September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Goedemorgen Pinguin

Ach een slapend voetje? Lynn had laatst kramp in haar kuit....
    Balen dat de gyn nog niet heeft teruggebeld....maar als het zorgelijk zou zijn geweest zouden ze toch echt wel gebeld hebben?

2. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi hoi,

zo wat was jij vroeg juud! Jeetje en je hoefde pas om 14 uur te werken en je hebt een lang-slapende lynn.. en zo vroeg al achter je pc-tje kruipen?
    Inderdaad zeg, wat een zooitje ongeregeld daar.
    240 euro terug voor 2 dagen kdv? Prima toch?
    Hoop dat je vaste dagen krijgt, maar dat komt vast goed. Gelukkig is het een aardige man. Ben benieuwd wat hij morgen zegt.

Pinguin, wat zei de gyn? Waarschijnlijk is het vast goed, anders had hij wel eerder contact met je opgenomen toch?
    Mooi dat de kozijnen bevallen! Heerlijk ook, dubbel glas overal. Scheelt enorm. Dus ook boven? Zal het dan zeker ook minder koud worden bij Quinn op zn kamertje deze winter.

Lekker zo'n nacht chacha. Hopelijk voor jou dat Mila binnenkort besluit de nacht door te trekken tot 7 uur. Zal heerlijk zijn. Jee hoelaat was Lynn uiteindelijk wakker geworden?

Blup lief dat je reageert. Ik heb al wat gegoogled maar ik geloof dat ze mij gewoon ziek heeft gemeld. Mijn werkgever is namelijk gemeente Lelystad en ze vertelde mij dat ze mij dus ziek ging melden daar.
    Maar goed, ik zorg nu wel dat ik mijn rechten weet. Vooral na dit voorval.
    HOpelijk kom je weer eens schrijven hier, ben benieuwd hoe het met jullie gaat. Aan de foto's op je hyves te zien gaat het super met Nikki! Erg mooie foto's.

Met Tijn gaat het stukken beter. Een wereld van verschil met gister alhoewel hij nog niet de oude is. Gister kon hij alleen maar kreunen en liggen en vandaag had hij weer praatjes. Toch nog ziekjes dus hij werd een beetje irritant druk, wist niet zo goed wat hij met zichzelf aanmoest.
    Zijn plasje was gelukkig ok. Alleen het poepen wil nog niet opschieten. Zelfs niet na die tweede klisma. Ook de lactulose helpt nog niet. Nu moet hij toch echt morgen gaan poepen hoor. Zijn buikje is nu rustig, maar ik voel het nog wel wat hard, er zit nog vanalles in. hij wilde vandaag wel weer eten. Veel druiven en ontbijtkoek voor het laxeren gegeven. Drinken wil hij nog niet veel helaas, maar er gaat voldoende in.

Trouwens, de dame die mijn gisteren zo 'vriendelijk' te woord stond belde vanmiddag op hoe het was geweest. Ze was erg benieuwd hoe het nu met Tijn ging :confused: Helemaal aardig...en meelevend. Misschien heeft gisteren iemand anders op school het telefoongesprek wel meegekregen en haar gezegd dat ze zo idioot reageerde? Nou ja, misschien zag ze het zelf in? Toch voelde het niet als betrokken hoor... ben klaar met dat mens.

Morgen met Floor naar de osteopaat. Ik heb alles maar een beetje opgeschreven want dit is weer een andere waar ik nu heen ga en wil dat niets over het hoofd wordt gezien. Dit moet dus zijn vruchten gaan afwerpen anders ga ik andere actie ondernemen.

Het is hier een zooi en heb nu geen zin meer om het op te ruimen. De afwas staat er nog getverdegetver. Ik baal zo dat we geen vaatwasser hebben...
    Denk dat ik toch maar even aan de slag moet...

doeg!
    Ik ben heel benieuwd.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mir heb je er al aan gedacht roosvicee laxo aan tijn te geven? Of mogen kleine kindjes dat nog niet?
    Zou misschien morgen eens te osteopaat peilen wat Tijn betreft. Misschien kunnen ze wel wat voor hem doen.

Uitslag van de gyn was goed. Heb gebeld en ze meosten het opzoeken en toen was het goed. Zal het nog eens vragen bij de vk maandag en anders als ikw eer terug moet over twee weken.

Quinn was een beetje zeikerig vandaag. Pff vanochtend was hij echt moeilijk maar vanavond weer heel lekker vrolijk.
    Pappa was boos op hem en hij kwam me vertellen dat pappa boos was.
    Ging hij terug naar Steven (uit zichzelf) om een kus te geven en sorry te zeggen.

Hij begint het trouwens steeds vakaer zelf over de baby te hebben.
    Vanchtend pakte hij zn fles maar ook een voor de baby :) cute toch!

Ik ga mn bedje in. Net programma gekeken waarin een huis werd opgeknapt voor een stel met 4 kinderen, een zoon van 3 en een drieling van bijna 1.
    Ze wonen hier in de buurt. Pff pittig hoor een drieling!

trustenmeisjes!

xx

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Dat is mijn grootste angst....stel je voor dat we nog een 3e kindje mogen krijgen en dan is het gelijk een 3-ling :confused: aaaah

Quinn dus ook een miep gister? Lynn kan het ook zo goed.
    Fijn dat de uitslag goed was Pinguin!

Lief dat Quinn zo bezig is met de beeb!

Trouwens Juud 240 euro voor 2 dagen? Das toch eigenlijk niet zoveel?
    Ik krijg voor 1 dag al 200 euro terug...misschien toch eens nachecken?
    Of heb je zo'n hoog inkomen?

Mir fijn dat het beter gaat met Tijn! Hppen dat ie snel ook een mooie luier voor je creeert!
    Ik zou trouwens ook klaar zijn met dat mens hoor Mir! Laat nou dan ook maar (zou mijn instelling zijn)
    Succes bij de Osteopaat. Hoop dat het snel helpt. Is al Bart alweer terug?

Ik ga me snel aankleden. Zo naar schoonzussie op de koffie. Vanavond weer kraamvisite en morgen ook....
    Gister trouwens met Mila nog even wezen wegen....(tja toch wat onzeker omdat ze zo kort drinkt). Dame is weer genoeg aangekomen...weegt 4955 gram. Vorige week nog 4600. Dus in die paar minuten krijgt ze een hele sloot binnen ;)

Doegie!

5. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    O jee, ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen. Ze gaat nu 1 dag per week naar het kdv. Ik betaal 270 en krijg 240 euro terug. Als ik dadelijk een vaste dag erbij heb, wil ik ze 2 dagen naar het kdv gaan doen. Dan zal ik waarschijnlijk 480 terug krijgen. Dus uiteindelijk betaal ik 7,50 voor 1 dag in de week kdv. Best netjes.

Volgens mij is mijn bezwaarschrift aanekomen. Ik moest gisteren allemaal loonstroken van 3 jaar oud faxen. Gnagnagna. Laat ze maar lekker werken daar bij het uwv.

Gelukkig mir, dat Tijn weer wat beter is. Lynn wilde gisteren helemaal niks. Niet eten, niet drinken en zelfs geen toet, Zoals ze zelf zegt. Om 19.15u thuis en een beker thee gemaakt, die dronk ze wel op. Lynn is echt een theeleut.

Gaat de goede kant op met Mila. Nog ff en dan snurkt ze zo de nacht door. Lekker hoor.

Leuk he Pinguin, dat praten. Lynn begint ook echt te kletsen en als ik dan iets niet begrijp, wordt ze nog boos ook. :oops:

Vandaag dus gesprek met de rayonmanager. En ik heb een goed plan in gedachten. Dinsdag en woensdag hele dag en donderdag halve dag. Moet wel lukken, hoop ik.

Ik moet ook maar eens voor een basisschool gaan neuzen. Weet alleen niet waar ik ze naar toe wil doen. Of dicht bij oma of dicht bij ons. Raak ook helemaal gestrest als ik eraan denk. Wie gaat haar halen? Hoe moet dat met werken? Krijg er de rillingen van.

Ik ga nog ff spelletje doen en dan lynn halen.

6. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    oei, dat lijkt me ook pittig, ineens drie erbij. Meestal gebeurt dat niet spontaan toch? Of er zitten al tweelingen in de fam, dan heb je meer kans.

Fijn dat de uitslag goed was pinguin. En je staat goed onder controle, dus mocht er wat aan de hand zijn dan zijn ze er alert op.

HOe is Quinn vandaag?
    Ik ken die stemmingswisselingen goed.
    Wat lief dat Quinn zo bewust bezig is met de beeb! ben ook heel benieuwd hoe hij reageert als hij/zij er eenmaal is. Volgens mij gaat hij het geweldig vinden.

Wat doet Mila het goed zeg. Ze groeit super. Dus je hebt echt mazzel dat ze snel een hele boel binnen krijgt, dan zit je niet zo lang te voeden.

Die roosvicee laxo is trouwens een goede tip Pinguin, volgens mij mag hij dat wel hebben. Ik ga het halen.

O juud, als je 15 euro voor twee dagen moet betalen, dan zit je netjes onder de 100 euro per maand dat valt goed te doen toch.
    Jeetje, ja laat ze maar werken daar bij het uwv, maar je moet er zelf ook een boel voor doen om ze aan het werk te zetten.

Tijn leek op te knappen. vannacht redelijk geslapen, vanmorgen goed te pas, maar nu is het weer niets.. hij ligt voor pampus op de bank. weer koorts en erg keelpijn. Tenminste hij grijpt naar zn keeltje en nekje en drinken doet ook zeer. Hij is van ellende maar weer in slaap gesukkeld..Getsie :( Hij heeft volgens mij dan toch wel vaak last van zn keel. Tenminste elke keer als hij koorts heeft komt het door keelpijn. Misschien toch eens naar laten kijken.

Floor bij de osteopaat ging goed joh! Tijn was bij oma gebleven, dus had ik alle tijd. Ze heeft ook haar buikje behandeld omdat ze niet elke dag poept. Vanmiddag gelijk een poepbroek, terwijl dit eigenlijk haar niet-poep-dag was. Verder heeft ze haar schoudertjes losgemaakt.. Snap er niet veel van wat ze precies doet, maar Floor vond alles prima en heerlijk dat er aan haar gefriemeld werd. Toen we thuis waren was ze zooo beweeglijk. In slaap komen vond ze ineens moeilijk misschien omdat alles nu los zit.. we kijken hoe het zich ontwikkelt. Hopelijk zijn we daar nu vanaf.

Tijn heeft weer koortsstuipjes zie ik net :( ... ik weet het ook even niet. Misschien dan toch maar weer de ha bellen. hoe lang mogen ze koorts hebben? Tijn heeft sinds zaterdag koorts.

tot later

7. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    jjjaaa, verlof! en wat een mooi weer! :D

Mir: ik zou toch even de ha bellen, vanaf zaterdag vind ik best wel lang.
    fijn dat het goed ging met Floor.

een drieling :confused: ik heb nu al het gevoel dat ik knal!

leuk dat quinn er ook mee bezig is, Deborah doet het ook, ben echt benieuwd straks hoe het gaat.

Juud: ik zit ook nog in dubio met de school, het lijkt allemaal nog zo ver weg, maar ze zijn al twee geweest, zucht...
    wij maken binnenkort weer een afspraak en dan wordt alles uitgelegd en krijg je een rondleiding.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mir ben je wel eens bij een kno arts geweest met Tijn?
    Komt vaakt erug toch zijn koorts in combi met keelpijn?
    Mijn nichtje had het ook , iedere maand ziek totdat dr keelamandelen eruit waren en nooit meer last van gehad.
    Misschien eens overleggen met je huisarts?

Fijn dat het goed ging bij de osteopaat!

Quinn is vandaag de vrolijkheid zelve! |Toen ik vanochtend zn kamer in kwam stond hij te springen in zijn bedje. Was lekekr aan het ochtendgymnastieken ;).
    Vanmiddag weer ruim 3 uur geslapen en ik ook 1,5 uur dus dat is wel lekker.

Chacha wat groeit Mila goed zeg! Lekker hoor!
    Hoop dat ik dit kindje zelf kan voeden en niet hoef te kolven. ZOu heel lekker zijn.

Die lui van die drieling was spontaan.
    Een vriendin van mij is verloskundige en echoscopiste en vertelde laatst dat ze bij kennisen een eerste echo meost doen. Die mensen hadden zo getwijfeld over een derde kindje. Toen bleek ze zwanger van 3! Whoaaa! Ik was al zo blij dat het bij zowel Quinn als deze zwangerschap maar 1 was.

Ik ga eens kijken wat mijn kleine monstertje aan het uitvreten is.
    Denk dat hij op de bank is gekropen om zn koekje op te eten.

tot later

9. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    vanavond tijdens het eten zag ik dat Deborah allemaal kleine rode plekjes in haar mond heeft. Aan de binnenkant van haar wang en op haar gehemelte, iemand een idee? ik zag wel dat ze vaak met haar handen in haar mond zit, dus het jeukt wel, maar ze is vrolijk en eet en drinkt als een gek. morgen maar even de ha bellen, balen he..

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Oooh Juud das idd lekker...240 euro voor 1 dag!

Wat sneu dat Tijn toch weer een terugslag heeft!. Het lijkt verdomd veel op het virus dat wij hebben gehad. Dan lijk je op te knappen en dan heb je opeens weer keelpijn.
    Maar misschien is het ook wel een keelontsteking? Hoe heet zoiets? Angina?
    Volgens mij mogen ze 3 dagen koorts hebben. En bij een 2e koortsperiode in een week moet een arts ze ook zien.

Fijn dat Floor het zo goed deed bij de Os!

Fijn dat Quinn zo vrolijk was Pinguin.

Niek ik heb geen idee? Ben wel benieuwd wat de HA zegt.

Ik heb Kira en Narcissen al lang niet gezien zeg!

Lynn is naar het kdv. Mila slaapt en ik ga zelf ook ff plat. Vannacht geen goede nacht. Lynn weer 3x wakker (ze is zo onrustig weer) En Mila bedacht opeens om de 2,5 uur een voeding te willen.
    Vanmiddag mijn manager op bezoek....ik hoop dat ik de BV een beetje kan plannen...geen zin in een peepshow voor mijn manager te geven...haha. Normaal ben ik niet zo preuts, maar dit is toch wat raar

11. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    vanmorgen werden we wakker en tot mijn grote schrik zitten haar billen helemaal onder de rode bulten ook. Na een uur zag ik ook dat ze op haar voeten, handen en 2 in haar gezicht tevoorschijn kwamen. gek genoeg niet op haar buik. Ze had vanmorgen 37.5, dus zal straks nog even meten. We moeten vanmiddag naar de ha

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Waterpokken? Die kunnen ook in de mond zitten....

13. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Ja? kunnen waterpokken zelfs ook in de mond zitten? jeetje...

Hoe is het nu met deborah? Is het weggetrokken? Of is het uitgebreid?

14. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ze is zelf wel oke, nergens last van denk ik, ik ben benieuwd wat de dokter zegt.

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    he bah mir wat naar dat hij maar ziek blijft..veel beterschap!
    Goed dat het zo goed is gegaan bij de osteopaat..hopelijk blijft het nu goed gaan.
    was dit trouwens ook voor har voorkeurs houding nog? of was dat nou wel al over. Dacht dat ik je laatst iets erover zag zeggen.

wat leuk dat jullie kindjes het al over de baby hebben. Eslem eigenlijk de laatste tijd niet echt..maar ben er zelf ook niet mer zo mee bezig met haar de laatste tijd.
    We lazen steeds het baby boek..maar nu is het weer even nijntje en andere boekjes voor we gaan slapen.
    hoe verwachten jullie dat het straks zal gaan?
    Ik verwacht eigenlijk best wel ellende..denk dat eslem heel erg jaloers zal zijn..en denk dat vooral de nachten enzo lastig zullen worden met twee kinderen die wakker zullen zijn. ook zal het me niet verbazen als ze zich agressief naar de baby zal gedragen..
    hoewel het met andere kindjes best goed gaat..tenzij we hier thuis zijn dan maakt ze best ruzie om haar speelgoed..
    denk dat ik het best moeilijk zal vinden om mijn aandacht te verdelen..want moe ben je ook heel erg die eerste maanden..en dan je huishouden nog..
    hoe doet de rest hier dat? hehe..en dan ook nog erbij werken..ik zou gek worden denk ik hihi.

drieling zou ik ook niet aan moeten denken hoor..was ook blij dat het beide keren er maar een was...zou gillend gek worden denk ik :)

wij zijn hier begonnen aan het zindelijk maken trouwens! tot nu toe gaat het best goed. gister alles op de pot..vandaag ochtend plasje in de broek maar net weer op de pot.
    even afwachten maar weer.
    zou er wel graag vanaf zijn voor de kleine er is..

vandaag komt de kleding kast die we voor eslem hebben gekocht!
    eindelijk!

dit is de kast...en het bed ga ik er ook bij kopen..maar denk pas in januari..even zien wanneer we er het geld voor hebben.

Voor de baby dat bedje en de commode bij de ikea. maar dat is een eindje reizen vanaf hier dus die hebben we ook nog niet voorlopig..wel balen..want ik wil het zo graag af hebben het kamertje.
    Mijn moeder stuurt binnenkort de box op..dus dan hebben we die ook alvast in huis en kan mevrouwtje er aan wennen.

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    wat goed van eslem dat ze al op het potje plast! Super zeg! Grote meid!

wat betreft zometeen twee kindjes, dat is natuurlijk altijd afwachten. Ook hoe je tweede kindje is. Eslem zal van nature vast vertederend op reageren dat weet ik zeker. Jaloersheid komt ook altijd om de hoek kijken, daarvoor zijn het kinderen natuurlijk.
    Tijn is ook wel eens jaloers. En het is hoe je er mee omgaat. Een tweede kindje is - naar mijn ervaring - een stuk makkelijker. Je weet al een beetje hoe het gaat omdat je er al eentje hebt.
    Geduld is een schone zaak :D
    En vooral rustig blijven natuurlijk, het is voor het hele gezin wennen een nieuw kindje.
    Meid, maak je niet te druk en ga er niet vanuit dat het ellende wordt. En straks proberen lekker te genieten van je twee kindjes!

Tijn is hier weer wat opgeknapt. Floor is nu ziekjes, flink verkouden en ze drinkt lastig. Ze slaapt al een hele poos, dat zal haar vast goed doen.

Het is hier een huishuiden van jansteen haha. Gelukkig komt bart weer thuis vanavond.

Ben je al bij de ha geweest Niek? Ben benieuwd wat het nu is!

doeg!

17. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Ak, Floor heeft nog steeds last van die voorkeurshouding. Het gaat na het bezoekje van gisteren bij de osteopaat zeker beter. Ik vind haar elke keer slapend met haar hoofjde in het midden of de goede kant :D ik hoop dat het zo blijft!

wat een mooie kast! T bed is ook mooi trouwens! Zijn er ook ikea's in turkije? Handig!
    HEbben jullie het babykamertje verder al klaar?

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik maak me er opzich niet druk om hoor..ik zie het allemaal wel...maar het is toch best angstig allemaal.
    Mijn begin periode met eslem was zo stresserig (bv wat pijn deed etc.)

he nog een ziek kindje er bij dus..
    eslem was ook ziek..gister overgegeven en diarree..en daarvoor was ze al flink verkouden en koorts enzo. Ze hoest ook steeds snachts..echt raar want overdag heeft ze daar geen last van.

hopen dat het vanaf nu beter gaat en ze van die voorkeurshouding af is!
    anders misschien nog en keertje? heb je al een afspraak staan?

mooie kast he! Ik ga hem nu inruimen hehe ze zijn net weg en hebben hem in elkaar gezet..
    Ja er zijn een aantal ikea's in turkije.

we hebben geen baby kamer..ik heb een wiegje voor in onze kamer en daarna moet ze toch echt bij eslem op de kamer. we hebben maar 2 slaapkamers..vandaar.

19. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    mooie kast AK!

Deborah heeft de hand-voet-mondziekte wat hier enorm schijnt te heersen. het zal van het weekend nog erger worden en daarna moet het weer gaan zakken, het is ook erg besmettelijk, maar niet gevaarlijk voor mij, arme meid..

20. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    wat sneu voor Deborah :( heb je er iets tegen gekregen?

Gelukkig is het voor jou niet erg.

Deel Deze Pagina