September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Het is zeker rustig! MAar wel een beetje te verwachten met de vakantieperiode. Maar mij krijg je niet weg hoor.... :D

Het is droog gebleven maar het megadruk vanmiddag. En dan 2 zwangere buiken en 2 buggy's....dat wil niet zo best. Nu gaan we volgende week al vroeg in de morgen. Wel heerlijk op een terrasje gezeten.

Ik beleef de zwangerschap ook anders hoor. Ik lees niet alles wat los en vast zit, ik maak me minder zorgen en het lijkt veel sneller te gaan. Ik heb ook maar weinig gekocht.
    Hier geen streep, maar had dat met Lynn ook niet. En ik hou veel minder vocht vast (maar ja we zijn er nog niet)

Ik probeer ook het meeste te negeren, negatieve aandacht is ook aandacht he? Maar vanmorgen verloor ik mijn geduld.

Dus Quinn niet zo best gegeten. Lynn ook weer niet. Groente en fruit weigert ze echt pertinent. Geen hap...wat het ook is...Elke avond schep ik het wel op voor haar, maar ze neemt er geen hap van. Hoelang blijft dit doorgaan?

Oooh de laatste keer MvM? Ook wel fijn toch? Ik vind die bussen zo stinken...bleeh

Ik ga ook hangen....iets te veel gedaan vandaag!

2. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hier ook nog geen streep, ook bij Deborah niet gehad. Heb ook niet veel gekocht nog en ben er minder mee bezig. Ik merk het helaas wel aan de weegschaal, bij Deborah was het in totaal 18 kilo, nu ben ik al bijna bij de 8 kilo, terwijl ik niets extra eet :oops:

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb van de week ook op de weegschaal gestaan. In totaal nu 13 kilo. Ik hoop dat ik het gewicht van destijds met Lynn niet ga halen. Want ik heb de hele dag door honger....en niet in de gezonde dingen :oops:

Hier weer drama met slapen....ze is echt overstuur 's avonds (en vannacht ook). Misschien een periode, of misschien toch door het ziekenhuis en de vakantie wat van slag? Ze is wel erg bang. Ze blijft maar roepen dat de deur open moet (terwijl die al open staat)

Lynn is nu met oma op pad. Straks ff met zijn 3-en naar de VK

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    We zijn bij de VK geweest. Alles was goed. Ik moet alleen de volgende keer wel bellen als ik op mijn buik ben gevallen.
    Weer nieuwe curanal tabletten. Bloeddruk stijgt nu wel wat. Verder was het kindje mooi gegroeid en vol leven. Mijn baarmoeder is nu 33 cm.

ennuh....jullie kletsen me de oren van de kop zeg ;)

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Fijn dat alles goed was bij de VK Chacha. Moet je nou over 2 weken weer?
    OOk aan de curanol tabletten? Ik heb ze een paar weken terug even nodig gehad.
    Hier nu 2 kilo erbij. Ging snel! Als ik dat tot 20 weken zo kan vol houden ben ik blij.
    Poeh moeilijk met Lynn en dr slapen hoor! Weet niet zo goed wat ik zou doen als Quinnz o deed. Ja op schoot nemen en in slaap wiegen, maar dat kan ook niet altijd natuurlijk.

Ik heb vanochtend te veel gedaan. Net een uurtje geslapen. Quinn ligt er nog in maar mijn energie lijkt aardig op en ik moet nog boodschappen doen enzo.

Quinn is trouwens weer terug op zijn oude vertrouwde wakker worden moment van half 7. Het uitslapen was erg fijn zo lang het geduurd heeft :)

6. nokinee

nokinee Actief lid

24 feb 2006
    226
    0
    0
    pinguin Je weet nu toch wel hoe ik ben ;)
    Alles meelezen en reageren ho maar :)
    Ik weet niet zeker of ik je al had gefeliciteerd met je zwangerschap maar zo niet bij deze dan gefeliciteerd.
    Met ons gaat alles zijn gangetje!
    Thijmen zit zwaar in zijn pubertijd en vraagt bij alles "wat is dat" (af en toe word ik er gek van)
    Hij praat aan een stuk door en zegt nu zelfs bonjour mon amour :)
    En dan vraagt zijn vader tegen wie hij dat moet zeggen en dan zegt thijmen "tegen de meisjes"
    Als hij twee is mag hij 3 ochtenden naar de peuterspeelzaal dus dat zal hij ook wel leuk vinden en mama ook ;)
    Eten gaat goed maar drinken uit een beker gaat wat minder dus hier helaas nog steeds een flesje. En eigenlijk baal ik daar wel een beetje van omdat het zo slecht is voor zijn tandjes.

Groetjes aan iedereen

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jawel daar is ze weer :)

Thymen ook al lekker aan het puberen.
    Wat kan hij al goed praten joh!
    Ben al blij dat mijn kleine vriend nu zegt: mamma toentje uit (schoen uit)

Hier in de ochtend en avond nog een melkfles. Een tuitbeker voor de ranja tussendoor en aan tafel tijdens lunch en diner drinkt hij uit een beker of met een rietje uit een beker.

Lekker als hij naar de peuterspeelzaal gaat! En inderdaad ook lekker voor jou.
    IS het nog helemaal goed gekomen met zn huidje trouwens?

8. nokinee

nokinee Actief lid

24 feb 2006
    226
    0
    0
    Hij praat al heel goed hij zegt zelfs woorden als helikopter, koelkast, apotheek, motorkap en vrachtwagen!

Zijn uitslag is nu weg en ik denk dat hij het heeft gekregen door de fruitreepjes van nestle. Wel is zijn huidje erg droog en daar valt niet tegenop te smeren. Zelf niet die vette vaselinecreme van de huisarts.

Met een rietje drinken doet Thijmen ook en soms met de tuitbeker maar dan moet erg wel iets heel lekkers inzitten :(

Hij is nu ook begonnen met knijpen en hij denkt dat dat heel leuk is :(
    Ik heb hem al een keer terug geknepen maar dat helpt niet en straffen ook niet dus ik hoop dat het weer een fase is en anders ben ik straks bont en blauw :)

9. nokinee

nokinee Actief lid

24 feb 2006
    226
    0
    0
    O ja ik vergeet nog iets te vragen. stom, stom, stom.

Eten jullie kindjes het avondeten zelf met een lepeltje of vork of geven jullie nog hapjes?

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn wil graag zelf eten maar op een gegeven moment zegt hij mamma helpen? Dan duurt het hem te lang en moet ik hem dus voeren.
    Moet zeggen dat ik hem met pasta lekker zn gang laat gaan maar met rijst wil ik het nog wel graag doen!

Op het kdv eet hij zn boterhammetje trouwens keurig met een vorkje!

11. nokinee

nokinee Actief lid

24 feb 2006
    226
    0
    0
    Voel jij je al wat beter nu?
    Is de misselijkheid al vertrokken :pale: ?

Ga je nog op vakantie?

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    was net in de auto weer flink misselijk.
    Ach het komt en het gaat. Voel me al veel beter dan de erste 13 weken dus dat scheelt.

Wij gaan midden september pas op vakantie. We willen naar Spanje met de auto, maar eht ligt er ook een beetje aan hoe mijn zwangerschap verloopt.

En jullie? nog een vakantie gepland staan?

13. nokinee

nokinee Actief lid

24 feb 2006
    226
    0
    0
    Nee ik moet er niet aan denken om nu met Thijmen op vakantie te gaan.
    Ik ben niet zo heel erg flexibel dus dat zou dikke drama worden.
    Ik ga voor zekerheden (die er nooit zijn! ;) )

Mijn nichtje uit Ameriks is hier nu met 3 kids dus we gaan gewoon dagjes weg en dat vind ik voldoende.
    Ook ben ik op het moment te moe om zoiets te ondernemen en kwa gezondheid is het gewoon niet optimaal genoeg.

14. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Chacha, waar blijf je nou! Nu blijven er hier twee kletsen! ;)

Nokinee: leuk om wat van je te horen, Deborah eet wel steeds vaker alleen, maar de helft ligt op de grond, hihi

pinquin: dat is knap 2 kilo, ach ik weet waar ik het voor doe :rolleyes:

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier ben ik.... :D We hadden een klein drama. Ik beloof haar nu dat ik snel weer bij haar kom kijken en dat helpt. En ik kom dan ook echt. Nu duurde het drama niet zo lang. De vorige avonden heb ik of René op de overloop gerommeld. Dat hielp ook. Maar dat willen we niet elke avond.
    Het lijkt toch wel op verlatingsangst. Alweer :rolleyes:

Pinguin dat is zeker netjes. 2 kilo!
    Hoe is het nu? Heb je een beetje bij kunnen tanken?

En ja aan de curanal tabletten en curanol zalf.....zit er nu continu aan tot in ieder geval de bevalling....rotdingen. Maar de tabletten helpen goed...totdat ik er weer mee stop. Ik moet idd over 2 weken weer voor controle.

Jammer dat Quinn zijn vroege wekkertje weer heeft gevonden.

Nokinee leuk om weer wat van je te lezen.
    Ik zou me niet zo zorgen maken over dat flesje hoor. Als hij er maar niet de hele dag aan sabbelt....echt vaste momenten. Lynn krijgt geen fles meer. Alleen tuitbekers en aan tafel een gewone beker.

Wat goed dat hij al zoveel praat. Lynn doet dat nog niet. Enkele woordjes, soms 2-woordzinnen.

Lynn eet zelf met een vork of lepel (ik leg beide neer, dan kiest ze zelf)
    Ik mag haar absoluut niet helpen, dan wordt ze heel boos.
    Dus ze eet volledig zelf en pasta eet ze met de vingers. Als ze uberhaupt eet.... :rolleyes:
    Toetje wil ze ook met de vingers maar dat mag niet van mij. Het toetje vindt ze erg lekker, dus daarbij kan ik eisen dat ze het met de lepel eet. Het andere eten niet, want dan stopt ze resoluut met eten. Dus ik negeer alles, behalve wanneer ze goed gegeten heeft. Dan krijgt ze een dikke knuffel.

16. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Gister een heel lap tekst geschreven, verbinding weer weg,... :evil: ga dus maar korte stukjes doen steeds!

Heerlijk om te horen dat er meerdere kids dwars zijn! :) Voel je je niet zo alleen in de strijd ;)

Wel vervelend dat niet willen slapen van Lynn, hopelijk krijgt ze snel het vertrouwen weer. Hebt het zo wel goed opgelost.

17. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    nokinee leuk om weer wat van je te horen, kan je mannetje al kletsen zeg!
    Hier word er ook zelf met de lepel gegeten, niet geheel zonder knoeien maar dat neem ik op de koop toe. Als het me te lang duurt neem ik het over,...als meneer dat toelaat tenminste,.. :( het liefst alles met de handen maar ja, dat gaat niet.

ohw pinquin, ik leef met je mee wat het vroege wakker worden betreft, hier ook weer terug naar 6 uur. Eergister zelfs 5.30. Ligt ie een half uur lang mamamamamamamamamamamamamamamamama te roepen. Maar ik vertik het om hem er voor 6e eruit te halen hoor.

oh, curanal, wat is dat voor iets? geen idee,...

Hier is tellen favorit, 1t/m 10, nog niet helemaal op volgorde en de 6 is favorit, dus die zit er heel vaak in, hihi, maar dat zal niet lang meer duren!

Kunnen ze ineens hard gaan met dingen.

Wil zo naar ikea, kastje kopen voor in de slaapkamer, weet allen niet of het verstandig is om hem mee te nemen,... zal wel niet zonder driftbij gaan daar namelijk,... :rolleyes: Maar wil hem perse nu halen, dus heb geen keus om hem mee te nemen! hihi.

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Oh Quinn vindt tellen ook zo leuk.... een teee drie zes!
    Je kan MArno bij de Ikea toch ook laten spelen in de ballenbak?
    Weet niet of ik dat snel zou doen maar is wel een optie.

Hier was hij vanochtend weer om half 7 wakker. BEn even bij hem geweest en weer weggegaan. Huilen natuurlijk. Na 3 minuten was het stil en hebben we tot half 8 door kunnen slapen. Hij was volgens mij wel wakker hoor, maar heeft lekker zitten spelen ofzo.

Curanol is voor aambeien :oops: :( HEb er bij Quinn nooit last van gehad en nu is het ook weer rustig maar een paar weken terug was het geen pretje!

Vandaag gaat Quinn dus voor t eerst logeren. Hij beseft het natuurlijk niet en ikke wel :( Ach komt best goed. Hij is dol op mijn moeder en hij vindt het vast hartstikke fijn daar.
    Heb echt onwijs zin om naar North Sea Jazz te gaan. Is al weer een aantal jaar geleden.

Oh Niek die 2 kilo van mij lijken mee te vallen maar er zitten er ook nog steeds 10 van Quinn zn zwangerschap :( Ben wel blij dat het niet zo snel gaat dit keer. Bij QUinn zat er met 20 weken ruim 16 kilo bij.

Chacha hoe is het gisteren gegaan met Lynn? Heeft ze geen knuffel die haar de veiligheid kan bieden die ze zoekt. Of misschien samen een gaan uitzoeken?

IK ga Quinn zn tas inpakken.
    HEbben een boel te doen vanochtend.
    Probeer morgen even langs te wippen anders wordt het zondag!

FIjn weekend!

19. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    heeeeel veel plezier pinquin! geniet van je uitje!

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ezzie wat een vroegte ook bij jullie! Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om 's ochtends voor 6-en met m beneden te zitten. Ik haal Lynn er voor 7 uur niet uit.

Ben je nog naar de ikea geweest?

Curanol is trouwens zalf voor aambeien en Curanal zijn tabletjes tegen aambeien. Heel natuurlijk allemaal. Schijnt mega veel gebruikt te worden door zwangere vrouwen.

Pinguin veel plezier bij het North Sea Jazz festival. Quinn gaat zich vast goed vermaken bij oma.
    Lynn heeft trouwens een knuffeltje, maar haar spenen bieden volgens mij meer veiligheid. Maar misschien kunnen we inderdaad er samen 1 gaan uitzoeken, goed idee!

Ben net op kraamvisite geweest .....aaaah wat schattig weer zo'n kleintje!

Deel Deze Pagina