September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    yep, de namen zijn bekend!

o ja, ik ga ook met de geboorteenveloppen beginnen, dus pb maar!

ezzie: kan me voorstelln dat je je dan zo rot voelt, dikke knuffel!

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey meissies,

IEmand enig idee waar Juud is?

BEn vanochtend bij het cb geweest. 88cm en 12.2 kilo.
    Quinn deed alle testjes uitstekend en ze vond zn fijne motoriek erg ontwikkeld.
    Toch maar even zijn balletjes aangekaart en toen is de arts er bij geroepen.
    Die heeft even gevoeld en zijn dossier nagekeken en het blijkt dat ze al die tijd al niet in zijn balzakje zitten maar ergens er boven zweven.
    Advies was naar de huisarts en dan naar de uroloog.
    Vanmiddag dus naar de huisarts.
    Toen de arts van het cb weg was zei de assistente dat het goed was dat ik er om gevraagd had omdat het wel iets heel belangrijks is.

hihi Niek het lijkt alsof we nu ook eindelijk een jongensnaam hebben die wel leuk vinden.
    Gisteren een namensite doorgespit en lijstjes gemaakt.

Ik ga ff lekker bankhangen totdat Quinn weer wakker wordt.

xx

3. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Ezzie, leeg he dan zo'n huis.. :( Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Fijn dat jullie volgend jaar weer naar Australie kunnen!
    Ahh niet waar... echt om vier uur staat ie naast je bed? T klinkt wel erg schattig, hij wil gewoon naar jullie toe en heeft er de mogelijkheid ook voor... jumpend in zn slaapzakkie... Maar kan me voorstellen dat dat echt niet de bedoeling is.. En snap ook wel dat je hem niet snel teruglegt. Hopelijk is het van korte duur...

Niek, jullie zijn dus uit de namen. Lekker gevoel! Nu is het wachten zo langzamerhand begonnen he.. lekker bijna verlof! Slaapt Deborah smiddags nog een tijdje? Kan jij ook lekker pitten even smiddags. Dat vond ik altijd wel heerlijk hoor, vooral op het einde van de zwangerschap.
    Heb je mijn adres trouwens nog? Wil wel graag een kaartje ontvangen hoor! :D

Ik mis Juud ook al een tijdje. Het zal wel erg druk zijn nu met werken.

Mooie cijfertjes van Quinn!
    Goed dat je dat van zn balletjes even hebt aangekaart. Het is toch wel belangrijk hoor, dat ze wel in gaan dalen. Wat gaan ze er eigenlijk aan doen? Is een operatie dan noodzakelijk als ze binnen een bepaalde termijn toch niet gaan indalen?
    Hadden jullie al een meisjesnaam? En dus nu ook een jongensnaam die jullie beiden leuk vinden. Fijn gevoel als dat allemaal klaar is he.

Ik ga volgende week met Floor naar een andere osteopaat. ben benieuwd wat die zegt.
    Vanmiddag met tijn naar de ha om te kijken of het nu de waterpokken waren of niet. Nou, ik weet eigenlijk wel zeker van niet, want het trekt allemaal weg, zonder dat ik enige vorm van blaasjes heb gezien. We zullen het vanmiddag wel horen!

Ik ga even een koffietje drinken. bart is ook thuis, gezellig!

tot later!

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Dan zullen het waarschijnlijk geen waterpokken zijn geweest Mir. Die blijf je wel 2 weken zien.
    Ben benieuwd wat het dan wel is!

Wat vervelend met Floor zeg. Tja wat zal het zijn? Heeft ze geen vastzittende wervels? Een chiropractor kan daarbij ook helpen. Maar begrijpelijk dat je je zorgen maakt meid! Dat zal ik ook hebben, je wilt gewoon dat je kindje zich volgens het boekje ontwikkeld. Maar het gaat vast goedkomen!

Helena en Lynn hadden geen ruzie hoor. Ze zaten elkaar maf na te doen, met op de kop staan enzo...erg grappig. Ze waren ook zo leuk aan het lachen

Pinguin rustig aan hoor met die harde buiken! Pak je rust meid!
    Balen van die kozijnen...doe je 's ochtends moeite voor.

Ezzie wat raar he, zo'n leeg huis, na zoveel gezelligheid. Kan me de jankdag ook helemaal voorstellen....weer zo lang zonder je familie. Het is ook echt de andere kant van de wereld he....

Niek heb je mijn adres nog?

Geen idee waar juud is...wel druk aan het werk geloof ik

Pinguin Quinn is weer mooi gegroeid. Goed dat je de balletjes hebt aangekaart. Ben benieuwd wat de arts zegt.
    De balletjes moeten zeker indalen....schijnt niet echt goed te zijn voor het zaad (wat ik ooit heb begrepen)

Vanmorgen mijn schoonzusje en baby op visite gehad. Gezellig. We hebben afgesproken om in februari met z'n allen gezellig naar centerparcs te gaan,
    Vanmorgen erg druk...op een of andere manier worden de meiden elke keer tegelijk wakker. EN ze horen elkaar niet eens....

Ik heb voor Mila een puckababy gekocht. Een bakerzak. Ze is zo onrustig 's avonds (maar slaapt wel op onze arm) Het gaat nu al 2 avonden goed. Ze slaapt lekker.
    Verder is het een tevreden meiske hoor, zo'n verschil met Lynn.
    Het is me nu steeds meer duidelijk dat Lynn echt niet lekker in haar vel heeft gezeten.

Zometeen weer kraamvisite....pfff druk weekje hoor

Waar is Kira eigenlijk? Al lang niet gezien!

5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoihoi!
    Nou wat het wel was bij Tijn blijft gissen... Vanmorgen waren nagenoeg alle bultjes weg. De arts kon niets van een of andere schimmelinfectie constateren... Het enige dat ik kan bedenken is dat hij iets heeft gekregen van het spelen in de tuin bij mijn schoonouders met vanalles en nog wat en vies stinkend water..dat hij ergens vandaan haalde...?
    De arts dacht aan een allergische reactie op iets.. Ik zal zien, kijken of het nog eens terug komt.
    Dus wachten we maar weer op de tijd dat de waterpokken zich wel aandienen!

Chacha, die chiropractor heb ik ook aan gedacht. Een kennisje tipte mij daar over. Ik heb vanmiddag ook nog - toen ik toch bij de ha was - met haar gehad over Floor. Ze zei dat ik even de osteopaat moet afwachten (volg. donderdag) dan als het toch niet beter gaat dan wil ze met de fysio en de osteopaat even rond de tafel om te kijken wat er moet gebeuren, of het inschakelen van een kinderarts gewenst is. Nou, ik ga er nu echt vaart achter zetten hoor... ik wil snel vooruitgang zien anders is er toch echt iets aan de hand hoor als alles niet helpt...

Soms is het echt spitsuur he? Als beide ukken tegelijkertijd je aandacht vragen. Fijn dat Mila zo'n baat heeft bij die bakerzak! Ik heb er bij Floor ook aan gedacht maar het ging eigenlijk vanzelf goed na anderhalve maand.
    hier ook de gedachte dat Tijn niet zo lekker in zn vel zat hoor. Dat zal de reflux zijn geweest. En bij Lynn natuurlijk haar koemelkallergie.

Tjoh.. het is rustig hier!

zal zo even Floor-spam posten :D

6. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0

7. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Lekker wijffie die Floor! :D

Gek van die plekjes bij Tijn,.. je weet het soms echt niet he.

Marno heet op z'n rechterbeen allemaal rode vlekjes,..stuk of 10. Verder niet op zijn lijf, zou zeggen muggebultjes, maar alleen daar? Ook vaag.

Straks meer, hangt er 1 aan mn arm.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Wat lijkt FLoor op Tijn! Leuke foto Mir.
    Moeilijk he de juiste behandeling voor Floor te vinden.
    Hoop dat je wel iets vindt waar je zelf ook een goed gevoel bij hebt!

Ezzie wat een geweldige familiefoto op je hyves! Die uit Volendam bedoel ik.
    Echt priceless :)
    MArno ook aan de vlekjes?

Ik ben vlekjes wel gewend bij Quinn Er zit er altijd hier en daar wel een maar ik weet ook dat het bij hem hoort.
    Gisteren dus bij de huisarts geweest en een verwijzing naar de uroloog gekregen.
    Blijkt dat ik eerder aan de bel had moeten trekken. HEb ik ook gedaan maar er werd me steeds gezegd dat het voor zn tweede jaar ingedaald moest zijn.
    Nu blijkt dus dat hij voor zn 2e jaar geholpen ahd moeten worden aan zn balletjes.
    Word daar een beetje pissig van.
    Nou ja hopelijk helpen ze hem nu ook nog, want er kunnen consequenties zitten aan niet ingedaalde balletjes( onvruchtbaarheid, grotere kans op andere afwijkingen)

We zijn nog niet helemaal uit de namen hoor maar hebben een indicatie wat we leuk vinden.
    Oh er staat er een te brullen naast me.

Gisteren zat hij mn buik kusjes te geven en toen zei ik zeg maar hallo ik ben Quinn! zegt hij tegen mn buik hallo baby ik ben gote boer! :D
    snoepie toch!

9. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik ben er weer hoor.

Druk weekje. Nu even posten hier.

Mir, Lynn had het ook. Eerst dacht ik aan vlooien beten. Daarna werden het er steeds meer en dacht ik aan waterpokken, maar toen ik nog een keer wilde kijken, waren ze weg. :confused: :( .
    Misschien iets in kleding? Ik weet het ook niet.

Wat lijkt Floor op Tijn zeg. Niet normaal.

Goed dat je het aangekaart hebt pinguin. Als je niks zegt wordt er ook niet naar gekeken.

Chacha, ja zul je altijd zien. Komen ze tegelijk.

Ezzie, zal wel ff wennen zijn, dat ze weer weg zijn. Kom hier maar vaak van je af praten meis.

Nou, ik wordt helemaal gek van het uwv. Voor de kinderopvang toeslag moest ik eerst bij het uwv een vergoeding vragen. Dus netjes 8 weken geleden die formulieren in gevuld. Kreeg ik vorige maand een brief dat ze een registratie van de gemeente moesten hebben. Die dus ook opgestuurd. Van de week was ik het beu. Nog steeds niets gehoord en het kdv schrijft iedere keer 270euro van mijn rekening af.
    Ik bellen en ze zeggen gewoon dat ik daar geen recht op heb. Dus ik werd boos en zei: Dus niemand kon mij 8 weken geleden vertellen dat ik daar geen recht op heb. Ik moet onderhand op ijn rug gaan liggen om het kdv te betalen, maar daar geven jullie toch niks om. Waarom werkt het zo krom bij jullie. Dus dat vrouwtje zegt: ik begrijp uw frustratie, maar IK kan er niks aan doen. Ik werd woedend. Nee jullie kunnen er allemaal niks aan doen en niemand kan mij helpen. Als jullie dit 8 weken geleden al hadden gezegd dan had me dat een hoop moeite bespaard.

Nu heb ik het dus aangevraagd bij de belastingdienst en hoop ik 1000 euro terug te krijgen.

Tis toch van de zotte dat het zo moet gaan. Word er zo moe van. Binnen kort maar gesprek aanvragen met rayon leider voor contract van 24 uur. Dan ben ik vanhet schijt uwv af.

Sorry voor mijn lange klaag verhaal, maar moest het ff kwijt.

Hier gaat alles zijn gangetje. Jean is vandaag vissen met zijn broer en hij belde net om te zeggen dat ie een vis had gevangen van 116cm. Een flinke dus.

Ik ga even op de site van bart smit wat cadeautjes bestellen.

Tot snel meisjes.

10. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Oja, zijn jullie al bezig met zindelijk maken? Lynn wil regelmatig op het potje of op de wc en ze zet ook wel kracht, want ze laat dan een scheetje en dan staat ze op en zegt ze, KAAR.

Ze zegt ook pas en dan voelt ze aan haar luier. Ze voelt dus wel dat ze moet plassen, maar vaak is ze dan aan het plassen.

Doei

11. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Nou, dat is dus precies mijn verhaal. Gek he? Idd misschien iets in de kleding. Bart staat nu met Tijn onder de douche en roept me net om te zeggen dat de bultjes/ vlekjes nu in zn knieholtes zitten. Ik zal er eens een foto van maken. Het komt dus weer terug. Nou gek hoor.
    En dat Marno ook zoiets soortgelijks had? Nou, ik kijk het nog even aan. Worden het er weer meer, en heeft hij er last van dan maak ik maar weer een ommetje naar de ha.

Juud wat een idioterie zeg. wat een gedoe en helemaal dat ze dat die 8 weken geleden niet konden zeggen, dat had je een hoop gedoe bespaart. Dus nu 24 uur werken? Pas maar wel een beetje op jezelf he. Je was niet voor niets niet aan het werk, dus doe maar rustig aan.

Ja wat lijken ze op elkaar he. Echt verrassend. Soms heeft Floor wel een heel andere blik hoor. Dan lijkt het inene weer niet zo. Maar grappig dat jullie dat ook zo zien.

Pinguin, wat een verhaal van die balletjes. Eerst zeggen dat het allemaal wel goed komt en daarna met een heel ander verhaal komen. En wat nu te doen? Dat hoor je dan zeker bij de uroloog. Nou ja, hij is nog maar net 2 geworden, dus misschien komt het allemaal wel goed en kan een operatie op korte termijn? He getver... vervelend hoor.

Wat lief zeg dat Quinn dat tegen je buik zegt. Heerlijk. Schiet je er niet vol van als hij dat zegt? hihi ik hier onderhand wel, zo schattig!

Tijn wil ook wel op het potje zitten en zet ook kracht. Soms zit er wat in maar meestal loopt het er uit als hij er net vanaf is.. :rolleyes: Hij voelt het dus nog niet echt heb ik het idee.

Tijn is snotje verkouden en staat nu met Bart onder de douche te stomen.

12. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Lynn ook al van die rare vlekjes,... nou ja! en die van Tijn weer terug,...
    ja, maak maar eens een foto mir.

Hier nog niet zindelijk aan het maken, zijn er wel mee 'bezig' af en toe.
    Laatst tot 3 keer onder de douche, vroeg hem om te plassen, hij zet kracht een paar keer en hup, een plasje,.. ook op de pot geprobeerd maar daar zet ie alleen kracht en komt er niks. Af en toe roept ie plas gedaan, en dan is z'n luier idd warm. Dus ik ga zo door, zet hem op de pot als ik er aan denk en hij wil, dan komt het vanzelf.

Wat vreselijk vervelend juud dat gedoe met het uwv. Word je toch gek van, zo irritant die instantie's. Hoort het zo vaak. Hoop dat je snel je geld terug krijgt.

hihi, komisch he pinquin die volendam foto. Was echt leuk om te doen. Doet het ook niet zomaar,.. dacht ook eigenlijk dat het aan de prijs zou zijn maar heb 7 euro pp betaald inc foto. Niet slecht toch! Jammer alleen dat ze niet hebben gezegd dat Marno wat naar voren moest, nu zie je alleen z'n koppie.

Lekker dan, trek je aan de bel word je niet gehoord, en nu krijg je min of meer op je kop! Waneer moet je naar de uroloog?

Wat schetig van Quinn dat ie dat zegt! *smelt* echt cute!

We zijn Marno hier wat aan het afleren,... blijkt dat ik iets te vaak zeg 'domme mama' , als ik bv iets fout bij hem doe zoals zn kop stoot als ik hem in de auto zet ofzo, nu zegt ie dus 'domme Marno' als hij iets doet,.... ohhhhh, vind ik zo zielig klinken! Dus zeg al dat ie slim is en knap en besteed er verder niet al te veel aandacht aan als ie het zegt,...

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Lekker weertje vandaag he meiden. :(
    Ach de herfst is echt begonnen lijkt het. Ook wel weer lekker.

Mir& ezzie ik raakte er helemaal vol van toen hij dat zo zei. :) Zo lief en aandoenlijk. En genoeg zwangerschapshormonen aanwezig om me veel aan het huilen te krijgen hoor!

Quinn geeft ook aan dat hij moet plassen maar heeft dan net geplast. Op de pot zitten of op de wc vindt hij geweldig. Dat schijnt het halve werk al te zijn volgens zijn leidster op het kdv.
    Hij begint langzaam aan ook een afkeur naar zijn luier te krijgen.

Oh ezzie hoop dat je het er snel uitkrijgt.
    Merk dat hier negeren het beste helpt en het zelf niet meer doen.

Hoe bevalt de bakerzak voor Mila? Is ze wat rustiger?
    HEb jezelf het idee alweer aardig opgeknapt te zijn na de bevalling?
    En met Lynn? ook alles goed?

Mir erg leuke foto's van je meisje op hyves.

Heb vandaag het echo formulier eens goed doorgenomen. Er staan hier bij de vk goede aanwijzingen wat wat is.
    Het buikje van de beeb loopt 1 week voor. Beentje 1 week en een paar dagen , zo ook de lengte meting van het hoofdje. De meting van slaap tot slaap was wel erg flink, die liep 3 weken voor :confused: . Nou ja Quinn heeft ook een grote kop dus.

Ik ga lekker bankhangen.

fijne avond!

14. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Wat een shitweer, je zou er bijna depressief van worden :(
    De hele dag binnen zitten koekeloeren...gets. Wel Lynn's zomerkleren opgeruimd en René heeft met Lynn prinsessecakejes gebakken.
    We hebben er een geweldige foto van....Lynn met haar hoofd in de beslagkom :)

Ik ga vanaf vandaag Mila echt laten wennen aan een flesje met afgekolfde BV. Helemaal geen zin in eigenlijk....die tiet is wel makkelijk, gewoon plop..aanleggen en drinken maar. Maar ja ik wil ook niet dat ze straks gaat weigeren. Ik wtijfel nog wel of ik straks op mijn werk ga kolven of niet. Maar eigenlijk ben ik na het voedinggedoe met Lynn wel extra gemotiveerd om zo lang mogelijk BV te geven

Lynn hoest zich trouwens een ongeluk....echt naar om te horen

Juud wat een gedoe met dat UWV zeg....eikels!
    Hier nog niet echt met zindelijkheidstraining bezig. Ze zit wel op het potje, maar piest er mooi naast (als ze net is opgestaan)

Wat lijkt Floor op Tijn zeg. Wat een snoepie
    Wel heel raar van die bultjes zeg. Geen ander wasmiddel? Of andere doucheschuim?

Pinguin wat ontzettend balen zeg van die balletjes. Je hebt het meerdere keren aangegeven (kan ik me herinneren). En dan krijg je nu dit :(
    Hopelijk kan hij snel geholpen worden....bah je zou bijna een klacht indienen (ik kan me je boosheid zo goed voorstellen)

Ach ezzie day klinkt idd wat zielig...net alsof jullie dat vaak tegen hem zeggen. Nou hopen dat je aanpak snel werkt!

He ik ben de 1e die vandaag post....wat een rust

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hihi ik was net iets eerder chacha!

Misschien kan je rene de nachtvoeding via een flesje laten doen, kan jij lekker slapen of kolven :)

Wel goed idee hoor met een flesje geven. En als je je niet prettig voelt met kolven op het werk kan je het toch ook half/half doen?

HEb de adressenlijst voor de geboortekaartjes bijna up to date!

Nog eeen paar adressen en dan zijn we klaar.
    Dan nog even het kaartje uitzoeken. Steven maakt het verder zelf maar de vorm/kleur enzo moeten we nog wel even uitzoeken.

16. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Haha Pinguin tegelijk!

Ik heb wel het idee al aardig weer de oude te zijn. Emotioneel nog niet hoor...die hormonen zorgen ervoor dat de tranen snel stromen. En qua bekken...ik kan nog niet echt een sprintje trekken.

Mila is een stuk rustiger (maar ja nu ik dit schrijf begint ze te huilen, zul je altijd zien)

Jullie beeb loopt zeker voor. Mila liep ook voor op schema, qua benen zelfs 2 weken.

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Oh zijn jullie trouwens als bezig met scholen?
    Heb bij 2 scholen info aangevraagd. Ze hebben beide een wachtlijst (Jenaplan onderwijs en vrije school).
    Denk dat ik Quinn bij beide ga inschrijven, want we zijn er nog niet uit.

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    pff mijn bekken begint erger te worden maar dat komt meer door de grote van mijn buik.
    Zal eens aan Steven vragen een foto te maken.
    Een ochtendje in de stad zoals gisteren geeft me vandaag de hele dag lage rugpijn :(
    Merk dat ik ook echt naar mn verlof uitzie.

19. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Had ook al geinformeerd naar scholen,.. weet het al wel dus gevraagd wanneer ik kan inschrijven, als ie 2 en een half is. Dan gelijk maar doen ook.
    Nu even achter de naschoolde opvang aan, geloof dat dat ook drama is hier, gewoon geen plek hebben en het dan zelf uit moeten zoeken. Bah.
    Belachelijk dat dat nu al moet eigenlijk.

Ze zijn hier volop aan het bouwen, overal, dus je zou zeggen dat ze dan enigzins rekening houden met de vraag voor scholen/opvang etc,.... nee hoor, word er wel een school gebouwd, die nu dus al te klein is voor het aantal kinderen, moeten er noodgebouwen bovenop de school komen en dan nog hebben ze nu al plek tekort! Echt, wie dit bedacht heeft. :(

Wanner begint je verlof pinquin?

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    15/11 maar 11/11 is de laatste keer werken.

Raar is dat dat er geen scholen bijgebouwd worden.
    Ik denk dat wij geen bso nodig hebben, niet na school in ieder geval.
    Misschien wel voor school.
    Maar eens goed gaan onderzoeken allemaal.

Deel Deze Pagina