hallo! Ik ben weer terug van weggeweest Zo te lezen gaat het allemaal redelijk goed met iedereen. Heb nog niet echt alles goed teruggelezen trouwens... 8) Wij hebben echt een geweldige wintersport gehad! Niet echt sneeuw... maar de pistes hielden ze wel goed door elke dag flink sneeuw te spuiten met van die sneeuwmachines. Ik vond de sneeuw wel wat minder daardoor, wat ijziger... Snowboarden ging prima.. alleen merkte ik dat ik niet echt volluit durfde.. want ja joh.. als ik iets breek... kan ik even niets meer met Tijn Gek idee ineens... Tijn heeft het werkelijk fantastisch gedaan. Hij is aandachtgeil hihi.. heerlijk vond hij het in de drukte. Het slapen overdag nog steeds drama.. maar hij was erg vrolijk. Oppassen deden we ook om de beurten dus dat was super Tijn is nog wel een beetje ziek geworden. Waarschijnlijk door zn nichtje die met de snottebellen uit haar neus liep haha.. weer goed voor de weerstand.. maar wel sneu voor Tijn... Hij is nu weer opgeknapt. Hij spuugde ook meer dan normaal.. echt water en slijm... maar ik heb ook het idee dat het misschien wel door zijn eerste hapje komt.. Ik heb hem banaan gegeven. Met een lepeltje lukte het niet echt... maar met zn speen wel.. nog even oefenen.. maar nu maar even niet meer.... Nou heel geklets over mij..... ik doe vanaf nu weer met jullie mee Oud en Nieuw vieren we bij mijn ouders. ik zit ook nog even te tobben of ik Tijn wel of niet wakker moet maken. Als hij zich rot schrikt van het vuurwerk heb ik hem liever even bij mij... Misschien maak ik hem wel wakker... Ik ga even eten! Kom zo weer even koekeloeren hier! doeg!
niek; ik geef 5x bv per dag,. de tijden overdag wil hij wel (hoewel vandaag weer minder) maar die van 23 uur al een paar keer niet,. dus zat te denken om die een keer over te slaan om te zien wat ie dan doet,. mir: welkom terug! gezellig dat je er weer bent hoor. hoe vond tijn zn eerste hapje banaan? vies, lekker?
Ezzie: Lynn was vandaag niet echt anders....gewoon lekker vrolijk. Wel allemaal snottebellen uit de neus (maar denk eerder dat ze dat van ons heeft, dan van het kdv). Ze sliep wel onrustig, was om half 5 wakker, niet huilen ofzo, maar sabbelen op knuistjes en babbelen. Dat waterige spuug van Marno is gewoon verteerde melk vermengd met maagzuur, kan geen kwaad hoor. Tja stinkend kwijl, je moet haar handjes eens ruiken, echt zo'n zurig luchtje. Jakkes. Ze zit ook echt de hele dag met de handen in de mond. Mir, fijn dat je terug bent. Gezellig dat je er weer bent om te kletsen. En fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Vond Tijn de banaan lekker? Wij hebben al vuurwerk bekeken. René is net een klein kind met vuurwerk. Hij heeft al behoorlijk wat afgestoken. Lynn volgt helemaal wat er gebeurt (zelfs de pijlen die omhoog gaan). Soms schrikt ze wat, maar ze vindt het ook erg mooi. In principe laat ik haar slapen, maar wordt ze wakker dan mag ze voor deze keer mee naar beneden. Ik denk eigenlijk dat er wel doorslaapt. Wij blijven thuis, mijn broer + vriendin, ouders en vrienden komen. Gulay, als je Eslem niet wil laten huilen moet je dat doen omdat jij dat wil en niet omdat de buurvrouw er wat van zegt. Als het werkt om haar te laten huilen, moet je vooral doorgaan.
Hoi! Tijn wist niet wat hij van de bananensmaak moest vinden..... hij keek zo beteuterd.. hihi... Chacha, hoe gaat het met de nieuwe voeding van Lynn? He gatver, wat ik nu weer heb... Ik kan gaan mediaplayer meer openen. Wilde net filmpje van Lynn bekijken maar dan zegt de mediaplayer dat ik hem moet valideren : Probeerde het net ook eens met mijn filmpjes maar nee hoor.. Ik snap er niets van.. balen joh!... morgen maar eens uitzoeken Tijn zit nu aan de fles bij bart. ik ga zo douchen en dan duikel ik mijn bed in... we hebben vannacht gereden vanuit Oostenrijk.... en een middagslaapje zag Tijn natuurlijk niet zitten hihi dus heb ik vanmiddag niet even geslapen en ben nu zooo moee.. Welterusten!
ik heb even n paar fotootjes van zn eerste bananenhapje in mn album gezet ja ezzie, waterig spuug is hier ook.... zuur ruikt dat he... Ja Chacha.. hier ook een kwijlerd... en zuur joh... ieehhh... ik denk dat het kwijl is vermengt met wat spuug (waterig spuug), vandaar dat het zo zuur ruikt! Inderdaad Tijn zn handen verdwijnen ook regelmatig in zn geheel in zn mond en dan ruiken die zuuuuurrrr
Het gaat echt super met de nieuwe voeding. Ik heb een tevreden kind. En....ze spuugt amper nog (terwijl de voeding nog dunner is dan de standaard voeding). Ben blij dat ik toch doorgezet heb....Lynn is veel vrolijker dan voorheen en ook geen benauwde geluiden meer. Nadeel is dat ik de bijvoeding dus echt ga uitstellen tot 6 maand. Vind ik erg jammer, maar voor Lynn is het denk ik wel beter. Haha die Tijn, nog steeds zo wakker? Hier zijn het ook korte slaapjes hoor. De vakantie heeft hem dus niet op het andere spoor gezet? De 4 voedingen gaan nog steeds goed? Mir weltrusten! Lekker uitrusten!
Ja pff..het blijft een probleem. Ze krijst vrij snel hoor..als ik haar in haar buggy zet of in de maxi cosi (in de auto) krijst ze ook zo totdat je gaat rijden haha..dus opzich weet ik wel dat het niets ernstigs is.. Het klinkt alleen zo afgrijselijk hehe.. Heb nog steeds wel het idee dat ze het echt nodig heeft hoor! Maar ik had gehoopt dat het op zou houden. Maar goed.. Weet niet meer wie het was die ook wat besteld had. Maar ook ik heb mijn bestelling niet gehad vab die winkel in almere! balen joh Hoe was je vakantie Mir? Ik heb voor Eslem een baby gym gekocht bij de prenetal..nou ben zo blij dat ik dat ding heb gekocht. Was maar 10 euro en ze is er gek op! ze grijpt alles vast enzo echt heel leuk. Leuk om naar te kijken ook. Wel is het ding eigenlijk best gammel en snap ik nu waarom je beter iets duurs aan kan schaffen zoals van fisher price Want vannochtend zat ze er zo tegen aan te hensen dat dat ding om viel boven op haar haha..ze schrok alleen en had geen pijn. En mijn moeder merkte ook op dat als ze zich eenmaal op gaat trekken dat ook helemaal mis gaat als ze dat ding daar voor wilt gaan gebruiken Nouja dat zien we dan wel. Ik wou eerst ook aan hapjes enzo beginnen..of rijstenbloem eens gaan proberen. Echter is Eslem zo'n grote beer dat ik het niet zo aan durf hoor. Ben bang dat ze de pan uit rijst Zit er aan te denken trouwens om toch een kolf aan te schaffen..maar ze zijn zoooo duur pfff.. Heeft een van jullie ervaren met handkolven? En welke zal ik aanschaffen. tweedehands is zeker geen optie ivm hygiene?
oh fijn zeg! dat het nu zo goed gaat Goed van je dat je hebt doorgezet met je keuze! Zie je wel wat jij dacht was goed! Weer een bevestiging van je gevoel volgen ook al is dat soms eng.. wow.. zag net dat er al septembermama´s 2007 zijn gek he.. Ik wist vorig jaar deze tijd nog niet dat ik zwanger was.... Ik zit nu wel de hele tijd eraan te denken... Vorig jaar toen... 4 januari was mijn eerste pos. test. Maar heeeel licht positief, dus dachten we dat het niets was... week later was het overduidelijk... gek joh... heb je nu een klein mensje waar je voor moet zorgen... en een jaar geleden wist ik nog van niets.. nou ik ga nu écht onder de douche stappen en mijn bed in duiken....! doeg!
Ik ga voortaan meer op mijn gevoel vertrouwen Ben wel blij dat het cb achter mij staat hoor. Goh nu al september 2007 mama's..... wat een gek idee. Ik heb getest op 31 december (dus morgen vorig jaar). Ik ben er ook veel mee bezig....denk er veel aan terug. We dachten dat ik niet zo snel zwanger zou zijn (1e ronde) en dat ik onregelmatig menstrueerde omdat ik net met de pil gestopt was. Maar ik zat zo onder de puistjes (normaal gesproken geen last van) dat ik toch een test heb gehaald. Juist op oudejaarsdag, omdat ik me misschien wel klem zou zuipen en dan later er achter zou komen dat ik zwanger was. Haha heb nog nooit zo nuchter de jaarwisseling meegemaakt. Gulay: Lynn krijst ook in de auto, totdat we gaan rijden....overdag valt ze in slaap, 's avonds kijkt ze naar alle lampjes. Als we stil staan voor de stoplichten begint het gehuil opnieuw. Als je het idee hebt dat Eslem het huiltje nodig heeft, dan moet je gewoon je gevoel volgen. En tja het klinkt soms afgrijselijk, maar dat doet Lynn ook wanneer ze honger heeft of wanneer ze afgedroogd wordt. Gewoon echt meidengekrijs. Ik heb destijds de kolf van medela gehad. Beviel erg goed. Is een handkolf waar je een electrisch gedeelte eventueel zou kunnen aansluiten. Ik zou persoonlijk zelf niet van een onbekende het willen overkopen (maar das gewoon een gevoel). Een vriendin van mij heeft die van mij nu geleend en voor de hygiene maakt dat niet uit. Als je het maar goed uitkookt. Mir lekker douchen meid....je bent al weer net zo verslaafd als voor je vakantie hihi De babyfoon springt hier steeds aan door het vuurwerk....erg irritant....ga ik kijken, ligt ze gewoon heerlijk te slapen....snapte er al niks van
Nou, Lotte slaapt overdag bijna niet meer. Maar vind ik eigenlijk wel gezelligen ze slaapt 's nachts goed, dus.. Ik heb de handkolf van avent, beviel erg goed. Wil hem verkopen, dus als je interese hebt.... chacha: je moet zeker op je gevoel vertrouwen, is echt belangrijk, maar wel een fijn gevoel als het cb achter je staat toch. Ik ga Lotte nog niet bijvoeden, pas bij 6 manden. Wel jammer, lijkt me zo onwijs leuk, maar mijn vriend heeft exeem en asmatische bronchites(schrijf je dat zo?) dus beter om even te wachten. Lotte krijgt trouwens echt spekbenen, haha, van wie zou ze dat nou hebben
Hoi allemaal, Hier zijn we weer. Ik heb eigenlijk niets nieuws te melden. Seán heeft echt helemaal geen last gehad van zijn vaccinaties dus dat was erg fijn. Heeft helaas ook niet langer geslapen. Hij doet nog steeds hazeslaapjes maar is wel lekker vrolijk. Ik zit echt te hopen dat ie rond de 5 maanden wat langere rukken gaat maken, dat deed de oudste in ieder geval wel. Pff gisteren even naar Haarlem geweest. We dachten even gezellig de stad in te gaan en een kopje koffie te drinken bij de V&D. Nou toen barstte daar de bom bij onze puberpeuter Tim. Ik voelde het al aan komen. Hij was al zo chagrijnig en om niks blerde hij de hele tent bij elkaar en rolde op de grond. Door zijn geschreeuw begon Seán ook te huilen dus het was even stress. Ik heb Seán snel in de maxicosi geladen en Tim opgepakt en weg gedragen. Ik voelde me flink opgelaten want iedereen staarde naar ons. Chacha wat heerlijk meid dat Lynn het zo goed doet op die nieuwe voeding. Zo zie je maar dat je best op je eigen gevoel kan vertrouwen! Over oudejaarsnacht. Ik persoonlijk zou ze niet wakker maken. Tim sliep er altijd gewoon doorheen en dat was en is best een lichte slaper. Dit jaar gaan wij gaan naar vrienden maar die wonen hier om de hoek. Ik zit eraan te denken om Seán om 23:45 wakker te maken voor zijn voeding en dan gaan we al voedend en knallend het nieuwe jaar in ! Als dan het meeste geknal over is dan gaat ie met slaapzak en al in de wagen en loop ik snel terug naar huis. Volgens mij kan een baby ook op 4 keer borstvoeding hoor. Ik denk dat je gewoon even moet kijken hoe je beeb erop reageert. Hoe ouder ze worden hoe groter de kans is dat ze dan bijv. 12 uur lang kunnen slapen zonder voeding. Seán zit nu op 5 keer. Hij zit eindelijk in een echt ritme van 7, 11, 15, 19 en 23. Ik heb ook gemerkt dat ie gisteren en vandaag minder lijkt te drinken. Plus heel vaak, vooral 's ochtends, dan komt ie zelf niet maar leg ik 'm aan omdat het tijd is. Ezzie ik zou gewoon doen wat Marno aan geeft. Mocht het niet lukken dan kun je altijd weer die voeding van 23:00 erin lassen. Mir leuk dat je weer terug bent. Hahaha heb je een illegale versie van Windows ? Je kan het validation process wel omzeilen maar dat moet je ff googlen. Wat een leuke foto's trouwens. Volgens mij lijkt Tijn wel op jou? Nou ik ga ff zappen. Er is volgens mij niks op de buis.
nou, het waait hier lekker! ik heb de handkolf van avent en die bevalt wel hoewel ik zelf gewon niet veel kolf, maar ik blijf het proberen. Ik wacht ook nog veven met de bijvoeding. @ezzie: wil je mij laten weten hoe het is gegaan als je die voeding overslaat? Ik wist 19 december dat ik zwanger was en met kerst hebben we het aan de familie verteld. raar dat er alweer september mama's zijn.
PaddyKira Ik was gister ook in haarlem hehe.. Chacha, ja eslem heeft het een beetje sinds we in nederland zijn. Komt denk ook omdat ze erg verwend wordt veel opgepakt enzo. En wanneer mevrouw nu iets niet zind zet ze het op een krijzen hahah.. Weetje wat helpt..zodra ze haar lip begint te krullen om te gaan huilen ga ik zelf heel hard huilen (nouja nep dan he ) en dan is ze zo verbaasd dat ze of niet begint met huilen of ze stopt er mee mocht ze al aan het huilen zijn haha es: ik pm je even! Mijn laatste ongesteldheid begon 20 december..na oud en nieuw..een weekje ofzo misschien iets langer kwam ik erachter dat ik zwanger was Het staat nog op deze site dus.. Ik weet wel dat ik een deze dagen zwanger ben geraakt..grappig is dat he..eigenlijk is het nu eslem haar verjaardag hehe nouja niet perse vandaag maar een dezer dagen dus..hihi.. Want ook al was ze nog niet geboren..ze leefde wel al..
ik zat mme dat ook allemaal te bedenken. vorig jaar oud en nieuw was dimphy er ook al, alleen wist ik het nog niet. 9 januari had ik een positieve test. weet alles nog zo goed. word er wel steeds heel emotioneel van, hebben jullie dat ook? hele fijne jaarwisseling allemaal.
Ik wist dat Lynn in aantocht was op 6 februari. Moet dus nog even wachten. Ik laat Lynn ook gewoon liggen om 0.00u. Als ze wakker wordt, van het vuurwerk, ga ik er wel naar toe. We slapen bij een vriendin van me. Hoop dat ze goed doorslaapt, anders hebben hun ook geen nachtrust. Vannacht werd ze weer om 3.00u wakker en ben ik ruim een uur met haar bezig geweest, maar daarna heeft ze geslapen tot 8.00u. Naar mijn mening heeft ze toch niet genoeg aan 4x200cc. Maar een fles om 23.00u, gaat er gewoon niet in. Zou ik om de drie uur 200cc kunnen geven? En dan kijken wanneer ze wel tevreden is? Mag namelijk niet 210+7 geven, omdat haar maagje dan uitrekt. Nou doe ik in de laatste fles (20.00) 20cc water extra en een half schepje comfort en 3 schepjes nutrix. De fles gaat er helemaal in, 230cc. Ik heb echt een melkmonster. Of zal ik nog een week aanrommelen en dan maar aan de ka een oplossing vragen? Moeilijk hoor. @Gulay, heb je niet een vrouw gezien bij de V&D, met twee huilende kinderen? Haha. @Mir, heeeeeej, daar is je weer! Ging het niet zo goed nee met het hapje? Hahahaha. Had je eerst al rijstebloem van het lepeltje gegeven?
Chacha, ik wilde ook zon fotoalbum bestellen. Wel prettig dat er meteen de prijs bij staat. Kwam namelijk op 92 uit. Oeps. Nu dus maar gewoon de foto's af laten drukken en dan plak ik ze zelf wel in. Nu ben ik 15 kwijt. Scheelt maar een beetje hè. Whahaha.
vorig jaar deze tijd had ik wel heel vaag het idee dat ik zwanger was en op 1 jan heb ik positief getest,.. sta er ook telkens bij stil ja,. denk het hele komende jaar,...nu was ik zoveel weken zwanger,......rond deze tijd was ik zo moe,.... etc,... maar wel leuk om zo terug te denken,.. denk dat de eerste verjaardag ook best speciaal is, niet alleen omdat je beeb jarig is maar ook voor jezelf over wat je toen allemaal hebt meegemaakt enzo,.. gulay; ik heb een handkolv van avent,.. 55 euro,. best prijzig ja maar vind het idee van een ander ook niet zo fijn terwijl dat best kan, kwestie van goed steriliseren. als je het een poos gebruikt haal je het geld er weer uit dat je anders aan flesvoeding had uitgegeven denk ik dan maar. ik ben er tevreden over,.. vooral ook omdat alle potjes etc erop passen. paddy; je hebt hetzelfde ritme als marno,.. hij slaapt nu dus wel door? marno heeft ook een paar dagen gehad dat ie minder dronk en ik nog met een volle borst zat,.. maar ja, doe je niks aan. ... ik geef nu de laatste voeding wat eerder, om 22.30 ipv 23 en de twee keer dat ik het nu doe drinkt ie goed, dus zolang ie dat doet sla ik nog maar niet over maar als ik dat ga doen niek; dan laat ik dat weten .
Hey meiden, Grappig te lezen dat we allemaal met het vorige jaar bezig zijn. Mijn laatste menstruatie was ook op 20/12 en onze kleine man is vannacht een jaar geleden gemaakt! Was een leuk oudejaarsfeestje!Voelde op 1/1 duidelijk mijn eisprong en wist toen eigenlijk gelijk al dat ik zwanger was. Had op 16/1 mijn positieve test. Ik zei vanochtend nog tegen Steven dat het komende jaar waarschijnlijk wat minder turbulent zal zijn. Geen verhuizing, zwangerschap en al dat! Gulay ik gebruik een elctrische kolf van Medela de pump in style advanced. Dit is wel een hele dure trouwens, maar ik kolf dan ook vanaf het begin alle voedingen. Ik zag op ebay iemand die een kolf van medela + toebehoren in de veiling gedaan heeft. De vraagprijs nu is 10 euro. Chacha fijn dat het nu beter gaat met Lynn en dat je hebt doorgezet! Mijn mannetje heeft een aantal dagen flink last gehad van van alles Waarschijnlijk toch iets te veel dingen met melkeiwitten gehad ( croissantjes, appeltaartje niet met plantaardige boter, geitenkaas) Hij heeft echt zulke buikkrampen gehad , echt heel zielig. Eergisteren is hij weer in bad geweest en nu ziet zn gezichtje er weer vreselijk uit. Ik wacht ook nog tot de 6 maanden met bijvoeden, alhowel ik denk dat hij best wel wat zou lusten! Van de week was ik s'nachts alleen en had ik Quinn weer in zijn wiegje naast me gelegd, Vind het dan heerlijk naar hem te kijken hoe hij in slaap valt. Lag hij eerst op zijn 2 vingertjes te sabbelen en was toen binnen notime in slaap. Ook als hij wakker wordt ligt hij heerlijk op zn vingertjes te knabbelen en sabbelen. Wat huilen betreft. Quinn vindt de maxi-cosi verschrikkelijk, maar als we eenmaal rijden is het prima. Oh wee als we dan stoppen voor een stoplicht, dan is het helemaal mis . Ik ga me douchen meiden, manlief gaat oliebollen bakken met mijn moeder en ik ga een lange wandeling met Quinn maken. tot volgend jaar ( als ik niet eerder terug kom om ff te lezen ) Pinguin
ezzie: Ik wou eerst ook niet tweedehands..maar eigenlijk is het toch inderdaad een kwestie van goed uitkoken? De kolf kan toch gewoon uitgekookt worden? Als je dat koopt voor die prijs zitten daar dan ook flesjes bij enzo? Ik weet niet precies hoe ik het moet aanpakken maar ik wil graag kolven om haar te laten wennen aan een flesje enzo..dat ze wellicht iets minder afhankelijk wordt van mijn borst. Hoe zit dat eigenlijk..je kolft de melk af..en dan zet je het in de koelkast? Hoelang kun je het daarin bewaren? En hoe zit het als je bijvoorbeeld 2x apart moet kolven om een heel flesje te vullen? Kan dat gewoon? Dus bijvoorbeeld sochtends kolven en dan in de koelkast zetten en dan smiddags nog een keer en dat in hetzelfde flesje doen zeg maar. Heb me er eigenlijk nooit in verdiept dat kolven.. Juudje..ik heb me vergist haha..ze zei gisteren (vrijdag dus) maar ik was er donderdag haha..haal de dagen een beetje door elkaar.. oops! Jullie hadden het ook ergens boven over ritme en aantal voedingen enzo..ik voed eslem toch weer op verzoek. Dat werkt gewoon het beste voor haar. Heb geprobeert me aan een schema te houden maar dat werkt niet echt voor haar..probeer het soms wel een beetje te rekken nu.. overdag heeft ze ook geen slaapritme meer eigenlijk. Doordat we nu in Nederland zijn was haar ritme eigenlijk helemaal ver te zoeken..veel naar buiten geweest..dus ze sliep veel in de kinderwagen enzo..maar ik ben daar maar mee gestopt want dat is ook geen oplossing. Slapen daar is haar bedje voor. Ze ligt dus nu in haar bedje te krijzen Ik zit er over te denken toch zo'n boekje te bestellen slapen zonder huilen ofzo. Het blijft problematisch namelijk haar laten slapen. Ze geeft zich er gewoon niet aan over. moeilijk is dat. Maar het komt wel goed Kunnen jullie ook niet wachten tot ze wat ouder zijn..het lijkt me zo leuk als ze straks echt gaat brabbelen en kruipen enzo. Alhoewel je dan wel ogen in je achterhoofd moet hebben dan want ze kruipen natuurlijk overal naar toe dan hihi. Mijn moeder gaat zo oliebollen bakken en ik ben uitgenodigd bij een vriendin. Het is namelijk en hier bij de nederlanders oud en nieuw..en bij ons is het ook een feestdag namelijk het offerfeest.. Drukke dag dus fijn oud en nieuw alvast!