September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Fijn dat je uitje zo geslaagd waqs pinquin en dat het goed is gegaan met Quinn! Nu weer ff bijkomen.
    Hier op het kdv mogen ze gewoon met WP komen, tenzij ze er goed ziek van zijn natuurlijk. Op mijn werk weer niet, dus ligt aan het kdv.

hihi, wat goed dat Lynn stil is! Zie nu pas dat zinnetje zo zachtjes zei je het! :) Hopelijk blijft het zo.

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Dank je pinguin, ik ga er van blozen :oops:

Hier nog geen achterzitje, maar Lynn past er prima nog op, en ik vind het zo gezellig dat ze voorop zit, lekker kletsen

Bij ons kdv mogen ze ook met waterpokken komen. Tenzij ze erg lamlendig zijn.

ik ga film kijken....fijne avond allemaal!

3. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Chacha: waar heb je de wagen vandaan? Ik vind het zo erg dat ik mijn eigen wagen minder kan gebruiken, maar zie het niet zitten om met 1 kind lopend naar het centrum te gaan.
    Overigens goed gedaan met Lynn :D

Hebben jullie al namen? Ik wordt helemaal duizelig van het zoeken, vreselijk! :rolleyes: Het moet overal bij passen, geen rare betekenis etc..

AK: trek het je niet teveel aan hoor, helaas blijf je dat sort mensen altijd houden..

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ezzie ik merk dat je het je nogal persoonlijk aantrekt :) niet doen. hehe.

Ik ben hier zelf geboren en getogen en heb hier tot mijn tiende gewoond. heb op de graankorrel gezeten :p
    Al mijn familie woont hier en in aalsmeer.
    Dat diegene toen de discotheek niet in mocht had trouwens doodleuk als reden: omdat je allochtoon bent en die willen we niet binnen.
    maar dat doet er verder niet toe.
    Het staat hier toch wel vrij bekend dat mensen niet echt openstaan voor buitenlanders. maar dat betekent (god zij dank) niet dat iedereen zo is :)

Ik voel me iniedergeval niet echt prettig hier..wat gek is..omdat ik al mijn kinderjaren hier heb doorgebracht en alles vol met herinneren zit.
    Misschien heb ik gewoon pech gehad met de mensen die ik tegen kom :)

Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat het hier niet echt multicultureel is en mensen blijkbaar niet echt wat gewend zijn.

buiten dat. Wat toevallig dat je ook in kudel woont! al 2 jaar actief op dit forum en dan zo dichtbij elkaar 'wonen':) (ok ik speel natuurlijk een beetje vals ik woon hier niet meer hehe maar toch)
    heb jij een pret echo laten toen doen? en heb je die dan in amstelveen of hoofddorp laten doen?

Oh trouwens ik had 50 euro geboden op een duo wagen van prenatal..maar ik heb nog geen ervaringen gelezen met die kinderwagen.dus ik ga denk even hier informeren :)
    altijd handig hehe.

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Niek: ik trek het me opzich niet zo heel veel aan..maar ik sta echt heel erg verbaast. dat is het hem eigenlijk. Ik heb namelijk echt nog nooit rot opmerkingen ofzo gehad. ja gerust zullen mensen gefluisterd hebben achter mijn rug om. Vooral als ik met mijn moeder loop of oma of zusjes ofzo en ze merken dat je familie bent dat ze het een raar tafereel vinden. maar niet zoals dit..
    Ik vond altijd dat men overdreef als ze zeiden dat men opmerkingen maakte en geloofde het niet echt..juist omdat ik het nog nooit had meegemaakt.
    ik dacht dat wij (nederlanders) juist zo lekker tolerant waren. maakt niet uit of je groen, geel, homo, hetero moslim of hindoe bent. Maar blijkbaar had ik het dus mis :D

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meiden

ezzie youame zit al 3 maand achterop paste niet meer met mijn buik ertussen haha
    vondt het wel veel gezelliger als ze voorop zat
    maar nu gaat ze met der handjes achter mijn jas kriebelen haha

chacha wat goed van lynn dat ze stil is

pff ben nu alweer vergeten wat jullie zeiden

wij hebben de eengezinswoning genomen :)
    moet wel veel aan gedaan worden maar de muren in de kamers van de kids zijn al geschildert in de woonkamer moet nog een keer overheen met verf
    we zijn al ver gekomen haha

youame is sinds vrijdag avond uit logeren tot maandag
    aangezien ze donderdag nacht overstuur wakker werd en ik ineens beroerd werd en weeen kreeg zou ze het aangevoeld hebben :rolleyes:
    heb van 4.00 tot 10.00 weeen gehad maar had nog geen ontsluiting om half 11 was er niks meer aan de hand

van mij mag ie eigenlijk nog wel ff blijven zitten
    tot het huisje klaar is
    hahahaha
    we zullen zien
    zal zo eens een foto plaatsten van mijn buik
    schrok er vanmiddag van toen ik mezelf zag in een raam
    hij is erg gegroeid

nou ga ik nog ff douchen en dan lekker slapen
    dikke kuss

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    niet schrikken he :p

8. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Jemig marline, wat een buik. Kleintje mag wel komen.

Ja chacha, ben er echt aan toe. Heb het ook zelf geregeld allemaal. Geen hulp gehad van reintegratie begeleidster. Ben erg trots op mezelf.

Uiteindelijk wint de aanhouder. Zou haar zelf ook niet uit bed pakken. Wennen ze snel aan.

Ik ga even een broodje eten met Lynn.

9. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Ha meiden,
    Wat heerlijk voor je Juud, vooral dat je het helemaal zelf geregeld hebt! `dat geeft vast een kick!

Ons weekendje was heerlijk! Samen met een ander stel met twee meiden die net iets ouder zijn dan onze meiden weg geweest. Maar een bui gehad en toen hadden we alles al staan dus bleven we droog. Lekker naar De wissel geweest. Dat is een kleine dierentuin in Epe.

Marline, spannend hoor nu de datum zo dichtbij komt! Mooie toeter hoor! Lijkt me voor jullie inderdaad prettiger als de kleine pas komt als het huis klaar is.

Niek, sterkte met het zoeken van een naam! Ik vond het ook erg moeilijk. Ook omdat ik natuurlijk zo veel kinderen ken!
    Heb je een buikdrager overwogen? Dan hoef je er geen wagen bij te kopen. Als je veel fietst (zoals ik) is een fietskar ook echt een aanrader! Die kun je ook makkelijk ombouwen tot wandelwagen. Is wel breed want ze zitten (liggen) naast elkaar maar dat vind ik niet erg.

Chacha, ik heb Helena ook gezellig voor op de fiets. Pas jij nog tussen het stuur en het zitje dan? (niet lullig bedoeld)
    Als ze achterin de kar zit kan ik minder goed kletsen.
    Hoe is de nacht met Lynn gegaan? Ging ze vlot slapen? Wij hebben ook wel eens van die prut-avonden gehad. Moeilijk hoor! De aanhouder wint! Helena vindt het ook alleen maar gezellig als ik naar boven kom. Gaat ze ook helemaal vrolijk zitten doen. Grrrr.

PInguin, hoe is het met Quinn? Eet hij alweer beter? Nog bultjes? Ik was tijdens mijn zwangerschap (en nog ver erna) ook heel erg moe. Ik ben toch maar extra vitamines gaan slikken. Heb het idee dat het helpt. Durf dus niet meer te stoppen :) Denk goed aan jezelf hoor. Moe is moe.

Oja, het gedoe op mijn werk is voorlopig opgelost. We zitten nu zonder directeur! Dat klinkt raar maar is de beste oplossing. We hebben het nu weer gezellig met elkaar! Mijn humeur is stukken beter nu. Volgend jaar ga ik groep 5 doen. Leuk, zin in. Met een andere duo-partner dus dat wordt wel even wennen maar gaat goed komen.

AK, fijn dat je weer in Nederland bent. Kan me goed voorstellen dat het heeeeel vervelend is (zacht uitgedrukt) om zo door andere mensen bekeken te worden. Wat onbeschoft zeg! Moet zeggen dat ik het juist heerlijk vind om wat variatie om me heen te zien!

Goed, ik ga van mijn rust genieten. Meisjes liggen beiden op bed. Dat is een unicum!
    Tot later!

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    AK volgens mij zijn Nederlanders helemaal niet zo tolerant....als ik soms ook zie hoe er over homo's gepraat wordt. Maar ja zo zijn mensen nu eenmaal he? En wat een boer niet kent....

Marline wat een buik zeg! Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning. Fijn zeg.
    En nu is het dus weer rustig? Nog even en dan wordt de kleine echt wel geboren.

Juud wat goed dat je alles zelf geregeld hebt qua baan. Mag je ook echt trots op wezen! Super. Hoe is het verder bij jullie? En met Lynn? Eet ze al weer een beetje?

Niek wij hebben de wagen bij de babydump gehaald. Met Pasen destijds. Ik durfde het niet aan om Lynn straks altijd maar te laten lopen (en zo'n plankje is helemaal niks voor haar)
    Wij hebben al namen, gelukkig wel. Voor een jongetje hadden we vrij snel een naam, voor een meisje nu zo'n 3 maand denk ik. We hebben voor beiden toch maar een naam bedacht (voor de zekerheid, je weet maar nooit met de echo)

Narcissen fijn dat jullie een geslaagd weekendje hadden! Het weer was nog best redelijk dit weeekend. En de Wissel dat is ook leuk! Vooral voor de kleintjes vind ik het erg leuk.
    En haha ik pas nog prima tussen het zitje en het stuur....maar ik heb dan ook een mamafiets. Dus genoeg ruimte.
    De nacht met Lynn is goed gegaan. Helemaal doorgeslapen.

Fijn dat het gedoe op je werk is opgelost! Scheelt een boel stress.

11. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Chacha, ik denk ook niet dat Nederlanders tollerant zijn. Ja, als het hen niet direct aangaat. Maar als het te dichtbij komt praten ze opeens heel anders. Dus tolerant maar Not in my backjard. Erg hypocriet dus!

Wij hadden ook twee namen bedacht hoor. Het zou je maar gebeuren dat het toch het andere geslacht wordt! Het komt voor.

Fijn chacha, dat je nog kunt fietsen! Heb zelf een "gewone" fiets en daar lukte het echt niet meer. Kan ook niet goed met mijn voeten bij de grond, dus op- en afstappen gaat wat lastig.

Een vriend van ons zegt altijd: als je binnen zit zie je wanneer het regent en als je buiten bent (met kamperen bijvoorbeeld) zie je wanneer het droog is! Waarheid als een koe!

Wie heeft er trouwens recent met kinders gevlogen? Ja, Mir zojuist, maar die is al "gevlogen".
    Wij gaan naar Ijsland (op uitnodiging van mijn schoonmoeder). Er zijn geen aparte stoelen voor de meiden, dus dat wordt op schoot.
    Wat mag je wel en niet meenemen het vliegtuig in. Mag melkpoeder? Ander eten? Liga's ofzo? Wat te drinken// Of heeft de KLM dat aan boord? Kan natuurlijk ook even bellen, maar misschien weet een van jullie dat.
    Buggy gaat mee tot aan de ingang denk ik. Lijkt me niet handig om een rondrennende Helena te hebben op Schiphol!

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    even snel hoor

en ja jullie hebben gelijk..nederland is een land dat graag doet voorkomen of ze zeer tolerant zijn (alles kan en alles mag) maar als het puntje bij paaltje komt...is dat dus niet zo.

Ik heb twee namen..maar mijn man is het met de meisjes naam niet echt eens :) we zien het wel..vanaf 13 augustus kan ik voor een geslachtsbepaling gaan dus dan laat ik een pretecho maken :)

Je mag voor kinderen gewoon wel wat dingetjes meenemen. zeker melkpoeder. Bij mij is mijn luiertas eigenlijk nog nooit gecontroleerd.Ja hij gaat natuurlijk over de bagage scanner heen maar ze hebben nooit moeilijk gedaan.
    Wat betreft de buggy. Ik weet niet hoe het precies zit..maar toen ik het vliegtuig uitkwam werd mij doodleuk verteld dat de buggy op de bagageband lag omdat het tegenwoordig verboden is om de buggy bij het vliegtuig neer te zetten. Nou BELACHELIJK natuurlijk..want ik heb een rot eind moeten lopen met een doodmoe kind. Moet je je voorstellen als je met een baby loopt...
    Ik zou dat wel even navragen want ik werd er niet vrolijk van toen ik het hoorde.
    En in het vliegtuig gewoon op schoot ja. Hoelang vlieg je? Ik vind dat wel erg lastig..je hebt al zo weinig ruimte. de terug weg neem ik een extra stoel.

13. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    pfff, zo valt er niks te lezen en zo een hele pagina! nou ja, wel gezellig!

AK, ik moest toch ff voor mn dorp opkomen hoor ;) , ik maak 'gelukkig' niet mee wat jij nu over je heen krijgt maar kan me voorstellen dat het heel vervelend/irritant is. Jammer dat door dat soort mensen de rest er ook op word aan gekeken. Maar dat is nou eenmaal zo, dussuh, alles cool hoor! :D
    Grappig dat je op de graankorrel hebt gezeten, ik op de obs, wat is de wereld dan toch weer klein.
    Heb geen echo laten doen dus kan je geen advies geven, denk niet dat het uitmaakt waar je naar toe gaat.

Narcissen, ik mocht voor Marno alles mee nemen van poeder tot koekjes en de buggy mee tot aan het vliegtuig. Maar nu AK zegt dat dat tegenwoordig dus weer anders is en zij recent heeft gevlogen is het misschien wel slim om even te bellen? Voor mij was het eenjaar geleden namelijk.

marline mooie buik hoor! wauw, gaat goed, nog ff meid, spannend!
    en gefeliciteerd met je nieuwe woning!

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hehe wij hadden altijd van die school gevechten tussen de graankorrel en de scholen er naast :p

maar ik heb er wel even wat later op gezeten dan jij.. :) we schelen wel 10 jaar hihi..

Zat toevallig twee dagen terug op het pleintje daar te wachten mijn zusje ging even patat halen en ik liet eslem daar even lekker banjeren. het schoolplein ziet er echt al 20 jaar hetzelfde uit haha.. :) (misschien zelfs wel langer) er is echt bijna niets veranderd.

Nee het maakt inprincipe niet uit waar je de echo doet..maar omdat ik naar hoofddorp ben geweest de vorige keren..vroeg ik me af hoe het in amstelveen was..en misschien was jij er geweest :)

Eslem is vanavond zonder problemen gaan slapen..maar ben wel een beetje oneerlijk geweest..ze wou haar boekje en die lag beneden..en die zou ik gaan halen (en als ik iets moet halen zoals haar flesje ofzo wacht ze altijd heel lief) maar toen ik terug kwam en ik haar niet hoorde en ik haar dus toen ik keek heel lief in haar bedje zag liggen..heb ik haar boekje niet meer naar haar toe gebracht..ik wist namelijk zeker dat het dan weer bonje zou worden hehe.. gemeen he!
    maarja ze slaapt wel nu :p zonder een geluidje te laten.

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier ook weer slapen zonder een gil. Ben zooo blij :D

Narcissen ik heb september vorig jaar gevlogen. Babyvoeding is toegestaan. In Portugal deden ze echter wel moeilijk over drinken wat ik voor Lynn bij me had....was geen babyvoeding zeiden ze (tja en daar hadden ze gelijk in). Maar koekjes enzo zijn echt geen probleem....alleen vloeistoffen kunnen ze moeilijk over doen.
    Maar in principe doen ze niet zo heel erg moeilijk. Buggy mocht destijds ook gewoon mee en mocht op de heenreis in de bagagebakken, maar op de terugreis niet....werden gewoon ingeladen omdat er teveel buggy's aan boord zouden zijn....Ook hier dus ver lopen met een kind op de arm.

Ik vond op schoot echt geen succes. Hopelijk heb je geen vol vliegtuig, dan kun je gebruik maken van andere stoelen.

AK fijn dat Eslem lekker is gaan slapen (en wat niet weet wat niet deert toch?)

Lynn heeft met mes en vork gegeten haha. Ze heeft een nieuw besteksetje. En wilde het mes er ook bij. René heeft haar geleerd hoe ze het moest gebruiken, en dat was zo interessant dat ze ook nog goed gegeten heeft ook. Hihi wat een tut!

16. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Zal toch maar even bellen met de maatschappij met hoe en wat. Als we de buggy niet mee mogen nemen tot aan het vliegtuig is rugdrager handiger...

Helena heeft koorts. Arme meid. Ze werd al mopperig en gloeiend wakker. Had net, toen ik even boven was, zichzelf op de bank geinstalleerd onder het boxkleed.
    Ze gaf dus zelf aan dat ze wilde slapen. Kon haar zo naar boven tillen. Ach gossie!

Chacha, wat stoer zeg. Eten met mes en vork! Hier nog met handen en af en toe met lepel of vorkje. Of met haar hand het eten op de lepel leggen en dan happen :)

Ik hoop trouwens ook dat het vliegtuig niet vol is! Op schoot lijkt me vreselijk! Nou ja, we komen er wel.

Fijn AK dat Eslem snel is gaan slapen!
    Wij hadden vroeger (wat klinkt dat oud) ook altijd "ruzie" met de school naast die van ons. Sneeuwballen gooien naar elkaar enzo.

Heb nu twee meisjes op bed. Dan toch maar de badkamer gaan schoonmaken....

17. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Beterschap voor Helena. Is ze ook verkouden? Of alleen koorts?

Waar willen jullie eigenlijk heenvliegen?

Lynn heeft weer zo'n fase. Het lijkt of ze zich nu meer bewust is van dingen om haar heen. Op dit moment is ze gericht op geluiden. Vliegtuig, trein, auto....En van het geluid van een brommer/motor en de kruimeldief wordt ze bang. Heel bang. Heeft ze nooit zo gehad.
    Vanmorgen met een enthousiaste hond. Die zat vastgebonden en maakte wat rare geluiden....Lynn was echt doodsbenauwd. Is ze nooit voor dieren.
    Ik hoop dat het tijdelijk is en dat het snel weer over is.

Verder een goede nacht hier. Ga zo even de puinhoop hier opruimen.

18. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Zie ik nou dat Gabrielle al weer bijna een half jaar is? Wat gaat het hard zeg!

19. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey meisjes,

Poeh wat een nacht weer :(
    Gisteren rond 8 uur begon Quinn te huilen, hij was ontroostbaar en heeft tot 10 uur tegen me aan liggen huilen.
    In bed geled, wij ook naar bed en rond 11 uur begon het weer, overstrekken, windjes laten, echt gillen.
    Ook weer niet te troosten. Uiteindelijk tussen ons in gelegd, maar hij moest en zou zn zak en broek uit en ook een deken inb ed wilde hij absoluut niet.
    Hij heeft tot 1.15 liggen gillen :( Het is naar als je echt niets voor je kindje kan doen.
    Hij heeft de hele nacht tussen ons ingelegen, maar werd regelmatig weer huilend wakker.
    Wat het is geweest, geen idee. Misschien toch kiesjes, misschien wat overprikkeld. Zelfs een pijnstiller deed niets voor hem. Hij was boos en verdrietig tegelijk. Erg naar hoor.
    Vanochtend was hij redelijk te pas en heeft hij weer wat gegeten ( doet hij ook al n aantal dagen niet lekker). HEb nog even naar het kdv gebeld en daar ging het ook lekker. Als het had gekund had ik vrij genomen vandaag en hem lekker bij me gehouden, maar helaas kon dat niet.

Chacha lekker dat Lynn zo aan het slapen is. Quinn heeft ook angst voor bepaalde geluiden. Hij is sowieso wel een angsthaasje hoor!

Narcissen fijn dat het op school is opgelost en wat geweldig naar IJsland (staat hoog op mijn lijstje).
    Wanneer ga je?
    Schetig he als je kindje zelf aangeeft of het wil slapen. Quinn doet dat ook met zn kleedje :)

Ik ben het voorderest een beetje kwijt. Ik duik mn bedje even in voordat ik Quinnetje straks weer ga halen.

Oh ja mn buik groeit echt megahard! :confused:

20. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Fijn dat je een fijne nacht hebt gehad! Dat doet altijd goed.

Helena heeft zoals het er nu uitziet alleen koorts. Geen idee dus waar die vandaan komt.. Ze slaapt nu nog!

We gaan (durf het bijna niet te zeggen) naar IJsland. Op uitnodiging van mijn schoonmoeder!

Sneu dat Lynn voor geluiden zo bang wordt. Zal wel weer over gaan. Hopelijk een beetje snel. Merk aan Helena dat ze echt alles hoort. Van een zoemende vlieg tot een voorbijrijdende vrachtauto. Vlieg is zzzzzzz en dan met haar wijsvinger in de lucht. Zo lieff!

Badkamer is nog steeds niet schoon. Heb net onkruid getrokken in de tuin. Is ook erg lonend. Helaas regent het nu. Van die fijne miezer.

En, ja, Gabi is al bijna een half jaar. Mogen we weer gaan experimenteren met eten! Leuk, leuk leuk. Ben benieuwd hoe zij het doet a la Rapley! Heb er zin in.

Ga nu nog even op de bank met de Opzij. Nog geen schone badkamer. wel een schonen kamervloer en boodschappen voor de rest van de week.

Tot later.

Deel Deze Pagina