hoi! Alles goed hier? Lekker zondag gevierd? Pinguin, goed van je dat je wat aan je conditie gaat doen! Lekker sporten, goede uitlaatklep Oh iedereen bijna gaat weer in januari werken. Oe Ezzie voor jou nog voor de kerst weer aan de slag Ik begrijp heel goed je gevoel over je bv... Enneh.. wel goed dat je het nog niet helemaal op gaat geven zolang je het nog kunt. Heeft marno nog nooit uit een flesje gedronken? Mmm... ik wil ook graag werken weer... maar eerst maar eens mn studie af! Dus het zal ws volgend schooljaar worden. Ik ga wel weer in januari lesgeven op de sportschool. Eerst maar 1 uurtje, savonds. Tijn z´n poep is altijd klei-ig... beetje hard.. ik geloof dat borstvoedingspoep - om het zo maar eens te zeggen 8) - altijd wat smeuiger is... Vandaag een leuke dag gehad. Gezellig bij vrienden geweest. En Tijn heeft zich uitermate goed vermaakt onder zn babygym Tijn heeft hele vieze oortjes... van binnen, dus oorsmeer.. We hebben het voorzichtig met n wattestaafje weggehaald, maar is dat wel goed? NOg meer beebs last van oorsmeer? Toch geen voorbode van oorontsteking of iets... Morgen moet Tijn weer naar het CB voor zn tweede keer prikjes Vorige keer was hij echt nog een stuk kleiner en heeft hij veel gegild die dag... slapen en als hij wakker was gillen, arm ventje... ben benieuwd hoe hij nu reageert erop... Juud... hoe reageerde Lynn eigenlijk dit keer op de prikjes? HEb ik geloof ik overheen gelezen... Chacha, Lynn moet deze week toch ook voor haar tweede keer prikjes? Wanneer moeten jullie? Wie moet er nog meer deze week? Ga zo een voetenbadje nemen. Een heeele warme.. mn voeten zijn net ijsklompjes. Zoo raar. Ik had voor mijn zwangerschap altijd vaak koude voeten. Ik had het sowieso altijd wel koud, koukleum eerste klas ... maar tijdens mijn zwangerschap heb ik het geen een keer koud gehad en mn voeten voelden altijd net of ze net uit de oven kwamen pfoo... Maar nu heb ik het weer koud.. en weer ijsklompjes als voeten... Groetjes!
@Mir, ff snel, want ik ga slapen, maar Lynn heeft uitstekend gereageerd op de prikken. Alleen een keer gehuild toen ze gezet werden. geen verhoging gehad, niet hangerig. Juist veel geslapen en de nacht door, haha. Ze ligt nu weer lekker te slapen, ik ga ook. trusten
en wat betreft oorsmeer. Lynn heeft dit ook. Als het in de oorschelp zit mag ik het er voorzichtig uithalen van de ka. Maar niet in het gaatje gaan. trusten
Mir Wij moeten woensdag voor de 2e prikjes....ben niet zo gespannen als de 1e keer, maar vindt het nog wel spannend. Zal blij zijn dat we na volgende maand ff niet meer hoeven... Ik bedenk me opeens dat ik nu 120 mg zetpillen in huis moet halen, heb nu alleen 60mg. Toch maar voor de zekerheid.... Lynn heeft weer ontzettend last van krampjes....arme meid. Het gekke is dat ze daar in het begin juist niet zoveel last van had en nu des te erger. Heb Cinababy in huis gehaald, geen idee of het effect heeft, maar ze vindt het wel lekker. Ik druppel wat op de speen en zij sabbelen....ze sliep direct. Het ruikt wat zoetig... Mir: Lynn haar poep wisselt dus....'s ochtends is het net klei....later op de dag dunne ontlasting (tja nog steeds, maar ja diarree is het niet want ze hoeft niet zo vaak) Lynn heeft ook last van oorsmeer, je hebt speciale babywattenstaafjes, die zijn dikker en kom je dus niet mee in het gaatje... Hier nog 1 die het koud heeft....brrr....maar het is ook echt koud.
Zo hier een gezellig dagje gehad. De kerstboom gehaald en half versierd. De rest doen we morgen. Hij moet namelijk nog op een tafeltje komen te staan en die moeten we nog in elkaar flansen. Mir succes morgen met de prikjes. Hopelijk heeft Tijn nergens last van. Over dat oorsmeer. Seán heeft dat ook wel. Ik haal het in de schelp met een hydrofiel washandje weg en als ik iets in zijn oor zie zitten haal ik het met mijn nagel weg. Ik gebruik eigenlijk nooit een wattenstaafje omdat je het dan weer terug duwt (zegt men). FYI een voorbode van ooronsteking kan een hele erge verkoudheid en verhoging zijn. Tja ik heb het helaas al 2 keer mee gemaakt met Tim. Ik moet nog even bijlezen over die nieuwe ziektes zoals de vijde ziekte etc. Ik ben bang dat ik daar nog niet echt goed van op de hoogte ben. Ik ben ook een koukleum eerste klas. Tijdens mijn zwangerschap had ik daar ook geen last van en vond dat heerlijk. Er was hier vandaag in het dorp een kerstmarkt. Hartstikke gezellig maar na een uurtje was ik al helemaal verkleumd van de kou... Dat belooft nog wat deze winter. Wat goed van Youame zeg! Die is echt sterk. Seán die heeft het na een paar minuten buik liggen wel weer gehad en legt dan gewoon zijn hoofd opzij. Zo van, leuk maar nu ben ik moe. Jeetje joh, ik ben ontzettend statisch. Ik geef echt schokken af aan mijn naasten hier in huis! Het doet echt pijn. Arme Seán die heeft het soms erg te verduren, het knettert helemaal. Hebben jullie nog tips wat je er tegen kan doen? Ik denk zelf dat het misschien aan mijn kleding en bekleding van bank ligt? Ezzie sterkte. Raar idee he dat ie op een gegeven moment helemaal afhankelijk van jou verder kan groeien? Je went er wel aan en het is natuurlijk ook alleen maar goed maar het is toch een maf gevoel. Nou vannacht presteerde Seán het om 2 keer te komen. Eerst om 3:15 en toen besloot ie om 6:30 dat ie weer honger had. Pffff ben dan wel gebroken als ik om 7:30 dan weer wakker moet worden voor Tim. Wat een melkmonster is die Seán toch ook.. maar ja het is hem ook wel aan te zien. We gaan van maatje 68 binnenkort naar 74 vrees ik... De volgende prikken krijgt ie geloof ik net na de kerst. Juud ik geef inderdaad BV. Seán wil geen speen of fiep zoals jij dat noemt . De eerste 4 weken vond ie het wel oke en daarna besloot ie dat ie er geen een meer wilde. Hij begon er echt van te kokhalzen dus dan maar niet. Vind het eigenlijk wel makkelijk want bij Tim moest ik er 's nachts zo vaak uit om dat ding weer in zijn mond te stoppen. Pas rond de 6 / 7 maanden kreeg ie door dat ie 'm ook zelf kon vinden. Hij sabbelt wel op zijn knuisjes en sinds kort ook echt op zijn duim. Weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn maar ja we zien wel. Hier trouwens ook ontzettende keelpijn. Ben 's avonds ontzettend hees. Gelukkig zet het niet echt door maar ik heb het al bijna een week. Groetjes!
Oww.. Seán! Dat is natuurlijk niet de bedoeling! De bedoeling was dat je gewoon de hele nacht gaat slapen en het willen drinken niet gaat verdubbelen... he bah... Balen Kira, dan ben je echt gebroken. En helemaal als Tim sochtends ook weer zn aandacht moet hebben natuurlijk.. dan is het zwaar met twee ventjes.. hopelijk is het een eenmalige actie... en hopelijk binnenkort een hele nacht slapen.... Wanneer kunnen ze eigenlijk de vijfde ziekte krijgen? Wat houdt dat ook al weer in? Oei zal iig geen wattenstaafje meer gebruiken dus... Babywattenstaafjes bestaan dus ook... ga ik morgen ff op zoek. Ohh vreselijk he statisch... ik ben dat ook vaak. Nu trouwens nog geen een keer... komt wel met die kou nu... Hoe reageert Seán op die knetters? Huilen of verbaast? Chacha, mogen ze nu dan 120mg zetpillen? Ga ik die voor de zekerheid morgen ook even halen. HEb jij vorige keer Lynn een zetpilletje gegeven? Ik Tijn niet, maar haal nu voor de zekerheid wel wat in huis... Kira, veel beterschap... En Seán: nu niet snachts om een slokje komen vragen hoor! Je mama heeft haar rust nu hard nodig... !
hoiii oed he van jouame ze houd het wel eens een kwartier vol ze drinkt 150 en elke x gaat de fles leeg nu ook sochtend bij de 1e fles zou mij benieuwen wat ze morgen weegt k heb ook speciale watten staafjes k doe het altijd als ze net uit bad is dan is de oorsmeer vochtiger en blijft het goed aan de wattenstaafje plakken ze heeft weer wat nieuws k laat altijd het licht uit p der kamertje als k der na bed breng dan weet ze het dat ze naar bed moet maar nu heeft ze al 3 dagen k denk soort driftbui wordt ze helemaal rood en gaat ze net doen of ze moet persen geen leuk gezicht maar zogauw k zeg doe dat s niet houd ze op leg der in bed dan begint ze geluidjes te makn ff huilen want papa moet der nog ff nachtkus doen gaat ze heerlijk slapen vanacht kwam ze ff om 4uur maar k dacht k wacht ff paar min toen heeft ze weer verder geslapen tot 8 uur k ben weer begonnen met buikspier oefeningen k wil echt mijn eigen broeken weer aan k ben nog op zoek naar werk voor 1a2 dagen in de week mir youame moet de 19e voor de 2e prikjes wat betreft de ontlasting youame poept om de dag ong soms is het klei soms is het geel met klontjes en dan is het kerriesaus zoals jullie het niemen haha k ben ook koukleum eerste klas kan het maar niet warm krijgen pfff gelukkig heb k snachts een verwarmingsdeken op bed liggen hmmm kira veel beterschap oh en mir veel succes morgen met tijn k ga ook zo slapen morgen weer fris en fruitig op hihi iedereen een fijne nacht en kindertjes lekker doorslapen he
@Marline, Het heeft niet geholpen wat je zei, dat de kindjes netjes door moesten slapen vannacht. Ik lag er gelukkig vroeg in, maar Lynn besloot om 0.15 en om 2.30 en om 6.00u wakker te worden, blegh. Ben gebroken. Heb er de kracht niet meer voor, zoals gor en geer zeggen, haha. @Mir, je mag best een wattenstaafjes gebruiken, maar dan gewoon voor zijn oorschelpje, want als je in het gaatje gaat, duw je het dus idd terug. Ik heb geen zetpillen in huis. Had zoiets van, zie wel wat er gebeurt, maar ze heeft het goed gedaan. Er was een vrouwtje op het burea, die had zalf gesmeerd op het beentje van haar kindje. Het schijnt verdovend te zijn, zodat ze geen pijn hebben als het prikje gegeven wordt. Ze gaf daarna ook nog een zetpil, al vooraf. Vond ik een beetje voorbarig, maar ja, wie ben ik? @paddy, haha tafel in elkaar flansen. Is net zo leuk woord als fiep, @Charon, proef die cinababy eens. Is best goor, haha. Ik druppel het bij Lynn in haar mondje en dan meteen de fiep erin. Flink fiepen dan, haha. De poep van Lynn is meestal een beetje kleiig, maar wel de dunner variant ervan. Gisteren dus verjaardag van mijn moeder gehad. Was best gezellig. Heb goed gepraat met een vriendin van mijn moeder en zij weet nog een hele lieve psychologe. Daarna met 2 tantes staan praten en daarna moest ik flink huilen. Het kwam er op neer dat ik me niet aan moet stellen en gewoon moet gaan werken, dat ik dan afleiding heb. Is misschien wel zo, maar mijn hoofd is gewoon weg niet rustig te krijgen. En dat ik geen medicijnen moest slikken en blablablabla. Had er even genoeg van en ben huilend naar boven gegaan. Kwam mijn moeder naar boven met lynn, vieze luier, en ze vond me dus. Ze zei dat ik me er niks van moet aantrekken. Pffff. De buurjongen komt morgen thuis. Hij schijnt er normaal uit te zien. Alleen een kras op zijn wang en een blauwe schouder. Dus de enge dingen zie je niet. Hij mist zijn benen en zijn achterhoofd . Er stonden allemaal kaarsjes en beertjes en brieven bij het spoor. Als die moeder naar de super moet, dan moet ze iedere keer langs die plek. Lijkt me niet fijn hoor. Ga vandaag niet veel doen, lekker beetje banken. tis maar vies weer. Jullie nog plannen?
Zo; dage zonder Nikki overleefd. Het was eigenlijk erg gezellig en met Nikki bij m'n ouders is het erg goed gegaan. Ze is wel verkouden aan het worden; veel hoesten. Ik probeer het steeds zo te doen dat Nikki de 4e fles rond 20.00 uur zou krijgen, maar het lukt steeds niet en zo zitten we rond 17 uur al aan die fles. Nikki wil overdag vaak drinken. Ik laat het voorlopig nog maar even zo en maak haar wakker rond 22 uur voor de laatste fles. Maar wek bedankt voor de tips. Wie weet kan ik het over een paar weekjes weer eens proberen. Mir; ik hoop dat de jbpm bij jullie ook gaat helpen. Ik meng de melkpoeder en de jbpm we van te voren door elkaar en gooi het daarna bij het water, anders gaat het gauw klonteren. Pinguin; rot he, om weer te gaan werken na zo'n tijd? Ik 'mag' 10 jan weer. O; moet even naar Nikki.....tot later!
Juudje, ik vind het zo naar van die buurjongen, brrr. En zo jong nog.... Jee meid, iedereen heeft wel z'n eigen ideëen over hoe jij jouw leven in moet richten....en das voor een ander altijd makkelijk zeggen. De medicijnen kunnen echt ondersteunend werken, het kan net dat duwtje in de goede richting zijn...verder zul je het zelf moeten doen, maar een beetje hulp kan geen kwaad. Je moet gewoon echt doen waar jij je goed bij voelt. Wanneer zou je weer moeten beginnen met werken? En voor hoeveel uur? Kun je je niet ziek melden en dan op therapeutische basis het langzaam opbouwen? Dan voel je misschien de druk niet zo. Ik kan me het best voorstellen, ik heb al geen zin in werken, vraag me al af hoe ik alles moet doen (vriendlief gaat al om 5.45 uur de deur uit) Jij bent ook nog eens in je eentje...Wie gaat er eigenlijk op Lynn passen? Ik heb de Cinababy in mijn broek zitten (smeerpoets ) wat een pikspul is dat. Ik zal het eens proeven. Lynn was om 5.15 uur wakker daarna om 07.15 uur. Ik voel me dan ook zo gebroken. Eigenlijk zal ik dan mijn bed weer inwillen, maar als Lynn klaar is met drinken, wil ik al weer zo veel andere dingen doen. Mir: Vanaf 3 maanden mogen ze 120 mg (en vanaf 5 kilo, maar daar is Tijntje allang voorbij) Ik heb de vorige keer Lynn wat gegeven, niet voor de verhoging, maar voor de pijn en onrustigheid. Ze bleef maar huilen en na een uur was het voor mij genoeg. Daarna is ze rustig gaan slapen. Deze keer ga ik het ook eerst weer aankijken en dan zie ik wel hoe ze reageert. Op voorhand een zetpil, dat adviseren zelfs sommige wijkverpleegkundigen, ik ben het er ook niet mee eens. Bij mijn buurvrouw hebben ze het toen geadviseerd en die doet dat dus....ja dan weet je ook niet hoe je kleintje op de prikken reageert Marline:Lynn kan op precies dezelfde manier een driftbui krijgen. Net alsof ze gaat persen, helemaal rood en helemaal verstijft. En het gekke is, dat doet ze meestal op de trap....Net alsof ze weet wat er gaat gebeuren en het daar niet mee eens is.... Beterschap Kira...hopelijk is het snel weer over. Ik werd vanmorgen zowaar zonder keelpijn wakker..... Mir en Tijn succes met de prikjes. Ik ga vandaag ook niet veel doen, zo slecht weer...Ik wilde op kraamvisite bij mijn vriendin, maar ik krijg ze niet goed te pakken. Of er wordt wel opgepakt, maar gezegd dat ze nu niet kunnen praten of ik word weggedrukt Ik vat het maar niet persoonlijk op Ik weet hoe chaotisch de 1e weken zijn.....
@Mir, Vergeten te zeggen, maar succes met de prikjes. Hoelaat moet je? @Tijn: grote vent zijn hè. Lynn zou dus 1 dag naar die tante gaan en een dag naar mijn moeder en een dag naar een vriendin van me. Ik wil toch gewoon proberen om 28/32 uur te gaan werken. Maar het lullige is dat mijn contract niet verlengd is, toen ik in het ziekenhuis lag. Dus ik ben nu TOOS. Toos werkloos.
mir; heb al paar keer wat bv met de handgekolvd in flesje hoor, dus hij kan er uit drinken,. vanmiddag dus een hele fles, ben beneiuwd,. success met de prikjes! paddy; oo wat groeit ie hard zeg! bijna maatje 74,.. wauw,... maar eh,... hier nog 1 hoor,. hihi. ligt dan aan het soort maatje 68 maar soms denk ik dat die ook al te klein word! hihi, nou ja hoor, ze groeien goed denk ik dan maar! juudje; 3 keer eruit, phew, dan ben je inderdaad gebroken,. dat die kleintjes dat dan ook niet zijn he. ff over die vit K en vit D, geloof dat ik dat mag afbouwen he als ik met fles ga beginnen, maar heb ook gehoord of gelezen dat je mag stopen als ze 3 mnd zijn,. hoe hebben jullie dat gedaan?
Hoi Ezzie, Vitamine K mag mee gestopt worden als ze 3 maand zijn, Vitamine D gaat door tot 3 jaar. Maar dat zit in flesvoeding. Tot een bepaald cc moet je vitamines blijven geven, boven de aantal cc hoeft dat niet meer (hoeveel weet ik niet meer, maar volgens mij was het 300 cc, vraag het voor de zekerheid nog ff na) Ben benieuwd hoe het met flesdrinken gaat! Lynn deed het erg goed, maar was ook wat jonger...
cahcha; bedankt voor de info, kan ik per vandaag stoppen met de K! Lynn ook gefeliciteerd he,. hihi,.. 3 maanden alweer, gaat het hard he.
hoi, ik gebruik nu voor smetplekken bepanthen zalf. dit werkt bij dimphy heel goed. en ook voor schrale wangen. iedereen succes met de prikjes. dimphy moet de 18de dimphy heeft steeds hele erge driftbuien. als er iets niet gaat zoals zij wil dan begint ze te schreeuwen en dan zo hard en lang dat ze helemaal schor is. en vaak is ze zo over de zeik, dat ze geen adem haalt. ik vind dit steeds zo eng. weet wel dat haar vader dit ook als kind deed. dus daar heeft ze het van. mensen kunnen dan zo kijken als ze dit heeft. dan vragen ze steeds heeft ze pijn heeft ze dit of dat. nee ze is gewoon heel erg boos ook wil ze niet bij mamnnen zitten. bij haar vader maar even. maar mijn vader heeft haar een keer vast kunnen houden. als hij dat nu doet krijgt ze ook zo'n driftbui. en ook bij haar andere opa en andere mannen. alleen bij mijn broer weer niet. wie herkent dit. wat doen jullie als een hij/zij een driftbui heeft en geen adem haalt. koude lap heb ik gedaan, maar dan word het nog erger. ook worden de driftbuien steeds erger en houd ze het langer vol. nu al wel een half uur/ 45 min. lang verhaal geworden maar ik zit er erg mee. liefs mamsie
Zo ben al weer actief geweest vandaag. Net terug van de Big Boss en heb een stuk multiplex en latten op maat laten zagen. Gelukkig was mijn vader mee want met Seán is het toch allemaal niet zo handig. Dus vanmiddag of morgen ga ik een tafeltje in elkaar flansen . Seán deed het redelijk vannacht. Hij kwam pas om 5:30! Nou misschien krijgt ie het dan toch door. Ik reageer later op de berichtjes!
Jeetje mamsie; wat lijkt me dat vervelend! Ik heb helaas geen tips voor je, want ik herken het niet. Heb je het weleens op het cb gevraagd? Misschien even ene topic erover openen bij 'baby's' wie weet dat iemnd ht herkent en tips heeft. (of heb je dat al gedaan; ik heb nog niet verder gelezen?) Succes!
ik heb het gevraagd op het cb. maar die kijken dan als of het niet kan. toen ze daar een drifybui kreeg, keken ze heel raar. en vroegen ze alleen hoe lang dat duurde. ik zal eens een topic openen. bedankt mamsie