September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    pinquin: vervelend dat je soms zo lang bezig bent, maar vindt het wel knap dat je doorzet!

hier gaat alles goed, alleen nu ben ik vandaag ziek geworden, kan niets eten en drinken en dus toen Stefan thuis kwam vond hij een uitgedroogde pruim op bed met daar Jordy aan vast. Deborah had ik bij mijn ouders onder gebracht. Na wat drinken gaat het redelijk, maar wel vermoeiend hoor!

reageer later meer

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Zo heb weer wat rust gevonden!

Narcissen geweldig. Een knalroze skipak!
    Wat goed dat Helena zo goed stilzat bij de kapper. Nog eventjes meid dan heb je lekker vakantie.

Pinguin ik ben ook erg verbaasd dat het een meisje is. Had ik echt niet verwacht.
    Vervelend dat je zo onzeker bent over de voeding. Vooral je eigen gevoel hierin volgen. Lastig hoor dat ze een voorkeurshoudig heeft. Heb je al diverse houdingen geprobeerd? Niet te lang blijven tobben hoor, gewoon een lactatiekundige inschakelen....die kan waarschijnlijk nog wel tips geven. Ik heb er ook 1 ingeschakeld een aantal weken terug (Mila was zo onrustig aan de borst door de overproductie). Heb hele goede tips gehad.

Hoe is het met je emoties? Dat je zo snel weer bent afgevallen zeg. Dat is fijn he? Ik zit nu onder mijn startgewicht (maar dat vind ik ook niet erg)

Vindt Quinn het nog steeds leuk? Is Steven voorlopig nog thuis? En krijg je een beetje rust...poeh poeh wat een vragen he?

Niek wat balen dat je zo ziek bent. Goed voor jezelf zorgen hoor! Ik was ook zo ziek toen Mila 3 weken was. Weinig weerstand he door die bevalling. Hoop dat je snel opknapt meis.

Mila heeft gelukkig weer goed gedronken. Soms denk ik dat ik misschien iets te snel op signalen reageer, terwijl ze misschien niet zo'n honger heeft....met als gevolg een halve voeding. Ik raak een beetje in de war omdat hele handen in haar mond gaan. Tja ik blijf een beetje zoekende.

Heb vandaag voor het eerst weer gefietst met Lynn. Pfff heb een half jaar niet gefietst....was afzien zeg :)

3. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    weet je wat nou zo fijn is aan dit topic? dat je alles terug kunt lezen. Ik zit een beetje te denken hoe het allemaal bij Deborah ging, wanneer ze ging doorslapen en wanneer er ongeveer 4 uur tussen de voedingen kwam overdag en alles is terug te lezen, erg grappig ;)

Chacha: hoe doe jij dat precies als je moet werken? vanmorgen ook erg moeten haasten voor het zwemmen, twee kinderen aankleden, jezelf, dan nog een aan de borst, brood maken etc :rolleyes:

4. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    o ja, wat ik ook terug las was dat Deborah ook zo op haar vuisten zat te sabbelen en dat iedereen zei dat ze honger had, maar dat ook helemaal niet zo was, mogelijk is dat bij Mila nu ook zo?

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ben je weer helemaal beter Niek?
    Poeh wat ben je al actief meis, ik hou het nog even rustig hier.

Chacha ben nu vooral in rugbyhouding aan het voeden. Daarbij lijkt ze het meest comfortabel. Ze ligt dan wel ingebakerd want mijn meisje blijft maaien met dr armpjes.
    Ben minder emo dan gisteren maar was dan ook opeens helemaal alleen met dr. Steven was onverwachts voor werk naar amsterdam, kraamzorg weg en Quinn op het kdv... noud aar kwamen de waterlanders.
    Ben nu aan het proberen mn gewone ritme weerop te pakken en dat lijkt me goed te doen.

Mijn meisje is vandaag gelukkig weer gegroeid! Heb dr gisteren wel 2 x 40 cc extra afgekolfde mm gegeven maar de rest bij mij gedronken en dus 50 gram gegroeid.
    Ze is heel tevreden maar groeit net als dr broer destijds heel langzaam.
    Het verschil met Quinn is dat ik wist wat er in ging en nu weet ik dat niet en dat maakt me denk ik onzeker.

Quinnetje heeft het moeilijk vandaag. Is erg moe en jankerig (hebben hem om half 9 wakker gemaakt vanochtend.
    Wil graag bij me op schoot en lekker knuffelen en ik ben heeeeel blij dat dat ook weer kan omdat die enorme buik weg is.
    Hij is ontzettend lief voor Anaïs . Hij noemt dr baby en roept steeds lape lekker baby! :) Mooi manneke!
    Ik ga mn meisje zo eens wakker maken. Ik probeer aan de 7 voedingen te komen maar dat lukt helaas niet zo vaak.

fijne dag meiden!

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Niek grappig dat je dat zo terug kan lezen.
    Ik denk dat Mila idd geen honger had gister. Ik wacht nu wat langer af.
    Ik heb trouwens nog steeds geen 4 uur tussen de voedingen hoor. Ja 's nachts 7 a 8 uur, maar verder niet. Ik denk dat dat pas gaat lukken hier wanneer Mila bijvoeding krijgt.

Ben je weer opgeknapt?

Ja hier is het 's ochtends ook erg druk, maar als ik werk is René thuis of mijn moeder komt. Een dag moet Lynn naar het kdv. En dan is het wel druk ja. Maar vooral zelf vroeg opstaan zodat je klaar bent wanneer de kinderen wakker worden. En dan eet Lynn aan tafel en ik zit er naast terwijl Mila de borst krijgt. Mijn ontbijt eet ik in de auto ;)
    Ik heb het geluk dat Mila zichzelf heel goed kan vermaken.

Pinguin de rugbyhouding kan idd prettig zijn!
    Balen dat Steef wegmoest zeg!

Wat goed dat Anaïs weer is gegroeid. En dus afgekolfde melk gegeven? Ging dat beter? Heb je dat met vingervoeden gedaan ofzo? Dat deed ik toen met Lynn, vond dat best lastig.
    Ook lastig dat je niet weet wat er in gaat he? Vond ik ook, maar het went wel hoor. Op een gegeven moment kijk je naar andere dingen zoals plasluiers en tevredenheid. En dat is ook een goede graadmeter.

Ben benieuwd of de 7 voedingen gaan lukken! Hier zitten we trouwens nog steeds op 6. En soms op 7 zelfs (foutjes 's nachts ;) ) Ik geef gewoon op verzoek en niet in een 3 uurschema Maar ze is per borst ook binnen 5 min. klaar, dus het is geen belasting.

Wat sneu dat Quinn niet helemaal in zijn hummetje zit. Geef m maar een knuffel van ons

Hier alles goed. Lynn is van het verstoppen de laatste tijd. Verstopt zich overal....dus vanmorgen ook in de prenatal :rolleyes: Was haar echt kwijt. Tuttebel. De kuur is afgelopen, hoop dat het goed blijft gaan.

Straks ff naar het weeguurtje. Even kijken of mijn meisje goed is aangekomen. En ik ga toch ff vragen over Lynn's fontanel. Die is nog steeds open (ter grootte van een euromunt)

René is druk op het werk, dus die is voorlopig nog niet thuis.

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mila weegt 7150 gram. Ik mocht de tijd wel wat gaan rekken tussen de voedingen zodat we op minder voedingen uitkomen....maar ik vind dat wat kind- en BV-onvriendelijk. Ik heb een tevreden kindje dus waarom zou ik gaan rekken?

Ze wisten niet of het normaal was dat de fontanel nog niet dicht was bij Lynn. Het wordt nagevraagd aan de arts. Normaal hoort ie dicht te zijn bij 18 maanden.

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heeey meiden

wat fijn dat het zo goed gaat met de kinders en babytjes
    chacha mila al 7150 gram dice zit ook op zoiets hoe lang is ze dice was 65

hier ff geen leuk bericht
    dice heeft het RS virus en heeft het zwaar benauwd
    we zijn maandag naar de ha geweest en moest gelijk door naar het ziekenhuis hij was een kilo afgevallen
    hij hoefde gelukkig niet te blijven omdat hij geen uitdrogings verschijnselen had en vocht binnenkreeg
    de hele kinderafdeling lag al vol met RS kindjes

het gaat nu aan de betere hand drinkt z'n flessen weer leeg
    is weer vrolijk
    alleen die hoestbuien zijn nog vreselijk hij blijft er in hangen en loopt dan blauw aan
    en snachts gaat dat zo de hele nacht door om de 10 min pff ben gewoon op

youame heeft oorontsteking
    zit nu weer aan een kuur
    ze hebben oorsmeer op kweek gezet om t ekijken of ze wel de goede medicatie krijgt want het duurt nu al 3 weken

en voel me nu een hele slechte moeder
    heb even getwijfeld om het hiet neer te zetten maar moet het toch even kwijt

youame zat gister in bad met der nicht
    en ik bleef de hele tijd bij haar want stel je voor
    mijn neefje komt helemaal overstuur naar me toe dus draai me heel even om youame en nicht waren lekker aan het spelen
    opeens huild youame en ik draag me om zie ik haar onder water spartelen
    oh my god
    gelijk eruit getilt en ze spuugde het water uit en begon keihard te huilen
    heb de hele nacht niet kunnen slapen zag het beeld steeds voor me
    meiden ik voel me zo'n slechte moeder ik had me niet om moeten draaien
    heb het voorzichtig gezegt tegen mijn vriend en hij zegt gelijk ja j moet je ook niet omdraaien ook niet voor 1 sec
    ja dat weet ik ook wel maar mijn neefje stond zo overstuur te doen
    :cry: gelukkig heeft youame er niks aan over gehouden

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Marline wat een nare verhalen zeg. Mila had waarschijnlijk vorige maand ook RS, toen moest ze aan de ventolin vanwege de benauwdheid. Heb jij nog wat gekregen?

En Youame ook al zo ziek? Naar dat die oorontsteking niet over wil gaan.

Och meis niet schuldig voelen hoor. Bekijk het van de positieve kant...je was in de badkamer en je hebt op tijd ingegrepen. Je bent echt geen slechte moeder hoor. (ik sta zelf vaak onder de douche als Lynn in bad zit, dus heb haar ook niet iedere sec. in het oog)

Oja Mila is 62 cm....klein dikkerdje.

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben niks gekregen want het zou toch niet helpen

kreeg op me donder van de KA want van de huisarts moest ik met m gaan stomen in de douche bleek dat dat niet mocht werd het alleen erger van :(

ja idd geen fijne verhalen ben blij dat het nog goed is gegaan
    pffff wat een schrik

dice was de laatste x 65cm maar draagt al 74/80 van truitjes de bolle en de broekjes zijn 68 cm haha
    mila ook zo'n lekker bolletje :)

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38

Hier een foto van mijn meisje meiden :)

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wat een schatje :)

13. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mooie foto pinguin!

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Wat naar dat Dice het RS virus heeft Marline! En Youame oorontsteking. Bah! Ik weet hoe dat is, Quinn heeft het ook veel gehad.
    Ik denk dat je je niet schuldig meot voelen meid.
    Ik douche ook net als chacha als Quinn in bad zit. uiteindelijk was je er dicht bij en heb je goed gehandeld toch? Dat maakt je juist een goede moeder!

chacha waarom moet je minder gaan voeden? Is ze te zwaar volgens cb normen?
    Ik ben ook voor op verzoek voeden hoor, maar met Anaïs is dat nu nog niet aan de orde omdat ze nog niet genoeg groei vertoond.
    Ze heeft net echt waanzinnig goed gedronken bij me! Ben heel blij want dat doet ze de hele dag al zon beetje eigenlijk.
    Het aanleggen gaat ook steeds beter, doe er minder lang over maar het aanleggen blijft de eerste minuut zo tenenkrommend pijnlijk. Hoop dat dat nog beter wordt!
    Ze had vandaag ook eindelijk voor het eerst een echte poepluier. Ook neit geheel onbelangrijk!
    Kortom gaat de goede kant uit hier.

Ga even wat foto's op de site plaatsen.

xxx

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    De verwachting van het CB was dat er een dipje zou zijn (de 4 maanden dip), maar Mila schiet juist naar boven toe. Ze hebben het niet met die woorden gezegd dat ze te zwaar is, maar het was wel duidelijk dat ze het ook met minder voedingen kon doen. Nou dat regelt ze zelf wel ;) René en ik hebben het er over gehad....en we zijn het er over eens...waarom iets veranderen als iets zo lekker loopt

Ik begrijp het Pinguin, je voed juist op jouw verzoek om juist de groei er in te krijgen?
    Wat fijn dat ze zo goed heeft gedronken. Jullie komen er wel! Dat van die pijn de 1e minuut kan ik me nog goed herinneren....AUWIE. Maar dat gaat snel over hoor! En goed dat ze een echte poepluier heeft gehad. Allemaal tekenen dat het goed gaat meis!

16. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mooie foto´s op je site pinguin! Qua uiterlijk een heel ander kindje dan Quinn he=

17. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    pinguin: ze is zoooo cuteeee wat een scheetje zeg!

hopelijk gaat het beter met voeden..even doorzetten..(mits je niet echt heel veel pijn lijdt of andere ongemakken er van komen, zoals een ongelukkig kindje enzo) ik heb ook een hoop ellende met eslem destijds gehad..maar het heeft zoveel voordelen..en ik ben nog steeds blij dat ik het uiteindelijk niet heb opgegeven..
    Ik zag van de week ergens op het forum een fotootje van een kindje aan de borst..en herinnerde me toen weer hoe mooi het eigenlijk is..dat kleine baby handje wat op je borst ligt en met je borst zit te spelen of je shirtje..zo schattig..
    eslem zat me ook toen ze water ouder was altijd beetje te kietelen enzo..

Mijn buik plus moi worden echt huge nu..ik voel me een dikke vette zwangere koe haha..ben als de dood dat ik de kilo's er niet meer afkrijg hehe (oude angsten had ik bij eslem ook hehe) houd ook behoorlijk vocht vast..kan nauwelijks door mijn benen buigen heb dan echt het gevoel alsof mijn hele huid scheurt.

en ik voel nu echt dat er een heel mensje in mijn buik zit..een knietje daar een voetje daar een handje daar wat kriebelt..haar hele ruggentje of billetjes die helemaal omhoog komen..ze komt echt helemaal in je hand liggen..

nog 4 weekjes! hihi..misschien wel korter..hoop het maarja..je weet het nooit.

ohja ik heb eindelijk het matrasje van het wiegje...zal zo even spammen...:)

en zal op hyves even wat nieuwe fotootjes van eslem zetten..

marline: ik snap je schuldgevoelens..maar meis je bent niet bij haar weggelopen ofzo..je draaide je gewoon even om..gelukkig is alles goed afgelopen! voel je absoluut geen slechte moeder..!

Ik douche meestal samen met eslem..of ze doucht met haar vader. Of anders zet ik haar zo onder de douche en sta ik er alleen bij om haar te wassen. Soms ga ik wel even kleding halen enzo en laat ik haar alleen onder de douche staan..maarja ze kan moeilijk verzuipen onder een kraan toch? hehe..ja ok ze kan uitglijden etc. maar ik ben altijd zo weer terug. laat haar niet alleen er een kwartier onder staan ofzo.
    Wij hebben geen bad..maar ik zou haar eigenlijk niet alleen in bad laten en dan zelf gaan douchen ofzo..dat zou ik wel eng vinden.

niek: dat teruglezen doe ik ook soms...nu vooral over mijn zwangerschap...wat was ik onzeker zeg...veel vragen stellen..overal pijntjes en dingetjes hihi..deze zwangerschap verloopt wat dat betreft zo heerlijk. Ik weet neit ik kan er alleen maar positief over zijn. Vind het echt heerlijk deze keer. zal straks als de baby er is ook wel terug gaan lezen van oh hoe deed ik dat met eslem.
    Ik ben echt alles vergeten wat dat betreft..
    blij om te lezen dat bij jullie ook alles goed gaat...

hoe reageren quinn en deborah? goed?
    Ik had het wiegje klaar gemaakt..en toen wou eslem haar poppetje daar in laten slapen maarja dat mocht natuurlijk niet..dus ik heb voor haar van het oude matrasje wat er in lag een baby bedje gemaakt..had er een oude molton over heen genaaid..en er was een heel plat kussentje (klein voorkant) en daar heb ik een iewat gescheurde hydrofiel luier over gevouwen en vastgenaaid en een dekentje gegeven..en tadaa..haar poppetjes hebben nu ook een bedje :) en ze krijgt van oma uit nederland een mooie pop met speentje, flesje etc. kado zodat zij ook een baby heeft straks om mee te tutten..
    Ze roept echt 10x op een dag dat oma haar een pop gaat geven :p zo schattig hihi.

ohja en ze wilt de baby uit mijn buik halen hehe..dan zit ze bij me en houdt ze haar handjes zo op van geef de baby in mijn armen..en ze zegt dat ik me navel open moet maken en de baby er uit moet halen :D

cute he :)

hopelijk gaat het straks ook leuk als de baby er is hihi

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije

het wiegje :)
    kan niet wachten tot ze er in ligt hihi

19. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi!

Wat fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes!
    Fijn dat Anais beter gaat drinken!

Lynn dus weer helemaal de oude? Gelukkig! En houden zo!

Marline, wat een schrik zeg. Je moet je zeker niet schuldig voelen. Die dingen kunnen nu eenmaal gebeuren.

Ik heb vakantie! Ik heb het dan ook wel helemaal gehad. Lekker uitrusten en snowboarden volgende week en heerlijk genieten. Ik heb echt een mega dip nu. Gelukkig qua voorbereidingen voor de vakantie al een hoop gedaan. Alle boodschappen zijn binnen en ik heb een nieuwe winterjas. Mijn mams heeft mijn haar gefatsoeneerd en ik hoef alleen nog maar de tassen in te pakken morgen. Vrijdagavond gaan we rijden. Op naar de sneeuw!

Pinguin, wat een heel erg mooie foto van Anaïs!

20. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Even heel snel voor ik mijn nestje in duik!
    Mir, als ik je niet meer spreek: een hele fijne vakantie! Wij zijn er twee weken niet, dus dat wordt echt afkicken.

Wat een schattige foto's Pinguin! Enne, trek je alsjeblieft niks aan van de schema's van het cb of de goedbedoelde tips. Doe wat goed voelt.
    Mijn beide meiden dronken eigenlijk zo om de drie uur of vaker. Zeker in het begin acht voedingen in de 24 uur. Maar.. elk kindje is anders!
    Succes.
    Hou vol!

Deel Deze Pagina