September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Het filmpje van gillende Lynn staat op mijn site. Het is een donker filmpje (tja donkere dagen van kerst), maar het geluid is goed te horen.

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ezzie:
    Nou het was bij ons niet zo koud als in nederland maar er schijnt nu een dikke pak sneeuw te liggen.

Eslem rolt overigens nog niet om..

Pinquin:
    Ja ik heb ook nog niets gehoord van die zaak dus ben benieuwd.
    Ja joh ze is flink gegroeid..er mag wel even een stop opkomen haar beentjes zijn echt spekpootjes :p
    Dat huilen heb ik overigens geen last van gelukkig..

Eslem heeft haar inentingen nog niet gehad..die geven we na deze vakantie..maar ze heeft ook de laatste paar dagen een beetje dunne poep enzo..vannochtend was het helemaal erg. echt helemaal waterig en het lieft overal langs..
    Ze is ook niet echt zichzelf..huilen enzo..
    Heb het idee dat ze ook een beetje honger naar mij heeft zeg maar..als mijn moeder en zusjes met haar bezig zijn dan is ze het op een gegeven moment zat en houdt ze niet op voordat ik bij haar ben..en zelfs dan soms gaat ze nog door..

Ik blijf tot 10 januari..als het goed is want als er daar sneeuw blijft liggen gaat er geen vliegtuig..

Marline:
    Vervelend joh van je ongesteldheid..
    Ik ben dus nog steeds niet ongesteld geweest..althans niet normaal..
    Maar ben niet zwanger godzijdank :) heb even eent testje gedaan en helemaal negatief hihi..
    En ach ik mis de ongesteldheid eigenlijk ook niet echt hoor hihi..Maar het is wel fijn voor de zekerheid die het je geeft..en dat je lichaam gewoon weer normaal functioneert..
    Heb overigens wel het idee dat ik wel een eisprong heb want voel wel krampen ong 2 weken na dat ik een soort ongesteldheid heb gehad..

PaddyKira:

Het ligt aan het weer zeker?!
    Eslem heeft ook voor de tweede nacht 'doorgeslapen'
    Gister kwam ze dan om 6 uur..maar vannochtend om 5 uur voor het eerst. Nou dat noem ik doorslapen want ze ligt er al vanaf half 7 in dus. Ik ben wel tevreden..en daarna sliep ze weer tot 8 uur..

Chacha:
    Ja mijn familie is helemaal gek op Eslem :) echt heel leuk..

Wat betreft de luiers..ik wil ook maar naar maatje 3 gaan want dit gaat nog te vaak mis :(

Mijn zusjes gaan nu steeds met Eslem naar buiten wandelen en dan slaapt ze als ze terug komen maar ik wil haar daar niet aan laten wennen eigenlijk, aan het slapen in de kinderwagen want bij ons komt de kinderwagen niet het huis in..althans niet verder dan het begin van de gang, en ik ga haar ook niet in de gang laten slapen..
    Maar ze vindt dat dus heerlijk en dan is ze zo weg vannochtend heeft ze haar er zelfs in gelegd en toen in hui seen beetje gaan rijden en hups ze was weg..

Heb haar nu maar op bed gelegd..maar ze raakt vreselijk gepikeerd..ze is woest! :D haha
    Maar ze wordt zo verwend hier dat ze helemaal een koppig meisje aan het worden is hihi dus daar moet even verandering in worden gebracht..
    Het vervelende is dat we hier een hond en een kat hebben dus we kunnen haar nooit even alleen laten er is al geen box natuurlijk en in de maxi cosi zit ze dan wel maar alleen laten is mij te gevaarlijk je weet nooit wat die beesten doen..

3. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Hahaha Chacha wat een leuk filmpje! Lynn gilt als een echte meid!

Gulay ik heb ook gehoord dat babies van bijvoeding nog harder kunnen groeien. Aangezien Seán ook een flinkerd is vraag ik me dan ook af of ik wel met 4 maanden moet beginnen. Hij geeft niet de indruk dat ie meer voeding nodig heeft in ieder geval. Ik moet donderdag toch naar het CB voor zijn 2e vaccinaties dus ga het meteen aan de KA vragen. Met borstvoeding hoeft het volgens mij zowieso tot 6 maanden niet maar ik weet niet of dat advies inmiddels is veranderd.

Lekker vandaag niks doen! Vanochtend heerlijk laat wakker geworden met z'n allen, lekker uitgebreid ontbeten en nu een beetje met de kado's van de kerstman spelen en een beetje tv kijken. Misschien nog even bij de buren een bakkie doen. Lekker relaxed dus.

Fijne dag allemaal!

4. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Geweldig filmpje chacha, hahahaha. Echt heel leuk. Een echte meid. En nogmaals, erg fijn dat ze het zo goed doet op de voeding. Ga er nu maar van genieten. ;)

Lekker is dat hè Kira, niks doen. Lynn en ik hadden gisteren ook zon dag. Jammer dat ie het flesje nog niet wil. Maar idd, misschien is mixen iets? Succes in ieder geval.

Gulay, ben je hier alleen met eslem of is je man er ook bij?

Lynn heeft veel gekregen met kerst. Ik ook trouwens. Hihi.
    Lynn: 10 rompertjes, nieuw pakje, houten stapel blokken, kruik met beer, slaapzak (110cm :confused: ), boekjes, een of ander loop/speelrek.
    Veel wat voor mij ingepakt was, zat toch iets voor Lynn in. (dat was niet de bedoeling) Haha.
    Ik: digitale camera, badmat, allure van chanel, gourmetstel.
    Het enige wat ik graag had gewild, maar er dus niet bij zat, was het wipstoeltje. Ik heb een hele oude, dus een nieuwe was welkom.
    Oh ja, ik heb ook nog het winnende staatslot gekregen. :D .
    En we hebben allebei nog een flinke envelop gehad. We zijn dus flink verwend.

Dadelijk, om 11.00u, moeten we in het ziekenhuis zijn, voor de echo. En om 15.00u moet ik bij de ha zijn.
    Zouden er ook homeopatische pillen zijn om aan te komen? Mijn gewicht gaat helemaal de verkeerde kant op.

Lynn heeft eerste kerstdag 5 voedingen gehad. Om 23.00 gingen we naar huis en ze was klaar wakker. Dus thuis maar een fles erin en toen heb ik haar 's ochtends maar om 8.00u wakker gemaakt. Anders zou ze helemaal uit haar ritme zijn. Ik geef nu 4x200cc, maar heb niet het idee dat ze er genoeg aan heeft. Geef haar met de laatste fles al 210+7. Zal het dadelijk eens vragen in het zh en anders bel ik het cb wel. Ze wordt echt boos als de fles leeg is. :(

Lynn rolt ook niet om. Komt nog niet in haar woordenboekje voor. We zitten ook nog in pampers 2, maar zal ook niet lang meer duren. Heb er alleen nog een stuk of 100 liggen. Heb ook al 300 pampers nr 3 liggen. Uit polen. 250 pampers voor €34. Hier in NL zijn ze 48 voor €10. Scheelt dus wel ff.

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Poeh Juudje wat zijn jullie verwend! Leuk zeg al die cadeautjes!
    Maarre, dat van dat winnende staatslot klopt niet hoor, die hebben wij namelijk al :D

En een slaapzak van 110 cm :confused: Haha dan kan ze daar een hele tijd mee doen.

Druk dagje jullie vandaag....Echo van de heupjes toch?
    Geen idee of er homeopathische middeltjes zijn voor het gewicht, wel tegen haaruitval (daar zat ik al aan te denken, word geloof ik kaal :( )

Dus Lynn heeft doorgeslapen, lijkt echt of ze dan niet genoeg heeft aan de flessen. Ben benieuwd wat de KA zegt.

Ik ga mijn dochter maar eens uit bed halen, ze ligt al een kwartier te babbelen. Dit is zo heerlijk, normaal is het wanneer de ogen opengaan direct krijsen.

Oh en ik moet volgende week weer aan het werk, bah helemaal geen zin in...... :(

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi ff snel

juudje veel succes met de echo k hoop dat alles goed is

wij hebben gister gegourmet was heel gezellig we hadden echt heel veel vlees maar gelukkig kwamen er nog meer vrienden langs en nu hebben we nog 1 schaal ovr haha nou vanaaf maar weer dan maar dan met z'n 2tjes

k ga zo naar de bank ze hebben me mooi laten zitten vrijdag
    k had gebeld voor me week geld (35) en vroeg duz of dat van maandag vrijdag al kon krijgen zeggen ze daar ja iedereen krijgt het vandaag mevrouw
    ik zeg ok kan k dan ook nog 15 eoro extra erbij krijgen ja i goed
    k de hele dag kijken kon nix opnemen
    kijk k savonds kan k alleen 15 euro opnemen grrrr
    k kan daar zo kwaad over worden he k denk dat k ze daar maar gewoon over de bali trek
    k zit trouwens bij de stadsbank maar heb geen schulden maar die lui gooien je echt op 1 hoop ben er stronts beroerd van

7. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hallo allemaal,

dimphy heeft besloten dat half 5 toch wel vroeg is.
    ze slaapt nu 2 dagen weer normaal en lekker lang. moet ok haar slaap inhalen. ik denk dat ze in een sprongetje heeft gezeten.

nou ze heeft ook haar eerste hapjes gehad. ze vond het dus helemaal niet lekker. ze slikt het ook niet door. ik doe haar iets in de mond. dan gaat ze vies zitten kijken en duwt alles met haar tong weer naar buiten.
    heel grappig.
    ben begonnen met peer,

@marline. ja banken, om gek van te worden.

@gulay. eslem is zeker een flinkerd. maar ze groeit in iedergeval goedop de borstvoeding.
    nog fijne dagen in nederland.

@juudje succes met de echo

ik wil morgen een slaapzak met mowen bij de prenatal gaan kopen. welke maat kan ik dan het beste kopen. dimphy is 61cm.

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Gelukkig mamsie, dat Dimphy weer lekker lang slaapt. Dat scheelt een hoop. Over de slaapzak, ik denk dat 70 cm nog prima wil hoor. Je moet de lengte van het hoofd er af trekken, dus ze houdt behoorlijk nog wat ruimte over.

Lynn wilde gister niet slapen bij mijn ouders, ze was zo moe maar er was zo veel te zien. Heb een spuugdoekje over haar ogen gelegd en madame sliep bijna direct :confused:

Marline: ik heb voor mijn werk veel met stadsbanken te maken en wat je schrijft komt echt veel voor. Belachelijk. Kun je met kerst niet eens aan je centen komen. Pff 35 euro weekgeld is ook niet veel zeg.

Ow en wilde ff zeggen dat Lynn al 1,5 uur ligt te pitten.... :D

9. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    phew, beetje paniek hier in de tent want mn computer deed het niet gister en vanmorgen! en ik kan toch echt niet zonder hoor,.... maar mn man heeft het opgelost, stekker eruit en er weer in en hij deed het weer!

pinquin; jemig, 400 cc wat veel! maar wel lekker,.
    goed zeg dat ie al draait,.lijkt me ook zo leuk als ie dat voor het eerst doet, marno is al wel met zn heupjes bezig,. die gooit ie af en toe in de lucht en daar blijft het wel bij,.

marline; die korrels horen natuurlijk niet, had ze niet toevallig heel veel geplast?

paddy; hey, lekker sean doorslapen,.. helemaal als het zo blijft natuurlijk! kolven ging bij mij in het begin ook ff moeilijk,.. eerste dag met moeite 40cc, dag er op ging het al beter,. tis ff wennen.
    marno heeft al een poos mt 3 pampers,.. ook geen problemen mee,.
    tegen mij hebben ze niks gezegd over bijvoeden (doe ook nog volledige bv) dus benieuwd wat ze tegen jou zeggen,

juud; leuk al die kados joh!

chacha; o, weer werken volgende week,. gets,. hoeveel dagen ga je?

mamsie,.. ook al het eerste hapje! leuk hoor,.
    ik heb mt 90 gekocht net,.. ga hem er zo even in doen om te passen,. heb ook een mt 70 maar met een shirtje aan kreeg ik zn armen al moeilijk in de mouwen, maar deze zal wel te groot zijn,... maar denk dat dimphy 70 nog wel ff zal passen hoor,. ze is toch niet zo zwaar?

10. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    hahaha, heb hem net in de mt 90 gelegd,. te groot natuurlijk maar wel te doen, armen sla ik 2 keer om en dan gaat het wel,.. ook weer ff de 70 erbij gehaald maar daar zit ie met zn tenen echt bijna tegen het end,. dus ja, om er dan nog 1 van te kopen vind ik b-tje zonde (marno is 64 cm) met de 90 kan ie voorlopig vooruit!

11. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik moet dus weer de laatste fles om 23.00u te geven. En dan 8 januari weer verder kijken als ik bij de ka geweest ben. Misschien zijn de nachtelijke wakkere uurtjes nu wel afgelopen. Het cb schrok er van, dat ik zo jong al over moest op 4 voedingen. Ze was aan het rekenen. Als ze bv 180 per fles zou krijgen, kom je op 900cc. Lynn bleef nu dus hangen op 800cc. En ze moet wel genoeg binnen krijgen om te groeien. Ben dus erg benieuwd wat ze 8 januari weegt.

De dokter die de echo gemaakt heeft zei dat het er goed uitzag. Dus geen zorgen om spreidbroekje. Pffff weer een last van mijn schouders.

Ben ook bij de ha geweest, om te praten hoe de medicijnen vielen. Ik zei dat ik bibberig en dol was. En futloos. 's nachts wakker lag. Maar dit hoorde er allemaal bij en hoefde me geen zorgen te maken. Heb meteen gevraagd of het slapen van Lynn, met dubbel geklapt oor, of dit kwaad kon. Maar als het kraakbeen dadelijk wat harder is, dan kan dat niet meer. Ze kan er geen flapoor van krijgen. Hij moest wel een beetje lachen om mijn vraag.

Verder heb ik vandaag de fotos opgehaald. Zal er snel een paar van op mijn site zetten. Heb er nu 3 van 30x30. Erg mooi.

Ga nu Lynn op bed leggen en dan lekker op de bank liggen.

Ben helemaal verslaafd aan het spelletje THE SIMS. Hahaha, erg leuk.

Ik ga banken.

12. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    juudje: wat een gedoe allemaal met die voeding. Ik vind het geen rare vraag van het oortje, want wij doen het oortje van Deborah ook altijd recht als ze op onze arm ligt :oops:

13. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Nou Juud dat wordt dus weer opblijven tot de laatste voeding. Als Lynn maar door gaat slapen 's nachts, dan is het wel te doen toch?
    Wat vind je er zelf van? Een goed idee of juist niet?
    Het lijkt mij dat ze iig niet genoeg heeft aan de voeding, omdat ze 's nachts zo loopt te spoken. Maar ja om nog meer in een flesje te proppen, daar gaat ze wel last van krijgen.

Fijn dat de echo goed was!

Ezzie, poeh die Marno, grote beer. Eigenlijk zou je een slaapzakje van 80 cm moeten hebben he?

14. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    idd, een slaapzak van 80 cm en het hele probleem is opgelost! haha,.

pffffff, moet vandaag voor het eerst om 7 uur beginnen op mn werk,. probleem alleen is meneer wil om 23 niet veel meer drinken dus werd vanmorgen weer om 5 uur wakker,. gerekt tot half 6,. maar 1 borst gegeven, terug in bed, geloof dat ie weer slaapt en zo dan maar die andere ff leegkolven,.. kan mn man die straks geven als ie weer wakker word,.. maar ja, het ritme is zo wel b-tje weg,. ging juist steeds zo lekker dat ie rond 7e kwam,.. maar ja, doet er denk weinig aan,. ..
    fijne dag allemaal alvast!

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ezzie poeh wat een vroegte! Heel veel sterkte dan vandaag met werken!
    Ik ga trouwens weer voor 3 dagen aan de slag.

Juudje hoe ging het vannacht?

16. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Chacha, ik denk dat ik nu even hetzelfde verhaal heb als paddy. Dat ze er gewoon aan moet wennen om door te gaan slapen. Dus moet het denk ik even een paar dagen aankijken. Vannacht werd ze dus gewoon wakker. Zeuren om de fiep. Terwijl ze eerste kerstdag ook een fles heeft gehad om 23.00u en toen pas om 8.00u wakker werd. Ze kan het dus wel.

Ezzie, veel succes vandaag.

Ik geef normaal de laatste fles om 20.00u. Nu ga ik deze eerder geven. Rond 19.00/19.30 en dan de laatste om 22.00u. Ze hoeft hem ook niet leeg te drinken. Als ze er maar 50cc van drinkt, krijgt ze in ieder geval iets extra's binnen. En dan moeten de spook uren snel over zijn. Haha. Ik hoop het. Mag ook niet meer geven dan 200cc, dit omdat ik anders haar maagje ga oprekken. Dus gewoon netjes 5x200cc aanbieden.

Niek, als Lynn bij mij ligt, hou ik het oortje ook in de gaten. Maar snachts kan dat niet. Ooit als Lynn wakker wordt zit het oortje vast geplakt aan haar hoofd. Ziet er wel grappig uit, maar dacht dat ze er misschien een flappie van zou krijgen. Dit kan dus niet. Flappie's zijn aangeboren.

Ik ga mijn slaapzak ruilen met de buurvrouw. Zij heeft een 90cm, maar haar dochtertje is al wat groter. En dan ruilen we weer om als Lynn uit de 90 cm groeit. Dan gaan hun een nieuwe kopen en kan ik nog even vooruit.

Heb net even heel mijn huisje gepoetst. Lynn ligt lekker in de box. Oh ze slaapt nu.

Ben zo blij met mijn foto's. Ga ze zo meteen op de site zetten.

17. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ja, ze staan erop. Bij december foto's.

18. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Zo we zijn net terug van het CB en onze reus weegt nu 8515 gram :confused: , is 68cm en heeft een hoofdomtrek van 42,8. Hij is in ieder geval goed in proportie. Bij de eerste prik lachte ie gewoon en bij de 2e was het eventjes brullen. Nu maar hopen dat ie er geen last van krijgt.

Ik had nog even gevraagd over het bijvoeden. De KA raadde aan om gewoon 6 maanden lang volledige BV te geven en dan beginnen omdat ie een beetje eczeem op z'n wangetjes heeft. Het gewicht staat er helemaal los van zei ze. Je hoeft niet bang te zijn dat ze opeens nog groter worden. Dus als ie zelf niet aangeeft meer te willen dan melk dan wacht ik er nog eventjes mee.

Ook hier was de kerstman erg gul. Ik kreeg een mooie iPod Nano en de boys zijn ook verwend. Normaal doen wij geen dure kadoos maar onze Ierse familie die gaan er soms helemaal in op. Jullie hebben het trouwens mis hoor, het winnende staatslot is hier in ons huis :D !

Ezzie en Chacha succes met het weer beginnen van jullie werk. Het zal wel eventjes zwaar zijn in het begin.

Juud, Seán doet het echt goed nu. Hij wordt standaard om 4:00 en 6:00 wakker. Ik hoor 'm dan allemaal geluidjes maken maar hij valt dan weer vanzelf in slaap. Rond 7:00 wordt ie dan echt wakker en wil ie drinken.

Oh en hier ook soms een dubbel geklapt oortje. Lijkt me zeer doen maar hij vindt het niet erg.

Tot later

19. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hallo meiden!

Jemig Paddy wat een beer van een knul heb jij :) en dat op bv!

Ezzie als ik volgende week weer aan het werk ga moet ik ook weer heel vroeg beginnen (half 7) voordeel is wel dat ik een aantal dagen al om half 12 vrij ben.

kerst is vrij rustig geweest hier. Eerste kerstdag en de dag na kerst werden wij om 9 uur wakker. Lag meneetje Quinn nog te slapen :)

Vanochtend naar een verkoop van babyspullen ( kamertjes, kinderwagens, noem maar op) geweest. Helaas werd de boel net door de politie gesloten toen ik er was, maar heb voor 45 euro een grote deken van Lodger een bfree fles en een leuk stepje voor als ie wat groter is kunnen bemachtigen. Ik ging eigenlijk voor de autostoeltjes, maar die hadden ze al weer ingepakt.
    Nou ja de website maar ff in de gaten houden, wellicht komt het nog n keer.

Heb die bfreefles uitgeprobeerd. Moest er wel een speen van difrax opdoen anders neemt Quinn hem niet, maar vind het een prettig flesje!

Paddy ik heb ook n nano, vind hem echt ideaal. Gebruik hem veel met sporten enzo.

Gulay helaas is mijn bestelling bij die winkel in Almere gecancelled. En bij jou?

Leuke fototjes van Lynn Juud!

Quinn heeft weer iets nieuws, zit hij heel diep te ademahlen echt piepend alsof hij geen lucht krijgt. Ga ik er naar toe ligt hij te lachen. Rare snuiter.
    Hij begint ook echt een bloedhekel te krijgen aan de maxicosi. Geef hem zn wipstoel maar en de tv natuurlijk!

Ik ga wat doen hier mensen.
    Hoop dat iedereen het goed maakt.

Gaan jullie ngo spannnde dingen doen op oudejaarsavond?

xxx

pinguin

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    OMG 8515 gram? :confused: :confused: :confused:
    Nou die groeit goed :D

Hoe is het nu met Seán na de prikjes?
    Het schijnt dat de 2e prik ook het meeste pijn doet. de pneu brandt meer dan de DKTP (werd mij verteld)

Heerlijk Pinguin: 9 uur. Dat hebben we hier nog niet gered.
    En dat rare ademhalen doet Lynn ook. De KA wist mij te vertellen dat dat komt doordat de kraakbeenringen om de luchtpijp nog zwak zijn en dus beweeglijk is. Wanneer ze zich opwinden hoor je de lucht heen en weer gaan. Hier wordt het ook steeds erger met de tv....

Juudje: Leuke foto's zeg!
    Ben benieuwd hoe Lynn het op de 5x 200 gaat doen.
    En de Lynnetjes hebben veel dezelfde kleertjes zag ik op de foto's van kerst. Mijn Lynn heeft precies dezelfde slofjes (van de prenatal) en hetzelfde jurkje (van de hema) hahaha

Weet iemand trouwens of de jonge beebs al waterpokken kunnen krijgen? Het heerst op het KDV bij Lynn in de groep. Volgens de groepsleidsters kon Lynn het ook al krijgen, maar ik dacht dat ze nog antistoffen van mij had.....
    Ach nou ja als het zo is, dan zijn we toch al te laat.... ;)

Deel Deze Pagina