September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoi allemaal

Nou Lynn is gister echt zo ziek geweest. Ze heeft helemaal niks gegeten en wilde alleen maar op de bank liggen. (en daar bleef ze ook liggen, niks voor Lynn)
    Om half 7 naar bed en René heeft haar vanmorgen maar wakker gemaakt om 9 uur. Ze is 's avonds 1x wakker geweest en daarna niet meer gehoord.
    Vandaag geen koorts meer, eet wel iets , maar niet veel.
    Ik kan niet ontdekken wat ze nou eigenlijk heeft.....

Pinguin heb je lekker geslapen? Wat een gedoe zeg met Quinn. Lynn heeft nog geen garnalen gehad, maar het zou best kunnen dat ie daar op reageert.
    Steven goed gelopen zeg! Wauw.

Kira sjonge....dat het eten niet zo lekker is gevallen. Geen last meer gehad?

Juudje hoe is het bij jullie?

Narcissen ben blij dat het beter met je gaat!

Mir sjonge die Tijn....getver. Was het vanmorgen wat later?

2. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Mir...waar ben je? Je hebt wel meldingsplicht hoor :) :)

3. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi!
    ik meld mij :D maaaar ik ben zeker nog niet van plan te bevallen hoor! Eerst nog even de meeting 26 april ;) en daarna nog een paar weekjes genieten van de beeb in mijn buik.

Beterschap voor Lynn. Echt ziek dus.. Gelukkig nu geen koorts meer. Hopelijk eet ze morgen weer wat beter. Was ze nog erg hangerig en rustig? Zoveel geslapen.. heeft ze vast echt een virusje onder de leden ofzo.

Narcissen, vervelend van je oog joh.. nog steeds niet beter. Wat erg dat het dus misschien wel blijvend is.... Is het door je lenzen gekomen die ontsteking? Kan je nu wel weer harde lenzen in dan? Of loop je nog steeds met bril?

Rustig hier. Pinguin, heeft Steven veel spierpijn van de marathon?

Ezzie, gaat de verbouwing voorspoedig?

4. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    mir willen je nog wel met buik zien hoor!

beterschap voor zieke kindjes,

verbouwing gaat goed, kunnen even niks meer doen.

kreeg gister te horen dat relatie van mn broer over is, (diegene die zou trouwen) beetje k*t allemaal dus momenteel.

Marno gaat opeens hard met tanden, nu alleen nog maar 4 kiezen, dat verklaart zn poepbroeken!

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ja Mir vanaf nu meldplicht :D
    Hoe is het met Tijn?

Ezzie ach joh...wat ontzettend sneu voor je broer. Hij had toch een aanzoek gedaan in een luchtballon? Sterkte ezzie

En verder....WAT IS HET RUSTIG HIER :confused:

Lynn heeft vandaag 2 slaapjes gedaan, had ze echt nodig. Verder is eten nog steeds shit. Bah. Zou ik naar het cb gaan? Voor advies?
    Eigenlijk weet ik wel dat er gewoon niks aan te doen is. Ze is op zich actief en vrolijk, ze slaapt alleen wat meer maar dat vind ik niet gek na die koorts. En de knabbelstengel van Bakker Bart wilde ze wel.

Vanavond tijdens het eten zat ze het uit te tuffen en bahbahbah te roepen (goh weer wat geleerd op het kdv blijkbaar)

De kraamverzorgster van Lynn is vandaag op de koffie geweest. Zo gezellig en leuk weer. En poeh wat is ze ziek geweest van de chemo, had geen haartje meer op haar lijf. Maar nog steeds zo stralend en humoristisch als anders.

Ik heb opeens rugklachten...tussen mijn schouderbladen...gek he..zo hoog.

6. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Hier ook nog steeds een slechte eter hoor. Hij eet alleen zijn vleesjes en voor de rest bar weinig aardappels en groente..

Ezzie wat balen van je broer.. Denk je dat het definitief is?

Seán slaat andere kindjes :( :( :oops: . Ik denk dat ie het niet kwaadaardig bedoelt maar meer zo van eventjes kijken wat er gebeurt als ik boven op het hoofd een klap geef... maar ja het is niet leuk. Gelukkig slaat ie niet mega hard. Ik ben er meestal snel bij en zeg boos NIET SLAAN maar vooralsnog helpt het niet echt...

7. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Chacha, even meteen reageren op jou probleem. Als ze maar wat eten binnenkrijgen is het voldoende. Zolang ze maar drinkt, dat moet je echt in de gaten houden. Je hebt zelf ook dagen dat je geen trek hebt. (tenminste, ik wel) Een zakje ORS geven kan geen kwaad als je het niet vertrouwd.
    Onze kindjes hebben nu de leeftijd dat als ze misselijk worden van eten, ze zich gaan bedenken dat als ik wat eet, wordt ik misselijk, dus eet ik niet, of kleine beetjes.
    De stengel bij bakker bart wel lekker. Geef haar die dan.
    En als het echt de spuigaten uitloopt en je het echt niet vertrouwd, natuurlijk zou ik dan het CB bellen, of de huisarts.
    Zoals je merkt, maak ik me niet zo snel meer druk om lynnies eten. Zolang ze maar voldoende drinkt. Lynn is ook makkelijk in het uittuffen van eten. Beetje dwang wil nog wel eens helpen. Succes meissie.

Oei paddy, dus ik moet Lynn bij jou beer vandaan houden, anders mept ie haar zo tegen de vloer? ;) Hahaha. Zal wel een periode zijn. Lynn heeft nu, als iets niet lukt, dat ze op haar vingers bijt. :confused: :rolleyes: Liever haar eigen vingers dan de mijne.

Oei ezzie, das niet zo mooi. Dat zijn dingen die nooit leuk zijn.

Gisteren met Bono naar de dierenarts geweest voor de derde prik en waarschijnlijk moet ie al onder het mes. Wat een gezin hebben wij zeg. Hij weegt nu 3,5 kilo en is dus in 3 weken tijd een kilo aangekomen. De dokter zei dat ie in prima conditie was. Oh ja, de operatie. We hebben hardhouten deuren en bono schraapt daar zijn tanden op. Deze groeien dus wel, maar hij schraapt ze tot op het tandvlees. In de bench is een hoektand afgebroken en deze moet eruit omdat de zenuw bloot ligt en dit de grote honden tand kan beschadigen. En we moeten hem dat schrapen afleren voor dat hij grote honden tanden krijgt. Hij spoort niet. Wanne dokus.

Mir, doe je rustig aan. Lynn en ik willen je wel zien hoor, de 26e.

Meiden, trouwens, Lynn loopt officieel.

We hebben 2 dagen niks gedaan. Dus vandaag de schouders eronder.

Morgen weer reintegratie gesprek.

8. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Moelijk hoor, dat niet eten, wat juud al zegt, als ze maar drinken.

Hier dat probleem gelukig niet (meer). Hij eet zo'n beetje alles. Gerust 3 broodjes tussen de middag en ook sávonds gaat alles erin. Da's ook wel eens anders geweest.

Arme Bono nu al onder het mes, gek beest z'n tanden op de deuren schrapen...

Gefeliciteerd Lynnie met het officieel lopen! :D

Denk wel dat het definitief is wat mn broer betreft, (idd diegene van de luchtballon) maar al zouden ze morgen op de stoep staan met we proberen het nog 1 keer zou het me ook niet verbazen. Hoop dat ze alles goed kunnen regelen.

ahww, Seán aan het slaan,... vervelend, ik krijg het slaan van Marno er ook nog niet uit, nou doet ie het 'gelukkig' alleen nog bij mij, hoop niet dat ie het bij andere gaat doen. Blijven zeggen dat het niet mag... weet het ook niet.

Hoe is het met je rug chacha?

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey meisjes,

Ezzie naar van je broer hoor! Lekker dat Marno zo lekker eet. Heeft bij hem toch best lang geduurt voordat hij uberhaupt groente enzo wilde eten?
    Wanneer hoop je dat de verbouwing voorbij is?

Chacha hoge rugklachten kunnen vaak vanuit onder in de rug ontstaan. Hopelijk is het gauw voorbij, anders niet te lang wachten met een fysiobehandeling ofzo!

Bono nu al onder het mes Juud! Hoe is het nu met je meisje?
    sucses morgen met je gesprek. Als je weer gaast werken ga je dan part-time? of fulltime?

Hier gelukkig nog geen slaan, maar wel wat baldadig geschreeuw!

Narcissen ik hoop dat je oog weer helemaal geneest! Hoe is het eigenlijk met je meiden?

Mir bij jou alles nog ok?

Is Niek deze week op vakantie?

Hebben met zn drieeen toch weer even moeten bijkomen van die marathon.
    Steven heeft zich maandag laten masseren. Een uur lang voor maar 20 Euro!
    Ga ik ook binnenkort eens doen. Lekker een bidnweefselmassage ofzo!

Merk dat zo'n onrustige nacht met Quinn er echt inhakt bij mij!.
    Afgelopen nachten waren goed, maar aan het einde van de nacht, tussen 5 en 6 moeten we er wel even uit om een speentje te geven of hem bij ons te nemen.
    Gelukkig slaapt hij dan wel weer tot 7.15.

Vanochtend hem lekker in bad gedaan terwijl ik ernaast stond te douchen. Was de eerste keer dat hij dat ok vond. Hij geniet echt weer van het bad en is niet meer zo bang voor zn piemelemuis!
    Daarna al de ramen binnen en buiten gelapt!

Nu ligt Quinn al weer ruim 2 uur te slapen. Denk dat ik hem zo maar eens wakker ga maken om een broodje te eten.

fijne dag meiden

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ben toch met Lynn naar het CB geweest. De schade viel wel mee.
    Ze was 70 gram afgevallen, maar toch weer ruim 2 cm gegroeid. Ze is nu bijna 84 cm. Draadnagel
    Nu buigt de curve dus helemaal af. Dus het weegvrouwtje heeft toch de arts er bij gehaald. Heb tips meegekregen en verder moet ik het in de gaten houden.

Tja ze drinkt wel redelijk, ze haalt het minimum.

Oooooh slaat Seán andere kindjes....oeps das niet zo grappig.

Juudje thnx voor je tips. Ze eet al weken amper. vandaar dat ik me nu toch wat zorgen begin te maken.

Das ook wat met bono zeg. Rare hond. Hihi hij past goed bij jullie.

Ezzie zo wat eet Marno veel. Hier waren het vanmiddag 3 stukjes brood.
    Rug gaat wel iets beter nu. Moet gewoon niet teveel doen.

Pinguin fijn dat de nachten nog steeds lekker gaan. Nu nog ietsje langer he? En fijn dat hij lekker aan het genieten is van het badje.

Ik ga Bridget kijken!

11. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Mmm hier heeft iemand vanavond helemaal NIKS gegeten... Ik begin me nu ook een beetje zorgen te maken.. Hij drinkt wel goed maar ja... Ook het inslapen gaat nog steeds knudde maar zodra hij slaapt dan wordt ie wel pas de volgende ochtend na zevenen wakker.

Tja gister werd er geslagen en vandaag werden er kusjes en knuffels uitgedeeld.. Het is maar net hoe zijn pet staat denk ik. Ook heb ik zijn eerste driftbuien vandaag mee gemaakt :cry: . Pfff.. dat is een jaar eerder dan bij Tim. Ik ging hem ophalen van school en Seán droeg heel lief zijn rugzakje naar de fiets. Daar wilde ik het in de fietstas doen want anders ligt het tijdens het fietsen op de grond. Dat zinde meneer niet en toen begon ie.. Schreeuwen, stampen en spartelen dus ik kreeg 'm met geen mogelijkheid in het fietszitje. Ik 5 minuten wachten om te kijken of ie kalmeerde maar mooi niet. Gelukkig kwam er een vriendin aan die de fiets voor mij heeft vast gehouden zodat ik Seán in het zitje kon proppen wat niet makkelijk was. Toen Tim achterop en fietsen maar. Tijdens het fietsen probeerde Seán zijn riempjes los te maken en ging staan :confused: . Het zweet stond me op de rug toen ik thuis kwam. Toen was het nog niet over en heeft ie zeker nog 15 minuten zitten krijsen.. Mijn hemel er staat mij echt nog wat te wachten.. maar als die vriendin niet was gekomen dan had ik daar nog gestaan..

Zo pinguin je bent actief bezig geweest vandaag!

Jeetje wat eet Marno veel brood! Ik ben blij als er 1 korstje in gaat.

12. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hallo!

Zo, ik heb net heeeeerlijk heeeel lang gedouched met maskertje enzo... nou ik ben nu echt wel schoon :D
    Bart is een paar dagen voor zijn werk in Vlissingen. Tijn zou eigenlijk uit logeren, maar kwam toch niet zo uit. Gelukkig slaapt hij en ga ik ook maar lekker vroeg naar bed.

Jee Ezzie, wat naar van je broer, vooral omdat ze zouden trouwen zeg... Tja, wie weet komt het nog goed... Ze hadden toch nog geen kinderen of wel?
    Hiet trouwens een soortgelijk probleem met mijn broertje :( ook relatie uit maar op een heel rottige manier. Dat brengt veel gezeur met zich mee. En omdat hij nog bij mijn ouders woont ook wel wat gestress bij mijn ouders.

Ieuww Bono schuurt zn tanden helemaal op? Gets... En ook onder het mes? Voor zn tanden of iets anders?
    Succes morgen met je vervolggesprek!
    En gefeliciteerd met het lopen van Lynn. Nu is er vast geen houden meer aan! :D Gaat dan ineens snel he.

Klinkt heerlijk zo'n massage zeg Pinguin en maar 20 euro, dat is niet gek. Kon Steven zeker wel gebruiken na zo'n zware tocht!
    Hihi, was Quinn bang voor zn pielemuis? :)
    Lekker trouwens he, zo douchen met Quinn ook in bad. Ik doe het ook heel vaak. Tijn blijft lekker in bad zitten tot ik afgedroogd ben en dan kan ik hem aankleden enzo.

Jee chacha, dat is toch wel even zorgelijk hoor. Maar goed dus dat je bent gegaan. Wat voor tips heb je gekregen en wanneer moet je echt aan de bel trekken? Ik dacht laatst nog, misschien vindt ze een pyjamapapje wel lekker, beetje zoet en krijgt ze toch extra voeding binnen...

Oei Kira, dat klinkt heftig. Ik zie je al staan met de fiets en een schoppend mannetje... Maar dat hij daarna ook nog ging staan joh! :confused: Echt een mannetje zonder angst en een sterke eigen wil dus.

Seán ook al niet willen eten? Volgens mij is er een fase van niet-eten. Tijn heeft ook een tijdje gehad dat ik het er echt moest inproppen. Het uittufverhaal ken ik ook goed. Ik deed het een beetje onder dwang.. misschien ook niet goed, want nu eet hij weer prima. Kijk, als het een weekje duurt dan zal het nog wel niet erg zijn, maar als ze gaan afvallen... Ik hoop trouwens dat de tips voor Lynn wel helpen chacha.

Tijn heeft goed geslapen vannacht. Tot half 8. Ik moest er wel drie keer uit, maar drie keer in zn eigen bedje verder getukt. Vandaag super vrolijk en veel kletsen.
    Vandaag met mijn mams de laatste spulletjes gehaald voor de baby. Nu hebben we alles geloof ik.
    Oh en ik heb zo'n waterdichte molton op mn matras gedaan.. jeeee ik herinner me het weer van de vorige keer. Wat is dat warm... dat slaapt echt niet fijn.. maar ja.. ik laat m er maar op liggen...

nou welterusten iedereen voor straks!

13. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    haha chacha, als ik naar jouw banner kijk kan ik precies zien hoe lang het duurt voordat ik jarig ben :D

14. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ja Mir het gaat nu echt opschieten! Gelukkig is het nu nog niet zulk warm weer, maar dan nog ligt zo'n zeiltje nioet lekker. Ik heb hem er destijds alweer na een nacht afgehaald geloof ik. Werd er niet goed van.

Chacha; fijn dat je tips hebt gekregen. Nu maar hope dat ze werken. Heb je al geprobeerd om lynn ergens anders te laten eten? Nikki vind het bijvoorbeeld erg leuk als we soms gaan "picknicken" op de grond in de keuken. Dan leg ik een kleedje neer enzo..
    Nikki heeft ook een tijd erg weinig gegeten, maar dat is van de ene op de andere dag ineens weer goed gegaan. Hopelijk bij jouw meisje ook!

Paddy; irritant zo'n driftbui! Zeker als je hem net in de fietsstoel wil zetten. Ik heb dat weleens gehad met een winkelwagentje en toen heeft een meneer me gelukkig geholpen, haha!
    Wel vervelen ddat hij dan nog zo lang in die bui bleef hangen.

Ezzie; marno eet z'n brood goed zeg! Fijn!

Pinguin; lekker zo'n massage, zeker als het zo goedkoop is.

Juudje; leuk dat Lynn loopt! Komt helemaal vanzelf dus. alleen duurt het bij de één wat langer.
    Voor je het weet rent ze de kamer door

Hebben jullie je kindjes weleens laten proberen om et springen? Dat kunnen ze dus nog niet. Nikki probeert het wel en dat is een grappig gezicht.

Verder weet ik ff niet meer wat jullie geschreven hebben. Ben hier te weinig de laatste tijd.

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mir Quinn is nog steeds niet heel erg weg van zn piemeltje.
    Maar hij gilt nu in ieder geval niet meer als hij hem ziet!

Pff heb geloof ik maar heel even op zo'n matje gelegen, inderdaad warm!
    HEt schiet op he?! Zijn jullie la helemaal uit de namen?

Leuk idee Blup dat picknicken! Zou hier niets zijn, alhoewel.. Quinn eet graag van de grond! :)

Goed dat je even naar het cb bent geweest chacha. Had ik denk ik ook gedaan. Hoop dat je tips hebt die je kunt gebruiken.
    Anders zou je ook contact op kunnen nemen met een dietiste misschien?

Quinn heeft ook wel eens zo'n driftbui gehad Kira. Onmogelijk hem dan in het fietszitje te krijgen.

Quinn heeft een titjde geleden het houten keukentje van mn nichtje gekregen. Van de week wat pannentjes bij gekocht en nu gaat hij steeds koken.
    Zo grappig. Als ik sta te koken gaat hij ook koken.

Ga zo mn bed in. Trusten meisjes

16. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Mir, zijn hoektandje moet er operatief uit.

Ik lijk wel zwanger. Ben de laatste weken helemaal de weg kwijt.
    Eergisteren ben ik dus bij de dierenarts geweest. Wat een gedoe. Lynn en bono in de auto gezet, bono's paspoort en medicijnen op de auto gelegd. Naa binnen om te betalen en ja, je voelt hem vast wel aankomen. Ik ben daarna weggereden. Nu ben ik dus zijn paspoort en zijn medicijnen kwijt. Grrr, wat een muts ben ik toch zeg. Dadelijk maar even gaan kijken.

Chacha, sorry. Ik maak me niet meer zo snel druk om lynnies eten. Ze woog 2 weken geleden ook og maar 9180gr, maar dat vond de dokter niet beangstigend. Zoals ik al zei eet ze een paar dagen slecht en dan weer 1 dag goed. Er komen langzaanaan steeds meer goede dagen.
    Succes me je meisje.

Goh mir, ja zon zeiltje. Dat heb ik allemaal nooit gehad. Ook geen verhoogd bed. Hopelijk heb je alles in huis voor de smurf. Foto's van het kamertje?

Ik ga mijn dochter uit bed halen. Die verslaapt haar hele verstand.

17. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    goedemorgen!

Hier is iemand een beetje de weg kwijt met slapen... Van middernacht tot 2 uur gespookt. Daarna geslapen tot 7 uur. Toen even bij mij in bed, maar voor hij het matras raakte sliep hij weer... tot half 10 :confused: Nou? Ik snap er niets van.. Ik lag ook knock out, dus eigenlijk ook wel lekker. Nu maar hopen dat hij vanmiddag gewoon wil slapen.

Leuk Blupje, picknicken. Ik vind dat je altijd van die leuke, nuttige ideeen hebt en dat picknicken is zeker de creatieve geest van een kleuterjuf? ;) Ik ga dat zeker met Tijn ook eens doen, leuk! :D

Leuk, zo'n keukentje! Tijn speelt ook altijd dat hij gaat koken maar dan met plastic bakken enzo uit de la.
    We zijn gelukkig uit de namen. Ik vond het lastiger dan bij Tijn. Toen we de naam Tijn hadden had ik gelijk een goed gevoel. Om nog een keer een naam te moeten bedenken vond ik wel moeilijk hoor.

Juud, mutsje! :rolleyes: je laat toch geen papieren op de auto liggen? Hihi.. ik had het kunnen zijn... (zwanger of niet... :oops: ) Hopelijk vind je ze nog terug, is wel belangrijk!
    Sterkte voor Bono!

Ik ga maar even met Tijn naar buiten, het ziet er heerlijk uit.

fijne dag iedereen!

oh.. wie wil n geboortekaartje? ben nu bezig met inventariseren van de adressen enzo.. dus als je pb-tje stuurt dan krijg je er ook eentje :)

doeg!

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb je een pb-tje gestuurd Mir.
    Lastig dat nachtbraken van Tijn, maar wel lekker dat hijd an zo lang doorslaapt.
    Ik vond het met jongensnamen heeel moeilijk. Meisjesnaam had ik met 10 weken al!

Oh Juud dat is inderdaad niet handig. Hoop dat je het nog terug vindt!

Hier een goede nacht. Om half 11 gisterenavond even een speentje gegeven, maar tot half 7 niet meer gehoord.
    Toen gelijk eruit gegaan. Kon hij nog even met zn pappa knuffelen. :)

Ik ga even boodschappen doen, even lekker buiten wandelen met de kleine ondeugende beer van me!

fijne dag meisjes!

19. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Tja kleuterjuffen horen creatief te zijn he, mir? ;)
    Jij werkt nu zeker ff niet of wel?

Pinguin; goeie nacht gehad dus. Lekker hoor!

Juudje; oeps! Had mij ook gerust kunnen gebeuren hoor.

20. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Mmm hier gisternacht ook een nachtbraker. Mir we hebben elkaar afgelost. Hier zijn we van 2 tot 4 bezig geweest en toen heeft ie tot 7:15 geslapen. Vanochtend had ie wel honger, een bakje weetabix en zelfs een half boterhammetje erin. Pff en toen weer een driftbui. Ik wilde even naar de markt wandelen maar meneer had zijn zinnen op een ritje in de auto gezet en wilde niet in de Bugaboo. Hij heeft 45 minuten zitten huilen. Nou ja toen ben ik maar thuis gebleven want ik had geen zin om met een gillend kind door het dorp te lopen.

Juud, wat, ben je zwanger?

Ja leuk he zo'n keukentje. Hier wordt ook heel wat afgekookt.

Chacha alles goed bij jullie?

Deel Deze Pagina