September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    je eigen kind mag ook niet op een andere groep bij ons op het kdv,.

marno krijgt ook vrijdag zn prikjes,..

moet zeggen dat ik niet zozeer tegen de kinderen anders aankijk (ook wel beetje hoor) maar meer tegen de ouders,. hoeveel zo'n kind voor je betekent en dat je wil dat het goed verzorgt word,. snap ze nu beter denk.

knip de nagels van marno ook vaak hoor, denk om de drie a 4 dagen ofzo.

lekker mir op vakantie, benieuwd hoe het zal gaan,.

hoe zijn jullie eigenlijk met roken om je kind heen,. als je het zelf niet doet wat doe je dan als andere wel roken en je bent bij diegene op visite?

2. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik knip de nageltjes van Deborah nooit! :( ze zijn niet scherp en ook niet echt lang, heb ze een keer geknipt sinds haar geboorte.
    Deborah heeft erg last van haar prikjes: hangerig, veel huilen en vanmiddag wilde ze niet een de borst. Uiteindelijk in het gemeentehuis (voor onze ondertrouw) haar een flesje aangeboden en dat ging redelijk.
    Nu ligt ze lekker te splapen en straks lekker in bad!

3. Es1981

Es1981 Actief lid

Ik vermijt alle ruimtes waar gerookt wordt. Als we met Lotte bij iemand langs gaan waar gerookt wordt, roken ze niet (lekker duidelijk). Dat doe je toch niet waar een baby bij is?

4. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Ik knip Seán's nageltjes 1 keer in de week. Zijn haar is juist bijna weg. Toen ie geboren werd had ie een hele bos maar nu heeft ie bijna een kale knikker!

Vandaag was ie 's middags een beetje hangerig. Vanochtend was ie lekker vrolijk. Ik kon heerlijk mijn kerstinkopen met 'm doen maar 's middags sloeg het om. Hij had ook last van krampjes. Had vanochtend na de voeding van 6:00 zijn hele bedje onder gespuugd en ook met een boog door de spijlen van zijn ledikantje op de grond dus ik denk dat zijn buikje een beetje van slag was. Gelukkig sliep ik bij hem op de kamer omdat manlief het erg druk heeft op zijn werk maar dit had ik denk ik niet door de babyfoon gehoord!

Ik was trouwens bij Prenatal want ik had een slaapzakje maatje 90 met lange mouwen besteld. Oh ze zijn trouwens nu in de aanbieding. Maar goed kom ik daar zegt die vrouw; oh maar die is veel te groot voor hem. Dus ik, muts dat ik ben, begin toch te twijfelen en laat haar mij die maat 70 aanpraten die ik de vorige keer al te klein vond. Dus ik kom thuis en ik doe 'm erin en hij zit maar net aan goed. Hij kan z'n beentjes nog net strekken maar 1 keer wassen en 2 weken verder is het waarschijnlijk alweer te klein. Dus nu moet ik morgen toch maar weer snel heen om 'm voor die grotere te ruilen. Het liep nogal storm dus ik hoop dat ze 'm nog hebben.

Ik ga morgen toch maar naar het inloopspreekuur op het CB. Ik had namelijk de verpleegkundige gebeld voor zijn piemeltje en die raadde me aan om er toch maar naar te laten kijken. Dus dat is morgen om 12 uur.

Ik vroeg me trouwens af. Denken jullie juist omdat Seán zo'n grote beer is, dat ie meer voeding of al vast voedsel nodig heeft? Dat ie daarom niet doorslaapt? Hij heeft nu maatje 74 van de Hema. Ik vraag het morgen ook wel op het CB. Maar je zult het zien dat ik het geheid vergeet net zoals ik vandaag alweeeeer de Friso ben vergeten te kopen... Pfff mijn geheugen is echt net een zeef.

Had ik trouwens al verteld dat zijn spruw helemaal weg is? Het is uiteindelijk vanzelf weg gegaan.

Over het roken. Wij willen niet dat er gerookt wordt bij de kleintjes. Gelukkig hebben wij niet veel vrienden en familie die roken maar als we er op bezoek zijn dan roken ze bewust niet of even buiten. Ook bij ons wordt er dan buiten gerookt. Zondag viert een vriendin haar verjaardag 's middags in de kroeg dus dan kan je er helaas niet omheen. We gaan maar een half uurtje ofzo. Ik wil toch de moeite nemen om naar haar verjaardag te gaan vooral omdat ik de laatste 2 jaar telkens ziek was.

He Niek hoe gaat het nu met Deborah? Slaapt ze lekker na haar badje? Leuk zeg wanneer gaan jullie trouwen?

Mir hoe ging het vandaag? Hoe is het met je oma? He lekker zeg een paar daagjes naar de sneeuw. Tijn zal het wel helemaal geweldig vinden.

tot later!

5. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    kira; ach gos, gespuugd,. maar goed dat je bij hem lag idd!
    moeilijk he die mt bij de prenatal. 70 heeft marno nu ook maar nog even en hij is te klein maar 90 lijkt me zo groot! benieuwd of sean er goed in past., heb er ook 1 van de hema mt 68/80 en die is perfect,.
    benieuwd wat ze op het cb zeggen over zn piemeltje,.
    omdat je het steeds vergeet -hihi- heb je nu dus nog geen friso geprobeerd voor het slapen he?
    zou eerst ff kijken of ie daarmee wel doorslaapt,. en zolang ie verzadigd is na elke voeding lijkt het mij niet dat ie meer moet hebben?

over het roken. met kerst gaan we waarschijnlijk naar mn man zn familie maar die roken allemaal,. nou hoop ik dat ze er zelf mee komen dat ze niet zullen roken als die kleine er is, vind het ook weer zoiets dat ik moet vragen of ze niet willen roken in hun eigen huis,.... roken ze wel dan kom ik niet,.. da's toch niet zeikerig van me ofzo?

6. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Ezzie ik denk dat de meeste mensen niet roken waar de kleine bij is hoor. Mijn hele schoonfamilie roken als schoorstenen. Als we daar zijn dan ga ik even in een andere kamer zitten als er eentje wordt opgestoken en zet dan een raampje open als ik weer terug kom :D . Het zijn voornamelijk de ouderen die het er niet zo nauw mee nemen. Zijn broer en zus bijv. die roken niet in het bijzijn van hun neefjes. In de kroeg ga ik ook bewust niet naast een roker zitten maar ik merk dat mensen dan toch snel even verder op gaan zitten met hun sigaret. Ik baal natuurlijk wel dat ze toch in een rokerige ruimte zitten maar misschien valt het mee en we blijven niet lang. Trouwens ik vind dat je man moet vragen of ze rekening houden met de kleintjes. Het is tenslotte zijn familie?

Ja die slaapzakjes van de Hema zijn fijn he? Alleen jammer dat ze er geen met mouwtjes hebben. Seán's handjes en armen zijn zo koud 's nachts. Als ik 'm dan de borst geef dan ril ik helemaal als ik zijn koude handjes op mijn lichaam voel!

Eeh inderdaad nog geen Friso geprobeerd. Ik zal morgen iets op mijn hand schrijven.

7. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hallo,

dimhy heeft vandaag een slaapdag. slaapt zo lekker steeds, even wakker na de fles en daaarna slapen tot aan de volgende.
    misschien nog een nasleep van de prikjes maandag.
    hoop dat ze vannacht dan ook nog wel slaapt.

bij ons in huis word niet meer gerookt.
    verder gaan we wel als er gerookt word, ik vraag niet of ze in hun eigen huis niet willen roken.
    nou moet ik zeggen dat er bij ons nog maar weinig mensen roken.
    de meeste zijn allemaal gestopt =D>

alvast weltrusten

8. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoihoi,

lekker rustig hier! :)

Ja dat roken, ik vermijd het ook, maar helemaal lukt niet. Als ik ergens ga uiteten en er wordt gerookt in die ruimte dan is dat jammer, maar dan is het maar zo. Maar inderdaad ik zou absoluut niet willen dat er in huis wordt gerookt of ergens anders waar je op visite komt. Dan kom ik er niet. Ik kan ze natuurlijk niet verbieden om niet te roken. Maar ik vind het dan asociaal!

jammer best wel Ezzie, dat marno niet op het zelfde kdv mag, zou anders wel handig zijn.

Ik knip Tijn zn nageltjes ook regelmatig. Die groeien snel joh! Kan er bijna niet tegen knippen hehe... als ik het niet doe dan krabt ie zn gezichtje open.. hij heeft wel eens gebloed :( in zn gezichtje

Es, heeft Lotte ook nog haar voetjes niet ontdekt? Tijn een beetje... hij kijkt er wel naar als hij bijv. in bad zit en wij houden hem beet of als ik met zn voetjes speel en hem ze laat zien.. dan kijkt hij n beetje vreemd van: huh... wat zijn dat nu voor dingen. En als hij ze dan beweegt: huh.. doe ik dat?.. gekkkk.... zal wel even een badfilmpje op zijn site zetten, weer een nieuwe als het lukt.. Maar hij speelt er nog niet zelf mee!

Vandaag bij mijn oma geweest. Ze was heel helder en vond het fantastisch dat Tijn mee was! Tijn heeft ook op het bed bij haar gelegen. ze was helemaal in haar sas! maar soms sloeg ze weer wartaal uit. Ze had het over twee vrouwen die van de week op bezoek kwamen, dat waren haar nichten. Dat vond ze heel leuk. Maar, zei ze, er waren nog twee vrouwen bij, die zeiden niets en gingen zitten. Die bleven wel een uur, net zo lang als het bezoek. Maar zo onbeschoft dat ze gingen zitten en de hele tijd niets zeiden.. :confused: gekke verhalen heeft ze soms hoor!

Zo... dit bovenste stuk had ik voor het groot nederlands dictee geschreven.. :) Nu de afsluiter! hihi...
    Had trouwens 30 fout pffff.. sommige woorden :rolleyes: ik doe elk jaar mee, ik vind het altijd wel leuk om te doen.

a ja, over dat roken.. ezzie ik vind dat je dat best kunt stellen zo hoor. Het is algemeen bekend én wetenschappelijk bewezen dat het heel slecht is voor baby's om in rokerige ruimtes te zijn. kijk als het voor een half uurtje of uurtje is... ok... maar een dag lang. Dat moeten ze begrijpen vind ik. Maar ik denk dat ze het wel begrijpen hoor!

Kira, misschien moet je bij de laatste voeding rijstebloem doen. Dus Friso of afgekolfde melk met een paar schepjes rijstebloem, dan is Seán misschien meer verzadigd en slaapt hij wel door.

Ik heb ook slaapzakjes van de Hema, perfect! Ik zag ook bij de Prenatal die met de mouwtjes. Ga morgen even langs.. dus jullie denken ook dat 70 te klein is? mm.. ik weet het niet... volgens mij zijn jullie knulletjes nog wel wat groter? Tijn is 62cm en dik (7010 gr) in vergelijking met zn lengte... Hij is dus niet lang... Tijn zn armpjes zijn ook koud snachts, en helemaal als we op wintersport gaan.. wie weet hoe die slaapkamers daar zijn..

Tijn zit nu aan zn fles 8) bij zn papa. Ik hoor hem gillen hihi... doet ie altijd als hij tussendoor moet boeren.... ik wil mijn fles terug! hehe..

Mamsie denk dat het nog van de prikjes is, hoor je vaker he, de dag of paar dagen erna dat ze dan hangerig enzo zijn.. had Tijn ook. Maar lekker dat ze goed slaapt toch?

trusten voor straks

9. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Kira, zat even in je album te koekeloeren ;)
    haha, vooral die ´watnouhoofdomhoog-foto´ geweldig! mooi mannetje!

10. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Dank je Mir. Zie je die Hallo foto? Daar heeft ie zichzelf gekrabt met zijn lange nageltjes!

11. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    autssz ja een heuse kras... Tijn ook.. met bloed.. maar hij geeft er niets om, merkt het niet. Had hem trouwens zelf ook gekrabt tjidens het aankleden ik pakte zn handje door t mouwtje heen... krab... :oops: zo over zn vingertje met mijn te lange nagels... oepss.. hij had er geen last van.

Tjonge seán is groot hoor. die watnouhoofdomhoogfoto zie je dat ie echt lang is ook! hoe lang is seán nu? was Tim ook zo groot?

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

leuke foto's hoor
    youame's nageltjes knip k elke week een x die groeien niet zo hard

pff vanacht kwam ze wel heel vaak zou dat door de prikjes komen
    ze had om 22.00 laatste fles gehad
    kwam ze om half 1 weer we sliepen net een half uurtje
    is manlief gaan kijken en ff gesust sliep ze verder tot half 5 fles gehad en tot 7 uur geslapen heeft ze 20 ml gedronken en om 10 uur ook maar de helft toen heeft ze om 1 uur om 17.00 en 20.00 en net 23.00
    ze is wel heeel hangerig
    ze gaat vanavond voor het eerst in slaapzak met lange mouwen slapen heb der nu geen piama broekje aan gedaan anders krijgt ze het te warm laten jullie de piama truitjes wel aan?

vriendlief en k zijn morgen 2 jaar bij elkaar en de 24e 1 jaar verloofd hihi

nou youame heeft verder wel een goeie dag gehad naast het hangerig zijn wel geluidjes maken en lachen
    als ze papa hoort of ziet wil ze mij niet meer kennen snik snik

nou k ga youame in bed leggen
    en kijken wat de nacht ons brengt
    gr marline

13. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    goedemorgen

Hoe heeft Youame geslapen Marline? HOpelijk een beetje goed en niet zoals gisternacht...
    Ja, ben ook benieuwd over wel of geen pyjamatruitje aan bij de slaapzak met mouwen. Ben van plan om vandaag naar de Prenatal te gaan voor die slaapzak met mouwen - hopelijk is ie er nog - en is het dan te warm om ook nog een pyjamatruitje aan te doen of gewoon rompertje..
    Marline, bij een gewoon slaapzakje laat ik ook sowieso het broekje uit.

Tijn heeft vannacht heerlijk geslapen en ligt nu te eh-en en ah-en in de box :D

tot later!

14. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Goedemorgen allemaal,

Lynn krijgt met kerst ook de slaapzak. Volgens ij die van 90cm. Ze ligt nu in een 70cm. Ach dan kan ie volgend jaar ook nog mee. :D

Pfff, ik ben zo moe. Lynn werd vannacht echt veel wakker. Zit er aan te denken om de papfles op een ander tijdstip te geven. Ze slaapt er niet op door. Heb zelfs het gevoel dat het voor haar 's nachts te zwaar op de maag ligt. :( Ze lag om 20.00u in bed en werd wakker om: 21.30-23.00-1.00-2.30-3.45-5.00. Toen vond ik het zat en heb ik ze naast me neergelegd. Dit haalde ook niet uit. Pfff, ik ben gebroken.

Ik kan niet wachten tot het maandag is. Er liggen zoveel cadeautjes onder de kerstboom. Heb duidelijk gezegd dat Lynn niks hoefde, want ze snapt het toch niet. Ik kan je zeggen dat het grote deel voor Lynn is. Mag ik veel cadeautjes uitpakken. Haha.

Heb gisteren de kalenders opgehaald Voor mama, tante kim en tante karin. Had van de foto reportage kalenders laten maken voor hun. Liggen ook onder de boom. Ze kon me daar geen korting opgeven, maar als ik woensdag zou komen voor de nabestellingen, dan kon ze die voor niks afdrukken. Toch wel makkelijk als een vriendin bij een fotowinkel werkt.

Vandaag weer even naar de stad. Mama is zondag jarig. Nog even een strijkijzer halen voor haar.

Lynn ligt ook alleen in haar truitje in de slaapzak. Zonder broek, maar wel sokken aan.

Mir: ben je er klaar voor? Moeten we je nu echt zo lang gaan missen? Zoek daar gewoon een pc met internet, haha :p
    Ik ben erg blij dat Tijn het zo goed doet op 4 flessen en dat ie lekker doorslaapt. Heb je al rijstebloem geprobeerd? Van een lepeltje?
    Heb je gisteren om 22.00u ook een fles gegeven?

Marline: Gefeliciteerd.

Stop ik net de stekker van mijn lampjes in het stopcontact, springt de tweede reeks er ook uit. :( Nu geen lampjes meer in de boom. Sjonge jonge. Ben nu in staat om hem weer af te breken. Grrrrr.

15. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi!

ahhh... nieuwe lampjes dus... :(

he joh balen juud... het leek in het begin best redelijk goed te gaan, maar de laatste tijd al toch, dat Lynn besluit je de hele nacht bezig te houden. Ik snap dat je gebroken bent zeg! En Lynn, die moet ook bekaf zijn... Hoe slaapt ze overdag? veel?
    mm.. ja misschien is de pap te zwaar op t maagje savonds.. maar in het begin had ze daar dan toch niet veel last van? misschien gewoon even overgaan op 5 voedingen... dus dan de laatste fles om 23.00 uur. Dus hoe je het eerst deed en haar dan om 23.00 uur wakker maken. Dan slaapt ze misschien wel door. Misschien een paar dagen even weer doen, zodat jij op krachten kunt komen?

Zo, leuukk cadeautjes krijgen! Ik vind cadeautjes voor mn eigen kind eigenlijk nog leuker dan cadeautjes zelf krijgen nu haha...
    Gaaf hoor, een kalender met foto´s van Lynn! Wil ik ook wel. Volgens mij kan je dat ook doen bij de Hema. Ik heb zo´n programma gedownload waar je fotoboeken etc. kan maken..

Rijstebloem heb ik nog niet in huis. Ga ik kopen.
    Nu druk met inpakken en uitzoeken en wassen.. voor de vakantie!
    Morgen gaan we al! savonds pas..

trouwens haha.. er is internet daar! vorig jaar ook in een cafe en gratis ook nog, wel heel druk. Herinner me nog dat ik mijn mail toen gecheckt had. Dus... ik ga zekers als het kan en het is er nog even koekeloeren haha...
    Vorig jaar was ik dus al zwanger op wintersport.. maar wist ik het niet! Ik had nooit bedacht dat ik er het jaar erop MET kind heen zou gaan :D hoe kan het lopen he!

gister had ik tijn om 2200 de fles gegeven. Hij was mee naar mijn oma en viel thuis in een diepe slaap.. dus maar om 22.00 wakker gemaakt voor de 4e fles.

ga nu snel wat doen.
    Tijn slaapt al een uur weer.... t is niet te geloven! haha

doeg!

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    even advies? ik zit te twijfelen... over het slaapzakje, zal ik die van 90 of gewoon nog die van 70 kopen?
    Tijn is nu iets van 62cm.. en ik wil de slaapzak al gelijk gebruiken met de wintersport natuurlijk... zou hij die van 90 al passen? nee zeker he...

17. Es1981

Es1981 Actief lid

Lotte is 57 cm en de slaapzak van 70cm kan al niet meer onder het matras. Ik denk dat je goed moet kijken naar de armsgaten. Ik zou wel een maatje groter kopen, en desnoods de armen wat dichter naaien.
    Bestaat er gaan maat 80?

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    @ juudje thnx
    en nu slaapt lynn niet snachts zijn ze beetje zenuwachtig voor de kado's
    ohja over die toeslag k moest de papieren nog invullen en daar heen brengen mar het is al ruim een maand geleden terwijl k in september al meer geld had moeten krijgen

@ mir ja youame heeft heel goed geslapen
    ze lag er rond 23.15 erin had der de slaapzak met mouwtjes aangedaan ze heeft liggen brullen omdat ze der duimpje niet kon pakken pff duzz heb der die maar zonder mouwen aangedaan en ze sliep gelijk nou dat gaat wat worden in het ziekenhuis strax want dan krijgt ze waarscijnlijk van die plastic buizen om der armpjes zodat ze niet bij der mondje kan zielig

k heb der de hele nacht niet gehoord om half 10 werd k wakker van k heb der nog nie gehoord en toen begon ze te praten in bed haha
    mischien was ze al wel wakker

ohja k laat altijd de truitje en broekje aan in de slaapzak

over de kadootjes
    van ons heeft ze al een spleelkleed gekregen
    en zou echt niet weten en hoeveel wat ze van mijn schoonfamilie krijgt
    van mijn familie geen kado's wij vieren geen kerst meer wij gan dan 1x per jaar mer de familie een lang weekend weg

gr marline
    mir we gaan je wel missen hoor hoelang blijf je weg?

19. Es1981

Es1981 Actief lid

marline1983, wat zielig zeg, van die plastic buizen. lijkt me erg frustrerend voor d'r, maar ja, het is voor een goed doel zeg maar.

Ik wilde voor Lotte ook een slaapzak met mouwen kopen, maar als ze daarmee niet bij haar duim kan... moet ik er nog maar even over nadenken.

20. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    huhhh niet bij haar duim?
    kunnen ze de armpjes dan niet meer bewegen, wel toch?

Deel Deze Pagina