September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi Juud,

De KV zei hier altijd tegen me dat de meeste kinderen pas zonder nachtvoeding kunnen als ze boven de 4 kilo zijn en minimaal 6 weken oud zijn...
    Hier klopte dat toevallig precies!
    De nachtvoeding krijg je er niet vanaf door minder in de fles te doen of de speen te geven, als Lynn het dag/nachtritme te pakken heeft, komt ze vanzelf niet meer voor de nachtvoeding als ze die niet meer nodig heeft!
    (en de eerste keer dat ze niet wakker wordt lig jij wakker, gegarandeerd :) )

2. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    ze zal onderhand wel 4 kilo zijn. Van de week woog ze nog 3750gr en de 6 weken zijn we ook al voorbij. Of zou dit 3 weken langer duren,omdat ze 3 weken te vroeg is geboren?

Nou ja, zoals vannacht, ben ik ook al tevreden.

liefs Juud

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Het is natuurlijk ook niet zo dat op de dag dat ze 6 weken zijn en 4 kilo wegen ze doorslapen hihi... Zijn genoeg kinderen die met 3 maanden nog niet doorslapen!
    Geduld en het komt vanzelf!

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hallo allemaal!

Ik heb ook een fijne nacht gehad..moet zeggen dat de laatste paar dagen de nachten goed gaan masAllah..
    Ze sliep gisteravond om half 9 tot 12 uur..daarna in bad en de borst etc. en toen lag ze er om 1 uur weer in..ze heeft niet gehuild..knap he! Vervolgens werd ze om 4 uur wakker..en toen lag ze er om 5 uur weer in..en weer niet gehaald..daarna was ze om 7 uur wakker geloof ik..en toen had ze niet meer zo'n zin om te slapen..geprobeerd haar te laten slapen..2x laten huilen..maar er toch maar uit gehaald..Daarna is ze 2 uur op geweest..om half 10 erin gelegd..en toen huilde ze weer na een half uur..toen heb ik haar luier verschoond weer de borst gegeven en nu slaapt ze nog steeds :) al bijna 3 uurtjes..

Eslem is trouwens al 5 kilo! :) Maarre ze wordt dus nog steeds snachts wakker..nu dus maar een keer..om 4 uur..maar stel dat ze dus eerder slaapt (dus bijv. half 7 ofzo) dan zal ze denk wel 2x eruit komen snachts..

5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Zo super Gulay..! Gaat de goede kant op ;)

Nou dat dacht ik gister ook. Tijn sliep de hele avond. Ook het eerste stukje van de nacht tot 3.30 uur en daarna.... KLAARwakker.. :( *zucht*
    Hij heeft wel gewoon in zn bedje liggen kijken tot half 7 en toen was hij er klaar mee. Daarna heb ik m gevoed en heeft hij nog een hazeslaapje gedaan... Tot dan toe OK... niet echt gehuild, gewoon wakker en was om zich heen aan het koekeloeren. Maar na dat hazeslaapje van vanmorgen weer Gillen! oef... Nu heeft hij weer wat eten gehad en ligt nu net een uurtje in zijn bed... maarhij huilt weer, ga maar weer kijken...

6. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    nou we zijn net even met m onder de douche geweest en wat gekeuveld met m :) Hij ligt nu even in de box te koekeloeren naar al die beestjes boven hem ;) En dan strakjes maar weer slapen.. of even wandelen als het droog blijft tenminste.. :rolleyes:

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

We zijn er weer ! Net even lekker geslapen samen met mijn manneke. Hij slaapt nu nog steeds, dus ik heb even tijd om een berichtje te plaatsen !

Ja, die foto van ons drietjes is leuk he ! Mijn haar is normaal wat korter. Ik ga dinsdag weer naar de kapper ! ;)

Mijn man is de hele dag weg vandaag, concours met de harmonie en fanfare. Ik heb het daar moeilijk mee. Gelukkig belt hij me vaak. Ik heb nog gewoon last van kraamtranen, vooral als hij weg gaat. Gelukkig zit het er na vandaag helemaal op en heeft hij volgende week de hele week vrij !

Met Thijs gaat het heel erg goed. Eergisteren had hij een wondje aan zijn navel, maar dat is nu weer goed aan het genezen dankzij mijn tepelzalf Bepanten. Gelukkig maar, al had hij er zelf geen last van. Hij drinkt goed. Ik voed wel met tepelhoedjes, maar dat maakt niet uit. Er is genoeg melk en naar mijn idee is hij nu alweer over zijn geboortegewicht heen ! Prima dus !

Slapen is ook nog wel moeilijk voor Thijs. Met name 's nachts. Het slapen zelf lukt wel, maar hij wil niet slapen in zijn eigen bedje. Dat bedje staat wel gewoon op onze slaapkamer. Hij slaapt in de reiswieg, die is kleiner en hij is daaraan gewend. De reiswieg staat dan in zijn bedje en halverwege de nacht, na de voeding, (rond 4.00 meldt hij zich) zetten we die tussen ons in. Dan slaapt hij sneller en kunnen wij ook weer sneller slapen. We willen nu graag gaan proberen dat hij in zijn eigen bedje wil slapen ... wie heeft hier ervaring mee ? :(:

Wat is zelf wel "eng" vind is dat de tijd zo snel gaat. Thijs is nu al 11 dagen oud, en voor mij lijkt de bevalling pas 4 dagen geleden. Vreemd is dag, de dagen vliegen voorbij ... ze zeggen dat dat zo blijft ... ik moet daar erg aan wennen. Het zal er wel bij horen !

Nou, mijn manneke is wakker aan het worden. Hij zal zo wel honger hebben ! Het is echt een super schat !

Tot mails !

Groetjes,
    Nikki F

8. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Hallo allemaal! Leuk om hier de verhalen van andere september mama's te lezen! Seán is nu precies 6 weken en is op 9 September geboren na een super snelle bevalling van 2,5 uur. Het ging echt lekker. Nauwelijks 'last' gehad van de ontsluitingsweeen en na 20 minuten persen was ie er. De verloskundige was echt verbaasd over hoe snel en makkelijk hij geboren was. Ik zag echt enorm op tegen de bevalling want bij mijn eerste zoontje vond ik de pijn zo overweldigend. Maar goed het is dus echt ontzettend mee gevallen. Seán is echt een schat. Gelukkig geen last van krampjes. Lacht al sinds ie 4 weken was en begint nu echt te kraaien. Meneer weegt al 5,5 kilo en wil echt elke 2 uur drinken. Ik geef borstvoeding dus dat is wel een beetje afzien. Hij ligt elke avond om 20:00 in bed en komt dan meestal rond 00:00 en 4:00 dus dat valt nog wel mee. Overdag wil ie niet graag in zijn bedje slapen. Wordt na 10 minuten meestal weer wakker en na wat gesssh en over z'n wangetje aaien valt ie meestal wel weer in slaap maar voor korte duur. Omdat ik al een actief 2,5 jaar zoontje heb valt ie vaak in de wagen of auto in slaap. Niet ideaal want zo leert hij niet goed om overdag in bed te slapen maar het is helaas niet anders. Hij heeft spruw in zijn mondje hoewel hij er helemaal geen last van heeft. Helaas kreeg ik last van zeer pijnlijke tepels, kloven en dergelijke, dus nu hebben we medicijnen ervoor. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet vind helpen. Zelfs Bepanthen niet. Dus ga maandag de dokter maar bellen. Ik moet zeggen dat ik mijn zoontje niet graag laat huilen. ' s Avonds leg ik 'm wakker in bed en valt ie zonder gehuil in slaap. Overdag is een ander verhaal dan brult ie maar na 2 minuten ga ik toch naar 'm toe en kalmeer 'm door 'm of op te pakken of door zijn wangetje te aaien. Wat dat betreft ben ik toch wel een softie. Heb het bij mijn eerste zoontje ook nooit gekund. Hebben jullie ook zo'n last van lekkende luiers? Ik doe alles goed, piemeltje naar beneden, kijken of alles goed aansluit ed. maar nog steeds elke nacht het bed nat. Bij mijn eerste zoontje had ik dat probleem nooit... Groetjes!

9. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hier gaat alles ook prima.. alleen is Eliza veel wakker..
    Niet dat ze dan huilt maar ze laat haar wel horen. Tot nu toe was dit alleen overdag maar helaas was het afgelopen nacht ook het geval :(
    Tja dan lukt slapen niet meer.
    Ze slaapt snachts soms wel 7 uren door.. de eerste keer toen dat gebeurde lag ik zelf wakker.. te wachten tot zij wakker werd.
    Na 6,5 uur vertrouwde ik het niet meer, en heb haar wakker gemaakt :confused:
    Dit hoefde achteraf gezien natuurlijk niet, maar was het niet gewent.

Is jullie kindje ook zoveel wakker? ze is 2 keer per dag tussen 2 voedingen wakker.
    Ze ligt wel in haar bedje, alleen kijkt ze om haar heen. En ja als het dan lang genoeg is geweest (volgens haar) dan begint ze te huilen. Dan is het ook bijna tijd voor de volgende voeding maar vind het zo vreemd, zo'n klein ukje, zolang wakker..
    Lees overal dat ze veel slaap nodig hebben, blijkbaar die van ons niet.. :(

Ik heb ook 2 foto's van haar in mijn album gedaan (eindelijk maar dan toch)

Groetjes Kalush

10. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Hey meiden!

Hier gaat alles z'n gangetje. Fiene heeft donderdag voor het eerst gelachen! :) Vlak na de voeding lag ze tevreden op m'n arm en toverde toen een big smile tevoorschijn. Ik begin haar nu ook erg groot te vinden terwijl de mensen om me heen maar constant zeggen, Gohhh, wat is ze kleinnnn. Ze krijgt een dikke toet en heeft inmiddels ook een onderkin gekweekt. Ze weegt nu 4010 gram. Hahahaha!
    Ik denk dat Fiene nu haar regeldagen heeft. Ze is vanaf donderdag dus elke avond wakker vanaf 18.00 uur tot een uurtje of 23.00. In de tussentijd wil ze dus niet in de box liggen maar alleen bij mij in de "boerhouding" en dan valt ze wel in slaap. Maar zodra ze 3 tellen in de box ligt begint ze te mekkeren. Heb net dus ontdekt dat als ik haar dus op haar buik in de box leg dat ze dan wel gewoon slaapt! ;) s Nachts ligt ze naast mij in bed omdat ik tijdens het voeden gewoon in slaap val. En als ik haar s nachts dus na het voeden in haar wieg leg begint ze ook te sputteren. Ze heeft iets tegen die wieg ofzo, ik weet het ook niet.

De borsvoeding gaat als een tierelier en Fiene groeit er gemiddeld zo'n 3 ons in de week op.

Ik lees hier dat de meeste de kleine overdag en s avonds in hun bedje leggen. Dat doe ik eigenlijk niet omdat ik Fiene aan geluiden om haar heen wil laten wennen en haar daarom in de box leg. Heb ik met m'n oudste ook gedaan en die sliep daarom heel makkelijk overal (in haar wagen) als ik ergens was.

@PaddyKira, Fiene haar luiers zijn soms ook wat klam aan de buitenkant en ik gebruik Pampers. Maar met "baby-piemeltjes"die alles onder plassen heb ik geen ervaring.

Ik sprak vd week iemand die vertelde dat haar 4 weken te vroeg geboren zoontje erg ziek was geweest van de inentingen. Toen had haar huisarts gezegd dat dat komt omdat het lichaampje er nog niet aan toe is omdat ie te vroeg geboren was. Daarom doet zij de prikken 4 weken later als normaal. Heeft iemand hier ook wel eens van gehoord? Fiene moet binnenkort ook voor haar prikken maar zit er sterk aan te twijfelen om het 4 weken uit te stellen omdat ze ook te vroeg was.

Nou ik ga weer even voeden want Fiene is waker aan het worden.

Doeiiiiiiiiiiiiii! Groetjes suus

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Wow is Eslem gewoon een dikkertje dan :p
    nouja dik is ze niet..maar ze is al 5 kilo! en jonger dan fiene..

Eslem haar ritme is (sinds een paar dagen) als volgt:

sochtends rond 7 a half 8 wordt ze wakker..dan verschoon ik haar..geef haar de borst..en dan is ze meestal tot ong 10 uur wakker..
    Dan slaapt ze meestal tot een uur of een (nu slaapt ze nog steeds en het is al kwart voor 2)

Daarna leg ik haar weer in bed en dan slaapt ze meestal tot een uur of zes..en dan vanaf 7 a half 8 tot een uur of 11 a 12..
    Dan vanaf 1 tot 4 en van 5 tot een uurte of 7 a half 8

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hallo dames

youame slaapt nog best veel
    na elke voeding is ze een half uur tot uur wakker
    beetje rond kijken en ze begint nu een beetje geluidjes te maken
    al;s ze slaapt slaapt ze overal doorheen
    enals we ergens op visite zijn slaapt ze gelijk na de voeding

k geef fles voeding ze komt rond de 3a4 uur en soms zelfs na 5 uur
    ze heeft 3 nachten 6 uur doorgeslapen maar gisternacht kwam ze weer na de voeding van 22.00 om 1.00 3.00 en toen om half 7 en vanaf oen kwam ze elk anderhalf uur :rolleyes:

k heb der de hele middag in de box
    zodat ze overal aan kan wennen
    sáonds doe k der rond 20.00 in bed en komt ze rond 23.00
    maar de tijden verschillen best wel omdat ze soms eerder komt of dat ze langer slaapt als k der wakker maakt weigert ze te drinken
    maar ze groeit goed duzz laat der lekker slapen
    ze is in 2 dagen van 1455 naar 1495gr gegaan
    en ze is nu 55 cm lang

k heb eigenlijk best wel een tevreden kind
    ze huilt alleen wanneer ze honger een boer moet laten die nie wil komen of als ze een poep luier heeft
    groetjes marline

13. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Hallo girls! Seán kan overdag zo'n 2 uur achter elkaar wakker blijven en dan wordt ie toch echt moe en begint ie een beetje te mekkeren. Voor mij een goed teken dat ie moe is. Vandaag ligt ie trouwens heerlijk in zijn bedje te slapen. Werd 2 keer wakker na 10 minuten. Even oppakken en aaien en daarna weer heerlijk slapen. De 2e keer moest ie echt ontzettend hard een boertje laten en spuugde ie mijn hele trui onder! Dat zat 'm dus echt behoorlijk dwars. Ik ben dus blij dat ik hem niet heb laten huilen.

Fiene, als ik jou was zou ik die afspraak inderdaad een paar weekjes verzetten. Of ik zou maandag even het CB bellen om het zeker te weten.

Ik heb Pampers 3 gekocht en ik ga eens kijken of dat de boel beter tegen houdt. Ik heb het probleem met de lekkende luier alleen 's nachts.. Ik doe ze al vrij strak om maar wil het niet te doen want ik ben bang dat ik anders zijn beentjes afknel.

Ik heb een paar keer gehad dat Seán van 20:00 tot 2:00 sliep maar de laatste 2 nachten lijkt het wel of ie na 4:00 opeens extra vaak wil drinken.. Zucht. Ik ben 's ochtends dan echt gebroken.

Zodra ie minder gaat drinken doe ik 'm in zijn eigen kamertje maar nu vind ik een wieg naast het bed wel erg makkelijk.

Groetjes!

14. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Hier even een korte krabbel van mij..

Helaas is het hier tobben, tobben en nog eens tobben met Isabelle... ze heeft naast haar waarschijnlijke koemelkallergie ook nog eens last van reflux.. heeft ze nu medicatie voor, lijkt iets te werken, heeft dit weekend in éne weer 4 flinke poepluiers geproduceerd (had ze sinds maandag niet meer gedaan), maar verder is het huilen huilen huilen, en mamma huilt onderhand flink mee.. :cry:

Morgen weer naar de huisarts.. verder kijken hoe of wat

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey meiden,

Mirjanne wat naar dat het nog zo moeizaam gaat met Isabelle. Quinn heeft vermoedelijk ook koemelkallergie. Tenminste sinds ik geen melkproducten meer neem gaat het een heel stuk beter.
    Hopelijk wordt het voor jouw meisje gauw een stuk beter!

Gulay wat een plaatje van een dochter heb je! Quinn is trouwens ook al 5 kilo. Maar ja was ook een dikkerd toen hij geboren werd!
    Toen hij 6 weken oud was woog hij 4970gr en 4095 bij de geboorte.

Suus, ik stel de inentingen van Quinn in ieder geval 1 maan en misschien nog wel langer uit. Quinn is 4 weken te vroeg geboren, maar buiten dat hebben de inentingen vroeger bij mijn man hele heftige allergieen veroorzaakt. Hoe of wat weet men niet precies, maar hij heeft zijn hele jeugd met veel eczeem en voedselallergieen rondgelopen.
    Ik wacht dus liever even totdat mijn manneke wat meer weerstand heeft.

Hier verder weinig nieuws. Het lijkt alsof Quinn de laatste 2 dagen regeldagen heeft. Huilt veel en is moeilijk in slaap te krijgen ( alleen als hij tegen mijn borst aan ligt)
    Gelukkig gaat het snachts wel redelijk en slaapt hij een uur of 6 achter elkaar door.Van de week zelfs 9 uur!

Zou willen dat mijn zwangerschapskilo's wat meer zouden verdwijnen. :cry: Ik weet niet precies wat ik ben aangekomen, maar zeker tussen de 20 en 30 kilo. Ik hou zelfs nog vocht vast, maar ook mijn zwangerschapspigment zit er nog ( voornamelijk de streep op mijn buik).

Heb van de week de minipil gehaald bij de dokter. Ik ben al ongesteld geworden namelijk. Even mijn volgende menstruatie afwachten en dan ga ik hem denk ik gebruiken. Het schijnt te kunnen in combinatie met borstvoeding.

Ik ga kolven en daarna mijn bedje in.

Fijne nacht dames!

xxx Pinguin

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Iemand trouwens onlangs nog iets van Cass vernomen?

17. Es1981

Es1981 Actief lid

Ik moet even kwijt dat ik een geweldige dochter heb :D . Ze eet goed, maakt me met haar big smile helemaal gelukkig en slaapt 's nachts echt super. Geeft haar tussen 22:00 en 00:00 haar laatste voeding en dan slaapte ze tot op zijn vroegst tot 06:00.
    Ik kom wel aan mijn nacht rust.
    Helaas heeft ze wel spruw :( . Ga vandaag een soort drankje halen wat ik in haar mond moet smeren en op mijn tepel.
    Lijkt alsof ze er geen last van heeft. Zie alleen dat haar onderlipje en tong wit is.

nog even een vraagje, is er een minimaal aantal voedingen dat ze moet hebben. Soms slaapt ze zo lang dat ik maar aan de 5 voedingen per 24 uur kom.

18. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Nee hoor, als ze voldaan is! Als ze honger zou hebben, meldt ze zich vanzelf wel. Met Lynn had ik dit ook. Kinderarts zei: als ze honger heeft meldt ze zich wel. En idd de ene dag wil ze 120 drinken en de andere dag 150 per fles. Kijk naar je kindje.

liefs Juud

19. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Als ze de nacht overslaat komt ze dus ook maar aan 5 voedingen. Dit heb ik pas 1 keer meegemaakt! Haha.

liefs

20. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    hoi allemaal,
    leuk om al die verhalen te lezen hoe het met jullie en de kinderen gaat !
    Vinny is donderdag enorm onrustig geweest, hij is woensdagavond mee geweest winkelen en een beetje uit zijn doen geweest en daar heeft hij een dag later last van. Vrijdag was hier ook best wel druk, zijn grote broers kwamen en die wouden ook even knuffelen en vasthouden en flesje geven, en zaterdag was Vinny ook weer wat uit zijn doen.
    Hij kan niet goed tegen al die prikkels die hij opdoet, hij is ook bijna de hele dag wakker, af en toe een hazeslaapje van een half uurtje en dan is hij er weer. Hij ligt dan wel even in de box, en de ene keer vind hij dat leuk maar de andere keer ligt hij liever op je arm of naastje rond te kijken.
    "s avonds slaapt hij rond half 10 echt goed in, maar komt nog wel rond 3 uur voor een fles. Hij is ophet moment rommelig met zijn fles, de ene keer is het 120 genoeg, maar de volgende voeding wil hij nog wat.
    VOlgens zijn gewicht mag het wel, hij is afgelopen week gewogen en hij woog weer 4440 gram dus dat was weer goed.

Vanmorgen gaf hij zomaar een glimlachje ! Zo lief.

Verder is het deze dagen genieten dat zijn grote broers erzijn, het is herfstvakantie, ze blijven tot woensdagavond dus mijn gezinnetje is nu voor een paar dagen weer helemaal compleet !

Verder is vinny nog niet helemaal van zijn spruw af, maar je ziet er nauwlijks meer wat van, helaas heeft hij nu ook een paar plekjes op zijn billen en beentjes, maar met de zalf zie je het beter worden.

Tussen de lakens is hier ook nog niet gebeurd, ik wil van de week weer even de pil gaan halen, en ik vloei ook nog wat, maar het zal er eerdaags wel van komen haha dus ook maar wat rubbers gaan kopen.
    Wie weet trouwens hoe snel je weer ongesteld kan worden na de bevalling als je ook geen borstvoeding meer geeft.

Nou ik ga eens aan de koffie.

groetjes
    celiene

Deel Deze Pagina