September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mir, ja zo ben ik ook wel nouja gelukkig maar..
    ze houdt haar speen toch alsnog niet in dus haha..

Ik wee tniet meer van wie ik het las..maar ik wil ook proberen haar laatste voeding er af te halen..oftewel de nachtvoedingen..

ze komt de laatste twee dagen rond 10 uur half 11..
    Ik wil dat als laatste voeding graag en proberen haar snachts te sussen zonder dat ik haar de borst aanbied dat ze weet dat ik haar snachts niet meer zal voeden..wel nog op schoot nemen en met het speentje..maarja ik praat wel groot nu..wellicht als ik vannacht doodop ben denk ik daar anders over haha..

Dus ik wil de laatste voeding..rijstebloem erbij doen..
    maar kan dat niet in een volledig flesje dan?
    Of geld dat niet voor borstvoeding?

2. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Gulay, het kan wel dat eslem buikpijn had. Banaan werkt namelijk stoppend.
    Je kan rijstebloem in de laatste fles doen, maar dan moet je een volledige voeding kolven.

Mir, een label doekje is heel leuk. Op www.koterkado.nl hebben ze hele leuke dingen.

Niek, een kwart voeding? Lynn krijgt 200cc. Moet ik dan 50cc rijstebloem geven van het lepeltje? Dat lukt nooit. Is ze veelste ongeduldig voor. Haha. Ik geef nu 30cc en daarna nog een fles van 200cc. Mevrouwtje is niet verzadigd als ik het anders doe.

Chacha, haha nu al weer zo uitkijken naar het weekend. Wel lekker hoor.

Gisteren zijn lynn en ik samen in bad geweest. Daarna was ze zo moe, dat ik de laatste fles om 19.30 heb gegeven. Deze heeft ze slapend leeg gedronken. Daarna nog even op mijn schouder gehangen en heb haar daarna zo haar bed ingeschoven. Ik lag er ook om 21.30 in en net werd ze om 6.00u wakker. Dus ik ben er maar uit gegaan. Dadelijk beetje poetsen. Krijg kraamvisite vandaag. Lynn loopt al bijna, maar dat mag de pret niet drukken, haha.

Chacha, ze is nog steeds aan het spoken. De ene nacht minder dan de andere. Vannacht ging het goed, maar gisteren is ze drie keer wakker geweest. Blijf nu in mijn bed liggen. Vingers in mijn oren. Ze moet proberen om zelf in slaap te vallen, maar daar heeft ze wel moeite mee. Ze wil gewoon echt haar fiepje dan. Als ik die geef, dan is het ook weer goed en slaapt ze weer verder. Maandag naar de ka, dan zal ik eens vragen of ik het allemaal goed doe. Het cb had me nog gebeld en ik mocht doorgaan met de 30cc rijstebloem extra voor de fles. Misschien zegt de ka wel dat ik met potjes moet beginnen.

Mir in friso comfort zit al jbpm. Jij hebt nutrilon hè? Omneo? Kijk even op de pak of het daar ook in zit.

3. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    goedemorgen!

juud, leuke site :D Leuk ook die labeldoekjes!
    Fijn dat Lynn weer rustig was vannacht.
    Tijn trouwens ook. Na vier nachten gespookt te hebben, heeft hij vannacht een keer gebrabbeld (ben er niet eens uit geweest) en toen om half 8 ben ik hem gaan halen :) Zo moet het weer.
    Spugen doet hij nog steeds.. wel minder nu. NEt kreeg ik een flats in mijn nek zeg joh! :confused: Ging ff vliegtuigje spelen haha .... doe ik ook nooit meer zo snel na een fles ;)
    In Omneo zit geen JBPM. Staat er niet op, zit er niet in. mm..

Veel plezier met opruimen haha.. en veel plezier met de kraamvisite :D

doeidoei

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hihi pinguin als ik iemand als een bezetene heen en weer zie sjouwen, dan spreek ik je aan :D

En het vloeien na de spiraal is normaal ja, nu is het weer over gelukkig.
    Je hebt wel kans op een bevrucht eitje met een spiraal, maar heel minimaal (door de hormonen die er aan toegevoegd zijn) En het voordeel van een spiraaltje is dat je cyclus niet in de war geschopt wordt omdat er maar heel weinig hormonen in zitten. Ik ben blij dat ik het uiteindelijk gedaan heb.

Mir ik moet provoceren met de oude voeding, niet de comfort, maar echt de standaardvoeding (want dan kan ik ook gelijk zien of ze weer heftig gaat spugen). Eerst 10 cc geven, als dit goed gaat moeten we langzaam ophogen.

Ik heb zeker een mooi beroep! Meestal is het dankbaar werk, maar soms heb je met best heftige situaties te maken (kinderbescherming enzo) en dan zien mensen mij ook liever gaan dan komen hoor. Die situaties grepen mij altijd al aan (en ik denk nu nog meer nu ik zelf een kleintje heb).

Mir lekker dat Tijn weer goed geslapen heeft. Hihi je moet ook geen vliegtuigje spelen na het eten.... :D
    Geen jbpm in Omneo? In comfort zit dat er wel in, maar ook in de AR-voeding. O en Lynn kreeg altijd van die knetterscheten van JBPM, hihi

Juudje, nog kraamvisite? Ach ik ben er ook nog niet doorheen.
    Knap trouwens dat je in je bed blijft liggen! Overdag kan ik nog wel consequent zijn, maar 's nachts kies ik toch meestal voor de makkelijkste weg :oops:
    Veel plezier met je visite!

Iedereen een fijne dag gewenst!

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Nog ff een vraagje:

Lynn heeft al 2 weken moeite met de fles van 11.00 uur 's ochtends. Ze drinkt zo'n 100cc en heeft geen behoefte meer aan de rest. De overige flessen gaan normaal gesproken wel op (als ze zich gezond voelt).

Zal dit betekenen dat ze toe is aan 4 flessen? Wat denken jullie?

6. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    chacha; als ze er al zolang moeite mee heeft misschien wel,.. gewoon een keer proberen om 4 te geven ?

vanmorgen vroeg hoorde ik marno ff rond 5e, ben weer in slaap gevallen tot ik hem weer hoorde,. toen dacht ik dat het 6 uur was ofzo dus ging er nog niet uit maar hij bleef jammeren,.. was het al 7.30! haha,. toen heb ik hem snel maar gehaald,.
    hij slaapt nu dus ga ff onder de zonnenbank,. geef bijna licht zo wit ben ik,.. hihi.

iemand al wel eens wat besteld op die koterkado site? goed te doen?

7. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    nou, vannochtend begonnen met het eerste rijstebloempapje: krijsen! ik heb gelijk maar bv gegeven. Daarna nog even geprobeert en toen ging ze een beetje proeven. Ik denk dat Deborah er nog niet echt aan toe is.

8. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Je moet er rekening mee houden dat dit vreemd is voor hun. En een lepel en rijstebloem erin.

In het begin gaf ik Lynn ook eerst de fles en daarna hapjes van het lepeltje.

Nu is ze al zover dat ze eerst hapje van lepel krijgt en dan de fles. Maar als het er niet snel genoeg ingaat begint ze ook te krijsen hoor. Dan doe ik alsnog eerst de fles en lepel ik de rest na de fles op.

9. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    juudje: mag je ook op een gegeven moment eerst de laatste fles met rijstebloem doen en later als hapje in de ochtend?

10. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    @Niek: Ik denk dat het cb dat dadelijk wel zal zeggen. Ze zeiden dit tegen mij, zodat lynn zou doorslapen. Omdat het wat zwaarder op de maag ligt. Dat ze een voller gevoel hebben.

Het van de lepel geven is alleen om je kleintje vast aan de lepel te laten wennen voor als het dadelijk fruit en/of groente krijgt.

Nogmaals, Lynn krijgt elke avond, de laatste fles, met rijstebloem en 's middags krijgt ze 30cc van een lepeltje. Heb ik het goed beantwoord? Anders laat het me maar even weten.

11. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    helemaal goed beantwoord! dank je wel ;)

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb eslem vanavond voor het eerst een afgekolft flesje van 210 cc gegeven met een klein lepeltje (het was niet echt een mini theelepeltje) rijstebloem erin.
    Echter heeft ze 60 cc laten staan van dat flesje. Ze was al bijna helemaal vertrokken en dronk niet meer.

Ik ben benieuwd of het zal helpen.
    Moet ik rijstebloem eigenlijk ook opbouwen.
    Bijvoorbeeld op het pak staat dat je vanaf 4 maanden 2 a 3 eetlepels ofzo mag geven. dat vind ik echter erg veel en dan wordt het me te pappig. Eerst maar even beetje vloeibaar houden.
    Eslem is nog geen 4 maanden precies maar goed die ene week. En ze is behoorlijk flink hoor..geloof al 7200 gram..pff hehe..

Ben heel erg benieuwd hoe het vannacht gaat. Maar verbaast me niets als ze gewone tijd gewoon wakker is hihi..

Ze was afgelopen nacht trouwens helemaal overstuur..heb met een huilend kindje gezeten..misschien door het hapje..weet het niet..maar doe het maar niet meer..

Oh en ik heb zulke gave kleertjes voor Eslem gekocht. Tweedehands..maar van een vrouwtje met een super smaak..echt zoo schattig..het is voor de zomer dus kan niet wachten totdat het lekker weer begint te worden hehe..

Ik ga woensdag weer terug naar Nederland..en oh mensen mijn koffer zit zooo vol heb hem net ingepakt..en ik zit nu al aan de 33 kilo en ik heb nog niet alles.dus nog een tas erbij..
    Wordt echt overgewicht want ik mag maar 30 met eslem samen..*slik*

ezzie..nog lekker onder de zonnebank geweest?

Mir: hoe gaat het eigenlijk met je ventje en zijn slaapjes overdag?

Juud: dat is nog laat die kraamvisite..wel gezellig gehad?

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hey Meiden,
    Gulay volgens mij is 150 cc heel netjes hoor ! Quinn drinkt hetzelfde. En eigenlijk zit hij al heel lang op dit aantal cc's
    Vind je het niet vreselijk je familie hier weer te moeten achterlaten?

Denk dat ik ook veel zou shoppen als ik net als jij dan voor een paar weekjes hier zou komen.

Heb vandaag een bumbostoel gekocht. Tweedehands van een vrouwtje hier uit mijn stadje waarvan het kindje er niet in wilde.
    Nou mijn Quinnemans vind het helemaal geweldig.
    Eerst probeerde hij zich met zijn armpjes in evenwicht te houden, maar toen hij er achter kwam dat dat niet hoefde ging zijn duimpje naar zijn mondje en lekker tv kijken (verslaafde)

Ook heeft hij vandaag zijn wekelijkse wasbeurt gehad. Heb nu helemaal niets in het water gebruikt om zijn huidirritatie te minimaliseren. Insmeren was weer huilen voor hem.
    Ook lijkt hij toch wat last te hebben van de provocatie. Ik ga morgen nog door met zuivel gebruiken en dan even afwachten hoe mannetje lief er op reageert. Vandaag was hij wel flink aan het kreunen en dat heb ik hem lang niet horen doen.
    Voor de rest was hij hardstikke vrolijk vandaag. Veel lachen en geluid maken en ook veel duimen. Ik weet dat ik het niet moet stimuleren, maar vind het zo ontzettend schattig gezicht. :)

Heb zojuist een agenda in elkaar gezet voor mezelf met fototjes van Quinn bij hema.nl
    Nu nog een fotoalbum.

Weet dat iemand van jullie een album had gemaakt. Was dat zo'n groot album? of een kleintje voor in je tas?

ik ga banken!

xxx
    Pinguin

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi dames

hoe is t hier

nou heb me de hele dag niet lekker gevoeld ben erg bank hangerig
    hoofdpijn enz vanavond had youame honger en ze begon me tussendoor togg te krijzen begon zichzelf helemaal te strekken ze wou niet meer zitten niet liggen nix k kon der niet stil krijgen en ja hoor daar kwamen de tranen manlief zei doe der maar hier en ja hoor bij hem was ze stil zou ze de spanning voelen door mij ben heel erg zenuwachtig en me vriend begreep niet waarom k huilde ze moet togg de operatie waar ben je bang voor k zei k weet het niet ben bang dat er iets misgaat
    maar een uur derna begon ze weer tegen me te lachen en te brabbelen en ten was alles weer goed
    k zit het meest mee dat ze zo vroeg geolpen wordt al oor 8 uur duzz denk dat k der alleen mee moet geven aan de dokters ik ga morgen zeker vragen hoelat ze opgehaald wordt mischien dat me vriend togg op tijd kan zijn
    maar het zal allemaal wel goed komen togg?

sorry lang verhaal moest het ff van me af typen

pinquin wat leuk dat quinn het wel zo mooi vind en tv is het mooiste wat er is volgens mij vor die kleintjes youame hoeft maar te horen dat k de knop van de tv indruk en ze begint te gillen in de box omdat ze op schoot wil zitten haha

youame duimt het zelfde als quinn op de foto in je album

k ga maar s f op de bank zitten en dan naar bed
    slaap lekker alemaal
    gr marline

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Kom ff inbreken!
    Pinguin, geweldig zijn die bumbo's he! Iman heeft er ook 1, zie album!
    Ik gebruik m ook onder de douche. Hup Iman erin en douchen maar :D

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    sweetangel ik wilde er een toen ik hem bij jou zag!
    Vind ze super!

Zal binnekort een fotoje in mijn album plaatsen.

trusten!

17. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ohhh hahaha ik doe ideeen aan de hand ;)
    Ja leuk, een foto!
    Welterusten!

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Pinquin:
    Gelukkig maar..heb natuurlijk altijd gewoon bv gegeven gewoon uit de borst hihi..dus ik wist nooit hoeveel ze dronk. Ze komt de laatste paar dagen steeds heel vroeg..mar ze slaapt nu nog steeds! Wellicht door de rijstebloem?! :D
    Lets hope so!

Ja ik mis mijn familie natuurlijk als ik weer terug ga en het is naar om ze weer achter te laten..maar het is dubbel..ik heb ook mijn man daar zitten en ik ben heel blij en gelukkig in Turkije..soms wou ik dat het gewoon allemaal bij elkaar was :)

En pff ja elke keer als ik in nl ben shop ik me helemaal gek..Er zijn zoveel dingen die je in Turkije niet hebt, of wel hebt maar zo vreselijk duur zijn dan.

Leuk he die bumbo stoel..ik was ook helemaal geinspireerd door sweetangel..helaas past dat ding niet in mijn koffer..maar vind ze super leuk..als ik hier zou wonen zou ik het wel weten..
    Zal eens surfen wellicht hebben ze die stoeltjes ook in turkije..echter zullen ze niet hebben waar ik woon in dat geval :(

Je wast hem wekelijks ivm huidproblemen ofzo?

Heb trouwens vandaag van switzal die douchegel gekocht met lavendel..heerlijk :)

19. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    hihi ik zit ook al aan een bumbo-stoel te denken (ook dankzij sweetangel, je moet provisie gaan vragen joh). Lynn wil ook constant zitten, dus ik ga morgen maar eens surfen op internet :D

Pinguin ik heb zo'n hema fotoboek. Ben er helemaal trots op, is echt mooi. Ik heb een grote vierkante met in totaal 50 pagina's.

Marline ik kan me helemaal voorstellen dat je zenuwachtig en gespannen bent. Jank het er maar lekker uit meid, dan ben je het ook weer even kwijt. Lijkt me ook heel normaal dat je je zorgen maakt. Een operatie is niet niks natuurlijk.

Gulay, dus woensdag weer terug. Heb je er zin in en heb je je man een beetje gemist? En misschien is het toeval dat ze juist vannacht zo gehuild heeft....het lijkt me dat dat ene weekje niet zo heel veel uitmaakt, maar ja de darmen moeten er toch aan wennen he?

Ik duik mijn bedje maar eens in, zal morgen wel spijt hebben dat ik zo lang ben blijven hangen. Vriendlief is the excorsist aan het kijken brrrr, wat een eng kind (maar toch kijk ik steeds)

20. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik reageer zo op anderen. Ik wil dit even vertellen voordat ik de fles ga geven.

Moet Lynn nu dus wakker gaan maken. Ze ligt nog te slapen en is geen een keer wakker geweest vannacht.

Ze heeft sinds eergisteren een nieuw matrasje. Zou dit toeval zijn? Gisteren werd ze 1 keer wakker om 6.00u en vannacht dus helemaal niet.

Ga haar nu wakker maken met een hele lekkere fles.

Tot zo

Deel Deze Pagina