September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    he gets mir. Weer zo'n slechte nacht. Die kleintjes wennen snel ergens aan he? Maar ik begrijp maar al te goed dat je er 's nachts niet zoveel puf voor hebt. Ik kies dan ook altijd de weg van de minste weerstand.

Floor is goed gegroeid zeg.
    En dat hoofdje optillen, vindt ze het ook vreselijk? Lynn vond buikligging echt heel erg, alsof de wereld vergaat.
    En de oortjes niet symmetrisch? Maar dat kan dus weer goedkomen? Groeit dat dan gewoon weer recht ofzo? Of stel ik nou domme vragen?

Lekker dat iedereen thuis is vandaag. lekker lui

Ja de beeb ligt lager, maar ze kon het koppie er nog uittillen, dus nog niet volledig ingedaald. Ze deed wat vaag over het wel of niet gaan liggen als de vliezen breken. In principe ligt het koppie zo dat er geen navelstreng tussen kan komen. Dus ze zei dat ik niet hoefde te gaan liggen, maar dat het volgende week ook weer zo anders kon zijn.

Vriezer is weer schoon....bah. Heb René ook gebeld (had geen brood meer in de vriezer dus dan bellen we de bakker). René vroeg wie het laatst bij de vriezer was geweest....ik dus. Toen ging hij hard lachen...vervelende man.

Er zou een vriendinnetje komen, nog ff buikie kijken. Ze belde net af, was al vanaf 12 uur aan het kotsen. Nou dan ben je hier niet welkom ;)
    Jammer.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dat is verdrietig Niek dat je eht eigenlijk nog niet kan uitleggen.
    HEbben jullie een mooi nieuw konijntje kunnen vinden?
    *knuffesl* voor jou en je meisje!

Oh Chacha.. lekker balen is dat het met n vriezer. (heb het laatst ook n keer gehad.
    Hoop voor je dat je kindje nog indaald!

Mir Quinn had ook een tijdje een afgeplat koppie. Toen veelg eoefend met hem en toen kreeg hij zoveel haar dat ze er eigenlijk nooit meer naar gekeken hebben.
    Wel lastig van die asymetrie . Goed dat je alsnog naar de fysio gaat!

Lastig met Tijn. Ik ben er ook eentje die vooral snachts makkelijk toegeeft, maar steven is veeeeeeeeeel strenger wat dat betreft en zegt dan laat hem maar huilen. Ik vind t niet leuk maar t werkt wel!

Hier geen ijsliefhebber. Krijg t er echt niet in bij hem. Komt vanzelf wel een keer.
    Ik ben echt dol op waterijs op t moment. YUM waterijsjes, of gewoon van die sticks yummy yummy!

Ik ga koken meisjes. Hoop dat mn kleine vent nu wel wil eten.

Oh ik las ergens dat AK naar alle waarschijnlijkheid weer een meisje krijgt! :)

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoe laat heb je morgen de echo pinguin?

Oooh wat leuk .,..weer een dametje voor AK.

We hebbben alvast wat cadeautjes voor Lynn's verjaardag gekocht.
    Een duplo huis, met stofzuiger en bedden enzo in het rose. Zag er echt leuk uit. En een bumba spel, vingerverf en klei (voor 2-jarigen)
    Echt leuk. En een fijn idee om wat in huis te hebben, je weet maar nooit wanneer ik weer de stad in kan.
    We willen er nog een kleinigheidje bij, maar dat komt wel.

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    ooh geweldig chacha!
    Had vandaag toevallig een brandweerkazerne gezien van Duplo en vindd die ook erg leuk voor Quinn!

Hij heeft goed gegeten vandaag. Mocht ook wel weer een keertje!
    2 boterhammen en zijn warme maaltijd helemaal. Toen ik met zijn bordje aan kwam lopen riep hij al MmmMMMmmM! :)

Hij vindt eht trouwens erg leuk met pappa zijn lepel te eten!

Ik moet mrogen om 14:00u. Quinn gaat dan even lekker bij mijn moeder spelen. Vindt hij geweldig!

Pff mn beebje is zo druk in mn buik de laatste 2 dagen! Echt de hele middag door getrappel. Wel leuk maar op mn blaas is het een wat minder gevoel!
    Steven heeft het gisteren trouwens voor het eerst kunnen voelen!

Ik ga bankhangen!

later

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hey meiden,

even snel weer.

ja ik krijg weer een meisje!
    ik stond eigenlijk een beetje verbaasd haha want ik had vanaf het begin af aan het gevoel dat het een jongetje zou worden. Keek ook steeds alleen maar bij de jongenskleertjes enzo.
    Het was absoluut geen voorkeur want het maakte me niets uit.
    maar als je er dan zo vanuit gaat is het wel even een omschakeling haha. Maar vind het hardstikke leuk. Kunnen ze lekker samen kattekoppen. (hoop maar dat deze wat rustiger wordt als eslem..ze is in iedergeval in me buik tig keer rustiger als eslem altijd was.) En mogen ze samen op de kamer :)

Ik ga weer even want het is hier druk druk druk.
    Mijn moeder is het in der rug geschoten dus die kan niet op en niet neer. Mijn zusje is een paar dagen terug plots geopereerd voor een acute blindedarm ontsteking. mijn andere zusje is op vakantie. En zelfs de hond loopt met een kap omdat hij onder de wonden zit. Eslem is de hele dag stront vervelend..
    En ik ben druk bezig met van alles en nog wat in huis en met eslem. hehe..

Ohja ik had nog wel een vraagje..
    zeg me alsjeblieft dat het bij de leeftijd hoort hehe..
    maar eslem is echt soms een kleine duivel.
    Als oma of tante even de deur uit loopt gilt ze alles bij elkaar..ze schopt de hond en de kat nog steeds..ondanks dat ze steeds gestraft wordt..en zet je haar in de hoek staat ze keihard te krijzen en te gillen. Ze zet hier echt de boel op stelten.
    Of ik doe echt iets gigantisch mis of ze zit echt in de peuterpuberteit ofzo..

Is mijn kind de enige die zo abnormaal doet?

6. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    AK: leuk weer een meid! ja, het hoort bij de pubertijd :rolleyes:

Chacha: wat gaaf! waar heb je die gekocht?

ik heb vanavond ons nieuwe konijntje uitgezocht. Zaterdag komt ze. ze is 7 weken en heeft hangoortjes. Jullie krijgen zaterdag een foto te zien, ze kwam gelijk naar me toe dus hopelijk went ze ook snel aan Deborah.

7. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi!
    Dank je voor de link pinguin, weet ik nu hoe het er uit ziet! Zn billetjes zijn trouwens nu ietsjes rustiger, maar t kan zo weer opspelen. Het was zooo rood, sneu hoor.

Chacha, super dat huisje van duplo! Tja, je weet nooit wanneer je weer de stad in kunt... Vind je het nog prima de beeb in je buik? Of ben je het al een beetje zat? Ik vond het tot 39-40 weken wel prima, maar toen werd ik heeeel erg nieuwsgierig. Tja en dan komt er weer een tijd dat je dat getrappel gaat missen he.

Quinn gaat lekker zo! Goede eter dus op het moment.
    Ahh morgen echo! Nou, er zijn tot nu toe (met de tweede leg dan hehe...) alleen nog maar meisjes geboren.. dus wie weet... maar ja, voor jullie blijft het een verrassing he! Genietze morgen bij het bekijken van je kleintje!

Ahhh AK, een meisje! :D wat leuk zeg! Was het duidelijk te zien?
    Balen van je moeder en zusje zeg.. da's niet niks. Tot hoe lang blijf je nog in NL. Nog wel een tijdje toch?

Eslem is echt aan het uitproberen he? Ik heb wel tips voor je, Tijn is ook een pittig ventje.. Het enige is dat je, als je voor een bepaalde aanpak kiest, je daar ook echt een tijd voor moet gaan. Resultaat zie je niet binnen een paar dagen of een week.
    Het volgende zou je kunnen doen:
    Heel duidelijk zijn naar Eslem toe. Nee is nee en blijft nee.
    Doet ze het toch dan kan je er voor kiezen om het negatieve gedrag te negeren en haar af te leiden. Of gewoon weglopen, net of het je niets kan schelen, als ze een driftbui heeft. Ik loop gewoon bij Tijn weg als hij staat te stampvoeten en doe even net of hij niet bestaat.
    Maakt Eslem het te bont, dan haar op de trap of in de hoek zetten. Ook al blijft ze daar gillen en stampvoeten... dat gewoon negeren.
    Oh, en weet je wat heel belangrijk is? .. zelf heeel rustig blijven. Niet te lange zinnen praten en duideljik zeggen wat je van haar verwacht. Zeker niet je stem erg verheffen (wel duidelijk en streng maar niet schreeuwen). Ik merk als ik zelf heel rustig en duidelijk ben en vertel dan geeft Tijn snel op.
    Over het duidelijk zijn heb ik een voorbeeldje.. Tijn zegt na het zingen van bijv. liedjes... 'nog een x, nog een x. Dan zeg ik heel duidelijk ok, nog EEN keer. En na die keer roept Tijn natuurlijk weer 'nog een keer, nog een keer'. Dan is het enige dat ik zeg: NEE nu is het klaar. In het begin flink over de zeik... maar nu geeft hij gelijk op. Het enige dat ik doe is niet overstag gaan en bij hem weglopen.
    Het werkt allemaal niet altijd of gelijk, maar als je er maar heel duidelijk mee aan de slag gaat en je hebt voor jezelf duidelijk wat jij van haar verwacht en wat evt. consequenties zijn van bepaald gedrag dan weet Eslem het op een gegeven moment ook.
    Tijn is ook echt een draakje en er zijn dagen dat ik alle trucjes uit de kast haal en niets helpt... maar ik ga met hetzelfde door, geen veranderingen. Volgende dag werkt het weer wel. En tja, dat is de peuterpubertijd. Een engeltje maken van Eslem is misschien teveel gevraagd, maar je kunt het een heel end aangenamer maken!
    Succes! Hier helpt het! Als ik maar niet opgeef en zelf rustig blijf!

oh en chacha, stel dat het straks begint ofzo.... Succes! ;)

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Zo wij hebben lang uitgeslapen!
    Quinnw erd om 6 uur al wel wakker en bleef een beetje mieren dus naar hem toe. Zat tot ver op zn rug onder de poep. Toen verschoond, even bij ons en daarna in zn eigenbedje zodat ik kon douchen, maar meneertje wilde slapen zei hij.
    We hebben hem om 9 uur wakker gemaakt :confused: Zelf tot half 9 geslapen. Lekker hoor!

Ga zo even naar het werk en vanmiddag dus de echo. Gelukkig geen nare dromen gehad vannacht ;)

Chacha hoe is het daar?

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Niek ik heb het huis gekocht bij top1toys.

En wat leuk zo'n klein konijntje! Die van Lynn was 6 weken toen we m kregen, zo lief en zo klein.

Ak wat leuk weer een meid. En het gedrag van Eslem hoort echt bij de leeftijd. Consequent zijn is hier ook het sleutelwoord, maar dan nog kan ze behoorlijk driftig worden (zeker als het bijna bedtijd is)
    Je doet niks verkeerd hoor en ik kan me alleen maar aansluiten bij de tips van Mir.

Mir fijn dat de billetjes weer wat beter worden. Slaapt hij nu ook weer wat beter? Of moet je toch trainen?
    De beeb zit nog prima in mijn buik. Het enige wat ik zat ben is dat ik niet meer lekker kan liggen en dat bukken ook niet wil. Het mag nog wel even blijven, maar het mag van mij ook wel komen. Ik hoop alleen niet dat ik weer overtijd ga.

Pinguin wat hebben jullie lekker geslapen zeg! heerlijk.
    Nog 10 minuutjes en dan heb je je echo meid. Spannend. Veel succes en geniet ervan he.

Vanmorgen even naar een verjaardag geweest in een dorp 3 kwartier verderop. Ben blij weer thuis te zijn. Het wordt allemaal wat pittiger nu.
    Lynn heeft zich erg vermaakt daar met oudere kinderen. Super gespeeld.
    Nu ligt ze in bed maar wil niet slapen.

Beeb is erg onrustig. Veel wakker en veel geschuif. Ik heb 's avonds elke keer buikpijn, maar het houdt standaard na een half uur weer op. Ik heb gelukkig ook niet de illussie dat het doorzet, want daarvoor voelt het niet echt genoeg.

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey meisjes.

De echo was echt super! Alles doet het goed en is mooi aangelegd.
    Mooie echofoto erbij alhoewel het wat moeilijk te maken was, want hij/zij was zich flink aan het verstoppen.
    Lag met het kinnetje op de borst gedrukt.
    Qua grootte liep het precies op schema en dat was voor mij wel een hele geruststelling (Quinn liep aan het eind ruim 3 weken voor op groei)
    Geen myoom(vleesboompje) meer aanwezig dus dat was ook heel positief.
    Hebben lekker genoten!

Leuk dat Lynn zo heeft genoten met spelen chacha.
    Ik heb Quinn er net even ingelegd voor een uurtje. Mannetje was erg moe van bij oma spelen. Gaan straks nog frietjes eten bij oma dus even een uurtje rust voor hem is wel zo fijn.

11. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    pinquin: wat fijn dat alles goed is. dius ook alweer de 20 eken echo gehad..

o ja, Chacha: wij hebben ook alvast een verjaardags kado voor Deborah :oops: :oops:

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Pinguin wat fijn dat de echo goed was. Een geruststelling dat alles er goed uitziet en leuk dat jullie je kleintje weer hebben gezien! Gelukkig dat de groei nu lijkt mee te vallen.
    Fijn dat de vleesboom ook weg is.

Nu weer gaan genieten. Voor je het weet, ben je ook hoogzwanger ;)

Hebben jullie nog lekker frietjes gegeten?

Niek heb je ook het huis gekocht? haha!

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Super pinguin!
    wat fijn dat alles goed is.
    Weet je ook wat het wordt? of wil je het niet weten?

Ik zal zo ook eens proberen een foto van de echo's te maken :D

ga ff eslem naar bed brengen en als ik dan ff tijd kan vinden even uitgebreid reageren hehe

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Daar is de foto. Beetje alienachtig maar toch ook wel mooi!

Ik denk trouwens dat het een meisje is, maar goed dat weten we pas over een tijdje. (en ik dacht eht bij Quinn ook dus het zal wel een jongentje zijn )

Ik ben al een tijdje best aan het genieten maar nu nog meer.

Leuk Niek dat je dat huis hebt gekocht!
    Heb de link doorgestuurd naar mn moeder want ik zag een mooie graafmachine ertussen staan en Quinn krijgt een graafmachine voor zn verjaardag. :)

16. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mooie foto Pinguin!
    Ik denk dat je een jongen krijgt. Maar ik had het bij Mir ook fout....dus wie weet.

17. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    HOi!
    Super dat de echo goed was Pinguin! Kan je hélemaal gaan genieten en wat gaan shoppen... of ja.. dat is moeilijk natuurlijk als je niet weet wat het wordt. Hoe heb je dat bij Quinn gedaan? Toch wel wat gekocht, iets neutraals? Gelukkig ligt deze beeb prima op schema! Ik gok....-doe es gek- ...een meisje! :D
    Wat een slaperd is Quinn zeg! Heeft hij vanmiddag ook nog lang geslapen of na een uurtje wakker moeten maken? Lekkere patatjes gegeten?

Chacha, hoe is ie? Weer wat gerommel? Ik had het ook best wel de weken voor dat Floor kwam. Maar had ook niet de illusie dat het ging beginnen. Op een of andere manier weet je wanneer het wél gaat beginnen, tenminste dat had ik. Maar tja, bij mij kwam dat door een scheurtje in mn vliezen, was een zeker teken dat het zou beginnen. Hoe begon je bevalling bij Lynn?
    Ah.. Lynn dus ook niet willen slapen? Hangt het in de lucht ofzo...?

Tijn zn billetjes zijn nog wat onrustig. Hij heeft ook veel poepbroeken op een dag. En dan van die halve poepbroeken die je niet ruikt. Dus ik hang nu tig keer per dag aan zn broek te ruiken haha... dat ik er maar op tijd bij ben.
    Vanavond ook weer mis met slapen.. tjonge... Maar nu slaapt hij! Beetje verkeerd ritme ofzo... Gisteren erg laat naar bed en heeel vroeg wakker.. vanmiddag drie en een half uur geslapen....

Leuk Niek, een nieuw konijntje, lief! Ben benieuwd naar de foto! Chacha, Lynn heeft toch ook een konijntje?

Wat een druilerig weer vandaag he en veel regen. Wel lekker voor de zwangeren onder ons. Bij ons in huis is het trouwens nog steeds benauwd, ook al had ik de achterdeur de hele middag open... blijft echt hangen :(
    Ik ga even mijn hobby beoefenen... ik heb n berg strijk.... en vouwwerk.... :rolleyes:

doei

18. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    en wat wordt het bij mij? ;)

ik heb echt geen idee, bij de eerste waren we zeker dat het een meisje werd, maar nu totaal geen voorgevoel.

19. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Ook een meisje :D

t worden gewoon allemaal meisjes!
    Dice krijgt er allemaal vriendinnetjes bij, vast! ;)

Deel Deze Pagina