even de onduidelijkheden uit de wereld helpen: geregistreerd partnerschap is hetzelfde als een huwelijk op 1 ding na: bij een volgende zwangerschap moet ik hem weer erkennen als de vader. Dat is het enige. Wij moesten ook elkaar de rechterhand geven en staan etc. Een samenlevingscontract is alleen vor het huis ed, maar dan ben je niet de partner van. geregistreerd partnerschap is in het leven geroepen toen homo's nog niet mochten trouwen. Omdat wij geen feest wilden en het niet groots aan wilden pakken hebben wij hier voor gekozen.
hé mevr. Vels.. K snap m nu Dat wist ik allemaal niet.. Ik had er nooit zo bij stil gestaan.. maar dat doe ik nu wel... Ook met voogdij enzo.. ik wil nu alles wel graag goed geregeld hebben. Vandaar misschien ook geregistreerd partnerschap.. of toch maar trouwen.. maar ja ik wilde daar eerst voor sparen..
@ Mir, het geregistreerde partnerschap heeft ons niets gekost. Ja alleen de uittreksels van de brugelijke stand enzo, maar voor de rest niets. Wij hebben het trouwens ook gedaan i.vm. het kopen van ons huis. Dat in combi met Quinn leek het ons handiger dan een samenlevingscontract. Die kleine meid rolde de hele box door, was wild aan alles aan het trekken. Waar wij Quinn nog moeten stimuleren ergens mee te spelen gooit zij door de hele kamer Oh ja ze heeft ook nog onze tafel schoongelikt! Ik vond dat ze flink veel at! Een vol potje groente, een bakje yoghurt en daarna ook nog even aan de borst! Erg genoten! Ze kan ook zo gigantisch schaterlachen waar zoonlief hartelijk aan mee deed Ben ongesteld geworden ( was overtijd dit keer) ga op zoek naar chocola! xxx
Nou moe wat ik vandaag nou weer had. Ik ging vol goede moed kolven maar er kwam echt bijna niks uit . Plus ik kreeg kleine pijnlijke rode puntjes op mijn tepel dus ik denk dat ik te hard heb gekolfd? Ik vind het ook moeilijk om het toeschietreflex te krijgen. Ik heb al foto's en filmpjes geprobeerd maar het helpt niet echt. Nou ja morgen maar weer proberen maar mijn pijnlijke tepel wekt eigenlijk weerzin op. Marline haha zal ook eens proberen mijn borsten te shaken! Er valt niet veel te shaken maar goed! Ezzie verbrand je je hand niet als je de melk in de waterkoker warm maakt? De stoom lijkt me zo'n pijn doen? Gefeliciteerd mevrouw Vels! Mamsie hier dus ook een huismoeder hoor! Soms heb ik momenten dat het wel begint te kriebelen. Ik kijk ook met een half oog naar advertenties voor max 2,5 dag. Maar ik vind het nu nog hartstikke leuk met mijn twee ventjes (eh eigenlijk 3 dus incl. man). Ik zat inderdaad ook te denken als ze beiden naar school gaan om dan zeker weer te werken. Ik wil geen Stepford wife worden ! Ik heb ook overwogen om te gaan freelancen en dan thuis te werken maar ik zie dat niet gebeuren. Ik kan me gewoon niet concentreren met die 2 om me heen. Nu gaat de oudste wel naar de peuterspeelzaal maar dat is maar 2 keer 3 uur. Dus zodra je 'm gebracht hebt dan kun je 'm bijna alweer ophalen. Stef lekker dat het nu weer beter gaat. Dat was zeker schrikken? Voor de babies met fiepjes . Rond de 5 maanden kunnen ze hun fiepje zelf weer vinden. Wat wij deden was dat we er 2 (of soms meer) in het bedje legden en dan werd er altijd wel eentje gevonden. Spenendoekjes zijn ook heel handig. Maaaarr dat gezegd, ik ben heel blij dat Seán geen speen wil. Chacha lekker dat het vandaag goed ging. Je zal wel moe zijn. Hoeveel dagen werk je ook alweer? Mir die Tijn toch. Misschien heeft die zijn vrouwelijke helft ontdekt! Meisjes schijnen echt veel meer te gillen dan jongetjes. Dat zeggen mijn vriendinnen althans die een jongetje en meisje hebben. He ik ben trouwens jaloers! Tijn die overdag langer begint te slapen! Ik dacht dat Seán en Tijn een geheim pact hadden om alleen maar hazeslaapjes te doen! Seán die houdt zich er in ieder geval goed aan. Prettige avond nog!
@pinguin. ik krijg ook altijd een chocola tik als ik ongesteld ben, of word. mijn man kan het vaak al aan het winkelkarretje zien ik kijk ook rond, het kriebelt ook wel.maar ben ook heeeeeel blij dat ik thuis kan blijven. ik ben jaren op zoek geweest na werk, kon niets vinden(kinderopvang) ben toen in de schoonmaak terecht gekomen. bellen ze mij van yunio een dag na de bevalling op of ik gelijk kan komen om te solliciteren op 3 functies. nou echt ben gewoon 4 jaar bezig geweest om er tussen te komen maar nu kan ik lekker genieten van mijn eigen meisje. dimphy was maar 1 dag ziek. ze is weer helemaal opgeknapt. heb het idee dat het met de tanden te maken heeft. ze bijt echt overal op en haar tandvlees voelt zachter alvast weltrusten
hey mamsie, zie nu pas dat je in doetinchem woont. Leuk stadje, kom er regelmatig. Kwam er eigenlijk op er naar te kijken doordat ik yunio zag Ik kom uit Zutphen trouwens.
Pinguin ik moet 26 januari in Zutphen zijn voor mijn werk, ik zal eens goed rondkijken of ik een mannetje zie dat op Quinn lijkt. Een mooie stad trouwens. Jij dus ook aan het rommelen met de ongesteldheid? Ik heb het spiraaltje en dan kun je een aantal dagen/weken licht bloedverlies hebben. Bij mij komt en gaat het. Het lichaam moet er aan wennen. Ik merk wel dat ik stabieler ben geworden (emotioneel), niet zo heel geïrriteerd meer. Mijn eigen hormonen worden wat in toom gehouden. Paddy: ik werk 24 uur, mag ook niet minder. Ik zou graag 20 uur willen werken, de ene week 3 dagen en de andere week 2 dagen, maar helaas. De functie vereist 24 uur. Tja we hebben ook vergaderingen, intervisie en weet ik allemaal niet wat, dus anders blijft er weinig tijd over. Ik ben wel heel flexibel met tijden en dagen, heb mijn eigen agenda, dus das wel lekker. Misschien moeten je tepels wennen aan het kolven, is natuurlijk iets anders dan een beeb die aan je tiet loopt te lurken. Het hielp mij erg om te ontspannen, even mijn rust opzoeken, maar dat doe je vast al wel. Ezzie, lastig he om je kind weg te brengen. Ik vind het ook nog steeds zo moeilijk. Mijn gevoel blijft dat ik haar zo klein vindt. Maar ik heb een optie achter de hand wanneer ik het echt niet zie zitten. Mijn schoonzusje wil dolgraag oppassen. Maar ik vind van mezelf dat ik het kdv een kans moet geven. Wil het echt niet, dan stoppen we een aantal maanden en proberen we het weer wanneer ze iets ouder is. Mir, Tijn heeft idd een vrouwelijke kant, geweldig dat gillen, ik vind het zoooo leuk. Lynn heeft volgens mij geen verhoging meer (niet opgemeten, maar zo te zien niet) Wel wat zweterig, dus de ziekte wordt er uitgezweet. Ze drinkt goed, slaapt goed. Vanmiddag bij oma 2 uur achter elkaar (grrr bij oma wel he) Ik hoop voor je dat Tijn zich aan de afspraak houdt. Wanneer ging Bart ook al weer weg? Mamsie, gelukkig was het een tijdelijk iets van Dimphy, kunnen idd tandjes zijn. Ik heb trouwens het fotoboek van de hema binnen, is echt supermooi geworden, net een gedrukt boek. Ben helemaal trots, neem het morgen mee naar het werk om te showen. Nog 1 dagje en dan heb ik alweer weekend
Stef: ja het is een echte deugniet en een klein driftkikkertje (meisjes he zeggen ze dan hihi) Mir: Ik doe dat ook weleens bij mij neerleggen.. Echter ik geef natuurlijk borstvoeding dus ik leg haar dan aan de borst bij me..maar elke keer als ik haar loshaal dan gaat ze na een tijdje weer driftig op zoek naar mijn borst..echt zwaar irritant dus ondanks dat ik wel een beetje meer slaap krijg rust ik niet echt uit ofzo.. Wow trouwens zeg..jullie kleintjes krijgen dus geen voeding snachts? en ze slapen allemaal door? Ik had eslem net om 10 uur..mijn hemel dat heb ik nog nooit meegemaakt..is echt haar record..snap er niets van..word me wel het nachtje.. Maar ik kan haar snachts echt niet laten huilen..durf ik niet..en het geeft geluidsoverlast..en ik ben bang dat ze gewoon echt honger heeft.. Het fiepje, hoe jullie het zo leuk noemen hihi, snapt mevrouw nog steeds niets van..ze kan het nog steeds niet zelf vasthouden Ik weet bij god niet wat ik moet doen om het haar te leren..Ze duimt wel een beetje..maar ook die bevredigt haar dus nog niet echt..ze is echt nog zoekende..heel frustrerend..en vooral voor haarzelf.. Ik had het al genoemd in een andere post..maar zijn jullie ook bekent met het vreselijk krijzen van jullie kindjes om helemaal niets? Zoals het bijv op de commode leggen. Deed ze toen ze net geboren was wel steeds maar dat is nu weer begonnen.. Heb wel het idee dat ze het vooral doet als ze moe is.. Ze geeft zich ook nog steeds niet over aan haar slaap..vind het zo moeilijk..en ook rot voor haar..alleen bij mij in mijn armen kan ze zich echt overgeven..of in de auto of in de buggy.. heb geen flauw idee meer hoe ik haar daarmee kan helpen.. Geef haar wel vaak een neusje (zo noemen wij dat is een spuugdoekje) bij haar en leg ik vaak over haar gezichtje heen..ook als ik bv geef savonds..en dat vindt ze geloof ik wel fijn.. Gaan kindjes dat uit zichzelf doen denken jullie? zich kunnen overgeven aan hun slaap? Es: natuurlijk is het niet hatelijk bedoelt hihi ja ik vind het gewoon erg spannend maar heb vandaag niet gekolfd..Misschien morgen ochtend nog even moet even zien..ik moet nog wat dingetjes halen en ik wil haar niet meenemen dus misschien dat ik haar bij mijn moeder laat en dan gekolfde melk achterlaat.. Ga trouwens ook een flessenwarmer aanschaffen..ook tweedehands..wel zo handig dat gedoe met water koken hehe.. Hoop dat het in mijn koffer past (nee dus!) want die zit echt overr en overr vol.. Zal wel weer extra betalen worden.. *oops* Nou meiden ik duik mijn bedje in..eens een keertje 'vroeg' voor mijn doen. weltrusten alvast!
hoi hoi nou youame heeft weer vaste ontlasting maakt weer mooie drollen morgen om 11.00 gesprek bij de plastisch chirurg zou mij benieuwen strax maar ff al mijn vragen opschrijven mij kennende nog steeds een zeef liggen al jullie kindjes al in de buggy vanaf wanneer mag dat youame wordt eigenlijk een beetje te lang voor de kinderwagen bak ligt na 5 min al met het hoofdje strax tegen de hoofeinde aan en de maxicosi past ze nog wel in maar om daar steeds mee te zeulen met de bus enz enz youame wil steeds rechtop zitten als k der op der rug leg gaat ze meteen in de positie liggen om omterollen maar van rug naar buik gaat nog niet maar van buik naar rug ja hoor ze gooit echt der hele gewicht opzij dat ze zich omdraaid @gulay youame begon ook altijd te krijgen als ze heel moe was en ze vocht er tegen heb der eigenlijk nix mee gedaan zogauw ze der duimpje kon vinden was het over haha ze begint nu te lachen als beavis and buthead haha echt grappig en als je binnen komt en je zegt hai dan lijkt het net of zei dat ook zegt k ga youame in bed leggen en zelf ook slapen morgen er vroeg uit zogauw k terug ben hou k jullie op de hogte fijne avond
ohja en eerst wou ze niet meer dan 145 drinken sinds vandaag drinkt ze alle flessen van 180 ml leeg wou het ff zeggen
Jemig de pemig, wat is er veel geschreven. Mir, juud de rijstebloem expert. Normaal is het zo dat je eerst rijstebloem van een lepeltje gaat proberen. Dit, omdat dit het meeste lijkt op de melk die ze al krijgen. Daarna, als ze goed van het lepeltje kunnen eten, ga je over op potjes. Je maakt gewoon een fles met 180+6 en daar doe je de rijstebloem bij. Je hoeft geen extra water toe te voegen. Ik zou niet tussen de flessen door rijstebloem geven, maar net voor de fles. Lynn krijgt om 12.00u een fles en om 11.45 30ml rijstebloem. Doe gewoon 30ml water warm maken in de magnetron. 1 schepje friso normaal erbij. Dan giet ik het in een bakje. 2 schepjes rijstebloem erbij en smullen maar. Ik gebruik voor de rijstebloem dezelfde schepjes die bij de friso zitten. Die heb ik 100, dus gebruik hem ook daarvoor. In de laatste fles doe ik dan 3 schepjes. Marline, goed hoor dat ze 180 dronk. Schrijf al je vragen op. Ik ben ook net een zeef. Hoop vragen en als het puntje bij paaltje komt, vergeet ik alles. Lynn ligt niet in de buggy. Ze past nog in de bak en anders de maxi cosi. Gulay, Hahaha, nee ze slapen niet allemaal door. Hier niet tenminste. Ze krijgt 4x200cc. Om 20.00u de laatste en om 8.00u de eerste. Chacha, ja heb je hem binnen. Ben erg benieuwd. Ik heb het maar niet gedaan. Heb nu gewoon foto's besteld en plak ze zelf wel in. Zijn maar 500 foto's Succes met werken! Paddy, kunnen ze hem dan ook zelf weer in het mondje doen? Heb er nu al een doekje aanzitten. Pinguin, mijn buurmeisje is nu bijna 7 maanden. Likt ook alles af. Haha. Ze krijgt volgende week voor het eerst een boterhammetje. Ga echt wel kijken hoe ze dat doet. Ik heb Lynn vannacht laten huilen, maar ze hield het hééél lang vol, dus uiteindelijk maar mijn warme bedje uit en de fiep gegeven. Wilde gisteren lekker prison break kijken. Had al de video ingesteld, want je weet maar nooit. Schrik ik om 23.45 wakker. Haha, gemist dus. Gelukkig opgenomen. Lynn begint nu ook te kraaien. En al echt terug brabbelen. Zo lief.
nou, gelukkig ook geen gebroken nacht gehad dus hij heeft niks aan het kdv dagje overgehouden,.. nou ja,... hij was om 6.15 al wakker,.. maar na de tiet tot 8.30 geslapen dus mag niet klagen,. paddy; ik laat de waterkoker altijd ff 5 min afkoelen en zet dan de fles erin,. geen verbrande handen zo hoor,. gaat prima. vervelden zeg van je tepels,. ga niet te lang door op 1, wissel dan even naar de ander als er niks komt,..(ik wissel soms wel 10 keer heen en weer.) en zorg dat je echt ontspannen ben ja,. en wat mij ook helpt als ik me ogen dicht doe en marno probeer voor me tehalen, hoe die ruikt,. voelt etc, dan schiet het bij mij vaak weer toe. succes in elk geval,. marline; hier nog 1 die bijna niet meer in zn bak past,.. nou heb ik een kar die zo goed als plat kan dus die ga ik bijna gebruiken,.. je hoort wel dat een buggy nog niet echt goed is ivm het ruggetje maar sommige zeggen weer dat het niet erg is,. denk zolang ze er geen uren in ligt dat het niet uit maakt,. en wat moet je anders als ze niet meer in de bak past!
goedemorgen Ja Kira, dacht ik nou ook dat Tijn en Seán geheime afspraken hadden maar Tijn houdt zich er nu niet meer aan... of ik dat nu zo heel leuk moet vinden weet ik niet...want hij gaat nu snachts spoken Mamsie denk je dat Dimphy tandjes krijgt? Tandvlees wordt toch harder dan ipv zachter? Tijn kwijlt ook en kauwt op alles. Mijn vingers zijn favoriet.. nou hij bijt hard zeg! Maar ik voel nog niets. HOe zit het eigenlijk met Lynn Chacha? Ze had toch een wit puntje op haar tandvlees? Zie je dat nog steeds? Bijt ze ook hard en veel op vanalles? Leuk hoor zo´n hema boek. Ik heb dat programmaatje ook gedownload.. maar ik denk dat ik zelf inplakken voor het eerste fotoboek toch leuker vindt. Daarna is het denk ik heel handig... ik heb nl. een mooi fotoboek die ik graag wil gebruiken voor de eerste foto´s van Tijn. Ik moet ze nog wel laten afdrukken.. weet je met die digitale foto´s doe je dat dus veel minder snel.. tenminste ik dan... Gulay, ik weet eigenlijk zeker dat Tijn snachts gewoon geen voeding meer hoeft... Op een gegeven moment moet je naar minder voedingen en sla je de nachtvoeding over. Daar moeten sommige kindjes aan wennen en gaat dat niet in een keer... Maar ik had laatst dat verhaal van mn nichtje verteld... die snachts gewoon papflessen krijgt. Ik denk persoonlijk dat dat niet goed is, omdat je ze dan laat wennen om snachts te eten.. En zij is al 1. Die van ons zijn nog jonger dus sommigen hebben nog wel snachts voeding nodig...Ik denk dat Eslem zelf wel aangeeft als ze niet meer hoeft te eten snachts. Je kunt eens proberen om haar gewoon snachts eens te sussen. Als dat binnen tien minuten lukt en ze is weer stil.. weet je dat het geen honger is. Als ze echt begint te krijsen zal ze misschien honger hebben. T is ook wat ze gewend zijn dus.. en het gaat niet in een keer dat ze niet meer hoeven te drinken snachts... Oh Gulay, nu je toch in Nederland bent, weet je wat je misschien moet halen. Speendoekjes, die van Difrax. Ze zijn iets van 3,99. Ik lees dat Eslem het ook fijn vind om met een doekje over haar hoofd te liggen. Als je die aan haar speen doet, valt de speen minder snel uit en kan ze zelf het doekje over haar hoofdje doen. Dat doet Tijn als hij moe is. Dan doe ik zn speen erin en pakt hij het doekje en wrijft daarmee in zn gezichtje en dan vallen zn oogjes dicht. Serieus waar, hier is het een uitkomst! Marline, fijn dat Youame weer goed poept Toch wel even spannend he.. omdat ze zondag naar het ziekenhuis moet en ze dan niet ziekjes mag zijn. Slim om alle vragen op te schrijven! Ik kan me voorstellen dat je boordevol vragen zit. Het is ook niet niks hoor! Worden jullie verder goed begeleid en krijgen jullie duidelijke en voldoende uitleg vanuit het ziekenhuis? Succes morgen trouwens bij de plastisch chirurg! Marline, Tijn past ook bijna niet meer in de kinderwagen bak... Ik ben ook benieuwd wanneer hij nu in de buggy kan en mag. Toen we op wintersport waren heeft Tijn in de buggy van zn nichtje gezeten even om een boodschap te doen. Dat ging eigenlijk heel prima! ook al is hij er wel te klein voor.. maar hij vond het nog prachtig ook, kon alles wat beter bekijken... maar ja.. vanaf wanneer mag een kindje in de buggy? Volgens mij vanaf een half jaar pas he.. maar ja dan past Tijn allaaangg niet meer in die kinderwagenbak. En ik denk vele baby´s zo al niet meer... Juud, thanx voor je antwoord. Ik ga rijstebloem ook eens van een lepeltje geven overdag voor de voeding van 12.00 Lynn ook snachts wakker? Is het echt huilen of mekkeren? Tijn heeft bedacht om snachts ook wakker te zijn...Daar ben ik helemaal niet blij mee.. in tegenstelling tot Tijn zelf.. die vind het geloof ik allemaal prachtig. Hij heeft om 3.00 uur héle verhalen! Eh ah eh ieeehhh ah eh ehe eeehhh... en zo gaat het door. Heel gezellig vindt hij zelf. Als ik zn speen er dan in kom doen dan houdt ie zn handjes al helemaal omhoog van: haaaii hier ben ik kiekeboe! nou ja zeg....dus doe ik zn speentje er weer in en slaapt hij wel weer in... maar dat gebeurt een paar keer per nacht. Als ik hem gewoon laat brabbelen dan gaat het brabbelen wel over in meiden gegil en dan over in huilen... Wat denk je.. zou ik even weer een vijfde voeding gaan inlassen? die van 23.00 uur weer even geven? Misschien dat hij dan weer beter gaat slapen... of gewoon nog even aankijken en is het een periode...dat hij even snachts gaat spoken... Ik hoop het! Tijn heeft Bart vanmorgen weer helemaal ondergespuugd (en de bank) ... echt joh er komen flatsen uit... Tijn heeft er totaal geen last van.. maar ik ga me nu toch wat zorgen maken. Plasluiers heeft hij genoeg maar dan nog... ga het de 22e navragen op het bureau. Bart moet trouwens volgende week weg.. de 12e.. brrr.. dat komt nu wel dichtbij zeg... Hij is dan half maart weer terug.. groetjes
hoi, vind doetinchem ook erg leuk. ben hier geboren en getogen. wil ook echt niet weg. mij is uitgelegd op het bureau dat zolang het tandvlees hard voelt er geen tanden door komen. en zodra het zacht word wel. weet het ook niet. ik heb het de vorige keer laten voelen, omdat ze zo kwijlde enzo. en toen zeiden ze dit. ik voel ook nog geen puntjes als ze op mijn vinger kauwt. dimphy past nog wel in de kinderwagenbak. is ook een grote. in een buggy mogen ze volgens mij pas las ze zelf kunnen zitten. ivm de vering. wandelwagen weet ik eigenlijk niet. maar als het niet past.....dan moet je wel. @marline, succes vandaag. rollen er al meer babies om, dimphy is hier helemaal niet mee bezig. die ligt alleen maar te kletsen en stopt alles wat ze kan pakken in haar mond. wel wil ze steeds zitten en staan.
Even snel: Mir..is een speendoekje niet hetzelfde als een spuugdoekje? En waar verkopen ze dat? bij de prenetal?
gulay speendoekje is een katoenendoekje die je aan het speentje kan doen met wat klitteband. Het is net een spuugdoekje, hetzelfde eigenlijk alleen hebben ze er iets aangemaakt waardoor je het aan de speen kan bevestigen. Ik heb hem bij Prenatal gehaald.
Ik heb in de fles van 12 uur wat johannesbroodpitmeel gedaan. Ben heeel benieuwd of hij nu gaat spugen frapant is dat hij tussen door als ik hem laat boeren nu ineens niet gilde. NOrmaal gilt hij alles bij elkaar.. nu was hij heel rustig.. en ook na de fles. Hij slaapt nu, was totallos.. logisch na al die nachtelijke avonturen van hem