pinquin: beterschap! heb je nu dan weer risico op een vroeggeboorte, of kunnen ze dat nog niet zeggen? ben ook vandaag geweest, alles was goed, ligt mooi naar beneden. heb zelf ook nog even het hoofdje gevoeld wel raar! AK: wat vervelend allemaal voor je, sterkte meid! En als je Eslem nu in bed doet voordat ze moe wordt, dus eigenlijk eerder dan dat ze normaal deed? Chacha: netjes wat je afkolft, ik kreeg er hooguit 20cc uit, gelukkig dronk Deborah wel goed, hopelijk gaat het me weer lukken. meiden toch, nu al over een derde beginnen mijn wens is ook drie, maar we willen eerst kijken hoe dit allemaal gaat. ik denk ook niet dat we het dan zo snel doen als nu, maar ook hier geen pil..
Ha meiden, Ha, ha, een derde.... (het is wel heeel leuk, die kindjes he) Hier niet hoor. Vind het zwanger zijn wel mooi geweest Heb een Mirena. Geen pretje om te laten plaatsen (vond ik) maar dan ben je er voorlopig wel weer vanaf. Vrijdag Helena haar verjaardag gevierd met opa's oma's en broers en zussen. Was erg gezellig. Ze is flink in het zonnetje gezet. Fijn dat het zo goed gaat met de zwangeren onder ons! Sterkte AK! Je hebt wel veel pech zeg. Balen hoor. Hier gaat alles verder o.k. Sinds een weekje ofzo mogen wij de nachten doorslapen! Joepie de poepie! Nou ja, als Helena niet ligt te blaffen.. Vandaag maar een hoestdrankje gehaald want ze hoest haar longen uit haar lijf. Zo sneu. Helena slaapt trouwens ook sinds kort onder een dekbedje. Wel nog met romper aan hoor! Omdat we bang zijn dat ze zich anders inderdaad helemaal uitkleed en dat soort "smeer" dingen gaat doen. Moet er niet aan denken. Getsie. We kijken regelmatig even of ze wel onder haar dekje ligt. Gabi is trouwens niet meer te houden. Ze kruipt het hele huis door. En zit soms al op haar knietjes in de box. Wauw. Verder eet ze zelf al brood, fruit en groente. Ja,ja, het gaat hard allemaal. Chacha, poeh, heftig hoor zo'n regeldag. Kon je je er een beetje bij neerleggen? Dat hielp bij mij altijd wel. Is het nu beter? Met kolven kreeg ik ook vaak een flinke hoeveelheid per borst. Volgens mij iets van 80 tot 100 ml ofzo. En als ik kolfte probeerde ik net zoveel te kolven als dat ze op zou drinken om te voorkomen dat ik "overproductie" zou krijgen. Goed, ik ga nog even wat Kinderboekenweek lesideeen zoeken. Tot later!
hoi hoi haha de erste avond/nacht ging iets minder goed natuurlijk wennen he youame is uit bed gevallen net waar geen matras naast het bed lag dus had der maar weer in der ledikantje gelegt eergister en gister ging het wel goed alleen krijgt ze een driftbui als we weglopen en dan valt ze wel in slaap en snachts staat ze weer achter de deur te huilen maar ze slaapt in iedergeval in der eigen bed hier ben ik aan de prikpil gegaan werd altijd ziek van de pillen slikken en een spiraal is niks voor mij ik moet gaan want het is weer drama boven en mijn vriend loopt zich optevreten boven (zucht)
hoi! Tijn heeft de waterpokken... eerst dacht ik dat hij vlooienbeten had ofzo.. we hadden de hond van mijn schoonouders te logeren. Maar het werd steeds erger en hij zit nu helemaal onder. Op zijn billen jeukt het het ergst. Gelukkig niet in zn gezicht trouwens. Ik heb het kdv gebeld maar hij mag gewoon komen morgen, ik dacht dat dat niet mocht? Goed dat je zo onder controle staat met groeiecho's Pinguin. Fijn gevoel. Gelukkig is alles nog binnen de marge. Maar heb je dan extra kans op weer een vroeggeboorte? AK, sterkte! Vervelend zwanger zijn zo he? Gelukkig speelt Eslem wel lekker daar! Chacha, mag je niet meer dan zoveel uur nog tussen de voedingen? Floor liet snachts eigenlijk al snel 9 uur tussen de voedingen. Mag je haar niet laten doorslapen? haha.... rustig kleuren met Lynn? ik ga snel wat doen hier! doeg!
Hooooi Vanmorgen met Lynn naar de HA geweest, ze zat weer zo aan haar oren te trekken. Het is onrustig in de oren, maar geen hoge koorts, dus uitzieken maar. Narcissen is vanmorgen geweest met Helena en Gabi, kort maar krachtig. Leuk om weer even bij te kletsen. Helaas gingen de meiden net leuk met elkaar doen toen het tijd was om weg te gaan. Mila sliep de hele tijd...en Lynn was zo rustig....toch niet fit blijkbaar Ach Tijn de waterpokken...nou dan zal Floor wel snel volgen.... Hier mag je ook gewoon met waterpokken naar het kdv. Ze zijn al besmettelijk voordat de pokken zichtbaar zijn, dus weren van het kdv heeft geen zin (tenzij Tijn er erg beroerd van is...koorts enzo) Pinguin fijn dat alles er zo goed uit zag op de echo. Een hele geruststelling. En jij dus ook niet lekker? Beterschap meid. Al wel weer geprobeerd te werken? AK Lynn ligt idd in een groter bed. En dat gaat goed. Gistermiddag wilde ze opeens een slaapzak aan. Toen is ze ook zonder mopperen gaan slapen. Gisteravond wilde wel weer onder het dekbed en nu ook. Het gaat steeds beter. Marline wat een gedoe met dat bedje he? Is ook spannend natuurlijk. Kunnen jullie haar niet wat veiligheid bieden? Een nachtlampje ofzo? Misschien dat het dan beter gaat?
Oh Mir over die uren er tussen...volgens mij mag ik vanaf 2 maand zo'n 8 uurtjes er tussen laten, maar ook niet langer vanwege de melkproductie....ik ga het nog wel eens weer navragen bij het CB. Want dit is ook niks. Trouwens vannacht was het keurig weer om de 4 uur....
Hey Ladies, Oh Tijn aan de waterpokken. Nou dan heeft hij het maar gehad toch! Quinn heeft het nog neit gehad. Mag trouwens ook niet komen op het kdv met waterpokken. Zielig als ze zo'n jeuk hebben he. Quinn heeft heel vaak net boven zn billen jeuk, op zo'n rand van de luier. Gezellig chacha! samen met Narcissen * dr meiden. Oh mn toetsenboard doet weer raar zie ik. Geweldig dat de bv zo goed gaat trouwens. Ik heb tijdens die periode geen pil gebruikt maar het mocht wel. Cerazette. Er werd mij ook de mirena aangeraden tijdens bv trouwens. Nu laat Steven er fijn een knoopje inleggen. Wij zijn hierna wel klaar met kindjes krijgen denk ik. Ik had wel de wens voor drie maar moet lichamelijk toch best heel veel inleveren, dus het is beter het bij deze twee te laten. Daarbuiten wil Steven er echt maar twee trouwens. Sterkte Marline met Youame en dr bedje. Haar wat meer veiligheid bieden lijkt mij ook een goed idee! Lekker die doorslaapnachten Narcissen. Geef jij ook nog steeds bv aan Gabi? En wat lekker dat ze zo goed mee eet al. Ook weer a la Rapley? Fijn suikerfeest AK! is vandaag of morgen toch? Ik hoop dat je pijn gauw minder wordt meis. Fijn dat je man al zo vroeg thuis is steeds, maar jammer dat hij je niet echt met je pittige dametje helpt. Gaat het slapen inmiddels al wat beter trouwens? Vandaag dus gewerkt. Was wel de laatste keer dat ik lichamelijk intensief werk heb gedaan. Ik ga mn uren nu met adminsitratie vullen, want het zware werk trek ik niet meer. Ik ben eens tuk opgeknapt. Voel me een beetje koortsig nu en dan maar voor de rest niet meer zo ontzettend beroerd! Wat de kans op vroeggeboorte betreft. Ik heb wel een grotere kans denk ik, maar je weet het nooit. Deze gyn was in ieder geval niet verbaasd dat ik van Quinn te vroeg bevallen was omdat mijn baarmoeder waarschijnlijk helemaal volgroeid en rijp was. Nu heb ik ook een buik die denk ik een week of 4 voorloopt. Vruchtwater technisch gezien heb ik genoeg voor de duur van de zwangerschap, maar niet voor de grote van de buik. Niets om me zorgen over te maken trouwens. Donderdag worden de nieuwe kozijnen geplaatst! En vrijdag! Ben heel blij want het is sneller dan geplanned en dan kunnen we boven alles echt afmaken. Zo meteen naar cesartherapie en vanavond voor het eerst naar haptonomie. HEb er zin in! laters xx
Wat een hoop wensen voor een derde! Leuk hoor. Merk het op mn werk ook, veel die er al 3 hebben of de derde is op komst, dat was 5 jr terug toch wel anders. Morgen gaat alle familie weer weg,.. dus daarna heb ik weer meer tijd om mee te lullen hoor.
Wat een ***t weer zeg! Hier een snotverkouden Helena. Hebben jullie nog tips tegen een verstopte neus? We gebruiken nu neusspray (van de huisarts gekregen bij de vorige verkoudheid) maar het werkt voor geen meter. Ze haalt haar neus niet op dus blijft het lekker zitten en de spray stroomt er weer uit.. Verder hoest ze zich een ongeluk.. Nog maar even aanzien denk ik voor ik weer bij de huisarts op de stoep sta. Alles nog goed gegaan bij jouw huisarts Chacha? Hopelijk was het geen probleem dat je wat later was! Jammer dat de meiden niet eerder samen gingen spelen he. Zul je altijd zien! Wat is Mila weer een fijn, mooi meisje zeg! Wat lag ze heerlijk te slapen! Ik geloof trouwens niet dat ik Helena en Gabi snachts heb wakker gemaakt. Gewoon lekker laten slapen. Is voor mijn productie nooit een probleem geweest. Wil je het echt weten zou ik op de borstvoedingssite gaan kijken. Daar heb ik ook heel veel aan gehad. Ik zou voor informatie wat borstvoeding betreft zelf nooit afgaan op wat het cb zegt. We hebben hier een aantal mensen uit de prehistorie rondlopen die zeggen bij te scholen maar dat niet onthouden. Ezzie, hopelijk heb je nog goed kunnen genieten van je familie! Nu weer zonder. Lijkt me best zwaar soms. Heb je weer plannen om er heen te gaan? Pinguin, spannend hoor een zwangerschap als je al een keer eerder bevallen bent. Je weet het nooit hoe het verloopt. Het kan nog steeds zijn dat je overtijd gaat lopen. Hoop het niet voor je hoor! Wel fijn lijkt me dat je in de gaten gehouden wordt. Enne.. rustig aan doen he! (ha, ha, makkelijker gezegd dan gedaan he, zeg ik terwijl ik ook altijd veel doe.. ) Heel veel sterkte hoor met de laatste lootjes! Duurt nog even maar toch! Hier gaat dat knoopje trouwens ook wel komen hoor. Maar we geven het nog even de tijd. Je kan nooit weten. Vandaar de Mirena als tussenoplossing zeg maar. Oja, Gabi krijgt nog twee keer bv op een dag. Gaat nog goed. En eten a la Rapley is bij haar ook een succes. Liever zelf pakken dan gevoerd worden. Groot gelijk heeft ze. Moet wel weer wennen aan de rommel na het eten..! Tjeetje, Tijn waterpokken. Kun je bij Floor ook al wat zien? Vervelend als je kind zo'n jeuk heeft. Hoe is het nu op je werk Ik weet dat ze bij ons zitten te springen om invallers. Maar ja, dat is geloof ik overal zo... Als het echt je neus uitkomt kun je het proberen... Wanneer zal ik de skipakjes terugbrengen? Keertje s avonds doen? AK, en.. lekker feest aan het vieren? Ik hoop altijd dat de kinderen van mijn klas wat lekkers meenemen! Mmmmm, al die zoetigheid. Fijne dag!
Hoi meiden! Pinguin goed zo dat je lichamelijk minder zwaar werk gaat doen! Ik dacht dat je altijd al de administratie deed....maar niet dus...welke werkzaamheden doe je nog meer dan? Fijn dat je wat bent opgeknapt! Hoe was haptonomie? Leuk gehad? Ezzie je mams zal nu wel weg zijn....hebben jullie het leuk gehad met de familie? Zal wel weer wennen zijn.... Ach Helena nu ook verkouden? Het zit echt in de lucht he? Tips voor een verstopte neus: douchen (of stomen in de douchecabine en daarna de zoutoplossing gebruiken), gesneden ui bij het bedje en luuf... Het is echt het virus ...Lynn hoest zich ook een ongeluk. En wij hebben hier ook heel erg gehoest, echt dat vastzittende slijm (roken we niet meer, hoesten we nog alsof we een pakje per dag roken) Thnx voor de tips over BV. Het is ook gewoon een kwestie van uitproberen he? Ik ga binnenkort ook lekker aan de boerenkool...gewoon maar uitproberen en kijken of ze last krijgt. Lynn heeft een heel rood oog. Wat dit nu weer is Ze lijkt er niet echt last van te hebben. Vandaag hadden Rene en ik opruimwoede....we hebben kasten opgeruimd. En ik ben met Mila naar het CB geweest. Even wegen ...ze was in 6 dagen tijd 285 gram gegroeid. De groei zit er dus goed in. Ben ik heel blij mee. Trouwens...blijven mijn (.)(.) op dit formaat zolang ik BV geef? Pas helemaal geen blouse of jasje meer.
hihi@ your boobies. De mijne zijn nooit echt meer gekrompen helaas, maar bij deze zwangerschap ook niet echt gegroeid. Chacha ik deed ook nog een stuk bediening in de ochtend en eigenlijk alle voorkomende werkzaamheden. HEt is een hotel, dus altijd wel wat te doen en heel veel te lopen. Ik vond de haptonomie een geweldige ervaring. Steven ook trouwens. Hij mocht als eerste op de tafel om te ervaren wat ik ga ervaren qua aanraking enzo en om te leren wat hij meot doen. Het is echt iets voor ons samen en de baby en dat maakt het ook heel bijzonder. Denk dat mijn grieperigheid terug is. Heb een mega pijnlijke keel , begin een stijve nek te krijgen en allemaal dingen die ik nu niet kan gebruiken vanwege het plaatsen van de kozijnen en Steven die van huis is. Quinn is vandaag met zn pappa naar de kapper geweest. Er is een flink stuk af. Het is opeens weer zo'n fijn/tenger mannetje in plaats van een kop haar met Quinn eronder. Wel heel leuk hoor en volgens Steven was het heel goed gegaan. Geen gehuil dit keer. Heb nog geen foto gemaakt. Maar zodra ik hem heb zal ik het tonen. Ezzie hoe was het afscheid? Zal wel even moeilijk voor je zijn. Dikke knuffels voor je! Ik duik mn bed in! Fijne avond meiden!
Dit hadden wij precies zo....we zijn wel 1,5 week met dat stomme virus bezig geweest. Sterkte meis....ik weet hoe je je voelt Leuk dat de haptonomie zo leuk was!
Hoi! Gelukkig voel je je wat beter PInguin? Vandaag nog een stukje opgeknapt? Tja, elke zwangerschap is anders, wie weet beval je gewoon precies op tijd volgens het boekje. En een fijn idee dat je weet dat er goede controle is qua groei van je beeb. De tijd gaat nu snel hoor! Nog eventjes.. Hoe was je eerste cesartherapie en haptonomie? Goed gevoel over? Heb je nog lekker genoten gister van je fam. bij je Ezzie? Lijkt me erg balen dat ze weer weg moeten.. Wanneer zie je je mams weer? Gaan jullie er weer heen? Wilden Helena en Lynn niet gelijk samenspelen? Beetje aftasten? Allebei verlegen? Of ruzie in de tent hihi Hoe is het nu met Lynn trouwens? Vervelend, Helena zo verkouden.... ik heb geen tips.. tja die neusspray doet hier meestal wonderen, maar ja als ze die gewoon eruit laat lopen? Ik doe meestal met Tijn een spelletje neusophalen.. dat vindt hij wel grappig en doet het ook als ik dat spul erin spray. Ohh zitten ze bij jullie nu al te springen om invallers? Tja, ik zou graag willen... maar kijk het nog even aan. Als er echt een sollicitatie staat bij jullie - dus kans op een min of meer vaste baan voor twee of 2,5 dag- dan hoor ik het heeeeel graag van je! Ik wil zo graag een beetje een vaste groep, geen losse groepen. Omdat ik nu twee dagen twee verschillende groepen heb is het lastig vind ik, moeilijk om enigszins een band op te bouwen met zo'n groep. Vandaag wel een goede dag.. tja... strafwerk werpt wel zn vruchten af. Een boek overschrijven of strafregels.. zucht.... maar ze binden nu wel in merk ik. Ik zou het graag anders zien... een wat meer enthousiastere groep die wel wil werken. Maar dat komt vast nog allemaal wel. Zullen we voor volgende week een avondje afspreken dat je de skipakjes komt terugbrengen? Ik pb wel even Vandaag waren Tijn en Floor voor het eerst de hele dag op het kdv. Ging eigenlijk super goed. Floor wilde wel elke keer te vroeg een flesje, maar dat regelde zich aan het einde van de dag wel weer goed. Ze was lekker tevreden en rustig. Tijn heeft het super naar zn zin gehad. wel wat afwachtend, maar heerlijk gespeeld. het slapen ging wat moeizaam. Hij heeft toen niet in bed maar op de groep geslapen een uurtje. Hij wilde ook niet graag mee hoor aan het einde van de dag.. 'Tijn peje! auto's! Oja.. en die waterpokken. Ik belde smiddags hoe het ging. Toen vertelde een van de leidsters dat ze nog even naar zijn plekjes had gekeken en vond het er niet uitzien als waterpokken. Ze hebben er zo'n medisch boek bijgepakt en kwamen meer uit op dauwworm of ringworm? ofzo.. in ieder geval een soort schimmelinfectie. Ze kon namelijk niet echt blaasjes zien. Ik heb er ook nog even met haar naar gekeken aan het einde van de dag en tja... ik weet ook niet hoe waterpokken eruit zien... ze adviseerde morgen toch nog even naar de ha te bellen of ze nog eens kan kijken naar zijn plekjes. want inderdaad het zijn geen blaasjes... de plekjes zijn nu wat aan het vervagen. Gek he? Nu wil ik wel weten of het echt waterpokken zijn of niet? Met Floor gaat het trouwens elke keer niet echt beter met haar voorkeurshouding en activiteit. ze is nog steeds wat passief en niet zo flexibel. Maar weer naar de osteopaat. En ik ga ook een afspraak met de kinderarts maken. want ik denk dat het toch allemaal niet zo klopt. Op haar buikje liggen kan ze nog steeds niet. Ik oefen me suf met haar met de oefeningen die ik van de fysio krijg. Zij weet het ook niet. Morgen gaat ze haar bloot even bekijken hoe haar ruggetje enzo eruit ziet. Ik ben er misschien niet zo gerust op hoor.. hoe kan het nu dat ze nog steeds 'vast' zit in haar schoudertjes en nog steeds elke keer naar links trekt. Op haar zij wil ze ook niet liggen dan wil ze gelijk overstrekken. we zijn er nu al vanaf augustus mee bezig Nou heel verhaal joh geloof ik.. ik ga maar posten.. doeg!
nou inderdaad, ik ben wel erg lang bezig met een berichtje... ik heb pinguin en chacha al gemist tijdens het tikken...!
Vervelend dat je griep weer terug is Pinguin.. Sterkte, hopelijk ben je snel uitgeziekt. Lekker rustig aan doen van de week. Super dat dat haptonomie zo leuk was! En dat je er echt samen wat mee kunt. Quinn weer een kort koppie? Zal wel een ander gezicht zijn inderdaad! Toch nog wel wat van zijn mooie krullen laten zitten hoop ik? Super dat Mila zo goed groeit! Top! Lynn een rood oog? Misschien ook van de verkoudheid..?
Mir helaas zijn Quinn zn krullen er met de vorige knipbeurt al af gegaan. Nou ja niet meer teruggekomen. Wel als zn haar nat is hoor, maar zijn haar is zo zwaar en dik dat het er gewoon uitzakt. Fijn trouwens dat de eerste volle dag kdv zo goed ging! Zitten ze op dezelfde groep of allebei een aparte groep? Quinn sliep vanochtend uit. Wij niet want de kozijnenman zou komen en Steven moest om half 8 in de trein zitten. Om half 7 de gordijnen al verwijderd enzo. Ik Quinn om 7:45 maar eens gaan wakker maken. Lag nog diep in slaap. Belt de kozijnenman om 7.55 af Te veel regen en te weinig personeel doordat een andere klus door de regen was uitgelopen. Pfff Nou ja nu komen ze maandag en dinsdag en misschien is dat wel beter want dan is Quinn gewoon op het kdv en ik aan het werk. Kan Steven al die dingen doen Gisteren echt veel harde buiken gehad. Alleen als ik ging liggen had ik ze niet. Denk toch wat veel gedaan ofzo. Ga zo ffies boodschappen doen met mn kleine mannetje. Fijne dag meiden! xx
pinquin: niet teveel gaan doen hoor! irritant die harde buiken.. mir: heb je al een afspraak bij de ha gemaakt? ben benieuwd wat het nu was. vervelend dat je al zo lang bezig bent met Floor, kan me voorstellen dat je nu duidelijkheid wil. hier gaat alles goed, voel me super fit! nog tot woensdag werken en dan ben ik al weer op verlof! het gaat erg snel dit keer.. Deborah is echt een dametje aan het worden, maar heeft ook af en toe haar momenten
Hier is iedereen weg, zijn weer veilig aangekomen in Australie. Erg leeg nu in huis,... gister ook een jank dag gehad,.. dacht dat we het droog zouden houden bij het afscheid maar nee, Marno express niet mee genomen naar Schiphol, scheelde wel beetje. Vandaag gaat het weer, gewone leven gaat weer door, weet niet beter eigenlijk. Uitkijken naar volgend jaar, dan ga ik met Marno,.. in maart of okt,.. denk het laatste. Marno heeft gister en vandaag wel even naar ze gevraagd maar met mijn antwoord dat ze naar schiphol/vliegtuig/australie zijn is ie teverden. Gelukkig maar,. Ik kan hem tegenwoordig elke ochtend vroeg naast mn bed verwachten... rond 4e. Dan leg ik hem naast me en slapen we nog ff verder. Kan hem beter terug leggen,.. anders gaat ie er zo aan wennen, maar op dat moment denk ik alleen maar aan slapen en niet aan een wandeling naar de andere kamer. Verder is ie nog steeds heerlijk vrolijk en gezellig,.. af en toe wel zijn eigen willetje door willen drammen, maar dat hoort erbij. Mir, vervelend van Floor, sterkte met je meissie. Fijn dat het zo goed ging op het kdv! Niek alweer bijna verlof! gaat het snel! Fijn dat je je zo goed voelt. pinquin, balen van die kozijnen meneer,.. jij voor jandoedel je bed uit,... maar nu mag Steven het doen, ook niet erg! Ga bank hangen,..
dikke knuffel voor je ezzie. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen! En ook dat Marno al zo vroeg naast je bed staat. Ik zou hem ook naast me neerleggen hoor. Alhoewel dat bij Quinn niet heel goed meer werkt. Joh Niek wat gaat de tijd hard joh! Alweer met verlof volgende week! Spannend. Zijn jullie al uit de namen? Wij totaal niet en ik heb het gevoel dat ik een beslissing moet gaan maken. Steven gaat toch van het weekend al beginnen met het schilderen van de babykamer. Eerst wilde we wachten tot na de kozijnen zijn geplaatst. ,aar de muren moeten toch 2 x, dus de 1e keer kan hij dit weekend al doen. Morgenochtend met Quinn naar het cb. Oh ja voor ik het vergeet. Als er meiden zijn die een geboortekaartje willen. Ik ga binnenkort de adressenlijst bijwerken. Ik heb de adressen van Mir & Chacha nog maar van de rest niet. Stuur me dan ff een pb-tje