haha ze kunnen der armen wel bewegen maar als ze de handjes naar de gezicht willen brengen dan zit het stof ertussen en kunnen ze net niet bij het mondje snap je het nog hahahah
zo, heb zn wendagje op het kdv overleefd hoor! hihi,. ben wel wezen schoppen,. dacht ga niet thuis zitten,. viel me mee hoe ik eronder was,. geen tranen, haha! Marno vond het allemaal reuze interesant en moest 1 keer huilen toen de kids lang zal ze leven aan het zingen waren en het HOERA er een beetje hard uit kwam, daar schrok ie van,. maar ja, dat hoort erbij he,. dus nu zal ik hem wat geruster wegbrengen voor een hele dag denk,. mir, ik heb ook een mt 70 van prenatal,. maar die word toch wel snel te klein denk,. (marno is 63 cm) maar vond de mt 90 er groot uit zien en weet idd niet of de armsgaten te groot zijn,.. misschien ff passen daar! haha. gaat het een beetje juudje na je zware nacht? ik ga het wel zien met kerst wat het roken betreft,. of ze het voor hem over hebben om ff niet te roken,. kan ik me nu wel druk om gaan maken maar dat heeft ook geen zin,. en misschien is het idd geen probleem,.
Hier ben ik heel eventjes snel. Beide heertjes liggen te pitten dus ik moet even aan die arbeit nu het kan. Ik heb maatje 90 kunnen bemachtigen vanochtend. Heb 'm nog niet aangedaan maar je kan de mouwtjes vrij makkelijk omslaan want die zijn wel te lang dus dan kunnen de handjes nog wel naar zijn mondje. Ik heb Seán al een tijdje niet gemeten maar hij is volgens mij net iets langer dan het verschoonkussen van Prenatal. Ik weet niet hoe lang die dingen zijn zal het zo eens opmeten. Slaapzakje onder matras? Dat doe ik eigenlijk nooit. Ik stop 'm altijd nog in met een dekentje maar is ook wel een idee mocht ie door het hele ledikantje gaan rollen. En ik heb zowaar de Friso gekocht. Mmm weten jullie waar je zo'n bewaarblik kan krijgen? Vanavond mag manlief aan de slag want ik ga naar de kroeg voor een kerstborrel. Weliswaar op loopafstand dus mocht het toch niet goed gaan dan kan ik naar huis sprinten. Juudje balen dat Lynn zo vaak kwam. Je bent dan echt gebroken he? Volgens mij geven de meeste mensen de papfles trouwens 's ochtends maar dat kan ik verkeerd hebben hoor. Dat deden wij in ieder geval met Tim wel. Marline lekker dat Youame zo lekker slaapt hoor. Wanneer gaat ze ook alweer precies naar het ziekenhuis? Ezzie lekker dat het wendagje mee viel. Ze moeten inderdaad wennen aan het geluid want dat staat daar natuurlijk op een hoger volume! Ja je ziet het wel met Kerst. Als je door de walmen Marno niet meer kan zien dan zou ik een andere ruimte opzoeken maar misschien valt het inderdaad wel mee. Mir heb je alles gewassen, gestreken en ingepakt? Leuk hoor. Houd ons op de hoogte vanuit de bergen als het lukt. Chacha hoe gaat het bij jullie?
Hallo allemaal, Zo de Lynnetjes hadden dus weer afgesproken om hun mama lastig te vallen. Juud wat vervelend he? Hier was het vanaf 2 uur feest....volgens mij is ze wel elk half uur gekomen. Tot 6 uur, toen er maar uit, fles d'r in, en weer allemaal kleine slaapjes, elke keer wakker. Ik heb haar maar eens goed geobserveerd en ik kan er niks anders van maken dan krampjes trekken met de benen, helemaal verkrampen, allemaal scheetjes en krijsen. De melk blijft omhoog komen en ze is gewoon niet te genieten ( is ook niet gek met al dat slaaptekort, ik ben ook niet echt heel vrolijk) Ontlasting blijft knudde, gisterochtend een dikke keutel, aan het eind van de dag zat de ontlasting tot in haar nek. En zo onrustig...pff word al moe als ik naar haar kijk. Dit gaat al vanaf vorige week woensdag zo. Nu ook ontstoken oogjes....En zoveel slijm...pfff, maar haar longen zijn schoon. Sinds we op de FV zitten is het eigenlijk nooit helemaal goed geweest. Gisteren was ze bij me in slaap gevallen, begint ze opeens weer te kokhalsen en maf te doen....Tja ze was zo ontspannen als wat, ze maakte zich niet druk. Ik de HA bellen, toch maar weer gevraagd of het echt geen allergische reactie kan, maar volgens hem komt koemelkallergie amper voor en de standaard die de cb's hanteren, gelooft hij ook niet in. Komen we dus niet verder mee... Toen maar de KA gebeld, nee hoor, ze groeit er wel overheen.... Het cb gebeld, die zouden me terugbellen....maar niks gehoord..... Jeetje, hoe hard moet ik schreeuwen (en ik ben al helemaal niet zo'n iemand die direct bij arts aan de bel trekt) Mijn gevoel blijft zeggen dat ze allergisch reageert. Ze blijft benauwd doen en met al die andere klachten....En met alles wat in onze familie voorkomt....Oké ze heeft reflux zeggen de artsen, maar wordt die echt veroorzaakt door dat maagklepje? Ik wil de artsen echt wel geloven met de diagnose, maar ik vind het zo stom dat er niet gekeken word of ze allergisch reageert. Het wordt gelijk van tafel afgeveegd. Ik ga me ook echt een beetje een zeur voelen nu. Uiteindelijk heb ik gebeld met een diëtiste van de frisokindervoedinglijn. Zij vindt het erg op een allergische reactie lijken en raad mij aan om over te stappen op H.A. voeding. Maar ik twijfel. Als een arts het gezegd had, had ik het direct gedaan. Wat zouden jullie doen? Lynn heeft echt wel haar vrolijke momenten, daar geniet ik dan ook echt van. Maar ze huilt zoveel de laatste tijd.... Paddy: kijk eens op www.frisokindervoeding.nl daar kun je lezen hoe je zo'n bewaarblik kunt bestellen. Ik ben heel benieuwd hoe Seán het zal vinden. Ezzie, Lynn moet ook erg wennen aan het volume op het KDV. Ach in de toekomst slapen ze dan lekker overal doorheen! Mir: Je moet de lengte van de slaapzak zo berekenen dat het hoofd er af gaat want die hoeft niet in de slaapzak, dus je houdt zo'n 18 cm over bij een slaapzak van 70 cm. Maar de lengte maakt idd niet uit, als het hoofdgat maar niet te groot is.... Nou ben je al zenuwachtig voor de reis? Marline wat heerlijk dat Youame zo heerlijk slaapt, ben helemaal jaloers
hoi! ik heb die van 70cm gekocht.. mm.. twijfel nu weer heel erg, vooral omdat je zegt dat je het hoofdje niet mee moet rekenen natuurlijk.. maar die van 90 zag er zoo mega groot uit... ach ik zie wel en anders moet ik er snel weer een kopen jammer dan toch.... he chacha, dit klinkt inderdaad niet goed. Ze reageert ergens op. Zoals je dat beschrijft. Ze kan ergens niet tegen dat lijkt zo duidelijk. Er over heen groeien? Dat vind ik een heel gekke opmerking. Ik wil je echt niet nog gekker maken hoor... maar ik zou toch proberen om gehoor te krijgen... he echt vervelend Lynn zit duidelijk niet goed in haar velletje... Goed van je dat je aan de bel trekt. Omdat je al snel denkt misschien stel ik me aan... dat is niet zo! Misschien... toch H.A. voeding gaan gebruiken? Tijn heeft het in het begin ook een tijdje gehad. Toen ik met de borstvoeding ging bijvoeden. En daarna ook nog een hele tijd tot dat ze zeiden bij het cb dat ik moest overstappen naar een andere voeding. Dus ik denk niet dat het kwaad kan om dat toch eens te proberen? Wel rustig aan overstappen misschien? Diëtiste van de frisokindervoedinglijn zal heus geen gekke dingen zeggen... ze zit daar uit naam van haar beroep en zal zeker een en ander weten! En je gaat met die Hypoallergene voeding geen slechte voeding geven toch... ? Ezzie, goed dat je het overleefd hebt. Haha... weet je wat ik net de hele tijd las toen ik jouw berichtje bekeek? Verwendag in plaats van wendag... ik dacht huh.. .verwendag? hihi.. noknok.. beter lezen... Ik ben druk bezig met wassen enzo.. jeeeetje t is ff anders als je een kindje hebt zeg haha.. toch wel... groetjes!
nou, ik heb ook de slaapzak met mouwen gekocht hoor. Ook maat 70. 90 zag er idd echt mega groot uit. Is dan een deken eigenlijk nog nodig? @chacha, ik zou blijven vragen bij de HA. daar is hij toch voor. hoe kan hij je nou zomaar afschepen met dat het geen allergie kan zij. Wat dan wel, dat zegt ie niet? Hij kan je toch niet zomaar wegsturen. Ik zou blijven vragen hoor, en je bent helelaal geen zeur, je wilt gewoon weten wat er met je kindje aan de hand is. ff heel iets anders. Ik heb de uitvinding gevonden voor mijn probleem. Op mijn kinderwagen kan ik namelijk heel weinig kwijt. Er zit onderop een zakje, maar die is erg klein en in het netje, wat ik erbij gekocht heb gaat ook niet echt veel. Ik heb doucegordijnhaakjes eraan gehangen, kan ik de tasjes aan hangen. Werkt echt goed. Liep helemaal trots in de stad met mijn haakjes hahaha
chacha. wat een rare opmerkingen. en ook al komt het bijna niet voor wil niet zeggen dat zij het niet heeft. ik denk ook misschien de h.a. gaan probern. @mir. vond ik nou ook dat ik zoveel was had. en het meeste is van dimphy. @es. slim idee van die haakjes ik heb een vraagje, misschien dom dat ik het niet weet Maar ik hoorde vanmiddag van mijn nicht. dat een baby met 3 maanden een eigen i.d kaart moet hebben. of moet worden bijgeschreven. weet iemand van jullie hoe dit zit?
oe oe nooit verder bij nagedacht. En nu gaat Tijn morgen mee naar Oostenrijk zonder id of paspoort... Is dat ernstig? heb dus niets geregeld....
nou zeg, marno heeft na zn ochtendje kdv 3 uur geslapen,.was toch uitputtend en verder is ie me toch vrolijk! normaal ook hoor maar nu extreem, hij blijft lachen! weet niet wat ze daar gedaan hebben!... chacha; ach gos, die lynn met dr krampjes,... en die stomme huisarts,. je komt er niet voor niks! misschien toch die H.A voeding gaan proberen,. neem aan dat zo'n vrouw echt wel weet waar ze het over heeft. zo door modderen is ook niks natuurlijk,. mir,. hihi, heb ik ook wel eens hoor dat ik wat anders lees dan dat er staat,. hmm, weet niet of je tijn beter bij had kunnen schrijven,.. nu te laat natuurlijk,. maar zoveel controle is er toch niet, en lijkt mij dat ze daar dan niet moeilijk over doen,. meer voor als je echt gaat vliegen,. dan moeten ze zeker zijn bijgeschreven.
mamsie; als je gaat reizen moet je kind idd zijn bijgeschreven in jouw paspoort of i.d kaart ze kunnen ook hun eigen paspoort krijgen, geloof dat die maar eenjaar geldig is,.
o oke, dus het is niet zo dat ze het vanaf 3 maanden zowiezo moeten hebben. dat begreep ik van mijn nicht.
ja ook beebies hebben dat. Als je de grens overgaat, moet die kleine bij je in t paspoort staan. Net met Lynn in bad gezeten. erg leuk. Flesje gehad. alleen melk, maar met 8 minuten leeg! wat kian ik doen zodat het langer duurt? ga lynn op bed leggen.
o nou snap ik het, leek me ook sterk dat dat zowiezo moest. maar wij gaan wel eens naar duitsland winkelen. dus toch wel een goede tip. had er zelf nog niet aan gedacht. ik moest bij dimphy tussendoor stoppen met de fles. zodat het langer duurde. als ze bv een fopspeen heeft deze een paar min geven. bij dimphy werkte dit niet, kreeg ze steeds driftbuien. wat zou jij doen alsze je eten steeds afpakken ik laat haat gewoon snel eten, ze is gewoon een snelle eter. ze heeft er verder ook geen last van.
Hoi allemaal. Zo ik heb Seán in de zak geprobeerd en dat ging prima. Hij heeft zo'n mega bolle toet dat ie er niet in kan verdwijnen. De mouwtjes zijn prima om te slaan en nu kan ie tenminste lekker met zijn beentjes trappelen. Dat kon bij die maat 70 niet zo goed. He Mir het klopt dat die 90 er mega groot uit ziet daarom begon ik ook te twijfelen maar als ze er eenmaal in liggen is het al een stuk minder omdat ie dan gevuld is, als je begrijpt wat ik bedoel. Anyway, ze krimpen ook altijd nog. Ja ik gooi alles gewoon in de droger. Alle slaapzakjes ook die van de Hema doe ik altijd in de droger en volgens mij zijn ze wel ietsjes gekrompen maar niet zoveel. Hihi Juudje, jij hebt een melkmonstertje! Wow 8 minuten! Nou ja als ze geen last ervan heeft dan is het toch goed? Wij gaan 9 Januari naar Ierland en hebben voor Seán al een paspoort. Die zijn trouwens gewoon 5 jaar geldig. Alleen vind ik het zo raar want dat fotootje lijkt natuurlijk nergens meer op na een paar maanden. Volgens mij worden er zo heel wat kinderen het land uitgesmokkeld. Ik vind het raar dat ze dat niet veranderen. Ze moeten het paspoort voor babies gewoon goedkoper maken en max. 1 jaar geldig laten zijn. Ezzie lekker dat Marno zo vrolijk is na zijn 1e verwendagje (haha die Mir toch). ES1981 welke wagen heb jij? Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe die douchegordijnhaakjes nou aan de wagen hangen met je tassen eraan. Chacha kan Lynn misschien buikgriep hebben? Seán was gisteren niet zo lekker. Hij heeft echt bijna nooit last van krampjes en toevallig gisteren wel. Ook spugen en heel veel windjes. Als jij vermoedt dat ze koemelk allergie heeft waarom probeer je evt geen andere voeding en kijk of het enig verschil maakt? ik vind het inderdaad raar dat de artsten de allergie zo makkelijk van tafel vegen. Hoe is jouw Engels? Ik weet op een engels forum is er echt heel veel info over reflux en allergien misschien voor jou wel eens interessant om te lezen.. Ik PB je anders zo wel even. Wat is H.A. voeding eigenlijk? Mir heel veel plezier in Tirol of waar je ook heen gaat . Laat Tijn niet de berg af racen met z'n slee! Hij weet waarschijnlijk het verschil tussen links en rechts nog niet . Nou ik ga maar tv kijken. Mijn kroeg date liet het afweten en manlief is aan het werk . Tot later
Ook hier een vermoeide mamma. Quinn heef de afgelopen twee nachten ook flink lopen spoken. Hij ligt sinds 3 dagen op zijn eigen kamertje in plaats van naast mij in t wiegje en dat gaat opzich goed. Ik leg hem in bed, zet een muziekje aan en meneer is binnen 5 minuten in dromeland. Het is wel jammer dat hij nu dus om 4 uur wakker wordt en begint te jammeren. Speentje erin helpt niet zo, binnen 5 minuten is het weer raak, en dan nog meer jammeren en als wij dan binnenkomen beginnen te schaterlachen! Nou ja hopelijk vannacht beter. Chacha bij Quinn deed de cb arts eerst ook alsof het een modeverschijnsel was waar ik mee kwam en dat Quinn helemaal niets had en ik gewoon lekker weer zuivel moest gaan nemen. Ik heb er niet naar geluisterd en heb het advies van mijn huisarts (ex cbarts) gevolgd en zuivelvrij blijven eten. Doe wat je hart je ingeeft en inderdaad wellicht is HA voeding proberen zoiezo een goed idee. De afgelopen week heb ik Quinn een aantal keer naar mijn zus gebracht zodat Steven en ik konden fitnessen. Erg lekker weer lichamelijk bezig te zijn, maar ook best pittig. Ik mis mijn kindje dan vreselijk. Is dat raar of ben ik gewoon verslaafd aan Quinn? Ik gebruik voor Quinn volgens mij een zak van 80cm. Ik heb ook een combi-sleeper, maar die is op dit moment nog te groot voor hem en daar kan hij zijn armpjes helemaal niet in bewegen. Het lijkt alsof wij een heus duimelotje hebben, dus die arm beweeglijkheid is erg belangrijk. Vorig jaar was gisteren de eerste dag van mijn zwangerschap! Merk dat ik daar toch wel weer mee bezig ben. Paddy wat een heerlijk mannetje is Sean! xxx Pinguin ps. Nieuwe fototjes in mijn album. Incl de kerstkaart die meneer pinguin heeft gemaakt
Paddy: Ik denk niet dat het een buikgriepje is....daarvoor is ze niet ziek genoeg. En ze krijgt steeds meer bultjes op haar romp die vurig rood zijn. H.A.-voeding is hypo-allergene voeding, je hebt preventief (ter voorkoming van allergieen) en behandelend (met bewerkte eiwitten). Het schijnt dat wanneer je stopt met BV je het beste een preventieve melksoort kan gebruiken ter voorkoming van allergieen (kwam ik ook pas achter nadat ik allang gestopt was met BV). Zou fijn zijn als je het adres zou willen pb-en. Mijn engels is aardig goed (weet niet hoe het met medische termen is). Mijn HA blijft er bij dat ze reflux heeft en de KA blijft er bij dat je daar niks aan kunt doen. Ik denk dat ik toch maar een pak H.A. voeding ga halen, Mir heeft gelijk, het is niet zo dat ik slechte voeding ga geven. Ik stel wel het cb op de hoogte wat ik van plan ben. Juudje: Als Lynn er geen last van heeft in de vorm van verslikken, smeren, spugen of krampjes, zou ik het lekker zo laten. Anders een kleiner speentje.
@ iedereen: bedankt voor het meedenken, voel me erg gesteund zo Pinguin: ik heb ook een combisleeper, Lynn verzuipt er ook in (en dat terwijl ze vanaf de geboorte gebruikt kunnen worden)
Pinguin dank je! Even een (dom) vraagje. Ik ga vanavond dan eindelijk met het flesje Friso beginnen. Moet je tegenwoordig nog het water uitkoken of mag je het meteen uit de kraan gebruiken? Hoorde namelijk zoiets maar weet het niet meer zeker. Ik begin met 150 ml heb ik besloten. Mocht dat niet genoeg zijn dan krijgt ie nog even de borst.
kira, het beste is gekookt water. Heb trouwens ook gehoord dat je gewoon kraanwater kan gebruiken. Maar dat verschilt misschien ook weer per gemeente. Waar mijn ouders wonen is het water erg hard, hier zacht.. Ik zou gewoon gekookt en afgekoeld water gebruiken ah.. je gaat zeker zo al de fles geven niet? nou dus... ik heb geen paspoort of id kaart voor Tijn... zit er nu wel een beetje mee in mijn maag... wat gaan ze doen als ik gecontroleerd wordt? Wat zou ik eventueel wel mee kunnen nemen om aan te tonen dat het gewoon mijn kindje is? He jakkes ik word er nu wel een beetje zenuwachtig van zeg... naja.. ik ga maar slapen trusten!