ooh wat leuk cass!! een meisje ik begin zelf steeds nieuwsgieriger te worden, maar hoef nog maar 21 weken te wachten hahaha. Hier gaat verder alles redelijk. Eigenlijk voel ik me de laatste paar dagen wat minder. Volgens mijn zus heb ik bandenpijn. Misschien gewoon te veel van mijn lijf gevraagd met koninginnedag.. wie weet. Donderdag moet ik weer naar de verloskundige. Gaat bij jullie je vriend /man iedere keer mee of gaan jullie alleen? Die van mij wil absoluut mee naar iedere afspraak die ik omtrent de baby heb. Hij zegt daarover het is het enige wat ik tot nu toe kan doen, en het enige dat ik heb. Schatje he! Yvette ik zag dat je online was.. hoe is het met je?
Hoi Cass ! Wat fijn dat alles goed was op de echo ! Leuk dat jullie een meisje krijgen en dat je al zo veel van haar hebt kunnen zien ! Ik kijk er zo naar uit, ik wil het kindje eindelijk wel weer eens zien. Met 10 weken was de laatste echo ... Vandaag waren we bij de VK. Alles was goed ! Het hartje klopte mooi en de baarmoeder was nu zo'n 20 cm lang. Ik was heel blij om dit alles weer te horen, een hele geruststelling. Ze zei zelfs dat ik al een mooi buikje had ... ja, ik ben er wel trots op. Als je door de stad loopt kijkt ook echt iedereen, grappig is dat ! Hoi Pinguin, Mijn man gaat altijd mee als we naar de VK gaan. Ik vind dat ook leuk en belangrijk voor hem. Als hij niet meer mee wil, is dat ook ok, maar dan neem ik denk ik mijn moeder of zusje mee. Groetjes, Nikki F
Update Yvette: Het gaat helaas heel slecht met Yvette. Ze ziet het allemaal niet meer zitten. Ze ligt nog altijd in het ziekenhuis. Elke dag maken ze echo's en luisteren ze naar het hartje. De ene keer klinkt het hartje heel sterk de andere keer helemaal niet. Dat is echt vreselijk om te horen. Uit onderzoeken is gebleken dat het kindje een hart afwijking heeft, en de kans dat als het kindje geboren wordt het overleefd zeer klein is. En als het na de geboorte geopereerd moet worden het de operatie niet zou overleven. Nu is ze dus voor de keus gesteld of het kindje laten geboren worden en de kans dat het kindje het overleefd zeer zeer klein is, of om met 20 weken het kindje laten geboren worden. Het is een hele moeilijke keus. Daar komt ook nog eens bij dat de vader van het kindje( haar ex) nog heel vervelend bezig is. Zo stuurt die elke dag wel een kaart met hele nare teksten erin( ga maar lekker dood enz.) Hij is zelfs 1x langs geweest de lafaard die niet eens wat durfde te zeggen toen. Yvette vind het erg lief van al jullie reacties die jullie geven en die print ik dan uit en laat ik aan haar zien. Als ik meer weet dan horen jullie het meteen. Dikke knuffel van Yvette moest ik jullie allemaal geven. Groetjes haar moeder
Het is toch niet te geloven dat zo'n klootzak gewoon zulke belachelijke kaartjes kan sturen. Die man is niet goed wijs! En voor Yvette! Wat zal het moeilijk zijn voor je meis! Dit is echt een zeer lastige keuze. Hoe kun je nu kiezen voor een kleine die het waarschijnlijk niet gaat redden Ik leef echt met je mee Yvette! En ik hoop stiekempjes dat er toch nog een andere optie komt. Of dat de kleine het toch gaat overleven! Ik zal voor je duimen Meis!! Heeeeel veeel sterkte!
Yvette, Ik voel enorm met jullie mee! 't Is een harde noot om te kraken, zeg... Op 20 weken... da's ni eerlijk gewoon... Elke moeder verdient het - en zeker na zoveel weken - om pas op het einde van de 9 maanden te bevallen! 't Leven kan toch zo oneerlijk zijn... Ik wil jou (en je omgeving) nog héél veel sterkte toewensen!!!
Jemig wat een moeilijke keuze Yvette. Het enige advies dat ik je kan geven is naar je hart te luisteren. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!!
Yvette, wat een vreselijk nieuws en wat een moeilijke beslissing om te nemen !! Ik wens je heel veel kracht, liefde en sterkte toe, en maak de beslissing waar je achter kan staan. liefs celiene
Jeeh Yvette en Ma en Familie Ik leef met je mee!. Het is te gek voor woorden dat de "vader" zo gevoelloos is. Sommige mensen zijn toch niet te pruimen. Ik kan moeilijk woorden vinden in de keuze waar jij voor staat. Sterkte cassandra
Laatste nieuws rondom Yvette: Gisteravond rond 8 uur is haar toestand erg achteruit gegaan. Het was zo erg dat ze meteen heb moeten beslissen of ze het kindje wou uitdragen tot 9 maanden of meteen halen. Ze heeft ervoor gekozen samen met ons om het kindje te halen. Het was een erg moeilijke en pijnlijke keuze, maar als ze het langer bleef dragen zou het met haar zelf ook slechter gaan. Om 22.12 uur is het kindje geboren. Via een spoed keizersneden.Het is een meisje en het ziet er al zo mooi en prachtig uit. Yvette heeft het kindje Sterre genoemd. Heel erg toepasselijk vinden we zelf. Het gaat nu redelijk met Yvette maar ze heb er erg veel verdriet van en voelt zichzelf heel erg schuldig dat ze het kindje geen leven heeft kunnen bieden. Over 5 dagen is de begrafenis en als alles goed gaat mag Yvette over 2 dagen mee naar huis. Liefs van Yvette zelf. Groetjes van Monica(haar moeder)
Jemig wat een vreselijk nieuws. Heel erg veel sterkte toegewenst aan Yvette en de mensen die haar zo steunen. Ik zal een kaarsje voor jullie branden en voor Sterre* veel liefs
Wat vreselijk, Yvette! Wat heb je een moeilijke keuze moeten maken... Maar de keuze die je moest maken was wel de juiste... hoe erg het ook is. Ik leef met je mee en hoop dat de begrafenis samen met je geliefden je extra steun en een stukje verwerking geven. Heel erg veel sterkte! liefs Mirjam
In tegenstelling tot dit vreselijke bericht... wat een mooi weer is het aan het worden. Gaan jullie allemaal de zon in of kijken jullie extra uit ivm met mogelijk zwangersschapsmasker. mm.. ik weet niet wat ik moet doen eigenlijk.. ik heb zojuist de gok genomen en na 10 min. in de spiegel gekeken.. Ik zie niets... Doe het rustig aan. Niet te veel zon, is denk ik het beste... Hebben jullie trouwens al je naam op de bevallingslijst gezet? (staat links in het menu). Is best leuk, heb je een hele lijst van wie wanneer precies is uitgerekend. Iedereen nog een fijne dag!! groetjes mirjam
Ik hou van de zon maar probeer er toch een beetje uit te blijven. Ik heb sinds ik zwanger ben al pigmentvlekken in mijn nek. Nou ja eerst aan een kant nu aan beide kanten. Het is niet rampzalig, maar hoop toch dat het niet over mijn hele gezicht komt. Het jeukt ook namelijk!
Ik let ook op de zon. Ga nu om de 2 weken onder de zonnebank, gelukkig blijft mijn lichaam lang bruin, maar merk bij mijn gezicht wat meer vlekjes als normaal. gr. cassandra
Hej iedereen, Ten eerste: Ontzettend bedankt voor al jullie lieve reacties. Ja hoe gaat het met me? Ja ik kan wel zeggen goed maar zo gaat het niet. Ik voel me zo schuldig. Hoe heb ik dit kunnen doen? Hoe heb ik me kindje geen leven kunnen bieden waarom? Vandaag ben ik thuis gekomen uit het ziekenhuis en zitten nog niet zo heel erg goed maar wou jullie toch even laten weten hoe het ondanks alles met me gaat. Het was een hel in het ziekenhuis. Die onzekerheid dat ik daar zolang moest blijven. Er moest wel iets zijn anders had ik denk allang thuis geweest. De dokters deden er de hele tijd maar "vaag" over. Bijna elke dag kreeg je wel te horen als het goed gaat mag je morgen naar huis. Dat zeiden ze echt bijna elke dag. Maandag 1 mei kregen we dan eindelijk het verlossend antwoord: het kindje had een erg grote hartafwijking en de kans dat het kindje het zou overleven was heel erg klein. Dan stort je wereld in! Ik kon alleen maar huilen! Wat moet je dan je voelt je zo machteloos. Gelukkig had ik 2 weken de tijd om te beslissen. Maar ik wou niet beslissen, hoe kan ik nou beslissen of ik me kindje wil houden of niet. Tuurlijk wil ik me kindje houden zijn ze gek daar ofzo, maar waarom is het me niet gegunt Het lijkt wel of de wereld in stort. Maar helaas woensdagavond ging mijn toestand achteruit maar ook van de kleine. En dan stellen ze je meteen voor de keuze als je het nu uit wil dragne tot 9 maanden kan je zelf ook erg ziek worden. Dus wat doe je. Samen met me moeder heb ik besloten het kindje te laten geboren worden. Om 10 uur kreeg ik een spoed keizersnede en om 22.12 uur is me kleine meisje geboren. Ik had nog niet eens over een naam nagedacht. Ik wist wel leuke namen maar dan moet je ineens op het moment een naam weten. Ik dacht meteen ik noem me meisje Sterre. Ik vond dat zo toepasselijk. Me moeder heeft toen me ex gebeld( vader van het kindje) om het te vertellen wat er gebeurt was en dat die een dochtertje heeft en ze Sterre heet. En wat zeg die tegen dr: Eindelijk is het dood!! Nou ik moet hem niet tegen komen! En ik wil absoluut niet dat hij of iemand van ze familie op de begrafenis komt. Maandag wordt me kleine meisje begraven. Het is zo moeilijk. Ze ligt nu thuis in haar kistje op mijn kamer en ik vind dat heel prettig. het is wel eng maar ik voel me er wel prettig bij. Nu heb ik er nog lekker bij me. Ik wil jullie allemaal bedanken voor al jullie lieve reacties. Veel Liefs Yvette en *Sterre*
Lieve Yvette, Wat fijn dat je je kleine meisje nog een paar dagen bij je kan houden. Ik hoop dat je op deze manier goed afscheid van dr kan nemen. Ik wens je heel veel sterkte maandag en de komende tijd natuurlijk. veel liefs xxx
Hallo allemaal, Ik had niet helemaal in de gaten dat deze onderwerpen verplaatst waren, daarom was ik er een tijdje niet. Gelukkig weet ik jullie nu weer te vinden. Yvette, ik heb net je verhaal gelezen. Het moet een hel voor je zijn op het moment. Wij waren precies even lang zwanger, weet je nog ? Ongelooflijk dat het na zo'n redelijk lange zwangerschap nog steeds fout kan lopen. En afschuwelijk hoe die mensen in het ziekenhuis je dan behandelen, nog niet te spreken over je ex ... wat een ...... Inderdaad fijn dat Sterre nu nog even bij je mag zijn. Hoe groot is ze nu ? Zo'n 22 cm dacht ik, of niet ? Onwerkelijk en oneerlijk dat zo'n kort leventje geen kans mag hebben. Vreselijk. Maar jij kunt er niets aan doen, het overkomt jou ook maar nu, dus je hoeft je echt niet schuldig te voelen, al is dat denk ik makkelijker gezegd dan gedaan. Heel veel strekte de komende tijd ! xxx Nikki F
Hoi Mirjam, Nog helemaal aangeslagen van het bericht van Yvette wil ik jou ook graag een atwoord geven op je vraag over de zon. Vorige week was ik bij Douglas en heb me laten adviseren voor een dagcreme. Ik heb nu een dagcreme met zonnefactor 30 erin en de creme is echt super. Het is van Clarins Paris. Het is een fijne dagcreme die tevens enorm beschremt tegen zonnebrand en ook pimentvlekken. Hij was niet echt goedkoop, 25 euro voor 75 ml, maar we moeten er wat voor over hebben he ! Succes ermee ! Groetjes, Nikki F
Jeeh Yvette, wat erg! Ik wens je voor komende tijd al het beste toe en neem de tijd voor verwerking. gr. cassandra
@yvette@ wat vreselijk zeg wat je hebt meegemaakt en nog steeds meemaakt ik wil je heel veel sterkte wensen de komende periode. Wie van jullie heeft er ook al zo'n last van harde buiken? Bij mij is het nu sinds 2 weken dat mijn buik zeker meerdere malen per dag ineens hard wordt en dan weer weg trekt. Tot nu toe heb ik gelukkig geen last van de warmte kan er heel goed tegen en geniet dus ook heerlijk van de zon geen vlekjes te zien nog bij me