Gulay ik zeg niet dat Eslem een huilbaby is hoor....Ik bedoelde te zeggen dat huilen normaal is en dat ze pas een huibaby is wanneer ze zo vaak en zo veel huilt....Om je een beetje een idee te geven.
haha dat weet ik joh..ik gaf gewoon aan dat ze dat gelukkig niet is omdat ze echt gewoon nauwelijks huilt..eigenlijk huilt ze nooit..behalve in bed of wanneer ze moe is.. Misschien dat ze daarom wel dat huilen voor het slapen gaan nodig heeft? Omdat ze echt gewoon niet huilt verder..?
Zou goed kunnen hoor; dat ze tóch even 'moet' huilen en dat dan maar voor het slapen doet. Pfffff.....heb een baaldag, net niet zulk leuk nieuws gehoord. Ga de pc maar uitzetten en even wat in huis doen om m'n zinnen te verzetten. Tot morgen.
Lynn heeft ook een inhuilslaapje dat hoort er denk ik bij. Zo sluiten zich af van de buitenwereld. Blupje alles goed? Ik hoop dat het niet te slecht nieuws is? Ik zit hier met rode ogen.... Ik vind het niet leuk om mijn dochter achter te laten....ze is nu al een uur weg.....Ben maar naar huis gegaan, omdat ik het niet zag zitten om nu iets te ondernemen....heb net 2 sigaretten achter elkaar gerookt en met een vriendin gebeld. Kan niet wachten om haar weer op te halen....
Sterkte Chacha! Kan me voorstellen dat je er wat moeite mee hebt nu het om jouw eigen baby gaat, maar ze hebben het echt hartstikke goed op het kdv Het is alleen even wennen, voor beide partijen. Straks heb jij lekker wat uren je handen vrij en dan gaat Lynn er waarschijnlijk met plezier heen.
pinquin; he bah! wortelkanaal behandeling,.. echt niet fijn! maar ja, het is dat of pijn hebben he,. gaaf joh zo'n canvas foto, ben benieuwd of het lukt op je site. cahcha; oooo,. leef met je mee hoor,. daarom wil ik marno eerst een ochtendje laten wennen want weet zeker dat ik ook met rode ogen zit en dat is b-tje moeilijk als ik gelijk moet werken he! zal wel ff duren om vertrouwen te krijgen maar komt echt allemaal goed hoor,. benieuwd hoe ze het gehad heeft,.... kraam visite was leuk zeg,.. vond er normaal geen bal aan maar nu met een eigen kind is het opeens leuk, zo raar! haha,.. ventje is 3 weken,. weegt nog maar 2700 gr,.. zooooooooo licht vergeleken met die van mij! Zondag weer op kraam visite bij een ander,. joepie!
knetters ben je er een dag niet haha.. wordt er weer lekker veel geschreven! Gezellig 8) Chacha hoe was het met lynn op het kvd? heeft ze het goed gedaan? Of lekker driftig geweest haha.... Heb je het alleen zijn overleefd lastig he.. als je je kindje ergens anders achterlaat. En helemáál als het bij vreemden is ... maar ja het went wel.. vast! Shanka, welkom hier. Zoals je leest is t erg gezellig en we leren ook nog es van elkaar! Leuk om ervaringen uit te wisselen vind ik in iedergeval Juud, hoe gaat het met de gekke bekkenshow? Haha.. ja Tijn kijkt mij ook wel eens aan van... die is compleet gestoord hehehe... maar joh... lekker vaak gek doen en je hebt succes zekers! Tijn begint nu aandacht te vragen haha.. zit hij in zn wipper dan roept hij heel hard: EH EH EH EH... en kijkt echt om naar ons.. hihi.. en dan kom ik naar m toe en dan is het lachen... dus het communiceren komt wel hoor Juud! Maar Tijn kan ook erg verwaand zijn.. net een meid hihi.. dan kijkt ie compleet langs je heen. En ook al ga je op je kop staan.. meneer eigenwijs doet dan net of ie je niet ziet... en dan zit ik me dus even voor nop uit te sloven.... Hihi Ezzie met je eigen kind is het leuk he om op kraamvisite te gaan he. Haha.. normaal vind ik het ook niets aan ... maar nu een paar keer met Tijn geweest op kraamvisite en dan het verschil zien dat is best leuk! Ahh wortelkanaalbehandeling brrr... goed verdoofd? Hoop het wel! oehh.. ik moet nu echt eten.. anders wordt het koud. Bart heeft lekker gekookt.. zit ik hier te tikken hij heeft al 3x geroepen oei oieo doeii tot later
oof We gaan morgenochtend naar de woonplaats van mijn man (9 uur hier vandaan) want zijn oma ligt op sterven.. Maar als mijn moeite met eslem is nu voor niets geweest hij gaf al aan dat ik haar daar niet kan laten huilen.. ik ga het wel proberen..maar ik wil ook geen discussies opwekken als er iemand op sterven ligt.. Het is eigenlijk het laatste waar je op dit moment aan moet denken..maar ik zit er nu al over in..is al mijn moeite voor niets geweest met eslem? En het ergste is..dat ik de godganse dag met haar moet gaan slepen..want ze slaapt absoluut niet als ik haar in slaap moet wiegen en dan wordt ze hardstikke sagerijnig..dus dat maakt de grauwte daar nog erger..
@Gulay, je moet proberen er geen obsessie van te maken. Ik bedoel het echt niet lullig.. ik kan je zelfs goed begrijpen. Ik heb het ook maar ik word er gillend gek van. En nu ik van het idee afgestapt ben om overal controle op te hebben en houden gaat het met Tijn veel beter. Ik schep nu geen verwachtingen meer naar hem toe. Ik geniet veel meer en zelfs het slapen gaat wat beter. Het komt allemaal wel goed. Baby´s kan je niet programmeren..ze doen toch de ene keer dit en de andere keer dat. En dat gaat je leven lang door. Als je er positief mee omgaat gaat, geniet je zelf en geef je Eslem meer de ruimte.. Oh.. blup.. hopelijk niet erg slecht nieuws... Tijn ging vandaag weer goed. Vanmorgen sliep hij weer een hazeslaapje maar heb toen samen met hem even op bed gelegen en hij sukkelde voor anderhalf uur in slaap... Lekker! Vanmiddag ook een uur geslapen en na drie uur ook nog even 45 minuten in de box. Ik ben trots op die kleine ´kokosmakroon´ hehehe! Nu sabbelt ie aan de fles bij Bart en is lekker moe. Ga vanavond lekker wijntje drinken een saai ´banken´. Morgen zijn er in ons dorp sportverkiezingen: sportman sportvrouw etc.. en tussen die sportverkiezingen worden er demo´s gehouden van verschillende sportverenigingen en sportscholen. Onze sportschool doet er ook aan mee en wij als instructrices geven een paar demo´s of shows. Dus ik heb al helemaal de kriebels.... wel leuk om te doen... maar t moet niet fout gaan met zo´n zaal vol oei oei.... lekkere stresskip ben ik hehehe... Morgenmiddag eerst naar mijn nichtje, die is vandaag 1 jaar geworden Leuk! T leuke is ook dat over een paar jaar je tussen Tijn en haar niet veel verschil meer ziet. Dus kunnen ze leuk samen spelen! tot later!
Hallo allemaal, Nou Lynn heeft het overleefd hoor Vrijdagmiddag is het rustig daar, normaal 3 kindjes met Lynn er bij ('s ochtends 6) Maar 1 was ziek en dan ander lag te slapen dus alle tijd voor Lynn. Pff was niet makkelijk om weg te lopen uit het kdv...ik heb ook maar niet meer omgekeken anders zou ik zo terug zijn gegaan. Ze zijn erg lief op het kdv, voor Lynn en voor mij . Ik mag heus wel 4x op een dag bellen, is helemaal niet erg....heb vandaag niet gebeld hoor, was maar 1,5 uur. Lynn heeft zich van alle kanten laten zien, gelachen tegen de leidster en ook erg boos geweest tegen de leidster. Lynn had honger en tja het flesje moest nog klaargemaakt worden....haha ze lag te krijsen op het kleed. Ach weten ze gelijk wat voor vlees ze in de kuip hebben. Verder heeft ze heel veel gekeken. En goed gedronken, 155 cc. Dat was mijn grootste angst, dat ze niet zou drinken daar (ik heb verhalen gehoord van een kennis, kindje heeft de hele dag niks gedronken op het kdv) Als dat gebeurt moeten ze mij bellen en dat doen ze ook. Nu is ze bekaf en ligt op bed, gelijk in slaap gevallen.... Oei oei Mir, gauw gaan eten hoor! Ezzie ik ben blij dat ik nog mag oefenen, ik had vandaag echt niet op mijn werk kunnen zitten. Ik heb wel een uur in de schuur gezeten met sigaretten en telefoon. Met een vriendin gebeld, later met een collega (ze zijn nu al bezig met mijn terugkomst en willen rekening houden met hoe ik de dagen wil invullen) en toen belde de vriend van een vriendin (om te zeggen dat ze bevallen is). Haha zo heb je wel afleiding. Wanneer gaat Marno naar het kdv? Je hebt gelijk Atlantis, het is zeker wennen en ik moet hier gewoon door heen. Ik zet door maar makkelijk vind ik het niet. Mijn vriendin is dus bevallen...van een meisje, 3010 gram en 3 weken te vroeg. Wel thuis bevallen maar daarna met de ambulance naar het ziekenhuis, de placenta wilde er niet uit en is geopereerd. Misschien komt ze morgen al weer thuis....
Ben ik toch nog even; vanmiddag een fink stuk wezen wandelen in de frisse lucht! M'n collega is erg ziek en niet meer te genezen. Vanmiddag hoorde ik dat het nu echt heel slecht gaat en ze niet eens meer haar bed uit kan. Ezzie; je hebt het druk met de kraamvisite! Leuk hoor. Chacha; fijn dat het zo goed ging op het kdv. Dat maakt het vast een stuk makkelijker als je haar de volgende keer weer moet brengen. Gulay; ik zou het even gewoon afwachten hoe het gaat. Misschien valt het allemaal wel mee. Ik begrijp je wel hoor; heb je het net een beetje voor elkaar en dan.....
@Chacha, zie je wel. Druk maken om niks. Maar wel begrijpelijk. @Lynn, goed zo meisje, laat ze maar zien wat voor vlees ze in de kuip hebben. @Mir, zie je, die kokosmakroon gaat vanzelf meer slapen. Ik ga ook met een wijntje banken. Heerlijk! Succes met de sportverkiezingen. Doe jij ook mee? Ja ik ben echt gekke bekken aan het trekken en heb al gezongen en gedanst met haar. Maar geen geluid uit Lynn. Ben vandaag naar de prenatal geweest. Doos opgehaald. Had ook nog een cadeaubon. Heb een stoelverkleiner, dino slofjes, (B)engel truitje en een kerstmutsje uitgezocht. Normaal als we naar buiten gaan, krijgt ze een mutsje op, nu dus deze maand een kerst muts. Zal zo foto's op de beebiesite zetten. Heb vorige week reportage gehad met Lynn en nu wilde ik een foto laten afdrukken op canvas doek. Zegt mijn moeder: nee dat moet je niet doen! Dus ik vraag: hoezo niet? Zegt zij: daarom niet! Ik zeg: geef s een goede reden dan? toen stond ze op en liep ze naar boven. Oeps dacht ik. Komt ze beneden met een op canvas doek geschilderde foto van Lynn. Zo mooi. Zal proberen een foto te maken en ook de beebiesite zetten. Ik ga lynn d'r laatste fles maken en dan lekker flesje wijn open maken. tot morgen en fijne avond
Uhm...volgens mij word ik hier echt fout begrepen.. Het is geen obsessie voor mij.. Ja ik was hier veel mee bezig.. Maar het gaat nu juist hardstikke goed en ben gewoon hardstikke tevreden.. En juist omdat het nu goed gaat..ben ik inderdaad bang dat al de moeite voor niets is geweest.. Dat was alles Denk dat ik beter mijn mond kan houden want ik krijg de laatste tijd echt rare reacties
mir; haha, die tijn gaat het leren!.........super,........... chacha; blij te horen dat het goed ging, het zal voor jou meer wennen zijn als voor lynn hoor,. ik heb de 14e een intake en 4 jan gaat ie voor het eerst hele dag naar kdv en moet ik werken,.. daarom wil ik hem voor die tijd nog een ochtend brengen,. vind ik een fijner idee,. alledrie b-tje wennen.... juudje;. gaaf, ook een foto op canvas,.. zal zo ff spieken op je site, was alleen als verassing bedoelt denk van je moeder!.. groeien die nageltjes van jullie babes ook zo snel,. om de zoveel dagen moet ik gewoon weer knippen,. groeien als kool hier.
Gulay: sorrie dat ik me ermee bemoei, maar ik denk dat het niet verkeerd bedoeld is hoor! Is geen rare reactie wat je krijgt, we proberen elkaar een beetje te helpen. Getypte woorden komen wat harder over dan gesproken woorden....Ik denk dat Mir bedoeld, is dat je je onzekerheid over het slapen en huilen niet je dag moet laten beheersen. Je schrijft dat het nu goed gaat, geniet daarvan.....als het weer fout gaat, dan merk je dat vanzelf wel, het heeft geen zin om je daar van tevoren druk over te maken. Daar word je gespannen van en dat heeft z'n weerslag op Eslem....En ik denk dat Mir uit ervaring spreekt met het slaapgedoe van Tijn..... (als ik het verkeerd heb verbeter me dan maar hoor) Ik merk het ook aan Lynn, dat wanneer ik gespannen ben, zij alleen maar erger gaat krijsen.... Blupje heel veel sterkte! Is behoorlijk k*t om zoiets te moeten horen
Chacha, ik snap wat je bedoelt te zeggen..maar het woordje obsessie viel niet erg goed..want dit is helemaal niet wat ik bedoel.. Wat ik bedoel is dat ik hoogstwaarschijnlijk gedwongen mijn kind in slaap moet gaan wiegen omdat men er niet tegen kan (tegen gehuil) en ik daardoor weer vanaf 0 kan beginnen...het enige wat ik doe is hierover even mijn geklaag uitten.. Feit is namelijk dat Eslem het huilen echt echt echt nodig heeft..maar waarschijnlijk kan ik geen enkele turk hiervan overtuigen..(is zooo zielig..ik mishandel mijn kind..oftwel nederlanders kunnen hun kinderen niet opvoeden nouja je snapt wel wat ik bedoel) Maar goed...sorry..het is hier ook een beetje stres..het viel gewoon even verkeerd.. Juist omdat ik er helemaal niet meer mee bezig ben en alles zo goed gaat (ok ze huilt nog wel voor het slapen..maar daar ging het niet m)
Ik snap je stress Gulay...is ook niet niks als je beoordeeld wordt op andere opvoedingsideeen...Veel sterkte morgen en ik hoop dat je een beetje je eigen weg kunt volgen, want het gaat zo goed.
Gulay sorry maar ik wil toch ook even wat kwijt. Mir bedoelde het echt niet kwaad. Ik denk dat Jouw berichtjes op het forum een beetje eentonig zijn en daarom komt het misschien over als een soort obsessie. Jouw berichtjes gaan namelijk voornamelijk over het al dan niet huilen en slapen van Eslem. Je vraagt om advies maar als we je advies proberen te geven dan doe je toch wat je eigenlijk al bedacht had. Ikzelf denk namelijk dat als jij Eslem een paar keer in slaap wiegt je echt niet van voor af aan hoeft te beginnen. Ik spreek uit ervaring. Tim mijn oudste was denk ik nog erger dan Eslem en hij, en ik denk de meeste babies, viel vanzelf rond de 5 maanden in zijn eigen ritme van slapen. Hij is nu bijna 3 en ondanks het feit dat ie als baby heel vaak op schoot in slaap viel, is nu absoluut niet wat jij zo erg vreest. Hij hangt helemaal niet aan me en hoefde vanaf zijn 5e maand nooit meer in slaap worden gewiegd. Je geeft zelf ook al aan dat je je geklaag hier op forum uit. Dat is op zich niet erg maar we vinden het ook leuk om de andere en leukere dingen over Eslem te horen. Niet alleen over het huilen en slapen. Voel je absoluut niet aangevallen want dat is absoluut niet mijn intentie maar ik persoonlijk zou het leuk om wat positievere verhalen te horen. Kira.
Nou dan zou ik de afgelopen berichten eens even heel goed lezen..want het gaat al sinds ik terug bij van mijn schoonzus hardstikke goed en ik heb geen een keer erover gezeurt Dus vind je opmerking een beetje vreemd.. Ik vertel juist steeds hoe blij ik ben dat het allemaal goed gaat.. Zoals ik al zei..als ik Eslem in slaap wieg slaapt ze niet..dan is ze wakker zodra ze in haar bed ligt En mir ik ben niet boos op je ofzo hoor.. Maar als men gewoon goed had gelezen de afgelopen (zeker 9 dagen!) dan zullen ze zien dat ik geen een keer meer over dit onderwerp hebt gestrest of gezeurt en dat het gewoon hardstikke goed gaat.. En juist mir is nog erg bezig met tijn en zijn slaap probleempjes..(en ik heb er geen problemen mee als berichten eentonig zijn want ik snap je maar al te goed..)