September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Juud wat leuk! Heb je al meerdere reacties gekregen?

Ezzie succes morgen met de rondleiding. Raar idee he dat onze kleintjes volgend jaar op school zitten.

Mir ziek, zwak en misselijk? of gewoon moe? Of toch niet stiekem zwanger? ;) (oei wat een brutale vraag :) )

Pinguin hoe is het? Nog gewerkt?

Narcissen ben je al bij de oogarts geweest?

Hier gewerkt vandaag. Lynn heeft een goede nacht gehad. Klaagt wel over pijn vandaag, maar verder gaat het goed. Vanavond wel wat moeite met in slaap komen. Zou de erfenis van gister wel zijn ....

En Mila heeft eindelijk haar 1e tandje door....

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jij zegt het , ik denk het :oops:

Niet gewerkt.
    Moet morgen heel even en dan maandag pas weer.

Fijn dat je zus zo leuk reageerde Juud!
    Heb je al een afpsraak bij de vk of ga je naar de gyn ?

Chacha fijn dat ze er relatief weinig last van heeft gehad.
    Mila al een tandje.. gaat snel allemaal he?
    Is ze nu helmaal aan de bandage gewend?

Inderdaad raar idee dat ze volgend jaar al naar de kleuterschool gaan. NOu ja anderhalf jaar nog . Laat hem nog maar even peutertje blijven. Geniet zo van dat mannetje!
    Vanochtend trouwens met hem naar de huisarts geweest. Hij heeft al een tijdje een flink ontstoken vingertop en nu kwam er van alles uit.
    Blijkt een ontstoken nagelriempje te zijn. Bij volwassenen snijden ze het los maar bij kindjes wordt het een ab kuur.
    Heb de kuur wel opgehaald maar probeer het eerst met veel in soda baden en schoonmaken met alcohol. Moet dan flink in zijn vinger knijpen om het wondje te openen en de troep er uit te krijgen. Hij gilt het echt uit
    :( en het is een gevecht, maar hij laat zich wel heel goed door me troosten. Is niet boos ofzo omdat ik hem pijn doe.
    De huisarts vond hem erg licht voor zn leeftijd (nog geen 13 kilo).
    Ik vind het wel meevallen. Hij zit ook pas net in maatje 92.
    Volgende week naar het cb dus dan zullen ze hem wel effies goed meten en wegen.
    Ik ga een flesje voor mn meidje maken en dan lekker naar bed.

3. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    dames, dames toch... [-X :) nee hoor ik ben niet zwanger.. :)
    hihi.. ik reageerde van de week nog op de spiraal-perikelen van Narcissen
    hij zit nog op zn plekje.

Ik ben fotoalbums aan het maken. Heb er nl. nog geen een :oops: Wel losse foto's, maar dat schiet niet op. Nu maar hulp van de Hema-site.

Ik reageer morgen weer. Ik ga het nu afmaken anders gaat het noooit wat worden

trusten!

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Leuk die HEMA albums Mir.
    Ik heb er pas 5 :oops:
    Moet er ook maar weer eens 1 gaan maken.
    Merk dat ik veel minder foto's van Anaïsje neem trouwens.

Ok nu ga ik echt naar bed.

xxx

5. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    ohw, arme Quinn met een ontstoken vingertje, :( hopelijk gaat het idd zo over , zonder AB.
    Ook weer naar het CB? Hier moeten we pas weer als ie 3 jr is.
    Zit een heel jaar tussen.
    Als ie het verder goed doet maken die 13 kilo niet uit lijkt me hoor. Marno is 13.5 kilo.

Wat voor mt schoene hebben jullie kids nu? Wij bliven al heel lang in 24 steken. (niet dat het uitmaakt, scheelt weer nieuwe aanschaffen!)

Wat een werk he die foto's, moet het echt bijhouden, maar dat komt er vaak niet van!

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    hihi sorrie Mir, het schoot me op eens te binnen. Heb je vals beschuldigd hihi ;)

Hoe bevalt het werken eigenlijk voor de nieuwe klas? En is 24 uur een beetje te doen? Of valt het vies tegen?
    Ben soms best wel jaloers. Ik ken een aantal meiden, die minder werken, 1kindje hebben en ook nog eens een schoonmaakster. Ik zou ook wel een schoonmaakster willen....Maar ja dan heeft het helemaal geen zin meer om te werken (kosten opvang en ook kosten schoonmaker)

Pinguin Mila went steeds meer aan de bandage. Ze hebben m nu ook wat losser gedaan en dat vindt ze wel prettig merk ik.
    Wat sneu van de ontstoken vingertop van Quinn. Hoe is het nu?
    En Quinn te licht? Ach nee joh...Lynn was 11900 gram en de KA vond in januari dat ze lichtgebouwd was, maar viel nog keurig binnen de lijnen. Dus Quinn zal ook wat fijntjes gebouwd zijn. Niks mis mee toch?
    Hoe is het verder bij jullie? En met Anaïs? Doet de medicatie zijn werk?

Vind je het leuk om weer te werken?

Ezzie hoe was het op de school? Leuke rondleiding gehad?
    Lynn zit ook in maat 24. En volgens de schoenenwinkel gaan de voeten nu minder hard groeien (pfieuw gelukkig maar)

Met Lynn is alles goed. Ze eet behoorlijk goed. Slapen gaat ook goed, alleen het inslapen is wat lastig (en ik ben wat flexibeler, dus dat zal ze wel merken)

Mila gaat ook goed. Helemaal verkikkerd op Lynn...ze trekt de haren uit het hoofd van Lynn :(

Kira hoe is het bij jullie?

7. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    oh nee heel verhaal getypt....kwijt.

Pc zegt, deze link lijkt niet te werken. Grrrr.

Iedereen vond het leuk nieuws.

Lynn zit nog steeds in maat 22, maar heeft hele smalle voetjes. Nog niet geslaagd voor sschoenen. Zoektocht is officieel geopend.

2 april eerste afspraak gyn. Krijg dan ook een inwendige echo. Doet dat pijn?

Ga nu nog even me Lynnie spelen.

dikke kus

8. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    juudje, heb ook een inwendige echo gehad en bij mij deed het totaal geen pijn, tuurlijk, moet je wel proberen beetje te ontspannen, maar ze smeren er genoeg smeersel op zeg maar.
    Spannend! :D

Fijn dat Mila went aan de bandage.

Rondleiding op school was leuk, hoewel ik denk dat elke school het leuk zal brengen... Marno vermaakte zich wel in de gangen. Wilde ook niet meer mee, haha.
    Hij zal alleen niet naar deze school gaan, die gaat plat, de nieuwe opent met het nieuwe school jaar. Was ook wel nodig, alles behoorlijk oud,...(heb op de school ernaast gezeten die net zolang bestaat dus dat zegt genoeg! :) )

9. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Leuk, Ezzie, dat jullie al hebben besloten welke school Marno gaat. Nieuw gebouw dus? Is denk ik wel fijn!
    Tijn heeft nu maat 25 aan. Ik weet eigenlijk niet hoe zwaar hij is.

Gelukkig went Mila steeds meer aan de bandage. Heeft ze nog steeds die pavlik (zo was het toch?) En wanneer gaat ze naar een spreidbroekje ook alweer?
    Lynn dus weer aardig opgeknapt. Lekker hoor! En dat ze zo goed eet (beter dan voorheen?)

Spannend juud, je eerste echo! Hebben ze dat bij Lynn dan niet inwendig gedaan? Je voelt er niets van hoor.

Pinguin, hoe is het nu met het vingertje van Quinn? Werkt het baden in soda?

Ik heb mijn fotoalbum nog niet af. Volgende week maar weer eens verder. Maar ben al een heel eind.

Chacha, het werken valt mij eigenlijk vies tegen... Het is best te doen, maar omdat ik het nog best lastig vindt om alles goed te organiseren, ben ik thuis ook vaak nog bezig. De groep is best lastig. Zitten veel kinderen in die of cognitief zwak zijn of sociaal niet helemaal in orde zijn. Maar goed, dat is het type kinderen op die school. Ik denk dat ik dat gewoon erg lastig vind. Ik vind het ook jammer dat er verder weinig naar me 'omgekeken' wordt. Zwemmen in het diepe is het. Vragen of het goed gaat is er niet bij. Op zich helemaal geen probleem. Ik doe mijn ding en klaar. Maar stiekum heb ik het toch wel nodig. Een stukje bevestiging, wat aandacht enzo... Dat vreet dan ook weer energie. Ik weet het ook allemaal niet zo goed, het is eigenlijk mijn eerste echte jaar in een groep. Er komt (vind ik) idioot veel bij kijken. En de overige twee dagen dat ik er niet ben, wordt mijn groep bij een andere groep geplaatst en moet ik toch nog alles regelen voor een hele week. Maar ja, ik heb er voor gekozen zo. Dus... zo'n schoonmaakster zou bij mij ook heel welkom zijn ;) Ik vind het zo te druk en loop mezelf denk ik een beetje voorbij momenteel.

Floor is ziek. Zo sneu. Ze doet niets anders dan stil bij je liggen. Vanmorgen vond ik haar in een hele plas spuug :( Helemaal onder en waarschijnlijk lag dat er al een tijdje. Ik heb haar niet gehoord, ze is gewoon weer verder gaan slapen denk ik. Gelukkig drinkt ze wel wat water en heeft een fruithapje gehad vandaag.

4 april toch ballorig? En als het mooi weer is de dierentuin? Welke?

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Juudje inwendige echo is niet pijnlijk hoor. Kwestie van ontspannen....
    Moet je naar gyn ivm met je vorige bevalling?

Ezzie leuk dat Marno het zo naar zijn zin had op de school. Nieuwbouw is dus wel nodig he...hihi

Mir goed voor jezelf zorgen hoor. Het is dus zo druk door al die taken? Lijkt mij ook niet makkelijk om alles zo goed te plannen hoor. En dan ook nog eens met kinderen die extra aandacht vragen. Petje af hoor.
    Vervelend dat er niet echt naar je omgekeken wordt. Zeker omdat je ook nog maar "pas" bent begonnen in het onderwijs. Dan heb je juist een stukje begeleiding nodig, al is het alleen maar voor die bevestiging dat je het goed doet...
    Ik heb 1x per 3 maand een gesprek met mijn leidinggevende (iedereen bij ons) Daar kan ik alles droppen, wel zo fijn eigenlijk. En krijg ik ook feedback op mijn functioneren.
    Kun je niet eens een gesprek aanvragen?

Sneu dat Floor ziek is. Beterschap!

Even afwachten of Lynn beter eet dan voorheen. OP dit moment wel, maar ze heeft wel vaker periodes dat ze ietsje meer eet. Ze ontbijt in ieder geval al 2 dagen met brood. Das wel een unicum. Eerder was dat een klein crackertje...

Ik weet niet of en wanneer Mila een andere spreidbroek krijgt.
    In ieder geval hebben we 6 mei een nieuwe afspraak met de orthopeed. Dan wordt gekeken of er vooruitgang is. Zo ja dan is de kans groot dat ze een ander spreidmiddel krijgt. Zo nee, dan kan het toch wel eens gips worden.
    Hoop op een ander spreidmiddel, want die voetjes die aan de pavlik zitten ademen niet. Dus haar voetjes gaan nu wat kapot door het zweten. Maar kan er weinig aan doen, best balen

11. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    :whistle: :whistle: ff vreugde dansje hoor, mijn mannetje heeft op de pot gepoept en geplast, alles in 1 keer!
    Was vrijdag met sticker methode begonnen wat ie goed begreep maar echt niet gelijk ervoor op het potje ging.
    sávonds toch wel maar niks gedaan, zaterdag wilde ie niet, en vanavond liep ie al ff zonder luier dus pot erbij gezet zo van als je wil kan je zitten , wat ie dus deed en tadaa, grote boodschap!
    Nu kijken of het doorzet of dat het eenmallig was.

Jammer mir dat je niet echt begeleiding krijgt, toch wel nodig, zeker in het begin. Misschien wat chacha al zei toch gesprekje aanvragen?
    Sterkte met Floor.

12. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Chacha: hopelijk krijgt ze dan snel een andere, want als het straks warmer wordt gaan haar voetjes helemaal broeien..

Mir: hoe is het met Floor?

Juud: met Jordy ook een inwendige echo gehad (op 20 weken :rolleyes: ), maar ik vond het niet erg, spannend hoor!

ezzie: wat goed! Deborah doet oook niets, ze zegt iedere keer als ze geplast heeft of gepoept en dan zegt ze ook dat het op het potje moet, maar verder komen we niet :cry:

verder gaat alles goed hier, Jordy groeit als kool, Deborah gaat morgen weer lekker naar de peuterspeelzaal

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Morning ladies,

Juud wat fijn dat iedereen zo positief reageerde! Ik vond de inwendige echo niet pijnlijk ofzo. Ook geen naar gevoel. Was veel te gefocussed op dat minimensje wat ik op het scherm zag bewegen.

YaY! voor Marno.. poepen en plassen op het potje! Geweldig. Hier af en toe en op het kdv wordt hij altijd even op de wc geplaatst.
    Las dat Marno een lapje ovor zn oog had. Kleine piraat;) Viel het wel mee de schade?

Chacah fijn dat de bandage wat losser zit nu. Zal voor haar veel fijner zijn.
    Hoelang zit ze er nu eigenlijk al in?

Jammer dat je zo aan je lot wordt overgelaten Mir.
    IS er geen personeel dat de groep de donderdag en vrijdag over andere groepen worden verdeeld ?

Hier gaat het wel ok.
    Zit niet echt lekker in mijn vel. Nou ja gewoon veel aan mn hoofd. Komt wel weer goed :)
    Mijn popje heeft gisteren weer de hele dag gehuild. Het is zo frustrerend soms.
    Pas om 9 uur ' s avonds is ze in slaap gevallen. De rest van de dag alleen maar bij een van ons op de arm gehangen.
    Misschien is het een sprongetje, misschien is ze ook gewoon wel heel snel overprikkeld. Zaterdag zijn we op kramvisite geweest waar ze heel rustig in d'r maxicosi heeft gezeten, en daarna naar mijn schoonouders die waarschijnlijk weer eens TE enthousiast met haar zijn geweest.

Ik ga mn meisje klaarmaken. Zo meteen weer aan het werk.

fijne dag meiden!

14. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    hihi, pinquin, het was mn GROTE man die een lap over zijn oog heeft,... (pap's) Is nog niet helemaal over.

Sneu dat je meissie zo aan het huilen is. Hopelijk is het een sprongetje. Dikke knuf voor jou!

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    oh hahahahaha nou gelukkig Marno dan niet. :)

Quinn zn nagel staat nu over dwars :confused:
    Hij zegt steeds mamma afhalen, maar ga hem er echt niet af trekken. jakkie

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    En, Ezzie, Marno vandaag weer op het potje geplast? Ik hoop dat hij het snel doorheeft! Weg met die luiers haha.. Hier nog niet hoor. Ik ga met hem oefenen als het wat mooier weer wordt. Lekker in zn blote bibs buiten en het potje achter hem aansjouwen haha... Hij wil nu echt nog niet :(

Pinguin, doe je rustig aan... heb je deze week nog vrij met werken?
    Het huilen van je kleine meisje breekt je natuurlijk flink op. Wat sneu voor haar en ja zeker frustrerend voor jou. Je weet soms niet wat je moet doen om ze tevreden te stellen he. Hoop dat het een sprongetje is die maar eventjes duurt.
    Quinn was toch ook snel overprikkeld toen hij zo klein was?

Niek, met 20 weken een inwendige echo?! Huh.... :rolleyes:
    Lekker dat Jordy zo goed groeit! Ben benieuwd 4 april!

Chacha, hoop dat ze een ander spreidbroekje krijgt. Zijn de andere spreidbroekjes wel wat luchtiger voor haar voetjes? Lijkt me vervelend in de zomer met de warmte enzo. Balen hoor, maar ja wat kan je eraan doen. Hoest met Lynn haar eetlust?

Tja, ik ga een gesprek aanvragen. Ik heb het trouwens al heel duidelijk aangekaard toen ik van groep veranderde. Echt heel netjes. Ik geloof niet dat dat zo gewaardeerd werd want er is niets veranderd. Ach, ik ga jullie er maar niet mee vermoeien. Het is gewoon een rotgevoel dat je je niet happy voelt in je werk. En daarbij... alle begin is moeilijk.

Floor is weer iets beter. Heeft vandaag nog wel gespuugd en alles en iedereen ondergepoept.. maar wel vrolijk en geen koorts meer.

Moeten jullie ook zo lachen om de zinnen van je ukjes.Van het weekend was Tijn bezig met de bezem in de tuin en hij zegt: 'Mama, ik heb de grond even gevegend' :)
    Gisteren was hij erg boos en riep met zijn meest serieuze blik: 'Mama, ik ben stout op jou! Ik ga weg! Weg met de auto! Doei..'. :)

Ik zoek mijn bedje op. Weer veeeel te laat natuurlijk :rolleyes:

doeg!

17. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mir vervelend hoor van je werk. Het is toch de bedoeling dat je ook energie uit je werk haalt (als het goed is iig). Het klinkt niet als zo'n leuke school

Fijn dat Floor wel wat opknapt. Nu nog van de diarree af!

En wat ontzettend grappig wat Tijn allemaal zegt...haha!

Lynn d'r eetlust is er nog steeds. Ze eet weer brood iig! Nog wel een lekneus, hoop dat dat binnenkort ook over is.
    De andere spreidbroekje voor Mila heeft niks aan de voetjes. Maar dat zijn weer van die harde kokers over de bovenbenen...dat zal vast ook wel gaan broeien (maar wel een voordeel, die mogen wel af voor een uurtje per dag)
    Ik heb de instrumentenmaker gebeld. Hij had eigenlijk weinig tips. Tja badstoffen sokken aantrekken en toch even die voetjes af doen en laten luchten (en haar wel in die houding houden)

Ieuw Pinguin....Quinn doet eng met zijn nagel....brrr

En wat sneu dat Anaïs zo moet huilen zeg. Ja wat Mir zegt.,..Quinn was ook snel overprikkeld he? Nou ja ik hoop dat het maar een "simpel" sprongetje is.

Mila zit nu 7 weken in de bandage. Nog 7 weken te gaan voordat hij voor het eerst af gaat (voor de foto)

Begrijpelijk dat je niet zo lekker in je vel zit Pinguin. Een huilende Anaïs en dan ook nog aan het ontzwangeren (grrr....hormonsters)
    Vind je je werk wel weer leuk? Ik vond de eerste tijd echt geen bal aan....wilde alleen maar thuis zijn :(
    OOk zorgen voor ontspanning he? Werken en 2 kindjes verzorgen is niet niks. Dus ook iets leuks voor jezelf gaan doen!

Ben vandaag met brood begonnen voor Mila...haha wat een gedoe. Ze kauwt heel goed, gaat dan kolhalsen en spuugt het weer uit.

Niek waarom een inwendige echo met 20 weken? Wat raar zeg.

Ezzie wat goed dat je mannetje op het potje heeft gepoept en geplast. Hier echt niet hoor. René heeft er gister de hele dag op gelet en benoemd. Ja ja Lynn zou het zeggen wanneer ze moest en dan wilde ze wel op het potje. René was even met Mila bezig en ja hoor...Lynn kakt lekker in de luier :rolleyes:

18. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Nou, het poepen en plassen was een eenmalig incident hoor op de pot, hihi, niet meer voorgekomen en er ook bijna niet meer op geweest.
    Zou ook wel heel snel geweest zijn, zeker voor een jongetje.
    Ik blijf het af en toe roepen en zometeen met het lekkere weer buiten zonder luier met de pot erbij.
    Komt vanzelf goed.

Lachen he die praatjes, je moet ze echt opschrijven eigenlijk.

19. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hllow ladies,

Nou z'n nagel is er na het badderen afgegaan. Brrrrrrrrrrrrrr
    Toch nog maar ffies de huisarts gebeld en ik moest toch maar even langskomen.
    Had vorige week nl een ab kuur voor zn vinger gekregen maar ben eerst gaan weken enzo.
    Als de zwelling er zondag nog zit moet ik alsnog met de ab beginnen anders zou de infectie op zn bot kunnen overslaan. Stoere bink hoor, geen gemipe of wat dan ook met het drukken en knijpen in zijn vingertje.

Hij heeft vorig weekend trouwens de oude houten treinbaan van zijn vader en zijn ooms meegekregen van opa&oma.
    Gosh wat is dat manneke druk in de weer met rails bouwen en treintjes laten rijden.
    Echt leuk!

Anaïsje is een beetje hetzelfde. Veel mopperig, maar tegenwoordig kan ze ook echt schaterlachen! :)
    Moeders is weer grieperig. Heb voor de zoveelste keer een zere keel.
    Ben dr wel een beetje klaar mee eigenlijk.

Pff Mir lastig hoor dat het niet zo lekker loopt nog op je school.
    Had je dit gevoel ook al niet een beetje voor je de baan aannam? Heb je toch ook best over getwijfeld?

OOh MIla al aan het brood! Leuk!
    Ik ben verbaasd over de december mamma's Die meiden zijn wel heel enthousiast met het bijvoeden van hun net 3,5 maand oude beebjes.
    Hier begin ik er nog niet aan tenzij de kinderarts het aanraadt vanwege de reflux.

Morgen met mn frummeltjes naar het cb. Heb een duo afspraak.

oh Quinn heeft ook wel geinige woorden.
    Zo kluffelt hij graag :)

20. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik kreeg met 20 weken erg veel kramp en ze waren bang dat ik al wat ontsluiting had en daardoor kreeg ik een inwendige echo.

Mila aan het brood, wat gaat het toch allemaal snel!

arme quinn, is altijd zo gevoelig die vingertjes :cry:

vandaag het huisje gekocht die in het gamma krantje stond, waren zo weg, Deborah is er helemaal gek van, alles staat nu in het huisje en we mochten niets meer in de schuur zetten, hihi

vanmiddag tijdens het spelen in de speeltuin viel een hond Deborah aan, een mechelse herder zonder eigenaar. Hij liep los en Deborah schrok. Helaas kon ik niet zo snel naar haar toe en ze begon om haar heen te slaan, waarop de hond richting haar arm beet, godzijdank schrok de hond van mijn schreeuw en rende hij weg. buurtbewoners die het zagen vertelde dat die hond wel vaker losloopt, maar niemand weet van wie hij is.. ik kan zo boos worden om dit soort eigenaren, die hond zal vast niet vals zijn, maar zo;n hond kan raar gaan doen als kinderen ineens in paniek raken..

Deel Deze Pagina