Chacha: hopelijk heb je wat bij kunnen slapen. Hier ook een beroerde nacht, maar niet door Jordy Stefan was bij vrienden en net toen ik Jordy wakker wilde maken voor de laatste voeding begon Deborah te huilen. Dit heeft twee uur geduurd en elke keer begon ze opnieuw. Ze is sinds gister ook niet te genieten tegen ons. Als wij maar wat anders willen doen dan haar vermaken begint ze te huilen, schreeuwen, met dingen te gooien en weet ik wat allemaal niet. Zal ze nu beseffen dat Jordy blijft of is dit weer een sprong waar ze in zit, wat een ellende..
Ik hoop dat je een beetje hebt bij kunnen tanken chacha en dat Lynn zich weer wat beter voelt. Ik zou aandringen ope en onderzoek door de kinderarts. Als is het maar voor je eigen geruststelling. Jij ook al een dramanacht Niek. ook voor jou een dikke knuffel meid! Weet je zeker dat ze niet ergens pijn had? IS het echt gedrag? Quinnetje is ons ook erg aan het testen hoor. Hij heeft vandaag al meerdere malen op de gang gestaan. Vooral het schreeuwen heb ik moeite mee, maar we proberen kalm & consequent te blijven. Gelukkig blijft hij lief t.o.v zijn zusje. Lekker ezzie een weekje vrij! En ook fijn dat Marno even gaat spelen terwijl jij de kerstinkopen gaat doen. Vandaag besloten zelf geen voedingen te geven maar alleen te kolven. Mis mn meisje aan mn borst maar waarschijnlijk is dit nu even het beste voor me. Mijn tepels beginnen al minder pijnlijk te worden, dus hopelijk morgen genezen zodat ik weer aan het werk kan met mn meisje. Morgenochtend vroeg komen ze van het cb en waarschijnlijk kan ik via hun terecht bij een lactatiedeskundige. Zo niet dan bel ik er zelf een. Ben af en toe nog heel jankerig maar dat zal met meerdere dingen te maken hebben. vannacht was trouwens een goede nacht. Om 12 uur heeft Steven Anaïs via fingerfeeding een kunstvoeding gegeven terwijl ik zat te kolven en we hebben haar 6 uur later moeten wakker maken. Toen dronk ze maar heel weinig (30 cc ofzo) en weer 4 uur slapen. Gelukkig haalt ze overdag de schade goed in en heeft ze voor de rest weer borstvoeding gehad. Ze heeft vannacht voor het eerst niet ingebakerd geslapen en dat is dr goed bevallen. Wel zo lekker voor dr. Ze valt trouwens sávonds pas in slaap na dr laatste voeding als ze 5 minuutjes op mn pink heeft liggen sabbelen. Heeft ze blijkbaar even nodig AK hoe is het bij jou? Ik ga even met mn Quinnemans knuffelen! Fijne dag nog!
fijn dat je morgen hulp er mee krijgt, ze doet het echt goed hoor, zo jong en dan al 6 uur lang slapen! en huilbuien zijn hier ook af en toe, met name omdat ik me soms zo schuldig voel tegenover Deborah. Jordy begint ook aardig een schema te krijgen. tussen de middag gaat hij gelijk met Deborah naar bed in zijn eigen ledikant ('s avonds slaapt hij nog in de wagenbak bij ons) dan slaapt hij soms 3-4 uur achter elkaar. Tijdens het avond eten zit hij in de wipper en dan rond 7 uur in bad. daarna blijft hij meestal wakker tot half 9-9 uur en dan slaapt hij tot ik hem wakker maak voor de voeding. Hij krijgt rond half 11 en meestal wordt hij rond half 4 wakker. daarna zoals vanmorgen werd het half 8. ik hou het zo maar even, hij zit nu keurig op 7 voedingen. vanmiddag ging het ook beter met Deborah, geen scvhreeuwbuien gehad en inderdaad wij je zegt aan de regels houden.. Chacha: hoe is het met jou? AK: nog niets?
Bleh meiden, De pijn is nu verklaarbaar. Ik heb spruw! Ben blij dat ik weet wat het is. Ga nu medicijnen halen en hopelijk wordt het daarna beter. Lactatiedeskundige probeert deze week nog langs te komen. Anders word ik telefonisch begeleid. Later meer..
even een kort berichtje: Hier nog niets hoor hehe..ze zit nog heerlijk op haar plek...maar van mij mag ze volgende week wel komen haha...dan is mijn vriendin hier ook dus is er mooi iemand bij eslem. Anders zit ik weer met die stress.. Maar ik heb toch wel graag dat me beebje ook ingedaald is wanneer het begint..vind het toch wel een eng idee. Kom snel even wat uitgebreider reageren op iedereen!
Vanmorgen had ik dus bezoek van de wijkverpleegkundige van het cb. Zij constateerde de spruw. Mijn meisje was maar 30 gram gegroeid en is nog net onder de 4800 gram. Denk dat ze pas als ze een maand is ofzo weer op haar geboortegewicht zal zitten. Ik heb ook contact gehad met de lactatiedeskundige. Zij probeert deze week nog langs te komen maar we houden in ieder geval telefonisch contact. Ik mag nu 3 voedingen met een tepelhoedje voeden en heb er zojuist de eerste op zitten. Dat ging vrij soepeltjes. Ook het aanleggen, maar denk dat het tepelhoedje te groot is. Ga het later met een kleinere proberen. Het gevoel bij mij was er weer en dat is best fijn want ik stond op het punt de handdoek in de ring te gooien. Heb de laatste jaren zoveel gerommel aan mijn lijf gehad dat ik dat niet meer wil. Heb mezelf een week gegeven om hetop de rails te krijgen. Lukt dat niet dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Maar eerlijk is eerlijk. Ik vond het heerlijk dr net weer zo dicht tegen me aan te hebben liggen terwijl ze bij me dronk Chacha hoe is het nu bij jou? Zijn er vandaag foto's van Lynn gemaakt? fijn dat je deze week thuis bent. AK .. oh die vriendin uit NL? Komt ze naar je toe? Leuk. Zou bijzonder zijn toch als ze er dan is? Hoop ook voor je dat je beebje snel indaalt. Niek jij voedt Jordy toch ook zelf of geef je kunstvoeding? Ik ga het eten voorbereiden. Fijne dag meiden
pinquin,.. 'fijn' dat je weet wat het is nu! kan verholpen worden en dan gaat het voeden hopelijk weer goed! AK, zou leuk zijn als de beeb komt als je vriendin er is! Je moeder kwam toch ook binnenkort? Niek, lekker dat Jordy het zo goed doet! Vandaag A'dam in geweest met marno en familie, bijenkorf rond gelopen en hij vond het zo leuk, wel doodop nu dus ga bankhangen.
Pinguin ai spruw. Dat is niet fijn. Hier gelukkig geen last van gehad met Mila, met Lynn destijds wel. Heb je er wat voor gekregen? Jullie allebei moeten behandeld worden he? Anders blijf je elkaar besmetten. Hopelijk krijg je bezoek van de lactatiekundige. En anders gewoon ff bellen met een vrijwilliger van de VBN of LLL. Al is het alleen maar om even je ei kwijt te kunnen. Welke kunstvoeding heb je Anaïs gegeven? Dezelfde als Quinn destijds? Of lijkt zij allergievrij te zijn? Hier trouwens nog nooit KV gegeven, dus ik heb geen idee. Ben er wel een beetje huiverig voor. Bij Lynn begon de ellende toen ik overstapte op KV. En Mila lijkt net zo'n gevoelig huidje te hebben Ik hoop dat de tepelhoedjes werken. Met Lynn destijds ook gedaan. Wel een geklieder als dat ding niet blijft plakken Pinguin ik hoop dat het lukt om het op de rails te krijgen. Je wilde het zo graag! Maar als het niet wil....je hebt het iig geprobeerd en het hoeft niet ten koste van alles te gaan! Bij mijn schoonzus wil het niet op gang komen. Ze kolft en kolft en kolft. En het kindje weigert de borst. Nu een borstvoedingshulpset, maar het lijkt niet te helpen. En ze weigert op te geven, omdat ze het gevoel heeft te falen..... Erg begrijpelijk, maar ze moet nu ook maar eens gaan genieten van haar kindje! Goh wat een preek Mooi schema heeft Jordy Niek. Dat doe je snel! En poeh wat is Deborah een driftkikkertje zeg. Heftig hoor! Een peuter die niet wil slapen en een baby die gevoed moet worden. AK bij jou dus alles rustig Ezzie leuk dat je in A'dam bent geweest! Hier gisteravond weer drama. Gillen om mama en als ik bij haar kom, me zo stevig vast pakken en niet meer loslaten. Ook weer koorts Vanmorgen zat ik er zelf even helemaal door heen. Maak me zo zorgen en ga een beetje doemdenken Vanmiddag foto's laten maken van de longen. Morgenochtend krijgen we de uitslag. En dan maar afwachten wat het vervolg wordt. Het vervelende is dat mijn eigen HA er niet is, dus ik moet alles met een vervanger doen. Lynn had vanavond alleen wat verhoging. Dus de kuur doet wel zijn werk. Maar ja dat deed de vorige ook Foto's maken was zo zielig. Zo'n klein hummeltje en al die witte jassen en apparatuur. We hebben er maar een grapje van gemaakt...( lachen voor de foto...klik ) René is megadruk op het werk, die slaapt nu en gaat zo aan het werk.
meiden ik had een topic geopend..maar heb er geen antwoord op gekregen.. Het is nu over..maar ik heb vanaf 7 uur een uur lang regelmatige 'weeen' gehad om de 2 minuten en ze hielden zo'n 30 a 40 seconde aan. echt ongie pijn zeg maar wat langzaam erger wordt en dan weer afzakt.. Dat het geen echte weeen zijn is duidelijk..want anders was het niet gestopt..maar wat is het dan? oefenweeen? ik dacht indalingsweeen maar ik voel nu dat ze de hik heeft en dat koppie zit nog steeds links hoor..
Ak dat zijn oefenweeen en dat is het gerommel waarvan ik weken last van heb gehad. Iedere avond begon het standaard om half 10 en na een uur a 2 uur zakte het weer weg. Schijnt heel normaal te zijn en komt vaker voor bij 2e kindjes.
Chacha ik had van de huisarts alleen wat voor Anaïs gekregen dus heb Steven er op uit gestuurd nog creme voor mij te halen. De creme helpt goed, haalt de brand er een beetje uit. Ze heeft'trouwens gewone kunstvoeding gekregen en daar spuugde ze flink van. Ook heeft ze hypoallergeen gehad. daar spuugt ze niet van. ik heb zelf het idee dat ze geen allergie heeft maar je weet het maar nooit. Quinn zat destijds binnen 2 weken onder de uitslag/eczeem. Anaïs heeft veel pukkeltjes op dr wangetjes maar voor de rest niet en ze is vrij rustig, zelfs weinig krampjes enzo. Ik hoop dat ze het niet heeft, mijn gevoel zegt van niet, maar tja we moeten allert blijven. De dame van het cb vond eigenlijk dat ik op voorhand allerlei producten moest mijden, zoals melk, noten. Vind ik een beetje overdreven egienlijk. Heb dr trouwens 2 x met hoedje gevoed en vooral de 2e keer ging erg goed. Wel zo fijn! Hoop dat de pijn gauw minder wordt maar wat ik het belangrijkste vind is dat ik zonder angst aanleg met die tepelhoedjes dus begin weer een beetje vertrouwens te krijgen. Ben benieuwd naar de uitslag van dr foto's maar denk dat als het echt heel mis was geweest je al wel wat gehoord zou hebben. Knap van je schoonzujsje dat ze vol blijft houden. Doet me aan mezelf denken destijds met Quinn. Maar denk dat je ook meot zeggen nu is het genoeg. Ik heb nu weer een beetej vertrouwen maar vanochtend was ik er eigenlijk al klaar mee. Heb echt genoeg gerommel aan mijn lijf gehad de laatste jaren en wil gewoon genieten. Maar vind wel dat ik het een kans moet geven dus zet ik nog even door. AK het zouden ook indalingsweeen kunnen zijn. Bij mij daalde ze steeds beetje bij beetje in dus niet gelijk. Hoop het voor je! Ezzie was het neit megadruk bij de bijenkorf? Wel leuk Amsterdam rond deze tijd. Als mn meisje morgen boven de 4800 gram is ga ik even lekker een rondje met dr wandelen. Is een beetje de grens die ik voor mezelf heb gesteld. Maar nu.. ga ik me zo klaar maken om lekker te gaan slapen. eerst even douchen, dan kolven en dan hopelijk een wat langere nacht dan gisteren! fijne nacht meiden
Poepoe, ik heb nog geen tijd meer om te lezen of te schrijven. Werken, werken, werken. Tussendoor nog een beetje slapen enparacetamol slikken. Net maar even de HA gebeld en ja hoor, die zat, zo als gewoonlijk, weer vol. Dadelijk telefonisch contact. Hopelijk kan ik telefonisch mijn klachten goed uitleggen en krijg ik een ab kuurtje. Chacha,misschien gaat lynn ook aan de pompjes. Lynn heeft sindsdien geen/nauwelijks nog klachten. Ze krijgt preventief flixotide, 2x daags 1 puf en zonodig, wanneer ik merk dat ze benauwd wordt, krijgt ze ventolin. Ze doet het er heel goed op. Oh pinguin,voel het niet als falen als het niet lukt. Je doet je best om je meisje eten te geven. Hopelijk vandaag een lekker stukje wandelen. Denk aan je.Dikke knuf van ons. AK, hopelijk begint de bevalling snel. Toi toi toi. Jordy al een redelijk ritme. Stoer hoor. Hier alleswel zijn gangetje. Lynn begint een beetje uit te proberen. Grrr. En ze geeft er niks om als ik mopper of haar in de hoek zet. Ze krijgt nu dus een klets tegen haar billen. Als ik nu zeg: mama billen petsen, dan komt ze vlug. Heb momenten dat ik haar achter het behang wil plakken, maar het volgende moment is ze weer zo lief. Iemand kindje lenen? Vandaag nog werken tot 21.00u en morgen tot 14.00u en dan heb ik een paar daagjes vrij. Heerlijk. Dan begint vrij snel denieuwe AM en kan ik gewoon weer 2 dagen werken. Gelukkig. Ga even een sigaretje roken en dan aankleden en werken. Doei schatjes.
De ontsteking zat weer op dezelfde plek. Maar het was wel te zien dat het hij kleiner was geworden. Voorlopig wordt er verder geen actie ondernomen, omdat ze nu koortsvrij is en goed op de zwaardere medicatie reageert. Gelukkig maar. We worden dus nog niet doorverwezen. Ik moet haar wel goed in de gaten houden, als ze weer koorts krijgt of ander raar gedrag gaat vertonen, moet ik direct aan de bel trekken. Pinguin hoop dat de spruw snel over is! Fijn dat je het idee hebt dat ze niet allergisch is, dat zal een heleboel dingen makkelijker maken. Fijn dat het goed gaat met het hoedje. Lastig hoor die tweestrijd van wel of niet stoppen. Dat is een keuze die alleen jij kan maken. Ik weet dat ik destijds met Lynn er pas na 5 weken aan toe was om te zeggen "nu is het genoeg". Met Mila heb ik ook geroepen: ik stop er een fles in (vooral als ze hele avonden aan de tiet lag, of 3x per nacht kwam). Ik kreeg pas na 2 maanden het gevoel dat het een beetje lekker liep. Nu ik weer wat verder ben, komen die 6 maanden steeds dichterbij. Juudje ik hoop dat je het snel rustiger krijgt. Hier ook een spook van een kind. En de gang werkt hier ook voor geen meter. Mijn stem verheffen heeft meer indruk (maar eigenlijk wil ik dat niet, maar ja het helpt wel) Mila wil niet slapen. Ze heeft ontdekt dat ze heel hard kan gillen. En dat doet ze al de hele dag. Volgens mij houdt ze zichzelf wakker met dat nieuwe kunstje. Lynn dus geen koorts meer en dat is te merken. Ze is wat levendiger. Hoop dat ze snel ook wat meer gaat eten, ze is zooooo mager.
hey meiden, Het voeden gaat nu echt veeeeeel beter. Wel zo lekker. Dinsdag komt de lactatiedeskundige en tot dan doe ik het met de hoedjes. De brand is nu uit mn borsten dus dat scheelt ook wel heel veel eigenlijk. Ik voed nu zelf 4 x en de andere 2 a 3 keer krijgt ze via fingerfeeding of een flesje. Ze slaapt de hele dagen 's avonds wil ze graag bij ons liggen. s'nachts graag tegen mij aan al zuigend op mijn pink in slaap vallen. Ik heb weer hoop dat het allemaal wel weer goed gaat komen! Chacha lastig hoor met die longentjes van Lynn. Misschien toch nog even contact met je eigen huisarts opnemen als die er weer is? Wel fijn dat deze kuur goed lijkt aan te slaan. Lastig Juud dat Lynn niet reageert op in de hoek zetten. Lekker dat je straks effe een paar dagen rust hebt! End aarna nog maar 2 dagen per week is goed te doen toch? Ik duik zo mn bedje in. We hebben steeds gewacht met naar bed gaan tot de laatste voeding maar het begint ons op te breken. We liggen meestal al om 10 uur ofzo op bed namelijk. Hoop dat het met iedereen goed gaat! oh ja Mir.. Je bent een lieverd! fijne nacht!
Pinguin fijn dat het met het tepelhoedje zoveel beter gaat! Volhouden meis! Kan het niet zijn dat ze misschien een beetje in de war is door dat flesje? Ik merk het aan Mila na een dag werken (en dus 3 flesjes te hebben gehad) dat ze echt heel ongeduldig aan de borst is en soms lijkt het of ze niet goed kan happen. Fijn dat de LK komt, die kan dan mooi even meekijken. Het gaat vast helemaal lukken! Mila wilde ook 's avonds zo graag bij me zijn. En ik maakte haar niet wakker voor een laatste voeding, omdat ze anders 's nachts eerder kwam (kwam ze om 3 uur en als ik haar liet slapen pas om 5 uur...gek he). Ik lag er vaak ook al om 9 uur in. Zo heb ik de eerste tijd overleefd....haha Ik heb ook een weerstand van niks (ben precies mijn dochter) 1 neusgat zit helemaal dicht....heeeeeeel irritant
Ze heeft pas 1 x een flesje gehad. Op aanraden van de lactatiedeskundige omdat het fingerfeeden heel veel energie schijnt te kosten en ze veel onrustiger dan is. Ze heeft veel last van krampjes 's avonds denk ik. Maar vooral het lichamelijk contact lijkt ze dan heel erg nodig te hebben. Jij ook lage weerstand. Ik slik nog steeds mn zwangerschapsvitamines. Vit C, cranberry met probiotica, gravitamon en floradix. Als ik dat niet doe kan je me opvegen denk ik. Ik lig nog steeds niet in bed. Ga wel zo richting de douche, dan kolven en dan lekker slapen tot mn meisje wakker wordt. trusten
Ik ga denk ik ook maar een arsenaal aan vitamines inslaan. Mila was 's avonds ook zo onrustig hoor. Alleen maar stil te krijgen met de tiet.....het welbekende clusteren Goede nacht gehad? Hier onrustig...beide meiden En René aan het werk.... Fijne dag ....ik ga Mila uit bed halen....die heeft het al weer gezien in bed.
hallo, daar ben ik weer eens even...ik lees nog steeds mee.... en lees dat meer kindjes aan het utproberen zijn...ppfff....nou juud herken het wel....kan dimphy ook wel achter het behang plakken...VERSCHRIKKELIJK soms! overal tegen in gaan en er een discussie van gaan maken... chacha wat fijn dat de koorts is gezakt...kan ze weer wat gaan aansterken.. allahinkullu...nog even, wat gaat het toch snel...bij mij waren het indalingsweeen....en ze kunnen oms echt pijn doen, dat je ze weg moet puffen....ik had het ook al meerdere weken en mij werd ook vertelt dat dit vaker gebeurt bij een 2de zwangerschap.... met de meiden gaat het goed..ninthe heeft fysio voor het omrollen en 'opdrukken' ze doet dit nu wel sinds 2 weken....ze is hypermobiel en daarom is voor haar bewegen wat moeilijker.... maar het gaat goed ! Dimphy is een echte peuter! super eigenwijs en veel te veel babbels... maar o zo super schatje... ook ben ik de laatste dagen veel bezig met wat er allemaal is gebeurd met ninthe.....en hoe veel geluk we hebben gehad dat ze het overleefd heeft....en sta ook veel stil bij de kindjes die helaas het niet overleefd hebben of gehandicapt zijn geworden door deze verschrikkelijke ziekte....www.ogbs.nl...even aandacht voor deze kindjes en hun ouders.... Allemaal hele fijne kerstdagen..Geniet ervan met jullie gezinnen!.. xxx
Mamsie leuk weer even wat van je te lezen. Moest toevallig gister aan je denken! Fijn dat het goed gaat met je meiden. Dimphy ook al zo'n peuterpuber? En Ninthe hypermobiel? Dat heeft toch te maken met gewrichten die snel uit de kom raken? Kan me voorstellen meid dat je veel bezig bent met wat er met Ninthe is gebeurd. Dat hakt er behoorlijk in! Ik zal de site eens gaan bekijken Jij ook fijne dagen! Hier heeft mijn eigen HA zelf met mij gebeld. Ik was al van plan om zelf te bellen, maar ze heeft mij dus al gebeld. Even horen hoe het met Lynn was en volgende week moet ik toch even langskomen ter conrole. En mij op het hart gedrukt dat als Lynn weer koorts krijgt deze kerst, ik weer naar de HA-post moet gaan (please laat het niet nodig zijn) Fijne kerstavond iedereen. Lekker brullen met All you need