 borst per keer geef dus die ander trekt het niet tot 10 uur,. daar ben ik ook mee bezig hoor,. 2 borsten aan bieden,.maar dat heeft ff tijd nodig,.. dus het gaat allemaal lukken hoor!

nikki leuk fotos gemaakt bij de fotograaf,. laat je weten hoe ze geworden zijn?

paddykira hoop dat je knul snel opknapt zonder aan de medicijnen te moeten,.

niek je eerste dag werken vandaag,. bah! hoop dat het mee viel en waar was je kleine?

chacha oo spannend zo'n intake, hoever van te voren heb je die voor ze er echt naar toe moet en krijg jij wen dagen? ik namelijk niet,.

11. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hoi hoi, goedemorgen allemaal.

Tis hier de laatste paar dagen weer bal 's nachts. Lynn krijgt om 22.30u de laatste fles en wordt dan om 4.00u krijsend van de krampjes wakker. Vannacht was ze helemaal bezweet. Heb haar maar naast me neergelegd. Is niet de oplossing, maar zo hoef ik niet elk kwartier uit mijn bed om de fiep terug te duwen. Moet vandaag om 14.00u naar de kinderarts. Ben benieuwd wat ze weegt en hoelang ze is. Om 15.00u gaan we op kraamvisite. Dit kindje woog bijna 4 kilo en was 51 cm. Ben benieuwd hoeveel het scheelt. Lynn was laatst 53cm.

@Mir, komt allemaal goed. Ik doe het al bijna 3 maanden alleen. Gewoon doen wat je normaal ook doet en zeker niet gaan stressen.

@Ezzie, Lynn krijgt om 7.00u de eerste fles en dan om 11.00u, 14.30, 18.30 en 22.30. Dit kan ook wel eens een half uur eerder of later zijn. En dat je op 5 voedingen uitkomt is niet erg hoor.

@Paddy, jemig, wat eng allemaal zeg. Hopelijk komt alles snel goed met hem en hoef je niet aan de medicijnen.

Hoe doen jullie het 's avonds? Lynn blijft tot de fles van 19.00u beneden. Na de fles breng ik haar naar bed. Met het gevolg dat ze dus heel vast in slaap valt en ik haar om 22.30u moeilijk wakker krijg. Houden jullie de kindjes 's avonds wakker? Hoeveel slapen jullie kindjes? Lynn slaapt na de fles van 7.00u tot een uur of 10.00u. Na de fles van 11.00u gaat ze in de box. Daar maakt ze hazeslaapjes, maar is verder wel vrolijk. Nu zou je dus denken dat ze dan 's nachts goed doorslaapt, maar nee hoor.

Ik ga maar eens stofzuigen.

Liefs Juud

@Nikki, wat is dat precies Bowen massage?

12. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hee juud... balen van die krampjes.. zoo zielig...
    Hopelijk dat een paar afspraken bij de osteopaat wonderen doet...

Ja petje af voor jou hoor Juud, jij doet het altijd alleen!
    Bart zit nu denk ik in het vliegtuig. Ging vanmorgen met de bus en trein naar schiphol.. Tijn slaapt nu na zn eerste fles. Wel in mijn bed... maar anders is hij zo wakker dus doen we dat maar zo.. omdat hij verder weinig slaapt is dit dan wel even goed. Na zijn eerste fles om 7.00 uur dan valt hij weer in slaap. Dan wordt hij snel weer wakker maar hup speen erin en slaapt weer door... dat gebeurt een paar keer...

Tijn heeft elke keer dat hij na zijn fles in slaap valt.. dat is niet handig want hij wordt dan als ik hem te slapen leg zo snel weer wakker... dat er hem wat dwars zit...
    Overdag slaapt hij dus weinig..
    Na zijn fles van 18.30 - 19.00 uur gaat hij knockout en moet ik hem inderdaad ook wakker maken voor zijn flesje van 23.00 uur... wordt hij ook erg moeilijk wakker...

balen joh dat ze even niet goed doorslaapt. Komt vast van haar krampjes... Zal wel even een periode zijn dat ze snachts wakker wordt... nu maar hopen dat die periode snel is afgelopen natuurlijk ;)

Nou Tijn slaapt nog.. dus ik ga snel maar even wat doen...

tot later!

13. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Morgen allemaal. Nou het ging vannacht wel goed. Toen we naar bed gingen merkten we al dat ie niet zo moeizaam ademde als de nacht daarvoor. Om 3:30 werd ie wakker en toen pas om 7:30 dus het viel mee. Ik schrok zelf wel om 2:00 wakker want ik hoorde maar niks dus ik met m'n oor boven z'n neus hangen maar hij was in een diepe slaap. Gelukkig maar.

Om 9:00 was ie alweer zo moe dat ik 'm meteen weer in zijn wiegje heb gelegd. Het is trouwens wel een grappig gezicht want dat wiegje wordt eigenlijk veel te klein. Hij ligt bijna klem! Maar ja met al die ziektes houd ik 'm nog eventjes bij ons en daarna gaat ie naar zijn eigen kamertje. Duimen maar dat het zware ademhalen snel over is want het klinkt zo naar en eng.

Ezzie hoe pak je dat aan om opeens 2 borsten te geven? Is het niet zo dat als Marno maar uit eentje drinkt die andere borst daar aan went en dan niet zoveel produceert? Ja ik weet het ook niet hoor. Hoe vaak komt Marno 's nachts?

Juudje wat zielig voor Lynn. Ik hoop dat die krampjes weer snel over gaan. Bij ons gaat Seán om 19:30 naar bed maar wij maken 'm niet wakker voor een voeding om 23:00. Misschien dat ik dat wel weer ga proberen. We hadden het namelijk geprobeerd maar hij kwam evengoed nog op de normale tijden dus toen hebben we het maar zo gelaten. Met Tim onze oudste hadden we ook geprobeerd die voeding van 22:30 erin te brengen maar die werd nooit wakker. Die dronk gewoon niet. Dus we zien wel.

Mir succes in je uppie. Heb je familie en vrienden in de buurt die je eventueel kunnen helpen? He misschien kan je Tijn proberen wakker te houden als je de fles geeft? Dan wordt ie later misschien ook wat moeier en dan valt ie misschien makkelijker in slaap? Oh en mail me ff dan stuur ik je dat documentje.

14. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Mir wacht ik zie je mail net :D

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ezzie: Mijn contract met het kdv gaat 16 december in. Dus dit is 3 weken van te voren.
    Ze krijgt ook wendagen, volgens mij 2. Dan ga ik maar shoppen ofzo, ik moet dan echt niet thuis gaan zitten. Ach ik weet het ook wel, het zijn professionele leidsters die heel erg goed voor mijn kindje kunnen zorgen, maar gevoelsmatig voel ik dat nog niet zo.

Ennuh, met die voedingen, je moet het maar gewoon uitproberen hoor, ik zat ook niet van de een op de andere dag op 5 voedingen. Dat heeft wel 2 weken gewisseld tussen 5 en 6 voedingen.

Juudje: wat zielig voor Lynn, het is ook niet fijn om buikpijn te hebben, arme meid. En helemaal bezweet, kwam dat door het huilen?
    Lynn gaat hier tussen 19.00 uur en 19.30 uur naar bed. Eerst in bad, dan slaapzakje aan, de voeding en dan is het gebeurd.

O o ze is wakker, ik maak straks m'n verhaal af.....

16. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    marno zijn slaap ritme is als volgt,..
    rond 8 uur eruit rond 9 weer naar bed voor een uurtje,.
    smiddags rond 12 uur naar bed gemiddeld 2 uur
    in de namiddag dut ie vaak nog een klein uurtje weg (rond 16.30) maar dan laat ik hem in de box en om 19.30 weer naar bed,.
    om 23 haal ik hem er altijd uit om te drinken,.

paddykira moet zeggen dat ie overdag soms wel 2 borsten wil,. ik probeer het gewoon en als ie niet wil dan niet, maar ik dacht als ik zometeen de fles erbij ga doen (als ik weer ga werken) dan word er nog minder uit mn borsten gedronken! nu per dag 3 keer uit elke,. maar als ik op 2 flessen zit per dag en 5 voedingen dan drinkt ie uit de ene maar 1 keer en de ander 2 keer,. dat lijkt me dan weer zo weinig en ben dan bang dat het snel terug loopt,.en ik wil het graag zo met de fles en borst nog een poosje volhouden,. snappie? of loop ik dan te veel te klungelen,. snachts komt ie in principe niet ,. nou, ja, de laatste 2 keer pas om 6 uur, hiervoor steeds om 4 a 5 uur,.

chacha ok, benieuwd wanneer ik mijn intake krijg,. hier hebben ze namelijk geen wendagen (stom) dus wil ik marno voor ie een hele dag moet eerst nog een ochtend brengen,. voor mn eigen idee en ook voor hun en hem om te wennen! nou werk ik zelf op ook op een kdv (mag hem helaas niet meenemen) en ik weet nu hoe al die nieuwe ouders zich moeten voelen als ze hun kind wegbrengen! (kon het me eerst wel indenken maar het voelen is toch wat anders!) en die ochtend ga ik dan ook echt wat doen anders word ik gek thuis! haha.

17. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Zo daar was ik weer. Lynn slaapt weer, ben benieuwd voor hoelang.

Ezzie, wat stom dat ze geen wendagen hebben! Wanneer moet je weer beginnen met werken? En voor hoeveel dagen breng je Marno weg?

Juudje: Mijn Lynn was laatst 53,5 cm (maar ze had de beentjes nog gebogen, raar meten daar bij het CB) Gebruik jij trouwens de verkleiner van de maxi cosi nog?

Paddykira: gelukkig gaat het weer wat beter met Seán. En groot gelijk dat je m nog even op jullie slaapkamer houdt, dan kun je 'm beter in de gaten houden.

Mamsie: Weet je al wat meer?

Over de avonden: Lynn gaat dus eerst in badje, dan de slaapzak, de fles en naar boven, dan slaapt ze tot 22.30 / 23.00 uur en dan moeten we haar echt wakker maken. Tijdens het drinken slaapt Lynn gewoon door, ze drinkt op de automatische piloot. Alleen het boertje is dan zo lastig, dus wanneer ik haar neerleg wordt ze wakker en dan kan ik haar weer optillen voor het boertje. Maar daarna gaat ze heerlijk slapen. Vanmorgen was ze al om 6 uur aan het pruttelen, maar uiteindelijk kwam ze pas om 7 uur.

Ik zag vanmorgen een wit puntje in Lynn's tandvlees. Is dat normaal dat dat er al zit? Of gaat ze nu al tandjes krijgen. Het voelt als een randje (maar wanneer ik mijn vinger in haar mond stop, gaat ze er op kauwen, dus kan niet goed voelen). Het lijkt me wel erg vroeg voor tandjes...is dit een voorstadium ofzo?

18. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Hoi allemaal,

Zo, we hebben het weekend weer doorstaan, helaas voor mij met veel kiespijn, net bij de tandarts geweest, kies is er uit, dus hopelijk is het nu over.

Mamsie: is er al nieuws?
    Juudje: wat rot dat ze zo last van krampjes had, ze hebben daar zo last van, echt zielig. Ik hoop dat het snel beter gaat. En hoe was het bij de kinderarts?
    Mir: succes meis, gaat je zeker lukken hoor die paar dagen alleen !
    Niek: hoe was het met werken?
    Paddykira: schrikken zo zeg, ik hoop dt het snel beter gaat, houd hem maar goed in de gaten nog !

Vinny zijn avondritueel: hij krijgt rond 19 oo zijn fles, en gaat of daarvoor of daarna nog even in bad, dat ligt er net aan. Dan gaat hij naar bed. HIj ligt dat zeker nog een uur te spelen, en valt dan in slaap. Rond 23oo maken we hem wakker, hij drinkt een grote fles, maar is daarna wakker. Hij gaat dan in zijn wiegje bij ons op de kamer ( ook vinny ligt bijna klem nu haha), en ligt dan nog een tijdje zijn handen en voeten te bekijken, en valt dan in slaap tot de volgende morgen rond 7 uur. Flesje, in bed, en slaapt dan tot ongeveer half 10, de rest van de dag zijn hazeslaapjes, maar je hoort hem vrijwel niet, of hij ligt in de box of in zijn wipstoeltje, en hij vind het allemaal heerlijk.
    Hij zit nu prima op zijn 4 uur schema, binnen een week had hij het door, hij doet het prima.
    Verder maakt hij steeds meer geluidjes en is het echt een lachebekkie.
    Ik ga straks in de kelder eens zoeken of onze oude videocamera er nog ligt, ik meen hem nog ergens gezien te hebben. Of hij het nog doet, dat weet ik niet, maar misshcien toch wel leuk om wat te filmen van Vinny.

groetjes
    celiene

19. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    chacha,. mijn eerste werkdag is 18 dec hij gaat in januari pas naar het kdv,. voor 1 dag,. mn man past ook 1 dag op en om de week mn schoonmoeder 1 dag,. hoe ga jij het doen?

ben net met Marno naar mn werk geweest,. even bijkletsen,. ik had hem op schoot en een collega komt naast me staan en ging tegen hem kletsen,. hij krijgt een pruillip en begint me daarna te krijsen! zo zeg, niet normaal, net zo hard als toen ie zn prikjes kreeg! was best even zielig,. ik denk gewoon geschrokken ofzo,. terwijl ze hartstikke leuk deed,.
    tussendoor paar hazenslaapjes gedaan en eenmaal thuis wil die natuurlijk niet naar bed,. hmmm,.. ritme weg en het loopt gelijk anders,.
    morgen maar gewoon thuis blijven!

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik moet voor 24 uur terugkomen, dus we doen het zo:
    Maandag is papadag
    Donderdag is omadag (mijn moeder)
    Vrijdag is speeldag op het kdv

Ik begin in januari maar Lynn gaat al in december naar het kdv. Ik kon ineens al mijn vakantiedagen opnemen en het kdv was al geregeld, dus ik laat het maar gewoon doorgaan.

Ik ken dat hoor, van dat ritme als je weg bent geweest....is helemaal foetsie. Ach morgen zal het wel weer beter gaan en zo kunnen ze ook wennen dat het niet altijd hetzelfde gaat.

Zal Marno nu al eenkennig worden?

Lynn wilde vorige week amper drinken, nu is ze opeens een klein vreetzakje geworden. Alle flessen (5) van 165 cc gaan op en daarna loopt ze nog te krijsen als de fles uit haar mond wordt gehaald. Ik twijfel een beetje of ik de laatste en eerste fles zal gaan ophogen....Wat zouden jullie doen? Ik wil haar ook niet overvoeren.

Juudje: hoe wat het op kraamvisite? En hoe was het bij de kinderarts?

Deel Deze Pagina