September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ... nog niets van Marline? Tjonge... die zal het nu wel zat zijn...

Marno zo'n last van de warmte? :( Sneu hoor. Is het bij jullie zo warm? Misschien een vennetje aanzetten voor hij naar bed gaat. Volgens mij deed kira dat ook bij Sean. Hopelijk is het vannacht wat koeler. Hier staan de kamers van de ukken op het zuiden, dus ook broeierig.. Sochtends vroeg zet ik de ramen open en dan doe ik ze potdicht en helemaal donker. Dat scheelt wel.

Allemaal slechte eters dus met dit weer.. hier ook.. hij heeft ook echt geen honger. Hij vraagt alleen ineens naar een flesje melk.. maar dat komt meer omdat Floor dat ook om 19 uur krijgt. Dan roept hij: Tijn ook een pappie, Tijn ook een pappie.

Ah arme Deborah.. heel die beslagkom over haar heen? Zal er wel niet uitgezien hebben haha.. en kreeg je haar haren schoon of zat het daar niet. Lijkt me een plakzooi zeg. Niet schuldig voelen over vla hoor... heeft ze toch wat binnen gekregen en is lekker koel.

HOe is het met je voeten chacha? Kan je er je vinger in drukken en blijft 'ie staan?

Oh mamsie, hier ook een slisser. Hebben jouw meiden ook extra last van de warmte met die verkoudheid?

Pinguin, een humeurig ventje? Ook last van de warmte? Bij jullie is het toch ook zo warm op zn kamertje? Gek van zn tong.. idd.. misschien wel een blaasje op zn tong. Nu hij slecht eet kan dat misschien wel, dan kan je toch van die blaasjes krijgen, vitaminegebrek?

Leuk he dat kletsen! Tijn kan eigenlijk alles wel duidelijk maken. We zingen veel en hij zingt dan ook echt mee of maakt mijn zinnen af. De L is alleen de J. Hij zegt bijvoorbeeld: Tijjen (= tillen) en doen is dn, dat komt er ook heel moeilijk uit.. twee medeklinkers achter elkaar, gewoon het woord doen zou makkelijker zijn, maar hij zegt 'mama dn' haha.

Tijn kan op het moment zooo dwars doen. Hij gaat echt gillen, de hele buurt bij elkaar :( En als hij iets wil hebben dan vraagt hij het eerst netjes, maar als het niet snel gebeurt dan gaat hij gelijk mopperen en zeuren. Het helpt heel erg als ik korte zinnen gebruik en heel duidelijk ben. Verder zoveel mogelijk dat negatieve gedrag negeren en als hij het te erg maakt, op de trap. Dat vindt hij echt niet leuk... tranen met tuiten... goed effect dus... maar ook weer niet altijd. En op de trap zitten moet ook een uiterst middel zijn (anders zit ie de hele dag op de trap hihi...) Ik denk dat het ook met de warmte te maken heeft.

Pinguin, mijn broertje is twee jaar jonger. T is een schatje en zal denk ik alleen maar een hulp zijn dan een sta-in-de-weg. Hij gaat de buitenboel voor ons schilderen :D Hij is schilder dus dat komt wel goed. Super dus.

Vanavond weer gesport. Morgen zelf lesgeven. T gaat al ietsje beter als vorige week.. maar mijn hoofd is nog steeds roder dan een tomaat...

Trouwens, leuke foto's pinguin op je hyves. Jouw buikje is goed te zien nu! Mooi hoor! Foto's waren niet zo heel groot, maar ik vind je er goed uitzien!

oja, zat net te bedenken.. De kleine van Chacha kan zomaar op Quinn zn verjaardag geboren worden :D Doet chacha wel eens vaker.. verjaardagen inpikken ;) én die van mij én die van Tijn.. tjonge...

2. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ohhh marline, spannend! Nu gaat het echt niet meer lang duren! Ik zal aan je denken.. wie weet begint het vannacht vanzelf! Succes meisje!

3. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoihoi

marline, oh jee nog niks.....kan me voorstellen dat e het helemaal zat bent!
    hoop voor je dat het snel gaat beginnen!

ja ze hebben idd meer last van d everkoudheid door de warmte...warm hebben en benauwd zijn is ook geen pretje...

lachen he....al die verkeerde letters...dimphy zegt vaak de g voor s.....gokken en glak... :D
    ze slist iets minder dan toen ze net begon te praten maar je kunt het horen....

wat doen jullie als ze niet willen eten? dimphy eet al een hele tijd slecht en ik weet echt niet meer hoe ik het haar naar binnen krijg....ze krijgt echt driftbuien! volgens het bureau moet ik het negeren, maar ze wordt nu echt wel dunner!

nou hopelijk voor iedereen een goede nacht!

4. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Mamsie, lastig he als ze niet willen eten. Bij Tijn dwing ik hem soms wel eens, want dan wil hij de eerste hap niet. Dan pak ik zn handen beet en stop ik het erin. Als hij daarna wel gewoon wel eet (dat is vaak het geval) is het daarna geen probleem. Maar soms wil hij gewoon écht niet en dan maar niet hoor. Soms heeft hij even een zetje nodig. Maar dat is bij ieder kind weer anders. ALs ik hem blijf dwingen en hij wil niet dan wordt hij ook driftig. Dus dan maar niet.. maar ja.. als Dimphy echt gaat afvallen... dat is ook weer niet de bedoeling....
    Je kunt proberen er een spelletje van te maken. Of, wat het bij Tijn ook vaak is, is dat hij het zelf wil doen. Dus laat ik hem aanrommelen. Soms eet hij wat met zn handen of schuift zn eten op zn lepel en valt de helft weer naast zn mond.. maar dan is hij wel in zn element en eet hij redelijk

5. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    bedankt mir....het is echt niet leuk...misschien toch wat meer dwingen en niet maar steeds negeren...ze gaat echt overgeven enz.....misschien even doorzetten....zelf eten werkt ook hier soms.....

toch wel fijn om te horen dat er meer zo zijn..en dat het ook met de leeftijd te maken heeft.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    :D hahahahahahahaha

Zou zomaar kunnen. Mijn nichtje ook trouwens..
    Is een leuke dag hoor Chacha! Maar hoop voor je dat je niet over tijd loopt! Vandaag 37 weken toch?

Pff Marline een week terug gezet door de gyn? Lekker is dat! Hoop voor je dat eht snel gebeurt meis!
    Ben je al verhuisd? Dat hebben jullie dan snel gedaan!

Ik geloof niet dat Quinn vitamine gebrek heeft. Over het algemeen genomen eet hij zo goed! 3 boterhammen, een warme maaltijd en 2 flessen nutrilon soya per dag. Daarnaast nog sap, fruit en een soepstengel of biscuitje.
    Denk eerder dat het een reactie op iets is.
    Gisteren toen ik hem bij het kdv ophaalde bleek hij een flinke kras op zn wang te hebben (vanuit zn nek tot vlak bij zn mondje) Ook op zn arm een flinke plek.
    Ze wisten niet wat er gebeurt was :( Waarschijnlijk een tak ofzo van buiten. Meerdere kinderen hadden het. Zullen wel pissebedden ofzo gezocht hebben in de bosjes.
    OOk hier trouwens zijn hele rug en buik onder de uitslag. Ben er nog niet over uit of het warmteuitslag of misschien toch waterpokken zijn. HEt jeukt wel in ieder geval.

Vancohtend alweer om half 6 wakker. Weer een humeurtje, dus er zal hem iets dwars zitten. Geen brood gegeten, maar wel een flesje melk.
    Probeer het later nog wel even.

Oh dat frummeltje in mn buik is de laatste dagen kanp druk! Zal wel van het weer genieten ;)

Mir als je op de foto's klikt op hyves vergroten ze volgens mij.

Goed ik ga kappen want er wil een klein mannetje aandacht!

fijne dag!

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ezzie hoe was afgelopen nacht? Marno beter geslapen?

8. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Marline: balen dat je nu dus nog een week extra kado krijgt!
    10 kilo, knap hoor!

vanmorgen wat babykleertjes gekocht, zucht.... het lijkt allemaal veel te klein, maar de verkoopster vertelde me dat dat allemaal goed komt...
    Deborah begint het een beetje door te krijgen. Gister legde ze haar hand op mijn buik en zei steeds baby? Nu is ze alles aan het verdelen en ik hoor haar niets anders zeggen dan: deze baby, deze Deborah

o ja, ze heeft ook een ei op haar hoofd, ze viel vanmorgen letterlijk naar buiten :rolleyes:

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoi meiden!

Marline jammer dat het zo lang duurt he? En balen dat je een week bent teruggezet. Ik hoop voor je dat je snel je beebje in je armen mag houden!

Hoe was het bij de gyn?

Mir hihi Tijn ook pappie? Wat goed zeg!.
    Wat kan Tijn goed praten. Lynn verbastert heel veel woorden....tinken=drinken, brie=bril, tein=trein, patta=chocopasta....en ga zo maar door. je hebt bijna een tolk nodig

Tijn dus zo dwars? Pfff echt de leeftijd he? Wel fijn dat de trap zo werkt.
    Als ik Lynn waarschuw "anders ga je naar de gang" zegt ze al ja.....het doet haar weinig, maar blijkbaar heeft ze zelf die time out dan even nodig ofzo....ik weet het ook niet. Of ze snapt er nog de ballen van ;)

Haha ik verjaardagen inpikken....Nou ik mag hopen dat het geen 1 sept. gaat worden. Maar we hebben ook nog 21 aug. dan is mijn broer jarig....en ook nog 5 en 31 aug. dan zijn er ook nog familieleden jarig.

En jep ik kan hele mooie vormen maken van mijn voeten....heb het idee dat mijn onderbenen ook mollig worden (of dat waren ze gewoon al)

Mamsie vervelend he als ze niet willen eten....hier is het al maanden zo.
    Lynn is echt een dunnetje. Ik negeer het totaal. Zeker omdat Lynn anders ook driftbuien krijgt. En ik heb al mijn normen en waarden wat betreft eten losgelaten. Enige regels zijn...Zodra wij gaan eten zit zij aan tafel, net zo lang dat we klaar zijn en er wordt niet met eten gesmeerd en gegooid. Verder mag ze helemaal zelf beslissen hoe ze eet (met bestek of handen)en wat ze eet. Is het alleen vlees dan krijgt ze alleen vlees (en dit heeft me veel moeite gekost om dit los te laten)
    En ik heb vitaminepillen gekocht.

Er zijn dagen dat ze echt wel wat binnenkrijgt en er zijn dagen dat het zo minimaal is. Wat ze wel steevast weigert is groente en fruit.
    Maar het is wel gezellig aan tafel en we zijn niet meer gefrustreerd.

Pinguin wat eet Quinn goed zeg als hij in zijn goede doen in....3 boterhammen :confused: Lynn redt er amper 1 over de hele dag (ontbijt en lunch samen)
    Dus Quinn is toegetakeld op het kdv? Lynn heeft dat ook regelmatig en geen idee hoe het komt.
    Hier hebben we uitslag in de nek en een deel van het hoofd. Maar dat is echt warmteuitslag.

Quinn dus weer met een ochtendhumeurtje wakker geworden? Hoe is het nu? Misschien is hij ook wel sjagarijnig om de hitte....ik geef m groot gelijk,

Pinguin wil jij trouwens weer BV geven? Met Quinn heb je volledig gekolfd he?

Ach arme Deborah met haar ei op d'r hoofd.
    En wat leuk dat ze zich ook bewust wordt van de baby.
    Lynn is er heel veel mee bezig. Met mijn buik en met baby's die we tegenkomen. Ze moet elke keer in de wandelwagen kijken....en dan gaat ze bibi fluisteren, zo lief.

Vandaag 37 weken! Het besef is er nog niet echt. Maar mijn kleintje mag gewoon geboren worden.
    Gisteravond in bed buikkrampen gehad....René werd er zenuwachtig van, haha. Het zullen wel oefen-weeen zijn geweest. Of indalingsweeen (en dat hoop ik zo, maar mijn buik zit nog zoooo hoog). Ik verwacht in ieder geval nog geen echte weeen. Zeker niet met die hitte, doe dan maar volgende week ofzo ;)

Lynn en ik hebben een rustig ochtendje in de tuin doorgebracht. Had alle boodschappen al in huis.
    Straks gaan we naar de meiden van de zw-gym. Het zou eerst hier zijn, maar dat zie ik echt niet meer zitten. Ik ben ook zo dik en traag....

Fijne dag iedereen!

10. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoe is het met Quinn zn tongetje? Zit ie er nog steeds aan en zie je al iets wat het zou kunnen zijn? Is Quinn de bosjes ingeduwd door een groter kindje ofzo? Of een tak in zn snuffertje gehad.. Hoop niet dat het waterpokken zijn die uitslag.. of jawel, dan heeft ie het maar gehad. Maar toch hopelijk maar niet met die warmte he? Dan heeft ie er extra last van. Tussen welke leeftijd in krijgen ze meestal waterpokken?
    Weer zo vroeg wakker, gets.. misschien toch de warmte... Tijn zijn humeur is zeker niet om over naar huis te schrijven.

Vanmorgen weer een flinke driftbui. Hij zat in bad op de grond bij de douche. Floor neem ik meestal dan ook mee onder de douche. Op zich al een hele onderneming, iedereen in de douche. Maar meestal gaat het wel goed. Tijn wilde de douchekop hebben, maar mocht allen in het bad sproeien. (kan ik ondertussen Floor afdrogen en aankleden) Dit keer luisterde hij daar niet naar. Na een paar keer een waarschuwing, de douche uitgedaan. Nou... :confused: een groot drama. Gillen, krijsen, voetenstampen, mij bijten, bonken met zn hoofd... jee ik was er beduust van. Niets hielp en ik heb hem zo goed en kwaad als het kon afgedroogd, luier aangedaan en hem in zn sop gaar laten koken. Dat duurde echt een hele tijd. Ondertussen nog een keer op de trap gezeten toen we beneden waren.. maar meneer was boos, echt boos... Negeren is dan denk ik maar de enige oplossing.... Na een half uur werd hij rustiger en gingen we maar een broodje eten... tjonge.

Lynn is echt een matige eter he? Ik vind het knap van je dat je het zo aanpakt en ik denk dat het ook de enige manier is om dat zo met haar te doen. Anders wordt eten dus echt iets wat haar helemaal tegen gaat staan. HOpelijk wordt het toch snel beter. Maar zoals je al schrijft, soms eet ze wel en als je eten geen frustratie laat worden, komt het vast allemaal weer goed.

pff.. ik heb een onrustig meisje hier...ze slaapt elke keer maar kwartiertjes of hooguit n half uurtje. Ze is zo bezig met haar handjes, die stopt ze elke keer in haar mond.

Niek, ieuw.. Deborah zo naar buiten gekukeld? Gestruikeld over de drempel ofzo? Klein he die maatjes.. je kunt je nauwelijks voorstellen dat je straks weer zoon kleintje hebt, vooral nu je al een grote meid hebt rondlopen.
    Leuk hoor dat Deborah en Lynn zo bezig zijn met de baby op hun eigen manier. Ik denk dat ze het allemaal heel goed aanvoelen. Het is ook zo leuk straks!

Chacha, 37 weken... nu wordt het echt spannend. Ik had ook al vroeg krampjes of rommelen in mijn buik... zegt dus niets, maar dat weet je ook wel natuurlijk. Ben benieuwd welke verjaardag je gaat inpikken haha...

Oh over het op de trap zitten. Tijn vindt het wel een straf hoor, maar als ik hem er weer vanaf haal en vraag of hij rustig weer komt spelen zegt hij vlug 'ja mama, OK'. Eigenlijk wel grappig, want ik zeg altijd OK als hij 'ja mama' heeft gezegd. Nu zegt hij dus in een adem: Ja mama, OK. Gewoon maar om er vanaf te zijn? Nou ja.. ach, ik vindhet in ieder geval wel een goede manier om hem even een time out te geven. Maar of het echt al effect heeft?

Veel plezier met de meiden van zwgym, wat leuk dat jullie na zo'n tijd nog contact hebben met elkaar! Nu doe je niets aan zwgym toch he? Pinguin, ga jij nog iets doen ter voorbereiding en jij Niek?

Ik ga hier even wat doen...
    fijne dag

11. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Nee ik heb jouw advies opgevolgd. Ooit heb je me het advies van chocolade eten gegeven ipv gym of yoga. En die heb ik opgevolgd :D

Jeetje Tijn zo'n driftbui? Moeilijk hoor! Zeker omdat hij maar door blijft gaan he? En ook op zo'n lastig moment, dat je het eigenlijk helemaal niet kan gebruiken. Als het mij helemaal niet uitkomt, leid ik Lynn af. Dat werkt ook goed op zo'n moment.

Ik hoop dat meneer T. in beter humeurtje komt.

Ja Lynn is echt een matige eter. Thnx voor je compliment over hoe wij er mee omgaan. We kunnen ook niet anders voor mijn gevoel. Alles geprobeerd en dit voelt toch het beste. En zo als je zegt, voor Lynn is dit waarschijnlijk de goede aanpak omdat haar het eten dan niet tegen gaat staan.

Floor dus onrustig? He...het is je dag niet he? Vastbinden die handen ;)

Hier is er 1 wakker. En zo te horen heeft ze niet veel geduld. :(

12. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Ik wist niet dat ik wel eens zulke goede adviezen gaf zeg :D

Floor slaapt weer. Tijn ook nog steeds. Hij zal wel erg moe zijn geweest dat hij zo deed.
    Soms vind ik het lastig dat hij vaak zo druk en driftig is. Dan trek ik alle pedagogische trucjes uit de kast en reageer ik zoals het 'hoort' (dus niet schreeuwen, niet boos worden, duidelijk zijn, negeren, positief gedrag belonen, blablabla), maar Tijn is daar soms echt immuun voor. Dan weet ik het ff niet meer. Nou ja, gelukkig is het niet altijd zo... maar toch denk ik dat nu echt de peuterpubertijd er aan gaat komen. en.. dit manneke gaat daar veel last van krijgen :( en mams en paps dus ook....
    :rolleyes:

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hier ook een rustig ochtendje.
    Lekker binnen gebleven en veel wasseng edraaid.
    Aan het eind van de ochtend kreeg Quinn ook een driftbui Mir. Pff meneer wilde niet uit bed.
    Vaak lukt het me wel af te leiden met het een of ander om hem "eruit"te halen, maar ook niet altijd. Dit keer wel gelukkig.

Denk dat hij ook moeite met de warmte heeft hoor!

Chacha ga jij weer bv proberen?
    Ik heb inderdaad alles gekolfd (geloof dat hij 2 of 3 keer echt bij mij heeft gedronken, en dan moest ik hem alsnog bijvoeden.
    Ik ga het wel proberen en hopelijk drinkt dit kindje wel bij mij.
    HEb nog steeds mn electrische kolfapparaat, dus anders ga ik weer kolven.

Ik heb toevallig gisteren gebeld voor zwangerschapsmensendieck. Heb een berichtje achtergelaten dus hopelijk word ik gauw terug gebeld.
    Ga het alleen doen als het in groepsverband is. Anders kan ik net zo goed bij mn cesartherapeute aanwijzingen krijgen. (heb met haar inmiddels ook alweer cotnact vanwege mn bekkenproblemen)

Quinn eet op de dagen dat hij naar het kdv gaat wel 4 boterhammen trouwens.
    Maar eigenlijk eet hij nog nauwelijks een toetje. Soms frutapura (mamma moes pakken?)
    Daarom vind ik het ook zo gek dat hij zo'n iel lijfje heeft.
    Na ja zn vader en ooms ook trouwens. Kunnen eten wat ze willen maar een speklaagje ho maar!
    Ach en als hij dus niet goed eet een tidje is het jammer. Zijn dietiste is vrij nuchter in dingen en heeft gezegd dat ik dan maar over een langere tijdslimiet moet kijken en niet per dag. :)
    Ik vind ook dat je het goed aanpakt hoor Chacha! Ik denk dat het de beste manier is. Dan maar negeren en minder eten maar steeds een gevecht moeten aangaan is echt verschrikkelijk(mijn zus heeft het heeeeel lang gedaan)

Niek heeft Deborah nog last van dr val?

Quinn is weer gaan slapen. Werd na een uurtje al wakker en ik dus ook :( Niet naar hem toegegaan en nu slaapt hij weer.
    Van de week op het kdv was hij de enige van de 12 kindjes die wilde slapen. De rest helemaal niet!

Ben ook wel benieuwd hoe Marline het bij de gyn had/heeft.

xx

14. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    nee, ze heeft er geen last van, alleen een prachtig ei op haar hoofd!

Ik had bij mijn vorige zwangerschap erg veel last van mijn stuitje en bekken. Nu in het begin ook gehad, maar alles is nu vorlopig helemaal weg. Ik sport nog 1 x per week en zwem 1 x per week met Deborah. Nu ik nog werk vind ik het voorlopig wel even genoeg, hihi

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Je geeft geweldige adviezen Mir. Ik ben er helemaal blij mee....mijn lichaam wat minder.... ;)

en die pedagogische trucjes werken echt niet altijd. Je hebt het prima aangepakt hoor. Hij is lekker een broodje gaan eten toch?
    En hier ook vrees voor de peuterpuberteit (volgens mij zitten ze er al in midden in)

Pinguin lekker zo'n rustig ochtendje. Behalve die driftbui dan.... :(
    Hij wilde dus lekker in zijn bedje blijven?
    We hadden hier een driftbui omdat ik de suiker door yoghurt roerde. En dat wil ze niet, want dan kan ze alleen suiker snoepen. Echt heel boos.

Ik ga weer BV proberen, maar ook met het idee dat ik niet ga martelen of alles op alles ga zetten. Ik heb nog een kindje dan rondlopen.
    En bij Lynn was het echt een gemartel op een gegeven moment.

Hopen dat dit kindje wel bij je wil drinken. Quinn wilde dat niet? Te weinig kracht omdat hij te vroeg geboren was?

Niek ik vind dat je genoeg doet hoor....pfff.

Hier een gezellig middagje. Alleen Lynn zit toch echt weer in een fase. Ze is nog steeds wat angstig voor geluiden (en ook gehuil van anderen) en voelt zich duidelijk niet prettig bij 1 kindje van de groep.
    Elke keer gemekker om een wandelwagen met z'n 2-en. En dat kindje wint het, want die zet een keel op en daar schrikt Lynn weer van :rolleyes:
    Toen het kindje weg was, zat Lynn duidelijk beter in haar vel en kon ze wel opeens alleen spelen. Grappig hoe jong dat er in zit, met een klik of niet.

Verder heeft ze het leuk gehad. Lekker in badje gespeeld, en in de tuin.

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    GRappig Chacha dat Lynn inderdaad al wel of niet klikt met iemand.
    Merk dat soms een beetje met Quinn, maar dan ook vooral naar volwassenen toe waar hij heel erg mee klikt.

Oh bij jou dus ook driftig he. hihi@ de suiker opeten.

Ik hoop voor je dat de bv lukt. Ook voor mij trouwens. Quinn wilde inderdaad niet drinken omdat hij te vroeg was. Echt een prematuur trekje schijnt dat te zijn.
    Ik zei ook dat ik geen gemartel wilde maar uiteindelijk heb ik toch best veel problemen gehad. Pfff huidontstekingen aan mn tepels. YUK! tot bloedens toe zitten kolven soms.
    Ach hopelijk gaat het dit keer beter.

kreeg hem vanmiddag weer met moeite zn bed uit. Hij zegt dan nee mama.. qinn bed.. lapen en dan gaat hij weer liggen.
    Maar omdat hij er al ruim 3 uur in lag vond ik het wel goed.
    Vanavond kwam mn nichtje nog even met hem spelen en om kwart voor 9 heb ik hem in bed gelegd.Hopelijk slaapt hij uit morgenochtend!

17. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    jee Quinn, meestal willen ze er gelijk uit :confused:

hopelijk lukt de bv bij jullie. Ik heb het bij Deborah 5.5 maand volgehouden, maar al wel eerder extra gegeven ivm krampen. (die ze juist kreeg van de bv). Toen ik begon met werken ging het mis, het kolven lukte niet, helaas..

18. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hihi 'nee mama qinn slapen' ?! :confused:

Ik weet nog dat het geven van bv bij jou ook niet van een leien dakje ging. Toch super knap dat je het zolang hebt volgehouden.
    BV vermindert toch ook de kans op bepaalde allergieën? Tenminste als het in de familie zit, bij jullie behoorlijk he.

Grappig dat Lynn al een voorkeur heeft met kindjes. Tijn is heel druk en heeft niet zo'n voorkeur. Bij één meisje hier uit de straat wordt hij juist heel rustig. Ze is bijna 3 en ze kunnen heerlijk samen spelen zonder ruzie of NEE geroep.

Ik merk wel dat ik meer opschiet met die pedagogische trucjes dan wanneer ik het niet doe. Bart is meer van het praten tegen Tijn en elke keer een reactie geven op hem. Dat werkt averechts hoor... Hij vindt het moeilijk om te negeren. Maar ik heb hem overtuigd dat dat toch het beste is en heeft gezien dat het werkt.

19. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hihi ja mijn kleine man weet zich goed duidelijk te maken Mir!
    Hij wil ook steeds in bad nu, en dan vooral met een borstel zodat hij het bad kan poeten! (poetsen)

Fijn te merken dat je methode werkt he Mir!
    Heb zelf vooral het idee dat als ik zelf heel rustig blijf en op monotome toon tegen heb spreek het ook echt werkt.
    Ik merk trouwens ook dat Nee niet doen beter werkt dan er een hele lange zin van te maken.

Er zitten hier inderdaad wat allergieen in de family. Vooral bij Steven.
    Ik heb meer dingen zoals niet tegen zeep kunnen enzo.
    En tijdens zwangerschap niet tegen cremetjes, parfum dat soort dingen.
    Heb nu na veel proberen eindelijk weer iets gevonden waar ik mn gezicht mee in kan smeren. Heel duur, maar wel lekker weer :)

20. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    oh super dat hij in bad wil nu. Dat vond hij een tijdje geleden toch vreselijk? Hihi... als hij maar wat te poeten heeft dan :D

Jep, korte zinnen, niet te vaak herhalen en op een rustige toon spreken helpt zeker heel goed. Soms ga ik verluisteren... Als Tijn heel hard praat of schreeuwt dan zeg ik... 'sssttt... voor de muizen' dan is hij gelijk stil en zegt dan ook heeeeel zachtjes 'ssss.... muize...' Dan heb ik even op een positieve manier aandacht van hem en kan ik hem afleiden. Soms denk ik dat ik het in mn vingers probeer te krijgen.. maaaar elke dag is anders he haha. T blijft soms lastig vind ik. Vooral met druk en driftig zijn.

Vervelend hoor al die allergieën. Altijd weer uitvogelen waar je wel en niet tegen kunt...
    Heb je trouwens al eens met pinda's geprovoceerd bij Quinn? OF is dat nu nog te gevaarlijk? Wanneer zou je dat moeten doen. Tenminste ik neem aan dat je toch een keer moet kijken of hij die allergie wel of niet heeft..?

Deel Deze Pagina