September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hoi allemaal,

Hier ben ik ook nog.
    Zoveel werken deze week. Alleen vandaag vrij en uitgerekend vandaag is lynn niet lekker. Ze ligt al ruim een uur op de bank ondereen dekentje. Haar ene kant van haar gezicht is dikker en vuurrood. Ze voelt ook heel warm. Gezellig dus.

nOU HET VOORDEEL VAN DETWIJFEL BIJ MIJN COLLEGA ISWEG HOOR. Sorry, caps stond aan. Ze heeft dus 1500euro weggejat en ook onder mijn naam en mijn paraaf gezet. Als ik ze tegenkom...... :evil: Ik ben des duivels.

Mijn oor zit nog steeds dicht en het suist.

Goh wat worden de babietjes alweer groot zeg. Mila 7 kilo. Jemig.

Gisteren kijkers gehad voor ons huis. Staat nog niet echt in de verkoop, maar zijn er wel mee bezig.

Sorry dat ik niet reageer, maar moet even naar lynn toe. Die is erg verdrietig.

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    MIR hele fijne vakantie. Lekker uitrusten en gaan genieten. Floor is in goede handen en Tijn vindt het vast super in de sneeuw.

Pinguin hoe is het bij jullie?

Narcissen hier dronk Mila zeker 9x in het begin en ook fijn clusteren 's avonds....

Lief wiegje AK. Vanaf nu is het wachten op jou he?

Juud denk je een beetje om jezelf? Poeh wat werk je veel meid.
    Wat een collega zeg....ik zou echt woest zijn ja!

Hier is mijn kerstpakket binnen....Een chocoladefontein! Met spekkies en lange vingers en chocola om te smelten in de fontein, kookboekje erbij en waardebonnen voor landal en iets van een reisorganisatie. Oh en een dobbelspel van de colonisten

Eindejaarsbijeenkomt was saaaaaai. Mocht gelukkig 3x er tussen uit om te kolven. Begon alleen goed...gooi bij de eerste keer de fles om....weg alle melk :evil:
    En kwam thuis met megakoppijn. Ff douchen en paracetamol en nu gaat het wel weer.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hey ladies,

AK wat een lief wiegje! Nou is het inderdaad wachten op jou. Met Eslem beviel je toch eerder dan de 40 weken?

Zonde van de melk chacha, balen is dat he!? Leuk een chocofontein. Vindt Lynn vast ook heel spannend! Lynn vandaag weer naar het kdv?

Pff Juud fijne collega zeg! Nu begrijp ik waaromz e op staande voet is ontslagen! Spannend het huis verkopen. Hebben jullie al iets anders op het oog?

Mir hele fijne vakantie. De sneeuw zag er op tv heerlijk uit (steven zat te watertanden). Geniet van elkaar en van lekker buiten bezig zijn!

Narcissen ging jij nou ook skieen? if so.. hele fijne tijd!

Hier begint alles weer een beetje zn draai te vinden.
    Ik doe mn ding weer en ben lekker in de weer met mn kindjes.
    Steven brengt alleen Quinn naar bed zodat ik zo weinig mogelijk trappen loop. (is nog niet goed voor mn bekken)
    Mijn meisje begint zo langzaam aan te groeien! Eindelijk! Ze is nu ruim 100 gram aangekomen in 2 dagen.
    Ik ga dr zo in bad doen en ben benieuwd wat ze weegt.
    Heb mega pijn aan mn tepels door verkeerd aanleggen maar het gaat nu de goede kant op. Heb mothermates gekocht(gelcompressen voor mn tepels) en dat gaat hopelijk wat verlichting geven. Anders ga ik de lactatiedeskundige bellen voor wat advies.
    Net ook een puckababy gekocht om dr vooral tijdens het aanleggen wat rustiger te houden.

Steven is gisteren trouwens met Quinn naar het ziekenhuis geweest voor een pre operatieve screening en hij wordt de 31e december om 7.15 verwacht.
    Ach het is niet de meest ideale dag, maar we gaan toch nergens naar toe en Steven hoeft nu niet speciaal vrij te nemen.
    Wel jammer dat ik niet mee kan maar het lijkt me teveel geen goed idee met Anaïs in het ziekenhuis te gaan zitten.

Quinn is zo lief met zn zusje trowens. As ze huilt loopt hij er naar toe en zegt hij ach ach meisje ... cute! Hij slaapt megalang uit tegenwoordig. We maken hem meestal rond een uur of 8 half 9 wakker. Lekker hoor!
    Zeker met de gebroken nachten.

Ik ga mn meidje in bad doen!

Fijne dag meiden!

ps. geboortekaartjes gaan dan eindelijjk vandaag op de post! :whistle:

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    chacha: lekker kerstpakketje :D
    lekkere blunder met je melk trouwens hihi...grappig..maar snap je frustratie hehe.

pinguin: van eslem ben ik met 38 weken en 4 dagen bevallen..maar heb niet het idee dat deze eerder zal gaan komen ofzo. Ze is ook nog niet ingedaald namelijk. nouja afwachten maar weer he..

trouwens..klopt het dat als je kindje nog niet is ingedaald dat het dan gevaarlijk is als je water breekt? dat je dan meteen moet gaan liggen omdat ze zich anders kan ophangen?
    Hoe moet je dat in godsnaam gaan doen? ik moet toch echt naar het ziekenhuis gaan toch en er naar toe lopen enzo...

Fijn dat het zo goed gaat met anais joh! en super dat quinn ook leuk met haar is.
    hopelijk verloopt de bv snel soepeltjes..

5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoihoi,
    Nou wij gaan over een uurtje rijden naar de sneeuw! :D
    Tijn slaapt nog eventjes, die halen we zo uit bed.
    Nog de laatste dingetjes. Tjonge ik heb er wel zin in hoor!
    Nu besef ik eigenlijk pas dat we Floor echt een weekje moeten missen :( toch best heel gek... maar ze is in goede handen.

Nou iedereen hele fijne kerstdagen! Lekker genieten!

doei doei, tot volgende week!

(AK... niet gaan bevallen hoor in de tijd dat ik weg ben, wacht nog maar eventjes een weekje hoor! ;) )

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    fijne vakantie!

Ik zou het best leuk vinden als dit een 2008 kindje zou worden nog net op het nippertje..maar wil wel pas bevallen vanaf week 37 hoor hihi..maar goed..denk neit dat het er in zit..

Veel plezier op vakantie!

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    AK Lynn is pas met 8 cm ontsluiting ingedaald. En ja mijn vliezen braken als eerste dus ik moest plat. De navelstreng kan namelijk bekneld raken. Meestal als je vliezen breken, sluit het hoofdje meestal wel de opening af. Maar er moet dan eerst gecontroleerd worden hoe je kindje ligt. Mijn VK zei wel dat als ik ergens anders was, ik wel rustig naar huis kon gaan (ik hoefde niet plat in de supermarkt). Anders even overleggen met het ziekenhuis?

Pinguin Lynn was idd weer naar het kdv. Ze heeft het weer erg leuk gehad. Ze heeft zelfs geslapen. Ze hebben haar met de andere kindjes op bed gelegd en na een uur kletsen is iedereen toch in slaap gevallen.

Fijn dat je je draai vindt. En 100 gram in 2 dagen is goed zeg!
    Ojé last van tepels? Kloven? Goed op het aanleggen letten meid! Ik had het in de kraamweek....nu gelukkig nooit meer.
    En werkt de puckababy?

Och Quinn de 31e geopereerd? aan zijn balletjes toch?
    En kan hij dan weer mee naar huis?
    Ik zou ook niet met zo'n kleine beeb in het ziekenhuis gaan zitten hoor. Zeker niet in het RS-seizoen....de ziekenhuizen liggen er vol mee.

Wat is Quinn lief zeg!

Mir hele fijne vakantie! Goede reis, voorzichtig rijden en heelhuids terugkomen....

Mila is dol op liedjes....krijgt ze echt de slappe lach van.
    Maar van Lynn mogen we niet zingen....Alhoewel alles is nee....zelfs als we vragen of ze 100 euro wil ;) Alleen op de vraag vuurwerk afsteken zegt ze ja...en begint ze helemaal te stralen. *zucht* zit ik met 2 van die vuurwerkgekken in huis.

Vanmiddag boodschappen gedaan. We werden wel zeker 5 keer aangesproken en Mila werd bewonderd. (en aangeraakt...."blijf van mijn kind af" :evil: )

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ik zal het de volgende keer even vragen ja!
    maarja..ik zal toch echt in de auto moeten stappen en naar het ziekenhuis moet gaan..en daar zal ik toch echt moeten lopen of op zijn mins tin een rolstoel moeten zitten ofzo..voor ik in een kamer met bed ben...

wat leuk dat mila liedjes zo leuk vindt..hehe maar jammer dat lynn het verbied :p

Eslem is momenteel stront vervelend wanneer we naar buiten gaan..wilt steeds wat..en als we naar huis gaan wil ze niet naar huis..hehe..
    en het slapen ging opeens helemaal goed..werd niet meer wakker..en nu sinds deze week hebben we weer iets nieuws..we zijn stipt om 11 uur savonds wakker..en dan zijn we klaar met slapen en gaan opstaan en willen niet meer slapen (zijn haar woorden) ben gister tot half 2 met haar bezig geweest en uiteindelijk bij haar op de grond een bedje gemaakt..wat echt niet bevordelijk was voor mijn rug..dus toen ze eindelijk sliep en ik weggevlucht naar de woonkamer..naar de zachte bank..(kan ook niet meer in ons bed slapen die is zo hard dat ik verga van de pijn en dus echt niet kan slapen)

oh aan dat bewonderen en aanraken ben ik zo gewend..ik vond dat altijd vreselijk toen ik nog zwanger was van eslem en zou dat nooit toestaan..maar hier in turkije is iedereen zo kinder/baby gek dat je er gewoonweg niet vanaf komt..iedereen komt je kindje bewonderen. Ben er aan gewend en erger me er ook niet meer aan.
    Overal waar we gaan krijgen we mensen achter ons aan omdat ze eslem zo schattig vinden..krijgt ze snoepjes ofzo :)
    achja andere cultuur he :)

9. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hier de expert. Als je vliezen breken,moet je in principe plat. Als je nog naar het ziekenhuis moet rijden, dan mag dit. Leg wel een zak op de stoel en doe een verband in je broek. Het blijft namelijk lopen.

Als je vliezen breken en de bevalling dient zich nog niet aan, is jekindje kwetsbaar voor bacterieën. Ik heb 2 weken lang in het ziekenhuis gelegen met gebroken vliezen. Wel werd ik goed in de gaten gehouden en werd er om de dag bloed afgenomen en gecontroleerd.

Hopelijk stelt dit je een beetje gerust.

Heb ook een leuk kerstpakket gekregen.

Mag zelf een cadeau uitzoeken uit een boekje.

Ga ik nu even doen.

Doei doei

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Pinguin wat een prachtig kaartje en een mooi gedichtje zeg! Pfff mijn zwangerschapshormonen speelden echt weer even op!
    Ga straks ff een mooi kaartje voor jullie kopen.

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    De tekst komt uit een liedje van Glennis Grace. Iedere keer als ik het hoor schiet ik vol. :oops: Vind het zo ontzettend mooi!
    Heb het liedje net op dr site geplaatst.
    De naam van haar en Quinn zn site zijn trouwens veranderd.
    Die van haar staat op het kaartje, die van Quinn staat gelinked onder aan haar site.

Vandaag geen groei maar gewoon hetzelfde gebleven.
    Gisteren wel 7 voedingen eindelijk. Als het aan haar ligt neemt ze er maar 6 tot zich maar dat is nu nog even te weinig.
    Overdag komt ze zo iedere 3 uur, snachts komt ze maar 1 x. En dan geef ik zo rond half 12 de laatste voeding.
    Het aanleggen gaat steeds beter maar ze is zo boos als ik dr aanleg. Als ze hem heeft is het goed.
    Gebruik de puckababy ook alleen bij het voeden. Baker dr voorderest minder in en dat lijkt ze prettig te vinden.

Ak wat lastig met Eslem zeg!
    Pfff heel strikt met dr zijn maar ze is nogal van de pittige he?! ;)
    Lastig ook dat je niet meer lekker in je bed ligt.

Wat voor cadeautje heb je uitgekozen Juud?

Ik ga mn Quinnetje uit bed halen. Mijn zus komt hem zo halen om lekke rmet hem te wandelen, tenzij het blijft regenen.

fijne dag!

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik vind het echt prachtig!

Fijn dat het goed gaat met Anaïs. En je kan ook niet elke dag groeien he? Ik zie het met Mila, die groeit in sprongen, staat weer even stil en dan weer een sprong.
    Goed idee om op je eigen verzoek te voeden! Hopelijk is de boosheid ook snel over. Misschien kost het haar nog wat moeite om op de juiste manier aan te happen?

Lekker dat Quinn even Quinn-aandacht krijgt!

Lynn gaat vanavond logeren. Wil ze zelf. Wij hebben niks in de planning, blijven thuis en voor het uitslapen hoeven we het ook niet te doen. De dag begint tegenwoordig eerder voor Mila dan voor Lynn. Maar voor Lynn is het lekker, even exclusieve aandacht.

13. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Hai meiden,

beetje druk hier geweest, dus was er weinig!
    Nu wel vakantie maar moet nog zoveel kleine klusjes doen,...

Wat een super mooi kaartje pinquin! Ook de kerstkaart vond ik geweldig mooi!

Fijn dat het zo goed gaat met je kleine meissie.

14. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi allemaal, even druk geweest, dus moet nog veel bijlezen.

pinquin: mooi kaartje hoor! en 7 voedingen is al knap. Jordy zit op hetzelfde schema ongeveer. had gister om half 11 gegeven en hij kwam om half 4 en toen pas weer om 7 uur.

vandaag heeft hij de slaapkamer onder geplast. Deborah viel en huilde erg en ik was hem aan het verschonen. Ik heb hem meegenomen (stefan was wel bij haar hoor)| maar vergat de luier :oops: als een brandweervrouw stond ik daar en iedereen werd onder geplast, hihi

verder gaat alles goed, vanmorgen wezen shoppen met het hele gezin..

Mir: veel plezier

Chaha: ik vind het ook vervelend als iedereen hem aanraakt, kijken mag, hihi

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dank jullie wel voor de complimenten over het kaartje, zal het aan Steven doorgeven ;)

Pfff net was de kraamverzorgster hier om de weegschaal op te halen en toen ze vroeg hoe het ging brak ik helemaal :( Eigenlijk gaat alles goed behalve het aanleggen van mn meisje en ik word steeds angstiger dus het wordt steeds moeilijker dr aan te leggen.
    Ach ze was zolief voor me. Ik ga nu 1 borst alleen maar kolven en de ander proberen aan te leggen en dan maandag als het cb hier is gelijk naar een lactatiedeskundige vragen.
    Even mn meest pijnlijke boobie rust geven om te laten genezen is ook wel zo prettig denk ik want ik raak in een vicieuze cirkel op deze manier en daar schiet ik helemaal niets mee op.
    Ze zat ook gelijk weer met mn quinnetje te spelen .. zo lief.
    Kon ze nog maar een maandje blijven ;)

Hihihi@ Niek jongentjes zijn net iets anders he?! Ik moet er al aan wennen als Anaïs aan het plassen is en het niet alle kanten op spuit.
    Mijn kraamhulp zei me trouwens net dat we geen wekker meer hoeven te zetten als ze zo lekker aan het groeien is.
    Wel zo lekker want wij maken haar nu wakker en nu kunnen we er maximaal 6 uur tussen laten.

Heb je nu kerstvakantie Ezzie? Sluiten jullie dan helemaal?
    Quinn zn kdv blijft gewoon open. Sterker nog hij heeft woensdag een kerstlunch op het kdv. Frietjes! en de papa's en mama's mogen er neit bij zijn.
    Vind het wel geweldig voor hem.

Leuk dat Lynn zelf vraagt om te gaan logeren. Is Mila een vroege vogel?
    Wel lekker dat ze de nachten nu helemaal doorslaapt!
    Ik ben al zo blij dat ik weer lekker kan slapen in plaats van mn buik die zo in de weg zit.

Ik ben nog niet buiten geweest met mn meisje. Verlang er best naar even met dr te gaan wandelen, maar wacht even tot ze maandag gewogen is.
    Ze is trouwens een warmbloeding meisje.
    Ik trek dr rompers met korte mouwen of mouwloze rompers aan en dan alleen een shirtje er over heen. Anders zit ze gelijk tussen de 37.3/37.5.
    Nu blijft ze tussen de 36.8 en 37.1.

Ik ga Mn tranen drogen (pfff ben echt mega emotioneel) en Paul de Leeuw kijken.

Fijne avond meisjes

16. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    ff ego hoor, zit er helemaal doorheen.

Vanmiddag kwam Lynn uit bed....weer koorts. En zo hoesten. Voelde gelijk dat het weer niet goed zat. dus de HAP gebeld. We konden er vanavond heen. Het is dus weer/nog steeds mis. Nu zwaardere middelen en maandag longfoto's laten maken. Daarna wordt er een nieuw beleid bepaald (mogelijk onder behandeling van een KA)

Pfff zit hier gewoon te brullen :cry:

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    ooh chacha ik huil met je mee hoor!

Pff hoop voor je dat ze gauw echt opknapt en misschien is het wel goed als ze even door een kinderarts wordt gezien.
    Sterkte en een dikke knuffel voor je! En ook voor je meisje!

18. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    chacha en pinquin: dikke knuffel!

19. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Thnx voor de knuffels meiden!
    Pinguin voor jou ook natuurlijk een dikke knuffel! Wat een lieve kraamverzorgster zeg! Hoop voor je dat het aanleggen snel beter gaat en anders hulp inschakelen hoor.

Hier een beroerde nacht. Lynn was zo benauwd en wilde alleen maar mama. Mila en ik zijn nu wakker, René en Lynn slapen nog. Ik probeer vanmiddag maar wat bij te slapen. Ben gelukkig de hele week vrij.
    Hoop dat mijn arme meisje snel opknapt. Hoeveel kan zo'n klein lichaampje nog hebben? Het is te hopen dat die ontsteking niet weer op dezelfde plek zit. Want dat kon betekenen dat er iets met haar weerstand niet in orde is (dat is het volgens mij sowieso niet, maar de arts zei dat hij iets anders bedoelt met weerstand dan ik).

Hoop echt dat we door worden gestuurd naar de KA

20. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    jee chacha, wat vervelend nou, :( Arme Lynn, heel veel sterkte, dikke knuf.

pinquin, voor jou ook een knuf! idd even kolven en de lactatie deskundige erbij halen, hopelijk gaat het dan beter.

Ik hoefde maar 1 dag op te nemen voor een hele week vrij. Dus dan is de keus makkelijk he! Mijn werk sluit niet en ook kdv van Marno is open dus hij gaat woensdag nog een ochtendje spelen. Kan ik de boodschappen halen.

Deel Deze Pagina