Hallo ! Gulay, het vlekje van Thijs boven zijn neusje is licht van kleur. Mijn tante zei dat mijn nicht dat vroeger ook had en het is vanzelf weggegaan. Een ooievaarsbeet heeft hij ook, een kleintje bij de haargrens. Ik vind het wel grappig. Slapen is voor Thijs geen probleem, alleen slapen in zijn bed ... in de reiswieg gaat het prima. Hem laten huilen vind ik heel moeilijk, pak ik hem liever op ... misschien niet helemaal goed maar hij is nog zo klein ... Groetjes, Nikki F
nikki..ik heb het ook pas vanaf een maand oud gedaan hoor..2 weken is nog erg klein..pak nog maar lekker op.. ja ik zie het wel wat betreft het vlekje hihi het heeft ook wel wat natuurlijk..
oohh pinquin wat erg zeg..gelukkig is alles ok met quinn..wat zul je geschrokken zijn! Ik ben het bangst voor vallen met Eslem..of haar laten vallen...het zou je maar over komen zeg gut..je hebt echt geluk gehad.. Hoe heb je hem kunnen beschermen?
Pinguin jeetje wat schrikken zeg! Ik hoop dat je niet al te beurs bent morgen en je nog redelijk kunt bewegen. Gelukkig maar dat je moeder instinct Quinn goed heeft beschermd - je moet er toch niet aan denken aan wat er had kunnen gebeuren. Wij zijn vandaag bij de huisarts geweest. Seán heeft maar een klein beetje spruw in zijn mondje en omdat hij er geen last van heeft raadde ze aan om zijn mondje na elke voeding goed schoon te maken met een gaasje. Mocht ikzelf weer last krijgen dan heb ik in ieder geval al de creme en kan ik alsnog aan een nieuwe Nystatine kuur beginnen.. Dus ik kijk het nog even aan. Ze zei ook dat spruw meestal binnen een paar weken of maanden weer verdwijnt. Vandaag zat Seán weer op een schema van om de 3 uur drinken. Gelukkig maar want ik werd een beetje moe van om de 1,5 a 2 uur voeden. Ik wou alleen dat ie 's nachts wat langer sliep! Nou ja ik mag niet klagen want meneertje ligt meestal voor achten zonder gehuil in bed. Tegelijkertijd met zijn drukke broertje dus we hebben heerlijk het rijk 's avonds voor ons alleen. groetjes!
Op de een of andere manier heb ik zijn hoofdje goed stevig tegen me aangehouden en mijn lijf zo gedraaid dat mijn boezem als kussentjes gediend hebben. Het was/is ook een grote angst voor mij met hem te vallen. Het gekke is dat mijn vorige woning had een hele steile trap die ik blindelings kon beklimmen. Hier in het nieuwe huis moet ik erg wennen aan de trap terwijl die veel makkelijker is. Ben behoorlijk stijf aan het worden. Ik ga een heet bad nemen en mijn bedje in. fijne avond meiden. pinguin
Tjee Pinguin, wat erg! Je zal je wel dood geschrokken zijn. Gelukkig dat Quinn niks mankeert. Ik hoop voor je dat je niet al te stram wordt en dat je warme bad een beetje heeft geholpen. Wat hebben er veel kindjes spruw zeg. Enig idee hoe je dat op kan lopen? Groetjes Suus
Oh jee pinguin, hopelijk knap je weer snel op. Houd je de volgende keer goed vast hoor! Hoe voelen jullie jezelf? Ik merk nog steeds dat ik niet mezelf ben. De bevalling blijft door mijn hoofd spoken. Heb ook moeite om contact te maken met Lynn. Weegschaal geeft alleen maar minder aan. Hebben jullie dit ook en wat doe je ertegen? Liefs Juud
Lynn begon gisteren weer zo te huilen. Dus mijn buurvrouwtje kwam (heeft dochtertje van 4 maanden) en die zei: hoeveel drinkt ze? Ik zei: 120cc. Zij zei: nog steeds? Dat kreeg ze in het ziekenhuis toch ook al. Je moet elke week met 10 omhoog, dus nu op 140cc. Hadden ze me wel eens even mogen vertellen in het ziekenhuis of van het CB. Lynn heeft/had gewoon honger. Nu heeft ze alweer een paar flessen op met 140cc en nu gaat het weer goed! Dank je wel buuv! liefs Juud
Jeetje Juudje, dat hadden ze je idd wel ff mogen zeggen van die voeding, misschien had ze gewoon honger. Ik voel me ook nog niet top hoor. Ik had echt een horror bevalling die ik ook moeilijk kan vergeten en mijn wond van de keizersnee is nog steeds niet dicht (hebben ze na 2 weken ivm ontsteking weer open gemaakt). Ook geestelijk ben ik nog niet helemaal mezelf. Maar dat komt wel weer. Lekker genieten van je kindje. pinguin, ben je al een beetje over de schrik heen? Ik had toen ik net bevallen was steeds dromen dat ik of iemand anders Lotte zou laten vallen. Brrrr
Hey meiden, Ik ben inderdaad behoorlijk beurs. Ikd acht dat ik alleen mn armen en benen blauw had, maar gisterenavond ontdekten waarmee ik de klap voor Quinn heb opgevangen. Mijn borsten zijn aan de binnenkant helemaal paars/rood. Erg pijnlijk, helemaal na het kolven Gelukkig werkt manlief thuis vandaag en die heeft Quinn vanochtend meegenomen zodat ik even wat langer kon slapen. Ik weet ook niet wat er nou precies gebeurd is. Ik denk dat ik over iets ben uitgegleden, maar ik loop ook al een aantal dagen erg moeilijk wegens zeer pijnlijke voeten(reuma). Heb ik normaal gesproken weinig last van , maar door de zwangerschapshormonen , het ontzwangeren steken dit soort pijntjes toch weer de kop op. Ik beleef mijn bevalling ook nog vaak weer. Vooral de vrijdagmiddag, waarin het begon is een bevallingsherlevingmoment. Ik ga mijn mannetje voeden meiden, zo te horen heeft hij trek! xxx
Hallo ! Goh, Pinguin, ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent ! Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat. Ik vind het ook wel eng om de trap af te lopen met Thijs op de arm ... hij ligt nu nog lekker rustig maar wie weet over een tijdje ! Meiden, hebben jullie dat nou ook, het gevoel dat de dagen voorbij flitsen, dat alles zo snel gaat, sneller dan je zou willen ... Soms vind ik het echt wel eng hoe snel de tijd voorbij gaat. Mijn bevalling en kraamperiode lijken wel gisteren, maar het is toch al dik twee weken geleden ... Hebben jullie kleintjes ook wel eens last van pukkeltjes ? Een soort kleine puistjes ? Thijs heeft er wel een beetje last van nu, maar ze trekken redelijk snel weg. De KV op het forum zei dat het door mijn hormonen komt die hij nog heeft. Kun je er helemaal niets tegen doen ? We gaan lekker wandelen ! Nog even genieten van het zonnetje ! Groetjes, Nikki F
Jeetje Pinguin, dat is schrikken Wat een geluk dat je de klap voor Quinn goed hebt kunnen opvangen... Sterkte! En hopelijk genees jij snel weer.. want dat moet wel een smak voor je geweest zijn Goed om te horen Nikki dat alles bij jou zo goed gaat! Lekker gewandeld vanmiddag? Het was lekker weer he! Nou inderdaad de dagen flitsen voorbij! Tijn is nu al weer bijna 7 weken eehh... Ik heb trouwens ook nog steeds dat ik niet de oude ben... Hoelang werken die hormonen dan nog door je lijf? Ik zit even met een vraagje. We hebben nu een speen bij het drinken van Tijn die niet echt goed werkt. Nu hebben we een aantal nieuwe soorten spenen en er zit ook een antilekspeen bij... Wie heeft hier ervaring mee? ik zou eigenlijk een speen willen hebben die ervoor zorgt dat Tijn wat beter boertjes laat... Of zeg ik nu iets heel geks en bestaat zoiets niet... Tijn boert namelijk heel slecht. Meestal heb ik hem wel een half uur op mn borst om te boeren maar hij boert dan niet... Of als je hem daarna even in de box legt komt er melk terug. Of als ik hem na zijn slaapje oppak komt er melk terug... Ik vind het een fijner idee als hij geboert heeft, maar ja... dan moet hij dat wel doen. Het kan toch niet dat hij als hij slaapt in zijn eigen melkspuugjes stikt, nee toch? Dan draait hij zn hoofdje toch wel op zij? Jeetje Juud, wat goed dat je buuf even langs kwam dus! Gelukkig is ze nu tevredener.. wat idioot dat niemand dat even zegt daar vna het ziekenhuis of CB! Tijn drinkt nu 160cc... ik ga lekker op de bank.. Tijn slaapt vandaag lekker veel, is heerlijk rustig en het is echt genieten! Hij valt in slaap in zijn bedje! Super hoor xxx
Hoi allemaal, Wat een lekker weer was het vandaag! Wij zijn met de hele familie naar Artis geweest. Het was wel ontzettend druk (duh - het is schoolvakantie) maar wel erg leuk. Seán lag heerlijk in de wagen te slapen, dat vindt ie echt heerlijk. Nikki mijn zoontje zat na 4 weken helemaal onder de pukkeltjes. Het begint nu gelukkig minder te worden. Ze noemen het ook wel baby acne en het komt van jouw hormonen. Mijn 1e zoontje had het ook en het gaat vanzelf gelukkig weer weg. Ik moet zeggen dat ik me wel weer goed val na de bevalling. Ik ook denk nog vaak aan de bevalling terug maar dat doe ik dan met plezier omdat het bij mij zo goed is gegaan. Bij mijn 1e zoontje had ik ontzettend veel last van mijn bekkenbodemspieren. Zo erg zelfs dat ik 6 maanden lang bij een fysiotherapeut ben geweest. Dit keer heb ik daar gelukkig geen last van want daar was ik wel een beetje bang voor. Suus, de huisarts zei tegen mij dat je spruw kan krijgen doordat babies nog niet helemaal goed slikken en daardoor melkresten in hun mondje achter blijven. Schimmels vinden dat heerlijk en dat is geloof ik 1 manier om het te krijgen. Helaas merkte ik vandaag dat ik weer aan 1 borst tepelkloven krijg dus ik heb toch maar een herhaal recept Nystatine gehaald. Ik baal er toch wel een beetje van want de apotheker begreep niet goed waarom de huisarts geen Daktarin gel had voorgeschreven aangezien die ongeveer hetzelfde is als de creme die ik voor mijn tepels had gekregen. Nou ja we zien het wel. Mir1976 volgens mij ligt het helemaal aan je kindje wat voor speen het best voor hem is. Ik heb goede verhalen over difrax gehoord maar ikzelf vind de Avent spenen wel goed. Volgens mij moet je verschillende spenen uitproberen? Dat heb ik met mijn 1e gedaan. De tijd vliegt inderdaad voorbij. Seán is overmorgen alweer 7 weken. Ik wou alleen dat ik meer tijd had om van hem alleen te genieten. Met een drukke peuter van 2,5 die nu ontzettend veel aandacht vraagt en sinds de komst van Seán heeeeeel erg aan het puberen is, kan ik niet mijn aandacht alleen op hem richten. Ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk met 'm te 'spelen' in het weekend als manlief er is. Ik wou dat ik ook lekker kon bijslapen op de bank als Seán slaapt maar helaas... Ik ben jaloers! Maar ik mag niet klagen want hoewel ie aan het puberen, uitproberen, schreeuwen etc. is, hij is ook nog steeds heeeeel lief. Het valt soms alleen niet mee . Nou meiden ik duik vroeg mijn bed in want na een dagje Amsterdam ben ik kapot! groetjes!
Hallo allemaal ! Mir, de wandeling gisteren was heerlijk ! Vandaag zijn we met Thijs naar Maastricht geweest ! Super was het ! Alleen nog niet de helft van wat we moesten hebben gevonden ... maar het was heel gezellig en het was goed gegaan ! De oude ben ik ook nog niet. Ik ben snel moe en mijn hormonen slaan ook soms nog helemaal op hol. Het huilen heb ik gelukkig niet meer. Wel kan ik enrom bezorgd zijn over Thijs, over wat dan ook. Ik denk dat dat echt het moeder-gevoel is. Het zal er wel bij horen ! Tijn slaapt lekker op de foto in de box ! Is dat een speciaal stoeltje waar hij in slaapt ? Thijs slaapt ook wel eens in de box. We hebben de resiwieg van vrienden mogen lenen en die staat in de box, compleet met matras. Daar slaapt hij dan toch beter op dan op het boxkleed denk ik. Onze eigen reiswieg staat boven. Thijs wil overdag wel in bed maar 's nachts nog liever in de reiswieg. Hij is verder enrom lief, dus we gunnen hem dat pleziertje van harte ! Ik heb geen idee hoeveel Thijs drinkt met de borstvoeding. Wel zie ik dat hij goed bijkomt. Ik vind het ook wel eens eng hoor, met dat boeren. Vraag me ook af of ze zelf hun hoofdje opzij draaien als ze zouden moeten overgeven ... PaddyKira, gingen de pukkeltjes weg terwijl jij doorging met de BV of ben je ermee gestopt ? Ik wil het liefst zo lang mogelijk BV geven. Thijs heeft zelf gelukkig geen last van de pukkeltjes. Ik vind het alleen zo zielig voor hem ... We smeren er niets op, laten het inderdaad vanzelf weggaan. Hopen dat hij er snel vanaf is ! Groetjes, Nikki F
Hoi Meiden, Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Fiene spuugt alleen erg veel en ruikt dan ook binnen de kortste keren vreselijk zuur. Ik geef bv en heb gisteren Nutriton gehaald en het net aan Fiene gegeven. Wat is dat smeig zeg, het lijkt wel behangplaksel. Als ik het bij Fiene in haar mondje probeer te proppen zit ze me dan ook aan te kijken waar ik in godsnaam me bezig ben. Maar heb er een paar lepeltjes ingekregen dus maar kijken of het helpt. Verder slaapt Fiene s nachts eigenlijk nog steeds naast me in bed, omdat het zo makkelijk is met voeden enzo. Als ze aan het drinken is val ik gewoon lekker in slaap en kom ik toch nog aan m'n nachtrust. Val ik nou niet in slaap dan leg ik haar in de wieg die naast m'n bed staat. Daar is ze niet altijd even blij mee maar vannacht ging het zowaar een keer goed en viel ze rustig in slaap. Ik was al heel gauw weer mezelf, op de hormonen na dan. Kraamtranen heb ik niet gehad eigenlijk. Wel een vreselijke lachbui waarbij de tranen over m'n wangen stroomden. Het was wel ff wennen om me draai te vinden met een baby en een peuter van bijna 3 jaar. De oudste is ontzetten lief en vind het heerlijk om mee te "moederen"met mamma. Helpt met de luiers te verschonen en spulletjes aan te geven en te pakken. Jaloers is ze gelukkig niet. En als ik zit te voeden loopt zij dus ook met haar popje mamma na te doen. Dus dat scheelt ook wel denk ik dat ze zich heel goed zelf kan vermaken. Ik weet ook niet precies hoeveel Fiene drinkt maar dat ,maakt me ook niet zoveel uit. Zolang ik steeds meer spekrollen kan tellen bij haar en de onderkin bijna zichtbaar zie groeien gaat het de goede kant op. Af en toe wel even naar het CB geweest om te wegen. En daar kwam uit dat ze gemiddeld zo'n 3 á 4 ons per week groeide. Fiene heeft ook af en toe van die pukkeltjes met een wit puntje erin op haar gezichtje. Ik merk dat als ik lekker een stuk chocola heb gegeten dat ze er meer last van heeft. En misschien komt het idd ook nog wel door de hormonen in m'n lichaam. Als Fiene moet spugen en ze ligt op haar rug draait ze meestal wel haar hoofdje opzij. Denk toch dat het een soort reflex is. Maarja elke baby is anders. Ik ga nu gauw onder de douche en vlug de boodschappen doen want vanmiddag hebben we ons kraamfeest. Moet ook nog even naar de stad om mezelf te verwennen met een paar mooie laarzen. Moet er toch een beetje knap uitzien als al die mensen naar onze nieuwe aanwinst komen kijken, toch? Allemaal een prettig weekend! Groetjes Suus
Gezellig suus, kraamfeest. Wij hebben dat morgen. Cadeautje! hihi Veel plezier en iedereen een fijn weekend liefs Juud
Wij hadden te veel mensen voor een kraamfeest. We ontvangen het bezoek thuis. Ik moet zeggen dat het nu nog wel leuk is. We laten ook steeds wat mensen samen komen, zodat er ongeveer 6 volwassenen zijn, dan schiet het wat beter op ! Stiekem verlang ik dan toch naar de tijd dat dat bezoek allemaal voorbij is en dat de rust weer een beetje wederkeert, ook op dat gebied ... Groetjes, Nikki F
Hoi hoi, Zo we hebben gister het kraamfeest gehad. Is allemaal prima verlopen. We hadden zo'n 120 kaartjes verstuurd en ik denk dat er in totaal zo'n 200 mensen zijn geweest. Maar allemaal lekker verspreid over de hele middag. Omdat we zelf een café hebben hebben we daar het feest gehouden. Binnen werd er niet gerookt uiteraard en buiten hebben we het terras overdekt en daar konden de verstokte rokers terecht. We hebben een heleboel kado bonnen gekregen zodat we zelf het een en ander kunnen kopen als we iets nodig hebben. We hadden ook op het kaartje gezet dat we al van alle gemakken waren voorzienen als men iets wilde geven dan in vorm van een kadobon of envelopje misschien. Ook hebben we een boel centjes gekregen voor op Fiene haar spaarrekening. Fiene heeft zich heel rustig gehouden terwijl het toch best rumoerig was met muziek en pratende mensen. Ze heeft van 14.30 tot 18.30 heerlijk op m'n arm liggen slapen. We hadden ook 2 clowns ingehuurd om de kinderen te laten schminken en ballonnen te maken in vorm van een hondje of bloem. Ik ben erg blij dat we weer eenkraamfeest gegeven hebben omdat je anders maanden lang bezig bent met visite. Een kennis van mij is bijna een half jaar! bezig geweest met visites. Op een gegeven moment was ze helemaal op omdat ze nog eens tot heel laat bleven zitten. Sommige mensen schijnen niet te begrijpen dat als je pas bevallen bent je het niet volhoudt om tot 23.00 uur met visite te zitten. Fiene ligt nu heerlijk in het wippertje wat ze gisteren gekregen heeft van de buren,en m'n oudste ligt nog even te slapen. Straks gaan we alle enveloppen, kaarten en kadobonnen openmaken die we allemaal gekregen hebben. Sinds ik Fiene voor de voeding Nutriton geef spuugt ze veel minder en is ze ook minder onrustig. Het is alleen wel ff een klusje om er een paar lepeltjes van dat "behangplaksel"in te krijgen. @Juudje, veel plezier vandaag met je kraamfeest! Jullie zullen wel verwend worden. Groetjes Suus
Hoi meiden, Wij hebben een relaxed weekend gehad. Na een drukke week waar we bijna iedere dag wel op pad waren hebben we het rustig aan gedaan. Ik moest Seán wel weer even trainen om overdag weer in zijn wiegje te slapen en dat is gelukkig goed gelukt. Het is zo'n gezelligerd - wil het liefst lekker bij je op de schouder slapen maar met een drukke peuter is dat niet zo handig. Ik merk dat Seán al bellen begint te blazen en kwijlt. Hebben jullie babies dat ook? Bij mijn 1e zoontje begon dat pas toen hij tandjes kreeg dus rond de 6 maanden geloof ik. Nikki de pukkeltjes gingen vanzelf weg terwijl ik doorging met de BV. Bij Seán is het nu bijna weg. Suus had de huisarts of CB Fiene die Nutriton voorgeschreven? Of kan je dat gewoon bij de drogist kopen? Mijn 1e zoontje was echt een spuger eerste klas. Het ging altijd met een grote boog over mijn schouder tegen de muur of wat ie ook kon raken! Tegen mij zeiden ze toen, ach dat gaat vanzelf wel over en dat was ook inderdaad zo. Toen ie 9 maanden was stopte het zo ongeveer. Maar als ik had geweten dat je er iets voor kon krijgen had ik het misschien ook wel geprobeerd. Nou ja.. Gelukkig spuugt Seán nauwelijks. Die houdt lekker alle melk binnen en dat is 'm ook wel aan te zien. Zijn buik wordt steeds boller en zijn beentjes worden echt spekkies! Prettige avond nog!
Fiene kwijlt nog niet en blaast ook geen bellen. Zal wel een grappig gezicht zijn. Bij het CB vertlde ze dat als het spugen aan zou houden dat je dan Nutriton kon gaan proberen en dat kan je krijgen bij de apotheek. Nu inmiddels een paar weken later heb ik het toch maar gehaald en het lijkt wel iets beter te gaan. Het is alleen zo'n gehannes om het papje erin te krijgen. Als je flesvoeding geeft kan je het gewoon mengen mnet het poeder, dat is dus veel handiger. Op de verpakking staat dat je 20 cc water moet mengen met 2 afgestreken maatschepjes Nutriton maar dan is het dus net stijfsel en dan begint Fiene te koren. Ik doe nu 20 cc water en 1 schepjeNutriton en dat gaat beter. Gisteravond bleef Fiene maar huilen terwijl ze 2 borsten had gehad. (normaal maar een) Dus uiteindelijk heb ik het pakje kant en klare Nutrilon 1 maar opengemaakt wat ik in geval van nood had gekocht. (voelde me helemaal schuldig )Had een flesje van 80 cc gemaakt en daar heeft ze in een mum van tijd 50 cc van opgedronken. Dus ik denk dat m'n voeding ietsjes was terug gelopen omdat ik zaterdag nogal druk ben geweest met het kraamfeest enzo. Vannacht heeft ze gewoon lekker bij me gedronken en had ze nergens meer last van. Hebben jullie dat ook weleens? @ weken geleden was ik nog bij het CB entoen groeide Fiene gemiddeld 300 gram per week. Dat zie je ook echt aan haar, bij d'r beentjes komt er een extra spekrandje en haar onderkind begint ook aardig te groeien. Vinden jullie ook dat je kindje zo snel veranderd? Groetjes suus