Gulay, nee, ze heeft, als het goed is, geen honger. Maar normaal sta ik meteen naast haar bedje om de fiep erin te doen en dan slaapt ze verder. Maar als dat zo door gaat, is ze dadelijk 3 en wordt ze er nog wakker van. Dat ze de fiep wil hebben. Maar overdag laat ik haar makkelijker huilen. Doe ik gewoon de deur dicht. Maar 's nachts..... Dan lijkt het wel of ze bij mij op de kamer ligt. Lynn heeft speen M van kruidvat. Daar drinkt ze normaal de gewone friso gemengd met friso comfort door. Nu doe ik daar dus gewoon 3 schepjes nutrix bij en ze krijgt het er nog met genak uit. Ik denk dat we allemaal verschieten, hoeveel zuigkracht die kindjes hebben. Ezzie, toen ik mijn bericht klaar had, sliep ze. Ze kan het dus wel. Nu ff paar nachten doorzetten. Mevr. Vels, gefeliciteerd!
@niek, van harte gefeliciteerd! dimphy is een beetje ziek. gister had ze diarree en ze huilt veel. stoppen jullie babies ook nu alles in de mond. zijn er ook sep mama's, die huismoeder zijn. ik ben toen ik 6 maanden zwanger was gestopt met werken. volgens mij was 1 ijsblokje dan 10 cc. als ik het goed onthouden heb van de kraamhulp.
@gulay: volgens mij mag je bv 5 uur op kamertemperatuur bewaren en gebruiken. dit las ik in een boekje, maar in ieder boekje sdtaat het weer anders Deborah weegt ongeveer 6.2 kg en is ook 61 cm, dus volgens mij wel normaal. Dit was overigens wel van drie weken terug, dus ze zal wel meer zijn. Is iedereen nu begonnen met fruithapje of groentehapje? Hoe hebben jullie dat voor het eerst gedaan? Ik heb banaan en worteltjes gekocht en wil het eigenlijk van het weekend gaan proberen. Is een lepeltje genoeg voor de eerste keer of twee?
Ik ben ook huismoeder mamsie Juudje, ja je hebt gelijk..ik kan eslem echter niet laten huilen snachts..ik denk dat ik dan de buren bij me op de stoep heb staan ivm geluidsoverlast hehe en mijn man zal er ook niet zo vrolijk van worden Ik heb haar vannochtend ook weer laten huilen hoor ben het zo zat dat gekrijs van haar..ze wordt echt driftig hihi.. Een schattig driftkikkertje.. Ze is net met mijn zusje buiten wezen wandelen en ligt nu in de buggy te tukken.. Hoe zit het als je de bv al een keer hebt opgewarmd? (vanuit de koelkast?) mag ie dan ook nog in de kamer blijven staan. Want eslem had het flesje niet helemaal leeg gedronken.. ze moet toch nog een beetje wennen haha ze snapte er niets van en zat maar vies te kijken..maar later dronk ze toch..maar ze heeft van de 120cc 40 laten staan..
@ niek gefeliciteerd @ juudje k heb ook kinderkorting dat had ik aangevraagt bij hint k weet niet of jullie dat hebben daar en k heb de lleenstaande ouder toeslag dat moet je wel bij het gak regelen als je vragen hebt hoor k het wel @ gulay youame slaapt van 23.00 tot 10.00 en als ze om 0.00 naar bed gaat slaapt ze tot 11.00 ohja ff een tip wat bij mij wel hielp als de borstvoeding niet kwam pak je borsten vast en gooi als het ware je borsten in de lucht dat hielp bij mij wel k kolfde ook af youame heeft 4weken borstoeding gehad gr marline
haha nou ik kan mijn borsten niet in de lucht gooien ze zijn zo mini wow waarom gaat ze zo laat naar bed eigenlijk? Slaapt ze daarvoor nog wel korte slaapjes ofzo? Ik vind het wel lekker dat ik na zevenen gewoon rust heb hihi
hahaha, waar hebben jullie het nu over, zullen de mannen leuk vinden gulay: verwarmde voeding mag niet nog een keer verwarmd worden ivm bacterien, maar ik kan me niet voorstellen dat je het niet wat leter weer mag geven. misschien wel minder dan 5 uur. Maar waarom haal je het niet uit de koelkast zonder te verwarmen? dit mag ook aan baby's gegeven worden, als het maar niet te koud is. heb net evean gebeld en dit werd mij gezegd: ik mag geen fruit- en groente hapje ivm problemen met de darmpjes (nu heeft deborah daar erg veel last van gehad, dus dit kan wel kloppen) Ik mag haar nutrix rijstebloem geven (het flesje van 11:00) op een bordje. Als dit goed gaat dan moet ik de rijstebloem ook in het flesje doen van 18:30 en dan mag ze geen laatste voeding meer hebben. Binnen een maand moet ze over op 4 voedingen, want anders went ze teveel aan de laatse voeding,. Nou, op naar de gebroken nachten dan maar weer....
ooh oops.. Ik had namelijk het flesje van eslem verwarmd..maar het was niet warm genoeg dus had het nog een keer verwarmd..zal het niet meer doen dan.. Maar gewoon uit de koelkast halen en even in de kamer laten staan kan dus ook?
haha die van mij zijn ook mini hoor haha we hebben het over als je wilt kolven en er komt ff nix uit dat k me borsten moest schudden dan kwam er wel weer wat ze krijgt dan de laatste voeding als k der om 9 ur in bed doe dan komt ze snachts wel ben k achter gekomen dan komt ze om 6 uur dat vind k te vroeg alleen als we er vroeg uit moeten om naar het ziekenhuis te gaan gaat ze wekl eerder lekker handig zo'n wekker
verder geen huismoeders. je hoort het niet meer zoveel. dat vrouwen thuis kunnen blijven bij de kinderen. wil wel weer gaan werken als de tweede ook naar school gaat. jij dan gulay? ik ben begonnen met fruit. ik geef haar een paar hapjes. banaan heel weinig omdat dat stopt. het meeste spuugt ze toch weer uit. ik heb het zelf gemaakt en ingevroren in ijsblokzakjes. geef haar dan 2 blokjes. gaat niet altijd op. ik kan ook wel eens worteltjes gaan proberen. vanmiddag naar mijn schoonzusje. ze is nu 8 maanden zwanger en krijgt het zwaar. ga even met dimphy een kadootje brengen.
Nee hoor ik ben voor altijd huisvrouw Maar ik doe wel soort thuiswerk wat wel lekker verdient maar dat komt per opdracht binnen dus is niet echt vast en regelmatig..
Hey dames Ja laat weer even van me horen Ben de laaste weken druk geweest met kaye want hij had het RS virus vreselijk drama geweest! Hij moest steeds hoesten en had koorts we hebben hem ook 1 nachtje in ziekenhuis moeten laten omdat die steeds in zijn hoest bleef hangen en gewoon blauw aanliep! Gelukkig gaat het nu allemaal weer beter! mamsie: ik ben ook huismoeder me vriend werkt 40 uur en wil kaye zo min mogelijk weg brengen naar mensen. En fruit hapje kreeg die al vanaf 3 maanden voorzichtig wat gebrobeert en dat ging goed en nu eet die gewoon elke dag warm eten mee Gulay: Wat een ondeugende blik heeft die van jou zeg erg leuk!
whaha.. waar hebben we het vandaag over? Borstenschudden? hihi... Gulay, je mag geloof ik borstvoeding 3 uur buiten de koelkast bewaren. In de koelkast 24 uur. Tenminste dat werd mij verteld. Ik ben nu ook soort van huismoeder.. geen werk... maar ik zou heel graag snel weer aan het werk willen! Niek, gefelictiteerd Nu heten jullie allemaal hetzelfde Dat is fijn he.. Wij zijn niet getrouwd, maar zou wel snel willen. Lijkt me ook fijner om dezelfde achternaam te hebben als mijn vriend en kind. Maarehh.. wij hebben gewoon ook een samenlevingscontract.. is dat anders dan geregistreerd partnerschap dan. Ik weet daar helemaal niets van.. maar hoe zit dat dan, je bent dus niet officieel getrouwd maar hebt wel dezelfde achternaam als je man nu dan? Of heb ik iets gemist in de berichtjes hehe.. kan natuurlijk ook... Juud, ik had het vannacht ook. Huilen of mekkeren maar dan hoort het veeeeel harder dan overdag.. Maar meestal laat ik hem wel even gaan.. stopt vaak wel. Anders ben je idd de hele nacht aan het heen en weer lopen voor n fiepje da´s niet de bedoeling. Ik neem ook aan dat Tijn geen honger heeft. Hij heeft een ritme van vier voedingen per dag. Pas als hij echt niet meer gaat slapen, geen vieze luier heeft, geen koorts etc. krab ik eens achter mn oren dat hij misschien honger zou hebben. Mijn schoonzusje die geeft haar baby (nu een jaar) gewoon een papfles als ze wakker wordt snachts. En als ze drie keer wakker wordt, krijgt ze gewoon 3x een papfles, werkelijk waar... Zou ik echt nooit doen, niet aan beginnen! maar ja.. zo doet ieder het weer anders... T lijkt mij niet goed. Snachts hoor je te slapen.. niet te eten toch... O Niek dus je mag al aan de vaste voeding! Hoe doe je dat dan. Een hele fles vervangen door rijstebloem? Maar Deborah moet toch eerst leren eten met een lepeltje? Toen ik Tijn zn eerste hapje gaf, wilde dat niet zo goed hoor met n lepeltje. Ik heb er hooguit drie lepeltjes ingekregen.. Dus dan heeft ze toch niet voldoende? Ik wil namelijk ook rijstebloem van een bordje gaan geven om Tijn te leren eten van een lepeltje. Maar wil dat dan als tussendoor doen. Dus tussen de flessen door. Of is dat dan helemaal niet de bedoeling? O nog een vraagje over rijstebloem.. eh.. expert juud? Ik doe gewoon een fles maken van 180cc (+10cc water extra dus 190cc totaal) met 6 scheppen voeding en dan nog twee scheppen rijstebloem erin. Of moet ik dan nog meer extra water doen als ik rijstebloem doe? Of moet ik het gewoon bij de fles doen zonder extra water? SodeJu zeg.. wat duur die kvd! Ik ga ook informeren bij ons. Ik ga volgende week bellen. Ze hebben een vacature op een Daltonschool per 1 feb. Ik ga de school gewoon bellen en misschien kan ik er al terecht... who knows.. mijn diploma is in zicht... dus. Het is voor twee dagen. Geen idee of ze het doen, maar dan hebben ze mij in iedergeval in het bestand voor als er weer iets is. Zo ga ik het maar doen. Want het is heel lastig om binnen een schooljaar een functie te krijgen. En eignelijk zou ik niet pas in september gaan beginnen, maar al in april of mei ofzo... Ik wil twee dagen of twee en een halve dag werken. Hoe ging het werken Chacha! ben zo benieuwd! En hoe gaat het met Lynn? Heeft ze het goed gedaan bij oma? hopelijk niet meer zo ziekjes. Met Tijn lijkt alles weer koek en ei. Hij is zich beneden nu behoorlijk tegen bart aan het uitsloven. Hij heeft weer nieuwe geluidjes haha en hij schaterlacht, dat is echt geweldig om te horen hihi... O en hij heeft nog een vervelend geluidje opgenomen in zijn assortiment Daar ben ik dus helemaal niet blij mee. Dat is heel hoog gillen. Van laag naar hoog en van hard naar zacht. Dus echt bewust driftig gillen. Dat had hij vannacht ontdekt... Om half 3 begon de sirene... eerst dacht ik wat is dit nou Was het Tijn die zo zat te mekkeren en gillen maar op een heel rare manier.. niet huilen. Ik maar het licht aan... maar hij zat me blij aan te kijken.. was ik weer niet zo blij mee... gelukkig ging hij daarna wel weer slapen. En later heb ik hem gewoon laten huilen of gillen, dan stopt ie vanzelf wel weer. En sliep tot 6 uur shit zeg... dus tot 7.00 uur maar weer bij me gelegd. Dat bij mij leggen doe ik eigenlijk meer voor mezelf.. maar ik denk dat als ik dat volhoud dat ik daar niet zo blij mee ga zijn... Hij zal er denk ik aan wennen... dus gaat niet stoppen tot ik hem eruit haal en bij me leg... He bah.. eerst sliep hij gewoon tot 7.00 uur en nu spookt ie snachts... ach.. is misschien ook tijdelijk En trouwens.. hij sliep vandaag anderhalf uur Die Tijn toch...
hoi stef leuk van je te horen! Dat is schrikken zeg, dat Kaye het rs virus had. Gelukkig goed serieus genomen! Is hij weer helemaal de oude? wow.. warm eten mee eten nu al?
Jeetje, wat is er veel gekletst in een korte tijd zeg. Was een half uur bezig met bijlezen. Ik ben gister voor het eerst wezen werken, viel gelukkig wel mee. Ben geen huismoeder, weet ook niet of ik dat zou willen. Ben ook geen carieere vrouw hoor, werk in de gehandicaptenzorg en dat vind ik erg leuk. Lotte heeft zich prima vermaakt bij oma. @Stef: fijn dat het beter gaat met Kaye. Eet ie al helemaal mee? geen flesjes meer? @Gulay: lukt het met kolven hihi? Grappig om te lezen hoe je ermee bezig bent. Niet hatelijk bedoeld hoor. Herken het van mijzelf. @Niek: Gefeliciteerd! Mijn vriend en ik willen ook een geregistreerd partnerschap aan gaan, hebben alle papier al in huis, maar wist niet dat ik dan zijn achternaam kreeg, of kan je daarvoor kiezen? @Mir: suc-6 met bellen. Gewoon doen idd. Hebben ze al iig van je naam gehoord. Lotte krijgt geen rijstebloem, waarvoor is dat eigenlijk?
@Gulay, Ik verwarm de bv in een flessenwarmer en als het niet warm genoeg is verwarm ik het wat meer. Als Quinn niet echt snel drinkt en de boel echt koud is zet ik het rustig nog een keer in de flessenwarmer. Meestal gaat dit om zo'n 10 tot 40 cc die hij dan nog wel opdrinkt. Kan me niet voorstellen dat het heel schadelijk is en kanme niet voorstellen dat je de bv alleen gekolfd gaat geven toch! Niek gefeliciteerd! Mir een geregistereed partnerschap is in het leven geroepen als het homohuwelijk. Het enige verschil met een gewoon huwelijk is dat kinderen nog wel erkend dienen te worden ( maar dan is de voogdij wel gelijk geregeld) en dat het makkelijker te ontbinden is (zogenaamde flitsscheiding). Net visite gehad. Vrienden van ons met hun 6 maand oude dochter. Zo leuk te zien wat ons te wachten staat! Quinn lijkt steeds beter te gaan slapen. Maakt lange rukken snachts en als ik niet hoef te werken slapen we ook nog ff wat langer samen Morgen half dagje werken en dan lekker weekend fijne avond meiden. xxx
Hoihoi meiden, Nou daar zijn we weer, druk daggie hoor. Vanmorgen om half 7 opgestaan. Ik was maar 5 minuutjes te laat op mijn werk, knap he? Was ook wel wat aan het treuzelen vanmorgen. Het was leuk om weer op mijn werk te zijn, was wel te merken dat ik een tijd niet meer was geweest. Het koffiezetapparaat was nieuw en geen idee hoe die werkte en ik wist mijn wachtwoord ook niet meer, hihi. Gelijk 6 cliënten gekregen en dan kon ik een beetje aan de slag. En heel veel gekletst vandaag Ik miste Lynn wel heel erg vandaag en om 15 uur wilde ik wel naar huis, maar ja dat kon niet. Had ook een dipje om 14 uur, gaaaaaaap. Lynn is nog niet opgeknapt, maar drinkt goed. Dus een stijgende lijn. Arme Juud, naar de bank verbannen door Lynn.... Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen uitrusten vandaag. Die wakkere nachten zijn zwaar. Mamsie: Dimphy ook al ziek....er heerst wat onder de septemberbeebs. Hoe is het nu met haar? Niek een aantal van ons wachten tot 6 maanden met bijvoeding ivm allergieen. Hihi Mir, als Tijn 's nachts niet slaapt, dan moet hij overdag wel bij slapen he? Lynn heeft het goed gedaan bij oma. Ze hebben het erg gezellig gehad. Ben benieuwd hoe het met je sollicitatie zal verlopen. Is wel heel mooi voor 2 dagen....nu maar duimen. En niet geschoten is altijd mis. Lynn kan ook zo driftig gillen, maar gelukkig doet ze dat niet 's nachts. Niet te geloven dat Tijn dat juist 's nachts uit moet proberen Mir wij hebben ook een samenlevingscontract. Niet zo heel best geregeld, want als 1 van ons 2-en nu wat overkomt, heeft Lynn een half huis (en dan mogen wij het niet verkopen zonder toestemming van de rechter) Dat wordt dus trouwen, geregistreerd partnerschap of een testament. Stef brrr het rs-virus. Wat een nare ziekte toch. Was hij ook zo benauwd? En hoe is het nu met hem? Es rijstebloem is de 1e stap naar bijvoeding. Kalekoppenpap noemt mijn vriend het
niek; gefeliciteerd mevr Vels! hihi,. marline; valt hier ook weinig in de lucht te gooien, hihi,. maar ik snap wat je bedoelt hoor,... stef; hoop dat je ventje weer goed is opgeknapt,.. echt niet leuk dat rs virus,.. mir; jee, steeds te eten geven als je kind wakker word, daar gaat het oko aan wennen natuurlijk,.. en dan nog een pap fles ook,. maar ja, wat je zegt, iedereen doet het anders,. haha die tijn, aan het gillen,.. marno kan het soms ook, net een meid maar hij bewaart het wel voor overdag gelukkig! chacha; gek he zo'n eerste dag werken,.. veel aan de klets idd met iedereen maar je kind blijft in gedachte! marno vandaag hele dag naar kdv,...ik natuurlijk met tranen in mn ogen weggegaan,.. hihi,. nou ja, dat verwachte ik wel de eerste keer,. afijn, mn kind is hartsikke zoet geweest! zo willen we er wel 10 hebben zeiden ze! da's toch wel fijn om te horen,. nou weet ik ook wel dat het een volgende keer anders kan zijn maar goed, het begin is positief. redelijk wat geslapen daar en eenmaal thuis was ie nog vrolijk ook! zelfs nog in bad geweest en nu slaapt ie gewoon, benieuwd of de nacht ook gewoon goed zal gaan,.
hoi hoi Kost het ook veel een geregistreerd partnerschap? Misschien domme vraag. Maar wat jij zegt Chacha..dat hebben wij ook met samenlevingscontract en dan is het allemaal dus nog niet goed geregeld Trouwen is een optie maar nu nog even niet dan.. eerst sparen... maar geregistreerd partnerschap is misschien dan wel een optie. Ik ga nu wel meer nadenken over dat soort dingen. En een half huis.. als ons wat overkomt.. Ga me er toch maar eens in verdiepen.. Je hebt het overleefd Chacha! Je eerste dag! Toch wel weer leuk of niet om te werken? En hoppa gelijk aan de slag gezet ook nog Fijn dat Lynn het in zoverre goed doet met drinken en het griepje zal wel weer overgaan. Heeft ze nog verhoging? Slaapt ze nu lekker? He joh ja.. het heerst inderdaad hier... snottersnotter... hopelijk is dimphy ook snel weer opgeknapt. Pinguin, was het een heel verschil met Quinn? Wat kan ze allemaal al? Kan ze al zitten? Echt leuk om te zien hoe een baby van 6 mnd het nu doet haha.. gebeurt zometeen ook met jouw zoontje! Ik heb een nichtje en die is 1. Dat is een donder! Je kunt niet even zitten en niet opletten hoor... dus als dat is wat ons dan te wachten staat... moeten we ogen overal hebben Fijn dat Quinn langer slaapt! Ik heb trouwens laatst gehoord dat baby´s steeds beter gaan slapen omdat ze overdag ook steeds meer te doen hebben dus ook steeds moeier worden. Het zou zelfs zo kunnen zijn, dat als Tijn kan kruipen, hij smiddags wel eens 2 uur achter elkaar gaat slapen wahhhaha... dusss... kan me niet voorstellen hihi.. He ja he.. ezzie t is toch moeilijk om je kindje achter te laten he! Wat fijn ook dat het zo goed gaat! Dat is echt goed om te horen hoor, dan gaat het wegbrengen de volgende keer iets makkelijker.. stel je voor.. marno had daar de boel even bij elkaar geschreeuwd en was niet tevreden geweest zou echt niet leuk geweest zijn.. ook niet om hem dan weer te brengen.. maar ja.. gelukkig heeft hij zich dus als een echt heertje gedragen.. Zo hoort het ook Marno! Top Tijn slaapt nu lekker. Hij was vandaag vrolijk Ik ben benieuwd weer wat hij vannacht gaat doen. Ik heb in ieder geval met hem afgesproken dat hij geen rare geluiden meer gaat maken en zijn papa en mama met rust laat vannacht.. maar of hij zich daar aan houdt we zullen zien 8) Meiden fijne avond doeg!