September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Goedemorgen

Kira, leuk zeg in Sydney gewoond en ook al in Ierland? toch? Lekker internationaal :) Dat Nieuw Zeeland hoort ook wel erg aantrekkelijk, alleen dat het dan winter is.... is minder.. en Seán is nog klein. Maar wel avontuurlijk! :D
    Wat een poepverhalen haha... kerriesaus en Seán maakt het helemaal bont..alleen was dat natuurlijk niet zo´n fijne reden... :( mmm.. ik kan bij Tijn alleen klei zeggen en daar moet ie dan ook echt op ´kleien´..

Jep massage is savonds. Tijn vindt het geweldig. Zelfs al heeft hij de hele dag niet geslapen dan is ie nog zo vrolijk daar. Hij is gewoon serieus aandachtgeil hahaha... als hij er maar bij is, als er maar aan m gefrunnikt wordt of gekeken wordt.. heeeerlijk vindt ie dat..

Nou de eerste nacht met vier voedingen :D
    Om iets voor 8 uur de laatste fles gehad. Meneer was klaaaarwakker.. toch maar gesust na zn fles en viel in slaap op mijn buik.. dus om 21.00 uur lag hij in zn bed. Om half 11.. wwhhheeeee (normaal doet ie dat niet eens) *zucht* maar ok, speen in zn mondje en stil :) Toen om half 2 snachts waahhheeeee... en toen weer stil pfffoeiiii...
    Om 4 uur weer een paar gillen... om half 6 weer even gezucht en gesteun en om kwart voor 7 was meneertje echt wakker. Ik noem dat: doorslapen jeehhh :D :D
    Ik heb dan wel niet echt geslapen... ik was zo gefocust denk ik.. Bart heeft namelijk helemaal niets gehoord :rolleyes:
    Dus, vandaag weer... ik ben benieuwd!

ga zo sporten. moet in januari weer voor de groep staan en dan nmoet ik natuurlijk wel weer conditie hebben. Ik neem me al weken voor om twee keer in de week te sporten. pff.. in totaal pas een stuk of 4 x gedaan...

ieh.. wat een eng verhaal over dat RS virus.. dat is toch met diaree en uitdroging?

chacha, ik geef Tijn nu t maximale dus 4x200ml

ga me maar even aankleden

tot later!

2. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Mir, doe eens niet zo eng! Ga ik me hier dadelijk nog rare dingen in mijn hoofd halen :x

3. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    @paddy, mijn moeder vertelde dat ik ook niet door sliep. Ik kwam om 4.30u, maar sliep daarna tot een uur of 10. Mama kreeg dit bij mij niet gewijzigd. Anders gewoon de voeding van 23.00u laten vervallen en vroeg je bed in duiken en dan na 4.00u nog even slapen.

@chacha, heb je de juiste speen gevonden in je winkeltje? Misschien heb ik wel iets voor je in mijn winkel?! :) Hoelang duurt buikgriep?

@Mir, fijn hoor dat mijn tip zo goed heeft uitgepakt. Hihi. En je zult zien dat ze de eerste nachten op de meest rare tijden wakker worden. Lynn had en heeft dit ook. Heeft hij nog lekker een dutje gedaan? Konden jullie gewoon rustig eten? Ben erg benieuwd. Leuk hè die kerstmutsen. Eigenlijk moetsen ze dan met zijn drieën op de foto. Drie kerstbengeltjes. Heb ook dat shirt van (b)engel gekocht voor Lynn. Haha.

@Chacha, de drie standen speen is idd een gleufje. Als ze hier dus met de tong tegen aan drukken komt er een mega gat en is de fles zo leeg, met gevolg......buikpijn. Haha. Wat een gedoe zeg. Ben ook nog steeds naar de juiste fles aan het zoeken. Heb nu zon brede speen, maar dat snapt Lynn gewoonweg niet. Blondje. :D

@Ezzie, leuk hoor australië. Zus van een vriendin van me heeft er een jaar gezeten en gaat nu nog regelmatig terug voor een maand of 3. Ze heeft er leuke contacten opgedaan.

@Paddy, zal straks een tempen. Voorzichtig en een luier in de aanslag voor als ze begint te poepen, :eek:

Nou, heb ik weer even op iedereen gereageerd, ga ik weer even mijn verhaaltje vertellen. Heb vannacht 3 :confused: :( luiers verschoond. Allemaal poepbroeken. Dus hebben weer een lekker nachtje gehad. Ze heeft nu ook helemaal rode, kapotte billen. Zielig hoor, flink smeren maar. Om iets voor 5 begon ze hartverscheurend te huilen, ontroostbaar. Maar na een tijdje was het me toch gelukt en heb ik ze maar weer naast me neer gelegd. En maar schoppen met die beentjes. Zo zielig hè, die kleintjes als ze pijn hebben en je in principe niks kunt doen. Ze heeft om 7.15 fles gehad en toen nog een uur gehuild. Nu ligt ze lekker te slapen, maar moet ze zo wakker maken. Ze gaat dadelijk naar oma, want ik heb mijn gesprek bij de huisarts. Ben nu al zenuwachtig. Brrrrr.

Ik ga vandaag ook switchen. Ze krijgt nu 3 gewoon en 3 comfort, maar ga naar 4 gewoon en 2 comfort. Hoe hebben jullie kindjes de spenen in de mond? Toen ik nog de kleine speen had stopte ze die helemaal in haar mond. Nu met de grote pakt ze alleen het tuutje. Ze kloekt ook heel veel. Net of ze de speen niet vast kan houden. Hebben jullie beebjes dit ook?

Vandaag wordt de buurjongen gecremeerd. Ben niet wezen kijken. Hij ligt thuis, gewoon in de huiskamer. Die moeder heeft 2 nachten bij haar zoon geslapen. Ze is nog steeds heel verdrietig. Vandaag is het echt afgelopen. Bij het spoor hebben ze allemaal kaarsjes en bloemen en beertjes neergelegd. Echt heel mooi.

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Paddykira: Ja ik heb een nieuwe hobby: spenen verzamelen :D

En nog ben ik er niet helemaal uit....maar dat komt ook doordat Lynn zo wisselvallig is....ze kan soms zo hard zuigen en soms lijkt het of er niks uit komt....De speen 2 gaat ook gewoon te hard. Vanmorgen de oude speen maar weer gepakt (die waar een groter gat in zit, home made) en dan doet ze er keurig 15 minuten over, maar 's ochtends is ze ook zoooo gulzig. Ik denk dat het gewoon "emmeren" blijft tot ze vaste voeding krijgt. Maar volgens René moet ik ophouden met dat geklooi, het bij 1 speen houden, omdat Lynn zo nooit kan wennen aan een speen (ik vrees dat hij gelijk heeft)

Juudje: Lynn klokt ook hoor, dat deed ze bij de BV al en toen zei men dat dat een goed geluid was....Eigenlijk geen idee of dat bij FV ook zo hoort.
    Lynn heeft ook een brede speen. Met die smalle speen gaat ze alleen maar spelen in haar mond. Meestal heeft ze het brede stuk te pakken, soms ook alleen het tutje. Ik weet niet of ze dan anders drinkt, zal er eens op gaan letten.

Brrr het RS virus....dat vind ik zo eng. Heeft niks met diarree te maken hoor (das het Rota virus), maar met verkoudheid. De kindjes worden verkouden, maar worden steeds zieker, totdat ze erg benauwd zijn en bijna niks meer willen drinken. Niet ieder kindje wordt er even ziek van, maar sommige kindjes worden opgenomen in het ziekenhuis en krijgen beademing en sondevoeding....Voor ons is het virus alleen maar een verkoudheid, tja en daar heb je er zoveel van dit jaargetijde....

Wauw Mir wat een nacht....maar Tijn heeft het gered zonder fles, applausje voor Tijn!

Oe en dat koorts opnemen terwijl er sprake is van dunne ontlasting, dat noem ik nou Torpedo-poepen.....zo een meter verder belandde het op de grond. En over de handen van René :)

Juudje als Lynn koorts heeft, moet je iig de HA bellen, das namelijk geen lekkere combinatie diarree, slecht drinken en koorts....

En sterkte bij de HA vandaag.

Lynn krijgt om 15.00 uur de 2e prikjes.....

5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    oeehhh juudje :oops: sorry... was niet zo bedoeld...
    hou Lynn goed in de gaten meid. Misschien toch ook even een bezoekje aan de ha met Lynn, zekers als ze koorts heeft.
    Jij trouwens ook veel succes bij de ha.. hopelijk lucht het op zo'n gesprek!

Het wordt steeds gekker hihi kerriesaus en torpedopoepen :D

Denk dat jou René gelijk heeft chacha... Tijn moest ook heel erg wennen aan die Bfree speen. Hij stopte m helemaal in zn mond en dronk erg gulzig.. Dat werd steeds minderen en nu drinkt hij rustig(er)

Oh RS virus is verkoudheid... klinkt allemaal zo eng...

Juud, gister had Tijn een hele tijd geslapen tot wel 18.00 uur, maar dat kwam omdat hij eerst een tijdje in de auto zat. Toen in huis sliep hij gewoon verder in de maxicosi.. dus toen hij wakker werd was hij gezellig met het eten.. niet jammerig :) Maar na half 8 werd hij wel jengelig hoor... dus iets van kwart voor 8 de fles gegeven.
    maar goed, hij was wel onrustig vannacht, maar heeft toch doorgeslapen. :) En inderdaad ik ga er van uit dat dit een mazzeltje was...

Ik ga zo naar Amersfoort naar de Prenatal voor de doos! Die wil ik namelijk heel graag hebben vanwege die scheermes! 8)
    En natuurlijk een kerstmuts :D :D Hopelijk zijn ze er nog!

nou ik ga snel douchen! HEb net gesport pffoeiii... conditie? :rolleyes: wordt nog wat... :(

tot later!

6. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen ( nog even )

Hier ook een september mama. Mag ik meekletsen?
    Ben net vorige week weer begonnen met werken, 3 dagen per week, maar gisteren en eergisteren ben ik ziek geweest dus thuis...

Ik ben 11 september bevallen van een zoon, Mike heet hij.

Groetjes Miky

7. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi Miky!
    Wat leuk, gezellig dat je erbij komt!

Nog een 11 septembermama! :D :D

xx

8. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    huh klopt je banner dan wel?

9. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    of.. klopt de mijne niet... :(

10. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor je welkom.
    Ik denk dat jouw banner niet klopt... het is nu de 13e dus 3 maanden en 2 dagen na 11 september...

Hoe is jouw bevalling gegaan en hoe is het met de kleine?

11. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi, alles gaat goed! Gaat snel de tijd he!

Er zijn nog twee andere 11 septembermama's! grappig!

Mijn bevalling ging erg snel, 5 uurtjes. wel heftig maar gelukkig allemaal goed en thuis bevallen.

HOe gaat het met jou en jouw kleine?

ah.. mijn banner klopte niet nu weer wel 8)
    xx

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    heeee nog een 11 september mama! Welkom Miky....
    Nog even en we hebben een elftal!
    Is alles goed met je zoontje?

Mir, die banner klopte bij mij vanmorgen ook niet, later wel...volgens mij komt dat door het tijdstip van de bevalling....

Het rs-virus is wel heftig hoor....voor ons is het een verkoudheid, voor die kleintjes wat heftiger, omdat ze geen slijm kunnen ophoesten...
    Ik hoop het niet mee te hoeven maken, maar het schijnt dat 90 % van de beebs het voor hun 1e jaar hebben meegemaakt....

Ja Mir, ik denk dat René ook gelijk heeft (goh ik laat hem dit maar niet lezen, wordt ie verwaand van... ;) ) De eigen gemaakt speen bevalt wel, maar ik gebruik m met twijfels....ze raden het niet aan om zelf een speen groter te maken, omdat ie daar zwak van zal worden...

Ik heb gister de prenatal doos opgehaald....ik vind m nog wel leuk ook! En er zit weer een fles bij, kan ie mooi in mijn winkeltje :)

Weet iemand wanneer je het wippertje wat rechterop mag zetten? Hier staat ie nog in de ligstand, kan ik al een stapje hoger?

13. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik doe hem al een stukje hoger, want doe ik het niet dan zit ze zivchzelf de hele tijd omhoog te werken.

14. Atlantis

Atlantis Actief lid

6 feb 2006
    134
    0
    0
    Dag dames, mooie verhalen allemaal weer :D ! Voor sommigen zitten er echt mooie reizen aan te komen zeg! Ik zit ook na te denken over een weekje weg in het voorjaar (en daar loop ik al over te stressen ivm het vliegen enzo... :( ).

De prikjes gisteren waren weer hartverscheurend :cry: . Ik pakte Sofia op om haar weer aan het ademen te krijgen (tja, het is echt een dramaqueen dan) en toen zat er zelfs wat bloed op mijn trui. Ik kan er echt heel slecht tegen. Ik weet wel dat het de minste van twee kwaden is, maar ik heb toch het gevoel dat ik haar vertrouwen beschaam. Ze is nu hangerig en huilerig (maar wel bij mijn moeder dus ik heb er geen last van haha ;) ).

Ik heb gisteren een test gedaan, maar die was negatief. Althans, dat denk ik: als ik heeeeel goed kijk denk ik een heeeeel vaag blauw streepje te zien, maar dat moet ik maar niet serieus nemen denk ik. Nog steeds niet ongesteld. Jij dus ook niet Mir? Nou ja, het zal het ontzwangeren wel zijn. Even afwachten dus en anders doe ik volgende week nog een test.

Juudje, wat verschrikkelijk van je buurjongen zeg! En voor die moeder... daar draait m'n maag zich van om! Het zal je maar gebeuren.

Hopelijk zijn de kwakkelende kindjes snel weer beter!

Niek, toen ik ging kolven liep de melk ook heel erg terug. Ik gaf helemaal geen borstvoeding meer, dus toen hield het op... Als je veel kolft, of je kindje nog steeds of weer aan gaat leggen, moet het wel weer goed komen denk ik.

15. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ben ik weer even.

Mijn bevalling ging niet zo snel. Eerste deel thuis gedaan, leek allemaal goed te gaan. Tot de volledige ontsluiting, mocht gaan persen, dat heb ik een uur gedaan maar er kwam geen vooruitgang. Ook bleek dat Mike het moeilijk had. Dus toen met spoed nog naar het ziekenhuis ( in ambulance met persweeen is niet grappig ). In t ziekenhuis hebben ze besloten tot spoedkeizersnee. 's Avonds om 19.50 uur die maandag is Mike geboren, de vrijdagmorgen erna om 11 uur mochten we gelukkig alweer naar huis. Mn man had vanaf de bevalling 3 weken vakantie dus die was elke dag in t ziekenhuis en daarna nog lekker 2 weken thuis.
    Met Mike gaat het super. Slaapt lekker door en groeit goed. Morgen weer naar consultatieburo... krijgt ie weer 2 prikjes... :S

16. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    miky: welkom! heb je een foto?

17. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Nog geen foto, maar binnenkort wel denk ik...

18. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    miky; gezelig dat je ook komt kletsen! marno is ook van 11 sep,. worden er steeds meer!

chacha; denk dat de wipper hoger kan als lynn een beetje stevig zit erin?

atlantis; ook alweer de prikjes,.. wat voel je je dan gemeen he,. terwijl het toch moet gebeuren,. oh, een vaag streepje? had ik ook,........... ff in de gaten houden! :D

morgen intake op het kdv, ben benieuwd, over de tel klonken ze leuk,.

19. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Zo daar zijn we weer.....de ziektes zijn weer in Lynn's lijfje gespoten...
    We hadden een vervangend arts, een arabische man, wat een leuke vent was dat. Hij deed het zo leuk met Lynn.
    Alles is nagekeken. Ze moest ook haar hoofdje rechtop houden....haha mooi niet, woest was ze, maar hij zei er verder niks van.

Lynn weegt nu 5185 gram en is volgens de cm van het cb 58 cm (thuis meet ik 59)

Lynn krijste gelukkig niet zo hard als de vorige keer, het was wel te merken dat de pneumokokken haar meer pijn deed dan de DKTP. In de auto was het alweer lachen en nu ligt ze nog even te slapen. Volgende maand nog een keer en dan zijn we er een half jaar vanaf.

Lynn zit aardig stevig in de wipper, maar vraag me af of het al mag ivm het ruggetje.

Spannend ezzie, intake op het KDV, per wanneer zal Marno er heen gaan?
    Lynn gaat vrijdag weer, ben er een stuk rustiger over dan vorige week (zo zie je maar: alles went)

Juudje hoe is het nou met Lynn? Moet best veel aan haar denken vandaag, hoop dat alles goed is!
    En hoe ging je gesprek bij de HA?

20. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi!

ja die banner, die klopte even niet later wel. Idd misschien wel het tijdstip van bevallen...

jeetje Miky, dat is een nare bevalling. Gaat alles goed en op het laatst toch nog verkeerd. Gelukkig gaat alles nu prima met Mike en met jou en het herstel van de keizersnee? Goed genezen? Geen last meer?

oei joh...90% van de baby's het RS virus? He gatsie... :(

Joh volgens mij maakt het niet zoveel uit als je t gaatje groter maakt. Als de speen niet meer werkt dan merk je dat snel genoeg denk ik.

Ja, heb ook de prenataldoos gehaald vandaag. Echt veel leuke spulletjes hoor! Ook de eerste hapjes :) Da's leuk! Volgende maand mogen onze beebs al hun eerste hapje haha...
    En ja Chacha, je kunt weer wat toevoegen in je winkel of spenenwarenhuis.. :D
    De fles die erbij zit heeft een 1-2-3 speen.. hoe werkt dat? Hoe moet je de fles houden? En wat moet boen staan? snap er geen snars van.. :(
    Maar de speen van de Bfree fles past op die Bibifles alleen hij trekt erg vacuum... dus zou ie toch niet echt passen dan?

Ja die wipper heb ik ook al heel hoog staan...
    Ik kan Tijn ook al heel makkelijk tot zit krijgen... is dat niet goed eigenlijk? Hij doet het niet helemaal zelf, maar als ik zn handjes pak dan zit ie zo rechtop.. zou dat nog erg slecht zijn voor zn rugje? Hij zit gewoon en houdt zn rug recht en hoofd recht....

Nee atlantis hier ook nog geen ongesteldheid... heb vanmiddag een test gehaald... morgenochtend ga ik de test doen. even voor de zekerheid, want die condooms.. mm... laatst was ie ook kapot gegaan... :( maar wel op tijd gemerkt.. Je weet nooit, ik denk het niet hoor...
    Maar, atlantis zag jij een vaag tweede streepje? Zou ik echt nog eens testen. Zo begon ik vorig jaar ook met de eerste test en nu is Tijn er 8)

Ben nu bij mijn ouders... Ik zit boven op de entresol... dus kan je naar beneden kijken en dus alles horen beneden.. wordt er net al naar boven geroepen, mir.. je zit toch niet wéér ook hier op die computer? :oops: Ach moet ff bijlezen... 8) Toch?

Tijn slaapt de hele dag, ja je leest het goed... 8) voor pampus gewoon... niet wakker ter krijgen :confused: :confused:
    Nu is hij lekker wakker en vermaakt zich prima op zn speelkleed met mobiel erboven 8)

Chacha, hoe gaat het met Lynn last van de prikjes? Of valt het mee..
    Atlantis, hoe is het met jouw Sofia?

Ezzie ook al met marno naar het kvd.. ja op een gegeven moment moet het toch gaan gebeuren he... per wanneer gaat hij er heen? Wanneer moet je weer werken.. na oud en nieuw toch?

nou ga maar even naar beneden, groetjes!

Deel Deze Pagina