September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Tjonge wat voorbeeldig allemaal :D
    Hier ook geen klagen hoor. Tijn is echt een schatje!
    Hij heeft zekers te weten een sprongetje gehad de afgelopen dagen want nu gaat het een stuk beter. Hij is niet meer zo hangerig en kan lekker in de box rondkijken zonder te jammeren of te huilen..

Ik lees bij jullie dat jullie kindje de voeding een beetje zelf regelen. De ene keer drinken ze meer dan de andere keer. Nou bij Tijn is dat niet zo .. Hij drinkt altijd alles op. Nu geven we hem 150cc met nog 10cc extra water per keer en daar doet hij iets van 4 uur op. Maar nu ineens komt hij weer vaker om de 3 uur... En dan drinkt hij die 150cc gewoon in alle gulzigheid op. Dus ik ben bang dat we zometeen niet aan minder voedingen per dag komen... Maar ja hopelijk regelt het zich vanzelf...
    Het probleem is dat ik nu nog borstvoeding geef sochtends en savonds met en klein flesje erachter aan. Dan kom ik op minder flesvoedingen van 150cc per keer. Maar ja als de borstvoeding stopt dan zit ik wel weer met 7 Flesvoedingen per dag....

Tijn is nu wat aan het huilen...
    Ik heb hem wakker in zijn bedje gelegd... En dan lukt het voor hem niet om in te slapen. We laten hem tot nu toe altijd op onze buik in slaap vallen en dan leggen we hem weg. Hij valt niet wakker in slaap in zijn bedje of box... Dus daar zijn we nu maar eventjes mee aan het oefenen...
    Hij moettoch ook in zjin bedje in slaap kunnen vallen? hebben meer hier last van trouwens?

Ga nu maar even kijken bij hem...

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Dankje :) Eslem was bij haar geboorte 3.5 kilo..dus ze is flink aangekomen..ze is nu 1 maand en een week zoals je hieronder ziet..
    Ze wordt ook echt zwaar hoor merk ikmet tillen enzo haha..maar ze is geen dikkertje ofzo..haar wangetjes zijn bol en ze krijg nu spekarmpjes en beentjes :)

Eslem deed dat ook niet! Maar nu sinds een weekje wel..ik geef haar de borst..en zodra ik merk dat ze haar oogjes dichtdoet en ze de borst loslaat leg ik haar in bed..soms huilt ze..soms niet..nu bijv is ze aan het huilen maar ze heeft vandaag haar dagje neit geloof ik..weet het ook niet..
    Ik laat haar ong 10 a 15 min huilen..soms valt ze in slaap..soms moet ik bij haar gaan kijken dan ga ik naast haar ziten zonder iets te zeggen..leg mijn hand op haar wangetje en sus en wieg haar bedje..meestal valt ze dan in slaap..Dus ze valt nu altijd in bed in slaap..
    Ze heeft overigens alleen de eerste 2 weken bij ons op de kamer geslapen..nu slaapt ze altijd in haar eigen bed..ook niet in de box ofzo..altijd in bed..bed is om te slapen en box om te liggen spelen etc.

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    pinquin..jouw zoontje is ook een scheetje zeg! wat een stoer pakje op die foto (dat bruine) super!

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Thijs kan ook gelukkig lekker slapen ! Hij krijgt 's avonds de laatste voeding rond 11.00, meldt zich tussen 4.00 ren 5.00 en dan 's ochtends weer rond 8.00 ! Overdag meldt hij zich ongeveer om de drie uren. Soms slaapt hij tussen twee voedingen en soms blijft hij wakker. Tussen 12.00 en 15.00 kunnen we gelukkig heel vaak samen slapen !

Es, heef je borstvoeding ? Dan moet je ook voor jezelf iets halen tegen spruw anders komt het zo weer terug. Gelukkig is het een onschuldig iets.

Gulay, wat een plaatje is jouw dochter zeg ! Super ! Ik zie dat zij een rood vlekje boven haar neusje heeft, Thijs heeft dat ook. :) Denk je dat dat weg zal trekken naar verlook van tijd ?

Nou, ik krijg zo bezoek !

Groetjes,
    Nikki F

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Dankjewel :):)

Thijs is ook een scheetje :)

ja ze heeft een rood vlekje in de vorm van een hartje tussen haar wenkbrauwen..hopelijk gaat het weg...het is nu wel grappig..maar later niet meer denk ik hehe..ik dacht dat het een wijnvlek was..iemand zij ooiervaarsbeet ofzo..ik weet het niet we zien het wel of het wegtrekt..

6. Es1981

Es1981 Actief lid

nikkiF, ja ik geef bv, mij is idd verteld dat ik het goedje, wat ik voor Lotte heb gekregen ook op mijn tepels moet doen. Hoop dat het snel weg gaat.
    Weet iemand hoe lang dit kan duren?

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hier gaat het ook nog steeds erg goed.. alleen is Eliza erg veel wakker.
    Overdag slaapt ze soms even en opeens is ze weer wakker.. Niet dat ze dan huilt, alleen vind ik het zelf wel belangrijk dat ze wél slaapt, aangezien ze dat wel nodig hebben.

'snachts gaat het echt super goed, om 22.00 krijgt ze haar laatste fles en om 4.00 is ze er pas weer.
    Vind dit zelf een prima schema, aangezien ik om 22.00 ook wel aan slaap toe ben.. :)

Ook is er tussen de lakens al wat gebeurd :oops: Moet zeggen dat het me heel erg meeviel.. Had toch wel wat angst dat het pijn ging doen.
    Het was niet geheel pijnloos, maar heb er toch ook zeker van genoten :oops: :p

Ben blij dat het 'echte' leven weer een beetje begint.. ben weer lekker wezen winkelen.. ga vaak es even op bezoek bij vriendinnen en heb het thuis (huishouden) weer redelijk onder controle..
    Net na de bevalling zag ik dat helemaal niet zitten.. maar gelukkig is het er toch van gekomen.

Groetjes Kalush

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    @gulay het lijkt inderdaad een ooievaars beet me dochter heeft er 1 in der nek heb het nagevraagt
    gr marline

9. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Lynn heeft ook een ooievaarsbeet, op haar oogleden, 2 kleine rode vlekjes.

Ben vandaag naar een magnetiseur geweest met Lynn en deze zei dat Lynn heftig reageerde op een bepaalde voeding, maar dat het de goede kant op ging. Ik vertelde dat ik dus sinds een week op friso zit. Ze kon dus voelen dat Lynn niet tegen een voedingsstof uit nutrilon kon. Had haar niks verteld van te voren, dus vond dat wel heel typisch dat zij dat voelde.

Het gaat gelukkig heel goed nu met haar en ze slaapt bijna van voeding tot voeding. Tussendoor half uurtje in de box en ze is erg tevreden. Ze huilt niet meer. Ben zo blij. Nu de nacht voeding er nog af en dan kan mama er weer helemaal tegenaan!

Liefs Juud

10. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ook maar even een up-date...
    Ben nog wel veel op 't forum, maar heb vaak niet zo'n zin om hele verhalen te tikken. Maar eigenlijk moet ik gewoon wat vaker een klein stukje tikken en ook wat meer reageren op jullie, want ik lees jullie verhalen namelijk wel, maar omdat ik telkens een beetje achter lig, reageer ik vaak niet...
    Snappen jullie het nog?

Hier gaat alles erg goed! Hugo is een erg tevreden ventje. Hugo slaapt nu al 4 nachten door de ene keer tot 7 de andere keer tot 6, hier ben ik erg blij mee! Verder is het echt een parmantig kereltje, hij ziet al veel en kijkt je al echt aan.
    Ook begint ie nu echt een beetje te lachen. Hij huilt niet veel en drinkt goed! 5x165 cc (helemaal leeg al!)
    Het enige 'probleempje': Hugo spuugt erg veel.
    Ook doet ie een beetje 'raar' als hij het flesje leeg heeft, volgens mij heeft hij toch een beetje last van krampjes. Hij huilt niet maar kreunt en is erg druk aan het omhoog komen. We laten hem altijd meteen na de fles 10 min. kwartiertje liggen in de houding waarin hij het flesje krijgt, dan nemen we hem tegen de borst en boert hij 1 of 2 keer.
    Dit doet ie trouwens héél erg hard.

Morgen naar het CB, ben benieuwd... misschien dat een andere voeding wordt aangeraden. We zien het wel...
    Met mama gaat het ook goed trouwens!

Ik zal proberen wat meer bij de sept.-mama's te posten, ik vind het namelijk wel leuk om op de hoogte te blijven we zitten namelijk allemaal in dezelfde periode!

Ik ga Hugo's flesje maar eens maken, mannetje begint een beetje te mopperen...

Groetjes Niki

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    marline..trekt dat weg?

Niki, dat raar doen na de fles..kreunen en omhoog komen? wat bedoel je met omhoog komen? buigt hij zijn beentjes?
    Eslem doet ook op een gegeven moment raar aan de borst..ruzie maken happen los laten..kreunen..dat betekent dat ze dus moe is...

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Gulay: geboortevlekken

Liefs

13. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    ES1981, welk goedje heb jij gekregen tegen spruw? Wij hebben er namelijk ook last van en ik kreeg van de dokter een zalfje voor mijn tepels en nystatine voor mijn zoontje. Nu is het bij mijn tepels wel bijna verdwenen maar in de mond van mijn zoontje is het tongetje nog steeds vrij wit en ik zie nog wat wit in zijn wangetjes. Ik ga morgen toch maar de dokter bellen want ik wil die medicijnen niet al te lang geven (ben al 5 dagen bezig geweest)- vind het toch troep. Ik heb het eerst met Pau darco thee geprobeerd maar dat leek na een week toch niet te helpen want toen kreeg ik last van mijn tepels.

Helaas lijkt Seán 's nachts en overdag steeds vaker te willen drinken. De laatste dagen zitten we toch op een schema van overdag om de 2 uur en 's nachts de eerste helft om de 3 a 4 uur en dan komt ie na 4:00 opeens om de 2 uur... Voor de rest is het echt een schat. Hij is overdag super lief, huilt bijna niet en lacht veel. Ik twijfel soms of ik wel genoeg melk heb of de kwaliteit ervan wel goed genoeg is? Hij is namelijk al ruim 5,5 kilo en je zou denken dat ie dan juist meer tijd tussen de voedingen zou kunnen nemen? Misschien moet ik maar eens met een lactatiedeskundige praten? Wat vinden jullie?

Dat kreunen en omhoog komen na het drinken doet Seán ook. Dat is een teken dat er iets dwars zit (een boertje of windje) en nadat ie dat kwijt is dan wil ie meestal nog wat drinken.

Oh ja Gulay, mijn 1e zoontje had ook twee ooievaarsbeten op zijn oogleden en dat verdween zo'n beetje na een maand of 6 (geloof ik).

groetjes!

14. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ja. Tijn heeft het ook die ooievaarsbeten. Op beide oogleden... Trekt gelukkig weer weg na een half jaar of iets ;)

Wat vervelend die spruw! Vaak nog vervelender (pijnlijker) voor jezelf dan voor je kindje. Ik heb het in het begin ook gehad. Tijn leek er geen last van te hebben, maar ik wel op mijn tepel...ieuw.. Maar het trok gelukkig heel snel weg na de medicijnen. Dat was trouwens een geleiachtig iets dat je in de mond van je kindje moet rondsmeren met een wattenstaafje. Op de gebruiksaanwijzing stond: Pas op voor verstikking! Aah... dus ik vond het écht niet fijn om het hem te geven, hij was toen nog maar een paar weekjes oud... Gelukkig hoefden we het maar een aantal dagen te gebruiken en het was weg..

Wat leuk dat eigenlijk iedereen van het bevallingsforum zich nu hier bij de mamma´s weer meldt :D

Wat vervelend van die koemelkallergie zeg...mirjanne en pinguin! Is dat trouwens erfelijk bepaald? Dus dat je er dan een grotere kans op hebt?

Vandaag even wezen wegen bij het CB. Nou Tijn groeit als een tierelier zeg... hij is nu al weer 5600 gram en dat voor 6 weken... :confused: dus hij gaat heel erg hard. Bij de geboorte was hij 3800 gram.. dus nu kan ik me écht niet meer voorstellen dat hij in mijn buik heeft gezeten hehe... ;)

Met de voeding heb ik het advies gekregen om overdag 3x 160cc te geven en ochtend en avond borst met 30cc flesje na. En dan snachts de voeding af te bouwen naar iets van 90cc en misschien slaapt hij binnenkort wel door en heeft hij geen nachtflesje meer nodig.
    Dat ga ik echt hopen! Lijkt me zo héérijk...Maar ja t komt als ie er aan toe is.

Jeetje Niki, dat Hugo nu al doorslaapt zeg! super!
    Dat spugen herken ik wel. Tijn spuugt ook bijna altijd wat na.. Nu is het trouwens een stuk minder..maar het verschilt. Ik geef hem de fles wat meer rechtop, dus niet echt liggend. Dan boert hij makkelijker. Ik heb nl. het idee dat Tijn zijn boertjes niet goed kwijt kan en dat hij dan gaat spugen. Soms dan denk ik dat hij goed geboerd heeft en spuugt hij als nog een paar uur later wat uit, dan kreunt hij eerst flink... en dan brrruuppp... maar ja, als hij maar niet ver spuugt maar gewoon wat melk teruggeeft dan is er niets aan de hand. enneehh... dat boeren dat doet Tijn ook errug hard ! Net als scheten laten trouwens hihi...

Nou Tijn slaapt nu.. straks om een uur of 00.00 uur nog een flesje en dan kijken hoe lang hij vannacht weer doorslaapt

trusten!

15. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    o paddykira, dat hij al 5,5 kilo is.. betekent dus dat hij wel goed groeit op je melk hoor! Super geloof ik!
    En misschien heeft hij het gewoon nog nodig om zo vaak even wat te drinken en regelt het zich binnenkort vanzelf wel!
    Het kan wel zijn dat hij niet effectief drinkt, dus misschien kleine beetjes ? En dat hij daarom vaker komt?

xx

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja klopt het kan ook gewoon dat je kindje wat dwars zit zoals een boertje ofzo..maar eslem doet anders wanneer haar iets dwars zit dan wanneer ze moe is..

Eslem is ook 5 kilo ruim..maar ze komt toch echt max om de 3 uur..dat ze langer dan 3 uur slaapt komt echt heel soms voor..3.5 uur komt nog wel eens voor maar langer is echt heel zelden..

Zit nu ook aan 6 a 7 voedingen per dag..(eerst zat ik er op ruim boven de 10 hehe)

17. Es1981

Es1981 Actief lid

ES1981, welk goedje heb jij gekregen tegen spruw?

zit nu met Lotte achter de pc, dus kan ff niet kijken, maar tis een geel goedje wat ik met een pipetje in haar mondje moet doen.
    Heb nu ook sinds gister avond onwijze pijn in mijn tepels bij het voeden :(, zal daar ook wel aan liggen denk ik.

18. Es1981

Es1981 Actief lid

nystatine is het idd wat ik gekregen heb. Nou, hoop dat het bij ons wel werkt. heb 2 flesjes gekregen en we moeten de kuur afmaken.

Volgens mij heeft Lotte haar sprongetje. Ze vertikt het om te gaan slapen. Loop nu vanaf 08:00 met haar rond, en gapen dat ze doet, maar als ik haar in haar wiegje leg als ze in slaap is gevallen, gaat ze weer huilen. Doet ze anders nooit, zielig. Kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om haar te laten huilen. VInd dat zo moeilijk. Hoorguit 5 minuten

19. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Fiene heeft denk ik ookhaar sprongetje. Als ik haar in de box leg dan zet ze het op een brullen. Maar laat ik haar in de "boerhouding" bij me liggen dan slaapt ze zo, tot ik haar weer wegleg. Maar heb ontdekt dat als ik haar op dr buik leg dat ze dan rustig is en ff rondkijkt en dan gewoon gaat slapen. Dus ja, ze zeggen dat buikslapen niet goed is ivm wiegendood. Maar het Cb zei dat j ze wel op hun buik kan leggen als je er zelf bij bent.
    Fiene ligt onwijze scheten te latenin de box. :) :) :) Komt vast door de boerenkool van gisteravond... :(

Groetjes Suus

20. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Hoihoi

Koemelkallergie is vaak erfelijk.. reflux ook.. en aangezien mijn moeder, broer en ik last hadden van koemelkallergie is het dus erg aannemelijk dat Isabelle dat ook heeft.. Reflux hetzelfde verhaal, mijn zus, moeder, broer, vader en ik hebben/hadden het allemaal.. Kennelijk heeft ze een paar verkeerde genen meegenomen in haar reis door de eileider als bevrucht celletje :)

Hier gaat het ietsje beter, de rust is wat meer in huis. Overdag is mijn moeder hier om mij tussen de voedingen door even flink te ontlasten, ik kon geen huiltje meer aanhoren, was één bonk stress. Zit inmiddels ook aan de multivitaminen, omega-3 en bach rescue.. Je moet wat.. :rolleyes:
    Heb nu, heel fijn, een complete voeding kunnen afkolven, dus vanmiddag kan ik na haar voeding naar bed, en kan ik even een flinke ruk maken, want ik zit tegen uitputting aan.. Heerlijk, zo'n moeder in de buurt.. scheelt een hoop. En 's avonds is Eric natuurlijk gewoon in de buurt. Dus ik wordt even wat meer ontlast, zodat ik me weer kan opladen om er wat meer voor haar te kunnen zijn.
    Vanavond terugkomavond van de pufclub, ben heel benieuwd.. ik ga er gewoon naartoe met Isabelle, we zien wel hoe het loopt...Voorlopig slaapt ze in ieder geval lekker, 's nachts gaat ook best goed, ze maakt rukken tussen de 4 en 6 uur en heeft een stuk minder last van krampjes.. alleen 's avonds

Deel Deze Pagina