September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi,
    waar is iedereen?
    Druk, druk,druk, hoopjes werk? ;)

Hier gaat alles ok! Tijn zit nu aan zn fles bij zn papa en dan hup naar bed. :D
    ik voel me weer een stuk opgeknapt, maar ga er vanavond vroeg in...

Chacha, hoe was het bij de kinderarts? Ben heel benieuwd!

Mamsie, hoe gaat het met dimphy? Heeft ze nog last gehad vandaag?

Niek, succes morgen met Deborah en de prikjes, hopelijk heeft ze er niet veel last van!

Ezzie, hoe was het werken?

Juud? Waar ben je?
    Kira trouwens ook al even niet gezien..

wat beginnen jullie vroeg met hapjes? Dus volgens het cb mag het wel voor de vier maanden.. Mooi zo! Met kerst krijgt Tijn ook zn eerste hapje :D heb ik besloten! :D Geweldig lijkt me dat! heb t filmpje van Juud gezien, heb smakelijk gelachen om t gezichtje van lynn. Super.. ik wil t ook! Bart zeurt over de vier maanden... maar ach.. zo nauw komt dat niet en er is geen sprake van allergie

Het wordt koud buiten he? Doen jullie al kruikjes? Ik doe altijd van te voren kruikjes en die haal ik er dan uit als Tijn erin gaat. Zal ik nu kruikjes erin laten? Het is niet echt super koud op zn kamertje.. maar ook niet echt warm... mm...

groetjes
    mirjam

2. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    heeeey hallo allemaal,.. zo, heb mn eerste werkdag overleefd, hihi vanmorgen extra met mn mannetje liggen kroelen en toch wel met een gerust hart bij papa achter gelaten hoor,. was echt wel weer lekker om te werken maar ben ook expres continue in de weer geweest om toch maar niet al teveel aan thuis te denken! maar 2 keer naar huis gebeld en daar ging alles goed,.. eennmaal klaar als een gek naar huis gescheurd weer vreselijk veel genkufd. borst gegeven en toen was het bedtijd,. morgen weer een werkdag maar dat zal nu al makkelijker gaan.

weer prikjes tijd, hope dat alle babes er niet teveel last van hebben,. wij moeten vrijdag,.

mamsie; mag je ook al fruit gaan proberen joh,. iki ben benieuwd hoe het zal gaan!

chacha; gelukkig viel de spiraal mee,. ben je nu dan gelijk beschermd al of moet je ook ff wachten? balen van de bekeuring!

ik ga banken, ben t wel zat hoor,.

oja, kolven ging ook probleemloos op mn werk,. ben ik ff blij dat ik het ben gaan doen!

3. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    mir; dat het al mag idd he van het cb bij sommige, benieuwd wat ze bij het cb zeggen vrijdag over bij gaan voeren van marno,. op zich wil ik echt wel gaan wachten tot ie 4 maanden is en misschien nog wel langer,.(hoewel het me ook wel weer erg leuk lijkt) weet niet of het uitmaakt of je bv geeft of fles eigenlijk,.
    tja, kruikje in bed,. ik doe het niet,. heb de temp gemeten op zn kamer en die is precies goed,. 18/19 graden,. hij gaat met shirtje+romper en zonder broek in zn slaapzak en dan deken over hem heen,. heb niet het idee dat ie het koud heeft,. ben ook wel benieuwd wat andere doen,..

4. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Hallo hier zijn we weer! Ik zie dat het weer prikjes tijd is. Wij moeten volgende week donderdag. Gelukkig hoeft Tim dit keer niet dus dat drama blijft me gelukkig bespaard! Plus manlief is vrij dus die mag mee! Dit keer is het bij de KA. Mooi want ik wilde nog wat vragen over het piemeltje :) . De laatste dagen bemerk ik namelijk dat zijn piemeltje wat anders eruit ziet. Ik vind het heel moeilijk te beschrijven. Het lijkt wel alsof het wat gerimpelder is en er minder voorhuid is? Je blijft namelijk een soort openingetje zien. Hebben jullie mannetjes dat ook? Ik dacht eerst dat ie knel had gezeten in de luier maar het blijft. Hij heeft er geen last van en het ziet er ook niet naar uit dat het ontstoken is dus waarschijnlijk is er niks aan de hand. Wil er ook niet voor naar de dokter gaan want ik voel me dan echt zo'n trien als het niks is. Kan me niet herinneren dat ik dit ooit bij Tim heb gezien. Nou ja het zal wel.

Jeetje Seán die wil overdag echt niet meer slapen. Hij doet nu 2 rukken van 40 minuten en dat is het. Ik vind het echt erg weinig maar hij is gelukkig niet chagrijnig. Het in slaap vallen in zijn bedje gaat wel goed maar langer dan 40 minuten red ik niet meer. Mir hoe gaat het nu bij jou?

Nu ik weet dat Seán uit de fles drinken geen probleem vindt ga ik morgen met de voeding van 23:00 een flesje Friso geven. Ik weet alleen niet hoeveel ik zal geven? Hebben jullie nog advies daarover? Ik gebruik overigens Avent speen 2. Ik heb nog overwogen om te gaan kolven maar ik vind het toch teveel gedoe. Tim zit er namelijk met zijn neus boven op en hij wil overigens ook kolven. Hij wil helpen. Niet echt handig dus. Voor de rest blijf ik wel gewoon de borst geven.

Niek ja vooral de laatste 2 weken heb ik opeens veel last van haaruitval!

Chacha wat ook misschien helpt is plat op het ruggetje leggen en de beentjes in een soort fietsbeweging bewegen afgewisseld met stapbewegingkjes. Ook met de klok mee over het buikje wrijven. Zo stimuleer je de darmpjes en verdwijnt het boertje misschien mee naar beneden? Wat bij Seán altijd goed helpt is net boven zijn billetjes op zijn onderrug klopjes geven. Dan komt er geheid een boertje naar boven. Een iets minder fijne optie maar wat wel effectief bij Tim was, is traplopen. De deining ervan doet ook boertjes omhoog komen. Is misschien wel goed voor de conditie!

Over conditie gesproken. Ik heb besloten om maar weer eens hard te gaan lopen. Heb ik echt in geen jaren gedaan dus ik ga morgen maar op zoek naar schoenen en een outfit!

Mamsie heeft Dimphy daarna nog last van de prikjes gehad?

Ik doe overigens geen kruik meer. Seán ligt in een slaapzakje met lange mouwen en een dekentje. Hij heeft dan een rompertje en pyamaatje aan met voetjes. Die komen nog uit Ierland. Op zijn kamertje is het rond de 18 a 17 graden.

Ezzie lekker dat je je eerste werkdag er weer op hebt zitten. Is het niet raar voor je om tussen de kids en babies te zitten terwijl Marno thuis zit? Met BV hoef je volgens mij tot 6 maanden geloof ik niet bij te voeden maar misschien dat dat advies alweer is veranderd hoor. Ik wil rond de 4 of 5 maanden gaan beginnen met fruithapjes.

Ik ga ff zappen.

5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi!
    Kira, hier exact hetzelfde! Tijn doet ook twee rukken van 40 minuten en dat is het.. En.. hij is dan ook niet chagarijnig, dus ik ben allang blij. Dat geklooi met het in zijn bedje in slaap vallen is gelukkig over :D Even huilen en hij slaapt.. alleen die hazeslaapjes.. daar wil hij echt niet vanaf! :( Maar Tijn slaapt sinds kort ook wel eens in de box. Dus als hij moe wordt dan valt hij daar in slaap. Dat deed hij eerst écht niet, dan was het gewoon gillen.
    Fijn trouwens dat Sean gewoon de fles pikt! Slim idee om hem gewoon 1x per dag kv te geven. Ik geef Tijn het maximale dus 200ml.. Op het pak staat dan geloof ik 6 schepjes en 180ml water. Dan doe ik nog even 10 ml. extra voor smeuiige poep ;) (wat trouwens niet echt helpt...) Ik denk, gezien Sean zijn omvang à la uitsmijter 8) dat ie dat best mag hebben. Je merkt wel hoeveel hij drinkt! Wat hij laat staan laat ie staan.. Ik zou gewoon het maximale geven en kijken wat hij doet!

heeej goed zeg, hardlopen!

Ik zal trouwens ook eens naar Tijn zn piemeltje kijken of ik ook een gaatje zie hihi.. is me nog niet opgevallen... zal eens extra opletten!

doeg!

6. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    paddy; mij werd 150 cc geadviseerd (toen ik wilde gaan minderen) omdat fles voeding natuurlijk meer vult,. misschien beter om daar mee te beginnen? anders ff bellen naar het cb. kan je kijken hoe die daarop reageert en de volgende keer anders meer ofzo
    ja, is wel b-tje raar dat ik op mn werk op andere kinderen zit te passen en mn eigen kind thuis zit,. maar ja, ook wel weer leuk hoor,.

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mir, ik heb Lynn een rompertje, pyama, winterslaapzak met mouwen aan en een dekentje over. Op haar kamer schommelt het tussen de 16 en 18 graden. Haar handjes zijn ijsklompjes en haar hoofdje voelt ook koel, maar de rest is lekker warm. Ik gebruik liever geen kruik, beetje bang dat ze het dan te warm zal krijgen.

Ik ben echt aan het uittesten met tips voor boertjes, bedankt allemaal voor de tips! Lynn pikt het op haar buik op mijn benen ( en zonder gekrijs) en er komt niks uit (doe het niet direct na de voeding) Ik ga de fietsbeweging van paddy ook uitproberen.

Ezzie gelukkig viel je 1e werkdag mee! Kan me voorstellen dat je het raar vindt om op andermans kindertjes te passen.

Paddy: ik zal gewoon uitproberen met Seán hoeveel hij wil hebben en of het er in blijft. Het is al een beste beer of niet? Lynn krijgt nu 180 cc x 5 maar die is mini...

Lynn heeft wat nieuws, gillen als een echte meid :D Ook wanneer ze huilt, klinkt heel raar (maar volgens mij is het voor haar echt uittesten)

Vanmiddag dus bij de KA geweest. Lynn woog 5260 gram, precies 2 kilo boven haar geboortegewicht, ze volgt heel keurig haar eigen curve.
    Tja en wat is de diagnose.....Lynn heeft last van alle babykwaaltjes die er bestaan. Duidelijk is dat ze last heeft van relfux, maar daar willen ze niks aan doen omdat ze gewoon goed drinkt....mocht dat nou minder worden, dan gaan ze kijken naar medicatie. Maar liever niet, omdat maagzuur de functie heeft om bacterien buiten te houden (zit wel wat in natuurlijk).
    Daarnaast heeft ze: laryngomalacie (leuk woord voor galgje). Dit houdt in dat de kraakbeenderen om haar luchtpijp zwak zijn. Hierdoor heeft ze rare geluiden met ademhalen. Wanneer ze zich opwindt of zich boos maakt, komt er spanning op te staan, met als gevolg benauwdheid. (omdat ze haar slijm dan niet goed kwijt kan) Wanneer ze zich erg boos maakt, kan het dus zijn dat ze heel erg benauwd wordt. In het ergste geval kan ze hierdoor flauwvallen (maar dat is niet erg want dan ontspant ze zich waardoor ze vanzelf weer gaat ademen). Dit gaat vanzelf over wanneer ze een jaar is....Het beste is om haar te kalmeren, zodat ze ontspant en meer lucht krijgt. Brrr oke het kan geen kwaad, maar vindt het geen lekker idee. Maar ik probeer me maar te ontspannen, want hoe gespannender ik ben, hoe meer Lynn dat voelt.
    En ze zei dat refluxkindjes driftiger zijn, of hebben ze juist reflux omdat ze zo driftig zijn (dat kon ze niet zeggen, wat is er eerder het kip of het ei)

Ik heb gesproken over vast voedsel. Ze had het liefste dat ik de richtlijnen van het cb volgde (tja dat zal ze wel moeten zeggen). Maar ik mag al wel met rijstebloem beginnen en vanaf 4 maand worteltjes e.d. is ook geen probleem. En Lynn mocht wel meer voeding als ze daar behoefte aan had, want ze was geen dikkerdje. Heb haar gelijk maar wat meer gegeven, 180 cc en dat ging prima, alles is er in gebleven.

Pfff een heel verhaal, maar was ook zoveel te vertellen. Over 3 maand moeten we weer komen.

8. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoi,

dimphy heeft nergens last van gehad. zelfs niet hangerig of extra slaap.
    gewoon als altijd, net alsof ze geen spuit heeft gehad.

dimphy krijgt 180 cc. en dan 5 flessen. hier van drinkt ze er 2/3 helemaal leeg.
    ik mocht het van het cb ook nog ophogen als ze er niet meer genoeg aan had. naar 210 cc.
    de arts zei dat ik het fruit kon proberen omdat bij ons verder geen allergieen zijn. was dat wel zo dan adviseerde zij om wat langet te wachten.
    ze krijgt haar eertse hapjes eerste kerstdag.

ik leg bij dimphy van te voren even een kruik in bed, om het bed te verwarmen.
    ze heeft s'morgen ook wel koude handjes, maar verder is ze lekker warm.

ik ga vanmiddag even naar mijn schoonzusje. ze is 33 weken zwanger.
    ga naar de kinderkamer kijken. weet al dat dimphy een nichtje krijgt.
    zo leuk, haar eerste nichtje en ze schelen haast niks in leeftijd.

fijne dag allemaal

9. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Goeiemorgen allemaal,

Mamsie, leuk zeg, een nichtje erbij. Bij ons duurt dat nog wel even voordat Lynn een nichtje of neefje krijgt. Mijn zus is vrijgezel en mijn broer heeft een vriendin, maar zij wil eerst trouwen en dan kindjes, maar mijn broer wil niet trouwen, hahaha :rolleyes:
    Waarom leg je een kruikje in bed? Ze kan zich toch goed op temp houden!
    Geef je dimphy 180cc+6=200cc? Snap dan niet dat je mag ophogen tot 210cc+7=240cc. Ze mogen toch niet meer dan 1 liter per dag hebben?

Chacha, al 5260gr? Jemig de pemig. Volgens mij hebben jullie ons ingehaald! :confused: :D Ik wilde Lynn ook gaan wegen, maar maandag is het eerste kerstdag en die week erop is het 1 januari. :( Die week erop moeten we naar de KA. Dus nog 3 weekjes wachten.
    Je kunt rijstebloem ook met een lepeltje geven hè, is ook erg leuk. Je maakt gewoon de fles klaar. Weet niet meer of Lynn nou 200cc drinkt of 165cc? Anders doe je dus een klein beetje van de fles in een bakje, daar wat rijstebloem bij, zodat het wat dikker wordt en dan lekker lepelen. Hap hap. Grote kliederboel. Haha.
    Gelukkig deed het geen pijn om de spiraal te laten zetten! Wat zei Rene van de bekeuring?

Ezzie, fijn hoor dat je eerste dag reuze mee viel. Kan je marno niet meenemen? Of mag dat niet? Ik weet dat niet! Ik heb hier thuis nog studieboeken liggen voor kdv. Misschien nu maar aan gaan beginnen. Ik heb me vrijdag ziek gemeld. Mijn verlof is nu officieel afgelopen.

Mir, hoi hoi, hier ben ik weer. ;) Heb even een dipdagje gehad :( . De medicijnen beginnen te werken, maar de eerste 3 weken maken ze het erger en daarna beginnen ze te werken. Ben nu de hele tijd dol en bibberig. Slaap slecht. Pfff. Gisteren gebeld door de man van het UWV. Ik moest een goede reden geven waarom ik niet kon werken. (Ik durfde niet te zeggen dat ik pnd heb) Dus hij zegt: je kan me niet overtuigen. :( . Toen begon ik dus te huilen :cry: . Ik zeg: wat wil je horen dan, dat ik pijn aan mijn grote teen heb? Zegt hij: dat is een reden. Dus ik zeg: Ik heb geen pijn aan mijn grote teen, ik heb pijn in mijn hoofd. Slik anti depressiva en ben onder behandeling van de ha. Toen ik dat zei snapte hij het en had ik idd een goede reden. Toen moest ik ook nog zeggen dat ik pnd heb, pfffff. Maar goed, heb hem nu aan mijn kant. Dus vandaar dat ik er gisteren niet was.
    Waarom gebruik jij kruikjes? Lynn ligt in kaar shirtje (lange mouwen) en haar rompertje in de slaapzak. Oh ja, ze heeft ook sokken aan.
    Hoe is het met je oma?

Paddy, als seán 's nachts lekker slaapt (doet ie dat tegenwoordig?) zou ik me niet zo druk maken dat ie overdag bijna niet slaapt. De ene dag slaapt Lynn ook nauwelijks en is ze hartstikke vrolijk. Ze kan tegenwoordig zoooo lachen :D en daarbij van die leuke geluidjes maken. Zoooo lief. Ze is ook helemaal enthousiast. Trappelen met de bene en maar kraaien, haha.
    Als je niet wil gaan kolven, moet je dat niet doen hoor. Lekker een flesje kv geven en zelf op tijd naar bed gaan. ;)
    Succes met hardlopen. (moet er niet aan denken, haha)

Ik heb maar weer besloten om weer even te wachten met hapjes. Ik geef ze nu ook met kerst. Ga nu dus de rijstebloem maar weer van een lepeltje geven. Ach en maandag is het al kerst.
    Mijn meisje slaapt nog steeds niet door, maar ze huilt niet eer zo hard. Tis nu een echt miemel huiltje. Fiep erin en dan slaapt ze weer in. Ze begint nu trouwens een voorkeushouding aan te nemen.

Even een vraagje: Flaporen: zijn die aangeboren of kunnen ze die ook later krijgen? Als Lynn op haar wang ligt, zit haar oortje dubbel gevouwen. Blijft gewoon vast zitten, haha. Ik wilde dit afplakken, maar mijn moeder zei dat dat niet hoefde. Nu ben ik dus bang dat ze een flapoortje krijgt. Kan dit?

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    He Juud, fijn dat je er weer bent :D
    Lynn heeft volgens mij een spurtje....daarom wordt ze 's nachts volgens mij ook wakker, gewoon honger doordat ze hard groeit. Ik geef nu sinds gistermiddag 180 cc voeding en vannacht sliep ze door, het kind had gewoon honger, slimme moeder heeft ze.... :(

Met hoeveel rijstebloem ben je begonnen met Lynn en hoe heb je dat opgebouwd?

Pff heftig hoor met het UWV, maar je doet er goed aan, ga maar eens lekker voor jezelf opkomen en voor jezelf zorgen!

Ik heb geen idee of flaporen aangeboren zijn....ik heb wel eens baby's met flaporen gezien....

11. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Chacha, ik gaf het gewoon in de fles. Pakte het schepje van de friso en deed daarmee 1 schepje rijstebloem mee in de fles. Daarna heb ik dit opgehoogd. Lynn krijgt nu 4 schepjes in de laatste fles.
    Als je wat van de fles in een bakje giet, kun je een beetje opgevoel doen, tot het wat dikker is en ze het van een lepeltje kan happen.

180cc? Of bedoel je 200cc? 180+6?

12. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoi,

volgens mij zijn flapoortjes alleen aangeboren.
    afplakken hoeft dus niet.

ik leg er een kruikje in, zodat het bed al warm is. hoef ze niet eerst nog het bed op te warmen.
    en als ik haar in een koud bed leg, word ze wakker.
    en valt heel moeilijk weer in slaap.
    dat is mijn reden.

ik heb dat van niet meer dan 1 liter nooit gehoord.
    op het cb worden overal verschillende dingen gezegd. want ik las dat sommige ook wel meer dan 8 uur tussen de eerste en de laatste voeding laten zitten.
    hier mag dat dus niet.
    ik geef 180+6 en mag dan inderdaad na 210+7.
    dimphy weegt 5670 gr misschien dat daar verschil zit.

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja mamsie, is toch wel echt zo... Kindjes mogen niet meer dan 1 liter flesvoeding per dag, omdat dat niet goed is voor de niertjes!

Flaporen zijn idd aangeboren.. Ik had er vroeger ook 1 :( , maar ben er aan geopereerd :)

14. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    goedemorgen!

Juud, fijn dat je er weer bent :) Bleeh.. vervelend dat de medicijnen eerst averechts werken en dan pas hun werk op de juiste manier doen :(
    Gelukkig is het gesprek met de man van het uwv toch nog positief geeindigd zeg... Sterkte ermee meid! Trouwens misschien een goed idee om eens als je je weer iets beter voelt te duiken in de studieboeken voor kvd!

Ik gebruik kruikjes voordat ik Tijn in zn bedje stop. Anders vindt hij het niet prettig.. eigenlijk zelfde reden als Mamsie.

Wat ik nu weer had vanmorgen.. zoals gewoonlijk... tijn na 40 minuten wakker... wil niet meer slapen. Ik leg hem even in het grote bed want ik moest nog even wat doen op zolder.. eerst even met m gespeeld en toen even laten liggen. kom ik terug is meneer weer vertrokken.. hij heeft er zeker een half uur weer liggen pitten..
    In zn bed wil hij niet meer maar ergens anders dan weer wel. Ach eigenlijk vind ik het best maar toch..mmm... Soms denk ik, he wat jammer.. hij is dus nog wel moe! anders gaat hij niet ergens anders slapen toch... waarom dan niet in zijn eigen bedje? Gekke jongen hihi...

Juud waarom ben je weer gestopt met de hapjes?

zeg.. ik reageer zo weer verder, ik heb n krijsend kind met een MEGA poepbroek haha

doeii

15. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    wat raar dan. dat ze dat op het bureau zeggen. moet ik toch maar eens na vragen daar. ze heeft nog genoeg aan die 180+6.
    maar wil het wel eens weten.

ik wist het niet.

16. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Juudje ik maak 180 + 6 klaar, maar dat drinkt ze niet op, er blijft meestal 20 cc in de fles over (vanmorgen dronk ze alles op, maar ze was ook pas om 8 uur wakker) We zien wel hoe ze uitkomt.

Ik zal het eens gaan proberen met de rijstebloem, ben heel benieuwd, morgen laat ik het weten!

Lynn gilt het hele huis bij elkaar en niet van verdriet....gillen, gillen en nog eens gillen. Ik lig helemaal in een deuk :D Ze maakt ook van die echte baby-geluidjes.

Mamsie: hier zeggen ze ook dat ik speling heb tot 1 liter voeding, daarboven mag niet. Extra vocht mag wel (water)
    En hier op het cb zeggen ze dat ik 10 uur tussen de voedingen mag laten zitten (helaas nog nooit gehaald)

Hoe is het hier met de prikken? Alles goed gegaan?

Mir: Die Tijn is wel een gezelligheidsdier he? Hij wil gewoon niet alleen in z'n bedje liggen, lekker gezellig doen :D
    Ik heb dat ook met Lynn hoor, dat slapen. Het zal wel zo zijn, ik was volgens mijn moeder ook een hazenslaapjeskind. Ik leg me er bij neer en leg haar in bed zodra ze echt moe is, dan slaapt ze maar 40 minuten, tis wel goed. Dan leg ik haar maar wat vaker op bed voor korte slaapjes....ik krijg het er niet uit wat ik ook doe....Op het kdv doen ze het ook zo...afgelopen vrijdag heeft ze er ook 3x in gelegen

17. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    he mamsie, ze zeggen heel verschillende dingen hoor.. het is per cb verschillend. Maar van die 1 liter is volgens mij een algemene landelijke richtlijn, dat weet ik bijna zeker

oh chacha wat fijn dat je nu weet wat er is met Lynn.. trouwens ze is goed gegroeid of niet dan! :)
    sjonge laryngomalacie ahum... is dat dan een soort afleiding van dat breath holding spell (of je weet wat ik bedoel...hoe was t ook al weer?) Maar het is dus met name als ze driftig wordt. Maar worden die kraakbeenderen wel sterker of blijft het kraakbeen zwak? Want omdat het binnen een jaar over is.. is het kraakbeen dan optimaal aangesterkt?
    Wat vervelend zeg! Het verklaart dus wel een hele hoop mbt het gedrag soms van Lynn. Weet je nu wat t is en kan je je misschien ook beter ontspannen.
    Je gaat rijstebloem doen? Ja ik wil ook met een hapje beginnen met kerst.. Maar de KA zei dat je dat mocht doen omdat ze geen dikkertje is? mmm... ik heb hier een echte dikkert.. is het dan misschien juist niet verstandig om eerder met hapjes te beginnen? Nu twijfel ik... hij zal dan toch niet helemaal de pan uitgroeien?

jee joh.. zit nog in mn pyama :oops: schaam me diep.. ga snel douchen nu!

xx

18. Atlantis

Atlantis Actief lid

6 feb 2006
    134
    0
    0
    Ik leg ook een kruikje in Sofia's bed voordat ze gaat slapen. Vind het zelf ook fijn als m'n plekje al is opgewarmd als ik in bed kom :D . We gaan binnenkort ook maar weer eens aan de hapjes. Ze drinkt nu (sinds kort) heel goed, dus het fruit was weer van het toneel verdwenen. Rijstspul was niet zo'n succes, maar daar moet ze misschien eerst aan wennen. Ze slaapt wel heel lekker nu, ik moet haar iedere ochtend om half 7 wakker maken :D ! Ik ga proberen haar laatste flesje nog wat naar voren te halen, dan hebben we een lekkere lange nacht misschien... Ook daarvoor zou een laatste fles met rijst wel een goed idee zijn denk ik.

Fijn om te lezen dat het (meestal) goed gaat met de kindjes!

Ik heb een probleem (ja, ik weet het: ik ben een verwend nest): we willen graag verhuizen en hebben gisteren een huis bezichtigd. Ik weet dat ik nogal impulsief ben, maar ik ben echt niet gek ofzo. Ik vind het namelijk echt een gewéldig huis. Mijn man wil echter wachten op de plannen voor een andere nieuwbouwwijk. Daar baal ik verschrikkelijk van. Ik laat me zo meeslepen; ik zie ons al in dit huis wonen. Het is echt zoooo mooi, met allemaal niveauverschillen. Als we op die nieuwe plannen wachten is dit huis vast verkocht want dat kan nog maanden duren (ze zeiden 'begin 2007'). Bovendien wonen we dan nog jaren in een bouwput. Beeeeeeeh, ik weet wel dat ik m'n zin niet mag doordrukken, maar dat wil ik zo graag. Ben echt beetje boos op hem :oops: .

19. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mir: ik ben nu een stuk geruster, ik weet dat dat benauwde gedoe van Lynn geen kwaad kan en daardoor ben ik ontspannender. Vanmorgen op de commode ging ze weer wat maf doen, ben een liedje gaan zingen. Lynn ontspande en de ademhaling werd ook beter.

Breath holding spell doen ze bewust, dit is lichamelijk. Maar Lynn doet het allebei hoor, maar het verschil is wel duidelijk te zien. Bij het ene zie je haar benauwd worden bij het andere zie je haar bewust haar adem inhouden.

Het kraakbeen wordt vanzelf steviger, kijk maar eens naar het oortje van Tijn, dat is echt slap bij beebs, hetzelfde is dus het geval met de kraakbeenringen (en bij de ene beeb is dat erger dan bij de andere beeb, Lynn was het schoolvoorbeeld met haar geluidjes, de KA vond het jammer dat ze nu geen co-assistent bij zich had, want dan had ze het goed kunnen uitleggen).

Ik mocht van de KA de voedingen ophogen (Lynn zit al op haar max volgens het cb) En dat was omdat het geen dikkerdje was. Ze heeft het dus blijkbaar nodig.
    Met rijstebloem mocht ik beginnen vanwege het doorslapen en de reflux.
    En vanwege de reflux ook hapjes. Dit heeft niks te maken met het gewicht hoor, dus gewoon lekker aan Tijn geven (tis tenslotte bijvoeding).

Ja Mir, schaam je diep......haha nee hoor, lekker toch? Ik was om half 8 al in de kleren omdat ze vanmorgen de lekkage kwamen verhelpen. Morgen doen we weer lekker lui...

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Atlantis: Ik woon in de bouwput van Zwolle....ben het nu ook echt zat...dus kan me helemaal voorstellen dat je dat niet wil.
    Gewoon nog eens over praten met je mannetje en ga desnoods nog eens met hem kijken....

Deel Deze Pagina