@gulay bij sommige kindjes trekt het wel weg op den duur mijn nichtje heeft een grote op der buik die blijft en mijn neefje had er 1 op z'n rug die is weggetrokken die van mijn dochtertje is best wel donker maar zit gelukkig net onder de haartjes bovenin der nek k weet niet hoe donker die vlek bij joun dochtertje is gr marline
Nou ik heb hier maar de huilstrategie toegepast... Maar het wil echt niet lukken Tijn krijst alles bij elkaar en wordt zo rood, trillend lipje en stikt er zo wat in... Dat kan ik dus niet aanzien en het lijkt er ook niet op dat hij dan daarna stil gaat worden als hij al zo overstuur is... Hij gilt het zo vreselijk bij elkaar dat hij zeker niet vanzelf stil wordt. Kom ik m troosten dan wordt hij langzaam trillend stil... Ik hoop echt dat het ooit gaat lukken. Nu is het best vermoeiend om elke keer te wachten tot hij slaapt tegen je aan en rustig is voor je m in bed kunt leggen... maar dat huilen.. dat werkt hier dus niet.. Juud, was Lynn ook zo overstuur?
Mir, Eslem was eerst ook zo dat ze echt heel hard krijste..nu soms ook nog..maar het huilen is wel verandert.. Marline..het is wel lichter dan eerst heb ik het idee..maar het is wel super zichtbaar
En Gulay kon je haar zo laten huilen, heeft het wel wat opgeleverd? Dat ze nu lekker slaapt in haar bedje? Kijk ik denk nu dat het niets oplevert omdat Tijn zo overstuur krijst... en hij zweet er gewoon van... Hij wordt echt niet vanzelf weer stil.. Hoe kwam het dat ze nu niet meer zo huilt? Ieehh.. ik hoop dat het straks gewoon meer vanzelf gaat... Het is namelijk zo dat mijn vriend straks voor een tijd voor zn werk weg is. En dan ben ik alleen.. nu gaat het prima omdat we elkaar kunnen aflossen. Maar ik hoop zo dat Tijn straks lekker een ritme heeft gevonden. Ik weet wel dat het gewoon zwaar is met een klein babytje natuurlijk.... maar als hij maar een beetje zn draai heeft gevonden zodat ik straks alles ook een beetje alleen aan kan. Maar ja dat is nu nog niet, straks in november pas... dus.. en hij groeit en leert de hele tijd ook een hoop... Dus misschien gaat het tegen die tijd allemaal vanzelf wat makkelijker...
@mir, ik heb je een pbtje gestuurd, maar wilde er nog iets bij zeggen. Je moet het echt een paar dagen toepassen. Bij Lynn duurde dit 3 dagen. Bij Lynn leek het ook of ze er in stikte. Als ze echt, maar dan ook echt lag te krijsen, ging ik alleen kijken. Aaide haar over haar bolletje, zette het muziekje weer aan, maar ik liet haar liggen. Ik lees je reactie van mijn pbtje wel. succes Liefs Juud
Ik doe het nu ongeveer een week..en ja het heeft zeker geholpen.. Ze valt zelfs al vaak in slaap zonder dat ze huilt van te voren! Terwijl ze echt met grote kijkers zat te kijken.. Ik had vandaag wel een domber...ze werd steeds om het uur wakker..maar nu ligt ze al zeker 2 uur als ik het goed heb.. Wat ik doe? Ik leg haar in bed (eerste keer) als ze gaat huilen laat ik haar ongeveer 10 minuten huilen..ga dan naar haar toe..wieg het bedje en sus een beetje en als ze dan stil is ga ik weer weg..vaak doet ze haar oogjes dicht en valt vrijwel meteen in slaap.. Ik merk wel dat ik haar eigenlijk 15 a 20 minuten moet laten huilen voor dat laatste..(dus dat ze meteen in slaap valt als ik er ben) maar soms is het echt hartverscheurend.. Wat ik doe als ze echt steeds huilt is haar er even uti halen..bij me nemen..de borst geven en dan dommelt ze meestal wel weer weg..en soms controleer ik ook haar luier..(ze is namelijk letterlijk een schijterd ze poept elk uur joh)
ohja dit nog..ze sliep eerst echt heel weinig en nu bijna de hele dag! Dus het heeft echt geholpen..ik adviseeer je door te zetten..echt even een paar keer laten huilen...ga na een tijdje naar hem toe..gewoon bij hem zitten..niets zeggen..beetje sussen..(als het bedje kan wiegen dan wiegen - wat overigens echt super is een bedje dat kan wiegen..als het bedje niet kon wiegen weet ik zeker dat ik meer met haar had gezeten)Zodra hij weer stil is..of zijn oogjes dichtdoet weggaan..
Het is wel grappig om te lezen dat alle babies ongeveer door dezelfde ontwikkelingetjes gaan. Als ik zo lees hebben ze allemaal een periode dat ze alleen maar dicht tegen je aan in slaap willen vallen. Zodra je ze probeert weg te leggen gaan de oogjes alweer open! Juud ik ben nu wel nieuwsgierig geworden, wat voor strategie had jij voor Lyn? Bij Seán wisselt het. Soms slaapt ie wel gewoon in zijn wiegje en soms absoluut niet. Als ie echt huilt gaat ie helemaal over de rooie en dan weet ik zeker dat ie niet vanzelf in slaap valt. ES1981, goh dat jij 2 flesjes hebt gekregen. Hoelang is de kuur bij jou? Bij mij zeiden ze 5 dagen. Ik heb morgen opnieuw een afpsraak bij de huisarts. Heb jij ook tepelkloven gekregen en zijn ze roze geworden? Mirjanne, wat fijn dat je zoveel hulp hebt. Ik kan me voorstellen dat je echt bij moet komen van al die stress! groetjes!
PaddyKira, Ik heb geen idee hoe lang ik met die 2 flesjes doe. Weet wel dat Lotte het maar raar spul vind, hihi. Zit me heel maf aan te kijken als ze het in haar mondje heeft, zo van "wat geef jij me nou?" De borstvoeding is op het moment echt geen pretje, doet echt verschrikkelijk veel zeer idd mede door de kloven. Mijn tepels zijn ook roze ja. Hoop dat je iets goeds krijgt bij de ha. Ben benieuwd. Groetjes
Lynn huilde heel veel en heeft hiervoor zelfs in het ziekenhuis gelegen. Ik ging bij elke huiltje kijken en haar troosten. Het is hier al een keer gezegd: Je kunt een baby niet verwennen, maar wel gewennen. De kinderarts zei tegen mij dat ik Lynn maar s ff in haar sopje moest gaar laten koken. Dus als zij begon te huilen, 10 minuten, huilt ze dan nog, naar boven, troosten, aai over de bol, fiepje en muziekje aan, maar WEL in bed laten liggen, zelfs met trillend lipje. Ik vond dit zo erg, maar heb wel door gezet en na 3 dagen begon het zijn vruchten af te werpen. Nu leg ik haar in bed, dan geeft ze een kikje en dan is het stil. In het begin is dit heel erg zwaar en moeilijk voor jezelf, maar als je weet dat je kindje een schone luier heeft en een volle maag......... Dan kunnen het krampjes zijn. Wrijf tijdens het troosten lekker over dat buikje. Van rechts naar links. Voor het kindje dan, van rechts naar links. Zo doe ik het dus. Liefs Juud
Hey meiden, Het lijkt alsof Quinn zich na 2 dagen onrustig te zijn geweest zichzelf weer een beetje hervonden heeft. Ik denk dat hij zijn eerste regeldagen heeft gehad. Vanochtend ben ik na zijn ochtenvoeding weer lekker met hem in bed gekropen om pas tegen 12:00 wakker te worden! Dat had ik wel even nodig want ik heb 2 dagen alleen maar met hem rondgelopen omdat hij alleen maar bij mij wilde zijn. Hij begint nu echt goed te drinken uit de borst! Was ik eerst een uur bezig hem te laten drinken en daarna nog bij te voeden, gisteren heeft hij een hele voeding uit de borst gedronken in 45 minuten tijd en vanmiddag was hij na 1 borst in 30 minuten helemaal voldaan. Soms denk ik echter dat hij vrij weinig drinkt en als ik naar het gewicht van jullie kindjes kijk dan vraag ik me af of hij wel genoeg groeit! Quinn zit nu op gemiddeld 5 voedingen per dag varierend van 100cc tot 130 cc. Ik denk dat hij nu zo'n 5250 a 5500 gram weegt en hij is vrijdag alweer 8 weken! Wellicht heeft het ook te maken met het feit dat hij wat te vroeg geboren is . Voor de rest lijkt hij het uitstekend te doen, als ik me tenminste aan mijn koemelkvrij dieet hou. Als ik dit niet doe wordt hij onrustig, krijgt uitslag, kreunt hij de hele tijd. Quinn heeft trouwens ook spruw gehad. Ik heb toen Daktarinspul voor hem gekregen dat ik met een wattenstaafje in zn wangetjes smeerde . Hij was er toen binnen een week vanaf. Mijn tepels zijn sindsdien nog steeds pijnlijk, wat ik er ook opsmeer. Volgens de huisarts kon het geen spruw op mijn tepels zijn omdat ik via een tepelhoedje voed. Ik kreege ook 2 tubes, maar heb er maar 1tje gebruikt. De huisarts raadde trouwens aan niet langer dan een week te smeren bij zo'n kleintje. Verder weinig nieuws te melden meiden! groetjes pinguin
ES1981, ik had voor mijn tepels een zalfje gekregen en dat moest ik 2x per dag erop smeren. Het heet Miconazol creme maar het maffe is dat de verzekering het niet vergoedt en je het dus zelf moet betalen. Maar goed na een week smeren zijn mijn tepels weer genezen. Wel raar dat mijn huisarts niet heeft verteld dat je Nystatine ook op je tepels kunt gebruiken.. Wat ik wel moest doen was het op een gaasje druppelen en dan de plekjes in zijn mondje schoonmaken. Nu mijn zoontje nog spruw heeft ben ik dus bang dat mijn tepels weer aangetast kunnen worden want het doet inderdaad ontzettend veel pijn! Bij het aanleggen moet je echt even goed slikken. Ik heb ook lansinoh zalf besteld (online). Dat wordt in Ierland en Engeland aangeraden en is op een wat natuurlijker basis. Pinguin, het rare is dat mijn huisarts geen Daktarin wil voorschrijven omdat hij vindt dat Nystatine het meest effectieve middel is tegen spruw. Nou ja dat blijkt dus niet bij ons. Nu ga ik morgen naar de andere huisarts in onze praktijk en ben benieuwd wat zij zegt. Juud petje af dat je dat gedaan hebt hoor. Ik ben echt een softie, ik vind het zo moeilijk om 'm te laten huilen. Soms dan huilt ie zo hard, dan pak ik 'm op en dan laat ie soms nog een hele harde boer en dan ben ik blij dat ik hem niet heb laten liggen. Hoewel ie soms gewoon toch nog opgepakt wil worden maar wat ik dan doe is, ik kalmeer hem en net voor ie in mijn armen in slaap valt dan leg ik 'm in zijn bedje. Dus dan leert ie toch om zelf in zijn bedje in slaap te vallen. Mir1976, rond de 12 weken vinden de meeste babies wel hun ritme. Dat ondervond ik ook met mijn eerste zoontje. Hij was echt een nachtmerrie, wilde overdag niet slapen etc. maar rond de 12 weken veranderde dat langzaam maar zeker. groetjes!
Lieve meiden, ik wil jullie allemaal van harte feliciteren met jullie prachtige wondertjes die jullie op de wereld hebben gezet. Wat een plaatjes. Ik kom af en toe iemand tegen op het forum en dan dacht ik hee,daar heb ik ook nog mee gekletst toen ik zwanger was (helaas kreeg ik toen me 2e mk ) Ik vind het super leuk om te lezen dat alles goed is met jullie kindjes. Ik wil jullie allemaal heel erg veel geluk toe wensen Voor jullie allemaal een dikke felicitatie zoen van mussie.
Hele dikke zoen terug voor je Mussie! Ik hoop zo dat het snel raak mag zijn voor je en dat jij ook een prachtig kindje in je armen mag houden! Dikke knuffel! xx pinguin
Dank je wel mussie. Ik weet nog dat je bij de septembermama's zat. Ik was heel erg geschrokken van je bericht dat je een mk had..en heb je toen nog wel gevolgd bij andere topics. Ik hoop echt heel erg voor je dat het binnenkort raak is bij jullie! Heel veel succes en hopelijk lezen we snel ook dat jij een goede zwangerschap krijgt! liefs mirjam
Dankjullie wel, jullie zijn echt lieverds Als ik goed nieuws heb, laat ik het jullie zeker weten Maar voor nu ben ik echt heel erg blij dat het bij jullie wel allemaal goed is gegaan! Geniet maar lekker van die moppies Heel veel liefs van mij.
Hoi goede morgen! wat goed Pinguin dat de borstvoeding zo goed gaat Super dat je hebt doorgezet en nu dus geen bijvoeding meer nodig hebt! Hoe is het verder met de spruwklachten? Helpen jullie medicijnen een beetje? Ik hoop het! Hier alles goed. Tijn heeft van 2200 uur tot 0400 geslapen en toen was hij zo wakker als wat... Ik heb de nachtvoeding wat verminderd, maar hij viel in slaap tijdens het drinken en toen heb ik hem even laten boeren maar hij sliep gewoon door.. Dus ik dacht, nou dan maar niet meer drinken en naar bed. Ligt hij net in bed, gaan zn oogjes weer wágenwijd open! Heeft hij nog een uurtje in zijn bed liggen kreunen en keuvelen en toen om 600uur was het huilen. Heb hem toen de borst gegeven en een flesje van 60cc na... maar meneer wilde daarna niet meer slapen. Bart is de hele ochtend met hem bezig geweest en hij heeft lekker in de box gelegen en in het wipstoeltje. En nu pas ik de huilstrategie teo .. maaar.... het gaat zoineens vanzelf goed (afkloppen... tot nu toe dan...) Hij zat te jammeren in zijn box. Toen heb ik m er uit gepakt en even gewiegd, hij viel bijna in slaap. Toen in bedje... even kreunen en toen... gillen! Ik heb hem even laten huilen, maar niet tot dat hij helemaal overstuur was... Toen naar hem toe gegaan. Speen weer in zijn mond. Hand op zn hoofdje en hand op zn borstje.... toen werd hij rustig en vielen zn oogjes langzaam weer dicht.... duurde wel ff... dus nu n beetje stijf van de rare positie waarin ik stond.. En hij is nu nog stil! Hopelijk slaapt ie nu echt lekker... Ik heb hem er dus NIET uitgehaald Goed he....Dat is dus een begin! Thanx voor de tips en ik ga er zo mee door. Dat het nu goed gaat is geen garantie natuurlijk... maar het zet me aan om ermee door te gaan! xx
de huilstrategie houd dus in, als ik het goed begrijp, niet uit bed halen, wel lichamelijk contact. Ik krijg Lotte soms niet stil met alleen het wiegje wiegen en over haar wangetje wrijven. haar speentje wil ze ook niet altijd. Niet dat ze vaak en lang huild hoor, maar ze heeft van die momenten ....
en niet meteen naar haar bedje lopen als ze een kikje geeft. Ik laat Lynn 10 minuten huilen en ga dan kijken. liefs
Hey meiden, hier gaat het effies iets minder. Ik ben vanochtend met Quinn op mijn armen van de trap afgedonderd. Ik heb al het mogelijke gedaan om hem te beschermen, wat me goed gelukt is, maar ben zelf bont en blauw. Erg pijnlijk, maar wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij dat hij nergens last van lijkt te hebben. Zelfs nauwelijks gehuild na de val , ik wel flink natuurlijk. Ik geloof dat mijn (.)(.) behoorlijk als airbags gediend hebben en ook deze voelen behoorlijk beurs aan. Ik ben blij d at manlief morgen thuis werkt in plaats van dat hij aan de andere kant van het land is. Ik vrees dat ik morgen niet bewegen kan We waren juist zo happy vanochtend omdat we voor het eerst een nacht zonder voeding gehad hebben. Hij had om half 10 gisteren een voeding en toen heeft hij een uur of twee in zijn wipstoeltje zitten wippen. Heb hem toen nog een flesje van zo'n 50 cc gegeven, in bed gelegd en hij heeft tot half 7 geslapen. Heerlijk genoten van deze nacht. hopelijk vannacht nog zo eentje! Ik ga ff plat meiden xxx pinguin