blubje: Thijmen doet ook zijn mondje open en ik dacht dat dat zijn manier van kusjes geven was. Hij doet het ook met zijn knuffels, maar misschien wil hij gewoon ergens in bijten
Hoi allemaal Wat een bijtertjes hier allemaal. Lynn heeft mij vanmorgen in mijn lip gebeten. NikkiF Geen idee hoeveel plasluiers hij moet hebben, maar zolang hij plast is het prima. Maar ik kan me je zorgen wel voorstellen, hoeveel drinkt hij op een dag? En misschien haalt hij het 's avonds wel in. Dorien Lynn pakt zelf haar brood. Ik mag het niet eens in haar mond stoppen. Daarentegen weigert ze zelf de fles vast te houden Kira Seán dus ook tandjespijn? Naar he als ze zich vervelend voelen. Juud een geval van kindermishandeling hier? Mijn moeder heeft dat ooit bij mijn broer gedaan en die heeft ook nooit meer gebeten Marno ook aan het spoken. En niet eens wakker geworden haha geef mij die gave! Kira jij ook naar het cb morgen he? Hoe laat? Lynn moet om 14.15 Nokinee fijn dat het zo goed gaat met Thijmen. Lynn heeft vandaag ook los gestaan, maar daar schrok ze zo van dat zich achterover heeft laten vallen En ze heeft echt gekotst vandaag ale: bloemkool met aardappels kwam er voor een gedeelte weer uit jakkie. Ze is verder niet ziek, wel een zure luier gehad. Zou dat ook met tandjes te maken hebben? Of zou de bloemkool gewoon niet lekker gevallen zijn. Vandaag gewerkt, het is echt aftellen nu...
leuke foto's weer nokinee! Die stoel is van het kruidvat geloof ik he? waar thijmen in zit, wilde hem ook nog gaan halen maar vond hem wat klein. Ziet er wel erg leuk uit zo. ooh,, Lynn ook al bijten, dan hoort het er echt bij hoor, op deze leeftijd. Weet nog goed een keer op mn werk dat een kindje van ruim anderhalf zijn moeder nog beet en sloeg, in het gezicht, en haar reactie erop was gewoon lachen en er amper wat van zeggen! Nou, dat vind ik wel erg ver gaan, en tegen die tijd moeten ze het wel snappen dat het niet helemaal de bedoeling meer is hoor. Succes bij het CB paddy en kira vandaag. Weet eigenlijk niet of spugen ook met tandjes te maken heeft.... fijne dag allemaal.
Jeee ezzie das ook wat van die moeder. Ik zou er echt niet om gaan lachen. Ik ben mevrouw zeur vandaag. Gister gebeld over de lekkage, zou worden teruggebeld 's middags, is niet gebeurd Nu dus maar weer gebeld, ze bellen vanmiddag terug. Nou als ze dat niet gaat doen gooi ik een bom op het bedrijf Ga maar ff stofzuigen en vanmiddag dan maar naar het cb
Nee ik zou er ook niet om gaan lachen. Bij Tim toen en nu ook bij Seán pak ik zijn handje en kijk 'm aan en zeg dan streng Nee niet slaan of bijten. Op deze leeftijd doen ze het nog niet expres dus ik vind het niet zo erg als het gebeurt. Meestal zie ik het aankomen en kan ik al snel mijn arm weg doen maar manlief is niet zo helderziend dus die krijgt regelmatig kopstoten, handjes in zijn oog en nu dus ook gebeten. Wij moeten om 16:00 naar het CB. Na zijn middagslaapje dus hopelijk is ie dan lekker vrolijk. Hij ligt nu al ruim 1,5 uur te pitten nou ja hij zal het wel nodig hebben maar ik zit al een tijdje te wachten om naar de Appie te gaan. Chacha ik zou gewoon lekker nog een keer bellen. Die lui zijn lekker makkelijk. Vooral omdat jullie volgende week weg gaan.
Hey meisjes, Chacha hoe is Lynn vandaag? nog steeds spugen of was het eenmalig? Lekkage? geloof dat ik iets gemist heb. Merk dat ik er nog ff weer in moet komen. hihi Kira, heb dat ook wel eens met Quinn. Als ik dingen plan om te gaan doen in huis slaapt hij opeens kort, maar wil ik dr uit dan slaapt hij opeens heel lang. Hoe was het met de kindjes op het cb? Ik moet de 25e geloof ik. Quinn is weer een middagje wennen bij het kdv. Toen ik wegliep hoorde ik hem schreeuwen Blijkbaar had hij er niet zo'n zin in. Over een uurtje is hij weer lekker thuis. Ben er vanacht niet uit geweest. Steven wel, maar maar twee keer :0 Lijkt erop dat ons manneke gewoon af en toe huilt, maar ook wel weer zelf in slaap valt. Merk wel dat babyfoon uit beter is voor onze nachtrust. Hij drinkt nu trouwens zelf zn flesjes. Hij houdt wel van die handvaatjes daarvoor vast, maar hij kan zn flesje echt zelf drinken. Voor de rest weinig nieuws. net de stad in geweest en een beetje orienterend voor een cadeautje voor Quinn zijn verjaardag wezen kijken. Zit te denken aan het liedjesboek van Vtech. Heeft hij op vakantie veel mee gespeeld. Merk dat hij boekjes flink begint te ontdekken Zag ook een houten trein. Misschien een wat grotere auto? Auto's lijkt hij ook leuk te vinden. Ik ga maar eens koffie drinken. later meisjes! xxx ps chacha wanneer vertrek je nou ook al weer?
ik vertrek 27 augustus Pinguin En we hebben lekkage op onze slaapkamer, komt van het dakterras af. De cijfertjes van Lynn: lengte: 72,7 cm gewicht: 8475 gram hoofd: 46.5 cm Lynn schrok van de prikjes en deed heel boos tegen de wijkverpleegkundige. Maar het huilen was gelukkig snel weer over. Ze hebben haar oortjes nagekeken omdat ze er vreselijk aan loopt te trekken. Maar niks aan de hand. De wijkverpleegkundige had het ook over kiesjes. Verder geef ik teveel melk. Ik moet echt naar de 300cc toe. Speentje kan ik af gaan wennen vanaf 1 jaar, een heel info-blad meegekregen. En ik moet strenger zijn met de slaapproblemen...negatief gedrag (jengelen) overdag negeren en positief gedrag belonen (aandacht wanneer ze zoet aan het spelen is). Lynn wil de dag voortzetten in de nacht volgens haar. Ook een heel info blad meegekregen. Verder was de ontwikkeling helemaal goed. Ze vonden haar een alert en actief meisje. En het was goed dat ze zo boos was om de prikjes. Haha een wijkverpleegkundige van de oude stempel....Even een voorbeeldje van een gesprek: Wijkverpleegkundige: Wat doet ze als je haar 's nachts laat huilen? Ik: Dan gaat ze over de zeik. Wijkverpleegkundige: Wat zeg je? Ik: Dan gaat ze over de zeik. Wijkverpleegkundige: Ik begrijp het niet. René vertaalt: dan gaat ze over de rooie. Wijkverpleegkundige: oooooh Haha, ze zal me vast een viswijf vinden Kira, joh Seán al zo lang aan het slapen? Hoe is het bij jullie gegaan? Pinguin agos was je mannetje zo verdrietig? Heeft hij het later wel leuk gehad? Kon je een beetje makkelijk de deur uitlopen? Lynn heeft dat magisch liedjesboek. Is ze helemaal gek van. Lekker dat het vannacht niet zo vaak was en dat Steven er uit is gegaan. Het spugen was blijkbaar eenmalig. Geen last meer gehad.
Lekker klein poppetje is je meiske toch BEn ook wel benieuwd naar de cijfertjes van Quinn. HEb het idee dat hij opeens een groeispurt (in de lengte ) heeft. Kan ook zijn dat ik zn slaapzakken misschien niet in de droger had moeten doen Ik vond het moeilijk het kdv te verlaten, maar ben maar hard weggestapt. Toen ik hem op kwam halen zei zn leidster dat hij wel erg moest wennen, maar dat ze lekker met hem gespeeld hadden. Hij lekker koekjes had gegeten. Toen ik hem in mn armen nam en met de leidster aan het praten was, pakte hij mijn gezicht in zn handjes en gaf me een hele dikke kus. Was wel weer een smeltmoment. Op weg naar huis heeft hij flink tegen me zitten kletsen. Ben benieuwd wat de adviezen of het nachtelijk spoken zijn. Ik heb Quinn gisteren voor het eerst laten huilen. Uiteindelijk naar boven gegaan, speentje erin en toen sliep hij direct. Nou ik ga maar eens een verhaal in Quinn zn KDV dagboek schrijven over zn dagindeling enzo. Lijtk me best handig. later!
Pinguin de tips die ik heb gekregen: * resoluut zijn, het is slaaptijd, op haar kamer blijven * dit ook tegen je kindje zeggen. Je gaat nu slapen. * alles benoemen, ik leg je weer neer, ik geef je een aai over je bolletje * de 10 minuten regel en dit steeds langer laten worden * ga niet naar je kind toe als je je boos voelt * beloon het kind als het heeft doorgeslapen Voor overdag: * geef zo vaak mogelijk positieve aandacht * negeer ongewenst gedrag * als negeren gevaar of te veel hinder oplevert: noem dan eerst de naam van het kind, wacht op oogcontact en zeg kort en duidelijk nee Gaat het kind er mee door: zet het dan op een saai plekje. Wordt het driftig of gaat huilen, wacht dan tot het 1 minuut stil is en geef dan weer aandacht (tja dit kan ook al met 1jarigen) * breng een duidelijke dagindeling aan * beperk de indrukken Eigenlijk weten we dit ook wel, Lynn gooit continu de speen achter ons aan, omdat ze weet dat we die terug komen brengen. Hierbij kreeg ik de tip...ik geef je nog 1x de speen en dan is het klaar. En dan ook echt niet meer geven
Hallo ! Chacha en Blupje, bedankt voor jullie reacties. Heeft verder niemand ervaring hiermee ? Hij plast iets minder dan normaal en sommige dagen toch wel flink minder. Ik heb een voedingsdeskundige gemaild. Zij zei dat de babies minimaal 4 plasluiers moeten hebben per dag en minimaal 0,5 liter moeten drinken. Daar komt hij wel aan denk ik. Borstvoeding 's ochtends en 's avonds, tussendoor heeft hij vandaag wel sinaasappelsap en thee gedronken. Afwachten maar ! Is er hier ook misschien iemand die weet of babies die jonger zijn dan een jaar ook al gewone halfvolle melk mogen ? Ik vraag het me af. Gelukkig is Thijs nog nooit gevallen. Lijkt me wel erg schrikken hoor ! Hij geeft ook kusjes ! Soms is dat bijten en dat voel je wel met twee tanden boven en twee tanden beneden ! Maar hij doet het ook soms met zijn lippen alleen. Ook kijkt hij graag in de spiegel, doet zijn hoofdje dan tegen de spiegel aan en soms hoor je dan een echt "kus-geluid" ! Leuk is dat !
Lynn heeft me ook weer gebeten. In mijn lip. Wil ze dus heel lief een kusje geven en dan vervolgens slaan die kaken dicht. Niet grappig. Ze bijt echt hard. Kindermishandeling hè chacha. Haha. Is jou lynn al zo groot? En maar 45 gram lichter dan de mijne. Moet weer gaan proppen. Heb gisteren een programma gekeken. Ging over hoeveel heid suiker over al. In potjes fruit zitten 4 suikerklontjes. In babydanootje ook. Lynn ligt al een uur op bed. Na het eten direct. Was zo moe. Vanaf 12.00u niet meer geslapen en dus total loss. Chacha, lynn trekt ook de hele tijd aan haar oren en ze zit erin te krassen. Ligt echt aan de naam hoor. Rare lynnies. Hoe was het bij het cb paddy?
Seán moest ook eventjes huilen van de prikjes maar dat was binnen 2 tellen gelukkig weer over. Dit zijn de resultaten haha: gewicht 11690 lengte 78cm (niet gegroeid) hoofd 47,3 Blup volgens mij is ie net Nikki voorbij of niet? Mmm qua gewicht is ie toch een pond aangekomen maar in de lengte niet verder gegroeid. Oeps nu wordt het echt een dikkertje . Ach hij zit nu keurig in curve dus ik maak me geen zorgen. Bij mij zeiden ze dat de niertjes pas rond de 12 maanden de eiwitten uit koemelk kunnen halen dus dat halfvolle melk pas rond die tijd wordt aangeraden. Ach Seán drinkt bij zijn broodje ook een paar slokken uit mijn glas en vindt het wel lekker. Dus ik denk dat ik binnenkort 's ochtends ga beginnen met een fles gewone melk. Dat magische liedjesboek is dat een hard electronisch boekje? NikkiF drinkt ie thuis wel meer dan bij de oppas? Ik zou anders ook veel fruit aanbieden zoals druifjes, zit ook veel vocht in. Hoe is zijn ontlasting? Als dat goed is dan zou ik me niet zoveel zorgen maken.
hihi, die Lynn, boos worden om de prikjes ik weet die regeltjes ook wel, maar ik vind het erg moelijk. als Deborah zo schreeuw, dan kan ik niet zo lang wachten en die speen...als ik die niet terug geef dan wordt het erger. zal ze begrijpen als je zegt: nog 1 keer! ik heb het idee dat ze het woord "nee" ook nog niet echt begrijpt. heeft iedereen nu prikjes gehad? Deborah moet 21 augustus. pinquin: wat lief dat hij al kusjes geeft en zeker als je hem gaat halen, hihi moeilijk is het om een kado te zoeken he, weet het ook ng steeds niet, maar denk toch een schommel. ik wil ook een cd met liedjes vragen, want dat vindt ze leuk, bijvoorbeeld nijntje of kabouter plop, iemand tips? chacha: balen van die lekkage, je kunt ook Lynn aan de telefoon geven, die wordt misschien dan ook wel boos, hihi zo, ga weer even wat doen in huis, want zit wel weer lekker, maar niets gaat vanzelf
Volgens mij is Sean wel een klein buddha-tje Kira dat boekje is inderdaad hard. Twijfel er nog over. Hard boekje van Nijntje is ook leuk denk ik. NikkiF, Er zijn dagen geweest dat Quinn heel weinig dronk van maand 7-9. Ben ook wel naar artsen geweest om te kijken of hij niet was uitgedroogd maar dat was hij niet. Zoals Kira zegt veel fruit aanbieden, en ook zn groentehap op de dagen die hij slecht drinkt wat aanlengen met water. Juud, Ik heb Quinn ook al eens teruggeknepen. Ben ik dan ook van de mishandeling. Quinn zit ook steeds aan zn oortjes. Van de week had hij ontdekt dat zn vingers erin konden. Quinn was ook moe. Hij wil sinds een paar dagen niet meer in bad. Hij gilt het echt uit! HIj heeft flinke wondjes in zn knieholte (echt open) dus denk dat dat bijt ofzo. Denk dat ik het maar een paar dagen niet meer doe en dan maar eens samen met mij ofzo. Kreeg heel veel kletspraatjes en kusjes van mn kereltje Ik ga koken!
Sjonge Seán en Lynn zijn wel 2 uitersten he? Ach hij is ook 5 cm langer Volgens het CB gaat het niet zozeer om het woordje nee te begrijpen, maar ze hebben wel snel genoeg door dat ze die speen niet meer terug krijgen. Niek ik heb hier een cd met allerlei kinderliedjes, heet in holland staat een huis. Dat liedjesboek is inderdaad zo'n hard boekje. Ik mocht van het cb nog wel een tijdje FV geven, omdat Lynn deze pas net verdraagd. Alleen mag ik in totaal maar 300 cc aan melkproducten geven (das incl. yoghurt) Jeee Juud alweer gebeten, das echt niet grappig. Lynn is echt de lengte in geschoten. Lange splinter. Er was ook een kindje bij het CB van 3 maandjes...die was 6500 gram. Wat een verschil he Zoveel suiker in die dingen Lynn had niet zo'n zin in eten, was aan het kokhalsen. Nou ja dan maar niet. Verder wel last van haar beentjes met oppakken enzo. Ze is vroeg naar bed gegaan. Vanmiddag een boekje gelezen en dan vraag ik waar kikker of de bal is en dan wijst ze het aan. Slim kind.
chacha; jee zeg, nog steeds die lekkage!? Gewoon blijven bellen zodat ze je zo zat worden dat ze komen, hihi. Bij jou zeggen ze dus 300 ml,.. hier 500ml max. Stom hoor dat het zo verschilt. Fijn dat alles verder goed was. Pinquin, spannend joh, bijna helemaal naar het kdv.Fijn dat het uiteindelijk wel goed ging. Toch even een tip mocht ie weer gaan huilen bij het afscheid, 1 keer dag zeggen en dan ook echt gaan, niet weer terug om hem toch nog een keer te pakken, hoe moeilijk ook, maakt het er voor iedereen namelijk niet makkelijker op. gebeurt bij mij namelijk zo vaak dat ouders toch nog even omkeren voor nog een kusje of nog een knuffel (wat ik ook wel begrijp hoor) maar dat maakt het voor het kind nog moelijker, helemaal hoe ouder ze worden. Wat lief dat ie je met het ophalen dan weer helemaal aflebbert,.. hihi. paddy; sean even in groeistaking? Denk ook wel dat ze niet altijd even strak meten, tenminste hier wel. Lekker dat verder ook alles goed is. geloof wel dat marno het grootste hoofd heeft met zn 49 cm! hihi juudje; jee, zoveel suiker,.. denk je het goede te geven, zit er nog zoveel troep in. erg eigenlijk.
Echt slim van Lynn dat ze dat al aan wijst zeg! pinquin; heeft nijntje ook een hard boekje? hier namelijk echt een nijntje fan, hij wijst al steeds naar de computer om dat nijntje filmpje en zegt dan ook zoiets als nene. (vind ik op nijntje lijken hoor! haha) gaat helemaal uit zn dak als ie de pagina alleen al ziet! Quinn toch weer beetje last van zn exceem ivm die wondjes? vervelend voor hem zeg. Ga je zo laat nog koken trouwens!? niek; ik denk dat alle cd's met kinderliedjes wel leuk zijn, zolang het vrolijk klinkt en jij een beetje mee zingt vinden ze alles leuk.
hoi! Goede cijfertjes vandaag dus Wat een handige tips Chacha. Ik denk dat ik er hier veel van moet gaan gebruiken.. vooral dat nee... en hem aankijken.. hij maakt er hier echt een potje van Hij lacht als ik nee zeg, dan gaat hij ook nog even boos praten tegen de radio waar hij niet aan mag komen en dan doet ie het gewoon weer.... Seán niet gegroeid in de lengte? Dat had Tijn ook niet de vorige keer. Ik denk dat Seán en Tijn ongeveer hetzelfde wegen.. tenminste als ik mijn eigen weegschaal er op na sla.. maar denk dat Tijn nog zeker niet aan de 78 cm komt. Quinn dus voor het eerst naar het kdv? Wennen natuurlijk, maar goed van je dat je zo bent weggegaan... anders zou je misschien wel heel hard weer terug rennen... tenminste kan ik me zo voorstellen als je kindje gaat huilen.. maar gelukkig heeft hij het best naar zn zin gehad. De volgende keer gaat vast makkelijker. Echt een vrijkont die Quinn heerlijk zeg! Ik ga weer snel in mn harrypotterboek lezen! Kom vanavond nog even koekeloeren! Heb jij m al uit pinguin?
ezzie ik was ook wat verbaasd hoor door dat aanwijzen. Ik dacht even dat het stom toeval was, maar dan is het wel vaak stom toeval. Bij jullie dus 500 cc de max? Blijf die verschillende adviezen raar vinden hoor. Nou staat Icare er wel om bekend dat ze streng er in zijn. Mir heeft precies hetzelfde. En ik vind nene ook bij Nijntje lijken Wat sneu dat de knieholtes weer zo open liggen Pinguin. Heeft het vakantieweer nog een beetje geholpen? Dat werkt altijd goed voor mijn lastige huid. Hoe is het met je aardbeienhuid?