Nou ben weer terug! En alles was gelukkig goed! Heb de baby al zien trappen, en handje kwam al op het hooft.. Het enige nadeel was: Ik heb een vaginale echo gehad.. Vond ik weer wat minder. Maar goed was hier ook al wat op voorbereid, mijn baarmoeder zit vrij ver naar achteren gekanteld. Maar heb het kindje toch goed kunnen zien. Was heel appart om te zien.. de VK was enthousiaster dan mij, ik kon geen woord uitbrengen... Pas toen ik mijn verhaal bij mijn ouders kwijt kon, toen drong het pas tot me door! Ik heb wel 20 minuten liggen kijken en mijn man vond het alleen maar erg grappig dat het kindje zo wild was.. Gelukkig is alles goed! Groetjes Kalush
Hoi Kalush wat een opluchting moet dat voor je zijn geweest meid! Nu kan je echt gaan genieten! Ik wens jullie heel erg veel geluk. Liefs, mussie
Super, Kalush!!! Geniet ervan. Die vaginale echo had ik ook... Niet erg leuk, maar toch wel duidelijk in dit "prille" stadium van de zwangerschap
Fijn Kalush, dat je echo zo goed was !!! Het is toch weer prachtig dat we er al zo vroeg in de zwangerschap naar kunnen kijken toch !! Ik moet morgen voor de 2e echo, maar hierbij word dan ook gelijk de nekplooimeting gedaan. Krijgen dan als het goed is ook de uitslag van het bloedonderzoek, ik maak me er eigenlijk geen zorgen over, maar vind het ook wel heel erg spannend. Maar goed, morgen weten we meer, nog ff afwachten. Zwangerschapskleding heb ik nog niet gekocht. Wel wat leuke shirts, maar dan een maat groter en iets langer dan de normale tshirtjes die ik draag en die zijn erg leuk. Ik vond gelukkig nog 2 broeken in de kast van toen ik nog een stukje dikker was, en die kan ik nu goed aan, dus ik kan nog even vooruit, maar wie weet hoe het over een paar weekjes is, en dan gaan we ook shoppen. groetjes celiene
super dat de echo zo goed was kalush! Ik loop trouwens ook al sinds week 8 in positiekleding. Het paste echt niet meer. Er zit ook al een kilo of 3 / 4 bij bij mij. Volgens de verloskundige allemaal vocht. Van de week toch ook maar een grotere bh gekocht. Daar schrok ik wel van. Van cup D naar F. Ik hou mijn hart vast wat dat gaat worden. Maar ik mag niet klagen. Ik voel me uitstekend!
Hallo allemaal, Wilde nog even laten weten (voor ik echt m'n bed in duik), dat we vanavond bij de vk voor het eerst het hartje hebben gehoord. Wauw. Hij/zij doet het!! Succes morgen met de nekplooimeting! Narcissen
Hoi! Leuk om te horen he? Wij hebben vrijdag voor t eerst het hartje horen kloppen. Paar weken geleden op de echo gezien nu dan eindelijk gehoord. Fijn hoor, ben ik weer even rustig haha. Je maakt je toch tegen de tijd van de controle weer ongerust: wat als het hartje t niet meer doet? Maar gelukkig, alles goed.
Zo, hier gaat het echte genieten nu beginnen hoor, was er al wel hoor, maar we hebben vandaag de nekplooimeting gehad en de bloeduitslag, en dat was helemaal in orde. Kans was 1 op 4800. Dus geen verdere onderzoeken meer, klaar in het ziekenhuis !! Beebie lag er keurig bij, echoscopiste vond het een modelkind, want beebie bleef precies zo liggen dat zij goed de meting kon doen. Daarvoor was hij/zij heerlijk aan het rondtollen, we hebben alles goed kunnen zien, 2 beentjes, 2 voetjes, de handjes en de vingertjes, alles is gecontroleerd, en volgens de echo is het een gezond kindje. Heerlijk hoor, we waren toch best wel wat zenuwachtig, maar dat is nu over. Fotootje staat in het album en op de www. ( onze beebie-log pagina). We kregen 5 afdrukjes mee, dus het prikbord in de woonkamer hangt vol nu hoor !! groetjes celiene
Hee Mussie.. Hoe gaat het nu met jou? Je reageerd wel lekker op onze verhalen.. maar je hebt zelf de afgelopen weken ook genoeg meegemaakt.. wilde gewoon even weten hoe het nu met je was? Groetjes Kalush
Hey Celiene. Wat goed om te horen dat alles goed was. En leuk zeg dat je 5 echos mee kreeg. Kijk jij er ook steeds naar??
Mussie, neem de tijd hoor, dit moet echt een plekje krijgen, en jullie bepalen zelf hoeveel tijd je ervoor nodig hebt. Het is niet niks wat er gebeurd is. Vind het zo knap van je dat je hier nog schrijft en meeleeft met de rest van ons, maar het meeleven komt ook van onze kant af voor jullie hoor !! Elina, ik heb 2 echo's op het prikbord gehangen, en de rest netjes in een fotoalbumpje gedaan, kijk er wel naar hoor als ik langs loop, is toch erg leuk om te zien. Had een scan ervan gemaakt en naar mijn vader gestuurd, die vond het prachtig om te zien, was erg leuk om te horen hier. Ik merk dat als ik veel boodschappen heb gedaan of zoals gisteren een flink stuk heb gefietst dat ik wat last krijg van onder in mijn buik. Vind het eigenlijk nog wel erg vroeg dat ik daar last van krijg, ga het volgende week toch even navragen aan de Vk. Verder gaat het wel redelijk hier. Heb op het moment last van een exman die weer vervelend begint te doen, en dat doet me toch wel wat. De kinderen wonen nu bijna 9 maanden bij hem, en blijven daar ook, maar het contact was heel goed geworden, maar hij begint nu toch weer te sneren en rotopmerkingen te maken alsof ik de opvoeding niet goed doe, en dat doet me toch wel pijn. Ik reageer maar zo min mogelijk, maar het zit mijn vriend na 2 jaar deze ellende meemaken toch wel erg hoog, dus dat zorgt even voor spanningen. Heel vervelend, maar komt wel weer goed hoor. Verder eindelijk eens een nieuwe bh gekocht, ze werden nu toch echt wel te klein, en ik denk dat over een week of 2 de eerste positiebroek moet worden gekocht, want alles zit nu toch wel erg strak. groetjes celiene
@ Mussie.. Nou ben blij dat het nu toch weer redelijk met je gaat.. is natuurlijk niet niks.. Zorg goed voor jezelf!! Vind het goed van je dat je toch mee blijft lezen en schrijven! Hopen op betere tijden voor jullie! Gisteren heb ik mijn baas ingelicht over mijn zwangerschap, was echt doonerveus.. Ik weet, het hoefde zo vroeg nog niet, maar ik kan moeilijk met zoiets om blijven lopen en dan ook nog normaal doen. Nou de reacties waren leuk.. ze waren blij voor mij.. en daar was ik ook weer blij om.. Zat toch wel een beetje erover in hoe het straks na de bevalling komt, heb namelijk nog geen vast contract.. maar ook daarin hebben ze me redelijk gerust kunnen stellen.. Pffff.. dit heb ik maar weer gehad.. was voor mij toch echt wel een struikelblok.. Morgen kunnen we uitslag krijgen of we ons droomhuis ook krijgen ja of nee.. dus zit nog behoorlijk in de spanning.. Daarna (hoop ik) kan ik rustig achterover hangen.. en dan komt alles goed! Nou heel verhaal weer.. maar ach.. Groetjes Kalush
Hallo Kalush ! Fijn om te lezen dat alles goed was op de echo. Dat is een hele opluchting he ! Ik heb vandaag de eerste zwangerschapskleding gekocht. Twee broeken en twee truitjes. Heerlijk, kleding die niet knelt en die je niet met elastiekjes hoeft dicht te maken ! En een zwangerschaps BH heb ik moeten kopen met 9,5 week. Dat is ook een opluchting. Geen pijn meer in mijn nek en schouders ! Groetjes, Nikki
Hai NikkiF Ja een hele opluchting.. je leest hier toch ook veel dat het niet goed was, en in mijn omgeving hoor ik het ook veelvuldig.. dus je mag in de handjes knijpen dat alles goed is! Heb jij al een echo gehad? Ik heb ook al een zwangerschapsbroek aan.. al bijna 3 weken.. was het zat om broeken met elastiekjes te dragen.. en aangezien ik veel zittend werk doe.. knelde dit allemaal.. Een BH moet ik nog kopen.. maar heb nog niet echt het idee dat dit nodig is.. Maar goed zal binnenkort ook wel moeten gebeuren.. 8) Ik moet nu weer wachten op mijn volgende bezoek aan de VK, die heb ik pas halverwege april.. vind het allemaal eel te lang duren.. maar goed dat komt door mijn eigen ongeduld.. hihi Dan ga ik ook de 2e echo aanvragen.. voor 20 weken.. Spannend allemaal! Groetjes Kalush
Hallo Kalush ! Ik heb al twee echo's gehad. Mijn verloskundige heeft ons een beetke "verwend". Met 8 weken hebben wij een vliegreis gemaakt en ik wilde van te voren graag weten of alles in orde was. Ik heb toen gebeld en het was geen probleem. We hadden de eerste echo met 7 weken en 3 dagen. Toen was het kindje 1,5 cm en zagen we het hartje kloppen. Met 10 weken en 4 dagen hebben we weer een echo gehad ! Ons kindje was toen al 4 cm en had al armen en benen en bewoog vrolijk heen en weer. Echt geweldig om te zien. Het is fijn om te zien en te horen dat alles in orde is. Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Dat gaat gebeuren op 17 mei. Over 3 weken mogen we weer naar de verloskundige, dan zullen we wel het hartje horen, maar geen echo meer krijgen. Verder gaat het goed hier, alleen mijn longen zijn niet in orde op het moment door hooikoorts. Ik heb daar vandaag acupunctuur voor gehad. Ik hoop dat het snel aanslaat want ik wil per se geen medicijnen gebruiken. Tot de volgende keer ! Groetjes, Nikki
Ai jakkie.. hooikoorts.. heb ik ook 3 jaar last van gehad, maar vreemd genoeg dit jaar nog geen vuiltje aan de lucht.. Ik zou ook niet zomaar wat medeicijnen slikken, dus hopenlijk slaat dit snel aan.. is niet prettig om zo lang door te lopen! Jeetje al 2 echo's gehad.. leuk zeg! Ik heb met 20 weken nog een echo.. en dan is het afwachten.. Ik ga dan ook vragen wat het gaat worden, als ik zo de verhalen lees, is dat dan ook mogelijk! Ben zo nieuwsgierig! Is wel vervelend dat ik nu weer zo lang moet wachten tot het volgende VK bezoekje.. maar goed.. geduld is een schone zaak zeggen ze dan, maar is moeilijk.. Vandaag had ik echt het idee dat mijn buik toch wel wat groeit.. maar goed ik kijk er ook elke dag naar, dan zie je het ook niet! groetjes Kalush
Ook ik ben nog net een September mama, ik ben 30 September uitgerekend. Ik had afgelopen donderdag een echo Echt super leuk om zo klein kindje al te zien