@ niek H & M verkocht ze maar helaas zijn ze uitverkocht was er ook naar op zoek. Bij de prenatal hebben ze wel leuke kerstmutsjes en (b)engel shirtjes. @ sweetangel wat een prachtige dochter heb je toch! Echt een plaatje! @chacha heb je wel eens sab simplex gebruikt tegen de darmkrampjes?/ Werkt ontzettend goed bij Quinn. Ik mag wel bv geven ondanks de antibioticakuur. Quinn zal er wel iets van mee krijgen maar volgens de huisarts niet schadelijk of iets dergelijks. Wat allergieen betreft schijnt het inderdaad zo te zijn dat als een van de ouders allergisch is het kind grotere kans heeft. Ikzelf heb voornamelijk zeepallergieen , maar Steven is allergisch voor dieren (behalve goudvis ofzo) en nootjes, en als kind ook nog voor een heleboel E-nummers. Nou ja maar hopen dat het bij Quinn niet zo erg allemaal zal zijn. Valt best mee denk ik eigenlijk. Het enige wat ikz ielig vind is als hij jeuk heeft en dat is eigenlijk alleen als hij te warm is. Leuk al die kerstkaartjes met de kindjes erop. Steven otnwerpt ieder jaar een kaartje en we weten nog niet helemaal wat dit jaar te doen. Ik ga nog ff legally blonde kijken.. xxxx pinguin
pfff wat een dag vandaag volgens ij heeft youame een sprongetje ze lag om 23.00 in bed toen kwam ze vanaf 4 uur me vriend ging eruit fles maken was ze weer stil en zo ging het dor tot 8 uur toen heeft ie der uit gehaald van en nou drink je maar hoor heeft ze de fles leeggedronken en tot 12u geslapen me vriend was weg moest helpen met verhuizen nou en toen brak het los hor huilen huilen huilen pfff k wist het echt ff nie meer ze had een poepluier heb der verschoond nix aan de hand weer lachen maar zogauw ze weer ff in de box werd gelegt nou brullen ze had om 12 uur de fles gehad komt ze om 2u alweer toen begon ze te huilen ze werd helemaal blauw k pak der op en gillen heb me vriend gebeld was ze stil hang k op begon ze weer toen krijste ze echt en liet een scheet nou zo hard kan k het nog nie eens en weer fles gehad om half 5 en om 6u weer pff we gingen ook nog weg was ze stil lek k der ff neer om der jasje aan te doen begon ze weer te krijzen begon bijna te huilen k wist het echt ff nie meer totdat ze in de maxicosi lag en alles was weer goed vanmorgen niet gaan wegen het was zo'n rotweer en was te moe om optestaan door dat ze steeds vanacht kwam k ga etter tot engel kijken doet een meisje mee die ook in hengelo woont
lijkt inderdaad op een sprongetje Marline. Quinn zijn sprongetjes zijne en beetje vreemd. Hij slaapt 2 dagen en daarna is het 1 dag huilen en de dag erna is hij zichzelf weer. Heb trouwens de foto's met zijn mooie mutsje geplaatst in mijn album.
moet ff mn ei kwijt hoor,. na toch wel vaak de positieve en negatieve kanten tegen elkaar opgewogen te hebben over wel of niet kolven, (moet volgende week weer werken) besloot ik voor niet en heb ik vandaag met veel tegenzin zn eerste fles gegeven, , daarna voelde ik me zo schuldig,..,. het gaat zo goed de bv en dat zou ik nu opgeven omdat ik het kolven niet zie zitten?(en het bewaren en opwarmen van de bv) ik heb het niet eens geprobeerd! toen ik eindelijk tot die ontdekking kwam heb ik besloten om morgen een kolf te gaan halen,... (ik weet het,.. beetje laat dat ik tot die ontdekking kom) lukt het uiteindelijk toch niet heb ik het in elk geval geprobeerd,. anders krijg ik spijt denk,. helemaal als mn bv ook sochtends en savonds terug loopt door het geven van de fles overdag,. ben ik nou een enorme muts, ligt het nog aan de hormonen,. ik weet het niet,. heb voorlopig weer genoeg gejankt,. hihi.
Ezzie je bent geen muts hoor, BV is het beste wat je je kindje kan geven en als alles goed gaat, waarom zou je dan stoppen? Je probeert het in ieder geval....das toch heel mooi! Sab simplex, ik hou het in mijn achterhoofd....thnx pinguin!
ezzie ik kolf al vanaf dag 1 alle voedingen. Het is niet altijd makkelijk, maar ik vind bv op dit moment nog zo belangrijk en als het goed loopt, waarom dan niet doorgaan en kolven. Vind het goed van je dat je het toch gaat proberen!
@ezzie. lekker doen waar jij je goed bij voelt. ook al switch je nog 100 keer. ben zo blij dat sommige van jullie die driftbuien herkennen. kreeg helemaal het gevoel door anderen mensen, dat dimphy niet normaal was. wat een mooie foto's. mijn mannetje gaa van dimphy ook een mooie kerstfoto maken. moet alleen nog een leuke feestoutfit kopen. maar heb geen idee @sweetangel. wat heeft ze een mooie bos haar. kan niet wachten tot het haar van dimphy ook wat meer en langer word. allemaal (alvast) weltrusten. liefs mamsie
Goeienavond allemaal, Nou ik ben nog niet aan het tafeltje begonnen. Ik moest eerst de accu van de boormachine nog opladen en toen begonnen er hier 2 heren te jengelen. Plus mijn vader bood aan om morgenmiddag langs te komen en te helpen en nog wat andere klusjes te doen. Kijk dat vind ik nou aardig van die man! Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen . Vanmiddag hadden we nog kraambezoek. Was wel gezellig. Ik zit lekker te kletsen en opeens begint Seán een beetje te jengelen. Dus die weer even op schoot, terug in de wipper, bij bezoek op schoot, in de box. Toen begon ie harder te jengelen en toen schoot me opeens te binnen dat ie honger had ! Soms vergeet ik het gewoon, heel triest. Ben ik even blij dat ik geen Oprah heb gezien. Ik kan heel slecht tegen dat soort verhalen sinds ik zelf moeder ben. Verschrikkelijk gewoon. Ik merk gewoon dat ik de tranen niet kan binnen houden terwijl ik vroeger echt nooit bij films bijv. moest huilen. Hier ook een jongetje dat kan schaterlachen. Echt zo leuk. Hij doet me ook na. Als ik hard begin te lachen dan doet hij dat ook. Hij gebruikt zijn beentjes ook bewust om ergens tegen aan te trappelen en met zijn handjes slaat ie ook naar objecten en sommigen pakt al dan niet bewust vast. Zijn favoriete speelgoed zijn gezichten. Hij kickt echt als mensen gekke bekken trekken en tegen 'm praten. Daar kan geen mobiel tegen op. Mir lekker dat Tijn (nog) geen last heeft van de prikjes. Ik zal Seán eens opmeten. Ik weet niet hoe groot die verschoonkussens zijn maar hij past er niet helemaal meer op. Hij is ook echt een dikkertje. Lekkere spekbeentjes en armpjes. Tja die borstvoeding die doet het goed. Succes met die voedingen van Tijn in ieder geval. Lijkt me inderdaad wel een gedoe om uit te zoeken hoe en wat. Mamsie succes met de driftbuien. Gelukkig voor ons herken ik dit niet. Ik kan me voorstellen dat je het eng vind als ze geen ademt haalt. Celiene lekker dat je weer opknapt. Je hebt geen geluk met je gezondheid de laatste tijd? Sweetangel wat een lekkere meid heb je en wat een bos haar! Leuke foto hoor. Marline zal inderdaad wel een sprongetje zijn. Is wel vermoeiend he zo'n dagje? Morgen zal het vast wel beter gaan. Niek bij ons ook zo. Soms valt ie zelfs om 18:00 nog in slaap maar dan gaat ie toch gewoon om 19:30 naar bed en slaapt ie goed. Bij ons is dat beter dan dat ie helemaal oververmoeid naar bed gaat want dan kan ie juist niet goed in slaap komen. Chacha, masseer je Lynn's buik als je merkt dat ze last heeft van haar ontlasting of krampen? Zo niet dan moet je dat eens proberen, wie weet heeft ze er baat bij. Op haar onderbuik met de klok mee wrijven. Dat stimuleert de darmpjes. Ezzie, kop op meid. Ik denk dat je het inderdaad even moet proberen, gewoon voor je eigen gevoel. Kan je geen kolf lenen van iemand? Kolven is inderdaad een gedoe dat is ook de reden dat ik het nog niet heb gedaan. Een beetje gemakszucht aan mijn kant en aan de andere kant is de noodzaak er ook niet. Dus wat dat betreft heb ik wel geluk. Ik vind het echt knap van je dat je het gaat proberen. Aan de andere kant praat jezelf geen schuldgevoel aan mocht het niet gaan of je vindt het teveel gedoe. Want alleen alweer aan het werk gaan zal al vermoeiend genoeg zijn. Hang in there girl!
Pinguin, wat een geweldig leuk mutsje! Wat een prachtig jochie is Quinn! Nog meer knapperds hier zeg, wat een mooie kerstkaart Linda! Iman is echt een mooie meid hoor! En Deborah ook! Geweldige foto's! Chacha met je winkeltje hihi... Dus als ik het goed begrijp gaan de spenen die vanaf 3 maanden bedoeld zijn sneller? Dus is het gaatje groter... Dat is namelijk mijn probleem. Tijn gooit heel makkelijk alles er weer uit, vooral als hij gulzig is geweest. En dat komt nogal eens voor. Als hij de fles ziet wordt hij al helemaal zenuwachtig, gaat met zn handjes heen en weer en trekt een heel zuunig mondje van oh lekkerlekkerlekkelekker... en dan is het Hhhhhaammmmm als een pyranja. Dus liever een speen die wat minder snel gaat snap je m nog? Dus om even niet warrig te zijn 8) Tijn drinkt gulzig. Is het gaatje van de ´vanaf 3 maanden-speen´ groter dan de speen van 1 tot 3 maanden? Of is het juist andersom? Jee Pinguin wat een heftige allergieën bij jullie in de familie Hoop echt dat Quinn het meeste niet meekrijgt! Marline, jazekers dat lijkt behoorlijk op een sprongetje! Behoorlijk frustrerend he... je weet dan niet wat er aan de hand is... Maar als je haar op de arm hebt en je knuffelt wat, dan vindt ze het prima? Klopt dat? Dan is het echt zekers te weten een sprongetje... Ik bedenk mij het ook altijd als het voorbij is. Zit me dan zorgen te maken, loop met hem op mn arm en dan is het goed.... leg ik m even weg dan is het krijsen... En wat betreft die scheten hihi.. Tijn liet toen hij een week of 4 was, dus nog echt zo´n kleine hummel (met oogjes die nog hartstikke scheel keken ) al zulke harde scheten dat het kraambezoek omhoog schoot en eerst mij eens aankeken.... hihi.. ´nee hoor ik was het écht niet.. Hij daar! hij was het´ Ohh Ezzie, naar gevoel he... het is heel mooi om bv te geven en als het lekker gaat is het heel naar om te moeten stoppen. Het is zo iets moois en als je dan besluit om te stoppen dan is dat een heel naar gevoel.. maar weet je, volgens mij heb je dat altijd.. ook al voed je een half jaar je kindje volledig met moedermelk... eens komt het moment om te stoppen en dat is altijd een vervelend moment. Vooral omdat het zo een intiem onderonsje is..waar je van geniet.. Zeg, maar je borstvoeding loopt goed toch? Dan hoeft het niet terug te lopen hoor als je alleen ochtend en avond bv gaat geven! Mijn bv liep helemaal niet goed, maar probeerde wel ochtend en avond dus twee keer de borst te blijven geven. Dat ging best heel goed een hele tijd. De productie van die ochtend en avond voeding liep niet terug. Dus wie weet kan je nog lang bv geven op die momenten maar anyway.. toch een rot gevoel.. sterkte meis!
Thanks Marline, ik ga proberen wakker te blijven, wil Oprah echt graag zien! Bedankt voor jullie complimentjes die bos had ze al met de geboorte hihi...
Ach Chacha; wat zielig dat lynn zulke krampjes had! Lief kaartje sweetangel. En van niek ook zo'n lieve foto! Ik heb nooit kerstpakjes gezien zo klein. Anders misschien gewoon een rood truitje en dan alleen een kerstmuts? Pfff Marline; vermoeiende dag zeg! Hopelijk gaat het vandaag beter! Ezzie; je gaat het nu proberen en als het dan niet lukt weet je in ieder geval dat je er alles aan hebt gedaan toch? Goeie beslissing hoor! Paddykira; stom he dat je dat af en toe gewoon vergeet dat je kindje honger ofzo heeft? Lief dat gelach tegen iedereen! Nikki is ook dol op gekke bekken. Mir; hier ook zo'n pyranja! Ik heb nu speentje 0+maanden van het kruidvat merk en die bevalt goed! Nikki werd vannacht wakker om 3 uur, maar op het moment dat ik m'n bed uit wilde stappen was ze toch weer stil en heeft ze doorgeslapen tot 6 uur. De verkoudheid zet niet echt door gelukkig!
Hoi hoi, goedemorgen allemaal, @lin, wat een schatje is het toch hè. Nu zeg ik het niet meer. @Niek, stoer hoor, zo naast de kerstboom(pje), 8) Ik weet dat ze bij de blokker kerstpakjes hebben. Maar weet niet welke maat. @pinguin, hoop dat het allemaal snel over is en de jeuk wegtrekt. succes. Wel een hele stoere muts hoor. @marline, ach gossie toch. En je weet niet wat ze hebben hè. Konden ze maar praten, waarom ze zon verdriet hebben. @Ezzie, veel succes. Helaas kan ik je niet helpen, heb zelf geen bv gegeven @Chacha, sab simplex moet je in duitsland halen. Is in NL niet verkrijgbaar. Normaliter zouden de krampjes nu zo goed als moeten wegtrekken. De darmpjes zijn nu redelijk ontwikkeld. Lynn heeft dit ook wel eens hoor. Ff janken en dan komt er een flinke scheet en dan lacht ze weer vrolijk verder. @Paddy, fijn hè, zon papa's. Mijn papa komt ook regelmatig iets in elkaar flansen of iets ophangen. @Mir, vanaf 3 maanden is het gaatje groter. Ze zijn al verleerd speen zuigers en verslikken zich minder snel. De gaatjes worden dus groter of het aantal wordt meer. Lynn wordt ook helemaal zenuwachtig als ze de fles ziet. Echt een tuitmondje en heel snel in en uit ademen, net een hondje. @blupje, Lekker hoor, toch doorgeslapen. Hier is het echt knudde met de grote k. Lynn heeft in de 3 maanden dat ze is, pas 1 keer gespuugd. Gisteren de fles om 12.00u gegeven. Begon ze onder de fles te poepen en dan drinkt ze niet meer. Dus ik heb haar even rechtop gehouden, boertje en toen heb ik haar in de box gelegd om de luier te verschonen. Er kwamen 3 grote golven uit en ze keek mij met grote ogen aan , help mama. Dus ik heb haar vlug op mijn arm gegooid, ondersteboven en toen begon ze, gelukkig te huilen. Verder eigenlijk niks meer aan gedaan. Schone kleren enzo wel. De fles van 16.00u ging goed en om 20.00u spuugt ze weer de hele fles uit. Ze heeft gisteren dus maar 400cc gedronken. Moet ik me zorgen maken of even aankijken? Nogmaals, ze spuugt NOOIT. Ze werd dus weer wakker vannacht en heb haar lekker naast me neergelegd en vanochtend om 7.00u heb ik de fles gegeven. Wist ook niet wat ik moest doen! Hier dronk ze maar 140cc van op Ik ga vandaag maar weer naar mijn papa en mama. Ga een nieuw eethoek uitzoeken. Wij hebben thuis een meubelwinkel en heb wat centjes gespaard, dus een nieuwe eethoek. Heb nu zon barretje, maar das niet handig met Lynn. Vandaag komt de buurjongen thuis. Misschien dat ik wel ga kijken, maar denk het niet. Durf niet. bye bye
bedankt voor de lieve woorden allemaal meiden! we gaan het gewoon proberen en als het niet lukt dan is het jammer maar dan heb ik het wel geprobeerd,. en ja, ik denk dat het soieso moeijlijk zal wezen om te stoppen zolang het goed gaat,. maar ik denk dat het ook zal schelen als ik weer aan het werk ben en daardoor wat meer afstand van hem heb. Zit nu natuurlijk 24 uur op zn lip! hihi. en dan te bedenken dat ik riep toen ik zwanger was als ik weer ga werken zit ie helemaal aan de fles! ha, hoe anders kan het lopen,. die tijn groeit lekker zeg! goed hoor, lekker dat hij niet zoveel last heeft gehad van de prikjes, en al naar 4 voedingen, benieuwd hoe dat gaat. mooie foto van iman zeg,. ! pinquin; jee, al die tijd al kolven,. das helemaal knap,. wat je er wel niet voor over hebt he,. stoer die muts foto! juudje,.. ach gos, arme meid, opeens zo spugen,. weet ook niet zo goed hoe of wat,. weet dat marno het ook nooit deed en opeens met zn avond voeding gooide hij alles maar dan ook alles erweer uit,. de dag erna ging het weer goed dus misschien ff kijken hoe het vandaag gaat?
Vreemd juud, dat spugen....tja het kan ook een virusje zijn....er heerst wel buikgriep volgens mij. Ik zou het anders ff aankijken en dan vandaag maar geen 4 flessen als ze blijft spugen, maar dan maar wat minder in de fles en meer verdeeld over de dag. Zodat ze toch haar vocht binnenkrijgt. En goed de plasluiers in de gaten houden.... Mir: de speentjes vanaf 3 maand zijn groter. Er komt dus meer uit....maar als je Omneo ophoogt, heb je kans dat het wel goed gaat omdat ze meer moeite moeten doen....Je moet gewoon kijken wat het beste bij Tijn past...sommige kindjes blijven maaaaanden aan de speen 1. Vanmorgen zijn we bij de huisarts geweest...poeh stond al om half 7 onder de douche om om half 9 bij de praktijk te zijn (goede oefening). Maaar we waren op tijd....een half uur lang door drama Zwolle heen gereden, telkens vast in het verkeer. De huisarts denkt niet aan koemelkallergie, maar aan sterke reflux. Ook al spuugt ze niet veel meer, alles komt nog wel omhoog en dat slikt ze weer weg....dus het maagzuur komt er 2x langs. Dit verklaart de klachten van verkoudheid, piepend ademhalen, raar gedoe met ontlasting en de vele krampen. Het maagzuur ontregelt de hele boel en alles lijkt wat geïrriteerd....zielige Lynn Ik moest doorgaan met de comfort en we hebben een verwijzing naar de kinderarts, die het nog beter zal bekijken en misschien er wat aan kan doen (afhankelijk van hoe erg het is). Nou ben al lang blij dat ik niet gek ben....en dat ik me geen dingen verbeeld...De huisarts vond ademhaling ook vreemd, maar ja de longen zijn schoon, het is echt de bovenste luchtwegen wat geïrriteerd is. We krijgen nu vanzelf een oproep voor de kinderarts.... En ik ga aan de mirena.... Voordeel is dat je bijna niet meer ongesteld wordt, de hormonen blijven in je baarmoeder en je hoeft nergens meer aan te denken....nadeel is het inbrengen....de eendebek jakkie.... Ik heb een recept en moet dat ding ophalen. Dan mijn menstruatie afwachten en dan moet ik bellen voor een afspraak. Ze brengen m in wanneer ik bijna niet meer vloei, want dan is de baarmoedermond nog zacht. Lynn wordt ook helemaal zenuwachtig van de fles....gaat ze heel druk doen en huh,huh,huh zeggen
goeie morgen youame kwam om half 6 heet ze de fles leegedronken weer in bed en geslapen tot 10.00 nu lijkt alles nog normaal maar zo was het gister ook nou zelfs had k der op de arm k werd bijna doof joh toen k der in bed had gelegt ging ze gelijk slapen maar k weet nie of ze merkte dat papa niet thuis was de hele dag want k had m gister aan de telefoon hij nam op en stil is ze hang k op begon ze weer aaaarg gehuild tot ie thuis kwam en ja hoor toen was het allemaal weer goed we krijgen donderdag of vrijdag een nieuw bankstel kast en salontafel hihi kan nie wachten leuke foto's allemaal hoor k wil ook zo'n kerstpakje voor youame ze heeft wel zo'n rood kimonotje met een strikje op der hoofd staat op www.youame-adrianne.mijnalbums.nl k ben aan de pil microginon ofzoiets k heb vanaf me 14e de pil geslikt maar werd er steens misselijk van toen ben k gestopt op me 18e nu ben k weer begonnen maar werd weer misselijk toen vriendlief en k seks hadden we doen het ook nog met condoom voor de zekerheid he ook als ie op me buik ligt wordt k ineens misselijk k denk dat k de dokter maar weer s ga bellen k denk dat k dan togg maar een spiraal ga doen niet echt mijn ding maar de pil is ook nix nu weet k wer waarom k toen gestopt was
Ezzie, ik vind dat je nú al trots op jezelf kunt zijn dat je al zo lang borstvoeding geeft (en alle andere moeders die het nog steeds doen ook!) . Had er veel voor over gehad om het ook drie maanden vol te houden hoor. Succes met het vervolg! Vanmiddag krijgt Sofia haar tweede prikjes, zielig . Ze 'praat' sinds een paar dagen weer heel anders; ze 'knettert' een beetje ofzo: krrrr, kggggg, ggggg. Klinkt dat bekend? Van het weekend zijn we bij Sofia's geboorteboom gaan kijken, ergens bij Eindhoven staan allemal nieuwe boompjes die voor de baby's geplant zijn. Gekregen van mijn vriendinnen, ik vind het wel een leuk idee! De boompjes zagen er nog wat zielig uit, maar het was een gezellig dagje uit met z'n drieen. Bah, heb nu (na drie weken) alweer genoeg van m'n werk !