September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Narcissen jouw meiden ook nog steeds aan het hoesten? Die van mij ook.
    Ik heb geen ervaring met die zetpillen. Het is wel belangrijk om te weten wat voor een hoest het is. Een slijmhoest moet je namelijk niet onderdrukken. Hier helpt de tijmsiroop erg goed. Ik heb ook bisolvon druppels gehad, maar tijmsiroop deed toch beter zijn werk.

Slaap lekker Narcis, ff bijslapen hopelijk

Schandalig! Dat de site offline gaat....hoe moet ik nou verder? ;) :cry:

Pinguin hoe was de groeiecho? Alles goed? En hoe is het met Quinn zijn oogjes en jouw hormonen?

Ezzie wat goed dat je zo consequent bent met die wekker. En het werkt he? Echt goed.
    Lynn zit alleen op het potje met de kleren aan :rolleyes: :) Maar wil wel een wc-papiertje om de billen af te vegen

AK goed hoor dat Eslem zo zindelijk is.
    Hoop dat jullie snel een mooie naam kunnen kiezen!

Mir goede keuze hoor. Het klinkt ook allemaal erg veel. Een beetje tijd voor jezelf is ook heel erg belangrijk!
    Tijn dus weer opgeknapt. Gelukkig maar (waarschijnlijk heeft hij zo ook weer een volgend virus te pakken....bij Lynn weet ik nooit of het nou weer een nieuw virus is of dat ze nog met de oude bezig is)
    Gefeliciteerd met je ouders...pff 34 jaar...wat een end.

Mila heeft een naar virus. Na de voeding moet ze mega veel hoesten, en begint dan te kokhalzen. Echt heel naar.
    Maar geen koorts, drinkt goed, en is vrolijk. Dus tja...dan weet ik al wat mijn HA gaat zeggen :rolleyes: We kijken het wel weer aan....

Lynn heeft ook geen last van het uur qua slapen...wel qua gedrag. Wat een hittepetit. Het gaat vandaag wel wat beter....ik hou haar echt een beetje kort, ze krijgt de kans niet te ontploffen :)

Vanmorgen gebeld door het kdv. Mila wordt nu per 1 maart geplaatst. Ze was erg begripvol.
    Ik heb gezegd dat ik gewoon door zou betalen (ik hou immers een plek bezet)...maar dat hoefde niet. Die 3 maanden overbruggen we wel, zegt ze. Vind ik echt top!

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Nou ladies, dit beebje loopt flink voor!
    Het gemiddelde komt nu uit op een grootte van 37 weken. Qua metingen zou ik 18 november uitgerekend zijn ipv 20 december.
    Qua gewicht zit het nu op 5,5 a 6 pond.
    Dat had ik met Quinnetje ook rond deze tijd.
    Ik sta over 4 weken weer voor een echo en controle gepland maar de gyn vroeg zich af of ik dat uberhaupt wel zou gaan halen.
    Nou ja best even schrikken weer, maar het lag ook wel een beetje in de lijn der verwachting.
    Ik ga wel op medische indicatie bevallen en er wordt nog overlegd of de gyn of de vk mijn bevalling gaat doen.
    Ik hoop alleen dat de opname in het ziekenhuis zoals bij Quinn (met 32 weken) me bespaard gaat blijven.
    Kindje deed het verder uitstekend gelukkig :)
    Morgen weer een afspraak bij de verloskundige.

ben er later weer!

3. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Meisjes slapen nog, dus nog even snel een berichtje. Ik heb even heerlijk op mijn bed gelegen. Niet echt slapen, noem het maar mediteren. Ha, ha.

Jeetje Pinguin, wat groeit je beebje goed zeg! Ik hoop heel erg voor je dat je inderdaad niet in het ziekenhuis terecht komt! Lijkt me ook wel even schrikken als iemand tegen je zegt dat de kans dat je het "eind" gaat halen v.d. zwangerschap niet zo groot is. Wel heel fijn dat het kindje het wel goed doet.
    Dubbel zo fijn dat de kozijnenman vrijdag al komt!
    Succes hoor met alles!

Hier zijn de hormonen alweer een week in rustiger vaarwater gelukkig.

Jeetje, chacha, dat jouw meiden ook zo aan het hoesten zijn. Vervelend hoor. Arme Mila! Ik hoop dat het fijn overgaat!
    Goede tip dat je goed moet weten wat voor een soort hoest het moet zijn.. Ga zo wel even naar de drogist voor het een en ander.

Hier ook een af en toe ontzettende peuterpuber! Als ik alle tijd heb kan ik er gelukkig erg om lachen...

Oh, er wordt er een wakker...
    Tot later

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Jeee Pinguin, dat is schrikken zeg. Zeker als je dan aan 18 november denkt...dat is zo dichtbij. Ik hoop dat je je beebje nog even bij je kunt houden. En dat wij ook voorlopig nog met je kunnen kletsen (en dat je dus niet in het ZH ligt)
    Hoe ben je er zelf onder?

Lekker mediteren Narcis...hihi.
    Hier lig ik niet meer op bed. Mila ontpopt zich ook in een wakker dametje. Voornamelijk als mams niet in de buurt is (in mijn bijzijn slaapt ze prima)
    Fijn dat de hormonen wat rustiger bij je worden. Hier knallen ze er af en toe nog behoorlijk uit. ;)

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik moet het nog ffies laten bezinken Chacha. Aan de ene kant was het wel verwacht maar toch brengt het ook een stukje angst mee.
    Tijdens deze week van de zwangerschap kreeg ik weeen met Quinn en er is nu natuurlijk ook die kans dat dat weer gebeurt.

Ach we zullen het zien... moet het nog even laten aankomen denk ik en morgen maar eens met de vk gaan bespreken.

6. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    pinquin, fijn dat alles verder wel goed was met de beeb,.. nu hopen dat je het nog wel even bij je kan houden!

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hier ook geen probleem gehad met het uurtje verschil.

Hoop dat eslem niet terug valt wat betreft het zindelijk worden..maar ik zal niet verbaast staan als ze wanneer de baby er is weer een terugval heeft. Maar dat merk ik dan wel..

Pinguin: wanneer gaan kinderen naar de peutergroep?
    Hier zijn de meeste kindjes met 2 a 2.5 toch wel zindelijk. Maar het ligt natuurlijk aan het kind zelf. Ik heb het een paar maanden terug geprobeerd en in nederland maar toen lukte het niet. Blijkbaar was ze er nog niet aan toe. Maar nu had ik echt het idee dat ze er aan toe was..en ik had gelijk.

narcissen: geen tips tegen hoesten helaas. Ik had voor eslem een hoestdrankje gekregen. Ze is er zo goed als vanaf.

chacha: wat naar dat ze een virus heeft..hoe komt ze daar aan? Is het niet besmettelijk dan voor lynn?
    en wat lief van het kdv zeg dat je niet door hoeft te betalen...ze hadden je dat net zo goed wel kunnen laten doen.

Pinguin: wow wat een grote beeb dan zeg.
    Hoe komt dat precies...dat je voorloopt zeg maar?
    Ik hoop ook voor je dat alles goed verloopt en je niet in het ziekenhuis hoeft te verblijven.
    maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je kindje het goed doen...!

Zou het verder geen probleem zijn als het kindje dus eerder wordt geboren? Misschien stomme vraag hoor maar heb er echt geen verstand van.

hoeveel ben jij aangekomen tot nu toe trouwens?
    Ik zit op 10 kilo :S Maar probeer wel alles om het onder controle te houden. Wil echt niet naar de 20 kilo. Dus ik houd mezelf heel erg in met snoepen want dat kan ik dus echt niet hebben dan kom ik meteen aan. Helaas ben ik toen we naar mijn man zijn familie gingen 3.5 kilo aangekomen omdat ik daar niets lust ging ik heel slecht eten en mijn buik vullen met zoete troep enzo. erg jammer..
    Ik denk dat als ik sowieso niet naar nederland zou zijn gegaan ik nu nog maar op 5 kilo erbij zou zitten. Ik kom altijd erg aan in nederland en zeker als ik zwanger ben. Maarja na de zwangerschap maar weer flink dieten :)

Zijn jullie kindjes ook al in de periode aangebroken dat ze bij ALLES! vragen 'wat is dat'
    Ik word er helemaal gek van hahaha. Eslem vraagt 1000x op een dag 'wat is dat' (maar dan in het turks helaas :p) en dan moet ik ook echt vertellen wat het is. moet het niet afpoeieren ofzo hihi

8. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    pinquin: jee, je bent net zo ver als mij :confused:

mijn kind werd vandaag ook op ongeveer 6 pond geschat en als het nog twee tot drie weken zou blijven zitten dan wordt het ongeveer net zo groot als Deborah.

verder alles goed, vanmorgen gezwommen met Deborah, dat wordt wel steeds zwaarder, maar ze vindt het zo leuk!

mijn vriendin is nu naar het ziekenhuis, is zaterdag uitgerekend, maar ze voelde al een paar weken dat het kind dwars lag. De vk zei van niet, maar nu blijkt dat de schouder in het bekken zit. ze zijn het nu proberen aan het draaien en anders wordt het gelijk een spoedkeizersnee. heftig he

AK: Deborah zegt de hele dag: wat is dat nou?

zal je net zien: bevallen wij en dan is de site uit de lucht! :rolleyes:

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Niek gelukkig bestaat Hyves ook nog....kunnen we je toch nog in de gaten houden!

Pinguin ik snap je angst volkomen! Het is gewoon beter dat je kleintje nog even blijft zitten.
    Hoe was het bij de VK

AK Mila heeft dat virus van Lynn gekregen ;) Cadeautje van de grote zus.
    Je bent trouwens niet veel aangekomen. Ik was 16 kilo in totaal aangekomen, is er bijna allemaal weer af.
    Ga je weer BV geven? Vast wel.

Zometeen naar de meiden van de zw-gym (van destijds met Lynn). Ben er 2x niet geweest maar nu ga ik een poging wagen met de 2 meiden.
    Lynn zegt de hele dag "Lynn doen". is leuk als je geen tijd hebt ;) alles wil ze zelf doen (zelfs met Mila...kleren aan doen, Mila uit de MC) En dan moet je haar zien als ik het verbied..... :rolleyes: Dat werkt dus ook niet. Dus nu doen we het samen (en zegt ze ook de hele dag "samen doen"). Dat samen doen duurt natuurlijk wel 3x zo lang
    Ik ben blij dat ik nog ff verlof heb :)

10. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Hier ook de hele dag 'is dat nou?' maar soms zegt ie het ook zonder na te denken terwijl ie het wel weet,... :rolleyes: dan zeg ik dat het een ...(heel iets anders is) en dan zie je hem denken,.....neehee mama dat is een ......
    spook.

Ik denk dat ik ook wat te vaak achter de comp zit, :oops: gezien marno ook al weet hoe je de muis moet bewegen en moet klikken!
    Op de bumba site heeft ie het helemaal gevonden... haha.

Net wezen shoppen,... zonder Marno, en zag alleen maar moeders die in strijd waren met hun kind, de een wilde zo'n speelgoed ding niet uit, brullen, de ander krijzen in de buggy, de ander was dr moeder aan het slaan en spugen,.... pfff, grappige is dat je nu heel goed weet hoe die moeders zich voelen op dat moment!
    Ik genoot dus ff extra van mn rust. ;)

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ak ze weten niet hoe het komt dat he tkindje zo groot is. Bij Quinn was het ook zo en het zal wel bij mij horen (eigen conclussie).
    Ik ben tot nu toe 9 kilo aangekomen. Met Quinn zat er bij week 22 al 17 kilo aan dus ben al heel blij dat het dit kjeer niet zo extreem is!
    Ben ook nooit meer teruggekomen op mijn gewicht van voor Quinn hoor!

Chacha hoe was het met je 2 meiden naar de meeting? Vind je trouwens dat Mila veel op Lynn lijkt? (uiterlijk en/of innerlijk)

Bij de vk was het goed. Volgende keer moet Steven mee voor het bevallingsgesprek maar zij hebben nu ook al gezegd dat ze liever zien dat ik in het ziekenhuis beval.
    Bloeddruk was uitstekend (70/110) dus dat zit wel goed allemaal.
    Zij beweerde dat het beebje anders lag dan de gyn gisteren op de echo heeft gezien.
    Tja.. moet je daar nou weer mee.

Fijn dat jouw beebje ook een gezond gewicht heeft Niek!
    Bij mij is het alleen de lengte en het gewicht wat gelijk loopt met jouw kindje. De organen enzo niet dus hopelijk blijft hij/zij nog even bij me :)

Ze hebben een Lief! winkel hier in de stad geopend en een Tuunte! Alsof we nog niet genoeg baby/kinderkledingzaken hadden!( zutphen heeft er echt heel veel!)
    Ga er van de week eens snuffelen!

12. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik hoop ook dat hij of zij nog even bij je blijft, kan me voorstellen dat het wat spanning geeft.

leuk een lief winkel, is maar wel tot een bepaalde maat toch?

13. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Leuk een Lief winkel! Ik dacht dat het maar tot mt 86 gaat? Jammer hoor, zulke leuke dingen.
    Van Tuunte had ik nog niet gehoord, heb het ff opgezocht , ook erg leuk!
    Shopse! ;)

14. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    oh sorrie hoor, heb haast geen puf om wat te schijven :oops: kom morgen weer uitgebreid meelezen en reageren.
    Vandaag een effectieve hyperactieve dag gehad, maar kak nu echt echt echt in haha

pinguin, ik hoop dat je beeb nog voldoende tijd bij je blijft zitten! Fijn dat hij/ zij het wel goed doet in je buik, dat is een hele geruststelling!

jee chacha, ik herken echt veel van Lynn in Tijn qua gedrag... komt het doordat ze op dezelfde dag geboren zijn haha? Hoe is het met Mila? Nog veel hoesten? Wat een super meegaand kdv heb je. Heerlijk. en ook dat je niet hoeft te betalen voor maart.

Ezzie, bumbasite? Is dat leuk? Ik ga ook eens kijken. Klinkt grappig

Hoe is het nu met de verkoudheid van jouw meiden narcissen?

Niek, we blijven je volgen als deze site uit de lucht is hoor! Echt aftellen voor je nu!

Goed joh ak, dat Eslem al zo snel aangeeft dat ze moet plassen en dat ze het ook op het potje doet. Wauw.. dat zie ik hier echt nog lang niet gebeuren denk ik, ach kan maar zo...

ok, ik ga aan mezelf denken en hups.. heerlijk mijn bedje in. Het is ook zo koud buiten vind ik. Moest vanmorgen zelfs krabben (en ik was al laat grrr)

oh en tijn heeft vandaag geslapen op het kdv en zelfs in zn bedje bij de andere kindjes, hoera... ook al was het maar een klein uurtje.

nou doeg en tot morgen

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ben bezig mijn geboortekaartjeslijst af te maken.
    Niek, Juud en Kira als jullie een kaartje willen , pb me jullie adres dan even :)

Weer mooie foto's van je kindjes op je hyves Mir!
    Tijn begint ook een echte dondersteen te worden of niet? Heeft leuke pretoogjes!

Ik ga mn keretltje een boterham geven. Hij heeft eczeem aan zn vingertoppen, ben er niet zo blij mee.

Ben er later weer!

xx

16. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    mijn vriendin is bevallen via de natuurlijke weg en binnen 4 uur! Alles gaat goed, het is weer een prachtige meid...

nu ik nog, ppffff

pinquin: ik heb je een pb gestuurd

17. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    hoi meiden,

Heb even niet de puf om mee te schrijven. Mijn zus zit bij ons in huis. Tis uit met haar vriend.

Nu dus druk met regelen voor haar flatje.

Vanmiddag wordt mijn laptop opgehaald, want die vertoont rare dingen.

Tot snel.

18. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier ook ff druk druk druk. Ga zo met Mila naar de HA. Het hoesten wordt maar niet minder. Duurt nu al bijna een week. Wil toch even dat er naar gekeken wordt. Lynn is op het kdv. Wat een schatten die meiden....ze stelden me zo gerust en dat het begrijpelijk was dat ik Mila nog even thuis hield...ik schoot helemaal vol (stomme rothormonen ook)

Ga straks even reageren op iedereen!

19. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    he Juud wat naar van je zusje! Fijn dat ze bij jou onderdak heeft gevonden.
    Lynn zal haar ook wel de nodige troost bieden!

Chacha wat naar dat Mila zo blijft hoesten.
    Hopelijk valt het mee en hoeft ze niet aan de medicatie.
    Fijn trouwens dat Lynn echt haar draai heeft gevonden bij het kdv. Merk dat ik Quinn ook prettiger wegbreng als ikw eet dat hij het naar zijn zin heeft.

Mir hoe is het nu bij jou?

Ezzie werkt de wekker nog steeds?
    Quinn lijkt weer op een redelijke tijd wakker te worden.
    Heeft toch een aantal dagen last gehad van de tijdswisseling.

Ben nu zelf ook verkouden :( Dikke strot en echt geen energie.
    NEt wel geboortekaartjes besteld en naar de Lief! winkel geweest.
    Zover ik kon zien gaat het tot maatje 98 of 104.
    Wat we leuk vonden was dat er wat leukere kleuren aan het assortiment waren toegevoegd. BEetje herfstkleuren dus niet alleen snoepkleurtjes!
    Lekker truitje voor mn kleine lieve mannetje gekocht.

Ik ga de lunch voorbereiden en dan samen met Quinn naar bed!

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Leuk Pinguin een lief winkel.
    Fijn dat alles goed gaat met de beeb. Wel raar dat zij beweerde dat de beeb anders lag. Of misschien toch weer gedraaid?

De meeting was leuk. Mila heeft heerlijk op haar gemakje liggen rondkijken.
    Mila en Lynn lijken niet heel veel op elkaar. Ja de ogen. Je kan wel zien dat het zusjes zijn, maar Mila is toch wat steviger dan Lynn. En Lynn had veel meer temperament. Mila is wat rustiger (tenzij ze echt boos wordt, dan is het een klein Lynnetje, maar ze wordt niet heel snel boos)

Mir rustig aan doen hoor!
    Tijn en Lynn hebben altijd al wat op elkaar geleken he qua gedrag?
    Eerst met dat spugen, niet willen slapen en o zo boos kunnen worden.
    En nu met het hyperactieve gedoe van ze, hihi

Wat goed dat Tijn heeft geslapen op het KDV

Juudje vervelend van je zus!
    Hoe is het verder bij jullie? Lekker aan het werk?

Pinguin wat naar dat je ook weer verkouden bent, Ik heb hier ook weer last van mijn strot.
    Slaap lekker voor straks!

Ik ben met Mila naar de HA geweest. Ze was volgens hem toch wel duidelijk benauwd. Veel slijm op de longen.
    Dus toch maar aan de medicatie...Ventolin. Met zo'n babyinhaler...wat een gedoe joh. En ze vindt het vreselijk (zo krijg je haar dus echt boos)
    Maar het helpt wel. Ze heeft daarna goed aan de borst gedronken en slaapt nu lekker. Hoop dat mijn meissie snel opknapt.

Deel Deze Pagina