September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi,
    Ik heb toch even de huisarts nog gebeld om advies, maar ze zei dat ik toch maar even langs moest komen om half5. Dus ga hem nu maar even wakker maken. Hij slaapt nog... ?

tot later!

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    oh goed zo Mir dat er even naar hem gekeken wordt.

Heb Quinn net voor de derde keer op bed gelegd. Ben benieuwd of hij gaat slapen nog maar hij zat zo in zijn oogjes te wrijven.
    Zijn temp was wat gezakt door de paracetamol denk ik en hij heeft een boterhammetje zitten eten. Hij drinkt echt als een tierelier trouwens :confused: Hij is nu aan zijn derde beker roosvicee begonnen.

Mir mijn huisarts is ook vaak beperkt bereikbaar. Dinsdagmiddag altijd gesloten en tussen de middag ook, maar de doktersdienst is dan wel bereikbaar.

Quinn lijkt stil te zijn. Ga ik gauw wat was vouwen en vast eten koken.

fijne dag!

3. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    he jeetje.
    alle kindjes zo ziek..... :(
    het zal misschien beide zijn. prikjes en de griep die heerst. Had dimphy ook.

Bij dimphy is het nu weg, ze is wel veel afgevallen.

mir, onze huisarts is de hele dag bereikbaar. van half 9 tot 5. daarna moet je de huisartsenpost bellen en in het weekend.

mooi cijfers pukkie..

ik heb voor dimphy een kerst outfit gekocht. rokje, shirtje, majootje en
    met beenwarmertjes van de hema. Zo leuk!

mama's met de zieke kindjes succes, en heel veel beterschap.
    weet het, het is niet leuk.... :cry:

4. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,
    En Mir...hoe is het nu met Tijn? Wat sneu zeg!
    Ben benieuwd wat een huisarts in zo'n geval zegt.

Mijn huisarts is ook slecht bereikbaar. Voor elk soort probleem een apart spreekuur. Dus bellen voor een afspraak tussen zo laat en zo laat. Tel. spreekuur tussen zo laat en zo laat. Herhalingsrecepten tussen zo laat en zo laat. Heel irritant! En dan krijg je eigenlijk altijd de assistente.
    Verder zijn ze met schoolvakanties vaak dicht! Ha, ha, dat heb je met vrouwen met kinderen!

Nou ja, vandaag was een gezellige maar pittige dag (is altijd op donderdag). Met een deel van de klas warme chocolademelk met slagroom gemaakt. Poeh, dat was voor sommigen toch moeilijk! Had er een recept bij geschreven... Ben blij dat ik met groep 7 begonnen ben en niet met kinders uit groep 6! En geen speculaas ben gaan bakken!

Nu nog een rekentoets nakijken. Is veel werk maar moet voor morgen af. Na een toets ga je nl. altijd extra uitleg geven aan de kinderen die dat nodig hebben.
    Tot later.

5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi

Tijn heeft een buikvirus, dus het komt niet van de prikken. Ik moet hem ORS geven en zorgen dat hij blijft drinken.

Dus er zijn meer huisartsen zo slecht bereikbaar. Ik krijg altijd de assistente. Toen ze om half 4 weer bereikbaar waren belde ik voor advies. Ze vond dat ik wel moest komen en waarom ik niet eerder had gebeld? Tja, dom mens.. ze waren niet bereikbaar.. maar ik heb dat niet eens gezegd, zo perplex stond ik...

Wel erg leuk, chocolademelk maken Narcissen!
    Nou lekker druk. Werken jullie ook met Pluspunt? Nou succes met nakijken!

Klinkt leuk mamsie, Dimphy haar nieuw kerstkleren! Ik ga morgen ook eens bij de Hema kijken!

fijne avond iedereen!

6. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    jee, wat een hoop dunne luiers! :( de meeste hebben het goed te pakken he?

Hier gelukkig niet, marno is een en al vrolijkheid, valt me ook op dat als ik hem van het kdv haal hij helemaal opgewekt en echt blij is. Helemaal niet moe of sjagie. Leuk om te zien. Heeft het echt naar zijn zin.
    Maar goed, hebben hier de prikjes nog niet gehad natuurlijk, wie weet hoe het dan gaat,..

Irritant die dokters die nooit te bereiken zijn,. hier ook zo 1, en als ik er eindelijk door ben krijg ik ook altijd de assistent, en moet ik een keer langs wat echt zelden is, is ie op vakantie. :(

leuk kerstoutfitje mamsie! :D

leuke shoes van Quinn! heb ik ook naar zitten kijken,.. maar iets te duur.

chips, moet nog ff naar de winkle, koffie vergeten en heb nu een boze man,. ;)

7. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    ach die Tijn, toch buikgriepje,.. sprak net mn buuf en haar kleine heeft het ook,.. gaat echt heel nederland door!
    Als ie maar goed blijft drinken,..en dat ORS,.. zijn dat druppels ofzo wat je toevoegt? echt geen idee eigenlijk,.. :oops:

Lekker snugger van die assistente, waarom heb je niet eerder gebeld,. zou het wel handig zijn als ze bereikbaar waren! :evil:

Voor jongens heb ik weinig leuks geizen bij de Hema,.. maar misschien dat jij wel wat vind mir.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    He gets Mir een buikvirus, na ja je weet nu in ieder geval wat het is en wat je er tegen kan doen. Hopelijk wordt hij snel weer beter!

ORS is een goedje wat er voor zorgt dat je niet uitdroogt ezzie.

Ik heb die schoentjes vorig jaar voor 15 euro gekocht ezzie. Dat scheelde wel.

Mijn kereltje ligt er weer in. Jengelig en moe, maar redelijk gegeten.

Steven is net thuis dus... tot later!

9. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Joepie, klaar met nakijken!
    Nee, we werken met Wis en Reken.

Ach gossie, arme Tijn!
    En moet het nu vanzelf overgaan? Hopelijk slaapt hij lekker vannacht.

Ezzie: ORS is een mix van zout en suiker in de juiste verhoudingen. Je kunt het zelf ook mengen (als je de verhouding weet) of in een zakje kopen en dan moet je er water bijdoen. Het zorgt ervoor dat je die mineralen enzo binnenkrijgt die je verliest bij diarree of misselijkheid. Dat lukt je niet met water alleen.

Wat leuk dat Marno het naar zijn zin heeft op het KDV! Dan laat je hem met een gerust hart achter! Fijn!

Mamsie, maak je wel een foto van Dimphy?

En, heeft Quinn nog geslapen? Fijn dat hij weer wat gegeten heeft.
    Helena wil meestal aan het eind van de middag niet meer slapen. (ook al valt ze bijna om). Helena drinkt ook zo veel roosvicee. Vindt ze heerlijk. Als het maar geen liters gaan worden denk ik is het goed.

Ik ga nog een bakkie thee maken en dan lekker douchen en plat.
    Tot morgen...Bijna weekend!

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Aaaah arme Tijn :cry: Zo ziek? Hoe is het nu met hem? Lekker gaan slapen? En wil hij de ORS een beetje? Je hebt bij de apotheek ook ORS met vruchtensmaak mocht hij de gewone niet willen. Die is wat beter te pruimen. Goed dat je naar de dokter bent geweest.

Pinguin Quinn dus ook niet lekker? En jengelig?
    Hopelijk slaapt hij lekker.
    Bedoel je dat je helemaal twijfelt over de uberhaupt de BMR of alleen nu op dit moment? Ik heb er ook kritisch over nagedacht, maar die ziekten kunnen wel nare complicaties geven en omdat ze nu al naar kdv gaat, heb ik uiteindelijk besloten om het wel te doen.

Pukkie jouw kindje ook al diarree? Hoe is het nu met haar?

Lynn heeft bij oma wel brood gegeten (ik word gewoon voor de gek gehouden) Maar dan we een broodje gesmolten kaas uit de oven. Tuttebel. Haar avondeten wilde ze niet...alleen maar vlees :rolleyes:
    Verder slaapt ze heel veel. Heeft nog steeds uitslag en is hangerig. Maar ook wel weer vrolijk.

Beterschap voor alle zieke kindjes en een dikke knuffel voor de mama;s

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik twijfel in zn geheel over de BMR.
    Ben er nog niet uit. In ieder geval wordt het niet eind december. Die afspraak ga ik afzeggen.

Quinn heeft dus 3 x een tukkie van ruim een uur gedaan.
    Hij zit constant op zn vingertjes te knauwen. Hoop dat zn kiesje snel door is.

Hmm Lynn ergens anders wel lekker eten. Gekke meid!
    Quinn heeft de helft van een potje en daarna nog flink van mijn macaroni zitten eten.
    Ging met veel gesmak en yummmmmmmmm.

net babyboom zitten kijken. Schoot helemaal vol bij de zwangerschapstesten. emomuts dat ik ben.

fijne nacht meiden.

12. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Twijfel je ook over de andere prik Pinguin?
    Quinn heeft dus duidelijk last van doorkomende kiezen.. :( ik ben trouwens benieuwd wanneer het hier gaat beginnen. Het waren er in juli 8 en tot nu toe niets meer....

Lynn is dus ook niet echt de oude. Wat zou die uitslag kunnen zijn? Gelukkig is ze wel goed gemutst. Misschien dus een beetje de nasleep van de prikken.
    En bij oma wel goed eten, maar ok... dat broodje gesmolten kaas uit de oven klinkt ook wel errug aantrekkelijk :D

Quinn eet dus weer goed, heerlijk zeg!

Tijn slaapt nu lekker, maar had wel wat gespuugd in zn bedje. Gelukkig niet zo veel, dus alleen het laken verschoond. Nu maar hopen dat hij lekker slaapt de hele nacht en niet vannacht weer besluit te gaan poepen.. en morgen weer een stuk beter is.

Ik ga zaterdag gourmetten met 3 vriendinnen bij mij thuis. iemand nog tips voor soorten vlees en andere dingetjes wat lekker is?

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    gemarineerde garnaaltjes! Mir

hoop ook dat Tijn lekker doorslaapt!

Tot aan september had quinn nog maar 4 tandjes. Nu bijna 13!
    Gaat hard opeens. Ben wel blij als de kiesjes door zijn.

De homeopaat vertelde mij over een onderzoek naar meningokokken C
    vaccinatie.
    Deze schijnt tegen 1 van de 21 varianten te beschermen. Er schijnt ook een homeopatische inenting te zijn, daar zou hij wat info over op zoeken, maar denk niet dat ik dat snel zou doen trouwens.
    Ik vind de Men C vaccinatie wel een belangrijke. Ikzelf heb bof ,mazelen en rode hond gehad en is niets mis met mij ;) Mijn nichtje is na de BMR iedere maand ziek geweest totdat uiteindelijk dr keel en neusmamandelen na 2 jaar verwijderd werden. Ach misschien geef ik hem wel, maar dan wat later. Eerst dat lijfje een beetje sterker laten worden.

14. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Pinguin je moet doen wat goed voelt met die prikken. Als jij het te belastend voor Quinn vindt, op 9 jarige leeftijd krijgen ze de herhaling.
    Je kan er ook voor kiezen om alleen de meningokok te doen...heeft Lynn geen last van gehad.
    Wat is de reden dat je zo twijfelt erover?

Nou ja je kan nog even nadenken he? Moeilijke keuze hoor

Heb ook babyboom gekeken....tot ergenis van René :)

Mir het cb heeft me gewaarschuwd voor de uitslag...hoort bij de prikken (tja mazelen is ook een vlekjesziekte)

Tijn krijgt vast 4 kiezen tegelijk ofzo...
    Fijn dat Tijn lekker slaapt. Hopen dat hij de hele nacht lekker doorslaapt. Naar hoor om je mannetje zo ziek te zien.

Gourmetten jummie! Wij hebben ook altijd pannekoekjes op het einde...jummie
    En verder...allerlei soorten vlees eigenlijk...gemarineerde kip, biefstuk (wat jij niet mag...) minihamburgertjes, varkensvlees, gehaktballetjes, miniworstjes En verder gesneden groente als champignons, paprika, prei etc. We deden er ook gekruide minikrieltjes bij. En stokbroodjes met satésaus en aardappelsalade. kruidenboter
    Joh ik krijg er honger van!

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hahaha chacha gaat los :)
    bleep mijn leestekens doen het weer eens niet.
    Op de punt en komma na dan.

Ik twijfelde sowieso al over inentingen maar heb het uiteindelijk wel gedaan.
    De BMR is echter wel een gevalletje apart. Ik hoor om me heen )woon natuurlijk in een sofen stad) dat BMR op deze jonge leeftijd eigenlijk nog helemaal niet nodig is en dat het te zwaar is voor die lijfjes.
    Daarbuiten speelt mee dat een van de vaccinaties)weet niet welke) bij Steven een 'trigger' is geweest waardoor hij verschillende allergieen heeft ontwikkelt.

Het is iets om te onderzoeken toch.

Steven was erg geraakt door het stel met het babytje wat te vroeg werd geboren en doodging.
    Mijn emomannetje kwam er voor achter zn pc vandaan ;)

Ik ga naar mn bedje..

trusten!

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    YUMM... :D nou dank je wel voor de inspiratie. En Pinguin, die gemarineerde garnaaltjes ga ik ook doen, dat klinkt lekker!
    Ik heb eigenlijk niet vaak gegourmet moet ik zeggen en we hebben ook geen gourmetstel, die neemt een vriendin mee. Dus ik moest me even orienteren wat ik nu allemaal moet halen. Dus bedankt voor de ideeen!:D

hier ook babyboom gekeken. Ik kan er ook niet zo goed tegen hoor...

13 tandjes alweer Pinguin.. woowwww.... logisch dat hij daar zo van slag van is. Nou, dan hebben we hier nog wat te stellen straks.. idd helemaal als Tijn 4 kiezen in een keer gaat krijgen... we zien het wel

Ik ga zo slapen. Ik heb vandaag helemaal niets gedaan in huis... morgen moet ik dus echt even mijn lijstje (lees waslijst...) afwerken.

trusten

17. Moggel :p

Hoe gaat het met al jullie zieke kindjes? zow sneu he kan er best traantjes om weg pinken pfff de hormonen he
    Had Melle gister voor het badje getempt maar was 37.7 dus niks aan de hand gisteren 3 waterdunne luiers gehad nou ja luiers :( kleren en al
    Maar vanmorgen met wakker worden alleen dikke plasluier dus weet nog niet wat ze vandaag voor me in petto heeft :( Geef ze nu maar alvast een extra bekertje roosvicee kan nooit kwaad toch ze blijft er wel goed vrolijk onder dus ze voelt zichzelf iig niet ziek ben ik al blij om :D

Verders ben ik super de superzenuwachtig voor maandag dan krijgen we de medische en de pretecho hoop zo dat alles goed is heb gister ook babyboom gekeken en werd gewoon naar van dat stelletje dat met 25wk beviel en het kindje het niet had overleefd geslacht maakt me niks uit als alles maar goed is :( Maar goed nog 3 nachtjes slapen :p

Vandaag ben ik er best vaak (denk ik) heb niet zoveel zin in vandaag zo wel nog even wasje draaien en 1tje opvouwen de rest beneden heb ik net al gedaan toen Mel op bed lag :)

18. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hahaha, die Mir, waslijst! Zal wel meevallen. Enne veel beterschap met tijntje. Geef hem maar een dikke knuffel en een zeverkus van lynnie.

Quinn, snap best dat je zo twijfelt, maar aan de andere kant, als het slecht was/is voor de kindjes zouden ze het toch niet doen? Begrijp me niet verkeerd.
    Dat steven door een spuit meer allergien heeft gekregen is wel even iets om uit te zoeken. Misschien kan het cb of de huisarts je daarbij helpen. Succes in ieder geval. En voor Quinn ook een dikke knuf van lynnie.

Ik word gek. De buren hebben een piep deur. Iedere keer als die deur open of dicht gaat hor je dus: iiiieeeeeehhhhh. Erg irritant. Dat ze dat zelf niet horen zeg.

Denk dat lynn overal doorheen glijdt. Nog geen last van haar prikjes. Alhoewel ze woensdag geen avondeten wilde. En als ik nee, zei, begon ze te ziemelen. Teken dat ze niet helemaal fit is. Maar ze is erg vrolijk en speelt en heeft lol.
    We hebben iets nieuws ontdekt. Gisteren lag ze in bed en we waren een beetje aan het knuffelen, zeg ik: zal ik je eens bij je oren pakken. Ik pakte bij de lelletjes en Lynn begon echt heel hard te lachen. Dat was zo grappig.

Gisteren zijn we de stad ingeweest voor sint en kerst. Jean krijgt een horloge. Gisteren mijn broer aan de foon wat ie wilde hebben, wist ie niet. Nu ga ik dus allemaal onzin dingen kopen. Wc papier, macaroni, spaghetti, wc verfriiser. Zo'n dingen allemaal. Zijn geen onzin dingen, maar voor kerst eigenlijk wel.
    Ben op zoek naar een bruin pak en dat is natuurlijk nergens te krijgen. Alles is zwart en grijs. En ik WIL bruin. :rolleyes: Ik heb bruine schoenen gekocht en daarom.

Verder heb ik als thuiszittende mama niks meegemaakt.

Oh ja wel, gisteren inenen 3x 175 euro op mijn rekening. Lekker, maar moet het weer terug geven aan de belasting. GRRRRR :evil: :evil:
    Pas na oud en nieuw, dus even rente trekken. Hihi.

Ik ga er eentje uit haar mandje trekken. Die ligt altijd zo lekker te slapen. Op haar buik, beentjes onder zich getrokken en met haar spook onder haar hoofd. Zo schattig.

Binnen heb ik trouwens gewoon sokken aan bij Lynn. 5 minuten maar, want ze trekt ze altijd uit. Sloffen zijn dus geen optie en lynn heeft te kleine voetjes. Leuke laarsjes gekocht bij h&m, 3 keer schoppen en met de handjes eraan en ze zijn uit. Grrr

Wat een gegrom van me op deze vroege ochtend. Solly.

Ga nu naar boven. Haie

19. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Morning!

tjee, ik heb eigenlijk nooit zo stil gestaan bij wel/geen prikken geven. Meer omdat iedereen het doet dat je het zelf ook automatisch doet, valt voor beide kanten wel wat te zeggen.
    Ikzelf heb ook de bof gehad en ben daardoor waarschijnlijk doof geworden aan 1 oor. Dus dan denk ik weer, geef hem maar,.. maar als je ziet hoe ziek ze ervan worden,..kan goed begrijpen dat je twijfelt pinquin, moelijk hoor.

en 13 tandjes! jee, wat een hoop, marno blijft nog steken op 7.

Lekker vrij vandaag, maar het is wel de bedoeling dat er wat in huis gebeurt. :)

Hij had vanmorgen trouwens een vrij dunne luier,..en veel,..benieuwd of het hier ook toeslaat,. :(

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik hou het even kort meisjes,

Quinn ligt al weer een 3 kwartier op bed ofzo.
    Pff kan even niet tegen het gejengel. Was de hele nacht ook al zo :(

Wat de BMR betreft, ik denk dat hij hem uiteindelijk wel moet krijgen, maar nog niet nu. Mijn bekkentherapeute geeft haar kindjes de BMR pas als ze 12 zijn.
    Steven en ik zijn er over uit dat het in ieder geval na zijn 2e jaar zal zijn en niet daar voor.

Ik ga gauw douchen, daarna mn mannetje uit bed halen en naar cesartherapie.

fijne dag meiden.

Deel Deze Pagina