Annabella wat vreselijk ........ ik zie nu pas je berichtje ! geen woorden voor meis !!!!!! zo oneerlijk Heel veel sterkte !
Annabella, ik wil jullie heel veel sterkte wensen, en hoop dat jullie het samen goed kunnen verwerken en een plekje kunnen geven. liefs celiene
Meiden bedankt voor jullie lieve reacties! Het was een afschuwelijk moment, dat we te horen kregen en zagen dat het niet in orde was! Ik heb ook echt flink de ogen uit mijn hoofd gehuild. Gelukkig ben ik een optimist, en relativeer ik snel. Er zit ook niets anders op dan het gewoon te accepteren. Volgende week mag ik het in het ziekenhuis laten weghalen, en daarna beginnen we weer met een schone lei. Ik ben ook wel een beetje uitgehuild nu hoor, en neem vanavond een lekker wijntje. (en een toastje schimmelkaas en filet!) Ook al ben ik nu nog steeds zwanger, ik kan niet wachten om weer opnieuw zwanger te zijn!!! Liefs Anabella.
Hoi meiden, ik heb er ook al een vraag over gesteld bij zwangerschapsverschijnselen maar misschien herkend 1 van jullie dit ook. Ik heb sinds een paar dagen last van een zwaar gevoel in mijn buik.Net of ik veel te veel gegeten heb terwijl ik me er juist toe moet zetten om te gaan eten. Als ik eenmaal eet ,eet ik vrijwel mijn gewone hoeveelheid maar dat gevoel blijft. Iemand die dit herkend? Liefs mussie.
Heb ik ook mussie, al een week of 2. Ondanks dat ik misselijk ben, eet ik de hele dag door, heb gewoon toch de hele dag honger, en als ik helemaal neit eet gaat het helemaal niet goed. Maar loop inderdaad dan ook constant met het gevoel dat alles heel zwaar op de maag ligt, dat mijn maag helemaal vol zit, terwijl ik dan toch weer trek heb. Ik vind het geen lekker gevoel, hoe het komt weet ik niet, maar je hebt er in ieder geval een "gevoelsgenoot"bij . groetjes celiene
Hoi Celiene, ja, je begrijpt wat ik bedoel, zo voel ik het ook. Nee het is zeker geen lekker gevoel en ik hoop ook dat ik dit niet blijf houden en jij ook niet. Ik vind het vervelend voor je maar ben wel blij dat je het herkend. Groetjes, mussie
zo eergisteren voor de eerste keer naar de vk geweest. Het was nog geen echte controle, meer veel vragen en antwoorden geven. Informatie hoefde ze niet zo heel veel te geven, we hadden ook eigenlijk nog geen vragen. Bloeddruk opgemeten, prima in orde, en gewicht genoteerd, en toen gingen we weer. Daar er een zieke was eergisteren hadden we een waarneemster die dit gesprek deed, dus de vk zelf hebben we nog niet gesproken, er kwam er wel eentje zich even voorstellen, maar het gesprek zelf was met de waarneemster. Ik vind dit niet zó'n probleem, ze was erg aardig en is ook vaker in de praktijk, en over 4 weken gaan we weer, dus nog tijd genoeg om de rest van de verloskundigen in deze praktijk te leren kennen. Maandag voor de intake in het ziekenhuis voor de prenatale diagnostiek ( nekplooimeting enzo) en dan word ook de echo gemaakt, en ik moet eerlijk zeggen dat we daar meer naaar uitkijken dan dat we deden naar het eerste gesprekje met de vk. groetjes celiene
Wat spannend pinquin! Geniet ervan. Ik moet nog tot 9 maart as. wachten lijkt wel een eeuwigheid. gr. cassandra
Gaaf pinguin! Heel veel plezier met jullie echo! Groetjes, mussie. Hoi cassandra, ik zal maar niet vertellen hoe voor ons de weken zijn omgekropen. Dat is wel een nadeel hoor dat je zo vroeg weet dat je zwanger bent! Het heeft ze voor en ze tegens, hihi. Groetjes, mussie
Wat krijgen jullie allemaal vroeg een echo!! Ik heb komende woensdag mijn eerste gescprek bij de VK, en dan moet ik nog anderhalve week wachten voor een echo.. Het is nu toch standaard dat je bij 20 weken ook een echo krijgt, of niet? Meende dit laatst ergens op te vangen, maar was er toen nog net zo mee bezig.. Wil het nu natuurlijk erg graag weten, alleen kan er nu niks over terug vinden.. Groetjes Kalush
Hoi Kalush, ja het hoort nu idd standaard te zijn vanaf met 20 weken. Maar ik geloof dat de aanvraag groter is als dat ze aan kunnen en je zou er dus om moeten vragen of dat mogelijk is. Wij krijgen nu al een echo( ik vind het al laat want bij vorige zwangerschap had ik hem met ruim 6 weken al, maar toen wist ik niet hoever ik was) omdat ik vorig jaar een miskraam heb gehad.Daarna zijn we na bijna een half jaar in de medische molen gegaan. De afspraak stond al omdat ik moest gaan tempen enz om mijn cyclus bij te houden, de gyn wilde weten hoe dat verliep maar ik werd niet meer ongie dus van tempen kwam ff niks. Gyn wilde me eigenlijk wel eerder zien ipv pas maandag maar is vreselijk druk dus kon niet eerder terecht. Maar ik moet zeggen dat er best veel vrouwen zijn die zo vroeg een echo krijgen maar ik denk dat er dan meestal wel een voor geschiedenis aan vast zit snap je. Net als bij ons eigenlijk. Groetjes, mussie
Leuk, al die echo''s maandag !! ik ben heel benieuwd !! Voor ons ook een vroege echo, maar deze is ook om te bepalen hoe ver ik ben, vanwegen de onderzoeken voor de nekplooimeting en bloedtest. Dus als het goed is krijg ik over 2 weken nog een echo, dan doen ze de nekplooimeting, en dan is het weer wachten tot de 20 weken, en daarna denk ik toch nog wel een pretechootje erbij hoor !! Maar eerst maandag maar eens afwachten !! Spannend !! groetjes celiene
zijn er ook toevallig september mama's die in de omgeving van den haag wonen? Ik krijg 6 maart weer een echo heb met 7 weken ook een echo gehad voor termijn bepaling alles zag er heel goed uit en het hartje klopte al. Nu ben ik niet meer zo zeker of alles goed zit dus even een 1 week wachten ben best zenuwachtig
Hey Hey! Zonet mijn eerste echo gehad! Ik vond het zo spannend!! Ik zag gelijk een prachtig kloppend hartje en was helemaal gerustgesteld. Het kindje lag heerlijk te slapen en de verloskundige raadde me aan eventjes te hoesten om de baby te zien bewegen. Erg indrukwekkend allemaal. We zitten heerlijk op een roze wolk met zn tweetjes . Ik kan nog geen fototje laten zien want ik heb hier geen scanner. Volgt later dus. Oh ja ben wel 2 dagen later uitgerekend dan ik dacht. Hoe was het me de echo van de andere dames??
ook hier was de echo helemaal goed !! Helaas konden ze er geen afdrukje van maken,, maar over 2 weken gaan we weer, en dan krijgen we er wel eentje mee, en is de echo ook uitgebreider, want dan doen ze gelijk de nekplooimeting. Het kindje was heel druk aan het bewegen, je zag het echt heen en weer gaan, het hartje zag je kloppen en dat hebben we ook gehoord, dus nu is het echt echie hoor !! Bart was enorm geemotioneerd, traantjes over zijn wangen, lief hoor. Voor hem is het de eerste, en hij had nooit verwacht meer vader te worden, dus het is zo speciaal voor hem.. De echo maakte bij mij toch ook wel weer wat meer los hoor, heb de laatste weken me toch nog niet echt bezig gehouden met de zwangerschap omdat we heel veel aanons hoofd hadden, maar dat is sinds vandaag wel veranderd hoor !! 14 maart gaan we terug voor de nekplooimeting, we krijgen dan als het goed is ook gelijk de uitslag, bloed is vandaag geprikt, dus over 2 weken weten we meer, en kunnen we ook beslissen of we nog verder willen of moeten gaan met onderzoeken. We hebben wel gezegd dat als deze 2 kansberekeningen goed zijn, dan gaan we niet verder onderzoeken, we vinden het dan niet echt meer nodig, maar dat weten we over 2 weken. Leuk pinquin dat je zo genoten hebt, en nu heerlijk op die roze wolk blijven zitten hoor !! Mussie hoe was het bij jou?? groetjes celiene