hoi hoi! Juud Lynn nog veel gespuugd? Hopelijk geen voorbode van een griepje aha.. dus... over die speentjes... ik moet ze gewoon gaan uitproberen.. kijken hoe het gaat. En inderdaad met het opvoeren van die Omneo, wordt de voeding ook wat dikker... thanx voor de reacties! Haha.. chacha, wat een geplan he dan ineens als je weg moet en alles optijd voor elkaar moet hebben! Drama het verkeer sochtends...pff... @ chacha Dat spugen van Lynn was toch mede door de osteopaat verholpen.. wat zegt hij daarover dan dat het was? Reflux? Rot zo´n onzekerheid. Maar ja wel een logische verklaring van dat melkzuur... En heeel goed dat je naar de kinderarts gaat. Wordt het gelijk serieus genomen. Heeel belangrijk! Top huisarts dus! ah dus ook de mirena.. wil ik ook.. Ook nog nooit gehad.. auwtsss zeggen ze... maar misschien valt het mee Maar ja, moet eerst eens ongesteld worden.. ik ga morgen een test halen om eens te kijken... denk het niet hoor.. hoop het ook niet trouwens! Atlantis.. nu al genoeg van je werk haha.. anders is het he met een kleine, dan heb je ineens heel andere wensen en behoeften.. en ervaar je je werk heel anders.. denk ik dan.. heb ik veel vaker gehoord! maar straks lekker de feestdagen.... Wat leuk trouwens een geboorteboom! geweldig! Leuk he dat ze nu gaat praten! Hier ook een die aan het kletsen is.. en sinds gister ook gggkkk.. eerst was het alleen nog maar aahh eeehh ieeeee haha Succes Atlantis en Sofia met de prikjes! Hopelijk reageert ze goed! Tijn is vandaag trouwens wat hangerig.. gister niet... zeggen ze ook wel eens he.. dat ze een dag later er last van gaan krijgen.. mm.. ach... nou groetjes!
Tja sinds de Osteopaat spuugt ze dus niet echt meer....maar de melk breekt haar dus nog wel steeds op en dat slikt ze weer weg. Ik moet zeggen dat door de osteopaat het spugen wel is verminderd, maar het is dus nog niet weg....Tja het maagklepje werkt gewoon nog niet....maar Linnepin heeft daar dus nog last van....omdat ze nu het zuur weer inslikt komt het in de darmen terecht en daar krijgt ze dus krampjes van en zure ontlasting.... Ik sta nog steeds positief over de Osteopaat...na 2 behandelingen zijn we gestopt, omdat Lynn eigenlijk niet meer spuugde...Ik kijk eerst wel eens aan wat de kinderarts zegt en anders maak ik gewoon weer een afspraak met de Osteopaat. Zeker een goede huisarts....gelukkig kwam ie niet aan met "Tja alle baby's hebben krampjes en spugen wel eens". Ben benieuwd op welke speen Tijn uitkomt! De dokter zei dat met het inbrengen van de spiraal je druk op je baarmoeder voelt...de eendebek is het ergste. Maar.....als er een kind is langsgekomen, dan lukt zo'n spiraal ook wel. Ik heb m gezien, wel een geinig dingetje. De bijwerkingen van de prik kunnen tot 48 uur duren volgens mij. Lynn was de dag erna ook hangerig door de verhoging. Heeft Tijn ook verhoging?
kijk anders ff op www.mirena.nl kun je er alles over lezen.... Ben benieuwd wat de zwangerschapstest gaat brengen..... En Atlantis: heb jij al een test gedaan?
ow ga ik even kijken.. dank je Tijn heeft nu 38 graden... dus beetje verhoging. Kijkt wat lodderig uit zn oogjes en is wat hangerig... ja.. pffieuww mogen ga ik zo'n test kopen.. zal vast niets zijn ja Atlantis hoe is het met jou? Cyclus alweer opgang gekomen? ga zo naar harderwijk even kniebeschermers ruilen. Ik heb van de ´Sint´ maatje xs gekregen.. haha.. zoo klein ben ik nu ook weer niet groetjes!
oh pssssttt...... ik pas mn broeken weer JOEPPIEEE hihi! Nu nog maar iets van 4 kilo eraf.. maar ja als die er niet afgaan, vette pech dan... moest ik nog ff kwijt
Gaat goed Mir! Ik moet er ook nog 4....en ik paste gister mijn Esprit spijkerbroek weer, zat nog niet zo lekker als voorheen, maar hij past
chacha; fijn dat je dokter je serieus neemt en je doorstuurt,. vaak sturen ze je gewoon weer naar huis,.. met het gaat wel over,. benieuwd wat de kinderarts zegt,. atlantis, leuk zo'n geboorte boom,. ! als het goed is heb ik er ook nog 1 staan in het amsterdamse bos maar waar? geen idee hihihi. mir; goed joh, weer in je broeken,. ! lekker gevoel he,.. ik paste erin maar loop zo te snaaien dat ze nu weer b-tje strak zitten,.. die kleine van mij ligt al vanaf 12.15 te slapen,. valt echt geen peil op te trekken,. gister namelijk bijna niet,. nou ja, lekker hoor,... heb nu onze vakantie kunnen boeken voor volgend jaar,... (ben er vroeg bij ja) met zn 3e naar australie! jipieeee,. kannie wachten,..
hallo, ik heb even een vraagje aan de bv mama's. Sinds ik afkolf als ik werk heb ik het idee dat het minder gaat. Ik zelf krijg er maar 60cc per keer uit, dus pas na 3 x kolven heb ik voor haar een maaltijd. Dat is nog niet het probleem, maar net ook dan zit ze ruim 45 minuten aan mijn borsten en beide zijde twee keer. Ik ben bang dat het terug gelopen is. Gisteravond idem en toen kwam ze ook veel eerder op de avond. "s nachts is ze ook weer veel meer wakker, maar dat kan ik nog wel rekken tot half zeven, omdat na 6 keer het speentje geven ze weer in slaap valt. Wat moet ik doen!
niek; ojee, dat wil je natuurlijk niet,. kreeg je er normaal wel meer uit als 60cc? wat ik altijd heb gelezen/gehoord met terug lopende bv is je kind vaker aanleggen,. verder zou ik het ook niet zo goed weten,... ik ben vandaag begonnen met kolven dus weet mijn verloop nog niet,..
Hoi allemaal, Dit wordt een snel berichtje want ik moet zo naar mijn laatste actieve gymles. Volgende week nemen we allemaal de babies mee maar helaas moet mijn man tot laat werken en al mijn oppassers zijn bezet. Dus ik ga het waarschijnlijk gewoon missen. Jammer hoor. Heb je alle lessen van dikke buiken tot bevallingsverhalen en nagym meegemaakt, dan mis ik alle babytjes. NOu ja jammer. Niek ik heb helaas geen goeie tips voor je. Het afkolven ging vorige keer bij mij niet super en dit keer met Seán ben ik nog niet begonnen. Wel zou ik graag jullie mening willen hebben over het volgende. Seán gaat elke avond braaf om 19:30 naar bed. Meestal wordt ie dan rond 4:00 wakker voor zijn eerste voeding dus dat is best een lange tijd. Soms ook eerder, rond 2:00 bijvoorbeeld, het wisselt eigenlijk een beetje. Sinds een week geef ik nu ook een voeding om 23:00 met de hoop dat ie dan tot 7:00 slaapt. Helaas wordt meneer gewoon nog om 4:00 wakker voor zijn voeding. 1 keertje was het 5:30. Maar goed ik merk dan dat ie 's ochtends pas weer om 9:30 voor een voeding komt. Dus dat is dan best lang. Hij heeft gewoon eerder geen honger. Dus hij verlegt de tijden een beetje. De rest van de dag komt ie gewoon om de 3,5 uur zoals vanouds. Wat zouden jullie doen? De voeding van 23:00 erin houden met de hoop dat het verandert of gewoon weg laten en 'm gewoon 's nachts zelf te laten komen wanneer ie honger heeft? Alvast bedankt! He Ezzie lekker dat je je vakantie naar Oz alvast hebt geboekt. Ga je in het voor- of najaar? Heb je trouwens ook meteen zo'n slaapwiegje erbij geboekt? Wij zitten nog te twijfelen over NZ.. vind het zo'n lange reis met z'n viertjes. Mir wat goed! Nog 4 te gaan! Knap hoor. Ik zit helaas nog steeds de laatste Sint Maarten milky ways weg te werken. Juud er heerst inderdaad buikgriep. Dus succes ik hoop dat het snel over is. Chacha fijn dat je serieus wordt genomen door de HA. Succes bij de KA in ieder geval.
paddy; he, hij heeft het nog niet door dus dat ie met zn voeding van 23 pas weer om 7 uur moet komen,. hihi,. jammer,... als jij het niet erg vind om er snachts uit tegaan zou je het kunnen laten vallen die van 23 uur,. kan je wel weer eerder naar bed,. maar hoop je toch op beter dan nog ff volhouden misschien. moeilijk hoor,.. we gaan pas in sep/okt dus dan is ie al 1 en mag ie niet meer in zo'n reiswieg, (hij zou geeneens passen !) geloof dat het tot 6 maanden is trouwens en zoveel kilo,.. dus dat word de hele weg op schoot, is niet anders,.. tja, met zn 4e naar nz,. een hele onderneming,. dat wel,. maar ook wel weer leuk,. kan zelf het best beslissen of je het aan kan denk,..
Niek, toen bij mij de melkproductie terugliep moest ik extra gaan afkolven om zo de productie weer op te hogen. Wat heerlijk die vakanties...Wij zijn volgend jaar van plan om naar Portugal te gaan (is ons favoriete land), maar dan ook met mijn ouders, mijn broer en zijn vriendin. Gezellig met de familie....en ook erg handig: veel oppassers in de buurt. Mir: ik ga weer met je meedoen: de jacht op de juiste speen. Ik heb het advies gekregen om alleen comfort te gaan geven. Haha daar gaaaaan we weer, ik ben mijn winkeltje maar weer ingedoken..... Vanavond de 3 standenspeen op standje 1.....tip: doe dat maar niet....ik heb de tijd opgenomen, 100 cc in 4 minuten....Maar ze heeft zich niet verslikt en helemaal niet geknoeid...maar toch is wel erg snel. Vanavond probeer ik de 2 gaatjes uit...... Trouwens avent spenen passen wel op de Bfree, maar niet helemaal, ze kunnen gaan lekken (de ene keer wel de andere keer niet). Heb vanavond dus volledig comfort gegeven. Ach Lynn was er al aan gewend, dus die drinkt wel. Daarna is ze heerlijk gaan slapen en nu slaapt ze al 2 uur achter elkaar zonder wakker te worden (dat komt eigenlijk nooit voor, ze is altijd na een half uur wakker). Ben al een keer naar boven gelopen, stiekem om het hoekje gekeken, mevrouw was heerlijk in dromenland.... Paddy: poeh das een moeilijke....aan de ene kant heerlijk dat hij vanaf 19.30 uur slaapt, kun je zelf er ook vroeg in (ik merk aan mezelf dat ik echt op die laatste voeding zit te wachten) Maar om 04.00 uur wakker worden is ook niet grappig. Ik denk dat er wat gewenning bij Seán in zit, gewoon lekker om 4 uur mamatijd. Maar als je het nog vol kunt houden om 23.00 uur zou ik het nog ff proberen, een weekje is ook maar kort om een oude gewoonte te laten slijten. Juudje: hoe is het met Lynnetje? Heeft ze goed gedronken vandaag? Mir: Ben je al met 4 voedingen begonnen?
Hoi hoi, even vlug een berichtje van mij, want ik duik mijn bed in. Zal weer een kort nachtje worden. Ik denk dat het buikgriep is. Als ze de fles krijgt ligt ze deze huilend op te drinken en stampen met de voeten. Ze heeft ontzettende dunne poep. Isa, vriendinnetje van Lynn heeft het zaterdag en zondag gehad. En mijn zus is dus zondag bij haar geweest. Niet zo'n slimme zet. Ze drinkt haar flessen niet leeg. Maar hoef me geen zorgen te maken? Plasluiers is goed? Nou trusten dan. Reageer morgen op jullie.
Plasluiers is in ieder geval goed. Je kunt ook een stukje huid tussen je duim en wijsvinger nemen, blijft deze rechtop staan, dan is er vochttekort, veert deze weer terug, dan is ze niet aan het uitdrogen.... Kijk het morgen nog ff aan, anders ff contact leggen met de HA.... kan nooit kwaad....zeker als ze niet goed drinkt..... Heeft ze geen koorts? Juudje heel veel sterkte, slaap lekker en geef Lynn een dikke knuf!
Juud wat naar , heeft ze het morgen nog, dan zou ik even de ha contacten.. .heeft ze koorts? Hopelijk slaapt ze vannacht een beetje goed en is ze morgen opgeknapt. Wow Ezzie lekker naar Australie Gaaf! Dus met zn drietjes, wel spannend maar dan is Marno al een jaar dus. Leuk hoor En Kira naar nieuwzeeland? wat een verre reizen allemaal? Zitten daar nog verhalen achter, vanwaar de interesse Australie en Nieuwzeeland? O Niek, zelfde advies.. meer kolven, dan komt de productie weer meer opgang.. Kira, dat is heel lastig, je weet nooit wat hij gaat doen... en misschien verandert het nog wel tig keer... maar goed dat je nu aan het uitproberen bent met de voeding van 23.00 uur te geven... heeft hij werkelijk honger dan om 4.00 uur? kan je hem niet meer in slaap sussen. Soms heeft Tijn ook een nacht dat hij ineens huilt om half 5, dan kan ik hem meestal nog wel weer in slaap sussen... Mmm.... misschien is het juist wel goed om de laatste voeding te doen om 19.30. Ten eerste heb jij meer nachtrust, want je kunt vroeger gaan slapen en maakt dus een langere ruk... Ten tweede gaat hij misschien binnenkort wél tot 7.00 uur slapen.... Sean is al boven de 7 kilo dus zou in principe gewoon de hele nacht door kunnen slapen (dat zei de kinderarts ook tegen mij). Als hij wat ouder is ga je immers ook de laatste voednig vervroegen naar 19.30 de laatste... En als hij toch volhoudt om na 23.00 uur toch snachts te blijven komen.... Lastig.. Ik ga namelijk vandaag voor het eerst over op 4 voedingen. Spannennnddd.. Om 20.00 uur de laatste voeding gehad. Ben heeel benieuwd hoelang Tijn doorslaapt...Ik moet hem namelijk altijd wakker maken voor de voeding van 23.00 uur, hij wordt niet uit zich zelf wakker. De kinderarts zei dat Tijn wel op vier voedingen mag, gewoon proberen... dus... In principe kan ik nu mijn bedje induiken... 8) Wel fijn idee. Ach Bart geeft meestal de laatste fles..... Ah Cacha, jij gaat ook helemaal op de Comfort? Ik ga ook helemaal op de Omneo. Ik deed eerst 3 om 3 mixen, nu 4 om 2 en zo verder. Heb jij gewoon alles in een keer op de comfort gedaan? Ik dacht dat je moest opbouwen net zo als je weer moet afbouwen? Zo niet dan ga ik ook maar gelijk in een keer over morgen oei.. 100cc in vier minuten.... best snel... Hoe werkt zon 3 standenspeen.. moet je dan heel goed opletten dat je je hand en de fles op een bepaalde houding houdt? Lijkt me lastig... zou twee gaatjes niet nóg sneller gaan? Vandaag ging het trouwens met Tijn erg goed. Wel was hij echt niet in zn normale doen. Sloom en slaperig.. haha... best lekker hoor zo rustig. Hij was verder wel erg lief! Ik heb gerekt met voedingen zodat ik uitkom op de laatste voeding 20.00 uur. Dus om 7.00 uur de eerste dan om 11.30 dan 16.00 uur en dan 20.00 uur. Was een tip van Juud. Dat ging dus heel goed. Ik was eigenlijk heel bang dat hij het niet zou redden om te wachten tot 20.00 uur. Hij is om 18.00 uur namelijk al best heel moe en jengelig..... maar vandaag niet.. maar ja hij heeft ook een tijd geslapen omdat we met de auto wegwaren. Hij werd ook pas om 18.30 wakker. Maar heeft zich daarna goed vermaakt tot 20.00 uur. Ben benieuwd hoe het morgen gaat... Wat ik wel heb is dat ik donderdag babymassage heb en dan kom ik niet meer uit met de voedingen.. T is t idioot voor woorden maar daar ga ik me nu al druk over maken Ik ga gewoon dezelfde tijden aanhouden... maar dan doe ik gewoon een klein flesje tussendoor. Ik moet er om half 8 zijn en het is een half uur rijden. Dus dan geef ik hem om half 7 gewoon een klein flesje van 120cc... Dan krijgt hij om 20.00 uur niets, want dan ligt hij voor de massage 8) Maar dan geef ik hem gewoon om 22.00 uur als ik thuis kom zn laatste volle fles. Simpel is het... maar daar kan ik dan hele analyses van maken Tig keer nadenken hoe ik het zou doen of het wel zou gaan werken etc. etc.. soms word ik gek van mezelf, serieus waar.... Ik ga zo lekker mijn pyama aan doen en lekker naar bed! Morgen ga ik de prenataldoos ophalen ennnn een kerstmuts voor Tijn halen. jaahhhh ik wil m ook!
Mir ik moest van het cb de comfort al wat op gaan hogen, ik gaf vorige week 4 om 1 (ja we zitten nog op 5 schepjes, maar Lynn is ook mini) en sinds vanavond compleet. En ze is nog niet wakker geweest.... Maar je moet het idd ook langzaam weer afbouwen.... Vriendin van mij had ook afgebouwd, zoontje (5mnd) begon gelijk weer te spugen, ze wist niet hoe snel ze weer comfort moest geven. Hoeveel geef je Tijn nou eigenlijk? De 3 standen speen is eigenlijk een ramp. Er staan druppeltjes op: 1 drup, 2 druppen en 3 druppen. 1 is het langzaamst.....De druppel moet je dan gelijk aan het neusje hebben....en dan is het die snelheid. Het verschil met de 2 gaatjes en de 3standen is dat 3 standen eigenlijk gleufjes zijn ipv gaatjes.....speciaal voor dikkere voeding of pap, want dan raakt het niet verstopt. Ik heb de speen maar snel weer weggelegd, is nog niks voor mijn meisje....Vanavond proberen we de 2 gaatjes: I keep you posted! Ben benieuwd hoe het met Tijn gaat vannacht....hopen dat ie doorslaapt! Haha nog een kerstmuts erbij!
mir; jee zeg, wat onhandig babymassage savonds of niet? die kleintjes moeten dan toch naar bed? heb die van mij sochtends,. komt beter uit. kan je je druk maken om zoiets he,. hihi, ik ken het,. slaat nergend op maar ja, kan t niet stoppen,.. mn moeder woont in australie vandaar,. heb er zelf ook gewoond,. jammer dat het zo duur is anders ging ik elk jaar! chacha en mir success met de spenen troubles!
Het is inderdaad goed om in te gaten te houden of ze geen koorts heeft. Niet makkelijk als ze diarree hebben. Dat heb ik helaas toen met Seán aan de levende lijfe ondervonden! Die thermometer ging erin en het schoot langs de thermometer op mijn arm zo hup de gang in . Ik was echt verbijsterd. Gelukkig stond Tim niet op zijn krukje te helpen met het verschonen want anders had die alles in zijn gezicht gekregen . Jeetje hoorde net op mijn gym van een babytje die het RS virus had en het bijna niet had overleefd. Nou dan schrik je wel even. Mir wij hebben een aantal jaren geleden in Sydney gewoond. Echt een geweldige stad. Nu moet mijn man voor zijn werk eind July naar NZ. We kunnen er dan een paar weken tegen aan plakken maar ik zie alleen erg op tegen de reis plus het feit dat het daar winter is! Nou ja jullie horen het nog wel tzt. He spannend hoor die 4 voedingen. Hoop dat het allemaal gaat lukken. En wat raar dat die massage 's avonds is? Dan hebben juist de meeste babies hun huiluurtje. Wij gaan in Januari waarschijnlijk met de massage beginnen. Ik begrijp maar al te goed hoe je je druk kan maken over dat soort dingen. Ach dan blijven je hersens tenminste actief denk ik dan maar. Chacha jeetje jij hebt volgens mij echt alle spenen in huis! Nou ik denk dat ik het nog een paar dagen aan kijk met de 23:00. Ik hoop dat ie het toch nog gaat snappen. Hij drinkt echt veel om 4:00 dus hij heeft wel honger. Ik heb inderdaad ook al geprobeerd om 'm te sussen zonder voeding maar dat wordt niet gepikt door meneertje. Ik merk inderdaad dat ik nu zit te wachten tot 23:00 en tegen de tijd dat ie klaar is dan is het alweer bijna half twaalf, dan 4:00 en de volgende ochtend alweer vroeg op.. pff dan ben ik wel moe. Ik bedenk dan altijd maar over een jaar ben ik het alweer vergeten. Dat hoop ik dan maar...