September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ja uit een pakje gaat het hier ook goed! Ze houdt hem alleen nog niet zelf vast, maar ik zit ook aan zo'n houder te denken.
    Fijn dat Lynn is gaan slapen én nog wat gedronken heeft.

2. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Evening. Hier ben ik ook nog eventjes.

Hier een humeurig mannetje die heel graag bij me wil zitten. Ik zal maar niet over het eten beginnen want het begint echt een dramaatje te worden. Ik houd het vooralsnog op zijn kiesjes maar als dat het niet is heb ik een probleem. Wat een doerak! Pap krijg ik er helemaal niet meer in dus nu eet ie 3 toastfingers. Tussen de middag eet ie maar 2 korstjes en dat is het. 's Avonds eet meneer alleen maar vlees en hij wordt echt pisnijdig als ie een wortel ipv het gewenste vleesje krijgt. Ik verstop er nog steeds wel een stukje aardappel achter maar anders krijg ik echt niks naar binnen. Hij presteerde het ook om een stukje wortel dat achter zijn vlees was verstopt weer uit zijn mond te halen en gewoon op de grond te gooien. Als toetje krijgt ie dan frutapura met magere yoghurt. Krijgt ie toch nog iets van fruit naar binnen. Pfff ik begin nu echt moedeloos te worden.

Mmm Lynn dus niet helemaal in d'r hum. Zou ze nu nog last van die prik kunnen hebben? Volgens mij is het te lang geleden of misschien heb ik het wel verkeerd..

Pinguin lekker dat jullie in de tuin zijn begonnen. Is toch weer een zorg minder zo'n vijver. Wij hebben ook een xbox maar ik moet zeggen dat ik sinds de geboorte van Tim dat ding niet meer heb aangeraakt terwijl ik daarvoor echt verslaafd was.

Seán kruipt nu goed. Hij gaat steeds sneller dus ik moet 'm nu goed in de gaten gaan houden want het is een deugniet. Ik realiseerde het toen niet maar wat was Tim eigenlijk een makkelijk mannetje als baby en dreumes. Pfff met meneer Seán krijg ik nog wat te stellen.

Meiden ik zou ook zenuwachtig zijn voor de eerste lange dag KDV. Gewoon bellen om te kijken hoe het gaat.

Nikki ja hier dus ook een uitspuger of gewoon met het handje het eten weer uit de mond halen en keihard over de tafel of op de grond gooien. Boos toespreken helpt helaas niet.

Ja die pakjeshouders zijn ideaal voor de kleintjes. Geven jullie trouwens ook nog diksap? Hier drinkt Seán ook heel goed uit een rietje. Eigenlijk drinkt ie overal goed uit. Het is een echte zuipschuit. Maar ja hij is ook half Iers he :D ?

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hihi kira, die ieren die kunnen er wat van, haha.

Seán is er vroeg bij met zijn troubles rondom eten. Slim ventje, maar jij zit er mooi mee.
    Ik zou er niet al teveel aandacht aan schenken. Ik snap dat je wil dat hij vitamientjes binnen krijgt, maar het is zo'n ondeugend mannetje dat hij er mooi een spelletje van zou kunnen maken.
    Sterkte ermee, hopelijk is deze "bui" snel weer over.

Kira ik geef van alles te drinken, diksap, roosvicee, pakjes drinken, fruitdrink. Lynn houdt van afwisseling. Vanmorgen heeft ze een slokje chocomel van mij gehad, maar ze was er niet wild van.

Heb hier trouwens een grote suikerspin liggen. Heeft René vandaag op de kermis gehaald. Toen hij wegliep bij de kraam, riep dat suikerspinmeisje hem na...LEKKER DING.....hahaha :) :)

4. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Hahaha dus René is nu in een super goed humeur?

Tja het is dat Seán goede reserves heeft ;) anders had ik mij wel zorgen gemaakt. Hij is er idd vroeg bij. Tim at eigenlijk altijd goed. Nu begint ie een beetje selectief te worden maar voorheen had ik nooit een probleem.

Vanavond wel eventjes dikke tranen bij het naar bed gaan. Heeft ie echt al heel lang niet gehad en het duurde heel lang voor ie gekalmeerd was en uiteindelijk is ie op mijn schouder in slaap gevallen. Ik heb er nog rugpijn van. Zijn grote broer was alweer op de bank in slaap gevallen met zijn boekje op schoot die ik zou voorlezen :( .

Moet je geen taarten bakken voor morgen ;) ?

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Haha heb een bakker in huis dus hier geen taartenbakkerij ;)

Ach ja, je bent alleen he? Sneu voor Tim, maar je kunt er echt niks aan doen. Hopelijk slaapt Seán lekker vannacht.

Ja René ego is weer helemaal gestreeld....heb het al meerdere keren moeten horen vandaag :rolleyes:

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Blupje, Thijs drinkt al een tijdje goed met rietjes. Werd alleen boos als hij het pakje niet zelf mocht vasthouden. Ik heb dus al zo'n ding gekocht waar je het pakje in kunt doen. De pakjes "groeifruit" zijn wel wat klein ervoor, maar het gaat wel.

Blupje en Chacha, die rietjesbeker, waar koop je die ? Is die van Avent ? Dan ga ik die morgen na het werk meteen halen !

Chacha, hier helpt ook niets tegen het spugen. Als mijn moeder "nee" zegt helpt het wel, dan kijkt hij sip naar beneden en mijdt iedere contact. Raar dat dat bij haar wel lukt. :( Ik ga het bord ook maar eerder wegpakken, misschien helpt dat voor een volgende keer !

Kira, Thijs wordt heel boos als ik hem banaan probeer te geven ! Hij heeft ook genoeg reserves (10,6 kg) Hoeveel weegt Sean nu ?

Blupje en Pinguin, succes met het KDV. Hier letten de oma's op, dat is ook niet altijd ideaal, maar toch. Ik bel twee keer, iedere pauze.

Zijn jullie ook allemaal minder gaan werken sinds de kleine er is ? Mij bevalt het wel ! Ook het ouderschapsverlof. Omdat de woensdag minder uren zijn dan de andere dagen heb ik bijna een jaar vrij ! Heerlijk !

Koken jullie zelf voor de kleintjes ? Thijs lust de potjes absoluut niet, dus we moeten wel hier !

Groetjes,
    Nikki F

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik heb Thijs even op de foto gezet met zijn jas aan ! De foto's sraan in mijn album en avator !

Nu gaat Thijs lekker in bad !

Groetjes,
    Nikki F

8. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    blubje; wil ook wel weten waar je de rietjes beker vandaan hebt,. dacht dat ik er 1 bij prenatal heb gezien maar met een dik rietje, of maakt dat niet uit?
    succes op het kdv vrijdag, komt allemaal goed.

Nu is Marno niet meer de enigste die naar het kdv gaat!

leuke jas nikkiF!
    ben ook minder gaan werken,. bevalt me idd prima! Maar helemaal niet meer zou ik ook niet willen.

paddy; vervelend dat sean moeilijk eet, maar idd niet teveel aandacht aan besteden,. dat hebben ze zoooo goed door,. en wat is er leuker dan mama op de kast krijgen? ;)

Wat geven jullie nu zoal aan vlees en koken jullie dat nog steeds of nu ook gewoon bakken in de pan?

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Ezzie,

Ik merk wel dat ik heel anders omga met mijn werk. Voordat Thijs er was werkte ik 4 dagen. Dan ben je daar toch een groot deel van je leven mee bezig en is het werk ook echt belangrijk voor je. Nu is dat heel anders. Werk is werk, waar je geld mee verdient. Dat betekent niet dat ik het minder leuk vind of dat ik minder gedreven ben, maar het voelt sinds Thijs er is wel heel anders. Ik ben blij dat ik als juf veel vakantie heb. Ik wil gewoon graag alles meekrijgen van Thijs, alle ontwikkelingen. Het gaat al allemaal zo snel voorbij ! Ik denk er wel eens aan om thuis iets te doen, iets van extra bijles voor basisschoolkinderen of huiswerkbegeleiding. Maar dat is nu wel fijn, maar als Thijs straks ook naar school moet heb je, als hij thuis komt van school, dan vreemde kinderen in huis die je moet helpen en heb je geen tijd voor hem. Ik moet er nog eens goed over denken ... 8)

En ... we willen graag verhuizen binnen nu en een jaar. Dan is een extra inkomen ook wel erg welkom. Maar ... we willen graag wonen in Meerssen (Limburg) maar we hebben het ideale huis nog niet gevonden ... althans ... wel gevonden maar ze staan niet te koop dus dat schiet niet erg op. Ik hoop dat na de zomer wat meer huizen in de verkoop komen !

Thijs moet erg lachen als hij zichzelf ziet met de jas aan ! Leuk is dat ! Echt schateren !

Thijs eet vlees, maar alleen nog maar rundergehakt. Ik kook dat voor hem. Kip vindt hij ook lekker, maar rundvlees is beter ivm het ijzer wat daar in zit en in wit vlees zit dat minder. Ik heb ook eens zalm geprobeerd maar dat was helemaal geen succes ...
    Kunnen ze vanaf een jaar nou alles met de pot meeeten ? Ben benieuwd !

Groetjes,
    Nikki F

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Marline hier ook nog even. succes voor morgen voor je kleine meidje!
    Hopelijk hersteld ze snel en kan ze gauw weer naar huis!

hey meiden.

Gisteren toch samen met een vriendin naar het zomercarnaval in Arnhem geweest. Steef had veel werk liggen en zei ga jij maar lekker.
    Was om half 3 thuis en lekker uitgeslapen maar ben moe en niet meer gewend (bejaard ben ik he!)

Volgens mij heb ik die rietjesbeker gisteren nog bij de ETOS gezien.

Quinn is hangerig vandaag. Klimt constant in mn benen, kan zichzelf niet vermaken en wil allen maar in en op me zitten en dan weer niet natuurlijk :(
    Hij had vanochtend ook maar een uurtje geslapen dus heb ik hem net lekker op bed gelegd.
    Hij heeft even tegengesputterd en gehuild maar ligt nu toch al dik een uur te slapen.
    Manneke heeft ook echt last van zn mondje. Het is net een slak. Laat een heel spoor achter zich aan maar dan van zn kwijl :(

Vind het bleep weer. Waar is de zon?

Ik zie op tegen volgende week. Steven is praktisch de hele week weg.
    Door de week is hij 2 nachten niet thuis en van het weekend is hij ook weg. Zaterdagochtend is hij er dan nog wel. Zaterdagmiddag en avond heeft hij een bruiloft en zondag gaat hij beachvolleyen op Scheveningen.

Hoe is het trouwens met de zieke kindjes? En de kindjes die neit willen eten?
    Trekken Lynn & Tijn de feestjes van de mamma's een beetje?

Ik ga wat te eten maken.

fijne dag meisjes

11. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Chacha ik herinner mij ergens gelezen te hebben dat René een hekel heeft aan taarten bakken? Maar ja voor de verjaardag van zijn vrouw moet ie natuurlijk een uitzondering maken! Ik hoop dat je een gezellige dag hebt in ieder geval.

Pinguin balen dat je mannetje zoveel weg is volgende week. Ik vind het altijd erg ongezellig en met 2 kleintjes vind ik het avondritueel altijd erg druk. Ik ben altijd blij als ze op bed liggen en ik kan uitpuffen :D .

Nikki hier eet Seán al een tijdje kip, rundvlees , varkensvlees, zalm, kabeljauw en tonijn. Hij eet al 3 maanden niet meer uit potjes want hij vindt het gewoon niet meer lekker. Hij eet eigenlijk gewoon met ons mee zonder de pittige kruiden en zout en dat GING altijd goed. Maar ja nu dus een eetstaking. Oh ja Ezzie ik bak het gewoon in de pan en dan geef ik Seán alleen het middelste gedeelte. Of soms dan gril ik het.

Ik heb vanmiddag kippensoep gemaakt en meneertje vond dat erg lekker dus zo krijgt ie ook nog wat groenten naar binnen. Helaas weer geen brood, zelfs geen korstje dit keer...

Oh bah en Seán heeft gruis zitten eten! Hij zat in de kamer van zijn broertje te spelen toen ik opeens wat gejammer hoorde. Nu heeft ie onder de vensterbank tussen de kachel aan de muur zitten peuteren en zo een stukje muur los gekregen en gedacht HA lekker. Volgens mij heeft ie alles weer uitgespuugd maar ik schrok wel.

Als ie zo wakker wordt gaan we maar eens een stukje fietsen. Het is hier nog lekker weer.

12. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    het was hier ook heerlijk weer, poos in het zonnetje gezeten maar het trekt nu dicht, jammer,.

gets die sean, gruis aan het eten, dan lijken mij de broodjes toch echt lekkerder!

heb het idee dat zn tandvlees op springen staat,. 4 grote bobbels, maar hij lijkt er niet veel last van te hebben en zo ziet het er al een tijdje uit. Hoop dat ze doorkomen, dan word het kwijlen misschien ook minder, want net zoals quinn ook hier een heel slakkenspoor! haha.

13. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ff snel hoor!

Die rietjesbeker is van nuby. ij hebben er eentje gekocht bij toys 'r us en eentje bij de etos. Is inderdaad met zo'n dik rietje.

Marline; sterkte morgen met je kleine meis!

14. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi hoi!
    Ik heb even snel de berichtjes doorgescrolled.... ik geloof dat ik het vandaag niet meer zo lang trek.. maar ja, blijf ik hier toch weer even hangen..

Ben benieuwd hoe het nu met Lynn is... is ze toch nog ziekjes geworden? Ik hoop het niet. Hoe was je feestje Chacha?

Hoe is het nu met Seán.. ook ziek aan het worden? :(

Hier is iedereen weer naar huis. Pff.. het was echt hectisch dit weekend...
    Tijn was zaterdagochtend helemaal opgeknapt (na een nacht met heel veel spoken.. minimaal elk uur... :( ) Ineens van 39,6 naar 37,4 de volgende ochtend.. gek he?
    We zijn dus sochtends toch naar mn ouders gegaan om tijn af te zetten en we hebben een leuk vrijgezellenfeest gehad. 4 uur ging ik totallos slapen op een luchtbed... dus ook niet echt comfortabel. De volgende ochtend als een speer tijn ophalen, naar huis, de boel opruimen en klaar maken voor de visite. Een uur later zat het huis vol.. en net is de laatste vertrokken. Zoiets doe ik ook niet meer.. euh.. ik zit net te bedenken dat ik za 8 september een bruiloft heb en de dag er op vieren we Tijn zn verjaardag.. dus ook weer lekker gepland maarnietheus...

Morgen komen er nog meer mensen.. dus weer het huis vol. Ik denk dat ik nu dan ook maar snel mn bedje in kruip en hopelijk morgen wat frisser opsta dan dat ik me nu voel...

trusten voor straks iedereen!

15. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Marline! Sterkte morgen voor Youame met haar operatie. hopelijk verloopt alles lekker vlot en gaat alles goed! Ik zal aan jullie denken!

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jemnig Mir dat is nogal hectiek ja.
    Wel fijn dat Tijn weer helemaal was opgeknapt!

Ik had vandaag een offday Niet in mn hum en Quinn ook niet echt.
    Uiteindelijk zei steef kom we gaan wandelen.
    Eerst naar de kidnerboerderij geweest en daarna naar de stad gewandeld. Even een terrasje gepakt en weer terug gelopen.
    Op de terugweg kwamen we een klein jochie van een jaar of 8 tegen die een teckelpup bij zich had. Heb ik Quinn op de grond gezet bij dat hondje. Was zooooooooooo leuk! Zo lief! En ik ben helemaal niet dol op honden (that's an understatement)
    Toen langs de IJssel lekker naar huis gelopen.

Ik hoef morgen wat later te beginnen. Vind ik wel fijn want dan kan ik Quinn zelf wegbrengen. Niet dat ik Steven niet vertrouw, maar zo de eerste keer vind ik het ook fijn het zelf te kunnen doen.

Denk dat ik zo ook mn bedje induik. Even Harry Snotter lezen en dan lekker slapen :)

fijne avond & trusten!

17. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hallo,

ik heb snel alles een beetje bij gelezen, maar dat was zoveel.... :oops:
    snap het even niet meer...

marline, veel succes met de operatie morgen.....

pinguin, succes morgen...

dimphy wil dus niet meer eten. brood geeft ze aan de hond, warm eten weigert ze gewoon.
    we zijn gestopt met de flessen, dus volgens mij is ze in staking. geen flessen, geen ander eten. maar nu is het aan mij om vol te houden, pppffff......
    gelukkig vindt ze melk wel lekker.

mijn mannetje heeft vakantie :p
    we zijn nu een extra schuurtje achter thuis aan het bouwen.

en zelf ben ik steeds misselijk en moe.
    woensdag hebben we onze eerste echo, heb er best zenuwen voor.....

fijne avond/weltrusten

18. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hooi hier is het andere feestbeest.
    Sjonge wat een dag.Erg hectisch. Mijn huis is ook te klein voor zoveel volk; 7 kids en 20 volwassenen. Lynn was eerst wat stilletjes in de drukte, maar al snel zat ze de clown uit te hangen en iedereen voor haar wagentje te spannen. Ze wil alleen maar lopen, niks anders is goed meer. Het wordt echt heel vervelend nu.

Feestje was gezellig, maar ben blij dat iedereen weer weg is.
    Lynn wilde niet slapen (ietsiepietsie teveel prikkels blijkbaar) Ze heeft echt lopen gillen dat de babyfoon het niet meer aankon, die sloeg gewoon af :confused: Toen maar met haar op mijn bed gaan liggen. Daar werd ze rustig en is in slaap gevallen.

Lynn is nog in eetstaking. Ze eet werkelijk niks. Tja pap en yoghurt :rolleyes: Als het maar vloeibaar is. Zie wel iets wits op de kaken bij de kiezen.
    Maak me wel een beetje zorgen, het kind moet toch eten?
    Ze heeft wel 450 cc pap binnen.

Ze is niet ziek geworden, maar heeft wel iets raars op haar gezicht. Rood, maar het zit in de huid en ligt er niet bovenop. En op 1 wang.

Mir jullie dus ook een leuk feestje gehad? Fijn dat Tijn weer is opgeknapt. Joh op een luchtbedje slapen...das lang geleden voor mij :D
    Lekker slapen en hopelijk ben je morgen weer fit.

Kira Seán dus ook nog in eetstaking? Vreemde vogel.
    En gruis eten, kan me voorstellen dat je er van schrok.
    Lynn zat laatst vreselijk te kokhalsen toen ze blijkbaar een dor blaadje naar binnen had gewerkt.

Die beker is inderdaad van Nuby. Bij het kruidvat gekocht.

NikkiF, leuke jas!
    Ik ben minder gaan werken sinds dat Lynn er is. Ik werkte al 24 uur bij de ene werkgever. Ik deed daarnaast nog spelbegeleiding bij autistische kinderen in de thuissituatie. Op basis van een persoonsgebonden budget. Erg leuk, maar sprokkeluurtjes en met een kind niet praktisch, dus daar ben ik mee gestopt.

Ik wissel hier met koken. Op mijn vrije dagen eet Lynn mee met de pot. Op werkdagen red ik het niet om op tijd thuis te zijn en krijgt ze een potje

Pinguin hier was het lekker weer tot aan vanavond. Had zelfs visite buiten zitten (tja binnen was er ook echt geen plek meer)
    Leuk dat je naar het zomercarnaval bent geweest. Ik moet ook zeker een aantal dagen bijtanken als ik iets geks heb gedaan. Vroeger had ik nergens last van en zag je ook niks. Nu tekent het direct in mijn gezicht.

Hoe is het nu met je humeur en hoe is het met Quinns humeur? Nog zwaan-kleef-aan?

Balen dat steef zoveel weg is komende week. Is altijd wel lekker als je op iemand terug kan vallen.

Wat leuk van dat hondje zeg. Wij waren 2 weken terug op een verjaardag waar moederhond een puppy had gekregen. Was nog maar 2 weken oud. Net de oogjes open. Lynn was daar ook heel lief mee.

Oh was lees ik nou. Dimphy ook geen eten? Zou het toch bij de periode horen?

Succes woensdag bij de echo.

Pinguin succes morgen met je manneke wegbrengen

EN Marline succes morgen voor Youame.

Ik ben vannacht alleen, René is aan het werk (tja vakantietijd :rolleyes: )

19. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi meiden, ben ik ook weer even

Deborah heeft gisteravond gelogeerd bij opa en oma, maar wel weer later op de avond meegenomen. in de auto even op mijn arm (we moesten niet ver :oops: ) en ze keek ons even aan en heeft vervolgens gewoon verder geslapen tot kwart voor 8!

helaas vanavond minder, want ze slaapt net, overigens sliep ze toen haar vader binnen kwam van een feestje, dus slapen ze nu samen :rolleyes:

marline: succes morgen!

mamsie: succes met de echo, ben heel benieuwd

moet veel bijlezen, maar in ieder geval allemaal een rustige nacht....

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mir & Chacha van ahrte gefeliciteerd met jullie verjaardag!

Fijne dag!

knuffels & kusjes

Deel Deze Pagina