September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    he juud wat naar dat ze nu ook nog koorts erbij heeft gekregen...
    zielig meissie, geef ze een dikke kus van ons.
    en ook een dikke kus en knuffel voor jouw.

2. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi!

Juud veel sterkte met je meisje. Hopelijk helpt de sonde snel en durft ze vlug weer vast voedsel te eten! Hoe is het nu met haar koorts?

Narcissen, gelukkig je bent weer thuis! Heerlijk hoor! Nu lekker genieten. Hoe voel je je nu? Heb je erg veel last gehad van die bacterie?
    Euh.. ik heb ook geen kaartje gehad, volgens mij had ik wel mn adres gegeven? Het lijkt me erg leuk om ook een kaartje te ontvangen als t mag? :D
    Gaat de borstvoeding goed, ondanks dat jullie in het ziekenhuis moesten verblijven?

Getver Pinguin, Quinn weer overstuur? :( Zo sneu en je kunt dus niets doen behalve een zetpil geven... gelukkig heeft hij goed tussen jullie in geslapen! Ieuw tandenknarsen... dat doet Tijn soms ook wel eens..
    Heeft Quinn juist smalle voetjes.. dat is ook lastig, dan zitten ze snel te los en heeft ie niet genoeg stevigheid. Tijn heeft echt van die platvoetjes, heel breed en een hoge wreef. Ik moet altijd moeite doen om hem in zn schoenen te wurmen en hij vindt het ook niet leuk als ik zn schoenen aan trek. Als ze aan zijn is het geen probleem meer. Maar toch maar eens binnenkort weer opmeten. Tijn heeft qua broeken nog 80 en met shirtjes 86. Hij heeft korte beentjes.

Oh celientje ik heb ook geen scanner hier...
    Heb je je mannen nog wat op kunnen vrolijken? hihi...

Chahca, hoe meet je precies de voetjes? het gaat toch niet om het aantal cm?
    Hoe is het nu met Lynn, nog steeds ziekjes, koorts, beroerde nachten?

Tijn heeft op de dag maar een half uurtje geslapen hooguit. We zijn naar het bos geweest, naar de speeltuin en de Mac samen met een vriendinnetje en haar twee kids. Het was erg gezellig en Tijn heeft zich super vermaakt. Heel anders dan van de week in de Prenatal haha...
    Vanavond is hij wel hard op zn hoofdje gevallen, alleen hebben we niet gezien hoe. Wel een heel harde bonk gehoord. We denken dat hij op het bed wilde klimmen, maar het niet lukte? Nou ja, hij heeft even heeel hard gebruld en verder kan ik niets zien, dus het zal wel goed zijn.

Ik ga zo slapen. Tjonge, als ik op een dag wat te veel loop dan ben ik zo brak aan het einde van de dag... nou ja, hoort er bij he

doegdoeg

3. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen allemaal,
    Hoe is het met Lynn? Wilde ze al wat drinken? Ik hoop heel erg dat het snel beter gaat met haar!

Hier langzaam aan het wennen aan het thuis zijn! Het is heerlijk. Zal later uitgebreider vertellen. Nu komt er bezoek binnen.

Oja, dames.... (ha, ha, hoe bedoel je ongeduldig... ha, ha)
    De geboortekaartjes zijn pas gisteren op de post gegaan! Dus.... houd je brievenbus morgen in de gaten!

4. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Lekker he thuis Narcissen, gaat alles weer lekker met jou en hoe gaat het met de kleine meid? Hoe vind Helena het allemaal?

Juud wat een schrik ook nog koorts erbij ! Hoe gaat het nu ?

Dat was maar een kort slaapje van Tijn zeg, ach, Vinny ook maar 3/4 uur, gistermiddag wel een heel stuk gelopen, heerlijk zat hij in het zonnetje. Alles goed met Tijn zijn bolletje, ze kunnen ook van die smakkerds maken.
    We zijn nog bij de babywinkels wezen kijken, ik wil een lichtgewicht buggy hebben voor als ik een buggy mee moet nemen, wil graag de x adventure vibe. Vinny maar rond laten lopen bij de babydump, haha niet echt een succes, de kleine stoeltjes vond hij prachtig daar ging hij mooi in zitten, tot dat hij een computer zag staan....niet bij weg te slaan dus..ik hoop niet dat hij hun hele systeem heeft ontregeld haha. Hij moest natuurlijk van mij ook in allerlei buggys zitten, nou daar had hij geen zin in, ik wou eerst graag de Zapp, maar Vinny zat daar ook helemaal niet lekker in. Dus nu sparen voor een andere buggy.

Chacah bedankt voor je link.

Vinny heeft zeker maat 21, als hij niet al weer gegroeid is, hij leeft op grote voet haha. Niet echt breed en niet echt smal, hij doet alleen als ik zijn schoenen aan wil doen zijn tenen naar beneden trekken dus dan krijg ;je zo'n bol voetje, nou probeer dan maar in schoentjes te komen.
    Hij past zijn schoenen gelukkig nog, dus straks voor de zomer kijken.
    VInny loopt thuis altijd op blote voetjes, hij wil geen sokken of sloffen aan, heeft ook altijd warme voeten.

Pinquin, Quinn vannacht beter geslapen?

ga er ff eentje aandacht geven :)
    jose

5. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Even update van mij.

Normaal is het met 2 nachtjes gedaan, maar de zuster zei gisteren al dat lynn vandaag echt niet mee naar huis mocht.

Vanochtend heeft ze 50ml pudding gehad. Om 11.00u fles aangeboden, maar die wilde ze niet. Toen maar fruithap geprobeerd en daar heeft ze 2 hapjes van gehad. Dus ze hebben de melk weer via de sonde gedaan. Met het fruithapje hield oma haar armpjes vast en ik duwde de lepel naar binnen, maar dit werkte niet. Ze begon heel hard te huilen. Denk nog een dagje te vroeg. We moeten haar nu weer over die drempel helpen, dat eten geen pijn doet.

Jean en ik zijn brak. Gaan nu even liggen in de zon en dan om 14.30u weer naar Lynnie.

Tot snel

6. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    jee juudje; heel veel sterkte vooor jou en Lynnie, hoop dat ze snel weer genoeg binnen krijgt en houd zodat ze naar huis kan.
    dikke knuf,.

Wat heerlijk weer thuis narcissen! gaat het goed met de kleine meid?

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ff snel, want ik heb ook een buikgriep te pakken.
    Heb de hele nacht in de badkamer doorgebracht met mijn kop in de plee....en ik HAAT kotsen. Ik zit aan een bak yoghurt en René zit burger king te eten....ieeeeeuw. Vanmiddag tot 15 uur in bed gelegen en nu gaat het aardig.

Juud ontzettend veel sterkte met je meisje! Hopen dat ze snel weer doorheeft dat eten lekker is. Dikke knuffel voor jou! Valt niet mee om je kindje zo te zien

Ik hoop dat ik morgen spraakzamer ben. Doeg ladies!

8. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Jeetje Juud sterkte meis. Geef Lynn een dikke knuf van ons. Ik hoop dat ze snel door heeft dat eten geen pijn doet.

Chacha beterschap.

Hier was het gisteren een explosie. Echt heel druk maar wel gezellig.

9. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    goh chacha, beterschap.

Ik zit er even doorheen. Begin zelf ook ziek te worden. Zit nu aan de anti grippine.

Had niet verwacht dat het zo lang zou duren bij lynn. Schijnbaar was ze aan het eind van dr latijn.

Ik raad jullie aan om ORS te gaan halen en als de kindjes 1 dag niet willen drinken om dit dan toe te voegen. Ik hoop dat niemand van jullie dit ooit hoeft mee te maken.

Ze is dan wel een dametje met karakter, maar als ik haar nu zie. Tis maar een frotje mens nu.

Mijn huishouden lijdt eronder. Haha. heb al een tijdje niets gedaan.

Maar ja, lynn ligt daar goed en dat moet ik vaak tegen mezelf zeggen.

Ga nu even stukje op de lounge plaatsen.

10. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Arme juudje! Zelf ook nog ziek aan het worden. En je arme meisje zo zielig. Hopelijk knapt ze snel op, want dit is geen pretje.

Chacha; jij ook beterschap!

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Arme Lynn, Hoop dat ze gauw weer beter is Juud!

Chacha hoe voel jij je vandaag? Ben je aan het werk of lig je lekker in je bed?

Narcissen dank je wel voor je mooie kaartje! Gaat alles goed met Gabrielle? En hoe vindt Helena het met haar kleine zus?
    Mocht je wel zelf blijven voeden ondanks de antibiotica?
    Wat had je eigenlijk? Een baarmoederontsteking? of ben ik te nieuwsgierig? :oops:

Quinn spookt weer flink snachts, maar voor de rest is alles lekker met hem. Eet als een bouwvakker en krijgt op eens spek op zn lijf!
    We zijn lekker van het weer aan het genieten en wandelen veel saampjes.
    Nu net gewerkt en zometeen mn kereltje ophalen.

Gaan er van jullie nog naar de huishoud of 9 maandenbeurs?

later
    xxx

12. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi meiden!

juud: wat een naar nieuws voor jullie, dikke knuffel voor jullie beide!

narcissen: fijn dat je thuis bent, eindelijk thuis met je gezinnetje!

chacha: jij ook een knuffel en beterschap!

pinquin: hopelijk is het tijdelijk de nachten. Ik ga zondag naar de huishoudbeurs en 9 maanden beurs

tot later..

13. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Zo, meisjes liggen op bed. Net gegeten en nu even rust in de tent

Jeetje Juud, wat vreselijk allemaal. Ik zal je tip van de ors goed in mijn oren knopen! Heel veel sterkte met je meisje!
    Juudje, ik hoop dat je zelf niet ziek wordt!

Chacha, al weer een beetje opgeknapt? Ik geloof dat er weer iets heerst. Ik hoor het van behoorlijk wat mensen dat ze geveld zijn door de buikgriep.
    Ook Helena was flink ziek. Vier dagen aan het overgeven geweest en aan de waterpoep. Nu sinds gisteren blijft haar eten weer binnen! Mijn vriend is dus behoorlijk druk geweest met kleren wassen, verschonen etc. etc.

Mir, hoe is het met Tijn zijn hoofd? Is er een bult gekomen?

Ik was trouwens geveld door de kraamvrouwenkoorts. Vroeger ging een op de vier! vrouwen hieraan dood. Je krijgt het door een bacterie die actief wordt tijdens of na de bevalling. Ik kreeg vrijdagavond hele heftige koorts (bijna 40) en buikpijn. Dacht dat het naweeen waren. Tijdens de nacht werd de buikpijn heel snel heviger. Koorts bleef ook.
    's Avonds met verloskundige gebeld. Die heeft contact opgenomen met de gyneacoloog. Verloskundige kwam even later toch even langs, anders kon ze niet lekker slapen. Gyn. heeft midden in de nacht nog met vk gebeld om te zeggen dat ze dacht dat ze wist wat het was en dat ik zo snel mogelijk opgenomen moest worden.
    Afijn.. de nacht doorgebikkeld. Dat was echt vreselijk maar ja, ik weet dan niet wanneer iets heftig genoeg is om iemand uit haar bed te bellen..
    Om 9 uur 's morgens ben ik door de vk naar het ziekenhuis gebracht. Zo in pymama in de auto. Ik kon niet meer rechtop lopen van de pijn....
    In het ziekenhuis meteen onderzocht en aan het infuus met anti-biotica gelegd. Zondag waren er al onderzoeksresultaten van een kweekje dat er op wees dat het inderdaad kraamvrouwenkoorts was. Dus op zondag de goede anti-biotica. Die was puur gericht tegen die infectie.
    Koorts bleef aanhouden. Pas als ik geen koorts zou hebben zou ik naar huis mogen. Op donderdag begon de koorts pas te zakken en kon ik eindelijk zelf overeind komen uit mijn bed! Tot die tijd moest ik steeds een verpleegkundige roepen om Gabi naar me toe te brengen of weer in haar bedje te leggen. Ze sliep in een wiegje naast me. Perfect dus!
    Gelukkig is de borstvoeding ondanks de koorts toch goed op gang gekomen en is Gabielle per dag alweer 30 gram aan het groeien. Daar ben ik heel erg blij mee!
    Donderdagavond kreeg ik te horen dat ik de laatste twee dagen anti-biotica met pillen mocht gaan afmaken en niet meer aan het infuus hoefde. Op vrijdagmorgen ben ik bevrijd van het on-ding! Douchen is toch wel heeeel erg fijn zonder zo'n ding!
    Vrijdagmiddag een beetje wiebelig naar huis! Lekker weer dus Geweldig!
    Zaterdag en zondag lekker aangerommeld met zijn viertjes. Roze vlaggetjes en ballonnen opgehangen!
    Vandaag voor het eerst met mijn twee meiden geweest. Erg wennen maar wel heel erg leuk. Helena is heel erg lief. Kan zelf fijn spelen en komt een boekje lezen als Gabrielle aan de borst drinkt.
    Vandaag heerlijk buiten getut met Helena. Gabi lag te slapen.
    Zelfs nog even de ramen gezeemd. (kon echt niet meer naar buiten kijken) Dus met mij gaat het goed!

Poeh, wat een verhaal!
    Nu lekker een bakkie doen en vroeg naar mijn bedje toe.
    Tot morgen

14. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Dames, er staan nieuwe foto's in mijn album.

15. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    narcissen, mooi meisje! :p
    jeetje wat een verhaal, dat zal schrikken zijn geweest.
    fijn dat het nu goed gaat.

juud, wat akelig allemaal, hoop dat je zelf wel weer snel op knapt. kun je er nu echt even niet bij hebben........
    hoop zo dat je meisje snel opknapt.

pinguin, fijn om te horen dat het zo goed gaat.
    lekker genieten!

chacha, beterschap...

hier gaat alles zijn gangetje. dimphy eet ook heel erg goed en begint wat dikker te worden...
    maar ze kan/mag het hebben.
    ook groeit ze in eens weer erg hard.

in mijn buik begint het wat te rommelen af en toe.......

lekker bezig met de laatste dingen voor de bevalling en kraamtijd.
    morgen weer naar de VK.

fijne avond

16. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Jeetje Narcissen wat een verhaal. Fijn dat je nu lekker thuis kan genieten. Leuke foto's en wat een mooi meisje! Leuk he zo klein weer?

Juud hoe is het nu met Lynn en hoe gaat het met jou?

Hier geen beurs bezoek dit jaar.

Wij beginnen hier allemaal nu een beetje te snotteren.

Hoe is het met Chacha?

17. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Jeetje narcissenl je hebt nogal niet wat meegemaakt zeg! Gelukkig ben je nu weer lekker thuis. mooi meisje is het!

Juud; hoe is het nu?

Hier ook geen hh-beurs.

18. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Met chacha gaat het aardig :D Heb vandaag gewerkt, geen slim plan, maar heb het overleefd. Heb nog niet veel zin in eten, alles rommelt.

Juudje bah wat naar allemaal. Zie je wel dat ze wat opknapt? Jij nu niet ziek worden meis.

Narcissen poeh wat een verhaal. Daar zit je echt niet op te wachten. Gelukkig ben je weer thuis en gaat alles goed. Fijn dat Helena ook zo makkelijk is. Mooi meisje is Gabrielle. En wat een leuk kaartje!

Kira niet ziek worden bij jullie he? En nog gefeliciteerd met Tim en je man. Is Tim nu 4 geworden? Ja toch?

Mamsie spannend dat gerommel in je buik! Wie weet (nog wel even 2 dagen uitstellen hoor! )

Pinguin Quinn dus aan het spoken? Het lijkt wel of het er een beetje bij gaat horen he? En eigenlijk wil je er niet gewend aan raken.
    Fijn dat het verder goed met hem gaat.

Hier geen beurzen....ben er ook niet echt een type voor.

Mir hoe is het bij jullie? Wanneer had je de pretecho ook al weer?
    Tijn geen last meer van zijn hoofdje? Fijn dat het zo gezellig was met je vriendinnetje. Heeft Tijn ook Mac gegeten?
    Ik laat trouwens de voetjes opmeten in de winkel waar ik haar schoenen koop. Kan ik gewoon even binnenkomen.

Ha celientje dat klinkt als een hele onderneming met Vinny in de winkel. haha

Nou hier knappen we langzaam weer op. Lag er gister vroeg in en Lynn is maar 1x wakker geweest. Dat scheelt.
    Dametje is nog verkouden maar erg vrolijk. Ze heeft veel lol gehad met René vandaag.

19. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Mir had gisteren de echo. Ben erg benieuwd.

Mocht vandaag uitslapen. Jean en Kim gaan dadelijk naar Lynn, maar ik was al om 7.00u wakker en heb er al een was inzitten.

Gisteren ben ik een beetje boos geworden op de zuster. Lynn had maar 400ml binnen en ze wilden haar geen sonde geven. Normaal slaapt ze de hele nacht door, maar toen ik gisteren om 22.00u belde, hadden ze haar nog niks gegeven. Ze was om 20.00u huilend wakker geworden en op het moment dat ik aan de lijn hing werd ze weer wakker. Dus ik zei: van mij hoeft ze niet met honger wakker te worden. Ik wil dat ze die sonde krijgt en dat ze overdag probeert om zelf te drinken en te eten.
    Vandaag als het goed is gesprekje met kinderarts.

Lynn is weer heel vrolijk. Zo als altijd, maar oogt nog wel ziekjes. In plaats van 1000ml, moet ze nu 600ml zelf gaan drinken en dan mag ze mee naar huis.

Had me een beetje vastgeklamt aan wat de kinderarts zei. Dat ze na 2 nachtjes wel mee naar huis kon. Nu is dus elke dag en nacht extra en dat trek ik me heel zwaar aan.

Ga me nu maar aankleden en dan weer naar mijn meisje.

20. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi hoi!

Goed te lezen Narcissen dat het nu zo goed gaat! Maar wat een verhaal! Dat is echt niet niks zeg! gelukkig zijn jullie nu met zn viertjes weer thuis! Wat leuk dat Helena zo goed op haar zusje reageert en dat ze ook zo lief speelt zelf. Super hoor! Maareh... ramen zemen? joh....
    Wat een mopke om te zien zeg! Heerlijk meisje. Vind je dat ze op Helena lijkt toen ze net geboren was?
    Dank je wel voor het geboortekaartje! Wat een leuk gedichtje.

Juud, hopelijk drinkt Lynn snel weer wat meer. Wat een gedoe he.. en je staat ook zo machteloos.. ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt! Sterkte nog meid!

Chacha, vannacht een goede nacht gehad? Gets.. buikgriep.. het heerst ook weer he... en dat je er dan net vatbaar voor moet zijn. Doe rustig aan meid. Gelukkig slaapt Lynn redelijk.

Bah Pingui, Quinn ook snachts niet willen slapen? Heeft hij ergens last van of zijn het misschien nachtmerries? Ik heb Tijn nu ook bjina elke nacht weer aan het spoken terwijl hij nu niet ziek is of iets. Hij wil niet meer slapen. Gaat Quinn wel naast jou slapen of blijft hij ook wakker dan? Tijn gaat nl gewoon ook naast mij niet meer slapen.
    Gelukkig is Quinn overdag wel goed te pas en heerlijk dat hij weer zo goed eet!

Mamsie.. spannend! Heb je nu echt last van voorweeen? Is alles gereed voor de bevalling? Ook de klossen enzo? Ga je thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Kira, niet ook gaan grieperen daar hoor!

Niek :D ! nog steeds geen internet... :( ?

Nou hier dus weer K nachten. Tijn gaat niet meer zelf slapen. Vannacht was hij van half 4 tot half 6 wakker naast mij. Toen bart de deur uit was heeft hij nog even tot 7 uur geslapen. Ik snap er werkelijk niets van. Laten huilen helpt geen snars, hij slaapt toch niet, nergens... Misschien toch nachtmerries? Hij wilde het liefst dicht bij mij zijn en klampte zich ook echt vast. Niets voor dit mannetje eigenlijk.

Gisteren de 3d echo gehad. Super zeg. Alleen jammer dat de navelstreng er elke keer voor hing. Je kon het gezichtje wel redeljik zien, maar niet optimaal. Ach, het was wel erg mooi hoor. we hebben een dvd en foto's. Ze was de hele tijd aan het sabbelen op de navelstreng en later was ze op haar handje aan het sabbelen. Tjonge... als deze kleine ook zo beweegelijk is als ze uit de buik komt dan hebben we twee wiebelkonten!

Ik zal zo even wat fotootjes laten zien.

doeg!

Gulay mis ik ook al een tijdje?

Deel Deze Pagina