September 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NikkiF, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo,

Nou celientje je bent druk bezig. Wat zullen je jongens blij zijn met het resultaat.

Yvette, je baas vindt dat je het te vroeg verteld met 15 weken??? Wanneer dan als je bevallen bent.....?

Wij zijn ook aan het klussen, als ik zo lees, lijkt wel of het samen hoort zwangerschap en klussen :) We hebben ons huis te koop staan en heel veel bezichtigingen maar men loopt er blijkbaar net zo vlug in als uit. Heeft een mooie ligging en ziet er goed uit (styling) maar als je wat beter kijkt zie je toch dat er wat aan moet gebeuren (ketel en zo) Dus zijn we nu aan het klussen geslagen, helemaal geen zin in, maarja wilt het toch verkopen en de concurrentie is groot. Beetje lullig dat de buren ons nu constant zien met bouwmaterialen terwijl het te koop staat..

Ik merk wel dat de energy nu terug is, vermoeidheid is weg. Wordt nu steeds meer nieuwschierig naar het geslacht. Mijn zus weet het geslacht door vruchtwaterpunctie en op haar 20 weken echo konden ze het niet zien. Ben benieuwd.

Babykamer, we wilde via marktplaats kopen, dus een duur apart kamertje voor een appel en een ei (echte nederlands) Maar is toch moeilijk of men vraagt nog de hoofdprijs of het is niks, we hebben ook een nieuw kamertje gezien, en een adresje gevonden (schuur) kost het 400 euro minder als in de winkel, maar ze gaan iedere week 100 euro omhoog loopt waarschijnlijk te goed. We zullen zien wat het wordt.

Ik ga weer klussen ;)

doei cassandra

2. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Zo was ik ook weer eventjes...

Afgelopen vrijdag weer controle gehad, alles was goed. Nu op naar de pretecho op 28 april! :D
    Voel de baby nu regelmatig... en steeds duidelijker.
    Hoop dat man het straks ook kan voelen...

Komende vrijdag en eventueel zaterdag gaan we thuis wat aan het opruimen en reorganiseren, kijken hoe we het met de babykamer gaan doen...

3. mell

mell Lid

30 mrt 2006
    17
    0
    0
    daar ben ik weer
    ik ben nog niet erg actief maar dat komt denk omdat ik nog niks merk van me zwanger zijn...ik weet dat het zo is maar heb geen symptonen
    ik zal blij zijn als het de 20ste is en ik me echo heb gehad, dan is het tastbaarder en zal ik ook vast actiever meegaan doen

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met iedereen ! Hier is ook alles prima, ik geniet echt van het zwanger zijn, al voel ik nog niets (dat denk ik tenminste, ik denk dat het mijn darmen zijn die af en toe borrelen ...)
    :(

Ik heb vandaag nieuws gekregen van de vakbond ! Mij directier bepaalt niet hoeveel uren ik ga werken, dat bepaalt het bestuur ! Mijn directeur is, net als is, gewoon werknemer bij het bestuur en heeft daar dus niet over te zeggen. Hij mag wel een advies uitspreken, maar dat is het dan. Het is nog nooit voorgekomen bij de bond dat een verzoek om minder te gaan werken afgekeurd werd. Ik maak me dus geen zorgen meer over deze blaaskaak ! :evil:

Ik ben ook af en toe wel benieuwd wat het zal worden. Toen ik pas zwanger was, was ik ervan overtuigd dat we een jongetje zouden krijgen. Waarom dat weet ik niet, maar het gevoel was heel sterk. Momenteel heb ik hetzelfde gevoel, maar dan bij de gedachte dat we een meisje krijgen. We willen het niet weten, dus het zal nog spannend worden. Gezond zijn, dat is het belangrijkste ! :)

Kamertjes, ik vind het heerlijk om daar naar te kijken in de winkels. Bij Baby Planet hebben zo kortingen op de kamertjes. Bij de kamers van hun eigen merk krijg je nu tijdelijk het bedje gratis. Dat scheelt toch al weer 300 euro. :)

Nou, dat was het even voor nu ! We gaan gewoon vrolijk verder ! :D

Groetjes,
    Nikki

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo ? Waar is iedereen ? 8)

6. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    :D Ja hoi! HEt is zekers rustig hier zeg! Ik heb eigenlijk ook niet zoveel te melden, alleen dat mijn buik nu écht écht gaat groeien :confused: :D :D ;)

Verder heb ik de laatste paar dagen heel veel dorst de hele dag door... Daar maak ik me wel een beetje zorgen over... Ik weet niet wat voor symtomen er allemaal zijn voor suiker... maar ik ga het toch maar even aan de VK vragen.

Is het trouwens zo dat als je urine meeneemt naar de VK dat ze gelijk op suiker kunnen testen? Wie weet dat? Ik moet dinsdag nl. heen, dan neem ik gelijk wat urine mee..

Nou hopelijk gaat het met iedereen (die er deze week nu even niet was...) Prima!! En gaan alle buiken nu lekker groeien ;)

Groetjes Mirjam

7. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Fijn Nikki dat je dit antwoord hebt gekregen. Hier kan je tenminste wat mee.
    Cass, ik hoop dat het als jullie iets verbouwd hebben dat jullie huis snel verkocht word, geeft toch ook weer een geruststelling.
    Miky fijn dat je controle goed was.

Leuk is dat he al die babyspulletjes kijken.
    Wij gaan de meubeltjes kopen bij Ikea, hebben een klein budget, maar ze hebben daar een heel leuk bedje en een mooie ladenkast die we als commode gaan gebruiken. We zijn dan voor 300 euro klaar. Wij hebben van onze kamer een 1deurs kledingkast over, en die past precies bij de ladenkast, dus die kast gaat ook naar de babykamer.

Ik heb gisteren wat behang van de muur getrokken, dat gaat dus niet goed, de hele ondergrond komt mee. Ik ga volgende week alles er toch maar af halen, gelukkig werkt bart in de bouw en komt een maatje van hem de muren allemaal aansmeren zodat we er weer behang over kunnen doen, maar dat viel dus even tegen.

Zo meteen gaan we even naar prenatal, groot warenhuis, ik wist niet eens dat die hier in rotterdam was, maar we gaan gewoon effe lekker snuffelen, ach, we zullen best wel weer met wat thuis komen.

Zo nu ga ik verder met de kamer van de jongens, net de gordijnen korter gemaakt en dan kunnen die ook weer opgehangen worden.

groetjes
    celiene

8. Yvette

Yvette Lid

18 mrt 2006
    41
    0
    0
    School
    Vlaardingen
    Haha, ik heb ook niet zo heel veel te melden.
    Alles gaat gewoon prima.
    Beeb is nu lekker aan het groeien.

Ja mijn baas is gek joh! Nou ja is me teamcoach, ik werk als zaterdagpostbode.
    En vond die het maar te vroeg dat ik het vertelde. Ik zei ook ach dan bel ik toch als ik bijna aan het bevallen ben dan heb je ook wat te zeuren zeg die ja maar je bent zo jong.
    Oke ik ben jong maar dat is niet zijn probleem :evil: Wordt zo gek van die vent!!

Heel de beebie ze kamer is nu behang vrij gemaakt en de vloer is eruit.
    Dus als ik nou weet wat het wordt kan ik eindelijk verder aan de slag.
    Me opa en oma zijn pas verhuisd en uit het oude huis heb ik het laminaat gehad 8) Dat komt dus mooi in de beebie ze kamer.

Gister bij Ikea leuke babykamertje meubeltjes gezien en die gaan we dinsdag bestellen.
    Althans je kan ze volgens mij meteen meenemen :D

Over iets minder dan 2 weken ga ik lekker een week op vakantie naar Egypte 8)
    Iedereen een fijne Pasen!!

9. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Zo de pasen is weer voorbij, lekkere dagen gehad, we kunnen er weer tegenaan.
    Vanmorgen weer controle gehad bij de VK. Bloeddruk was iets hoger, maar wel goed, weer 2 kg aangekomen, pff, ik merk dat wel hoor, maar mijn heupen worden ook steeds breder, alle broeken die nog een beetje rond de buik kunnen passen niet meer op de heupen, gelukkig vond ik vanmorgen nog een broek dit wel past hihi.
    Nog een keer gezegd dat ik zo'n last heb van mijn buik en rug, en dat ik 's avonds eigenlijk constant al harde buiken heb. ik moet dus nog rustiger aan doen, en ik doe al zo weinig. Kan toch moeilijk de hele dag op de bank gaan hangen, maar zelfs na even boodschappen doen, of een stukje fietsen heb ik er al last van. |Ik heb echt zoiets van jeetje, ik moet nog zo'n tijd, hoe gaat dit verder.
    Het schijnt er wel bij te horen omdat dit al mijn 3e zwangerschap is, en omdat ik al wat ouder ben, dan is het lichamelijk toch volgens de vk iets zwaarder, dus ik moet er het maar mee doen.
    Ze moest even zoeken naar het hartje, ze zei, jeetje wat is tie beweeglijk, klopt ook wel, ik voel af en toe al een soort draaien onderin mijn buik.
    Baarmoeder zat nu tot 2 vingers onder de navel, dus hij klimt gestaag, ik wist niet meer dat hij al zo hoog zat omstreeks deze tijd.
    Verder alleen nog een rottelefoontje dat mijn vader gevallen is met zijn fiets en naar het ziekenhuis is gebracht, waarschijnlijk zijn heup gebroken. Zielig hoor, hij is niet vorige week aan zijn oog geopereerd en dat was zo goed gegaan, en nou krijgt hij dit weer. Hij is al 74 dus dat kan dan nog een tijd gaan duren voordat dit weer over is. Ik zit dus nog op een telefoontje te wachten wat er nu echt is, maar ik zit er wel mee.
    Kan ik er net bij hebben, heb al best wel wat stress de laatste 2 weken, en nu dit ook nog, en ik woon toch 85 km van hem vandaan, dus je kan ook niet zo op bezoek gaan. Ik hoop maar dat het mee valt.

verder geen nieuwtjes.
    Iedereen een fijne dag !!

groetjes
    celiene

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Hier is ook alles goed, gelukkig maar. Mijn baas doet zelfs weer normaal (misschien ook bij de vakbond zijn rechtspositie nagevraagd ... :D )

Mijn longen hebben alleen weer kuren. Ik had vier weken acupunctuur en het ging heel goed. Ik moch vorige week een week overslaan, maar gisteren is het weer begonnen. Ik durf me nergens te begeven zonder Ventolin. Die is gelukkig niet schadelijk voor het kindje, want het komt nauwelijks in het bloed. Maar het schijnt dat dat kleintje het ook benauwd heeft als ik dat ook heb. Vandaag mag ik weer naar de acupunctuur, ik hoop maar dat hij me weer kan helpen. :cry:

Nou, dat was het weer ... nog even en dan 2 weken vakantie ! Heerlijk ! 8)

Groetjes,
    Nikki

11. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Dag iedereen,

't Is weer eventjes geleden dat ik nog iets schreef onder dit topic, vandaar deze reactie :) Ondertussen zijn we halverwege geraakt en ons kindje laat zich al eventjes voelen! Vorige week begon ik pas zekerheid te krijgen dat ik weldegelijk niet m'n darmen, maar ons kleintje voelde :) Aanvankelijk dacht ik telkens dat ik het mezelf alleen maar wijsmaakte, maar na een keer rommelige darmen gehad te hebben, weet ik terug perfect waar die zitten en wat het verschil is met die kleine "plopjes" die ons kindje maakt.

Hopelijk gaat het met de andere mama's ook lekker! Succes nog!

12. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Elpee,

Ik kan niet wachten op het moment dat ik ons kleintje de eerste keer zal voelen. Dat lijkt me zo speciaal ! Hopen dat het snel zal komen !

Groetjes,
    Nikki

13. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Hier gaat ook alles goed.. afgelopen weekend het kleintje hoogstwaarschijnlijk een paar keer zachtjes gevoeld, heel grappig..

Met de babykamer zijn we nog niet echt begonnen.. nou ja, de meubeltjes zijn al wel in huis (marktplaats, ideaal!).. We hebben eerst onze eigen slaapkamer eens grondig onder handen genomen, en nu is het tijd voor de babykamer.. behang is al binnen (snoopy :) .. toch gevonden).. dus we kunnen aan de slag.

In het buikje gaat alles goed, ik heb niets te klagen, weinig kwaaltjes.. Tsja, mijn rug heeft er minder zin in de laatste tijd, maar dat neem ik maar voor lief.

Volgende week weer naar de verloskundige, eens kijken wat ze te vertellen heeft, ben wel benieuwd.

Normale kleding kan ik allang niet meer aan, het buikje zit toch teveel in de weg. Gelukkig heb ik een hoop vrienden die net bevallen zijn, dus positiekleding in overvloed, heerlijk hoor, toch nog een beetje keus in wat je aan kunt trekken.

14. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Leuk om te lezen dat jullie ook de kleine gaan voelen.
    Ik voelde hem/haar vorige week woensdag toen ik met de kinderen van school in de bus zat richting het zwembad. Eigenlijk was ik erg verrast maar wist bijna zeker dat het t kindje was.
    Vanavond heb ik al een paar keer plopjes gevoeld. Heel apart.
    Volgende week donderdag hebben we een afspraak voor een pretecho. Ik ben heel erg benieuwd hoe kleine Pluis er nu uitziet? En of het een hij of een zij is. Of misschien blijft pluis zijn/haar benen wel over elkaar houden. Zo van.....het blijft nog een verrassing.

Eigenlijk voel ik me verder kiplekker. Heb al een poosje mn gewone kleren niet meer aan. Het is een vreemde sensatie om mn t-shirt over mn buik heen te voelen schuiven. Dat had ik voor ik zwanger was niet...

Met de pasen (waarschijnlijk voor de laatste keer) samen met mijn vriend een weekendje weg met de motoren. Ik rijd zelf ook, maar merkte geen verschil in vertrouwen ofzo dus...prima.
    En zolang mn broek nog dicht past wil ik nog wel rijden. Daarna niet meer.

Verder loop ik nog altijd twee keer per week hard. Ik merk wel dat ik langzamer ga, ik ga eerder hijgen maar...het lukt nog.

Doen jullie nog aan sport? Heb je je al opgegeven voor een zwangerschapscursus? Gaat je partner ook mee?
    Ik geloof niet dat ik hem er steeds bij wil hebben. Aan het eind wel een paar keer maar niet steeds.
    En..zwangerschapszwemmen lijkt me wel leuk.

Ik ga nog wat toetsen van de kinderen nakijken.
    Tot mails.
    Narcissen

ps. Ik voel terwijl ik typ wel heel veel plopjes. Erg leuk. Elke dag wat meer.

15. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Leuk om te lezen dat jullie ook de kleine gaan voelen.
    Ik voelde hem/haar vorige week woensdag toen ik met de kinderen van school in de bus zat richting het zwembad. Eigenlijk was ik erg verrast maar wist bijna zeker dat het t kindje was.
    Vanavond heb ik al een paar keer plopjes gevoeld. Heel apart.
    Volgende week donderdag hebben we een afspraak voor een pretecho. Ik ben heel erg benieuwd hoe kleine Pluis er nu uitziet? En of het een hij of een zij is. Of misschien blijft pluis zijn/haar benen wel over elkaar houden. Zo van.....het blijft nog een verrassing.

Eigenlijk voel ik me verder kiplekker. Heb al een poosje mn gewone kleren niet meer aan. Het is een vreemde sensatie om mn t-shirt over mn buik heen te voelen schuiven. Dat had ik voor ik zwanger was niet...

Met de pasen (waarschijnlijk voor de laatste keer) samen met mijn vriend een weekendje weg met de motoren. Ik rijd zelf ook, maar merkte geen verschil in vertrouwen ofzo dus...prima.
    En zolang mn broek nog dicht past wil ik nog wel rijden. Daarna niet meer.

Verder loop ik nog altijd twee keer per week hard. Ik merk wel dat ik langzamer ga, ik ga eerder hijgen maar...het lukt nog.

Doen jullie nog aan sport? Heb je je al opgegeven voor een zwangerschapscursus? Gaat je partner ook mee?
    Ik geloof niet dat ik hem er steeds bij wil hebben. Aan het eind wel een paar keer maar niet steeds.
    En..zwangerschapszwemmen lijkt me wel leuk.

Ik ga nog wat toetsen van de kinderen nakijken.
    Tot mails.
    Narcissen

ps. Ik voel terwijl ik typ wel heel veel plopjes. Erg leuk. Elke dag wat meer.

16. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Goed dat alles goed gaat met jullie.

En geweldig dat jullie de kleine al voelen, mijn placenta ligt voor, is niet erg maar is een soort kussen dus waarschijnlijk voel ik de kleine na de 20 weken. Ooit denk ik dat ik hem voel, maar moet dan later naar de toilet :oops: Heb wel de belly talk en om de paar dagen even over de buik en het hartje horen.

Na maanden op internet (marktplaats) gezocht te hebben voor een kamer is "de kamer" nog niet voorbij gekomen en gaan we zaterdag een nieuwe bestellen (cleopatra) We hadden het idee 2ehands en hem zelf op te pimpen (zoals bij Kids Factory) maar doen we wel met de aankleding. Ik hoop dat ze 2 mei met de echo het geslacht kunnen zien, dan kan ik verder met de aankleding.

Voel me heel goed, slaap alleen kort, 5/6 uur per nacht. We zijn het huis aan het opknappen en honderd keer winkel in en uit. Dan voel ik het wel wat in mijn rug maar verder helemaal toppie.

Meeste mensen zien dat ik zwanger ben (bekenden) maar gisteren was ik in een winkel wat heup rokken aan het kopen. Zegt de dame je ziet er niks van jeeh denk ik dan, denken ze dat ik standaard een strak t-shirt
    over een bolle buik rondloop.

Hoe is het met jullie groei van de buiken?

Ik sport niet meer, deed spinnen (4 keer per week) maar voelt niet meer lekker, ben nogal fanatiek dus werkt niet voor mij. Doe wel veel wandelen en thuis wat op de home trainer.

gr. cassandra

17. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Hier is de beebie goed te voelen, ik voelde de plopjes al toen ik 15 weken was en het gaat nu steeds meer. Als ik 's avonds rustig lig en mijn handen op mijn buik leg dan kan ik beebie af en toe voelen. Gisteren voelde ik of een hoofdje of een kontje wat precies onder mijn vingers zat, en gisteravond laat lag het echt overdwars onderin mijn buik, je voelt dan echt iets hards onder je hand. heel erg leuk. Ik wil ook graag dat beebie op mijn hand kan reageren, ik heb dit met de oudste ook kunnen doen, en dan kon ik hem laten draaien als hij niet helemaal lekker in mijn buik lag. Of dit gaat lukken weet ik niet, want de jongste reageerde daar helemaal niet op.
    Vandaag voor het eerst mijn zwangerschapsbroek aan. Ik moet er wel aan wennen, dit is een vrij hoge broek, en ik draag normaal lage broeken, maar het zit wel lekker. Voel me er alleen erg dik in haha, heb het idee dat mijn billen 3x zo dik zijn geworden, ( is ook wel zo haha), maar ja, de oude broeken passen echt niet meer.
    Ik doe het voorlopig even met deze broek en nog 1 oude die nog iets past, we gaan het mooie weer tegemoet en dan wil ik liever wat 3/4 broeken kopen of een leuke zomerbroek of rok.

verder geen nieuwtjes.

groetejs
    celiene

18. mell

mell Lid

30 mrt 2006
    17
    0
    0
    hoi daar ben ik weer, vandaag zijn we voor de echo geweest en zover als tezien is alles in orde met de kleine...ik ben een week verder dan de verloskundige in eerste instantie dacht...volgens de echo ben ik nu 24 sept uitgerekent.
    ook heb ik de kleine gister voor het eerst duidelijk gevoeld....ja ik voel me nu echt zwanger

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Fijn dat alles zo goed gaat. Met mijn zwangerschap gaat ook alles prima, alleen met mij zelf niet zo. Ik heb weer enorme last van hooikoorts 8) en ben vandaag na mijn werk zo snel mogelijk in paniek naar de huisarts gegaan omdat ik bijna geen lucht meer kreeg. Ik heb nu een capsule gekregen wat ik de Ventolin in moet zetten waardoor het spul beter in mijn longen komt en beter werkt. Ook heb ik pillen gekregen tegen de hooikoorts die ik zo nodig mag nemen en die geen kwaad kunnen (mijn apotheker heeft onderzoek gedaan daarna ...) Erg gerust ben ik er niet op, maar geen lucht krijgen is helaas ook geen optie.

Mijn buik groeit goed ! De meeste mensen zien het nu wel echt ! Sommigen die mij kennen zeggen zelfs dat het wel heel goed groeit ! Volgens mij ben ik ook wel flink hoor, voor de periode dat ik zwanger ben. (mijn moeder had dat ook steeds zo) Ik ben normaal heel dun, dus het valt dan extra op. Ik vind het prima zo ! Leuk zelfs !

Iets voelen doe ik nog niet, helaas, vol verwachting klopt mijn hart ! En het kamertje ... we moeten kiezen uit twee, dat wordt moeilijk ! Wel hebben we al de kleuren verf voor de muren uitgezocht ! Appeltjes groen, niet heel erg origineel, maar wij vinden het super mooi. En ... we willen niet weten of het een jongen of een meisje wordt, dus dan is die kleur altijd goed !

Tot snel ! Hebben jullie trouwens nog iets gelezen van Kalush ? Misschien druk aan het verhuizen !

Groetjes,
    Nikki

20. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hallo..

Ben ik ook eens weer, we zijn inmiddels verhuist, en het meeste klussen zit erop.... pffff wat een werk..
    Ik voel geloof ik mijn kindje ook nog niet.. tenminste niet dat ik het idee heb dat dat mijn beebje is..
    Voel wel eens een vreemd iets.. maar kan dit niet toeschrijven aan de zwangerschap.. Komt nog wel..
    Volgende week donderdag heb ik een 2e echo.. ben erg benieuwd.. misschien kunnen ze ook alwel zien wat het geslacht is.. zou leuk zijn..

Groetjes Kalush

Deel Deze Pagina