September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    o ja hehe.. Tijn woog vandaag 5820 gram... :confused: Groeit als kool dus... Hij vlakt trouwens nu wel af.. vorige week was het 5600 en daarvoor 5300.. Hij heeft de groeispurt nu wel gehad...
    Nog eventjes en meneer is al 6 kilo eeh huh!

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoi, mag ik ook meekletsen?

Ik ben 27 jaar en heb een dochter genaamd Lynn, zij is nu 7 weken en 2 dagen oud.

@ Pinguin 72 en Mir1976:
    Lynn heeft ook veel dat ze spuugt, soms vlak na de voeding, dan komt er melk uit en soms wel 2 uur na de voeding, dan is het water met witte stipjes.
    Volgens het cb is dit verteerde melk en is dit vrij normaal. Het komt doordat het maagklepje niet goed sluit.

Lynn spuugt overigens ook meer wanneer ze plat ligt, wanneer ze krampjes heeft of wanneer ze druk aan het bewegen is. Soms is het een mondje, soms echt een golfje.
    Ze kan ook maar lastig boertjes laten. En soms na een uur floept er zo maar eentje uit, zonder dat ik daar moeite voor hoef te doen.

3. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ha chacha, gezellig dat je mee komt kletsen!
    Dus dat spugen is normaal... hehe.. Soms wel lastig en ik heb wel eens gedacht.. is dit wel goed? maar ik hoor het steeds vaker.

Nou.. Tijn verrast ons keer op keer ;)
    Gisteren veel huilen enzo... baal baal baaldag...
    En vannacht sliep hij voor het eerst door! :D :D (maar hij had de hele dag ook niet geslapen en was heel druk met jengelen...dus hij móest wel moe zijn...) Half tien laatste flesje en om half 6 kwam hij weer. Nou ja dat is nog megavroeg natuurlijk.. maar zo lang heeft hij het nog niet uitgehouden! En ik was om 5 uur al wakker... :rolleyes: En maar luisteren... hoor ik m nog wel? haha...
    Nu begint ie wel weer met jengelen hoor.. maar ja je kunt niet alles hebben! ;) T blijft mn allerliefste ventje natuurlijk! :p

4. Es1981

Es1981 Actief lid

Mir1976, vervelend zeg van die utslag. Hoop dat het snel weg trekt. Kan me voorstellen dat je tureluurs wordt van het huilen. Lotte deed dat gister ook bij het cb :( ontroostbaar. Tot we klaar waren :)

Met mijn borstvoeding gaat het niet zo lekker helaas. Doe nu om de voeding een flesje nutrilon en kolf mijn borstvoeding af. Heb zulke kloven dat het te pijn doet om de borst te geven. Baal er wel van hoor, maar je tis niet anders. Kan ook helaas niet alle voedingen kolven, want daar heb ik te weinig voor.
    Nou genoeg geklaag.
    Moet zo naar het ziekenhuis voor nacontrole. Ben benieuwd wat ze van mijn wond zeggen van de keizersnee, deze is nl nog steeds niet dicht :(

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @mir 1976 Ik zie dat onze kindjes even oud zijn, ook geboren dus op 11 september?

We hebben hier al 2 dagen van hangerig en jengelig zijn...Gister heeft ze amper geslapen overdag. Zodra ze weer beneden was, was ze weer tevreden.

Ook vandaag gaat het nog niet echt lekker. Ze kwam vanmorgen al om 5.15 uur terwijl ze normaal tussen 6 en half 7 komt. Ook vandaag wat huilerig. Zal het de storm zijn?
    23.00 uur krijgt ze de laatste voeding. De 8 uur tussen voedingen hebben wij nog maar 1 keer gehaald, maar ja het is een begin.

Wanneer moeten jullie voor de 1e prik? Ik zie er best wel tegenop...Wij moeten over anderhalve week.

6. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    he chacha, dat had ik nog niet gezien! Ja Tijn is ook van 11 september, wat leuk zeg :D Was je op tijd of te laat? Ik was 8 dagen te vroeg, maar dat was niet erg ;)

Goh wat lekker dat ze tussen 6 en half 7 komt! (ehh.. behalve vanmorgen dan he... :( ) Dus jij geeft om 2300 uur de laatste voeding.. dat is misschien hier ook wel een optie.. Alleen ben nu blij dat het ritme van half 10 a 10 uur de laatste voeding al een tijdje standhoudt :) En dan nog komt hij meestal om een uur of half 5... en dat is lastig.. want moet ik dat nog zien als nachtvoeding?... Dus ik hoop dat hij nu vaker langer slaapt! En vanmorgen ging hij zelfs na de eerste voeding weer slapen.. dat is nog niet voorgekomen.

Donderdag 9 november moeten we voor de eerste prik... ben heel benieuwd! Hopelijk niet al te veel bijwerkingen ervan...

Es, wat rot van je borstvoeding.. jeetje ik hoor het echt zó vaak! HOpelijk genezen je kloven snel, want dat kolven is erg vervelend he... :( Maar wel knap dat je toch nog zo doorzet!
    Zeg, veel succes bij de nacontrole! He getver dat je wond nog niet genezen is, hopelijk niet ontstoken of iets? T is natuurlijk diepe buikwond geweest... he bah.. nou ik hoop dat het snel geneest..

Ieeehhhh.... Tijn houdt het weer voor gezien in zijn bedje... Zn speentje er maar weer in en nog eens proberen... :rolleyes:
    haha soms heb je er een dagtaak aan...

groetjes mirjam

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Welkom chacha!

ES1981 ik heb ook vreselijke kloven. Het was nog veel erger maar heb Mothermates gekocht en deze hebben mij de nodige verlichting gegeven. Je kan ze bij www.borsvoedingswinkel.nl bestellen. Ze zijn 12,95 maar ik vond het het waard. Ik heb nu nog steeds kloven, maar ze bloeden in ieder geval niet meer. :(
    Als ik klaar ben met de spruwbehandeling op mijn tepels ga ik weer een paar dagen mothermates dragen.

Quinn heeft 1 x 9 uur achter elkaar geslapen, maar over het algemeen zit er s'nachts zo'n 5 a 6 uur tussen.
    Overdag zit er inmiddels ook al 4,5 uur tussen.
    Blijkbaar is hij behoorlijk tevreden.

Chacha eigenlijk zou Quinn eind november zijn eerste prikjes moeten hebben. Dat hebben ze vanuit het CB al een maandje uitgesteld omdat meneer een maandje te vroeg geboren is, maar wij hebben er voor gekozen in ieder geval nog een maand langer uit te stellen. Dit in verband met het feit dat Quinn zijn vader als kind erg slecht op de inentingen gereageerd heeft en we willen dat quinn iets sterker is!

Vanochtend werd ik wakker en keek ik in de glimlach van mijn kindje. Wat een heerlijckheid is het toch! ( we noemen hem prins heerlijck).
    Als zijn vader opstaat en naar het werk gaat mag Quinn bij mij in bed op pappa zijn plek. We hebben een bed van 2 bij 2 dus ruimte genoeg.
    Kussens gooi ik uit het bed en Quinn erin en dan tukken we samen nog een paar uurtjes door :D

Ik ben benieuwd hoeveel Quinn nu weegt, maar we hoeven pas eind november naar het cb. Ik zou naar een weeguurtje kunnen gaan, mar denk dat ik lekker afwacht.

Mijn mannetje wil aandacht!

later meiden!

ps quinn is vandaag alweer 2 maanden! Ben blij dat ik nog 2 maand extra verlof heb, moet er niet aan denken over 2 weken alweer aan het werk te moeten.

xxx
    pinguin

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @ mir1976: Ik was 4 dagen te laat, en errug blij dat ze er eindelijk uit kwam.

Het is wel lekker dat Tijn zolang slaapt, heb je ook nog een beetje wat aan je avond. Lynn is 's avonds meestal wakker (krampjes) en dat duurt vaak tot de laatste fles. Lynn is gaan doorslapen nadat ik op de fles was overgestapt.

Nu ligt ze ook net op bed, maar ze schreeuwt de boel bij elkaar. Is goed voor de zwangerschapskilo's (trap op trap af)

Pinguin72: een goed idee om de prikjes dan wat uit te stellen. Lijkt me eng hoor als je kind een heftige reactie zou gaan vertonen.

Lynn weegt nu ruim 4200 gram. Ze is al een kilo gegroeid sinds haar geboorte.

Ik moet er ook nog niet aan denken om weer aan de slag te moeten....ben blij dat ik na mijn verlof nog vakantie heb.

9. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Vannacht een tijd lang wakker gelegen.. Ik hoorde Eliza maar niet huilen om voeding..
    Ze heeft vannacht 8 uren achterelkaar geslapen!?
    Ik lag er maar op te wachten.. ik moest me inhouden of ik had haar wakker gemaakt.. ben ook wel 3 keer bij dr wezen kijken.. maar ze lag zo lekker vredig te slapen..

Wie weet zijn mijn nachtelijke uurtjes nu wel voorbij..
    Zou voor mijn slaap wel lekker zijn, maar zou dat moment toch ook wel weer gaan missen..
    Maar goed misschien was het eenmalig..

Groetjes Kalush

10. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Goeienavond meiden,

Nou ik moet zeggend dat meneertje Seán ook vandaag niet wilde slapen. In mijn armen JA maar mooi niet in zijn bedje. Lag ie net 10 minuten dan was het weer huilen geblazen. Met z'n grote broer in de kamer ernaast wilde ik hem ook niet laten huilen.. dus ik heb nu een lamme arm want hij is hartstikke zwaar. Het maffe is dat ie in de box ook niet wil slapen of spelen. Hij vindt het er gewoon niet leuk. Hij vindt het echt heerlijk om op mijn schouder te slapen... maar ja dat is helaas niet praktisch.

He Mir ik zat te denken over die uitslag - dat hoeft echt niks ernstig te zijn hoor. Mijn 1e zoontje had in het begin ook altijd uitslag op zijn lichaampje en dat verdween dan weer vanzelf. In het begin had de huisarts er ook een zalfje voor gegeven maar als ze er geen last van hebben zou ik er niks op smeren. Hoe zien die vlekjes eruit? Zijn ze groot?

8 uur tussen voedingen? I wish! Ik ben zooo jaloers.. 6 uur is het langste wat wij tot nu toe hebben gehaald en dat was dan van 20:00 - 02:00. Dus mooi geen lekkere nachtrust voor ons tot nu toe.

ES1981 vind je het niet pijnlijk om af te kolven nu je tepelkloven hebt? Ik vond trouwens Bepanthen zalf niet echt bijzonder goed helpen maar wat wel goed helpt is 'Lansinoh'. Helaas kan je dat hier in NL niet bij de drogist krijgen maar ik heb het online bij de borstvoedingswinkel besteld. Ik hoop trouwens dat alles oke was bij de nacontrole. Wat zijn mothermates eigenlijk? Kon het niet zo snel vinden op de site.

Hoi Chacha gezellig dat je ook meekletst. Seán krijgt zijn 2 prikken over 2 weken. Mijn andere zoontje krijgt dan ook nog een prik dus ik kan m'n lol op. Ik denk dat ik mijn moeder maar mee vraag voor wat support.

Oh ja en ik word ook altijd zenuwachtig als Seán ergens begint te huilen. Vaak bij de dokter of CB inderdaad. Dan vergeet ik ook altijd mijn meest dringende vragen te stellen..

Vraagje trouwens, werken jullie allemaal? En zo ja, hoeveel?

groetjes!

11. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoi PaddyKira,

Das helemaal heftig om er 2 tegelijk te hebben die een prik krijgen.
    Ik werk 24 uur per week en moet in december weer beginnen, maar ik hoop dat ze me toestemming geven om langer vakantie op te nemen, zodat ik in januari weer kan beginnen.
    Gelukkig kan ik nu nog ff genieten van ons kleintje......

12. Es1981

Es1981 Actief lid

Ik hoe gelukkig pas 3 Januari weer te werken. Hab al mijn vakantiedagen opgespaard :D.
    Kolven is idd wel pijnlijk, maar de borst geven is nog pijnlijker. Ik kan helaas niet op de site kijken van borstvoeding.nl. Probeer het morgen nog wel eens. Die bephantene werkt idd niet echt super helaas.
    Ik kan er ook niet zo goed tegen als Lotte ergens huilt. Thuis ook niet trouwens.
    Zoals nu
    doeiii.

13. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Wow, jij kunt dan je lol op met twee kids die prikken moeten Paddykira :( Hoe oud is je andere zoontje?

lekker zeg kalush 8 uur slapen! Hopelijk is ze van plan dit vaker te doen ;) Ik kan me voorstellen dat jij klaarwakker was haha... had ik vannacht ook...

Paddykira, denk je echt dat het niets hoeft te zijn? Het is zeg maar rood en het wordt soms (onder de douche, dus bij warmte) vurig het zijn rode stipjes zeg maar en het voelt ruw aan. Een soort plakaatje dat over zijn schoudertjes ligt. Op het buikje is het niet zo heel veel maar wel allemaal rode stipjes die bobbelig aanvoelen. Kweet niet hoe ik het het beste kan omschrijven.. Ik merk dat Tijn sowieso een wat droog huidje heeft. Bij zijn wenkbrauwtjes zie ik schilfertjes waar ik wat vaseline op smeer. En ik zag vandaag ook dat hij schilfertjes op zijn hoofdje heeft... Dus ik denk dat hij heel gevoelig reageert... Hoop niet dat het een of andere allergie is dus.. Maar jou eerste zoontje had het ook? Ik geloof niet dat Tijn er erg last van heeft.. dus zal maar even niet meer smeren en kijk het nog even aan..
    hihi.. die lamme arm... dat herken ik... ;)

Ik werk momenteel niet.. Ik ben nog bezig met mijn studie voor leerkracht basisonderwijs. Ik heb vorig jaar wel al gewerkt voor de klas. Ik had een aanstelling voor drie dagen. Nu moet ik nog drie scripties schrijven.. voordat ik officieel kan beginnen. Dus moet nog hard aan de studie! Ik wil het in december af hebben.. maar dat gaat niet lukken merk ik nu wel.. De ommezwaai naar mama vergt toch best veel van je.. Maar ik moet gewoon snel die scripties afmaken dat is gewoon het enige... maar ja ik zie er als een berg tegen op. Helemaal natuurlijk omdat ik vorig schooljaar les heb gegeven en nu nog die verrekte theorie moet doen *zucht* maar ja ik ben dus komende tijd veel achter de compu.. En moet ik maar even kijken of ik op vaste tijden Tijn even bij mijn schoonmoeder of moeder kan laten zijn zodat ik hard bezig kan... En daarna wil ik graag weer aan de slag!

Weet je.. Tijn is zóó druk met zn handjes de hele tijd en met zn voetjes.. heel gespannen lijkt het wel. Echt een druktemakertje! Ik was gister op bezoek bij een baby van 2mnd en die was zo rustig.. Zijn jullie kindjes ook zo druk?

ga zo lekker slapen. Bart is de fles nu aan eht geven en dan maar hopen dat meneertje weer zo lekker slaapt als gister ;)

groetjes mirjam

14. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @ Mir1976: Kan die uitslag niet van het spugen zijn? Lynn heeft soms ook uitslag op haar borst en schouders, precies zoals jij beschrijft.
    Ik dacht dat het kwam doordat zij 's nachts wel eens spuugt, haar truitje wordt dan nat en ik zie dat niet altijd en dan gaat volgens mij een beetje broeien.
    Bij het cb zeiden ze dat wanneer het niet uitbreid over het hele lichaam, het geen allergische reactie is.

Ik kan het ook soms wat minder hebben wanneer Lynn huilt, ook thuis niet. Ik leg haar dan in bedje (waar ze veilig ligt) en laat haar dan eventjes zodat ik zelf even rustig kan worden. Als ik zo nerveus ervan wordt, werkt dat voor haar ook niet. En het helpt me om te bedenken dat huilen haar enige stem is.

Lynn slaapt nu opeens goed. Gisteravond om 9 uur in slaap gevallen, om 23.00 en vanmorgen om 6 uur de fles en ze slaapt nu nog....ff een lekker momentje voor mezelf.
    Ik begin verkouden te worden, keelpijn, snotterig en oooo zo moe. Ik sleep me er maar door heen, maar hoop dat ik Lynn niet aansteek, want dan ben ik verder van huis.

De hele week nog kraamvisite....zijn jullie het al zat?

15. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    hallooz,

Chacha, welkom! Leuk dat je ook meeschrijft. Vervelend dat je je niet lekker voelt, hier ook eentje, dus vandaag maar rustig doen en veel kopjes thee en als vinny het toelaat de stapel tijdschriften maar eens te voorschijn halen.

Paddy Kira, Vinny slaapt ook maar tussen de 2,5 en 3 uur. Vaak slaapt hij na een voeding maar een half uurtje tot 3 kwartier, en is de rest wakker. Hij ligt dan in de box of lekker bij mij. Hij begint nu zijn wipstoeltje wel leuk te vinden, hij kijkt heerlijk in het rond. "s avonds slaapt hij van half tien tot ongeveer 4 uur, en dan is hij om 6 uur klaarwakker.
    Volgens mij heeft hij last van de tijd die terug is gegaan, eerst was hij om 7 uur wakker en nu 6 uur, brrr geen tijd om al uit je bed te gaan haha.

Mir, hoe is het met Tijn zijn uitslag. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat jullie er achter komen wat het kan zijn.

Es, is de controle goed geweest van de keizersnede wond? Ik hoop het voor je.

Vinny heeft ook wel last van zijn huid, erg droog, en zijn gezichtje ziet er uit als een minipubertje.
    hij kreeg ook wat last van berg op zijn hoofd, maar elke dag goed ingesmeerd met olie en dat is nu weg.
    Zijn gezichtje smeer ik in met vaseline, anders is het erg droog, en zijn lichaampje met olie. Ik heb nu ook speciale badolie gehaald, misschien dat het dan wat beter gaat.
    Al die pukkeltjes in zijn gezicht kunnen waarschijnlijk niet van de voeding zijn, ik gebruik preventief hypoallergene flesvoeding, maar ik heb het aan de huisarts gevraagd en we kunnen een keer gewone flesvoeding uit proberen om te kijken of hij daar meer uitslag van krijgt.
    Zijn ene broer heeft namelijk veel allergien gehad, dus vinny kan er gevoelig voor zijn. VOlgende week wil ik dat uitproberen.

Verder werk ik niet, vorig jaar ben ik gestopt met werken omdat ik een burnout had, en toen raakte ik zwanger. Ik wil wel weer graag werken, maar is best wel moeilijk om een partimebaan te vinden en ook kinderopvang. Ik heb geen familie hier in de buurt of kennissen die kunnen oppassen. Misschien zoek ik straks wat in de avonduren, dan is Bart thuis en kan ik rustig weg, maar eerst nog even bijkomen.

Nou dat was het weer, nu ff een bakkie thee en ff liggen, vinny slaapt een keertje haha.

groetjes
    celiene

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hallo,

Tijn heeft denk ik ook berg op zijn hoofdje en ook droog in zijn gezichtje. Met wat voor olie heb je dat ingesmeerd op zijn hoofdje, celiene? En wat voor olie gebruik je voor zijn lichaampje. En wat voor speciale badolie? Wat een vragen he... Tijn heeft volgens mij een super gevoelig huidje.. gek eigenlijk want wij hebben dat juist helemaal niet... Wat het precies is met de uitslag, we kijken het nog even aan. Volgende week een afspraak bij het CB voor zn eerste prik en dan vraag ik nogmaals wat het zou kunnen zijn aan de kinderarts die daar dan is.

Ik moet even zeuren hoor :( Ik weet niet wat het is.. maar ik ben de hele tijd bezig met denken... Tijn is een schat! Maar erg druk. Hazeslaapjes..dan huilen... en ook op mijn arm.. dan is hij het zat... (ik ga hem in een inbakerzak doen als ik die binnen heb...kijken of dat helpt)... als we weg gaan is het prima, maar te lang in een houding zitten wil hij niet zo.. dan is het krijsen.. kijk het lijkt of hij niet lang tevreden kan zijn... MAARrrr het kan ook aan mij liggen dat ik dat elke keer zo zie en dat het allemaal wel meevalt. Maar weet je ik ben gewoon de hele dag met m bezig...¨*zucht* dat hoort misschien ook wel zo.. maar soms denk ik jeetje Tijn wat ben je elke keer gespannen met die vuistjes... Maar dan zie ik hem weer zo vrolijk en denk ik.. nou mir.. je ziet weer allemaal beren op de weg... :rolleyes: Ligt aan mij.. Bart ziet het ook helemaal anders. Ah joh zegt hij ... dat valt wel mee... hij huilt niet zo vaak of hij is niet altijd druk etc...
    Wat een zeikerd ben ik he... aahh word soms gek van mijzelf...
    sorry voor het zeuren... :oops:

17. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mir, ik ken het hoor..voel mezelf soms ook een zeurpiet..
    Maar ik heb het zelf een beetje 'moeilijk' met het feit dat ik nauwelijks meer tijd heb voor de dingen die ik graag wil doen..
    Ik heb ook nog werk wat ik af moet hebben met spoed..en ik heb er gewoon weg geen tijd voor..als ik al eens een uurtje tussendoor heb dan vul ik dat in met het huis opruimen of slapen etc.

18. Es1981

Es1981 Actief lid

Mir1976. Lotte is ook zo druk, net of ze in een achtbaan zit, maar dan in haar wieg, hihi. Die armen gaan alle kanten op.
    Lijkt me wel moeilijk om je ergens op te concentreren, als een scriptie, als je net een kleine hebt. Zou idd wel een oplossing zijn. Als je iig een paar uurtjes rustig de tijd ervoor hebt.

chacha. niet te hopen idd dat je ziek wordt.
    Door te bedenken dat huilen het enige is wat ze kan, helpt idd mezelf rusig te houden. Goede tip.

De controle in het ziekenhuis was goed. Ze zei dat de wond er goed uitzag en dat het snel zal dichten. Moest er "groene klei" op smeren. hihi, moest eerst lachen, maar ze maakte geen grapje. Heb het gekocht bij de tuinen. Het is idd een groene klei. Schijnt de wond sneller dicht van de gaan en mooier te genezen. Nou, ik merk het wel.

celientje, zou wel ongezellig zijn als jij 's avonds gaat werken, zie je je mannetje ook niet zo veel. Maar ja, je hebt het ook niet altijd voor het uitkiezen. Lastig als je niemand in de burrt hebt die op kan passen. Misschien in de kinderopvang, neem je Vinny lekker mee:D

19. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi allemaal
    hier maar weer een berichtje van mij

ES: wat k*t dat e wond niet zo goed dichtgaat
    k heb ook een keizersnede gehad heb jij ook nog zo'n verdovend gevoel rondom de wond k vind het maar een rot gevoel

k kan nou wel merken dat k een beetje overbezorgt begin te worden bij elk bultje heb k oh wat is dat het is togg nie erg he
    me dochtertje heeft rode bultjes in dr gezicht in der nek en keeltje maar is gelukkig al wat weggetrokken

youame is als ze wakker is lekker aan het rondkijken maar soms heeft ze zoiets van als k bij iemand op schoot zit ga k lekker slaan en schoppen heb wel s een vuistje tegen me kin gehad haha

smiddags is ze vrijwel de hele dag wakker mischien dat ze ong 2uurtjes slaapt over de hele dag dan lek k der in bed
    gisteravond heeft ze om 17.30 de fles gehad en meestal meld ze zich tegenn 23.00 duzz we zijn naar bed gegaan tegen 21.30 we hebben onze slaap echt nodig toen melde ze zch en je raad nooit hoelaat pas om 5.00 k stond er echt van de kijken
    en na de fles sliep ze rustig verder tot 8 uur
    ze drinkt wel 130 ml per fles helemaal leeg

ze krijgt 20 nov der eerste prikjes zou mij benieuwen hoe ht gaat

k wens jullie nog een fijne middag
    groetjes marline

20. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Hoi allemaal,

Joehoe beide heren liggen plat! Laten we hopen dat ze alletwee nog een uurtje blijven liggen. lekker even tijd voor mezelf.

Mijn oudste zoontje is 2 jaar en 8 maanden. De eerste paar weken vond ie Seán helemaal het einde. Alsmaar kusjes geven, aaien etc. Na ongeveer 2 weken veranderde dat en begon meneer te puberen. Niks was meer goed en luisteren ho maar. Toen Seán 2 weken was waren we in de Hema en toen besloot de oudste de hele Hema bij elkaar te gillen en de vloer 'schoon te maken'. Dus we hadden iets te vroeg gejuichd. Maaaar de laatste tijd gaat het eigenlijk wel weer goed.

Mir, ja dat soort vlekjes had Tim mijn oudste ook en dat zat inderdaad op zijn borst en buik en ook ruggetje. Vooral met badjes zag je het duidelijker. Wij deden en doen 'm altijd in bad met Balneum voor de gevoelige huidjes. Ook smeren we nog steeds geen olie van zwitsal of natusan erop maar een soort creme waar geen parfum en dat soort dingen in zit. Dat doen we trouwens ook bij Seán want ik merk dat hij ook plekjes heeft en vooral achter in zijn nekje en schoudertjes. Het kan inderdaad ook van het spugen of gewoon zweten komen. Oh nu lees ik net dat bij jou het iets hardere vlekjes zijn? Dat had Tim volgens mij in mindere mate maar bij Seán in zijn nekje is het wel wat ruwer. Weet je ik zou me er nu nog niet te druk om maken. Als je merkt dat ie er last van krijgt of opeens ziek word zou ik meteen aan de bel trekken.

Oh ja en Tim heeft dus ook een super gevoelig huidje terwijl wij dat beiden ook niet hebben. In de winter krijgt ie altijd een soort exceem achtig iets dat jeukt en droog is op zijn duim en pols. Hij heeft het nu ook alweer terwijl hij er in de zomer helemaal geen last van heeft. De HA en CB zeggen dat ie er waarschijnlijk gewoon overheen groeit.

Nu het onderwerp BERG. Jeetje Seán zijn bolletje zit helemaal onder. Ik had gister niet zo'n slimme actie want ik had er vaseline n olie opgesmeerd maar omdat ie nogal veel haar heeft werd het zo'n vieze boel. Ik moest weg dus na 45 minuten probeerde ik het er al af te kammen en Seán maar huilen. Ik dacht dat ie honger had maar toen zag ik opeens wat bloed :( . Ik had het iets langer moeten laten intrekken. Maar goed het leek erger dan het was (gelukkig). Vandaag maar even anti berg van Zwitsal gehaald en dat doe ik er vanavond op en morgenochtend was ik het er dan uit. Ik heb ook gezocht naar een anti berg shampoo maar zowel de DA als het Kruidvat hadden het niet..

Ik heb Seán trouwens net op zijn eigen kamertje gelegd. Daar kan ik het redelijk goed donker krijgen en misschien dat dat verschil uit maakt want hij slaapt nu lekker. Ik las namelijk ergens dat ze zelf wel het onderscheid tussen dag en nacht kunnen maken en als je de kamer te licht houdt kan het ze weerhouden om in slaap te vallen. 's Nachts gaat ie nog lekker in zijn wiegje naast ons bed - wel zo makkelijk omdat meneer nog 2 keer komt.

Ik moet zeggen dat Seán nog redelijk rustig is. Hij vindt de wipstoel in tegenstelling tot de box geweldig. Ik kan ook altijd rustig koken want hij vindt het heerlijk om naar mij te kijken als ik in actie ben in de keuken. Maar ja zodra we dan aan tafel gaan is ie het meestal zat en dan is het even snel eten of wipstoel op tafel en proberen te sussen. Tja je kan niet alles hebben...

Celiene, het is goed te horen dat Seán niet de enige is die vaak wil drinken. Ik voel me soms echt een melkkoe!

Mir je bent geen zeikerd hoor, dat is normaal. Soms dan denk je inderdaad weleens - wat wil je nou? Niks is goed maar dat hoort erbij. Over een paar maanden wordt het allemaal veel makkelijker.

Chacha veel sterkte - ik hoop niet dat het doorzet. Ik had het 2 weken geleden. Voelde me echt beroerd - gelukkig kon mijn moeder op de oudste passen zodat ik een beetje bij kon slapen als Seán ook sliep.

Oh en ik werk zelf momenteel niet. We zijn 2 jaar geleden van Ierland naar NL verhuisd. Eerst een paar maanden in Amsterdam gewoond waar wachttijden voor creches echt lang zijn dus een baan heb ik daar niet gezocht. Toen een huis gekocht en zwanger van de 2e dus ik dacht ik wacht nog fftjes. Mijn plan is om zo langzamerhand in Januari eens rond te kijken. Maar ja part-time banen liggen inderdaad niet voor het oprapen... en ik wil wel iets doen wat me echt leuk lijkt want ik wil niet werken om te werken maar het moet wel een beetje voldoening geven. Teveel gevraagd? Misschien wel, we zien het tegen die tijd wel weer..

Nou de heren slapen nog en ik ga even kopje thee drinken!

groetjes

Deel Deze Pagina