Hallo Yvette ! Ik ben ook uitgeteld op 30 september ! Het is echt een wondertje he ! En zo'n echo is geweldig ! Heb je al zwangerschapsbroeken nodig ? Ik heb woensdag de eerste twee gekocht. Een opluchting om een broek te dragen die niet knelt ! Veel plezier hier en met je zwangerschap ! Groetjes, Nikki
Heej NikkiF, Nee ik heb nog geen zwangerschapsbroeken gekocht, me broeken zakken nu zelfs van me kont af haha.. Leuk dat we dezelfde dag zijn uitgerekend! Zucht was het maar alvast zover.. Heb je al een buikje? Ik een begint buikje vind ik zelf..
Hoi Yvette, Ik heb normaal maat 34 in broeken en helemaal geen buikje. Nu heb ik voor mijn doen al een behoorlijke buik (al valt het natuurlijk toch wel reuze mee). Mijn normale broeken passen dan ook niet meer. Ik vind het al lang best, ik geniet er helemaal van. Ben je afgevallen in deze beginperiode ? Dat hoor je wel vaker. Ik heb gelukkig geen last gehad van misselijkheid. De moeheid was wel zwaar, vooral omdat ik vier dagen in de week werk. Als ik dan thuis kwam ging ik meteen het bed in. Mijn man kookte dan als hij thuis kwam en dan ging het wel weer. Sinds deze week krijg ik weer meer energie. Gelukkig maar ! Veel plezier. Het duurt inderdaad nog een hele tijd, maar geniet er maar van, deze bijzondere periode is voorbij voor je het weet ! Natuurlijk opgevolgd door iets nog beters, maar toch ! Groetjes, Nikki
Heej Nikki, Ik heb ook geen last van misselijkheid gehad. Wel heel erg moe idd dat is echt niet leuk soms. Ik kan echt dagen achter elkaar slapen volgens mij. Zo erg haha. Daarnet ook om 6 uur was ik echt al dood en dood moe en heb vandaag echt amper iets gedaan. Ik merk wel dat me broeken strakker gaan zitten bij me heupen maar ze gaan nog gewoon dicht en zitten nog lekker. Ja iedereen zeg voor je het weer is het voorbij. Daar gaan we dan maar vanuit haha. Ik ben uitgerekend op de datum dat ik met me ex kreeg haha dat is wel erg gek! Is niet te hopen dat de beebie die dag komt want dan word ik wel beetje gek Dus beter komt beeb een dag eerder of later haha. Ik ga maar weer slapen want ben echt dood moe. Liefs Yvette
Misselijk ben ook niet geweest, wat een heerlijkheid!! Wel heel erg moe.. savonds na het eten, kon ik mijn ogen niet meer open houden.. Normaal nooit geen last van gehad.. maar nu.. Ach nu vind ik het niet zo erg, doe savonds toch niet zoveel, maar straks in de lente/zomer.. tja wil ik beetje fietsen, beetje in de tuin.. Hopenlijk is het dan over.. Snachts wordt ik wel tig keer wakker.. en draai me om en slaap ik weer, gebeurd minimaal wel 5 keer in een nacht.. niet echt prettig.. maar dat zal vast te maken hebben met dat ik na het avondeten ook even een dutje doe.. De periode moet voor mij nu bijna klaar zijn, mijn 'actieve' periode breek nu aan, als ik de boeken mag geloven! Nou dat zou mooi uitkomen, wan we gaan verhuizen! Groetjes Kalush
Ik heb niet zoveel last van kwaaltjes,was alleen beetje misselijk in het begin.En ik had de eerste 4 tot 7 weken soms last van een soort menstruatiepijn,en een beetje meer slaap nodig , maar ja dat hoort erbij.Voor de rest voel ik me heel goed eigenlijk.
Bizar toch, dat het soms zo lang kan duren vooraleer je aan je buik kan zien dat er ééntje extra achter zit... Ben nu bijna 16 weken ver en nog steeds slechts een beetje een bolle buik in plaats van een platte "buik". Veel vrouwen vinden dat ik er nu bij loop zoals anderen in normale omstandigheden (niet-zwangere toestand dus). Omstaanders zullen echt nog niet denken aan een zwangere vrouw wanneer ze mij voorbij zien komen. Ergens vind ik dat wel jammer. Maar ja, wat niet is, kan nog (en zal waarschijnlijk) nog komen, he Nog drie weken dan dan de derde echo Eindelijk eens een uitwendige.
Bij mij zie je toch echt wel een buikje nu ( helemaal als ik een wat strakker zwangerschapsshirt aan trek ). Mensen die me kennen kunnen iig duidelijk zien dat ik zwanger ben. Vraag me soms nog wel af ( zoals gisteren in het zwembad haha ) of anderen het ook zo zien of dat ze gewoon denken dat ik dik ben hahaha. De buik is wel veel dikker dan de rest van mn lichaam, dus heb wel de "zwangere verhoudingen" haha.
Welkom Gerda en Yvette, gefeliciteerd !!! zo, morgen naar de vk voor de 2e keer, heb nu wel wat vraagjes, ben ook benieuwd wie ik nu krijg. Vorige keer met de intake was het een waarneemster, en eigenlijk vond ik haar niet zo leuk hihi, dus afwachten wie we nu gaan krijgen. Ik ga morgen wel alleen, bart kan niet altijd vrij krijgen, maar dat is niet zo''n probleem. Hij is bij alletwee de echo's erbij geweest, en vorige week was natuurlijk wel speciaal omdat we toen ook de uitslag kregen van het bloedonderzoek en de nekplooimeting, en die waren erg goed, dus hij is wel gerustgesteld nu. Morgen wel even vragen of het al kan zo vroeg in de zwangerschap dat je last van je buik en rug krijgt als je iets te veel gedaan hebt, te veel gefietst of gelopen. Ik heb daar nu regelmatig last van. Misschien dat het ook komt omdat ik eigenlijk nog herstellende was van een zware burn out, eigenlijk was mijn lichaam nog niet zo opgeknapt voor een zwangerschap, misschien dat dat het allemaal nu al wat zwaarder maakt. Maar met wat meer rust moet het best goed komen. Volgend weekend zijn de kids weer hier, en dan gaan we beginnen om hun kamers leeg te ruimen, zodat we daarna kunnen beginnen met hun nieuwe tienerkamer, en dan ook een baby kamertje kunnen gaan inrichten. Ik heb er zin in, al vind ik het ook wel een beetje verdrietig dat de jongens nou zelf geen eigen kamertjes meer hebben, maar helaas, de situatie is nu eenmaal zo, en het kan niet anders. Verder geen nieuwtjes hier. groetjes celiene
Hallo ! Ja, hier is ook nog alles goed. Ik merk nu (gelukkig) ook dat ik minder moe ben. Ik kan weer veel meer en heb niet meer de behoefte om meteen naar bed te gaan als ik thuis kom van mijn werk. Dat is wel een hele opluchting, en natuurlijk ook gezelliger voor mijn man ! Verder geen nieuwtjes. 5 april weer naar de verloskundige ! Groetjes, Nikki
Hier is ook alles toppie 23 mei heb ik een pret echo gepland staan 8) Ik ben dan 21 weken zwanger en dan willen we graag weten wat ons beebje word. Net ook vakantie geboekt. Vanmiddag eerst de Vk gebeld of zei het wel een goed plan vond maar het was geen probleem. Ga van 28 April tot 7 mei met me beste vriendin naar Egypte toe,, Best wel relax. En in de zomervakantie ga ik 2 weekjes met me vriend in Nederland op vakantie, Waarheen weten we nog niet maar dan boeken we een last minute. Ik begin nu pas beetje misselijk te worden( je zou zeggen dat het niet echt kon meer maar het kan toch ) Hopelijk gaat het snel over. Liefs Yvette
Hier ook alles nog goed.. al heb is savonds toch niet het gevoel dat ik actiever wordt.. val nog steeds als een blok in slaap, zolang ik 5 min of langer op de bank zit, vind dit wel vervelend.. Soms heb ik echt last van mijn buik.. ik denk mijn darmen.. ik heb het idee dat deze nu veel snelle geiriteerd raken.. nou ja.. Ik hoop nu dat het snel een beetje lekker weer wordt, zodat ik zelf ook een beetje opvrolijk.. het is de laatste dagen weer helemaal mis, qua humeur dan hé! Ergens midden april heb ik weer een afspraak met de VK, ben dan 16 weken.. Ga dan ook meteen een echo aanvragen voor 20 weken.. Groetjes Kalush
Hallo allemaal, Fijn om te horen dat alles o.k. gaat met jullie allemaal. Met mij ook alles prima. Eigenlijk bijna geen last van kwaaltje. Ja, wat sneller moe, dus ik probeer wat eerder naar mn bed te gaan (maar dat lukt niet altijd...). Verder als ik eenmaal met mn hoofd mn kussen raak slaap ik bijna direct. Maar dat is nooit echt een probleem geweest. Vandaag voor het eerst een zwangere broek aangedaan naar mn werk. Voor een buikband vind ik het echt nog te vroeg hoor dus daar wacht ik mee tot mn buikje wat overtuigender wordt. Verder vorige week voor de 2de keer naar de vk geweest en het hartje gehoord. De vorige keer bij de gyn. het hartje gezien bij de echo. Dit was toch ook wel heel speciaal. Poeh he, woensdag alweer 15 weken. Vanaf donderdag alweer in mn 16de week. Wat klinkt dat zeg! Klinkt trouwens goed Yvette. Twee weken naar Egypte. In de rode zee kun je geweldig snorkelen!! Ik ben bezig met het regelen van een pretecho. Voor de 20 weken echo is in ons plaatselijke ziekenhuis geen mogelijkheid dus wordt het toch een echo wat dichter bij huis. Wel zelf betalen maar mn vriend kan even tussen het werk door langskomen en dat is toch wel heel handig. Ik hoop dat het kan met een week of 20, 21. Eigenlijk wil ik wel graag weten of het een jongen of meisje wordt. Dames, weltruste Narcissen Groeten Narcissen
Zo, vanmiddag voor de 2e keer naar de VK geweest, deze vond ik heel erg aardig, leuke meid. Ook nog kennis gemaakt met nog een andere dame, en die leek me ook wel leuk, dus het gaat de goede kant op. Alles in orden, was weer 2kg aangekomen, bloeddruk helemaal goed, en het hartje gehoord, klonk weer goed. Gelijk even gevraagd of dat al normaal was dat ik nu al zo'n last van mijn buik en rug heb als ik iets teveel gedaan heb. Ja zei ze, het is per slot van rekening ook je 3e zwangerschap, en dan is alles al wat meer verweekt, en ook omdat mijn lichaam nog niet helemaal hersteld was van mijn burnout heb ik daar al wat sneller last van. Dus goed luisteren naar mijn lichaam, en genoeg rust nemen. Nou, dat doen we dan maar, maar ik vind het eigenlijk wel vervelend. Moet nog 3 kamers hier verbouwen, bart doet wel het timmer en sjouwwerk, maar er moet toch ook weer geschilderd en behangen worden, gelukkig hebben we nog een paar maanden hihi. Dit weekend gaan we een start maken, dan zijn de kinderen er ook, kunnen ze mooi helpen met wat inpakken, worden ze er toch wat meer bij betrokken. Heb alleen bij de vk vergeten te vragen wannner ik de afspraak moet maken voor de 20 weken echo, misschien dat ik nog even bel. Verder geen nieuwtjes. groetjes celiene
Hallo iedereen! Ik heb eens een vraagje... Die buikband... heeft die enig nut? Of wat voor iets is dat eigenlijk? Ik ben nog niet echt toe aan zwangerschapskledij, maar wil er toch al wat over weten
Volgens mij geeft een buikband niet echt steun. Je kunt wel de overgang van je bovenkleding met je broek/rok wat netter er uit laten zien. En je accentueert je buik. Ik vind dat er erg leuk uitzien, maar dat is een kwestie van smaak. Pim
Ja ik vind het er ook heel leuk uitzien. Ik draag al wel zwangerschapskleding ( kan mn eigen oude broeken met geen mogelijkheid meer aan ) maar die buikbanden liggen nog even in de kast te wachten, daar is het nog net te vroeg voor, haha. ( heb ze trouwens van mn zusje gekregen, die is vorig jaar bevallen ) Volgens mij is het idd om het geheel er netjes uit te laten zien en om je buik te accentueren, maar er zijn er geloof ik ook die je buik wat ondersteunen...