September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Goeiemorgen!

Iedereen een goede nacht gehad? Hier wel! Ik heb hem wel een paar keer gehoord maar ben er niet uit geweest en hij is toen zelf weer in slaap gevallen.
    Hij draait zich tegenwoordig helemaal om in bed. Op zich niet zo erg, maar soms ligt hij daardoor helemaal met zn koppie onder zn dekentje. Vind ik iets minder fijn.

Mamsie fijn dat het betergaat met Dimphy. Ik hoop dat jij en je man jullie ook gauw beter gaan voelen meid!
    Ik denk wat jij hebt meegemaakt onze grootste angst is. Dus ik kan me voorstellen dat je hier nog wel even mee bezig bent.

Mir & Juud jullie hebben vandaag toch ook het feestje voor Tijn & Lynn?

Heel veel plezier in iedergeval!

Wij krijgen ook nog verjaardagsvisite.

Ik durf geen neusspray meer te gebruiken bij Quinn. Hij had gisteren een bloedneus en ik denk dat zo'n zoutoplossing niet echt lekker is.

Nou ja dan maar niet.

Meiden mn kindje huilt!

Fijne zondag allemaal!

2. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    hoer! gefeliciteerd sean!!! een hele fijne dag!

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    oooh ezzie! :D je bent een lettertje vergeten!

4. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

oooooooo, wat erg!!!!! sorry!! bedoel natuurlijk hoera!

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    je kan het nog veranderen ezzie. Als je binnen een uur na je posting op wijzigen klikt.

ik vond het stiekum wel grappig :oops: :D

6. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    Van harte gefeliciteerd Sean!

Hiep Hiep Hoera!

Een hele fijne dag.

7. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hieperdepiep Hoera voor Sean!
    Gefelicitaart! Dat de zon maar lekker mag gaan schijnen vandaag!

Pinguin, fijn dat Quinn lekker geslapen heeft. Misschien is een slaapzakje toch fijner voor hem? Daar kan hij in elk geval niet onder gaan liggen. Lijkt me ook geen prettig idee..

Mamsie, hopelijk gaat het snel beter met jullie. Sterkte!

Wij gaan vandaag ons huis schoonmaken....bleh.. het is echt nodig. De verwarmingsketel en de leidingen zijn vervangen en de werklui vegen niet echt hun voeten.....

Helena is trouwens al het meubilair aan het verplaatsen..! Al lopend duwt ze de stoelen naar de andere kant van de kamer..

Mir, hoe is het met je? Al naar moeders voor moeders gebeld? Of ben je dat niet van plan. Het moment dat die dan nog een keer gaan testen vond ik wel spannend. Dan wordt het nog echter..

Goed, ik ga snel aan het schoonmaken. Mijn vriend is al aan het stofzuigen boven!
    Fijne zondag
    Narcissen

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    Sean van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    mooie banner heb je Marline!

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

:D :D :D Thijmen, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag ! :D :D :D

:D :D :D Sean, Proficiat ! :D :D :D

Mir, geweldig dat je weer zwanger bent ! Hoe voel je je ? Ik hoop dat alles goed zal gaan ! ;)
    Ik voed Thijs nog 's ochtends en 's avonds zelf ! Ik wil doorgaan totdat hij 1 is, maar misschien nog langer, zolang hij het wil en ik me er goed bij voel. Dan wel alleen nog maar 's avonds of zo. Hij wordt daar dan zo lekker rustig van en valt meestal zo heerlijk in slaap !

Ga "genieten" van alweer een zondag zonder man ! En ... was ik net blij te zien dat er in Sittard koopzondag is, kom ik er achter dat we mijn auto gisteren naar de garage hebben gebracht voor keuring en dat we die morgen pas kunnen halen, dus ik ben ook nog eens aan het huis gekluisterd ... geweldig ... :evil:

Groetjes,
    Nikki F

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb weer een hele hoop gemist..

Ik las dat mir zwanger is...GEFELICITEERD! Jij stiekemerd..helemaal niet verteld aan ons dat je er mee bezig was heeh..was het snel raak?
    Hoe ver ben je?

En ik las dat een kindje in de vijver was gevallen...ik zou echt een hartverzakking krijgen als ik mijn kindje zo zou zien liggen..dus ik snap dat de angst er nog behoorlijk in zit..gelukkig is alles goed afgelopen! Is toch de angst van elke ouder gatsie zeg..

Hier gaat het OK. Eslem is alleen heel erg irritant..ze werkt me verschrikkelijk op de zenuwen..ze is sochtends 6 uur wakker (zonder snachts wakker te worden dus dat scheelt wel) en vanaf 6 uur gilt ze en later begint ze te jankene n steeds achter me aan te lopen en alle aandacht op te vragen..als ik haar even bij me heb trekt ze mijn truitje om hoog en wilt ze aan de borst..ik vind het echt een beetje abnormaal..ze wilt echt tig keer per dag de borst hebben..
    NikkiF heb jij zoiets meegemaakt met je zoontje?
    Ik vind het irritant omdat ik wou afbouwen maar zo komt er niets van terecht..
    het zijn wel steeds een paar slokjes maar toch..ben geen wandelende melk machine..vind 2x op een dag wel genoeg..

Ik denk dat ze in een lang sprongetje zit ofzo ik weet het ook niet..

het weer is hier nog steeds warm..zo'n 36 graden overdag..snachts is het wel koeler..koud zelfs..we slapen met het raam open en heb ik heb echt kou gevat..kramp in mijn maag, misselijk..maarja gaat wel weer over..

nog 8 daagjes en eslem is al weer bijna een jaar...en nog 4 dagen en dan zijn we 2 jaar getrouwd :)

De tijd gaat echt snel joh..

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik had je al gemist Gulay!
    Lijkt mij eerlijk gezegd ook helemaal niets zoals je beschrijft hoe Eslem steeds bij je wil drinken.
    Krijgt ze iets van gewone melk naast jouw voeding?
    Heb je zo'n grote Turkse bruiloft gehad? of heb je het bescheiden gehouden?
    Jullie kenden elkaar toch pas een maand. Alvast gefeliciteerd meid!

Nikki kom je de dag een beetje door samen met Thijs?

Steven heeft besloten dat vandaag de pruimenboom eruit gaat en is dus met een handzaag! :confused: :confused: de boom aan het verwijderen.
    Hij is al een heel eind moet ik zeggen.
    De hele tuin ligt vol met takken.

Narcissen Quinn slaap al in een slaapzakje. Al vanaf dat hij 2 weken oud was geloof ik. Denk dat ik de combisleeper maar weer tevoorschijn haal.
    Wij krijgen binnenkort ook een nieuwe ketel. Ben er heel blij mee want dan kan ik eindelijk lekker in bad!

Ik merk dat Quinn zijn slaaptijden erg aan het veranderen zijn. Hij wil s'middags steeds vroeger naar bed. En als ik te laat ben met naar bed brengen speelt hij alleen maar in zijn bedje.

Ik ga me zo maar eens omkleden. Krijgen zo visite.

fijne dag nog meiden!

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ah wat lief!
    Ik jullie ook hoor..
    Ik ben eigenlijk niet echt veel thuis..
    Sochtends ruim ik de boel op, schoonmaken enzo..dan meestal naar een van de buurtjes..en savonds zitten we altijd buiten met alle buurvrouwtjes..hehe..erg gezellig..soms lees ik wel even bij maar niet echt tijd om uitgebreid te reageren..

Ik denk dat het er ook een beetje mee te maken heeft..dat eslem nu heeft ontdenkt waar de borst zit en dat ze er zelf om kan vragen..
    Het punt is dat als ik nee zeg..ze gaat gillen en krijzen..
    dus dan maar hup ok neem maar een slokje..

ze krijgt nog geen andere melk.
    Joh weetje..ik ben er echt helemaal uit..ik weet absoluut niet wat ze nu eigenlijk moet drinken en eten en hoeveel ze nodig heeft..

sochtends krijgt ze meestal 2 boterhammen
    Smiddags 1 boterham
    verder drinkt ze heel veel water..denk toch zeker wel minimaal een halve liter per dag. Ze krijgt niets anders te drinken..en dan bedoel ik geen sapjes ofzo..we gaan voor lekker naturel hehe water..nog het goedkoopst ook en ze vindt het lekker en het is goed voor der.
    Smiddags krijgst ze meestal wat fruit of eens wat yoghurt of iets anders. Koekjes of snoepjes of dat soort dingen krijgt ze eigenlijk nauwelijks tot nooit. we hebben het niet in huis dus.

Ik merk ook met slapen dat eslem heel anders is..
    Ze is nu meestal om sochtends 9 uur al weer moe en slaapt dan minstens 1.5 uur..vannochend sliep ze van half 9 tot 12..wel lekker ik was ook gaan liggen..
    en dan smiddags rond een uur of 3 nog eens zo'n 1.5 uur en dan vanaf 7 tot sochtends 6 meestal zonder wakker te worden.

We hebben trouwens geen grote bruiloft gehad..de turkse bruiloften waar jij het over hebt zijn verboden in de islam. Mannen en vrouwen door elkaar, muziek ed. wij hebben een hele simpele bruiloft gehad..het hoefde voor ons ook niet zo echt eigenlijk. We waren toch al getrouwd voor de bruiloft hehe.
    Wij hebben elkaar 18 augustus leren kennen en zijn de 12e van september getrouwd..waarvan ik 10 dagen in nederland ben geweest in die tussentijd :)

ah wat zonde..waarom de pruimenboom eruit? gratis pruimen..wat wil je nog meer? hehe

Eslem slaapt alleen in haar luier nu hehe..het is zo warm..
    maar bvan de winter gewoon in haar pyama denk ik. Ik gebruik de slaapzak nooit meer.

14. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    handig dat ik nu weet dat je kan wissen, mocht het nog een keer voorkomen,,.. :) :oops:

eslem heeft ook een lekker slaapritme te pakken!

Steven bang dat ie zich verveelt? :D zo is ie wel even zoet! waarom gaat ie eruit?

nikkiF; beetje balen dat je niet weg kan zeg,.. :(

marno is helemaal into de vliegtuigen, zodra hij er 1 hoort wijst ie naar boven en kijkt hem het liefst helemaal na, hij blij dat hier zo om de 2 minuten 1 voorbij vliegt! :)

15. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    SEAN GEFELICITEERD

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Gulay, Thijs heeft dat niet zo, dat hij mijn truitje omhoog doet. Het lijkt inderdaad op een sprongetje, maar je schreef er al eerder over, dan is het inderdaad een lang sprongetje ! Ik heb afgebouwd naar 2 keer nu. Zo kost het mezelf weinig energie en kunnen we er toch nog van genieten. Hoe lang wil jij nog doorgaan ?

Pinguin en Ezzie, we krijgen de dag wel om. Thijs sliep en toen heb ik de strijk gedaan :x Vervelend werk, maar als het klaar is ben je toch weer blij ! :D Fruithapjes voor Thijs heb ik ook nog gemaakt en we hebben samen gegeten en net een flinke wandeling gemaakt. Ben benieuwd hoe laat man-lief thuis komt ... hij wist gisteren al dat hij weg moest en was vergeten dat we beter volgende week de auto konden wegbrengen ... :rolleyes: ... mannen ...

Thijs kan nu echt goed staan in de box. Hij kijkt dan ook zo trots van "kijk eens wat ik kan !" Hij weet alleen nog niet zo goed wat hij moet doen als hij niet meer wil staan ... hij laat zich dan gewoon los en boem ... hij valt om. Gebeurt dat bij jullie ook geregeld ? Ik vind het zo zielig voor hem, maar hij moet het toch leren. Ik heb al twee boxkleden in de box liggen, maar toch. Wat doen jullie ?

Groetjes,
    Nikki F

17. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    leuk he al die nieuwe dingen die ze gaan doen. na het badje was Stefan haar haartjes aan het kammen en vervolgens ging ze het zelf doen, zo lief!

18. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ja, dat diet Nikki ook sinds kort Niek! Zo schattig! Ze gaat dan ook mijn haar kammen, hihi!

Gulay; lastig dat Eslem zo veel wil drinken bij je.

19. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hallo!

Goh Gulay ik wist niet dat dat verboden was.
    En zoals de Marokkanen ze vieren, ook 3 dagen is dat ook verboden?
    Heb er nooit een meegmeaakt hoor, maar wel veel over gehoord.

De pruimenboom ging eruit omdat hij :
    1 veel licht weg haalt bij ons.
    2 overlast bij de buren geeft
    3 er zo ontzettend veel vruchten van komen daar kan je niet tegen aan rapen met gevolg dat je veel wespen en veel rottende pruimen hebt.
    4 onze tuin is er eigenlijk te klein voor.

Wel lang over nagedacht hoor. Maar dit leek ons beter , ook omdat de vijver eruit ging en we de tuin wat kindvriendelijker gaan maken.

Quinn heeft mijn antenne/ontvanger uit mn pc gemold. Zit nu op de laptop.

Nikke met een paar weken leert Thijs wel zelf weer te gaan zitten. Ik heb Quinn gewoon maar laten ontdekken. Denk dat dat het beste is.

Ik vind de ontdekkingsreis die onze kindjes maken ook geweldig!
    vAnmiddag stons Quinn weer effies los.

We zijn vanmiddag met onze visite en hun 14,5 maand oude dochter naar
    de kermis geweest. Echt leuk die frummels in de draaimolen.
    Quinn leek het erg leuk te vinden.

Nou meiden ik ga mn bedje in. Morgen weer een drukke dag!

fijne avond1

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    NikkiF: ik weet het nog niet..inprincipe vind ik het helemaal niet erg om nog een lange tijd door te gaan met een ochtend en avond voeding..
    vind het wel irritant dat ze overdag steeds wilt..maar ach..het is niet zo dat ze het perse nodig heeft..en dat ze het doet als ik buiten ben ofzo..dus wat dat betreft..
    Eigenlijk ben ik al waar ik wou zijn..ik wou af van die avond voeding van 11 uur..en eslem slaapt nu door vanaf 7 uur tot sochtends dus wat dat betreft ben ik al gelukkig..
    nadeel is wel dat ze erg vroeg wakker wordt..hier roept iedereen doe haar dan later naar bed blabla (hier gaan de baby's gerust tussen 10 en 12 naar bed) maar daar heb ik gewoonweg geen zin in..ik vind het heerlijk dat ik haar om 7 uur in bed kan leggen en dan de hele avond voor mijzelf heb..

wat goed van thijs trouwens! en ach..ze leren die dingen met vallen en opstaan..eslem is gelukkig nog nooit echt gevallen met schade..maar als ze bijv nu eens wegglijd ofzo dan schenk ik er nooit zo heel veel aandacht aan..als ik zie dat het niet zo erg is roep ik ach er is niets aan de hand het is al weer over..en als ik merk dat het toch wel pijn doet krijgt ze even een knuffel en dan hup weer verder..

hehe wat lief niek! Ik kam haar haartjes eigenlijk nooit..nouja..nauwelijks..
    er zitten toch geen klitten in hehe..en ik kam mijn eigen haar eigenlijk ook echt nooit..ook niet na het douchen.. dan zit het veel mooier dan als ik het ga kammen.

Pinguin: het gaat niet om die 3 dagen..het mag gerust 3 dagen gevierd worden..maar bij een islamitische bruiloft behoren de mannen en de vrouwen gescheiden te feesten, geen alcohol etc. aanwezig te zijn en geen muziek.

Oh ik wordt geroepen ik ga even ontbijt klaar maken!

Deel Deze Pagina