awh.. deborah ziekjes? Ik hoop dat de zetpil goed helpt en dat ze een goede nacht heeft! Hier moete we donderdag naar het cb.. lekker druk want sochtends moet ik met Floor en smiddags met Tijn... Lynn ook al verkouden Juud? T zit gewoon in de lucht.. het wordt weer herfst... Dat had ik ook Chacha, erg last van mijn bekken tijdens de weeen. Of het waren rugweeen? Maar het zat daarvoor denk ik te laag... Maar na de bevalling was alles weg.. Alleen kan ik nu niet meer even snel bijv. het aanrecht op klimmen dan voel ik het gelijk.. net of ik niet meer zo flexibel ben. Spagaat heb ik nog niet geprobeerd... zal vast ook niet zo soepel gaan haha.. Lekker lang verlof joh! Slim om gewoon wat vakantiedagen eraan te plakken! Volgende week komt Pinguin terug denk ik? Ze zou twee weekjes gaan of heb ik het mis? ah.. een pastarecept? Misschien pasta met andijvie? Of Pasta met zalm? Of gewoon pasta met hamkaassaus en hamblokjes? (die variant is niet zo gezond geloof ik...maar wel lekker) Mijn accu van de laptop is nu heel erg snel op.... is dat normaal? Na 10 minuten gaat hij al uit.. erg irritant als ik net lekker even op de bank zit ofzo... Kan er een nieuwe accu in.. weet iemand dat? Expert Kira? Vandaag wel weer goed gewerkt. Ik had er vandaag een stagiaire bij. dat is wel lekker hoor! En Floor haar tweede nacht ging ook super...! Zelfs ondanks haar verkoudheid.
lekker dat Floor een goede nacht had! Waarom moet je zo snel op het aanrecht klimmen, hihi? Deborah slaapt nog steeds, ga ook naar bed, wel trusten..
Jeej meiden, waar zijn jullie? Ik heb de hele dag op de bank gehangen, echt griep. Om 16.15u moesten we bij het cb zijn en lynn weegt 10,5 kilo en is 84 cm. Precies zoals ik had voorspeld. Ik ga me weer, met een kopje thee, op de bank gooien. Fijne avond.
Ja Mir waarom klim jij op een aanrecht? Fijn dat Floor het zo goed doet op de 4 voedingen. Super hoor! Dat met die laptop heb ik ook. Ik zit nu gewoon op stroom achter de laptop. Er moet eigenlijk een nieuwe accu in (dat kan gewoon ja) Maar ben een beetje miep kniep...vind het zonde om er 80 euro aan uit te geven Niek hoe is het met jou? Al weer een beetje beter? Juudje wat een mooie cijfers van Lynnie hoor. Ze maakt wel een inhaalslag nu toch? Ach en klein en fijn blijven die Lynnies toch wel Hier nog steeds superverkouden...wij alle 4 Met Mila lijkt het wel wat beter te gaan. Het zijn nu momenten dat ze heel vol klinkt. Verder gaat het goed. De drukke kraamvisite begint nu te komen. Volgende week elke dag druk.... Mila heeft vanavond de vervelende eigenschap dat ze continu wil tanken aan de borst. Heeft ze niet iedere avond, maar nu dus wel. Ze drinkt trouwens sowieso heel kort aan de borst. Met 6-7 minuten is ze gewoon klaar. De 2e borst wil ze ook bijna nooit. Gaat ze heel ongeinteresseerd liggen kijken. Lynn gaat heel hard op het moment. Ze zegt zo ontzettend veel. En kopieert alles. Ze zit ook lekker te tutten met haar pop. Pop poepie edaan....en dan komt ze aanzetten met een luier van Mila.
Ha meiden, Wat een gesnotter allemaal. Hier ook allemaal verkouden... Zal inderdaad de overgang naar de herfst wel zijn (is het zomer geweest dan?) Wat leuk dat Lynn zich zo goed ontwikkeld. Super. Hier ook een Miep bijdehand. Alles wat je zegt zegt ze na! (opletten dus!) Juudje, hopelijk ben je snel weer beter! Gaat het verder goed? Hoe is tie verder met Lynnie? Al kiesjes in zicht? Helena krijgt wel al een nieuwe dus ik hoop dat het voor Lynn ook een kiesje is, dan weet je tenminste waarom ze huilt. Helena krijgt trouwens ook een keukentje voor haar verjaardag. Ben erg benieuwd wat ze ervan vindt! Mir, ik doe het cb altijd erg mijn best om de afspraken te combineren. Blijf aan het rijden. Gabi was maandag trouwens alweer 7680 gram en 68,5 cm lang Helena met 7,5 maand 9190 gram en 68,5 cm lang Hoe bedoel je verschillend. Gabi zit met haar curve onder het gemiddelde en Helena erboven. Ha, ha Pasta met courgette, zongedroogde tomaatjes en champignons met beetje mon chou. Mmmm Lust ze wel lasagna? Heb trouwens nu ook nog last van mijn bekken Pinguin. Merk ik als ik teveel wandel of teveel hardloop. Dus rustig aan opbouwen. Op hakken heb ik al in geen eeuwen meer gelopen. Ga aan de schoonmaak! Heb een "vrije" dag. Moet hier veel gebeuren. Dat zorgt ervoor dat ik absoluut geen rust in mijn kont heb om lekker te gaan zitten. Grr. Oja, gaan jullie kinders naar de peuterspeelzaal? Wordt dat ook vergoed, zoals de kinderdagopvang? Leek me voor Helena wel erg fijn om te wennen aan wat meer kinderen om haar heen. En dan heb ik eens een morgen met alleen Gabi. Tot later!
narcissen, peuterspeelzaal kost hier 70 euro per maand voor 2 ochtenden per week. Ligt er aan wat je per maand verdient, dan kan er wat af gaan, zo'n 10 euro. Ik geloof niet dat je verder wat terug krijgt.
Word tijd dat pinquin weer terug komt! Heb het idee dat ze al heel lang weg is! Hier nog steeds druk met alle visite, nog 2 weken en dan gaat mn mam's, broer en vriendin weer terug naar Australie. gaat dus al snel, helaas. Genieten dus nog extra. Marno verkast sávonds soms naar ons bed, sluipt zijn bed uit, doet de deuren open en als wij naar bed gaan vinden we hem dus in die van ons. Hij doet het zo zachtejs dat we vaak niks horen! Het tijdstip 5.15 is bij hem ook erg favoriet, ik ben dan nog te lui om hem terug te leggen in z'n eigen bed dus om 6 uur begint voor miij de dag! pfff, moet ik toch maar wel gaan doen denk. Of z'n ledikant weer terug zetten! haha. Hoe gaat het met de rest van de kids in grote bedden? Hier vrijdag naar het CB, ben benieuwd, toch wel weer leuk. Oh, andijvie stampot krijg ik er hier echt niet in, hoe maak jij hem dan mir?
jum, mijn vader maakt altijd andijviestampot en Deborah vindt het heerlijk! Vandaag gehaktschotel gemaakt en dat vond ze ook lekker! Hier gaat het beter, Deborah heeft lichte oorontsteking, maar is aan de betere hand. ik heb alleen sinds vandaag kiespijn, even kijken hoe het morgen gaat. had ik eigenlijk al verteld dat ik de 4d echo heb gemaakt? (sorry, zwanger he! ) enfin, ik zag duidelijk de trekjes van Deborah erin, overigens weten wij nog steeds niet wat het wordt, maar vond het wel grappig dat ik haar er in zag ezzie: debrah heeft een slaapzak aan en wij hebben er een plank vor gemaakt. ze kan er dus niet uit en het gaat eigenlijk erg goed. wel lief en uitgekookt dat hij weet waar jullie bed te vinden is, hihi nou, ga maar weer eens werken, nog drie weken!
Leuk 4d echo niek! Heb je er foto's van? Marno heeft ook een slaapzak aan , maar daar schuifelt ie gewoon mee naar de andere kamer hoor! Heerlijk Niek nog maar 3 weken werken1 8)
wat is het rustig hier joh. Wij moesten vanmorgen om 08.45 bij het CB zijn voor Lynn. Poeh wat een gehaast zeg. Lynn is nu 88 cm en 11250 gram. Ze groeit dus nog steeds ondanks het slechte eten. Verder deed ze de opdrachtjes ook erg goed. Taalontwikkeling was ook goed. Dus weer APK gekeurd. Nu pas over 1,5 jaar weer. Mila was niet goed gegroeid. Maar 40 gram. Waarschijnlijk door de verkoudheid. Ze heeft al haar energie daar in gestoken. Volgende week is het vast beter. Het gaat nu wel beter met haar. Ze laat weer langer tijd tussen de voedingen zitten (doordat ze zo benauwd was dronk ze slecht en kwam ze vaak voor kleine beetjes) en heeft vannacht van 12 tot half 6 geslapen! Ik verwacht dat ze wel weer gaat groeien nu en probeer me er niet zo druk over te maken. Ze plast en poept zich suf en is overdag een tevreden kindje ('s avonds is ze onrustig) Lynn heeft vannacht liggen spoken. Half 5 was ze wakker. Volgens mij had ze het koud. Winterslaapzak aangetrokken, maar daarna wilde ze niet meer slapen. Ze zei dat ze bij mama in bed wilde slapen....mooi dus niet. Mila ligt er ook, dus wanneer de 1 wakker is heb ik dan ook gelijk de ander wakker. Om 6 uur is ze weer in slaap gevallen. Ik ben er maar uit gebleven, had ik wat meer tijd om op tijd bij het cb te zijn. Heb net de foto's bij de AH opgehaald, echt een prachtige foto van Lynn erbij Niek lekker hoor nog maar 3 weekjes! En leuk zeg een 4 d echo Ezzie wat een stiekemerd die Marno, moet er wel om lachen hoor dat jullie hem dan opeens in jullie bed vinden, haha. Ik zou het ledikant niet terugzetten. Geef het een tijdje en wees consequent, dan gaat het vast beter. Narcissen is Gabi ook zijn fijntjes qua bouw? Het is idd een verschil! Lynn gaat trouwens niet naar de PSZ, omdat ze naar het kdv gaat. Vind het anders een beetje dubbelop. Volgens mij moet je een bijdrage betalen naar inkomen. Maar je krijgt geen vergoeding. Die bijdrage kan trouwens behoorlijk oplopen (vraag maar aan mamsie) Een vriendin van mij betaald ook 70 euro per maand voor 2 ochtenden per week. Ik zit er wel aan te denken om met Lynn naar peutergym te gaan. Hier hebben ze ook vanaf 2,5 peuterdans. Denk dat Lynn dat geweldig vindt. Mir waar ben je? Lekker gewerkt? Nou ik ga zo ff plat, de dag is nog lang. Vanmiddag kraamvisite.
Klopt die ouderbijdrage is niet aftrekbaar of krijg je ergens anders vergoed. Hier is het ook rond de 70 euro per maand. Seán zou in November misschien al kunnen beginnen maar ik vind 'm dan nog een beetje jong en hij slaapt 's middags natuurlijk.. Mmm ik moet er nog even over nadenken.. Haha Seán gaat maandag door de apk. Ik ben benieuwd wat ze over zijn spraak gaan zeggen. Ik vind 'm namelijk nog steeds niet goed praten maar dat zal ik niet aan ze laten merken dus kijken wat ze zeggen. Hihi die Marno. Hier ligt Seán standaard bij ons in bed sinds ie ziek is geweest. Van het weekend gaat ie weer terug, zal wel weer even een strijd worden. Doe het maar rustig aan hoor Narcissen. Je lichaam moet echt goed herstellen. Vooral als je op straat hardloopt is het hard voor je bekken. Ik moet even iemand naar school brengen.
Ha, ha, die Marno! Hier staat de klink van Helena haar deur omhoog hoor. Dan weet ik tenminste zeker dat ze in haar kamer blijft! Ze kan ook in haar slaapzak heeel snel lopen. Paddy, succes met de strijd om meer ruimte in je bed! Ik moet nog maar eens goed bedenken of Helena naar de peuterspeelzaal gaat. Ze is nu niet zoveel kinderen om haar heen gewend dus als overgang naar over een hele poos de kleuterschool leek me het wel een goede. Jammer dat het niet vergoed wordt hoor. Dank jullie voor de info! Niek, wat leuk zeg een 4d echo. Wat is de vierde dimensie dan? Ik kom maar tot drie... (of ben ik nou te blond) En jeetje, nog maar drie weken! Wat gaat het snel zeg! Gabi is wel heel fijntjes gebouwd. Momenteel zit ze echt weer in een sprongetje. Ze kruipt ontzettend snel. Luier aandoen is een uitdaging... Ze kruipt steeds weg. En voor slapen heeft ze overdag niet zoveel tijd... Wauw, dat Mila al zo lang heeft geslapen! Wel jammer dat Lynn dan zo vroeg wakker werd.. Pff half 5! Hier slapen de meiden ook echt in hun eigen bedje. Anders slaap ik niet. Fijn dat Mila wel weer wat beter gaat drinken. Ach, dan zal het met dat gewicht ook wel loslopen lijkt me. Zolang ze goed plast en poept! Fijn dat Lynn weer gegroeid is. Ha, ha, APK gekeurd! Ik ga nog even buishangen. Was een volle dag. Ook vergadering tot 17.00 uur. Moet erg wennen aan het niveau van mijn nieuwe groep en het werktempo. Of beter gezegd het ontbreken ervan. Ha, ha.
narcissen: ik wist het ook niet hoor, maar 4d houdt in dat je met bewegende beelden hebt. zal morgen of van het weekend proberen om een foto erop te zetten.
hoihoi! Pff ik kom net terug van een vergadering op de sportschool... die zijn altijd laat en duren (te) lang... Nog even spieken hier, ik ben er morgen weer bij. Druk weekje weer, vandaag twee keer gesjouw naar het cb.. maar wel weer cijfertjes van de ukjes Euh.... Floor is al zwaarder dan Gabi 7740 gram en 66 cm... bolletje he! Tijn is nu 13.6 kilo en 92 cm. Geen dikkertje meer in vergelijking met zn lengte.. dus het zal met Floor ook allemaal wel goed komen Nou ik zoek snel mn bedje op, reageer morgen weer! welterusten!
Goedemorgen, Gisteren had ik zon goede dag, vendaag voel ik me weer erg brak. Ik ga lynn ook niet naar psz doen. Wil dadelijk 3 dagen gaan werken en dan gaat ze 2 dagen naar het kdv. Derde dag past oma op. Hoop ook snel van het uwv af te zijn. word er een beetje moe van. Loonstrook opgestuurd, 167 euro. Ik word gekort, logisch, maar waarom 50 euro per week. Dit is 200 per maand. Moet ik dus 35 euro toegeven om te gaan werken. Ook moet ik 250 euro terug betalen. Dus in totaal 450 euro gekort terwijl ik maar 167 euro heb verdiend. Erg motiverend om te gaan werken hè?! Dadelijk maar even bellen en anders stuur ik onze accountant op hun af. Ik ga er even een uit haar bedje halen. Oh ja, mooie cijfers trouwens. Tot later.
hoi hoi! We hebben eindelijk weer internet! haha. En we zijn verhuist en wel. En wonen nu dus in Istanbul. Alles begint nu net een beetje op orde te komen..het is altijd even wennen weer natuurlijk een ander huis, andere omgeving, hele nieuwe stad. De beurt hier is niet echt kindvriendelijk ofzo dus eslem verveelt zich ook best wel. we kunnen niet echt ergens heen ofzo lopend. Begint trouwens vanaf 2 jaar de peuterpuberteit ofzo? Eslem is echt een ware ramp. Heb het idee dat al mijn 'werk' van de afgelopen 2 jaar voor niets is geweest. Slapen is weer hel. Wakker worden snachts een paar keer etc. (terwijl ze dat al een jaar niet meer doet eigenlijk) Ik zit zelfs weer bij haar tot ze slaapt. het is echt absurd. ze is heel erg ondeugend en luisterd echt nergens naar. oftewel erruggg gezellig Is alleen die van mij zo? ben wel echt heel erg bang nu voor als de baby gaat komen. Ik ga op dit moment echt uit van het ergste. Denk niet dat eslem normaal zal functioneren als de baby er is en verwacht echt twee kinderen die snachts wakker zullen worden steeds. Aangezien ze dat nu dus al doet. we namen haar steeds bij ons in bed als ze snachts wakker werd want om 3 keer per nacht een uur erbij te zitten tot ze slaapt werd echt vermoeiend. maar slaap nu maar even een tijdje naast haar. tot ze niet meer wakker wordt snachts en ga dan maar weer proberen in mijn eigen bed te slapen. Ben even een beetje op met de methodes. niets helpt. zwangerschap gaat elhamdullilah (god zij dank) wel erg goed. heb eigenlijk nergens last van. Alleen dus die pijn in linkerbil. toch ischias denk ik. heb gevraagd aan mijn dokter wat ze er aan doen. maar ze zei: 'niets'. Ja ze heeft me pijnstillers voorgeschreven. Nou dat vind ik ook weer overdreven. Ik heb niet de gehele dag door vreselijke pijn ofzo. maar ik ben gewoon bang dat het zoals het nu gaat op het einde heel erg zal worden. maar goed dit was mijn update haha..meteen even lekker stoom afgeblazen haha..je moet het toch ergens delen he. Ben heel erg benieuwd hoe het met jullie gaat en vooral met de nieuwste baby's. als ik binnenkort nog eens een uurtje rust kan vinden hehe dan hoop ik even lekker bij te kunnen lezen.
Weekend! Wat leuk om weer van je te horen AK! Wat vervelend dat je van die rottige nachten hebt! Ja peuterpubertijd is hier ook erg aan de gang. Kinderen krijgen door dat ze een eigen ik hebben. We noemen Helena ook wel een NeeNeeJa als we het (als ze er niet bij is) over hebben. Ha, ha. Ze krijgt binnenkort een t-shirt met de tekst: Ik ben twee: als ik Ja zeg, bedoel ik eigenlijk NEE Dat doet ze namelijk vaak. Zegt ze heel lief Ja en gaat ze lekker door met iets wat niet mag. Juudje, wat een absurde situatie zeg, financieel gezien! Je zou bijna weer op de bank gaan zitten als dit klopt! Mir, ha, ha, Floor alweer zwaarder dan Gabi! Wat een verschil zeg! Nou ja, er is ook een heeel groot verschil tussen Helena en Gabi dus het zal allemaal wel loslopen! Mooie cijfertjes van Tijn hoor. Kan me trouwens goed voorstellen dat als je kindje al naar de kinderopvang gaat je hem/haar niet ook nog eens naar de peuterspeelzaal brengt. Maar Helena is totaal geen drukte gewend.. dus misschien wel naar de psz. Ga een bakkie doen!
hihi.. drop Helena maar een paar daagjes bij Tijn... een paar bekers water over haar hoofd en ze is gewend haha... Toen Narcissen bij ons op kraamvisite was dacht Tijn dat Helena veeeeel dorst had, dus kreeg ze een beker water over zich heen .. was goed bedoeld hoor... Chacha... heb je de geboortekaartjes die je gekregen hebt al opgeruimd? Hihi.. er komt nog eentje aan, die lag in de la en vond hem... nu maar snel gepost! Hoi AK, eindelijk weer internet! Fijn dat jullie weer gesetteld zijn! Hopelijk ben je snel gewend. Jammer dat het niet een kindvriendelijke buurt is.. Maar joh, je vind je draai er vast wel! NEE.... Eslem is niet de enige ramp hoor haha... Hier nog eentje en ik denk dat iedereen hier kampt met kleine monstertjes :x Alleen de een is wat expressiever dan de ander. Kan me voorstellen dat je soms gek wordt. Ik hou Tijn voor zo ver ik het kan heel erg kort. Soms kost het ernstig veel energie! En omdat je nu natuurlijk zwanger bent is dat alleen maar extra energie. Alles is tijdelijk en als de kleine er weer is, dan is het allemaal weer heel anders. Ik weet nog wel dat ik ook met mn handen in het haar zat toen ik zwanger was... en ik ook niet wist hoe ik het zou moeten doen als er nog eentje bij is. Maar het regelt zich dan ook allemaal vanzelf. Juud, wat word je veel gekort joh.. Lijkt wel of het niet klopt toch, dat ze een fout maken? Het kan toch niet zo zijn dat je beter niet kunt werken dan wel? Hoe voel je je nu? Knap je weer op? Is Jean al weer terug? Gaaf Niek, die 4d echo. Ben ook erg benieuwd naar foto's. Leuk he om te zien dat je Deborah erin herkent! Ik herkende Tijn ook in de echofoto's van Floor. Ook mooie cijfertjes van Lynn hoor! Gelukkig groeit ze gewoon goed. haha.. apk gekeurd! Gelukkig gaat het nu wel beter met Mila. Die verkoudheid kost voor zo'n kleintje natuurlijk mega veel energie. Je hebt genoeg voeding dus ze neemt vast weer een boel als ze daar weer de energie voor heeft. En dat onrustige savonds gaat op den duur ook over. Merk jij ook dat je veel zekerder bent nu? Natuurlijk wel bezorgd, maar dat je het rationeler kunt benaderen? Ik denk trouwens ook dat Tijn het de laatste nachten koud had. Hij was erg vroeg wakker. En dat is ook de tijd dat het het koudst is toch? Tegen half 6.Tijd voor een winterslaapzakje dus. De nachten gaan zometeen weer naar het vriespunt. Floor heeft één heel erg rood wangetje.. geen idee wat het is. Ook de andere wang is wat rood. Beetje glazige oogjes, maar verder wel goed gemutst. Misschien toch wat grieperig. Haar verkoudheid is gelukkig wel bijna over. Pinguin zou toch haast al wel weer terug moeten zijn uit la France? of niet?
Yes yes! Vanochtend om 7.15 uit Avigon vertrokken en om 19:45 waren we weer heerlijk thuis. Verslag van de vakantie zal ik morgen doen. Ben aardig moe! ga dan ook alles eens rustig teruglezen! xx
Welcome thuis pinquin! Hier gister naar het CB geweest, 13.1 kilo en 89.5 cm. Opmeten was klein ranpje want hij wilde niet onder dat ding staan, toen op de babytafel gemeten, Juudje wat belachelijk zeg met die uitkering, wil je werken kan je het eigenlijk beter niet doen omdat je dan minder krijgt! AK, fijn helemaal gesetteld in je nieuwe huis. Zal voor Eslem misschien ook druk geweest zijn dat ze nu 'slechte' nachten heeft. Ga genieten van het mooie weer nu!