September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Niek en Juud, boefjes..... :D
    Ach het is hun fout hoor, ik had er niks van gezegd....

Hmmm lekker gourmetten....dat heb ik allang niet meer gedaan...

Mamsie nog gefeliciteerd, je 1e verjaardag als moeder :)

Mir suc6 met je uitvoering, het gaat vast goed joh...en anders gooi je het toch op je zwangerschapsdementie...

Atlantis, ik heb hier 4 flessen geprobeerd, maar het lukt nog niet. Lynn is er blijkbaar nog niet aan toe...geef nu gewoon 5 flessen, maar dat heeft ook wel z'n voordeel. Lynn wordt de afgelopen dagen pas om half 8 wakker, heerlijk. Jammer dat het verlof er dan bijna op zit.

Juudje: hoe is het eigenlijk afgelopen met dat geintje met je vriendin? Nog gedaan?

blupje: wat heerlijk dat Nikki niet meer zoveel spuugt....

Hier zijn de vlekjes weer verdwenen, rare beeb...
    Lynn doet ook weer wat nieuws...Haar kont omhoog duwen (door zich af te zetten met de voeten) Op die manier zakt ze steeds meer naar beneden in haar wippertje en ziet ze de hele commode...Hmm maar goed in de gaten houden. En ze lachte en zei uhuhuh....zoooo lief

Paddy: hier ook smet, in de nek en soms oksels. Lynn heeft ook zo'n speknek en kwijlt veel, er is geen houden aan....Ik droog het elke keer en doe er sudocreme op....

2. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    dank jullie voor de felicitaties.

dimphy heeft ook altijd smet in de nek en hals. ik droog en doe er sudocreme op. er blijf vaak toch spuug tussen de rolletjes zitten. dit stinkt inderdaad.

liefs mamsie

3. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    jee, hoop last van berg,. hier ook namelijk,. blijf smeren en borstelen,.
    van smet heb ik dan weer geen last,. probeer echt goed te drogen maar is best moeilijk met zo'n speknek!

juudje en niek; boefjes die jullie zijn! haha, nou ja hoor, hun fout inderdaad. Tis allemaal al duur genoeg denk ik dan.

paddykira; komt ie nog om 3.45 joh, hij houd het wel vol he! nu maar zien wie het het langst volhoudt,... zou wel lekker zijn als hij het opgeeft!

atlantis,. marno ligt om 19.30 op bed maar ik maak hem om 23 uur nog wakker voor de borst hoor,. nou ja, wakker, hij drinkt min of meer slapend,.

wel heeft ie een heel droog huidje, op zn gezicht,. wangen, voorhoofd,.wat zouden jullie daarop smeren? ik doe het nu met vaseline,.

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mamsie nog gefeliciteerd he

heb k ook vaak hoor kom er ook altijd achter als k de winkel al uit zijn haha
    idd hun fout

youame gaat altijd om 23.00 naar bed
    ze drinkt nu sinds 2 dagen sochtends ook de fles leeg ze krijgt ook vanaf maandag bijna 150 eerst wou ze niet meer dan 120

k smeer altijd als ze droge wangetjes enz in met op het wangetje van zwitsal helpt erg goed doe het bij mezelf ook als k een droge huid heb
    en voordeel het ruikt nog lekker ook hihi

smet plekjes heeft youame dan geen last van
    k zal eens een foto neer zetten dat ze der hoofdje rechtop houd zal het eerst ff hier proberen

gr marline

5. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Wat een dieven hier op het forum :) !

Ezzie je kan bij de apotheek een creme krijgen maar ik kan even niet op naam komen. Ik zoek morgen wel ff de tube op. Momenteel smeer ik er een creme op die uit Ierland komt maar die lijkt er heel veel op. Er zitten geen geurstoffen en dergelijke in..

Ja het zou fijn zijn als ie niet meer om 3:45 zou komen maar ja je kan ook niet alles hebben. Hopelijk is het nog van korte duur. Om 23:00 wordt ie inderdaad nauwelijks wakker. Hij drinkt dan echt heel goed uit beide borsten en als ie dan klaar is dan hup weer in zijn bedje en hij slaapt meteen.

Seán die duwt nu ook zijn heupjes omhoog met zijn beentjes dus ik ga 'm nu maar vast zetten in zijn wippertje.

6. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    gaat goed met je nekkie omhoog houden youame! :D

kira; grappig he, gewoon met ogen en al dicht maar toch drinken en dan zo weer terug hun bed in! hmm, ik hoor wel van de naam van het zalfje,.. of als je het niet kan vinden vraag ik het ff bij de apotheek,.
    ja, kan ze maar beter vast gaan zetten in het wippertje he,. hier nog 1 hoor,. word een stuk bewegelijker en voor je het weet wipt ie zichzelf eruit,.

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik moet Lynn ook maar vast gaan leggen, is niet meer vertrouwd zo.
    En haar nog beter op de commode in de gaten houden, ik loop al nooit weg, maar nu zorg ik dat ik nog beter oplet...Op schoot gaat ze ook alle kanten op....

Ezzie ik smeer ook op het wangetje erop...maar heb niet echt het idee dat het helpt....maar het ruikt heerlijk.

Wauw wat kan Youame al goed haar hoofdje rechtop houden.
    En ze begint ook al een zuiplapje te worden. Bij Lynn is het nu standaard 165 cc en die gaat helemaal op. Heb een tijdje meer geprobeerd om te kijken of 4 voedingen zou lukken, maar dat lukt nog niet.

Lynn gaat altijd rond 19.00 uur naar bed. Ik maak haar dan om 23.00 uur wakker voor de laatste fles, die ze ook slapend op drinkt. Op het kdv vonden ze dat grappig, dat ze half in slaap valt en gewoon doordrinkt.

8. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Grappig? Volgens mij doen heel veel kindjes dat tch wel. dat ze de laatste fles half slapend opdrinken? Ik kan het mis hebben hoor. Nikki doet het iig ook.
    Ik heb het idee dat ik de laatste fles net zo goed niet hoef te geven, maar dan heeft ze de laatste al om een uur of 17 en dat vind ik dan te lang om daarna tot 6 uur 's morgens door te slapen.

Wat een knapperd die youame! Je ziet haar echt kijken van "wooooh.....m'n hoofd valt bijna!"
    Heeft ze verder eigenlijk last van die hazelip? Ik weet er eigenlijk zo weinig van; het doet geen pijn toch? Is alleen lastig et drinken enzo denk ik? Als je het vervelend vind hoef je geen antwoord te geven hoor!

Wat een stelletje boeven hier! M'n man van de week ook hoor; komt ie met 2 kerstboompjes thuis, waarvan 1 betaald! (ze zaten in elkaar, dus het kassa meisje had het als 1 gezien)

Vandaag gaan m'n man en ik voor het eerst sinds Nikki er is met z'n tweetjes weg! We gaan Rotterdam ff leegshoppen! Nikki gaat naar m'n moeder. Pffff..ik ben er gewoon een beetje zenuwachtig van!

9. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    blubje; gek he voor het eerst met zn twee weg zonder kind,.. maar dat is echt even wennen en de volgende keer gaat dat makkelijker, probeer er ook beetje van te genieten!

marno kwam vanmorgen pas om,, let op,.. 8 uur! (laatste voeding 23 uur) wauw, was helemaal trots op hem,.. nou had ik hem om 6 uur wel ff gehoord en de nacht ervoor om 5 uur maar dat ging niet over in huilen dus ben ik blijven liggen en is hij ook weer inslaap gevallen,. (daar word ik toch steeds makkelijker in, normaal stond ik met het eerste kikje naast zijn bed,. )

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Blupje: ze waren het niet gewend dat kindjes dat overdag doen met zoveel te kijken om zich heen....tja Lynn hoort en ziet niks meer wanneer ze een flesje krijgt, is alleen maar op de fles gericht :D

Is ook wel erg lang hoor, als Nikki de laatste fles om 17.00 uur zal krijgen, volgens mij gaat ze het dan niet redden tot 06.00 's ochtends en zul je er 's nachts uit moeten.
    De 1e x met z'n 2-tjes erop uit? Spannend maar ook erg leuk hoor. Je zult je eerst wel even geamputeerd voelen, maar als alles goed gaat krijg je er ook meer vertrouwen in.

Wat heerlijk Ezzie dat Marno om 8 uur kwam....hier was het half 8, ook heerlijk. Ik word daar ook steeds makkelijker in, zeker als ik zelf nog in bed lig....
    Als ik toch eens kon slapen hoelang ik zou willen, volgens mij slaap ik de hele dag... :D

11. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    @Chacha, bij Lynn ook, als ik de fles eruit haal, is het brullen. Ze is echt helemaal gericht op de fles.
    Gourmetten was voor mij ook al een jaar geleden maar we hebben het leuk gehad.
    En dat nog wel in 2 winkels, bij de blokker vergeten het fotomapje af te rekenen en bij de ako kreeg ik €10 teveel terug.
    We hebben besloten om dat maar niet te doen met die vriendin, was wel een goed idee, maar aan de andere kant, word ik dan door iedereen gekeken als boeman. En is dadelijk iedereen boos op mij. We zijn nu druk bezig om iets anders te verzinnen.
    Lynn duwt al een tijdje haar billen omhoog. Ben ooit best een tijdje bezig om de luier goed te krijgen. Heb ik hem eindelijk goed, drukt zij haar kontje omhoog, grrrrr :(

Lynn heeft ook smet plekjes. Voornamelijk in de nek en oksels. Lynn heeft ook heel vaak vies tussen de vingertjes. Allemaal stofjes. Moet ik elke dag 1 of 2 keer schoonmaken.

@niek, bij jou gaat het om iets meer, hahaha. Wel fijn dat je nu extra kastjes hebt.

@Ezzie, is vaseline niet te vet? Heb ooit ergens gelzen dat je beter sudocreme kunt gebruiken. @Marno, goed gedaan jongen. Kun je even tegen Lynn vertellen hoe je dat hebt gedaan? Misschien snapt ze het dan. :) :eek:

@Marline Wow, youame is al sterk hoor. Grote meid! :)

@paddy geef jij borstvoeding? Kun je het niet rekken met de fiep? De nachtvoeding!

@blupje, wat als je de laatste fles om 19.00u zou geven? of nog een uurtje later? Dus bijv om 16.00 en 20.00u. Zou ze dan niet doorslapen tot 6.00u? ik zeg maar wat hoor. Weet niet of dat een optie is.

Lynn heeft dus gisteren weer gelogeerd. Mijn zus voelde zich zo alleen. Of Lynn niet mocht komen slapen. Merk wel dat ik daar nu makkelijker in word. Eerst vond ik het heel belangrijk dat ze in haar eigen bed sliep. Maar nu vind ik het ook wel fijn dat ze goed in andere bedjes slaapt. Krijg ik dadelijk zon makkelijk kindje :p :)

Hier weer grieperig. Vorige maand al flink verkouden geweest, alleen maar snotteren en nu heb ik toch keelpijn en hoesten en snotteren. Pijnlijk hoofd. Pfffff. Lynn heeft mij aangestoken. En opa en oma hebben Lynn aangestoken.

Vandaag vieren we de verjaardag van mijn mama. Zij is eigenlijk 24 dec jarig. Dat is zon vervelende datum. Dan is ze altijd druk in de weer met de kalkoen en boodschapjes enzo. Dan heeft ze geen tijd voor visite.

Oh ja, nog wat. Mama belde me gisteren op met de vraag of ik gehoord had dat er een jongen met scooter onder de trein was gekomen. Nee, had ik niet, woon aan de andere kant van helmond. Dit was gebeurd bij het spoor bij mijn ouders. Dit was dus de buurjongen van ons thuis. :cry: :( . De buurvrouw heeft 2 kinderen. Met 1 geen contact, probleemjongen en de andere is nu dus dood. Zegt ze tegen mijn moeder: nu heb ik niks meer. Pfff, merk wel dat ik het er moeilijk mee heb. Hij was pas 17. Hij wordt woensdag begraven.

12. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    juudje; vaseline te vet,..zou kunnen, daarom dacht ik zal eens vragen wat jullie smeren,. misschien eens sudo proberen.
    he wat erg zeg van die buurjongen,. sterkte ermee,...

gaan zo weer op kraamvisite!

en het is prachtig weer hier, blauwe lucht, word je gelijk vrolijk van! :D bij jullie ook?

13. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Ezzie geen sudo erop smeren want dat droogt juist uit! Ik zal zo op zoek naar de tube.

14. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    @paddy, Is dat zo ja? Dat wist ik niet. Ze hebben tegen mij gezegd dat je sudo overal voor kon gebruiken. Tis natuurlijk al droog.

15. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Goedemorgen :)

Zit ik hier te kletsen met een stelletje boeven :confused: haha.... volgens mij heeft iedereen dat wel eens gehad. Hihi.. ik ook... en in mijn - ahum-´experimentele´fase hahaha..(jaar of 14) was er wel eens een lippestiftje niet zo perongeluk verdwenen.. :oops: maar gauw afgeleerd... nu ben ik n scheiterd ;)

Hier ook smetplekjes.. van het spugen in zn nekje...dat spuug loopt langs zn nekje en dan ga ik er wel met een doekje overheen... maar het gaat broeien aangezien hij vaker spuugt dan ik in de gaten kan houden ;)
    Ik ga toch ook maar dat johannesbroodpitmeel gebruiken. Ik vond het eerst teveel variatie. Ik mix namelijk al met Nutrilon standaard en Omneo.. dus... maar ja.. het is zo vervelend. Gisteren op de verjaardag van mijn nichtje heeft Tijn zo hup over mij heen geboert met spuug zo op de bank van mn schoonsuzje :( tot twee keer toe...
    En hij zat even bij een andere vrouw op schoot en toen ik Tijn weer terug kreeg heeft ze wel 3x gezegd eh ja.. hij heeft wel last van zn voeding he.. ja wel last van zn voeding.... zat ze een beetje onder :p Hij heeft wel een slabber om na zn fles maar dan nog...

Marline, youame wordt ook groot joh! Geweldig he.. dat ze haar hoofdje op kan houden! Elke keer weer wat nieuws leren en steeds meer ontdekken en sterker worden. Super.
    Tijn heeft vandaag zijn voeten ontdekt hahaha... hij kijkt er de hele tijd na. Bij babymassage hadden we donderdag ook baby gym maar toen had hij nog niet zo´n aandacht voor zn voeten... nu kijkt hij er de hele tijd naar geweldig :)

Euhhh.. wat is de discussie met sudocreme te droog en vaseline te vet? voor het Berg op de hoofdjes? Of ben ik r niet meer bij....

Blupje... denk dat het misschien wel een goede optie is om wat andere tijden aan te houden, net als wat Juud zegt, dat je uitkomt op de 4e voeding 20.00 uur.. dan kan je het er zeker eens op wagen om haar te laten slapen!

Juud, wel goed van je dat je Lynn al ergens anders kan laten slapen. Worden jullie beide makkelijker in en kan Lynn aan meerdere personen wennen.

Hier ook snotteren en snuiten... hopelijk gaat Tijn niet snotterig worden.. Hij is gisteren namelijk lekker hélemaal onder gekwijld en gesnotterd door zn ´grote´ nicht van 1 jaar... die snotterverkouden is... nou lekker dan.. :(

Juud wat erg joh... :( wat een vreselijk ongeluk.....
    en ook zo erg dat die moeder nu niets meer heeft... dat ze dat ook zegt... vréselijk... :(

We gaan nu lekker broodjes in de oven doen..jammiejammie

Tijn was vanmorgen om 5.00 uur al wakker he balen... nog wel even geslapen naast mij... hopelijk eenmalige actie van Tijn

gister ging super! Geweldige avond gehad.. :D

Zometeen naar vrienden in Rotterdam!

Ga nu snel eten... doeeeiii

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jemig wat gaat het hier hard met schrijven.

Zojuist mijn mannetje gevoed. Hebben jullie dat ook dat ze om eten schreeuwen en zodra de speen in zijn mondje zit is hij knocked out. Moet dan veel moeite doen hem toch te laten drinken.

Ik heb voor Quinn van de huisarts een vaselinecreme gekregen om hem mee in te smeren omdat hij zo'n droog eczeem huidje heeft. Gelukkig heeft hij geen last van het eczeem op zijn lijfje, alleen op zijn gezichtje heeft hij wel eens jeuk en ook op zijn bolletje van de berg. Trouwens valt bij jullie kindjes ook het haar uit op de plekken waar de berg zit? Quinn begint echt een opaatje te worden met haar op zijn achterhoofd, maar bovenop kaal :(

Bij Quinn begon zijn uitslag van vermoedelijke koemelkallergie trouwens in zijn nekje/ schouders. Ook rochelen, beetje benauwd doen, veel darmkrampen en heeel onrustig slapen waren de symptomen bij hem.
    Ik ga vlgende week een provocatie test doen.

Voor de mamma's die borstvoeding geven. Hoe is de ontlasting van jullie kindjes? Bij Quinn is het al tijden water. Vroeg me af of het wat dikker zou moeten zijn.

Gisteren ben ik voor een fittest weer naar de sportschool geweest. Mijn conditie was mager, maar dat wist ik eigenlijk al want had al sinds half mei niets meer mogen doen. Morgen of overmorgen maar weer eens echt aan het trainen gaan, want de kilo's moeten er af. ZOu zo graag mijn eigen kleding weer aanwillen. :(

Wanneer gaan jullie trouwens weer aan het werk? Ik ga 2 januari weer aan het werk. Heb dan ruim 7 maanden niet meer gewerkt. Zal wel weer wennen worden. Ik zie er tegen op mijn kindje dan niet bij me te hebben.

Ik ga een eindje wandelen met mijn mannetjes!

Fijne zondag!

xxx
    Pinguin

17. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Volgens mij zijn er 2 discussies gaande....
    1 voor de wangetjes
    1 voor de smetplekken
    Nog ff en dan zijn we helemaal in de war....

Ik zou op de wangetjes ook geen sudocreme doen, maar juist wel op de smetplekken...

Blupje ik zou het gewoon proberen met die voedingen, wie weet lukt het.
    Ik probeer het zelf over 2 weekjes gewoon nog een keer.

Pinguin Lynn heeft dat ook gehad....helemaal kaal, met alleen een rand aan de zijkant....echt een vleespet....we noemden haar al oom Ben (naar een oom van René die hetzelfde kapsels heeft). Nu is het allemaal weer aangegroeid.
    Klinkt me bekend in de oren wat je schrijft over de allergie....Ik ben benieuwd hoe Quinn gaat reageren op de provocatietest.
    Ik kan ook nog steeds mijn spijkerbroeken niet aan....balen. Maar ben eigenlijk ook te lui om er daadwerkelijk iets aan te doen.

Ik ga 4 januari weer aan de bak....op een donderdag. Spannend om weer te beginnen, ben benieuwd of ik het 's ochtends allemaal ga redden. Ik presteerde het ook al zonder kind om regelmatig te laat te komen.
    Op donderdag heb ik altijd bureaudienst, dus dan moet ik echt op tijd komen.....'
    Ik heb dan 5 maanden niet gewerkt. Ik heb best wel zin om weer te beginnen, even weer wat anders doen en een andere rol. En iets waar ik controle over heb...en niet elke keer hoef te raden en te gissen.
    Maar om Lynn een hele dag niet bij me te hebben, zal wel moeilijk zijn. Maar ik weet dat ze in goede handen is.

Goh heeft Tijn last van zijn voeding? je meent 't ;) Lekker spugertje...ik vind die foto op zijn site ook geweldig, zo vrolijk en helemaal onder de spuug. Maar je kunt het eens proberen met jbpm. Of misschien de Omneo opvoeren, bijvoorbeeld 4 om 1?

Juudje wat erg van die buurjongen...wat lijkt me dat vreselijk voor die moeder zeg...
    Dat met die vriendin...tja ik zie er wel de humor van in. Maar als je denkt dat anderen dat niet zien, echt niet doen. Heb je straks gezeur...
    Hier beginnen we ook weer met snotteren...en last van mijn strot niet normaal (maar kan ook van het roken zijn ;) )
    Veel plezier op de verjaardag van je mama!

Lynn is hier ook weer aan de reeskak.
    Net was de luier blijkbaar zo verzadigd dat ie overstroomt is :confused: Gatsie....Maar ja zolang het bij 1 of 2 luiers blijft is het geen probleem. De darmpjes zullen wel weer wat van slag zijn....Ze heeft ook weer meer krampjes en daar kan ze zo boos om worden.

Het is mooi weer hier, ik ga maar eens douchen :oops: , en er op uit.

18. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Ik weet niet of jullie beebsies al luieruitslag hebben gehad maar als je er dan sudocreme opsmeert dan zie je dat de uitslag lekker uitdroogt en dan verdwijnt. Ook de verpleegkundige op het CB raadde aan om sudocreme in de nekplooitjes te gebruiken en gewoon iets lekkers vets op het gezicht tegen de schraalheid. Ik ben het wel met Juud eens, vaseline trekt er niet echt lekker in dus dat blijft een beetje vettig. Die creme die die je bij de apotheek kan krijgen zit in een wit rode tube. Ik kan 'm helaas niet meer vinden...

Pinguin hier hebben we nog steeds half dikke ontlasting met een mosterd kleurtje.

19. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Qpinguin72: ik geef bv en het is bij Deborah ook waterig. Nooit echt dik, soms wat plakkeriger. Zolang het geel/beige/bruin is, is het goed.

20. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    paddykira; zal wel ff kijken bij de apotheek,. thanks,.

pinquin; marno heeft ook zo'n rand haar achterop zn hoofd en bovenop bijna niks,.... precies zn vader! :)
    geef ook bv en zijn poep is ook dunnig hoor,. bruin, gelig, groenig, normaal hoor geloof ik,.

ik moet 18 dec voor het eerst weer beginnen! help, nog een week! heb er wel zin in hoor,. alleen marno achterlaten zie ik niet zitten! hihi,.

heb vandaag de laatste keer bv gegeven om 15 uur,. en of het nou nog aan de hormonen ligt geen idee maar moest gewoon janken,.. :cry:
    (ga morgen een fles introduceren) het idee dat ie niet meer helemaal afhankelijk zal zijn van mij, dat andere hem nu ook kunnen voeden,. dat er een dag komt dat ik helemaal geen bv meer zal geven,.. alles bij elkaar denk,.. zo lang het lukt blijf ik wel 2 flessen overdag geven en de rest nog bv want om het helemaal op te geven zie ik nog niet zitten!

kerst boom staat hier en hij vind het geweldig al die lampjes,.. en hij heeft nu door hoe die wat in zn mond moet stoppen! hehe,. grappig gezicht hoor.

Deel Deze Pagina