September 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Allahinkulu, Sep 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ben ik ook weer ff. Gister de kroeg in geweest en vandaag weer werken.

Lynn had d'r dagje niet op het kdv, wilde ook niet slapen :rolleyes: Was ook behoorlijk mopperig, maar aan het eind van de dag heeft ze heel lief gespeeld met een ouder kindje. Achter aan rennen, elkaar over de bol aaien en knuffen.
    Thuis een lekkere zure luier. Ik had net patat gehaald. Dus eerst Lynn onder de douche....brrrr. De patat smaakte echt minder.

Juudje balen van die opleiding. Maar de bbl is toch met een werkervaringsplek en dan moeten ze toch voor je betalen? De bol is toch met stage? Of heb ik het nou verkeerd?

Celientje longontsteking, brrrrr. Hopelijk knap je snel op!

Kira hoe wat het bij de arts?

Pinguin hoe is het bij jullie?

2. ezzie

ezzie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    1,387
    0
    0
    N.H
    Hello ladies,...

Ben beetje schrijf moe, sorry, en kom er overdag ook niet meer aan toe want Marno laat me niet achter de comp zitten! Hangt ie weer aan mn been of het toetsen bord en dat maakt het er niet makkelijker op! ;)

Hij gaat opeens veel meer zeggen, erg leuk!, "au" is favorit momenteel, en groen bij het stoplicht is zoiets als "grrrrooo."

Tot 2 keer toe heeft ie nu moeten huilen toen ik hem weg bracht bij het kdv,....niet leuk,.. :( Nou weet ik wel dat het zo over is maar het was leuker toen ie me uitzwaaide!

Vanmorgen was het 5 uur dat ie wakker was,.. :confused: dus in het vroeg wakker worden is niks veranderd! :)

celientje, die banners maakt sweetangel voor ons. (een hoop ervan)

nokinee, jee wat ga je laat naar bed! ben je sóchtends dan niet gesloopt?
    Wel lekker de tijd voor jezelf. (aha, lees net dat Thijmen tot half 9 slaapt! :confused: dan heb je nog wel wat uurtjes natuurlijk....... uhmm,,, hoe doet ie dat? tips? hihi)

juudje; veel plezier je weekendje weg, Balen van je stage adres, hoop dat je toch nog wat vind.

sorry voor diegene die ik vergeten ben.

ohw, mir, lekker aan het genieten met bart?
    :D

3. nokinee

nokinee Actief lid

Feb 24, 2006
    226
    0
    0
    Ezzie ik heb geen idee hoor hoe het komt dat hij zo goed en lang slaapt.
    Hij heeft vanaf zijn geboorte goed geslapen, toen Thijmen 1 maand was sliep hij al door.
    Hij heeft ook nooit gehuild als hij naar bed moest en soms ligt hij wel een uur wakker voordat hij slaapt maar dan hoor je hem gewoon lekker praten en rommelen.

Dus helaas heb ik geen tips voor je :cry: Ik denk dat hij gewoon een makkelijke slaper is.

Ik ben soms ook wel moe hoor als ik laat naar bed ga maar dat duurt meestal een uurtje en dan is het weer over.

geven jullie je kindjes trouwens nog drinken uit een fles met een speen of uit een tuit beker?

Ik ben nu ook begonnen met Thijmen op het potje te zetten en als hij het potje ziet zegt hij pssssst dan moet hij plassen :)
    Ook als hij een poepje moet doen maakt hij een geluid dus dat maakt het wel makkelijk.

Het is wel weer rustig hier!
    Is iedereen weekend aan het vieren?

4. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

Sep 28, 2006
    984
    0
    0
    NH
    De HA heeft naar zijn keelamandelen gekeken en die waren niet opgezwollen. De neusamandelen zijn niet te zien maar aangezien ie niet ontzettend snurkt of heel vaak verkouden is neemt ze aan dat die ook goed zijn. Ze zei heel eerlijk dat ze het ook niet wist en we kregen een verwijsbrief voor de KA. Misschien dat die meer weet. Dus daar hebben we 28 januari een afspraak.

Tim had vandaag zijn eerste oefendag en het is echt hartstikke goed gedaan. Echt een stoer ventje was het.

Voor de rest weinig te melden. Oh ja had ik al verteld dat Seán de laatste tijd zittend dubbel geklapt wil slapen met zijn hoofd in het dekentje? Als ie dan rond een uur of drie wakker wordt wil ie alleen maar zo slapen. Wat zouden jullie doen? Gewoon laten liggen? Het lijkt me zo'n pijn doen als je wakker wordt plus ik ben bang dat ie geen adem krijgt. Ik heb nu het dekentje maar weg gehaald maar ben bang dat ie het koud krijgt..

Ezzie oei 5 uur is erg vroeg..

Juud veel plezier op de kempervennen!

Pinguin hoe gaat het vandaag bij jullie?

Ik ga naar bed. Ben moe en morgen de hele dag shoppen in Antwerpen dus ik moet fit zijn ;) .

5. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

Sep 28, 2006
    984
    0
    0
    NH
    Nokinee hier drinkt ie uit een tuitbeker of gewone beker.

6. nokinee

nokinee Actief lid

Feb 24, 2006
    226
    0
    0
    PaddyKira Thijmen ligt ook zo dubbel geklapt te slapen

Volgens mij gaan ze half slapend zitten en klappen zo bubbel en vallen weer in slaap.

Ik ga meestal wel een paar keer kijken s'avonds en dan klap ik hem terug.
    Volgens mij kan het nu niet echt veel kwaad meer omdat ze best wel behendig zijn en als ze niet goed liggen gaan ze vanzelf anders liggen.

7. ezzie

ezzie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    1,387
    0
    0
    N.H
    paddy, die gekke Sean, zo willen slapen,.. weet niet wat ik zou doen, denk toch goed leggen, maar als ie dan niet wil slapen en dubbelgeklapt wel,... hmm, moeilijk, aan de andere kant weet je ook niet of ie het doet als jij slaapt.
    Fijn dat het goed ging met Tim zijn oefendag, beniuewd wat de KA te zeggen heeft.

nokinee, heerlijk toch dat ie zo goed en lang slaapt. marno slaapt verder ook super, is alleen vroeg wakker,. ach, moet ik me maar bij neerleggen.

Marno geef ik sóchtends nog steeds een pap fles, dus speen, en overdag alleen tuit bekers.(of zo'n rietjes tuit ding) Soms oefen ik met wat drinken uit een beker maar dat schiet er vaak bij in, luiigheid van mijn kant,.. :oops:

Wat goed dat je al bezig bent met het potje, ik zat er ook aan te denken om hem van zolder te halen, kan geen kwaad om hem er alvast kennis mee te laten maken.
    Doet Thijmen dan ook al wat op het potje?

8. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Oh Kira maar afwachten dus, maar de 1e controle lijkt goed te zijn.
    Fijn dat het met Tim zo goed ging!

Met zijn hoofd in het dekentje? Oh dat zou ik ook niet zo prettig vinden :(
    Dat dubbelgeklapt...tja eigen keus, als het niet fijn is zou hij het vast niet doen. Ik zou hem gewoon laten liggen. Maar dat dekentje zou ik zelf ook weggehaald hebben hoor. Gelukkig nu even geen koude nachten. En anders misschien sokken aan?

Tijmen al op het potje? Ben benieuwd.
    Lynn krijgt nog 1 x een fles en dat is die voor het slapen gaan, verder uit de rietjesbeker of uit een pakje (en pakjeshouders)

9. nokinee

nokinee Actief lid

Feb 24, 2006
    226
    0
    0
    Welke tuit bekers gebruiken jullie dan want ik heb die van avent maar dat wil niet echt lukken :(

Nee hij doet nog niks hoor maar ik dacht ik laat hem gewoon spelenderwijs een beetje kennis maken met het potje.

Het lijkt er ook steeds meer op dat hij die luier niet meer prettig vind zitten.

Wat vervelend trouwens dat Marno moest huilen toen je hem weg bracht!
    Ik zou er denk ik heel slecht tegen kunnen en zelf ook een traantje weg pinken hoor

10. celientje

celientje Actief lid

Nov 9, 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Komt hier ook bekend voor dat dubbelgeklapt slapen, vinny wil nooit echt naar bed en breekt dan op zijn manier eerst zijn bed af, gaat dan nog even zittend spelen of brabbelend en valt dan in slaap, en dat kan dus dubbelgeklapt zijn. Overdags laat ik hem zo liggen, uiteindelijk draait hij zelf wel goed, als ik hem nl verleg dan is hij gelijk weer wakken en wil hij niet meer slapen.
    's avonds leg ik hem wel goed.
    Dekentje zou ik ook wel weghalen hoor.

paddy, jammer dat de kno arts het ook niet goed wist, gelukkig is er niets met zijn amandelen, nu afwachen op 28 januari.
    Fijn dat zijn eerste oefendag goed ging.

Nokinee, vinny drinkt 's morgens nog een uit een fles, dan krijgt hij pap. de rest van de dag uit een tuitbeker van Avent, gaat heel goed, al was hij het er een paar dagen niet mee eens dat ik de zachte tuit vervangen had door een harde tuit, maar nu drinkt hij weer prima.
    Spannend hoor, potje oefenen..ben benieuwd, gaat met vin nog niet lukken.

Ezzie herkenbaar hoor zo met die computer, vinny wil er ook alleen maar bij zijn,is niet echt een huylp. Vervelend dat marno zo moest huilen, doorzetten hoor, het gaat echt over, maar ik zou ook ff slikken hoor.

chacha, ik geloof inderdaad dat de patat dan minder smaakt ! :)

Zo, hier moet ook iemand een schone broek.
    laters

jose

11. ezzie

ezzie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    1,387
    0
    0
    N.H
    poetsen jullie eigenlijk 1 of 2 keer per dag bij de beebs?
    Doen ze hun mond open? marno gaat er namelijk op zuigen, maakt het niet makkelijk poetsen. :(

12. blupje

blupje Fanatiek lid

Dec 23, 2005
    1,074
    0
    0
    Nikki doet precies hetzelfde! Is idd niet makkelijk.
    Ik doe het 1 keer, vanaf 2 jaar moet het 2 keer geloof ik.

13. nokinee

nokinee Actief lid

Feb 24, 2006
    226
    0
    0
    Wij poetsen zijn tanden ook 2 keer per dag en die tandpasta vind hij zo lekker dat hij er ook op zuigt.
    Als we tegen hem zeggen mond open doet hij zijn mond open en zegt dan AAAAAAAAA en dan kunnen we wel redelijk poetsen.
    Maar bij de kiesjes blijft het moeilijk.

14. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Wij poetsen ook 1x per dag. Dat is tot 2 jaar voldoende.
    En Lynn doet dat dus precies hetzelfde he....lekker de tandpasta er af zuigen

Celientje slaapt Vinny wel lekker overdag? Of ook een hazeslaper?

Lynn ligt er nu in. Ga zo alvast voorbereidingen treffen voor het eten.

15. celientje

celientje Actief lid

Nov 9, 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Ik poets vinny meestal maar 1 keer, s avonds voor hij naar bed gaat. Hij heeft vanaf dat ik ermee begonnen ben er heel goed aan mee gedaan. Hij doet netjes zijn mond open en ik kan poetsen, tis alleen zo dat ik even kan poetsen, dan wil hij het even zelf doen, dan krijg ik de tandenborstel weer, ga ik weer verder enzovoort, tot ik het genoeg vind. :) Beetje bewerkelijk maar het werkt wel.

Fijn toch dat de meeste kinderen het tandenpoetsen goed toelaten, en dat zuigen erop , t maakt het niet makkelijker, maar liever zo dan dat het helemaal niet lukt.

Chacha, vinny is een hazeslaaper. toevallig vanmiddag heeft hij wel 1 uur geslapen, en nou slaapt hij dus gewoon niet meer. Wat hij eigenlijk niet red tot de avond, maar ja, ik krijg hem gewoon zijn bed niet meer in.

Banner is opgelost, maik, mijn computernerdje ;) van 14 heeft er een voor me gemaakt.

gr
    jose
    Soms slaapt hij nog 2 x een half uurtje op een dag, maar ja, dan ben ik eigenijk niet beneden en kan ik hem weer uit bed halen. :)

16. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Jeetje wat uitgestorven hier!

Celientje dus Vinny ook zo'n langslaper? Lynn heeft af en toe een bijslaapdag, maar meestal is ze na een uur, soms 2 uur wakker.
    Lynn is dan rond etenstijd ook helemaal op.

Vanmiddag nog een paar boodschapjes gedaan met Lynn en René. Mag ze rondsjouwen door het winkelcentrum en dat vindt ze helemaal geweldig. Totdat we bij de parkeerplaatsen komen, dan wordt ze opgetild. Dat leverde vandaag een krijspartij op. Een vrouw zei tegen mij "Tis wel typisch een meid he?" :oops:

Oh en Lynn heeft wat nieuws: in haar eigen neus knijpen en dan toettoet zeggen :D

Fijne avond iedereen

17. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

Jan 28, 2006
    2,696
    0
    0
    hoi!
    Het is rustig zeg!
    Hoe is het met Quinn Pinguin? HOpelijk een heel stuk opgeknapt!
    Kira, goed een verwijsbrief. Je kunt maar beter actie ondernemen in plaats van te twijfelen! was het leuk in Antwerpen?

Hoe is het met jou Chacha, voel je je al ietsje fitter? Aankomende week weer n echo he? :D
    Haha.. die Lynn... ach je bent het nu wel gewend he? ;) madam met n sterk willetje

Ezzie, hier ook een ventje die alleen maar de tandpasta eraf zuigt.. alleen met wat afleiding kan ik even poetsen...

Ik ga snel mijn bedje induiken, reageer morgen weer en lees even uitgebreid bij.

Celientje, ik vind het leuk dat je weer actief meeschrijft!
    En ook erg leuk weer van jou te horen Nokinee :D
    Ik mis toch nog wel Gulay hoor.. ben benieuwd hoe het met haar is.

Welterusten!

18. ezzie

ezzie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    1,387
    0
    0
    N.H
    ohwww meiden,... :( Marno is gister zo hard gevallen, boven op zn tandjes, zat op zo'n karretje en die kiepte voorover, vol op z'n mond.
    Nou ben ik vroeger ook zo gevallen, was wel wat ouder , maar kreeg daardoor zo'n zwarte tand,..... nou ben ik zo bang dat dat met hem ook gebeurd... :cry: :cry: Daar was ik zo bang voor dat dat zou gebeuren,
    iemand enig idee dat als dat zo zou zijn wanneer je dat gat zien?

19. nokinee

nokinee Actief lid

Feb 24, 2006
    226
    0
    0
    Ezzie oh wat zal je geschrokken zijn!
    Gaat het wel goed met marno? Heeft hij verder geen blauwe plekken?
    Misschien kan je je tandarts vragen hoe dat zit met zijn tandjes.

20. ezzie

ezzie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    1,387
    0
    0
    N.H
    Gaat wel goed met Marno hoor, verder geen schade, en zn tanden zijn ook niet afgebroken of naar binnen geschoten..maar het ging zo hard, kan me niet voorstellen dat er niks is, al hoop ik het natuurlijk wel.
    Weet dat de tandarts toch niets doet maar kan misschien wel ff bellen voor wat info.
    Nou weet ik dat er heus "ergere" dingen zijn als een zwart tandje maar dat stond echt boven aan mn lijstje, dat z'n tanden heel blijven.
    Helaas zal het ook vast niet de eerste keer zijn dat het zal gebeuren....

Mooie banner van je celientje!

Share This Page